آغاز جشن نیکوکاری در 300 مدرسه و پنج پایگاه شهری در مراغه

مراغه - ایرنا - جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در بیش از 300 مدرسه شهری و روستایی و پنج پایگاه شهری در نقاط مختلف مراغه آغاز شد.

 

مدیر آموزش و پرورش مراغه روز چهارشنبه در آیین آغازین جشن نیکوکاری که در مدرسه هیات امنایی عذرا زینی مراغه برگزار شد گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم با حضور در این جشن، می توانند این حرکت فرهنگی و اجتماعی را در جامعه نهادینه کنند.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ کمک به همنوع و خانواده های نیازمند در بین دانش آموزان به ویژه در سنین نوجوانی، در قالب جشن نیکوکاری حرکتی ارزشمند بوده که به همت کمیته امداد در نقاط مختلف به ویژه در مدارس انجام می شود.
وی اضافه کرد: رفع نیازهای معیشتی و مالی خانواده های نیازمند و محروم در قالب جمع آوری کمک های انسان دوستانه مردم خیر با حضور اقشار مختلف مردم در جامعه نهادینه شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه نیز در این آیین با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در نقاط مختلف شهری و روستایی گفت: این حرکت فرهنگی و اجتماعی در قالب جشن حضور خیریه آحاد مردم از امروز به مدت سه روز و همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار می شود.
ایوب هاشمیان گفت: بر این اساس کمک های دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی و کمک های مردمی نیز در پنج پایگاه ثابت و مستقر در میادین شهری مراغه و بخش خداجو و در مسجد جامع جمع آوری می شود.
وی اضافه کرد: حضور آحاد مردم در این حرکت خیر، موجب دلگرمی و حمایت از اقشار نیازمند و محروم جامعه در آستانه سال جدید خواهد بود.
هم اکنون بیش از 6 هزار خانواده نیازمند در مراغه زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان قرار دارند.



تاريخ : پنج شنبه 19 اسفند 1395برچسب:, | 12:30 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
فرمانده سپاه ناحیه مراغه خبر داد :

محموله کمکهای مردمی شهرستان مراغه به جبهه مقاومت اسلامی ارسال شد

سومین محموله کمکهای مردمی شهرستان مراغه به ارزش یک میلیارد و ۵۰ ریال عازم سوریه شد.

 سرهنگ پاسدار رضا سامی در حاشیه ارسال این محمولهبا اشاره به اقلام ارسالی در محموله دوم، گفت: این محموله شامل پتو ، لباس گرم، مواد خوراکی و حبوبات ، خشکبار و … به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به همت مردم همیشه در صحنه مراغه به مردم مظلوم سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم، ارسال می شود.

وی ضمن قدردانی از آحاد مختلف مردم  افزود : کمک های مردمی برای سومین مرحله در دو ماه جمع آوری شده است که نشان دهنده نوع دوستی و اعتقاد و ایمان راسخ مردم مراغه دارد .

این کاروان روز گذشته با حضور فرمانده سپاه مراغه ، معاون اجتماعی سیاسی فرماندار ، رئیس آموزش و پرورش و رئیس اداره اوقاف مراغه جهت ارسال به خط مقدم جبهه های حق علیه باطل از کانون شهید علی کنعانی حرکت کرد .



تاريخ : پنج شنبه 19 اسفند 1395برچسب:, | 11:49 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
فرمانده انتظامی مراغه خبرداد :

کاهش ۱۵ درصدی جرایم در شهرستان مراغه

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر گفت : درصد جریام ارتکابی در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است .

 فرمانده انتظامی مراغه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کاهش جرایم در مراغه گفت : امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد در کاهش جرم در حوزه های مختلف انجام گرفته است .

سرهنگ رضا اصلانی فر افزود : ۸۵ درصد سرقت های اتفاق افتاده در شهرستان در طول ساله گذشته کشف و مجرمان به مراجع قانونی معرفی شدند .

وی خاطرنشان کرد : در زمینه قاچاق اقدامات خوبی در زمینه کشف انواع البسه قاچاق ، ریسیور ماهواره ، لوازم خانگی ، وسایل الکتریکی و … انجام گرفته است .

فرمانده انتظامی مراغه با تاکید بر اولویت کارهای فرهنگی بر اقدامات پلیسی در این فرماندهی تصریح کرد : در شرایطی که دشمنان از همه ابزار موجود خود برای ضربه زدن به نظام استفاده می کنند، لذا کار فرهنگی و افزایش آگاهی های مردم باعث خواهد شد این توطئه ها همواره با شکست روبرو شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص چهارشنبه آخر سال گفت : اولین اقدام پلیس در این شب، اجرای برنامه های فرهنگی است و می طلبد که مردم و خانواده ها با پلیس همکاری مشارکت لازم را داشته باشند .

اصلانی فر افزود : ماموران انتظامی مراغه از ماه های قبل برخورد با وارد کنندگان و توزیع کنندگان وسایل محترقه خطرناک را تشدید کرده است.

وی ضمن درخواست همکاری از خانواده ها افزود: والدین نباید برای شادی خود، دست به وسایل و کارهای خطرناک بزنند و تنها حضورشان در کنار فرزندان و یا انجام نورافشانی در این شب کافی است.



تاريخ : پنج شنبه 19 اسفند 1395برچسب:, | 11:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

اجرای طرح «یاد سبز شهدا» با درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی 

 
درخت مراغه

پیرو بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای استمرار طرح «یاد سبز شهدا» به منظور نگهداری محیط زیست و ارج نهادن به مقام شهدا در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، این مهم با اقدام دانشگاهیان در روز و هفته درختکاری به مرحله عمل رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت هفته درختکاری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بویژه 350 شهید افتخارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی «سروهای سبز میهن» مراسم کاشت نهال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد.



تاريخ : چهار شنبه 18 اسفند 1395برچسب:, | 9:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

کاهش 15 درصدی وقوع جرائم در مراغه

مراغه - ایرنا - فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به کاهش وقوع جرائم در این شهرستان گفت: میزان جرائم از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

 

 

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تلاش های شبانه روزی ماموران انتظامی در پیشگیری و نیز مقابله با انواع جرائم از جمله سرقت و قاچاق مواد مخدر و کالا در سال های اخیر قابل توجه بوده و کاهش میزان جرائم در این شهرستان مهر تاییدی بر این امر است.
وی ادامه داد: 85 درصد سرقت های اتفاق افتاده در این شهرستان در طول یک سال اخیر توسط ماموران تلاشگر این نیرو کشف و مجرمان به مراجع قضائی و قانونی تحویل داده شده اند.
وی اضافه کرد: در راستای تامین امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه، نیروی انتظامی این شهرستان در مبارزه با کالای قاچاق موفق به کشف انواع مواد آرایشی و بهداشتی، البسه قاچاق، تجهیزات ماهواره ای، لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی، گوشی های قاچاق و برخی از اجناس و کالاهای غیرمجاز شده است.
وی گفت: نظارت و کنترل مستمر پلیس در نقاط مختلف شهر از جمله ایجاد سه ایستگاه پلیس در میادین پرتردد و مبادی ورودی شهر از جمله اقدامات انجام شده در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش جامعه بوده است.
فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به رویکرد فرهنگی این نیرو برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی افزود: بهره گیری از ابزارهای فرهنگی و اجتماعی از جمله بکارگیری روانشاسان مجرب در کلانتری ها از جمله فعالیت ها و طرح های موثر در این راستا بوده است.
اصلانی فر ادامه داد: با توجه به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به ارزش های فرهنگی جامعه با ایجاد ناهنجاری های اجتماعی و با استفاده از ابزارهای رسانه های و ضدفرهنگی، اجرای طرح های پیشگیری و نیز فرهنگ سازی در بین خانواده ها بهترین راهکار برای مقابل با این توطئه های شوم است.
وی با تاکید بر لزوم توجه خانواده ها در زمینه نظارت بر رفتارهای اجتماعی کودکان و فرزندان در روزهای آخر سال برای پیشگیری از بروز هرگونه حوادث ناگوار اضافه کرد: همراهی و مشارکت فعال والدین در خانواده ها با پلیس برای اجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز هرگونه آسیب های اجتماعی به ویژه در چهارشنبه آخر سال ضروری است.
وی گفت: ماموران انتظامی مراغه در راستای تامین امنیت اجتماعی در روزهای آخر سال، از چند ماه پیش از این، برخورد با تولید، توزیع و عرضه کنندگان وسایل محترقه و آتش زای خطرناک را تشدید کرده اند.
وی در ادامه خواستار فرهنگ سازی و همراهی خانواده ها با فرزندان خود در آیین های روزهای آخر سال افزود: والدین نباید برای شادی خود، اقدام به استفاده از وسایل محترقه و خطر آفرین کرده و با حضور در کنار فرزندان و اجرای آیین های سنتی این روزها را خاطره انگیز تر و سالم تر برگزار کنند.



تاريخ : چهار شنبه 18 اسفند 1395برچسب:, | 9:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

200 نفر از دانشجویان بسیجی مراغه عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند

مراغه - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه مراغه با اشاره به اعزام 200 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های مراغه به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور گفت: این دانشجویان در قالب کاروان های راهیان نور دانشجویی به این مناطق اعزام شدند.

 

سرهنگ پاسدار رضا سامی افزود: این کاروان متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این شهرستان بوده که در قالب این کاروان فرهنگی و تربیتی از این مناطق دیدن می کنند.
وی ادامه داد: دانشجویان شرکت کننده در این کاروان، از یادمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس در اروند کنار، شلمچه، هویزه، طلائیه و دهلاویه بازدید کرده و با ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان در سال های نبرد حق علیه باطل از نزدیک آشنا می شوند.
وی گفت: در این سفر معنوی و فرهنگی دانشجویان بسیجی به مدت 6 روز از این مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا بازدید می کنند.
وی افزود: حضور دانشجویان به عنوان اقشار تحصیلکرده و نسل آینده ساز جامعه در این مناطق موجب تقویت روحیه ایثار، جهاد و شهادت طلبی در آنان شده و این امر میثاق دوباره ای با آرمان های شهدا در دفاع از ارزش های متعالی اسلام و انقلاب اسلامی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال تاکنون حدود 2 هزار و 800 نفر از دانش آموزان و اقشار مختلف مردم مراغه در قالب کاروان های راهیان نور عازم مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور شده اند.



تاريخ : چهار شنبه 18 اسفند 1395برچسب:, | 8:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرماندار مراغه: حفاظت از منابع طبیعی، دغدغه جامعه امروزی است

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر لزوم حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست گفت: حفظ این میراث طبیعی و گرانبها که به دغدغه اصلی جوامع امروزی تبدیل شده با احساس مسئولیت آحاد مردم امکان پذیر است.

 

ظفر محمدی روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی پارک دوم بانوان مراغه افزود: صیانت از محیط زیست و ایجاد فضاهای سبز مناسب با تلاش شهرداری ها و تدابیر دولت تدبیر و امید در نقاط مختلف شهری از جمله خدمات ارائه شده برای اقشار مردم در سال های اخیر بوده است.
وی ادامه داد: ایجاد فضاهای مناسب در جامعه از جمله اماکن عمومی و ورزشی، همواره مورد تاکید دولت تدبیر و امید بوده و است.
وی اضافه کرد: شورای شهر و مسئولان شهرداری نقش مهمی در رفع این دغدغه و ایجاد محیطی مناسب و سالم برای آحاد جامعه به ویژه بانوان و جوانان دارند.
شهردار مراغه نیز در این آیین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک دوم بانوان گفت: ایجاد این فضای مناسب برای بانوان، در راستای افزایش فضاهای مناسب برای بهره مندی این قشر از جامعه و استقبال شهروندان سایر شهرهای همجوار انجام می شود.
محمدرضا احمدی افزود: احداث این پارک در منطقه صفائیه، برای سهولت و بهره مندی اهالی مناطق میکائیل آباد، عشرت آباد و کمربندی جنوبی و شرقی مراغه و جلوگیری از ترددها و ترافیک غیرضروری در این مناطق است.
وی ادامه داد: این پارک در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع از اراضی متعلق به شهرداری بوده و با هفت میلیارد ریال اعتبار در مدت هشت ماه ساخته می شود.
وی اضافه کرد: یک هزار و 900 متر مربع کف پوش، 300 متر مربع زمین ورزشی، 220متر مربع زمین بازی کودکان، 800 متر مسیر دوچرخه سواری و 470 متر دیوارکشی در اجرای این طرح انجام می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه نیز در این آیین با تاکید بر لزوم حفاظت از منابع و عرصه های طبیعی گفت: برای حفاظت از این میراث گرانبها و ارزشمند باید امانتدار آن باشیم.
علی مکرمی وند افزود: توجه به محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان اساس زندگی بشری رسالت همگانی برای اقشار مختلف جامعه است.
به گزارش ایرنا، در این آیین عملیات اجرایی پارک دوم بانوان مراغه آغاز و یک اصله درخت نیز به صورت نمادین توسط مسئولان شهری غرس شد.



تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1395برچسب:, | 10:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

گودبرداری عمیق در پای گنبدکبود مراغه، مقبره مادر هلاکوخان/ نابود می‌شود؟

 میراث فرهنگی و گردشگری - برج‌مقبره­‌های کبود و مدور به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی شهرستان مراغه هستند. عمارت ۸۰۰ساله گنبدکبود مراغه در بین مردم این شهر به نام مقبره مادر هلاکوخان مشهور است. اما پروژه مجتمع تجاری کبود در حریم این اثر،‌ آن را روبه نابودی برده است.

فاطمه‌ علی‌اصغر: جرثقیل‌ها امروز پهلو به پهلوی برج 820 ساله مراغه که مشهور است به اسم مقبره مادر هلاکوخان گودبرداری را آغاز کرده‌اند و هر لحظه بیم فرویختن این بنای تاریخی می‌رود. سعید ستارنژاد، باستان شناس و از اهالی مراغه از محل وقوع حادثه خبر می‌دهد: «اینجا جرثقیل‌ها در حال گودبرداری وسیع هستند و در روز روشن به عرصه و حریم این بنای تاریخی که در فهرست میراث‌ملی ایران جای دارد، تجاوز می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چندی است، تخریب‌های وسیعی از آثار تاریخی، فرهنگی در شهرهای مختلف ایران آغاز شده و اکنون این بنای تاریخی در مراغه در خطر تخریب جدی قرار گرفته است. این گنبد بیش از 800 سال دوام آورده اما این بار به نظر می‌رسد از گودبرداری ها جان سالم به در نمی‌برد.

گفته می‌شود؛ چند سال پیش فاز نخست ساخت مجتمع تجاری کبود آغاز و نخستین ضربه به حریم این آثار شاخص وارد شد، ضربه ای که جدا از نقض حریم قانونی این آثار، حریم منظر برج‌مقبره‌ها تجاوز شد و لطمه جبران ناپذیر به حوزه میراث فرهنگی شهرستان وارد کرد، بخصوص شاخص‌ترین آثار تاریخی باقی مانده شهرستان مراغه، برج مقبره هاست بنابراین بهترین آثار جهت آماده سازی برای ثبت جهانی است، اما با شرایط موجود بخصوص مشکل عرصه و حریم این آثار بعید به نظر می‌رسد بتوان این آثار را ثبت کرد.

ستارنژاد به خبرآنلاین می‌گوید: «سال 1394 طرح آزاد سازی حریم محوطه این آثار آغاز شد، طرحی که بنا به نظر بسیاری از کارشناسان بهترین اقدام در جهت ثبت جهانی و حفظ آثار بود، اما شاید آغاز تخریب و لطمه جبران ناپذیری برای هویت تاریخی شهرستان مراغه داشته باشد، این اقدام در ادامه تخریب و نابودی آثار فاخر فرهنگی و تاریخی برج مقبره های کبود و مدور، پس از گودبرداری در فاصله چند ده متری برج‌مقبره ها با کوتاه آمدن دستگاه‌های مسئول و مصلحت اندیشی مدعیان دفاع از حقوق مردم و تاریخ و فرهنگ شهرستان اتفاق افتاده است.»

او درباره این پروژه توضیح می‌دهد: «دلیل آسیب دیدگی این اثر تاریخی، به نظر ناهماهنگی بین دستگاه­های اجرایی و شاید مسئولین است. ناهماهنگی­‌ها و گاهی کم اطلاعی کارشناسان در گذشته وجود داشت و هنوز هم همین اشتباهات دیده می‌شود. به عنوان مثال خانه «پیر» به دلیل اشتباهات در گذشته تخریب شد، معبد مهر به دلیل اشتباه کارشناسی امروزه حال روز خوشی ندارد، ما بایستی در اجرای طرح آزاد سازی حریم این برج مقبره های دقت لازم را می کردیم، چرا که فاز نخست پاساژ کبود چند سال پیش اجرایی شد، و امروز شاهد اجرای فاز دوم این پروژه هستیم قطعا چنین بلایی هم سر گنبد سرخ می‌آید.»

ستارنژاد درباره‌ی اهمیت این بنا می‌گوید: «برج مقبره‌، گوی برج (کبود) به حق یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین اثر تاریخی باقی مانده از دوره سلجوقی است. این برج مقبره، همچون سایر مقبره‌های دوره‌ی سلجوقی در دو طبقه روی سکو بنا شده و تزیین یکی از مشخصه‌های اصلی آن است؛ بعضی محققین معتقدند که تزیین گنبد کبود بیش از اندازه بوده و اهمیت تزیین در اینجا بر سبک ساختمان ترجیح دارد، و یادگاری است بر مهارت و استادی هنرمندان این مرز و بوم.»

به گفته او، این مقبره در بین مردم مراغه بنام مقبره مادر هلاکوخان مشهور است، که در بررسی سال 1934 آندره گدار که در مقاله‌ای با عنوان آثار مراغه نشان داد که مقبره نمی‌تواند ساخته دوره ایلخانیان باشد. هرچند براند معتقد بود که ارامگاه مجدد برای مادر هلاکوخان مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار این شاهکار معماری، برج مقبره‌ی دیگری بنام برج مقبره مدور مربوط به دوره سلجوقی.

این باستان‌شناس می‌گوید: «برج‌مقبره­‌های کبود و مدور به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار شهرستان مراغه سهم عمده ای از اين يادگارها را به خود اختصاص مي دهد. از این رو انتظار می‌رود، میراث فرهنگی شهرستان مراغه برای حفظ و حراست از این آثار تاریخی ارزشمند بیش از گذشته توجه داشته و سایر دستگاه‌ها برای حفاظت سایر آثار تاریخی با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه همکاری داشته باشند تا در آینده نشانی از فرهنگ کهن و هویت این شهرستان برای به نمایش گذاشتن به نسل های آینده داشته باشیم.»



تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1395برچسب:, | 10:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

آغاز بیست و پنجمین جشنواره هنرهای آوایی و نمایشی دانش آموزان مراغه

مراغه - ایرنا - بیست و پنجمین دوره جشنواره دانش آموزی هنرهای آوایی و نمایشی با حضور گروه های هنری و نمایشی دانش آموزان مراغه در تالار شهید بهشتی مراغه آغاز شد.

 

 

مدیر آموزش و پرورش مراغه روز دوشنبه در حاشیه آغاز به کار این جشنواره و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره دانش آموزی با عنوان شعار 'اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل' مورد تاکید رهبر معظم انقلاب به مدت هشت روز و با حضور گروه های هنری دانش آموزان از تمامی مقاطع تحصیلی این شهرستان در حال برگزاری است.
جلیل اسلامی افزود: این جشنواره فرهنگی و هنری در قالب هنرهای نمایشی و در موضوعات تربیتی و ارزشی از جمله حجاب، عفاف، نماز، روزه، پیام های بهداشتی وآسیب های اجتماعی است.
وی ادامه داد: در این جشنواره گروه های هنری دانش آموزی در قالب اجرای تئاتر، سرود و هنرهای نمایشی و آوایی مضامین فرهنگی و اجتماعی را برای نسل نوجوان و دانش آموز به تصویر می کشند.
اسلامی اضافه کرد: در این جشنواره بیش از سه هزار دانش آموز دختر و پسر مراغه از تمامی مقاطع تحصیلی حضور دارند.
وی گفت: در پایان این جشنواره و بر اساس داوری های کارشناسان هنری، نفرات و تیم های برتر نمایشی و هنری در مقطع متوسطه دوره اول و دوم منطقه انتخاب شده و به مرحله استانی راه پیدا می کنند.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.



تاريخ : دو شنبه 16 اسفند 1395برچسب:, | 11:16 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

ارائه 140 مقاله در کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در مراغه

مراغه - ایرنا - دبیر علمی کنفرانس علمی پدافند غیرعامل در قلمرو فضای سایبری گفت: از 200 مقاله ای که در بخش های حقوقی و فناوری وصول شده، 140 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارایه می شود.

 

بابک پورقهرمانی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این کنفرانس یک روزه که در دانشگاه آزاد مراغه در حال برگزاری است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان انتشار فراخوان، 140 مقاله در بخش حقوقی و 60 مقاله در بخش فناوری اطلاعات به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که از سوی 40 داور از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی مورد داوری قرار گرفت.
وی اضافه کرد: 140 مقاله منتخب برای ارائه در این کنفرانس پذیرش و انتخاب شده که 60 مقاله به صورت سخنرانی و 80 مقاله نیز در قالب پوستر در این کنفرانس ارائه می شود.
پورقهرمانی گفت: هدف این کنفرانس ملی ارتقای آگاهی مردم، مسئولان و مدیران با بهره گیری از مقالات تخصصی و علمی کارشناسان دانشگاهی سراسرکشور است.
وی ادامه داد: مقدمات برگزاری این کنفرانس به همت گروه حقوق و کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی مراغه از یک سال پیش تاکنون فراهم شده است.
وی اضافه کرد: در کنار برگزاری این کنفرانس ملی، کارگاه و دوره آموزشی یک روزه نیز در زمینه فضای سایبری و پدافند غیرعامل در این دانشگاه برای دانشگاهیان و دانشجویان برگزار می شود.
کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در قلمرو فضای سایبری با حضور اساتید دانشگاه و صاحب نظران در حوزه پدافند غیرعامل به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در حال برگزاری است.



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395برچسب:, | 16:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مراغه و سه انتخاب پیش رو

مراغه - ایرنا - انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که اواخر اردیبهشت ماه سال آینده همزمان در سراسر کشور برگزار می شود، حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر به همراه سه حوزه دیگر انتخابات اولین میان دوره ای مجلس دهم را نیز برگزار خواهند کرد.

 

 

29 اردیبهشت 96 روز حساسی در تاریخ سیاسی کشور است زیرا در این روز مردم ایران که بارها حمایت خود را به روش های گوناگون از نظام نشان داده اند بار دیگر برای ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب و ایران به پای صندوق های رای می روند تا با شرکت در انتخابات، وظیفه ملی و دینی خود را در قبال کشور انجام دهند.
همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین دوره میان دوره ای مجلس نیز در چهار حوزه انتخابیه اصفهان، مراغه، اهر و بندر لنگه برای انتخاب چهار نماینده نیز برگزار می شود.
فرصت ثبت نام داوطلبان اولین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هشتم تا چهاردهم اسفند ماه جاری بود که اواخر دیشب و با ثبت نام 282 نفر برای چهار کرسی به پایان رسید.
یکی از حوزه هایی که اولین دوره انتخابات میان دوره ای مجلس در آن برگزار می شود حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر است که یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات این حوزه به دلیل فوت منتخب مردم در سانحه رانندگی، به میان دوره ای موکول شد.
در این حوزه 58 نفر شامل 55 مرد و سه زن از طیف ها و گروه های مختلف سیاسی، شناخته شده و ناشناس برای راه یافتن به خانه ملت ثبت نام کرده اند.
از امروز بررسی صلاحیت کاندیداها به مدت 10 روز در هیات های اجرایی شهرستان آغاز و همچنین استعلام از مراجع چهارگانه نیز انجام می شود که پاسخ هر استعلام ظرف پنج روز دریافت می شود.
25 اسفند ماه رد صلاحیت کاندیداها به خودشان اعلام می شود که چهار روز مهلت شکایت به هیات نظارت دارند.
شهرستان های مراغه و عجبشیر با حدود 340 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع شده و انتخابات در این حوزه انتخابیه در 251 شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد که از این تعداد 177 شعبه مربوط به شهرستان مراغه و 74 شعبه مربوط به شهرستان عجب شیر است.
در انتخابات میان دوره ای اردیبهشت ماه سالجاری حدود 240 هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند اما هنوز آمار دقیقی از تعداد واجدین شرایط برای انتخابات سال آینده اعلام نشده است.
دیگر حوزه انتخابیه ای که انتخابات میان دوره ای مجلس در آن برگزار می شود حوزه اهر و هریس است که 133 هزار نفر در آن واجد شرایط رأی دادن هستند.
41 نفر برای راهیابی به مجلس در این حوزه نام نویسی کرده اند.
انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در حوزه انتخابیه اهر و هریس به واسطه ابطال انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از سوی هیات نظارت برگزار می شود.
در شهرستان اصفهان نیز به واسطه ابطال آرا فرد منتخب سوم از سوی شورای نگهبان، انتخابات میان دوره ای برگزار می شود.
این حوزه دارای پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی است و با توجه به راهیابی چهار نفر از این حوزه به مجلس، تکلیف نمانیده پنجم از طریق انتخابات میان دوره ای مشخص می شود.
در این حوزه برای یک کرسی مجلس 131 نفر ثبت نام کرده اند.
در حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان نیز که نتایج انتخابات دور دوم در اردیبهشت ماه سالجاری از سوی شورای نگهبان باطل شد 51 نفر برای کسب یک کرسی مجلس ثبت نام کرده اند.



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395برچسب:, | 16:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

پرونده ثبت نام در حوزه انتخابیه مراغه - عجب شیر با نام نویسی 58 نفربسته شد

مراغه - ایرنا - با پایان مهلت هفت روزه ثبت نام از داوطلبان نمایندگی انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، 58 نفر در حوزه انتخابیه مراغه - عجب شیر نام نویسی کردند.

 

به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ویژه مراغه، کار ثبت نام از این افراد دقایقی پیش پایان یافت و بر اساس اطلاعات 55 مرد و سه زن برای انتخابات میان دوره ای مجلس در این حوزه از طریق فرمانداری مراغه و وزارت کشور نام نویسی کردند.
بر اساس اعلام روابط عمومی فرمانداری، 44 نفر از این افراد در فرمانداری و 14 نفر نیز در وزارت کشور اقدام به ثبت نام کردند.
هشتم تا چهاردهم اسفند 95 به مدت یک هفته برای ثبت نام از داوطلبان نمایندگی انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی تعیین شده بود.
بررسی صلاحیت کاندیداها از فردا به مدت 10 روز در هیات های اجرایی شهرستان آغاز و همچنین استعلام از مراجع چهارگانه نیز انجام می شود که پاسخ هر استعلام ظرف پنج روز دریافت می شود.
25 اسفند ماه رد صلاحیت کاندیداها به خودشان اعلام می شود که چهار روز مهلت شکایت به هیات نظارت دارند.
به گزارش ایرنا، انتخابات میان ‌دوره ‌ای مجلس شورای اسلامی همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری و پنجمین وره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهار حوزه اصفهان، مراغه، اهر و بندرلنگه در روز 29 اردیبهشت 96 برگزار می‌ شود.
انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه مراغه - عجب شیر به دلیل فوت منتخب مردم این حوزه در تصادف رانندگی به میان دوره ای کشیده شد.
شهرستان های مراغه و عجبشیر با حدود 340 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع شده و به عنوان یک حوزه انتخابی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395برچسب:, | 16:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

اعزام 120 دانش آموز دختر به مناطق عملیاتی از مراغه

مراغه - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه مراغه از اعزام 120 دانش آموز از دبیرستان های دخترانه این شهر به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.

 

 

سرهنگ پاسدار رضا سامی روز شنبه در آیین بدرقه کاروان راهیان نور دانش آموزی مراغه با اشاره به نقش سازنده و تاثیرگذار اردوهای راهیان نور گفت: این اروهای فرهنگی فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان جامعه با فرهنگ جهاد و شهادت است.
وی اضافه کرد: دشمن با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی درصدد جایگزینی فرهنگ منحط غربی به جای فرهنگ و مکتب اسلامی در جامعه بوده و اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای مقابله با این توطئه شوم دشمنان است.
وی ادامه داد: آشنایی و الگو گرفتن از سبک زندگی شهدا در برابر ترویج سبک زندگی غربی که با استفاده از ماهواره و رسانه های مجازی توسط دشمنان انجام می شود؛ راهبرد فرهنگی و تربیتی اردوهای فرهنگی تربیتی راهیان نور است.
وی اضافه کرد: نظام سلطه با ترویج سبک زندگی غربی در شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی جوانان و نسل های آینده جامعه اسلامی را هدف گرفته است.
وی گفت: راهیان نور تبیین کننده و ترویج کننده فرهنگ شهدا که همان فرهنگ حسینی است برای نسل جوان و آینده ساز جامعه بوده و نسل آینده کشورمان را در برابر هجمه های فرهنگی نظام سلطه بیمه خواهد کرد.
سرهنگ سامی افزود: بهره مندی از فرصت های به وجود آمده در اردوهای راهیان نور برای نوجوانان و جوانان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، این نسل را با ابعاد مختلف زندگی شهدا و ایثارگری های رزمندگان آشنا کرده و فرهنگ ایثار و جهاد را در بین آنان نهادینه می کند.
وی با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی مراغه به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: در این کاروان فرهنگی، 120 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستان های این شهرستان به مدت پنج روز از این مناطق بازدید می کنند.
سرهنگ سامی افزود: در این کاروان فرهنگی و تربیتی دانش آموزان شرکت کننده از مناطق عملیاتی جنوب کشور از جمله یادمان های طلائیه، شلمچه، هویزه، دهلاویه و اروندکنار بازدید و با ایثارگری های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا و با آرمان های شهدا تجدید میثاق می کنند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال تاکنون حدود 2 هزار و 800 نفر از دانش آموزان و اقشار مختلف مردم مراغه در قالب کاروان های راهیان نور عازم مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور شده اند.



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395برچسب:, | 16:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نمايشگاه عكس با عنوان " درهمين نزديكي " درمراغه نمايشگاه عكس" در همين نزديكي " در مراغه گشايش يافت .

نمايشگاه عكس با عنوان رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه گفت : در این نمایشگاه آثار مقصود سامع سردرودي شامل 35 قطعه عكس رنگي از طبيعت ، زندگي عشاير و روستائيان آذربايجان به نمايش در آمده است .
احمد دادرس فياضي افزود : اين نمايشگاه حاصل 10 سال فعاليت عكاسي اين هنرمند در آذربايجان شرقي ، غربي و اردبيل است .
وي افزود : عكس هاي اين نمايشگاه روايتگر پوشش ، سبك زندگي ، فرهنگ ، آداب و رسوم  و طبيعت چهار فصل آذربايجان است .
رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه گفت : اين نمايشگاه سي و پنجمين نمايشگاه انفرادي عكاس و هنرمند سردرودي مقصود سامع است .
اين نمايشگاه از 14 تا 23 اسفند هر روز عصر در نگارخانه عبدالقادر مراغه اي براي بازديد علاقمندان داير است .



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395برچسب:, | 16:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 با هدف بالا بردن توان عملیاتی، کارکنان حراست، عملیات و ایمنی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی و نیروی انتظامی شهرستان مراغه، خنثی سازی و مقابله با عامل نفوذی را در انبارنفت مراغه تمرین کردند.

 بهاری فر رئیس حراست منطقه با بیان اهمیت برگزاری این مانورها در ایجاد یکپارچگی، تعامل، همدلی و همکاری واحدهای  مختلف، چابکی و پاسخ به موقع به چالش های احتمالی پیش رو را از اهداف این مانور برشمرد.  
 
بهاری فر ارتقای آموزش های تخصصی نیروهای حراست و بالا بردن توان عملیاتی این نیروها را از دیگر اهداف عنوان و  از همکاری خوب و مسئولانه واحدهای مختلف به ویژه نیروی انتظامی شهرستان مراغه، رئیس ناحیه و روابط عمومی منطقه در اجرای این مانور تشکر و قدردانی کرد.
 
لازم به ذکر است، مانور یاد شده با هوشیاری وآگاهی کارکنان ناحیه از ورود عامل نفوذی به تأسیسات انبار نفت ناحیه مراغه جلوگیری به عمل آمد و با خبر رسانی و اقدام به موقع و هماهنگی نیروهای حراست و واحدهای مختلف، عوامل نفوذی فرضی دستگیر و پس از بازجویی اولیه تحویل نیروهای انتظامی شد.



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395برچسب:, | 16:47 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
مهلت نام نویسی از داوطلبان نمایندگی میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه که از ۸ اسفندماه آغاز شده است، امروز به پایان می‌رسد.

 ثبت نام از داوطلبان نمایندگی اولین میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهار حوزه انتخابیه اصفهان در استان اصفهان، اهر و هریس، مراغه و عجب شیر در استان آذربایجان شرقی و بندرلنگه، بستک و پارسیان در استان هرمزگان تا آخر وقت اداری امروز  14 اسفند ماه در وزارت کشور و فرمانداری های مرکز حوزه های انتخابیه فوق انجام می‌شود.

طبق اعلام دبیر ستاد انتخابات کشور تا پایان روز ششم ثبت نام در مجموع، 193 نفر برای شرکت در رقابت های این انتخابات، ثبت نام کرده اند.

لازم به ذکر است که برگزاری انتخابات میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت 95 خواهد بود.



تاريخ : شنبه 14 اسفند 1395برچسب:, | 9:25 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کشور در مراغه برگزار می شود

مراغه - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه با اشاره به برگزاری مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کشور در این شهرستان گفت: این رقابت ها روز بستم اسفندماه به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.

 

جواد محمودی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری این مسابقات افزود: با توجه به برگزاری این رقابت های ملی در مراغه، تمامی امکانات دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در اختیار ورزش شهرستان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات دو صحرانوردی کشور در این شهرستان فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت ها و توانمندی های فرنگی، اجتماعی، گردشگری و نیز ورزشی مراغه به سراسر کشور است.
وی اضافه کرد: با توجه به حضور ورزشکاران و قهرمانان ملی و بین المللی کشورمان در این رقابت ها، ایجاد زمینه لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات و نیز معرفی ظرفیت های این شهرستان نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در این منطقه خواهد بود.
محمودی گفت: گسترش ورزش های همگانی و قهرمانی به عنوان حرکتی سازنده نقش مهمی در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و نیز رشد فرهنگی و اعتلای جوانان این مرز و بوم دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این نشست با اشاره به برگزاری مسابقات دو فوق استقامت و صحرانوردی کشور در مراغه گفت: این مسابقات به مدت یک روز در 20 اسفند سال جاری در این شهرستان برگزار می شود.
مهدی نوائی افزود: این رقابت ها در سه رده بزرگسالان در مسافت 25 کیلومتر، پیشکسوتان در مسافت 15 کیلومتر و جوانان در مسافت 10 کیلومتر با حضور ورزشکاران رشته دو استقامت برگزار می شود.
نوائی ادامه داد: تاکنون حدود 400 ورزشکار برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده و پذیرش و اسکان این شرکت کنندگان از 18 اسفندماه در این شهرستان آغاز می شود.
وی اضافه کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات کمیته های مختلف اجرایی تشکیل شده و برای اجرای بخش های مختلف این رقابت ها تمهیدات مناسبی انجام می شود.
وی گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری مراغه در کنار آیین اختتامیه از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای میزبانی از این رقابت هاست.
وی افزود: غبار روبی مزار شهدا با حضور ورزشکاران و مسئولان اجرایی این رقابت ها در روز نوزدهم اسفند از برنامه های جنبی و فرهنگی در کنار برگزاری این مسابقات است.
وی اضافه کرد: میزبانی از اردوهای ملی و برگزاری رقابت ها و مسابقات ملی و بین المللی از رویکردهای اداره ورزش و جوانان مراغه بوده و در این راستا حرکت های مناسبی در این خصوص انجام شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 42 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.



تاريخ : شنبه 14 اسفند 1395برچسب:, | 9:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه: کاندیداهای انتخابات و طرفداران آنان از تخریب یکدیگر کنند

مراغه - ایرنا - امام جمعه شهرستان مراغه با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان در انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر، گفت: کاندیداها و طرفداران آنان از تخریب کردن شخصیت سایر داوطلبان در این انتخابات به ویژه در فضای مجازی خودداری کنند.

 

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه، افزود: با توجه به آغاز نام نویسی نامزدهای انتخاباتی میان دوره ای مجلس و نیز انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در روزهای آینده در این شهرستان، طرفداران این افراد، خداترسی و عدم تهمت زنی به دیگران را مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: در این انتخابات نباید آخریت و ایمان خود را با تخریب و تمهت زنی به سایر افراد و نامزدهای انتخاباتی خراب کرده و خود را به آتش دوزخ نزدیک کنیم.
وی اضافه کرد: داوطلبان این سه انتخابات و طرفداران آنان باید به جای تخریب سایر افراد، برنامه های سازنده و مفیدی برای جامعه ارائه دهند.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: آیین های مذهبی بزرگداشت این بانوی بزرگ اسلام باید همانند عزاداری حسینی مورد اهتمام شیعیان راستین امامت و ولایت قرار گیرد.
وی با تاکید بر ویژگی های بارز اخلاقی حضرت فاطمه (س) افزود: سیره و سبک زندگی اجتماعی و فرهنگی ایشان باید به عنوان الگوی زنان جهان مرود توجه و استفاده قرار گیرد.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) در 14 اسفند سال 57 گفت: این نهاد مقدس تاکنون خدمات ارزنده ای برای تامین نیازهای خانواده های محروم و نیازمند جامعه انجام داده است.
آیت الله پورمحمدی افزود: در آستانه سال جدید کودکان نیازمند جامعه چشم انتظار عنایت ملت خیراندیش بوده و نباید خانواده های نیازمند و محروم جامعه مورد غفلت قرار گیرند.
وی با اشاره به سالروز ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: این مرجع عالیقدر شیعه از علمان بزرگ و همواره مورد عنایت ویژه امام راحل و رهبر انقلاب بوده و آثار بزرگی را تالیف کرده بودند.



تاريخ : شنبه 14 اسفند 1395برچسب:, | 9:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

تعیین اعضای هیئت اجرایی انتخابات میان دوره ای مجلس در مراغه

مراغه - ایرنا - اعضای هیئت اجرایی برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر با حضور جمعی از مسئولان شهری و معتمدان این حوزه انتخابیه انتخاب و تعیین شدند.

 

 

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر گفت: با برگزاری نشستی با حضور معتمدان مراغه و با رای این افراد، اعضای هیئت اجرایی برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این شهرستان انتخاب شدند.
ظفر محمدی افزود: در این جلسه با کسب بیشترین آرا به ترتیب احمد مجتهدی، رشید ریحانیان،علی اسفندیاری، محمد رضا دیلمقانیان، حجت الاسلام قدرت صفرزاده، شفیع محمدی، جمشید حقی فام و محمد مقتومی به عنوان اعضای اصلی هیئت اجرایی انتخابات میان دوره ای مجلس در این شهرستان انتخاب شدند.
وی ادامه داد: با اجرای تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر، اعضای هیئت های اجرایی نقش مهم و موثری در این راستا ایفا خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
شهرستان های مراغه و عجبشیر با حدود 340 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع شده و به عنوان یک حوزه انتخابی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی بوده که با فوت منتخب مردم این حوزه در سانحه رانندگی، انتخابات میان دوره ای مجلس برای انتخاب نماینده مردم در این حوزه برگزار می شود.
انتخابات میان ‌دوره‌ ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه اصفهان، مراغه، اهر و بندرلنگه در روز 29 اردیبهشت 96 برگزار می‌ شود.



تاريخ : شنبه 14 اسفند 1395برچسب:, | 9:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

تصادف یک دستگاه خودرو تیبا با وانت نیسان در مسیر هشترود به مراغه و در حوالی روستای یانیق یک فوتی و ۵ مصدوم به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، متاسفانه در این تصادف که ساعت ۴ بعدازظهر بوقوع پیوست، یک بانو که سرنشین خودرو تیبا بود بلافاصله فوت کرد و پنج سرنشین دیگر نیز مصدوم شده اند.

بر اساس این گزارش، مصدومان به بیمارستان انتقال داده شده اند و حال یکی از آنها نیز وخیم گزارش شده است.

 



تاريخ : شنبه 14 اسفند 1395برچسب:, | 8:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
فرماندار شهرستان ویژه مراغه:

ثبت نام 16 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر

نصر: فرماندار مراغه از ثبت نام 16 نفر برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر خبر داد.

 
 

به گزارش نصر به نقل ازی ایسنا، ظفر محمدی، با بیان این مطلب افزود: امروز (چهارشنبه) پنج نفر دیگر برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر ثبت نام کردند.  

وی افزود: با احتساب نفراتی که در روزهای گذشته ثبت نام کرده بودند، تعداد ثبت نام کنندگان در این حوزه انتخابیه به 16 نفر رسید که چهار نفر از طریق وزارت کشور و 12 نفر نیز با حضور در فرمانداری مراغه نام نویسی کرده‌اند.



تاريخ : چهار شنبه 11 اسفند 1395برچسب:, | 17:0 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
دامپزشکی مراغه: کشف و معدوم سازی 500 کیلوگرم پای مرغ منجمد و غیرقابل مصرف انسانی

رئیس اداره دامپزشکی مراغه از کشف، ضبط و معدوم سازی پای مرغ منجمد غیرقابل مصرف انسانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر علی پاشائی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مراغه با اعلام این خبر افزود: اکیپهای نظارت بهداشتی شهرستان مراغه، در راستای نظارت و کنترل بهداشتی، طی بازرسی های بعمل آمده مقدار 500 کیلوگرم پای مرغ منجمد بسته بندی شده به صورت فله ای در کیسه های نایلونی فاقد نشان کشتارگاه و نیز بدون درج تاریخ تولید و انقضاء محصول، کشف و نسبت به معدوم سازی آنها اقدام گردید.

وی گفت: در هنگام تهیه فرآورده های خام دامی به مهر و برچسب بهداشتی، تاریخ تولید و انقضاء، رنگ،بو و وضعیت ظاهری محصول توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از طریق تلفن گویای 1512 به کارشناسان این اداره اطلاع دهید.



تاريخ : چهار شنبه 11 اسفند 1395برچسب:, | 16:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

یخچال مرادیان؛ نگاه سرد زمانه به این یادگار تاریخی مراغه

مراغه - ایرنا - اثر تاریخی یخچال مرادیان یادگاری از دوره قاجاریه در مراغه به عنوان یکی از 10 شهر تاریخی ایران، پس از گذر سال ها، سردی کم توجهی ها به جان این بنای تاریخی رسوخ کرده به طوری که این اثر ملی اکنون وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش ایرنا، در ضلع غربی رودخانه همیشه جاری صوفی چای مراغه یخچالی به غایت زیبایی وجود دارد که به مرادیان مشهور بوده و یادگاری از دوران قاجاریه در گوشه ای از محلات باصفا و سرسبز این شهر است.
این یخچال به عنوان بنایی دست ساز، زمانی محل استفاده مردم این دیار از گنجینه ارزشمند آب گوارا و یخ های آن در فصل گرم تابستان بود و خنکای آن دل هر انسانی را صفا می بخشید.
در چندین و چند دهه پیش با توجه به عدم وجود امکانات لازم برای تولید یا نگهداری یخ در فصول مختلف سال، یخ های مورد نیاز در فصل زمستان در این مکان تولید و برای استفاده در تابستان مورد استفاده قرار می گرفت.
این یخچال قدیمی از نوع یخچال های زیر زمینی بوده که اغلب در مناطق سردسیر و کوهستانی ساخته شده و معماری آن به شکلی است که بخش عمده ای از بدنه آن برای حفاظت از یخ و آب موجود در آن در زیر زمین احداث شده است.
یخچال تاریخی مرادیان مراغه به شماره 23042 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و هم اکنون با مالکیت اداره اوقاف این شهرستان اداره می شود.
با وجود احیا و مرمت این اثر تاریخی در سال های گذشته، این بنای دوره قاجاریه تبدیل به سفره خانه سنتی و محلی برای گذران اوقات و صرف غذا برای گردشگران شده است.
*** اثر ملی یخچال مرادیان در آستانه تخریب
یخچال تاریخی مرادیان که باید امروز به عنوان اثری ماندگار از پیشینیان صیانت می شد، امروز نه تنها به جای سفره خانه ای سنتی و گردشگری که به قهوه خانه ای مملو از دود دخانیات تبدیل شده است.
اثری که باید خشت خشت آن با ظرافت نگهداری می شد، اکنون به خرابه ای آجری شباهت پیدا کرده تا بنایی فاخر از دوران گذشته؛ لیکن تاوان این کم توجهی را نسبت به این نوع ابنیه تاریخی را نسل های آینده خواهند داد.
آجرهای مرمت شده سال های گذشته این بنا که باید استحکام بخش این اثر تاریخی باشد؛ بر اثر باد و باران کنده شده و در گوشه و کنار رها شده است.
وجود پارکی در کنار این اثر تاریخی می توانست محلی مناسب برای بهره مندی گردشگران و توریست های داخلی و خارجی باشد اما متاسفانه این بنا نه تنها جلوه ای زیبا از یک اثر تاریخی نداشته بلکه در مواجهه با آن فقط چهره ای دود آلود از یک قهوه خانه فرسوده مشاهده می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به قدمت و ارزش تاریخی و اجتماعی یخچال مرادیان گفت: این اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی در سال 91 توسط این سازمان مرمت شده است.
یعقوب طالبی افزود: با توجه به موقوفه بودن یخچال مرادیان، این اثر هم اکنون در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان بوده و برای ایجاد سفره خانه سنتی به بخش خصوصی اجاره داده شده است.
وی ادامه داد: با توجه به کاربری این اثر تاریخی، متاسفانه در سال های اخیر به دلیل استفاده نامناسب از این اثر ملی به عنوان قهوه خانه، تبدیل آن به محلی برای استعمال قلیان و دخانیات و نیز نبود توجه و عدم بکارگیری تدابیر لازم برای حفظ استحکام، موجب تخریب و از بین رفتن آثار معماری موجود این اثر شده است.
وی اضافه کرد: در راستای حفاظت از این اثر تاریخی، مکاتبات لازم با دادستانی و اداره اوقاف برای توقف فعالیت بخش خصوصی در این اثر ملی انجام شده و هم اکنون بر اساس دستور قضائی و قانونی فعالیت این واحد صنفی و سفره خانه یا به عبارت بهتر قهوه خانه در این محل غیرقانونی است.
وی گفت: برای پیشگیری از تخریب بیشتر این بنای تاریخی، باید از وارد آمدن هرگونه آسیب به معماری و ساختمان این بنا به دلیل استفاده های نامناسب صنفی و اقتصادی جلوگیری شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اشاره به وضعیت این اثر تاریخی می گوید: با وجود موقوفه بودن این اثر، هم اکنون دارای متولی شخصی بوده و تمامی امور مالی و قراردادی در خصوص این اثر تاریخی را مدیریت می کند.
حجت الاسلام فریدون مطهری افزود: با توجه به شخصی بودن مدیریت و متولی این اثر تاریخی هیچ نظارتی از سوی این اداره بر اساس قانون نمی تواند انجام شود.
با وجود تاکیدات مسئولان شهری بر توقف استفاده نامناسب و غیر اصولی از اثر تاریخی یخچال مرادیان، در واپسین روزهای سال و در آستانه سال جدید و اوج حضور گردشگران داخل و خارجی در قالب مسافران نوروزی، اقدام مناسبی برای حفاظت و صیانت از آثار معنوی و تاریخی این کهن شهر ضروری تر از هر زمان دیگری است.
ایجاد رویه های مناسب قانونی و قاطعیت در حفاظت از آثار تاریخی، نوید آینده ای درخشان برای توسعه گردشگری بر پایه آثار تاریخی و میراث فرهنگی را برای آیندگان و توسعه شهر تاریخی مراغه به دنبال خواهد داشت.
شهرستان مراغه با حدود 515 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 



تاريخ : چهار شنبه 11 اسفند 1395برچسب:, | 16:57 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

کشف محموله یک میلیارد ریالی قاچاق در مراغه

مراغه - ایرنا - فرمانده انتظامی مراغه از کشف یک محموله قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: این محموله به ارزش یک میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شد.

 

سرهنگ رضا اصلانی فر افزود: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از 2 دستگاه اتوبوس این محموله را کشف کردند.
وی ادامه داد: این محموله شامل هفت گونی انواع پارچه و پوشاک خارجی قاچاق بوده و 2 نفر نیز در این ارتباط دستگیر و تحویل دستگاه قضائی شده است.
وی اضافه کرد: مبارزه به کالای قاچاق در راستای تامین امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه از اولویت های اساسی پلیس در این شهرستان است.
وی گفت: به همین منظور گشت های کنترلی و ایستگاه های بازرسی پلیس در نقاط و مبادی ورودی این شهرستان با هرگونه قاچاق کالا و ارز به صورت قاطع برخورد کرده و متخلفان را به دستگاه قضائی ارجاع می دهد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار داشته و به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی جنوب استان، قاچاقچیان اغلب محورهای این شهرستان را برای انتقال کالای قاچاق و مواد مخدر انتخاب می کنند.



تاريخ : چهار شنبه 11 اسفند 1395برچسب:, | 16:56 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

یک کشته در واژگونی کامیون جرثقیل در مراغه

واژگونی یک دستگاه کامیون جرثقیل دار در روستای هریس مراغه جان یک نفر را گرفت.
در این حادثه که عصر امروز در نزدیکی روستای هریس روی داد ، کامیون جرثقیل دار به یک کشته در واژگونی کامیون جرثقیل در مراغهدره سقوط کرد و موجب جان باختن یک نفر و مصدوم شدن راننده و سرنشین دیگر این خودرو شد.
این کامیون حامل جدول بتی برای اجرای طرح عمرانی روستا بود.

سرهنگ ناموران رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی علت وقوع این سانحه را ناتوانی راننده کامیون در تعویض به موقع دنده کمپرسی در مسیر سرازیری تند در راه فرعی کوهستانی اعلام کرد.



تاريخ : چهار شنبه 11 اسفند 1395برچسب:, | 16:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

گزارش فارس از پیگیری سرنوشت خانواده مراغه‌ای

کمبود قاضی همسایه رئیس قوه قضاییه را خیابان‌نشین کرده است

خبرگزاری فارس: کمبود قاضی همسایه رئیس قوه قضاییه را خیابان‌نشین کرده است

خانواده مراغه‌ای که اخیرا در همسایگی رئیس قوه قضاییه سکنی گزیده است به دلیل بلاتصدی بودن شعبه رسیدگی کننده به پرونده‌اش هنوز در خیابان زندگی می‌کند.

سعیده اسدیان - خبرگزاری فارس: دو روز پیش بود که خبرگزاری فارس گزارشی را تحت عنوان «عجز خانواده مراغه‌ای آنها را همسایه رئیس قوه قضاییه کرد» روی خروجی خود قرار داد.

گزارشی که روایتگر وضعیت اسفناک یک خانواده مراغه‌ای بود که بنا بر اظهارات خودشان قربانی تخلف یک قاضی در دستگاه قضایی شده بودند.

پس از گذشت دو روز از انتشار ماجرای خانواده مراغه‌ای، آقای ن که سوژه اصلی این گزارش است در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌اش به خبرنگار فارس گفت: پس از انتشار گزارش، نیروی انتظامی به همراه یکی از نفرات ساختمان قوه قضائیه پیش ما آمدند و گفتند که ما کار شما را حل کرد‌‌ه‌ایم.

وی افزود: آنها از ما خواستند تا به دادگستری شهید مفتح برویم و اینطور ادعا کردند که قرار است رئیس دادگستری خواسته ما را عملی کند. 

آقای ن ادامه داد: من صبح زود به دادگستری مفتح رفتم و با رئیس مجتمع مفتح صحبت کردم اما ایشان گفتند که حرف خاصی به من گفته نشده است.

وی ادامه داد: همچنین گفتند که شعبه 206 که مسئول رسیدگی به پرونده من است در حال حاضر بدون سرپرست است چرا که قاضی این شعبه بازنشست شده و هنوز قوه قضائیه قاضی جدید را معرفی نکرده است.

رئیس مجتمع به من گفت: باید منتظر بمانم تا قاضی جدید معرفی شود و بعد از آن مجدد رسیدگی به پرونده‌ام آغاز شود.

وی افزود: ما مجدداً به محل استقرار خود در خیابان جامی در کنار حوزه ریاست قوه قضائیه بازگشتیم اما آنجا سرباز گذاشته بودند و اجازه ندادند ما سر جای همیشگی خود بنشینیم.

سرپرست این خانواده مراغه‌ای گفت: به همین جهت الان در کنار خیابان جامی و روبه‌روی ساختمان قوه قضائیه نشسته‌ایم و همچنان منتظریم تا یک نفر به داد ما برسد.

و اما در آخر....

رئیس دستگاه قضایی کشور در سخنرانی‌های متعدد با مسئولان دستگاه قضایی نسبت به کمبود قضات در محاکم گلایه داشته است.

آملی لاریجانی بارها از مسئولان در قوه مجریه و مقننه خواسته است تا به قوه قضاییه نگاهی ویژه داشته باشند تا موضوع کمبود قاضی حل شود.

به طور قطع این کاستی‌ها و کمبودها بر کسی پوشیده نیست اما آیا این موضوع منطقی است که یک خانواده هستی خود را ولو به اشتباه خودش از دست داده باشد و به دلیل نبود قاضی همچنان در سرگردانی به سر ببرد؟

باید پرسید آیا نمی‌توان تا انتصاب قاضی جدید این پرونده را به یکی دیگر از شعبات مجتمع مفتح ارائه کرده و در آنجا به این پرونده رسیدگی شود تا مبادا کیان این خانواده از دست نرود؟

سرویس قضایی و انتظامی خبرگزاری فارس در چندین نوبت با عباس پوریانی رئیس کل محاکم تهران و همچنین غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران تماس گرفته اما هیچ کدام از این مسئولان پاسخی به این تماس ها ندادند.

خبرگزاری فارس این آمادگی را دارد تا پاسخ هر کدام از مسئولان دستگاه قضا را در این خصوص منتشر کند.



تاريخ : سه شنبه 10 اسفند 1395برچسب:, | 9:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

منطقه فسیلی مراغه یکی از منحصر به فرد ترین مناطق فسیلی جهان است که فسیل های متنوعی از پستانداران منقرض شده را در خود جای داده است.

منطقه فسیلی مراغه  دارای گسترش زیادی از اطراف مراغه و جنوب کوهستان سهند تا تبریز،میانه ،ورزقان و بستان آباد است.
این منطقه از سالیان بسیار دور مورد توجه فسیل شناسان ،دیرین شناسان و زمین شناسان داخلی و خارجی بوده است و در مراحل مختلف کاوش های فسیل شناسی ،فسیل های ارزشمندی و منحصر به فردی ازاین منطقه یافت شده است.
وسعت این منطقه به 40 هزار هکتار میرسد که مساحتی برابر 1026  هکتار آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان اثر طبیعی –ملی فسیلی مراغه حفاظت میشود همچنین وظیفه قانونی حفظ اکتشاف و استخراج  فسیل مهره داران ایران با این سازمان است.
منطقه فسیلی مراغه ،خاستگاه پستانداران گوشتخوار و علفخوار 12/5 تا 7/5 میلیون سال پیش است و از غنی ترین مجموعه فسیلی جهان به شمار میرود.
توالی سازند مراغه حاصل ته نشینی رسوبات رودخانه ای ،مردابی ،دریاچه ای و دشت سیلابی است و با توجه به مجموعه فسیلی یافت شده و مقایسه آنها با فسیل های یافت شده در دیگر مناطق جهان ،سن 12/5تا 7/5 میلیون سال  را میتوان برای تشکیل رسوبات و فسیل های منطقه درنظر گرفت.
این منطقه در وسعتی برابر 300 کیلومتر درامتداد شمال به جنوب و 500 کیلومتر درمسیر شرق به غرب گسترش دارد که لایه های فسیل دار و استخوان دار آن مربوط به اواخر دوران سوم زمین شناسی است ،مراغه با توجه به غنای گونه ای فسیل مهره داران یافت شده یکی از پنج منطقه مهم فسیل دار جهان محسوب میشود.



تاريخ : سه شنبه 10 اسفند 1395برچسب:, | 8:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

ویزیت رایگان یک هزار و 200 روستایی در قالب اردوی جهادی در مراغه

مراغه - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه مراغه با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط گروه های جهادی در مناطق محروم این شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 200 نفر از روستائیان این شهرستان در قالب اردوهای جهادی بسیج به صورت رایگان ویزیت شده اند.

 

سرهنگ پاسدار رضا سامی  افزود: طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم و روستایی این شهرستان با همکاری بسیجیان این شهرستان در قالب 20 دوره از اردوهای جهادی انجام شده است.
وی ادامه داد: این طرح فرهنگی و اجتماعی، با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه در روستاهای محروم بخش های مرکزی و سراجو اجرا شده است.
سرهنگ سامی اضافه کرد: در اردوهای جهادی، گروه های متشکل از پزشکان، پرستاران، بهیاران و دانشجویان بسیجی، تشخیص، درمان و معرفی به مراکز درمانی را به صورت رایگان انجام می دهند.
وی با اشاره به اجرای طرح های جهادی توسط بسیجیان مراغه در روستاهای محروم گفت: امسال یک باب خانه ویژه محرومان نیز با مشارکت دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و کمیته امداد این شهرستان در روستای آغجه کهل احداث و به بهره برداری رسید.
وی افزود: در راستای اجرای طرح های جهادی در روستاهای این شهرستان نیز، دانشجویان بسیجی در برداشت انواع محصولات کشاورزی از جمله برداشت گندم و نخود در مناطق محروم به صورت داوطلبانه شرکت کرده اند.
سرهنگ سامی اضافه کرد: حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های این شهرستان در طرح ها و اردوهای جهادی از جمله ساخت خانه ویژه محرومان، برداشت محصول، خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان مناطق محروم به صورت داوطلبانه بوده است.



تاريخ : سه شنبه 10 اسفند 1395برچسب:, | 8:58 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نام‌نویسی 15 داوطلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در روز نخست

دبیر ستاد انتخابات کشور از نام‌نویسی 15 داوطلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه در روز نخست ثبت‌نام خبر داد.

نام‌نویسی 15 داوطلب انتخابات میات‌دوره‌ای مجلس در روز نخست

علی پورعلی مطلق  گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان 4 نفر در ستاد انتخابات وزارت کشور و 11 داوطلب در چهار حوزه انتخابیه نام نویسی کردند.

وی افزود : از این تعداد نیز 4 نفر در اهر و هریس 2 نفر در مراغه و عجب شیر 4 نفر در اصفهان و یک نفر در حوزه انتخابیه بندرلنگه نام نویسی کردند.

پورعلی مطلق 4 داوطلب ثبت نام کننده در ستاد انتخابات کشور را نیز شامل یک داوطلب از اهر و هریس، 2 داوطلب از مراغه و عجب شیر و یک داوطلب از حوزه انتخابیه اصفهان برشمرد.

دبیرستاد انتخابات مسن ترین داوطلب از مجموع 15 داوطلب ثبت نام کننده را فردی 60 ساله از حوزه انتخابیه اصفهان با تحصیلات حوزوی و کم سن ترین داوطلب را فردی 36 ساله از حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر اعلام کرد.

وی گفت: از نظر سطح تحصیلات نیز به استثنای یکی از داوطلبان با تحصیلات حوزوی، بقیه دارای کارشناسی ارشد هستند.

انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.


تاريخ : دو شنبه 9 اسفند 1395برچسب:, | 8:42 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی، فرهنگی و پژوهشی قرآن و عترت واحد مراغه مطرح شد

دکتر ولیلو : قرآن به راهی هدایت می کند که استوار ترین راهها است

 
ولیلو

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی ، فرهنگی و پژوهشی قرآن و عترت واحد مراغه گفت : قرآن به راهی هدایت می کند که استوارترین راههاست و انسان نیاز مند ارتباط مستقیم با خداوند متعال است که می تواند با خواندن قرآن در واقع با خدا سخن بگوید

به گزارش ایسکانیوز، برگزیدگان و منتخبان بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی ، فرهنگی و پژوهشی قرآن و عترت واحد مراغه در مراسمی پر شکوه و معنوی ، هدایا و جوایز خود را دریافت کردند.

در این مراسم رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تمسک به ائمه اطهار علیهم السلام خصوصا به حضرت زهرا بانوی مکرم اسلام ، گفت : « اولین قدم در راه اصلاح جامعه ، اصلاح فرهنگ آن جامعه است . و پیشرفت در همه ابعاد اقتصادی ، ساسی و غیره بدون توجه به بعد فرهنگی نمی تواند موجبات تعالی را فراهم سازد .»

دکتر ولیلو ضمن اشاره به فرمایش امام ره که اساس سعادت و شقاوت یک ملت را از فرهنگ آن ملت می دانستند گفت :« در دنیای رنگارنگ و هزار چهره ای که همواره دنبال جذب جوانان و به خطر انداختن سلامت روحی ، اعتقادی و هویتی آنان است ، نیاز به آموزه های دینی و قرآنی بیشتر احساس می شود.»

رییس واحد مراغه افزود:« نقش دانشگاهها بعنوان یک محیط مقدس در شکل دهی فرهنگ یک جامعه بسیار مهم است . دانشگاهها مثل یک موتور محرکه ای برای توسعه جوامع ، از طریق احساس توانمندی ، شایستگی و خود باوری فرهنگی عمل می کنند و می توانند یکی از مأمن های فرهنگ سازی در جوامع باشند . استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلال فرهنگ آن جامعه نشأت می گیرد و دو بال پرواز انسان عبارت از علم و تقوی است و جوان ایرانی بایستی بتواند خودش را در دانشگاه ایرانی و اسلامی مجهز به علم و تقوی بکند .»

دکتر ولیلو با اشاره به نامگذاری هفتاد و یکمین اجلاس سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95 بنام دانش ، فرهنگ و اقتصاد گفت :« ریاست عالیه دانشگاه ازاد اسلامی با هوشیاری و درایت کامل تمام فعالیتهای علمی ، آموزشی ، پژوهشی و ورزشی را مزین به پیوست فرهنگی نموده اند و به این ترتیب با اهتمام کلیه واحد ها و حوزه ها می توان در راستای اصلاح عمیق فرهنگی در تمامی ابعاد جامعه ، گام های علمی و عملی مؤثر برداشت . »

این مسوول در مورد آمار شرکت کنندگان در بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت واحد مراغه گفت :« واحد بسیار بزرگ مراغه در زمینه های فرهنگی ، قرآنی و دینی بسیار خوش درخشیده است و حضور بیش از 1300 نفر درمسابقات سراسری قرآن و عترت و کسب مقام های اول استانی و کشوری با بیش از 200 اثر هنری در بخش هنر و ادبیات دینی و کسب جایگاه برتر استانی در تعداد آثار شرکت کننده و 8 رتبه برتر کشوری رتبه نخست را به همراه تبریز احراز نموده است .»

ایشان خاطر نشان کرد:« هزینه های برگزاری این جشنواره از آغاز تا پایان 500 میلیون ریال بوده که از این مبلغ به میزان 300 میلیون ریال شامل جوایز نقدی برگزیدگان و 200 میلیون ریال هزینه های اجرایی این جشنواره می باشد .»

واحد مراغه بعنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شهرستان مراغه با 5000 نفر دانشجو 220 استاد تمام وقت و حق التدریس ، 140 کارمند 800 دانشجوی سما 900 دانش آموز مدارس سما در 7 مدرسه 25000 نفر فارغ التحصیل در مقاطع مختلف در عمر 31 ساله این دانشگاه ، توانسته است عالی ترین تأثیرات را در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی ، علمی و اقتصادی در شهرستان و منطقه داشته باشد .



تاريخ : دو شنبه 9 اسفند 1395برچسب:, | 8:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |