ساخت و ساز غیر مجاز در 3 هزار و 300 مترمربع در مراغه با دستور قضایی، تخریب شد .

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در مراغهمدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت : حکم تخریب ساخت وساز غیر مجاز در زمین زراعی شامل ایجاد کارگاه تولید مصالح ساختمانی و محوطه سازی امروز در روستای داش آتان بخش مرکزی اجرا شد .
محمد نریمانی افزود : علاوه بر تخریب ساخت و ساز ، عامل تغییر کاربری غیر مجاز زمین کشاورزی نیز 60 میلیون ریال جریمه شد .
وی گفت: امسال به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی برای 10 تغییر کاربری پرونده تشکیل شده است .
مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود : در این پرونده ها حدود 13 هزار متر از زمین ها و اراضی کشاورزی به کاربری های تجاری و مسکونی تبدیل شده است .
شهرستان مراغه حدود 60 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.



تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395برچسب:, | 9:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

آغاز فعالیت راهبران آموزشی و پرورشی در مراغه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مراغه از آغاز فعالیت راهبران آموزشی و پرورشی در این شهرستان خبر داد.

 سیامک اسد زاده گفت: آزمون جذب راهبران آموزشی و پرورشی از ۱۵ شهریورماه در استان‌ شروع و تا اوایل مهرماه ادامه داشت.


وی به جزییات جذب راهبران آموزشی برای مدارس روستایی اشاره کرد و افزود: آزمون جذب راهبران آموزشی به صورت متمرکز استانی برگزار و طی آزمون کتبی و مصاحبه حضوری ، افرادی که حائز شرایط بودند ، به عنوان راهبر آموزشی و پرورشی انتخاب شدند.


اسدزاده ادامه داد: افراد برگزیده، دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده و از  آبان ماه برای نظارت ،حمایت و هماهنگی در مدارس روستایی آغاز فعالیت می کنند.



تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395برچسب:, | 9:7 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد مراغه به مشهد مقدس اعزام شدند

رئیس کمیته امداد مراغه گفت : با اجرای طرح “شوق زیارت” ۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد مراغه که حسرت زیارت داشتند به مشهد مقدس اعزام می شوند .

ایوب هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار رصد مراغا در تشریح این خبر گفت : این طرح برای ایجاد بستر مناسب برای رساندن کمک‌های مردمی به نیازمندانی است که در حسرت زیارت مانده‌اند اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد مراغه تاکید کرد: در اجرای طرح شوق زیارت نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با یاری خیران امکان اعزام آن‌ها به سفرهای زیارتی از جمله مشهد مقدس فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد :۲۵۰ نفر از مددجویان خانم و ۱۵۰ نفر از آقایان بالای ۵۰ سال که تاکنون به مشهد نرفته‌اند امسال به زیارت مشهد مقدس مشرف شدند

هاشمیان اظهار داشت : تمامی اعتبارات این طرح توسط خیرین تأمین می‌شود و کمیته امداد هیچ گونه هزینه ای از محل اعتبارات اداره به این طرح تخصیص نمی دهد .



تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395برچسب:, | 9:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
رقابت های لیگ برتر تکواندوی قهرمانی آذربایجان شرقی یادواره شهدای مدافع حرم در تبریز آغاز شد .

 در  هفته  نخست این رقابت ها در بخش تیمی نتایج زیر به دست آمد :
تختی تبریز 9        شرکت لبنی آتالار سراب 3  
گنجویان تبریز 8    عجب شیر 4
هیات ورزشی آموزش و پرورش 7     تیم مشترک مراغه و بناب 5  
تیم شهید افروزنده 8         کوثر الماس 4  
تیم شاهین اندیشه تبریز 10     فانوس سلامت تبریز 2
میثاق تبریز 8      جلفا 4
شاهین تبریز 9     شبستر 3
تیم تختی تبریز 6      انجمن خیریه مرندیان مقیم تهران 6
این رقابتها با حضور 13 تیم استانی و یک تیم از سلماس به عنوان تیم میهمان در دو گروه هفت تیمی در حال برگزاری است .



تاريخ : شنبه 22 آبان 1395برچسب:, | 13:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون اجرایی سرشماری: 85 درصد جمعیت روستایی مراغه در سرشماری شرکت کردند

مراغه - ایرنا - معاون هماهنگی و اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 در مراغه از مشارکت های 85 درصدی جمعیت روستایی و 75 درصدی جمعیت شهری این شهرستان تا زمان حاضر در این سرشماری خبر داد و گفت: افرادی که 6 ماه و یک روز سکونت در مراغه دارند باید جزو ساکنان این شهرستان در سرشماری شرکت کنند.

 

نقی مسکینی  افزود: تاکنون حدود 60 هزار خانوار شهری و روستایی این شهرستان در سرشماری مشارکت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 شمسی در 28 آبان به اتمام می رسد، گفت: بیشتر اهالی مشارکت قابل تقدیری در این سرشماری به نمایش گذاشته اند اما جمع قلیلی نیز با وجود مراجعه های مکرر هنوز ثبت نام نکرده اند.
وی با اشاره به اینکه میزان جمعیت شهر مراغه در برنامه ریزی های آتی و سرانه این شهرستان تاثیرگذار است، افزود: مردم این شهرستان باید با مشارکت داوطلبانه در این سرشماری برای افزایش سرانه شهرستان در سال های آتی تلاش کنند.
وی که علاوه بر ستاد سرشماری مراغه، معاونت عمرانی فرمانداری مراغه را نیز عهده دار است، گفت: شماره تلفن 37274455 نیز برای ثبت نام تلفنی شهروندان در سرشماری فعال است.
به گفته نقی مسکینی 72 نفر به عنوان مامور سرشماری در این شهرستان فعالیت دارند و 13 کارشناس سرشماری بر فعالیت های آنان نظارت می کنند.
شهرستان مراغه بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 شمسی دارای 247 هزار و 681 نفر جمعیت شامل 163 هزار و 859 شهر نشین و 83 هزار و 822 روستایی است. مردم مراغه این روزها با توجه به توسعه قابل توجهی که این شهر در سال های اخیر داشته است، ثبت جمعیت بالای 200 هزار نفر و توسعه روزافزون کهن پایتخت ایران زمین را در ذهن می پرورانند.



تاريخ : شنبه 22 آبان 1395برچسب:, | 13:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

ساماندهی پسماند شهری و روستایی در دستور کار مسئولان مراغه

مراغه - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار مراغه با تاکید بر ساماندهی و مدیریت اصولی پسماندهای شهری و روستایی این شهرستان گفت: دستگاه های اجرایی موظف به فرهنگ سازی در راستای تفکیک زباله ها در مبدا و تبیین و ترویج فرهنگ زیست محیطی در این شهرستان هستند.

 

نقی مسکینی روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت پسماند مراغه افزود: شهرداری و دهیاری ها در مناطق شهری و روستایی در زمینه جمع آوری پسماندها و کارشناسان بهداشت محیط و محیط زیست نیز در زمینه نظارت بر مسائل بهداشتی و زیست محیطی تلاش مضاعف کنند.
وی ادامه داد: گروه هایی متشکل از نمایندگان شهرداری ها، دهیاری ها، ادارات منابع طبیعی، محیط زیست و بهداشت محیط، مشکلات زیست محیطی را در مناطق شهری و روستایی بررسی کرده و نتایج آن را به دبیرخانه ستاد پسماند این شهرستان ارائه کنند.
وی اضافه کرد: ارائه راهکارهای لازم برای جمع آوری پسماندها و زباله ها و نیز فاضلاب روستایی توسط کارشناسان دستگاه های خدمات رسان تسریع شود.
وی با اشاره به وجود مرکز دفن زباله و لزوم توسعه و تکمیل این مرکز گفت: فنس کشی و ایجاد امکانات نظارتی در این محل توسط شهرداری مراغه در دستور کار قرار گیرد.
بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: با توجه به وجود مرکز دفن زباله در این شهرستان، ایجاد محل دیگر برای این منظور توسط افراد قانونی نیست و با آن برخورد می شود.
حسین گل محمدی افزود: برای مقابله با تخلیه پسماندهای ساختمانی در مناطق مختلف شهری و روستایی نیز با افراد متخلف توسط دستگاه قضایی برخورد قاطع خواهد شد.
رئیس اداره محیط زیست و دبیر ستاد مدیریت پسماند مراغه نیز در این نشست با اشاره به برخی مشکلات در زمینه جمع آوری پسماندهای شهری و روستایی گفت: تاکنون اقدام مناسب و موثری در جهت فرهنگ سازی برای تفکیک زباله و پسماندها در مبدا توسط دستگاه های خدمات رسان این شهرستان انجام نشده است.
عباس کاردان افزود: با توجه به اجرای طرح توسعه مرکز دفن زباله توسط شهرداری مراغه، مکاتبات لازم برای اخذ مجوزهای لازم برای آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از این مرکز با اداره کل محیط زیست استان انجام شده است.
وی ادامه داد: ایجاد سازمان بازیافت توسط شهرداری، فرهنگ سازی برای تفکیک زباله در مبدا، الگوی صحیح مصرف در بین شهروندان، راه اندازی کارخانه کمپوست و امحای زباله های بیمارستانی و درمانی از راهکارهای موثر برای مدیریت پسماند در این شهرستان است.
معاون خدمات شهری شهرداری مراغه نیز گفت: محل فعلی دفن زباله این شهرستان با 59 هزار و 200 متر مربع مساحت نیازمند توسعه است و با توجه به ورود روزانه 120 تن زباله شهری و 10 تن زباله روستایی به این مکان به زودی توسعه می یابد.
علی نژاد ابیض افزود: در این راستا 9 هکتار زمین مناسب برای توسعه این محل توسط شهرداری خریداری شده است و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی ادامه داد: با توجه به لزوم راه اندازی کارخانه کمپوست شهرداری مراغه، پیمانکار جدید برای ادامه و تکمیل این طرح در حال تعیین است.
وی اضافه کرد: ایجاد کارخانه پیشرفته زباله سوز با هدف تولید انرژی سبز از پسماندها از سوی بخش خصوصی در دست مطالعه است و با راه اندازی آن امکان امحای پسماندهای پنج شهر جنوبی استان فراهم می شود.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این نشست با انتقاد از تخلیه نخاله های ساختمانی در باغ ها و حاشیه مزارع در مناطق شهری و روستایی گفت: برخی افراد سودجو با تخلیه این پسماندها و تبدیل این باغ ها به زمین غیرکشاورزی اقدام به اخذ مجوز ساخت واحدهای مسکونی و تجاری می کنند که برخورد با این افراد توسط دستگاه های نظارتی ضروری است.
محمد نریمانی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای مدیریت پسماندها در مناطق روستایی افزود: فرهنگ سازی برای جلوگیری از پخش شدن برخی پسماندهای کشاورزی و حیوانی در حاشیه جاده های روستایی این شهرستان در حال انجام است.
ناصر احمدی، مسئول بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به راه اندازی و استفاده از دستگاه های زباله سوز بیمارستانی در دو بیمارستان این شهرستان / بیمارستان های شهید بهشتی و امیرالمومنین (ع) / و با عقد قرارداد با 2 شرکت بخش خصوصی، زباله های بیمارستانی بخش های خصوصی، آزمایشگاه ها و مطب ها جمع آوری و در این دستگاه ها امحا می شوند.
به گزارش ایرنا، نارضایتی برخی از اهالی این شهرستان در ماه های اخیر از نحوه و ساعت جمع آوری زباله های خانگی در شهر مراغه موجب شده است تا شهردار جدید این شهر به دنبال ساماندهی معاونت خدمات شهری باشد اما دفن اصولی یا امحای زباله به عنوان مرحله نهایی این چرخه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.



تاريخ : شنبه 22 آبان 1395برچسب:, | 13:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

حکم انتصاب چهل و پنجمین شهردار مراغه ابلاغ شد/ محمدرضا احمدی شهردار جدید مراغه

مراغه - ایرنا - حکم انتصاب محمدرضا احمدی به عنوان چهل و پنجمین شهردار مراغه ابلاغ شد تا سرپرستی وی در واپسین روزهای مهلت سه ماهه قانونی به تکیه اش بر مسند شهرداری این شهر تاریخی و فرهنگی منجر شود.

 

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار جدید این شهر افزود: اقدامات عمرانی خوبی در شهر مراغه انجام شده است که امیدواریم شهردار جدید نیز در تداوم آنها بیش از پیش تلاش کند.
ظفر محمدی به انتخاب محمدرضا احمدی با 11 رای شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار جدید مراغه اشاره کرد و افزود: اعضای شورای شهر معتمدان مردم هستند و حرکت شورای اسلامی شهر و شهرداری باید در راستای قانون در جهت خدمت به شهروندان و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
وی دخالت نکردن شوراها در امور اجرایی شهرداری و اهتمام در امور نظارتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: همکاری و تعامل شهرداری با فرمانداری و استانداری از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.
محمدی مراغه را شهری پویا دانست و افزود: توسعه شهر باید در تمامی بخش ها و حوزه ها صورت گیرد و برای تحقق اهداف متعالی اعضای شورا و شهرداری باید به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.
وی ادامه داد: شهرداری از جمله نهادهایی است که همواره با مردم ارتباط مستمر و نزدیک داشته و با اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال جلب رضایتمندی مردم است.
شهردار جدید نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به ارائه خدمات شایسته و در شان مردم این شهر گفت: مردم مراغه در برهه های مختلف و حساس تاریخی و به ویژه در دوران دفاع مقدس نقش برجسته خود را ایفا کردند و شایسته و مستحق بهترین خدمات هستند.
محمدرضا احمدی چشم انداز و راهبردهای شهرداری مراغه در دوره جدید را ' مراغه شهر آباد'، ' شهر فرهنگ ' و ' شهر زندگی' عنوان کرد و افزود: تلاش برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تسهیل و شفاف سازی سرمایه گذاری های بخش خصوص و توزیع عادلانه خدمات و امکانات از جمله رویکرد های شهرداری است.
وی توسعه گردشگری با هدف تقویت اقتصاد شهری و بازیابی جایگاه و هویت تاریخی مراغه را از دیگر برنامه های شهرداری برشمرد و افزود: حل مشکلات ترافیکی شهری به منظور دستیابی به شهری روان و ایمن، ایجاد نشاط اجتماعی با توسعه ورزش های همگانی و اماکن تفریحی و چابک سازی ساختار سازمانی شهرداری را مورد توجه قرار خواهیم داد.
شهرداری مراغه با درجه 9 دارای سه منطقه، پنج معاونت و چهار سازمان زیرمجموعه بوده و در سال 1307 شمسی تاسیس شده است.



تاريخ : شنبه 22 آبان 1395برچسب:, | 13:44 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مرد طلا فروشی در تماس با ماموران پلیس مراغه از سرقت طلاهای مغازه اش خبر داد. با حضور ماموران پلیس در محل سرقت تحقیقات آغاز شد.

مرد طلا فروش در بازجویی های اولیه گفت: ساعتی قبل دو مرد ناشناس من را به زور سوار خودرو کرده و ربودند. آنها سپس با تهدید به مرگ کلید مغازه ام را گرفتند. یکی از سارقان با دسته کلید به مغازره ام آمد و پس از سرقت طلاها من را در خیابانی خلوت رها کردند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد 6 کیلوگرم طلا از مغازه مرد طلا فروش سرقت شده است.



تاريخ : شنبه 22 آبان 1395برچسب:, | 13:44 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
یک دستگاه خودروی سواری پراید با 22 میلیون و 220 هزار ریال خلافی در مراغه توقیف شد .

 فرمانده انتظامی مراغه گفت: مأموران پلیس راهور شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه خودرو سواری پراید را برای بررسی مدارک وسوابق رانندگی متوقف کردند.
سرهنگ پاسدار "رضا اصلانی فر" افزود: ‌با استعلام سوابق ، این خودرو برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توقیف و روانه پارکینگ شد.
وی گفت : رانندگانی که مبالغ تخلف منظور شده برای وسیله نقلیه آنان بیش از 10 میلیون ریال است، هر چه سریع تر نسبت به پرداخت آن اقدام کنند در غیر این صورت نسبت به توقیف وسیله نقلیه آنان و سیر مراحل اداری در اسرع وقت اقدام خواهد شد.



تاريخ : سه شنبه 11 آبان 1395برچسب:, | 16:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

واژگونی مینی‌بوس 8 مصدوم بر جای گذاشت

سرپرست روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: واژگونی مینی‌بوس در پنج کیلومتری بناب به طرف مراغه هشت مصدوم برجای گذاشت.

وحید شادی‌نیا اظهار داشت:  ساعت 7:30 صبح امروز طی تماس مردمی با مرکز اورژانس بناب مبنی بر تصادف زنجیره‌ای در جاده بناب مراغه بلافاصله دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های بناب و مراغه عازم محل شد.

 

وی افزود: پس از بررسی وتریاژ مصدومین و انجام اقدامات پیش بیمارستانی پنج مصدوم به بیمارستان امام خمینی(ره) بناب و دو مصدوم به بیمارستان امیرالمؤمنین مراغه انتقال یافت و یکی از مصدومان حاضر به انتقال به مرکز درمانی نشد.

 

شادی‌نیا در ادامه گفت: این مینی‌بوس سرویس کارمندان کارخانه آردسازی بناب بود.



تاريخ : سه شنبه 11 آبان 1395برچسب:, | 16:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس شورای آموزش و پرورش مراغه: محتوای دینی در قالب های متنوع به دانش آموزان منتقل شود

مراغه - ایرنا - رئیس شورای آموزش و پرورش و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به اینکه محتوای دینی باید در قالب های متنوع به دانش آموزان منتقل شود، گفت: ترویج آموزه های دینی راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

 

 

ظفر محمدی روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: بسیاری از کشورهای دنیا از قرآن کریم الهام گرفته و به توسعه و پیشرفت رسیده اند و ما نیز باید بتوانیم با الهام از این کتاب آسمانی نوجوانان و جوانان را در مقابل هجه فرهنگی دشمنان بیمه کنیم.
وی گفت: آموزش های مربوط والدین دانش آموزان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی های آموزشی باید منطبق با واقعیت های روز باشد.
وی 13 آبان را یادآور ایستادگی فرزندان ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی دانست و افزود: حرکت پرخروش دانش آموزان انقلابی در 13 آبان سال 57 در برابر رژیم طاغوت و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 توسط این نسل نوپای انقلابٰ زمینه ساز مجاهدت ها و ایثارگری های آنان در هشت سال دفاع مقدس در برابر قدرت های شرق و غرب شد.
وی با تاکید بر حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی روز 13 آبان گفت: برگزاری باشکوه آیین های گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی فرصت مغتنمی برای تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی و نیز ترویج آنها برای نسل آینده به ویژه در بین دانش آموزان است.

** هیچ روستای دارای دانش آموز بدون معلم نیست
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز از تحت پوشش قرار دادن تمامی روستاهای این شهرستان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: پیش از این مدارس در روستاهای زیر 5 دانش آموز استقرار نداشت اما در دولت تدبیر و امید حتی روستاهای دارای یک دانش آموز نیز تحت پوشش قرار گرفته است.
جلیل اسلامی افزود: در این ارتباط 17 روستای دور افتاده این شهرستان با جمعیت دانش آموزی محدود از طریق واگذاری خدمات آموزشی به بخش خصوصی تحت پوشش قرار گرفته است.
وی به سیاست های جاری آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: توجه به مناطق حاشیه ای و محروم در دستور کار قرار دارد و در این ارتباط برنامه های آزمونه (پایلوت) شهرستان نیز در مدارس حاشیه شهر برگزار می شود.
وی به سه خط مشی آموزش و پرورش مراغه در سال جاری شامل افزایش انگیزه دانش آموزان، تکریم و رضایت مندی همکاران برای افزایش انگیزه تدریس و رضایتمندی و جلب مشارکت اولیا اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اولیا دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهرستان در کلاس های آموزشی شرکت کردند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه تعطیلی کلاس های درس را خط قرمز این اداره دانست و گفت: امسال تعطیل نشدن کلاس های درس به هر نحو ممکن در دستور کار این اداره قرار دارد.
جلیل اسلامی افزود: زمان برگزاری برنامه های پایلوت نیز در مدارس محدودتر شده است تا وقت کلاس های درسی گرفته نشود.
وی کسب درآمد های اختصاصی برای هزینه در بخش های آموزشی و پرورشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: به دلیل مشکلات مالی طرح های عمرانی این اداره تعطیل است و در هزینه های جاری نیز با مشکل مواجه هستیم.
وی گفت: همزمان با سال تحصیلی جاری 87 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان مراغه در مدارس این شهرستان مشغول به کار شدند تا خلع کمبود معلمان متخصص با حضور آنان پر شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش مراغه گفت: برنامه ریزی های آموزش ابتدایی در راستای سیاست های کلی وزارت آموزش و پرورش است و در این ارتباط تکریم معلم، سیستم محوری، پایبندی به برنامه های دولت تدبیر و امید، دانش افزایی معلمان در دروه ابتدایی، توجه به روان خوانی فارسی و قرآن کریم نیز موردد توجه قرار دارد.
سیامک اسدزاده به استقرار نظام ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی اشاره کرد و افزود: خلع موجود بین اولیا و مدارس در پی روش های جدید تدریس باید به واسطه آموزش اولیا پر شود و اولیا در ارتباط با ارزشیابی توصیفی بیش از پیش آموزش ببینند.
وی با اشاره به اینکه 23 هزار و 500 دانش آموز در مقطع ابتدایی این شهرستان در حال تحصیل هستند، گفت: تغییر در کتاب های درسی و روش های تدریس نشانه ای از پویایی سیستم آموزشی است.
کارشناس مسئول امور حقوقی آموزش و پرورش مراغه نیز تعیین تکلیف املاک و اراضی اهدایی به آموزش و پرورش این شهرستان را خواستار شد و گفت: نگهداری از این املاک و اراضی با صرف هزینه و زمان همراه است و در برخی از آنها نیت اهدا کننده با موقعیت و قابلیت های ملک همخوانی ندارد.
میر حیدر امیر سیدی تعیین تکلیف 20 مورد از این املاک را در اولویت مورد تاکید قرار داد و افزود: ساختمان سه طبقه اهدایی خدیجه اصل محمدی، حدود یک هزار و 500 متر مربع زمین در یوسف آباد و حدود 2 هزار و 500 متر مربع زمین در روستای صومعه سفلی از جمله اراضی و املاکی است که با نیت اهدا کننده همخوانی ندارد و باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
وی همکاری شهرداری مراغه برای تغییر کاربری برخی از این زمین ها و املاک را نیز ضروری خواند و گفت: مطالبه درصدهای بالا برای تغییر کاربری از سوی شهرداری، آموزش و پرورش را در واگذاری و تغییر کاربری با مشکل مواجه می کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز گفت: خانواده های دانش آموزان مقطع ابتدایی نیاز مبرم به آموزش دارند و شورای آموزش و پرورش شهرستان باید به این موضوع توجه داشته باشد.
حجت الاسلام علی امیری افزود: ورود تلفن همراه هوشمند به مدارس مقطع ابتدایی در سال های اخیر تهدیدهای فرهنگی زیادی را به دنبال داشته است.
وی گفت: برخی از دانش آموزان مقطع ابتدایی در حالی برخی از گروه ها را در شبکه های اجتماعی مدیریت می کنند که والدین آنان هیچ اطلاعی از فضای سایبری و آثار آن ندارند.
وی در مورد فروش برخی از املاک اهدایی به آموزش و پرورش نیز گفت: برخی از اهدا کنندگان در قید حیات هستند و این فرصتی برای شورای آموزش و پرورش شهرستان است تا با تشکیل کارگروهی برای مذاکره با آنان اقدام کند.
عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: واگذاری املاک باید با حساسیت بالا و به دور از اقدام عجولانه دنبال شود و کسب رضایت اهدا کننده قبل از هر اقدامی ضروری است.
قادر جویا که مدرس جامعه شناسی در دانشگاه های مراغه است، افزود: نمی توانیم گوشی های هوشمند تلفن همراه را از دست نوجوانان و جوانان بگیرم اما باید جامعه صدمه های ناشی از این هجمه فرهنگی را کاهش دهد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز از خدمات دندانپزشکی این دانشکده به دانش آموزان و آغاز دوره سوم وارنیش تراپی در مدارس ابتدایی این شهرستان خبر داد و گفت: مدیران مدارس با ارایه آموزش های لازم به دانش آموزان یک روز قبل از اجرای این طرح با دانشکده علوم پزشکی همکاری کنند.
دکتر احمد مجتهدی افزود: با عنایت دولت تدبیر و امید به بخش بهداشت و درمان، خدمات سطح 2 دندانپزشکی نیز در چهار مرکز شهری و روستاهای ورجوی، داش آتان و کهجوق این شهرستان به صورت رایگان به دانش آموزان عرضه می شود.
وی در مورد رویت محدود شپش در لابلای موهای برخی از دانش آموزان نیز گفت: شپش یک معضل کشوری است و معاینه دانش آموزان از سوی بخش سلامت مدارس این دانشکده ادامه دارد و در این ارتباط به افراد مبتلا شامپوهای رایگان اهدا می شود.



تاريخ : سه شنبه 11 آبان 1395برچسب:, | 16:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

بزرگترین تلسکوپ ایران در رصدخانه مراغه راه اندازی شد

ایرنا- تلسکوپ24 اینچی (60 سانتی متری) که بزرگ ترین تلسکوپ ایران به شمار می آید، در رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه تبریز واقع در شهر مراغه نصب شد.

 

به گزارش  وزارت علوم، دکتر 'محمدرضا پورمحمدی' رئیس دانشگاه تبریز در بازدید خود از رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی، با ذکر سابقه توجه و فراهم کردن امکانات این رصدخانه توسط دانشگاه تبریز، از جمله لوله کشی گاز و تامین برق فشار قوی و مناسب علاوه بر امکانات قبلی، نسبت به تامین تجهیزات لازم برای به روز رسانی سیستم های رصدی و زیرساختی در این رصدخانه قول مساعد داد..
رئیس پژوهشکده ستاره شناسی و فیزیک کاربردی دانشگاه تبریز نیز در این بازدید درخصوص راه اندازی این تلسکوپ گفت: تلسکوپ 24 اینچی (60 سانتی متری) پس از رفع تحریم ها توسط متخصصان دانشگاه تبریز تعمیر و آماده بهره برداری شد.
دکتر 'اصغر عسگری' اظهار داشت: رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی بزرگترین رصدخانه فعال کشور است که در صورت تجهیز و در اختیار گذاشتن برخی امکانات برای به روز رسانی زیرساخت های آن می تواند پاسخگوی نیازهای رصدی کشور باشد.
وی با بیان این که تلسکوپ جدید با فراهم شدن شبکه اینترنت در این رصدخانه، قابلیت وصل به شبکه رصدی جهانی 'گالا' را دارد، گفت: در این شبکه محققان از سراسر جهان می توانند به داده های رصد شده در این رصدخانه دسترسی داشته باشند که علاوه بر کسب درآمد برای دانشگاه تبریز و کشورمان به رشد علوم نجوم در ایران کمک شایانی خواهد کرد.
عسگری افزود: تا شروع به کار رصدخانه ملی ایران که در نزدیکی شهر کاشان در حال احداث است، رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی می تواند پاسخگوی نیازهای منجمان کشور باشد و حتی بعد از آغاز به کار رصدخانه ملی، به عنوان بازوی کمکی مطمئنی برای آن رصدخانه به کار خود ادامه دهد.
رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی در فضای حدود 211 هکتاری احداث شده و دارای سه تلسکوپ 24 اینچی(60 سانتی) 16 اینچی و 6 اینچی خورشیدی است.
محققان در این رصدخانه با استفاده از یک تلسکوپ خورشیدی انکساری ( 6 اینچی ) مجهز به فیلتر Hα، پدیده های خورشیدی و لک ها و شراره ها را رصد می کنند.
تلسکوپ 16 اینچی کاسگرین با پانل الکترونیکی و رصد ستارگان تا قدر 11 ، ساختمان پژوهشگران، ژنراتور 32 کیلوات و ژنراتور 5 کیلوات از دیگر امکانات موجود در این رصدخانه است که هر کدام از تلسکوپ ها در گنبدهای جداگانه بر فراز برج های سه طبقه جای گرفته اند.



تاريخ : دو شنبه 10 آبان 1395برچسب:, | 10:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرماندار مراغه: مشکلات واحدهای تولیدی مراغه به زودی مرتفع می شود

مراغه - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه به فعالیت های ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: مشکلات واحدهای تولیدی مراغه در قالب طرح های ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان به زودی مرتفع و روند اعطای تسهیلات لازم به صاحبان این واحدها تسریع می شود.

 

 

ظفر محمدی شامگاه یکشنبه در نشست رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی بخش کشاورزی مراغه افزود: در سایه فعالیت های ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات این واحدهای صنعتی و تولیدی احصا و راهکارهای مناسب در این خصوص اتخاذ شده است.
وی با اشاره به تصویب مصوبه های ستاد اقتصاد مقاومتی مراغه در سطح استان ادامه داد: بر اساس مصوبه های ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی بانک های عامل روند اعطای تسهیلات به طرح های اقتصاد مقاومتی مراغه را در راستای حمایت از تولید و توسعه صنایع تبدیلی و کشاورزی این شهرستان تسهیل می کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه برخی تصمیم ها در زمینه تسهیلات بانکی یا استمهال آنها و نیز مشکلات مالیاتی و ثبتی در مرکز استان اتخاذ می شود، رایزنی های لازم برای رفع این مشکلات با مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران بانک ها نیز در روزهای اخیر انجام شده است.
وی گفت: برگزاری نشست های تخصصی با حضور مسئولان برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در ماه های گذشته گام مهمی برای توسعه اقتصادی و نیز اشتغالزایی پایدار در این منطقه بوده است.
وی اضافه کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی با توجه به ظرفیت های بالای مراغه در بخش کشاورزی ضروری بوده و موجب توسعه اقتصادی منطقه می شود.
در این نشست مشکلات 18 واحد تولیدی در بخش صنایع تبدیلی و کشاورزی با حضور روسای بانک های دولتی و مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شد.
به گزارش ایرنا در پی تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی مراغه به فرماندهی فرماندار این شهرستان، بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته اما برخی موانع قانونی و در برخی موارد اشکال تراشی های بانکی، روند تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برخی از واحدهای تولیدی مراغه را کند کرده است.
فرماندار مراغه که در هفته گذشته از همکاری نکردن برخی از بانک ها در اعطای تسهیلات گلایه داشت، دیدارهایی با استاندار آذربایجان شرقی و برخی از مسئولان این استان را در دستور کار قرار داد.



تاريخ : دو شنبه 10 آبان 1395برچسب:, | 10:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

دادستان: 18.3 کیلوگرم تریاک در مراغه کشف شد

مراغه - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مراغه به همکاری مشترک سربازان گمنام امام زمان (عج)، پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان امداد فرماندهی انتظامی مراغه در یک عملیات مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: یک شبکه قاچاق مواد مخدر در این شهرستان متلاشی و 18.3 کیلو گرم تریاک از این شبکه کشف و ضبط شد.

 

علی دلداری  افزود: در این عملیات که شامگاه روز شنبه به وقوع پیوست، سه نفر قاچاقچی سابقه دار دستگیر شدند.
وی با اشاره به ضبط دو دستگاه خودرو و یک قبضه سلاح سرد از این شبکه قاچاق مواد مخدر، گفت: این شبکه قاچاق در حال انتقال مواد مخدر از جنوب کشور به استان های شمالی متلاشی شد.
به گفته وی تحقیق های پلیسی در ارتباط با این شبکه قاچاق مواد مخدر همچنان ادامه دارد.
مراغه در ماه های اخیر شاهد جانفشانی نیروهای انتظامی و امنیتی این شهرستان در راستای برقراری نظم عمومی و مبارزه با مواد مخدر بوده است.



تاريخ : دو شنبه 10 آبان 1395برچسب:, | 9:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه: دانش آموزان بسیجی الگویی برای نسل جوان جامعه باشند

مراغه - ایرنا - امام جمعه مراغه گفت: دانش آموزان بسیجی باید متعهد و الگویی ماندگار برای نسل جوان جامعه باشند.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز شنبه در دیدار با مسئولان و دانش آموزان بسیج دانش آموزی مراغه افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید با تاسی از فرهنگ عاشورا و الگو گرفتن از شهدای دفاع مقدس از جمله حسین فهمیده راه متعالی آنان را ادامه دهند.
وی ادامه داد: دانش آموزان بسیجی باید متدین، متعهد، اخلاق مدار، علم اندوز، مدافع حریم اسلام، انقلاب و ولایت فقیه باشند و در برابر توطئه ها و تهدیدهای دشمنان با هوشیاری عمل کنند.
وی اضافه کرد: رعایت تقوا، علم آموزی و برخورداری از آمادگی های دفاعی در برابر تهدیدهای دشمن درکنار ولایت مداری، ادامه راه خون شهدای اسلام و انقلاب اسلامی در عصر حاضر است.
وی گفت: اخلاص و ولایت مداری ویژگی های بارز و سرمایه های دانش آموزان شهید و رزمنده ای بود که در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کیان نظام و میهن اسلامی از کلاس های درس عازم جبهه های حق علیه باطل شدند.
وی افزود: شهید حسین فهمیده به عنوان الگویی برای نسل نوجوان و جوان جامعه در عصر حاضر با تکیه بر فرهنگ عاشورایی و شخصیت بزرگی چون حضرت قاسم (ع) در دفاع از اسلام و انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این دیدار گفت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین هدف از برگزاری آیین های بزرگداشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید و هفته بسیج دانش آموزی است.
جلیل اسلامی افزود: دانش آموزان بسیجی باید بسیجی و الگو بودن خود را در علم اندوزی، اخلاق و عمل به آموزه های اسلامی و انقلابی نشان دهند.
وی ادامه داد: وجود بیش از 170 دانش آموز شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان جلوه ای از فرهنگ ایثار، مجاهدت و شهادت در بین نسل های آینده ساز این مرز و بوم است.
وی اضافه کرد: گردآوری وصیت نامه های دانش آموزان شهید و رزمنده این شهرستان از جمله اقدام ها و فعالیت های فرهنگی آموزش و پرورش مراغه برای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و نسل های آینده است.
جانشین سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: بسیج به عنوان دژ مستحکم جامعه اسلامی، حافظ ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی و ولایت فقیه در برابر تهیدهای دشمنان است.
سرهنگ پاسدار حمید ساعدی افزود: وجود بیش از 24 هزار دانش آموز بسیجی در این شهرستان ظرفیت بزرگی برای فرهنگ سازی و فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای رشد و تعالی آینده جامعه و شهر است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، هجرت، ولایت و مسابقات علمی و فرهنگ از جمله آیه های تمدن و اعزام کاروان های راهیان نور با حضور دانش آموزان بسیجی، از اقدام ها و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بسیج با حضور نسل های آینده ساز جامعه است.



تاريخ : شنبه 8 آبان 1395برچسب:, | 16:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
توقيف محموله قاچاق 5 ميلياردي در مراغه
 پايگاه خبري پليس- فرمانده انتظامي شهرستان " مراغه " از توقيف محموله البسه و گوشي تلفن همراه قاچاق به ارزش پنج ميليارد ريال خبر داد.
 http://news.police.ir/NewsGallery/Images/News/Larg_Pic/1395-08-06/IMAGE11477553017633.jpg

سرهنگ "رضا اصلاني فر"در تشريح اين خبر گفت:در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مقابله با قاچاق کالا و ارز ،ماموران يگان امداد ، حين كنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه خودروي ايسوزو مشكوك شده و آن را متوقف کردند.

وي افزود:در بازرسي ماموران از خودروي مذکور، 45 قلم ثوب انواع البسه خارجي و گوشي همراه قاچاق کشف و خودرو به همراه کالاي کشف شده توقيف شد.

اين مسئول انتظامي با اشاره به اينکه تعداد ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده پنج ميليارد ريال بوده است، بيان داشت:در اين رابطه يک متهم دستگير و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ اصلاني فر در پايان ضمن تقدير و تشکر از همکاري و تعامل مردم با پليس از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص قاچاق کالا و ارز را در اسرع وقت با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.



تاريخ : پنج شنبه 6 آبان 1395برچسب:, | 16:25 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
دفتر نمایندگی بورس محصولات کشاورزی در مراغه راه اندازی شد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه گفت : این نمایندگی بیشتر با هدف عرضه سیب مراغه و جلوگیری از واسطه گری در فروش این محصول ایجاد شده است .
محمد نریمانی افزود :باغداران مراغه ای می توانند در صورت تمایل محصولات باغی به ویژه سیب را در بورس محصولات کشاورزی عرضه کنند .
وی ، تنظیم بازارمیوه ، عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی و ایجاد بازار های جدید را از اهداف دیگر راه اندازی این نمایندگی در مراغه اعلام کرد .
وی با بیان اینکه این دفتر بصورت دائمی در مراغه فعالیت می کند افزود : این نمایندگی را بخش خصوصی راه اندازی کرده است .
مراغه با تولید سالانه بیش از 270 هزار تن میوه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی است و حدود 28 درصد میوه استان در این شهرستان تولید می شود



تاريخ : پنج شنبه 6 آبان 1395برچسب:, | 16:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیرعامل شرکت عمران بنیاد مستضعفین:

بزرگ‌ترین پروژه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده غرب کشور در مراغه به اتمام می‌رسد

 
بافت فرسوده مراغه

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و مسکن ایران وابسته به بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای بزرگ‌ترین طرح بهسازی بافت فرسوده غرب کشور با عنوان" جام جم" در مراغه گفت: این طرح کم نظیر در سطح کشور، تلفیقی از شهرسازی مدرن و بافت سنتی مراغه است.

 مجتبی کمیلی در بازدید مدیران این شرکت از طرح "جام جم"مراغه اظهار داشت: این طرح توسط  آتی ساز یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفین در بیش از 7 هکتار از بافت‌های فرسوده هسته مرکزی شهر مراغه اجرا شده است و تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی هدف از این بازدید را بررسی دستاوردها، چالش‌ها و مشکلات موجود برای بهره گیری از تجارب و اجرای هرچه بهتر پروژه‌های پیشنهادی آتی مجموعه عمرانی و شهر سازی بنیاد مستضعفان  از جمله برخی پروژه‌های کلان شهر تهران دانست و گفت: این طرح با حداکثر بهره وری از منابع  مالی، ضمن پیوند دادن بافت فرسوده هسته مرکزی شهرمراغه به مدرن‌ترین معابر، بزرگ‌ترین پارکینگ غیر طبقاتی غرب کشور  و مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری  معماری مدرن و متوازنی را  برای منطقه ایجاد کرده است.

مجتبی کمیلی خاطر نشان کرد: تملک، تخریب، نوسازی و بازسازی 7.2 هکتار با 972 پلاک و 1836 مالک که برخی از پلاک‌ها دارای 15 ورثه و مالک بود در نوع خود در بافت فرسوده  تجاری و گرانقیمت یک شهر کم نظیر است و تنها با همدلی همه مسئولان شهری، منطقه ای و نمایندگان مردم امکان پذیر بود که خوشبختانه بخش بسیار کمی از این فرآیند باقی مانده که در دست اقدام قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن ایران  با اشاره به تاکید سعیدی کیا ریاست بنیاد مستضعفان به مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت‌های عمرانی بنیاد مستضعفان یادآور شد: در این پروزه "مسجد ریحان "به جهت درخواست مردم منطقه و همچنین  "مسجد سفید" یکی از آثار به جامانده دوران صفوی با نظارت سازمان میراث فرهنگی و با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان بازسازی و مرمت شد تا رضایت حداکثری مردم منطقه نیز جلب شود.

پروژه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده مراغه نماد تعامل شهرداری با سرمایه گذاران 

مدیر عامل شرکت آتی ساز نیز در این رابطه توضیح داد: طرح جام جام مراغه که با مشارکت شهرداری این شهر به مرحله اجرا گذاشته شد، نمادی از تعامل شهرداری با سرمایه گذاران در  شهرهای  تاریخی و فرهنگی است.

پرویز مباحی با اشاره به تعامل و همکاری خوب شهرداری مراغه با بنیاد مستضعفان در این پروزه  طرح جام جم مراغه را الگویی از بهسازی بافت‌های فرسوده و تعامل شهرداری با سرمایه گذاران دانست و گفت: فاز نخست این طرح در سال گذشته به بهره برداری رسید و فاز دوم آن نیز تا قبل از پایان سال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سایه تعامل بین مسئولان محلی امسال نخستین سند به نام مالکان برخی از املاک این طرح منتقل می‌شود، افزود: در این موفقیت فرمانداری، شهرداری و ثبت اسناد و املاک شهرستان نیز سهیم هستند.

به گزارش تسنیم،  طرح جام جم مراغه با هدف اصلاح و بهسازی بافت فرسوده هسته مرکزی شهر  تاریخی مراغه و همچنین به منظور ایجاد یکی از مدرن‌ترین بازارهای کشور در جهت بازیابی موقعیت تاریخی تجاری و اقتصاد مراغه در منطقه و همچنین با هدف تأمین فضای تفریحی، خدماتی، فرهنگی مورد نیاز شهر طراحی و در حال اتمام است و این طرح کم نظیر در سطح کشور تاکنون مورد بازدید بیش از 130 گروه از شهرداران بزرگ و کوچک کشور قرار گرفته است.

طرح جام جم  ضمن کاهش قابل توجه آسیب‌های اجتماعی بافت متراکم شهری گذشته و افزایش ایمنی و کاهش خطرات ناشی از بلایای طبیعی در بافت فرسوده نقش مهمی در بازیابی جایگاه محوری این شهرستان در جنوب این استان ایفا می‌کند.

اگرچه در بیشتر اوقات شهرهای کوچک از شهرهای بزرگ در اصول شهرسازی و چیدمان شهری الگوبرداری می‌کنند اما طرح جام جم مراغه این روند را معکوس کرده است و برخی از شهرهای بزرگ کشور در خصوص نحوه جذب سرمایه گذاری، نحوه مدیریت تملک و نحوه طراحی از طرح جام جم مراغه الگوبرداری کرده‌اند.



تاريخ : پنج شنبه 6 آبان 1395برچسب:, | 16:23 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

جشن تولدی برای 2 سال دوری از اعتیاد/ اینجا مادران معتاد پس از ترک هم رها نمی شوند

مراغه - ایرنا - درب این مرکز ترک اعتیاد به روی همه باز است؛ مردمی که با اهدای غذا یا برخی اقلام مصرفی می توانند در اداره این مرکز خیریه مشارکت و زمینه تولد دوباره دختر بچه های معتاد را فراهم کنند.

 

 

http://img8.irna.ir/1395/13950805/82281356/82281356-71119608.jpg

http://img8.irna.ir/1395/13950805/82281356/82281356-71119609.jpg

http://img8.irna.ir/1395/13950805/82281356/82281356-71119610.jpg

http://img8.irna.ir/1395/13950805/82281356/82281356-71119611.jpg

http://img8.irna.ir/1395/13950805/82281356/82281356-71119613.jpg

http://img8.irna.ir/1395/13950805/82281356/82281356-71119618.jpg

http://img8.irna.ir/1395/13950805/82281356/82281356-71119617.jpg

http://img8.irna.ir/1395/13950805/82281356/82281356-71119612.jpg

ورودی این مرکز ترک اعتیاد با نام 'اطهر'، درب فلزی بزرگی در خیابان چراغ برق مراغه است که در سال های دور مدرسه باغچه بان این شهر بوده و امروز یکی از مراکز خیریه نمونه کشور/ انتخاب در سال 94/ برای ترک اعتیاد زنان در جنوب آذربایجان شرقی است.
بر خلاف برخی تصورهای غلط معتادان، در این مرکز مهر و محبت مسئولان به ویژه مدیرعامل مرکز به زنان و کودکان حرف اول و آخر را می زند و عاملی برای قطع نشدن ارتباط زنان با این مرکز پس از دوران ترک اعتیاد است.
زنانی که در این مرکز، پشت غول اعتیاد را به زمین می مالند، در کارگاه های قالیبافی و صنایع دستی به کار مشغول می شوند و پس از ترک هم به واسطه جشن های تولدی که به میمنت دوری از اعتیاد برپا می شود، ارتباط مستمر با مسئولان این مرکز را ادامه می دهند.
صدف، دختر بچه یک ساله ای که پستانک بر دهان دارد، در حال بازی در حیاط بزرگ این مرکز است، اما به گفته مسئولان این طفل معصوم فقط به خاطر همراهی مادر معتادش اینجا نیست، این بچه معتاد متولد شده و همراه با مادر برای بهبودی در تکاپوست.
قبل از حضور در جشن تولد، فریبا ولی پور، مدیرعامل و عضو هیات مدیره این مرکز، مهسا را به ما معرفی کرد؛ مهسا دختری 13 ساله با یک و نیم سال دوری از اعتیاد است و به همت خیران این مرکز از روستای محل تولد و معتادان دور و بر محل زندگی اش دور شده است و به جای تحصیل در کلاس هشتم در کلاس سوم ابتدایی در شهر مراغه تحصیل می کند.
کنار مهسا در اتاق مدیرعامل این مرکز نشستیم تا کمی راجع به سرنوشت اش گفت و گو کنیم؛ سرنوشتی که به اعتیاد پدر و مادر وی پیوند خورده و اعتیاد مخفیانه یکساله او را در کودکی رقم زده است.
مهسا گفت: وقتی پدرم از اعتیاد من با خبر شد، سه روز در اتاقی مرا زندانی کرد تا اینکه بعدها من نیز به جرقه آنان پیوستم اما امروز به لطف خاله فریبا / ولی پور/ و بقیه دوستانم در این مرکز پاک هستم و درس می خوانم.
از مهسا راجع به بدترین خاطره اش در دوران معتادی پرسیدم و وی با چشمانی اشک آلود ادامه داد: روزی که مدیر مدرسه در روستای محل زندگی ام به اعتیاد من پی برد و راجع به این موضوع از من سوال کرد، بدترین روز زندگی من بود.
وی گفت: از فردای همان روز با وجود اینکه عاشق تحصیل بودم، مدرسه نرفتم و این نرفتن ها چهار سال پی در پی به طول انجامید؛ هنوز هم دوست ندارم به آن مدرسه برگردم و با فکر بازگشت به آن مدرسه احساس شرمندگی تمام وجودم را می گیرد.
وقتی از او راجع به سطح یادگیری اش در دوران اعتیاد پرسیدم، بغض اش ترکید و گفت: سر کلاس درس انگار در خواب بودم و چیزی متوجه نمی شدم؛ دوستانم جدول ضرب را به خوبی بلد بودند و من فقط تا 3 می توانستم جدول ضرب را از حفظ بگویم.
در میان طغیان احساس های عجیبی گرفتار بودم که مهسا ادامه داد: اینجا به درس هایم رسیدگی می کنند؛ خاله های مهربان زیادی دارم و تلاش می کنم تا در آینده معلم شوم تا نگذارم هیچ بچه ای معتاد شود.
در این فکر بودم که این طفل معصوم چه گناهی دارد که در یک خانواده با پدر و مادر معتاد متولد شده است که یاد جشن تولد خاله فاطمه افتادم.
در میان حسی که به واسطه دیدار با مهسا جریحه دار شده بود و خرسندی از بابت حضور در جشن تولد 2 سال دوری خاله فاطمه از اعتیاد غرق بودم که صدایی توجهم را جلب کرد: ' میهمانان برای برپایی جشن تولد منتظر هستند'.
بیش از 30 نفر زن و بچه در دو طرف راهروی این مرکز به زمین نشسته بودند که صدای مدیرعامل مرکز مبنی بر اعلام پاکی حاضران بلند شد و بلافاصله نفر اول شروع کرد.
ادبیات عجیب این مرکز توجهم را به خود جلب کرده بود و زنان با این فرمت ثابت که 'به نام خدا / فلانی هستم، فلان زمان مصرف فلان داشتم و فلان زمان پاکی دارم/' یکی پس از دیگری اعلام پاکی کردند.
فاطمه که امروز جشن تولد 2 سال پاکی اش بود، شاد به نظر می رسید اما بازگویی خاطره ای از دوران اعتیاد حال و احوالش را به کلی تغییر داد.
وی گفت: روزی پسرم شهرام گرسنه بود و چند بار از من نان خواست اما من که نای بلند شدن نداشتم یک سیلی محکم به وی زدم و بدون اینکه چیزی بگوید، رفت... بعدها فهمیدم که شهرام برای گرفتن تکه ای نان از یکی از همسایه ها مجبور شده بود تا ساعتی برایشان کار بکند.
وی افزود: اکنون که 2 سال از پاکی من گذشته است، در کارگاه فرشبافی این مرکز مشغول به کار هستم و هر روز قبل از بیرون آمدن از منزل صبحانه شهرام را آماده می کنم اما آن خاطره بد هیچ وقت از خاطرم فراموش نمی شود.
همه زنان یکی پس از دیگری اعلام پاکی کردند و نوبت به داستان کیک، شمع و تولد رسید؛ حس و حال خاله فاطمه هنگام فوت کردن شمع ها دیدنی بود و وقتی کادوهای تولدش را از مدیرعامل مرکز گرفت در پوست خود نمی گنجید و عشق و محبت اش نسبت به بزرگواری فریبا ولی پور نمایان تر شد.
این همه ماجرا نبود و فریبا ولی پور، مدیرعامل مرکز مدالی برای 2 سال پاکی برگردنش آویخت؛ مدال افتخاری که اراده آهنین یک مادر برای پشت پا زدن به زندگی خفت بار به شمار می رفت.
به گزارش ایرنا، مرکز اقامتی کوتاه مدت ترک اعتیاد بانوان مراغه با عنوان 'اطهر' در سال 1390 شمسی توسط یکی از معتمدان شهر مراغه، مرتضی باستانی با هفت نفر هیات مدیره در شورای اسلامی شهر مراغه تصویب و با پشتیبانی دادستان این شهر تاسیس شد.
این مرکز بی مانند در سال 1390 شمسی 121 نفر، در سال 91 شمسی 165 نفر، در سال 92 شمسی 128 نفر، در سال 93 شمسی 165 نفر، در سال 94 شمسی با 161 نفر و در سال جاری تا زمان حاضر حدود 60 نفر را بدون دریافت هزینه پذیرش کرده است.
خیران برای کمک و مشارکت در تامین هزینه های این مرکز خیریه علاوه بر اهدای کمک های غیرنقدی در محل مرکز می توانند شماره حساب 0108092054009 نزد بانک ملی به نام مدیرعامل این مرکز را پلی برای ترک اعتیاد زنان و بچه های معصوم قرار دهند.



تاريخ : چهار شنبه 5 آبان 1395برچسب:, | 11:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

پلنگ سه روستایی را در مراغه زخمی کرد

مراغه - ایرنا - بخشدار بخش مرکزی مراغه با اشاره به حمله یک قلاده پلنگ به روستای قرطاول این شهرستان گفت: سه نفر از اهالی این روستا عصر امروز در اثر حمله این حیوان مجروح شدند.

 

حسین گل محمدی افزود: سه مرد مجروح توسط اهالی به بیمارستان منتقل شدند و هم اکنون وضعیت جسمانی آنان مساعد است.
وی اضافه کرد: پس از وقوع این حادثه ماموران انتظامی و حفاظت محیط زیست شهرستان در محل حاضر شدند اما نبود سلاح بیهوش کننده در اداره حفاظت محیط زیست مراغه موجب شد تا با گذشت ساعت ها از وقوع این حادثه تلاش ها برای به دام انداختن پلنگ مهاجم به نتیجه نرسد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه نیز که همچنان در این منطقه به سر می برد، گفت: سلاح بی هوش کننده از اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به این منطقه ارسال شده است و به زودی به دست ماموران این اداره می رسد.
عباس کاردان با اشاره به اینکه در طول 40 سال گذشته پلنگ در دامنه های جنوبی سهند رویت نشده است، افزود: این حیوان زیستگاهش را گم کرده است و احتمال زخمی شدنش وجود دارد.
به گزارش ایرنا، پلنگ به عنوان یکی از پستانداران کمیاب در کشور از گونه های نادر جانوری و حفاظت شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.
روستای قرطاول با حدود 509 خانوار در 25 کیلومتر شمال شرق مراغه و جنوب دامنه کوه سهند قرار گرفته است.

این پلنگ از ساعت 17 دیروز زخمی در نزدیکی روستا بود که به خاطر نبود اسلحه بیهوشی تا ساعت 20 در همان محل با حضور اهالی در آنجا مانده و به خاطر دیر رسیدن ماموران حفاظت محیط زیست از استان پس از متفرق شدن روستائیان تغییر محل داده و در طبیعت سرگردان است.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان که ساعت 22 به مراغه رسیدند با وجود دیدن پلنگ و مشاهده آن در حدود 50 متری محل حادثه پلنگ را رها کرده و نجات آن را به امروز موکول کردند.

ماموران حفاظت محیط زیست نیز از صبح امروز عملیات نجات پلنگ را آغاز کرده اند ولی تاکنون این حیوان پیدا نشده است.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/08/05/13950805000220_PhotoA.jpg



تاريخ : چهار شنبه 5 آبان 1395برچسب:, | 10:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مراغه، طلایه دار بزرگشهرهای آذربایجان شرقی در سرشماری اینترنتی

مراغه - ایرنا - جلب مشارکت حداکثری مردم به عنوان یکی از دستاوردهای ناملموس دولت تدبیر و امید نشانه ای از اعتماد مردم به دولتمردان است که در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی به نمایش گذاشته می شود و مشارکت 57.17 درصدی مردم مراغه در ثبت نام اینترنتی سرشماری نمونه ای از این اعتماد قابل تقدیر است.

 

 

ثبت نام 146 هزار و 761 نفر از جمعیت دومین شهرستان بزرگ آذربایجان شرقی در مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن 95، جلوه ای از مشارکت های مردمی و اعتماد اهالی به مجریان سرشماری است.
مراغه در حالی رتبه نخست مشارکت مردمی در ثبت نام اینترنتی را در میان شهرستان های بزرگ آذربایجان شرقی کسب کرد که اهر با 48.40، میانه با 47.13، مرند با 46.55 و تبریز با 43.90 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
کسب این موفقیت برای شهرستان تاریخی و فرهنگی مراغه را از یک سو می توان به تبیین اهمیت سرشماری و درک آن از سوی مردم متصل کرد و از سوی دیگر تکاپو و عملکرد قابل قبول ستاد اجرایی سرشماری در مراغه را مورد توجه قرار داد.
برگزاری بیش از 30 جلسه در فرمانداری ویژه این شهرستان با حضور مدیر اجرایی سرشماری /فرماندار/، مسئولان سرشماری آذربایجان شرقی و دهها جلسه بین بخشی را می توان زمینه جلب مشارکت های مردمی و توجه ویژه برخی از مسئولان محلی، بخشداران، دهیاران، اعضا شورای اسلامی روستا و بهورزان به این امر مهم دانست.
بخشدار بخش مرکزی گفت: دهیاران بازوان اجرایی بخشداران هستند و قبل از آغاز سرشماری اینترنتی در سراسر کشور چهار جلسه با دهیاران این بخش برای جلب مشارکت مردم برگزار شد.
حسین گل محمدی افزود: در طول سرشماری دهیاران با کمک اعضا شورای اسلامی روستاها به صورت مستقیم با اهالی روستاهای این بخش ارتباط برقرار کرده و اهمیت موضوع را به صورت حضوری تبیین کردند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال 1390 شمسی 58 هزار نفر در این بخش سکونت دارند، گفت: با تلاش دهیاران 82 درصد از جمعیت این بخش شامل 14 هزار خانوار و 48 هزار نفر در سرشماری اینترنتی شرکت کردند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت حداکثری مردم این بخش در مرحله حضوری سرشماری گفت: تشویق، تبیین اهمیت سرشماری و دیدار با ریش سفیدان مناطق روستایی از جمله اقدام های دهیاران در جلب مشارکت مردمی در سرشماری است.
وی با اشاره به اینکه سرانه هر روستا براساس جمعیت آن از محل ارزش افزوده تخصیص داده شده و از محل اعتبارات دولتی به حساب بخشداران واریز می شود، افزود: سرانه هر روستا با جمعیت آن رابطه مستقیم دارد و این موضوع به خوبی از سوی دهیاران در میان روستاییان این شهرستان تبیین شده است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: بهورزان این شهرستان همکاری و تعامل مناسبی با ستاد سرشماری نفوس و مسکن داشتند و با ثبت نام از روستاییان این شهرستان نقش مهمی در افزایش میزان مشارکت در این طرح ملی ایفا کردند.
احمد مجتهدی افزود: در این راستا 114 بهورز در 71 خانه بهداشت روستایی همگام با سایر ادارات و نهادها در اجرای این طرح ملی مشارکت کردند.
بخشدار سراجو نیز گفت: بیش از 92 درصد از جمعیت 19 هزار و 750 نفری این بخش در سرشماری اینترنتی شرکت کردند و دهیاران، بهورزان، پست بانک ها، اعضا، شورای اسلامی به ستاد اجرایی سرشماری شهرستان کمک کردند.
نقی محمدی با تقدیر از فعالان این بخش و ابراز خرسندی از مشارکت های مردمی در سرشماری افزود: نقطه جالب توجه اینکه عده ای از مردم این بخش به صورت خودجوش به ثبت اینترنتی اطلاعات مردم در محل بخشداری سراجو کمک کردند.
معاون هماهنگی امور اجرایی سرشماری در مراغه نیز نقش سیاست های دولت تدبیر و امید در جلب مشارکت های مردمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: شرکت 57.17 درصد از جمعیت این شهرستان در ثبت نام اینترنتی سرشماری قابل تقدیر است.
نقی مسکینی افزود: امیدواریم تا مردم این شهرستان در مرحله ثبت نام حضوری نیز مشارکت فعالی داشته باشند و مراغه از مزایای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت برخوردار شود.
معاون عمرانی فرمانداری مراغه از نقش بخشداران، دهیاران، اعضا شورای اسلامی و بهورزان مراغه در ثبت نام اینترنتی سرشماری تقدیر کرد و گفت: مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن مراغه نقش محوری در هماهنگی و افزایش مشارکت مردم ایفا کرد.
به گزارش ایرنا، ستاد اجرایی سرشماری و نفوس این شهرستان با مدیریت فرماندار این سخن رئیس جمهوری را سرلوحه کار قرار دادند که ' مردم باید احساس کنند که اطلاعات ضرورت کشور بوده و به نفع همه مردم است' و به مردم این شهرستان اطمینان دادند که آمار و سرشماری به هیچ وجه مورد سوء استفاده قرار نمی گیرد و ربطی به پرداخت یارانه های آنان ندارد.



تاريخ : سه شنبه 4 آبان 1395برچسب:, | 9:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه:

علت فوت دانشجوی دانشگاه ارومیه مصرف دارو با دوز بالا است

ارومیه – معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص علت اصلی فوت دانشجوی این دانشگاه گفت: این دانشجو به علت مصرف دارو با دوز بالا دچار مسمومیت دارویی شده است.

عبدالناصر نظریانی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: براساس اعلام خوابگاه دانشجویی دانشگاه متوجه شدیم یکشنبه شب یکی از دانشجویان دختر دچار مسمومیت شده که بلافاصله وی با آمبولانس به درمانگاه منتقل شد.

وی ادامه داد: به تشخیص پزشک درمانگاه وی دارو با دوز بالا مصرف کرده بود که برای درمان بهتر به بیمارستان طالقانی ارومیه اعزام شد ولی با وجود شستشوی معده سحرگاه روز دوشنبه فوت کرد.

نظریانی ادامه داد: بررسی های اولیه نهادهای ذیربط نشان می دهد این دانشجو به دلیل هیجانات ناشی از لطمات روحی و روانی اقدام به مصرف دارو با دوز بالا کرده که در نتیجه مسمومیت دارویی نیز فوت کرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه اضافه کرد: وی از دانشجویان ورودی سال ۹۳ در رشته برق از شهرستان مراغه بود که موضوع به خانواده وی نیز منتقل شده و مراتب تسلیت خود و مسئولان دانشگاه را به خانواده این دانشجو ابراز و اعلام کرده ایم.

نظریانی با بیان اینکه وی از دانشجویان خوب این دانشگاه بود گفت: جای تاسف است که امروز جوانان با یک هیجان ساده دچار لطمات روحی و روانی شده و اقدام به چنین کاری می کنند.

وی در خصوص شایعات و حرف و حدیث ها در خصوص فوت این دانشجو نیز گفت: نهادهای متولی و ذیربط در این خصوص در حال بررسی دقیق هستند و تا اعلام قطعی هر اظهارنظری که صورت می گیرد ساخته و پرداخته برخی افراد است.



تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395برچسب:, | 16:44 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

برگزاری جشنواره سراسری نثر معاصر مراغه
خبرگزاری شبستان: چهارمین جشنواره سراسری نثر معاصر مراغه برگزار می شود.

 هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای فرهنگ عمومی و توسعه كمی و كيفی فعاليت‌های فرهنگی، ترويج و اشاعه هنر نثر‌نويسی و بسترسازی لازم برای فعاليت‌های ادبی ميان تمام اقشار جامعه، تحصيل شيوه‌های نوين نويسندگی و تعميق ادبيات دينی و پایداری عنوان شده است.

 

این جشنواره در قالب سه محور شامل داستانک و داستان كوتاه، نثر ادبی و نقد داستان و پژوهش در ادبيات داستانی برگزار می شود و موضوعات آن شامل: آزاد، نماز و نیایش، عفاف و حجاب، مدافعان حرم، ادبیات بومی آذربایجان و نیز موضوعات ویژه با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و بحران آب دریاچه ارومیه است.

 

لازم به ذکر است علاقه‌ مندان می‌ توانند آثار خود را تا پانزدهم دی ماه جاری به آدرس maraghepen@gmail.com  ارسال نمایند.

 

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر ۲۸ بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.



تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395برچسب:, | 16:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

همه آنچه باید درباره شهرداری مراغه بدانیم

مشکلات جمع آوری زباله مرتفع می شود/ ساماندهی حوزه خدمات شهری رویکرد جدید شهرداری مراغه

مراغه - ایرنا - سرپرست شهرداری مراغه با اشاره به ضرورت تحول درمدیریت پسماند شهرداری این شهر گفت: جمع آوری پسماندهای شهری هم اکنون به صورت سنتی، مکانیزه و تمام مکانیزه صورت می گیرد اما کمبود تعداد خودروهای مکانیزه نسبت به سطل های زباله، جمع آوری را با مشکل مواجه کرده است.

 

محمدرضا احمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه مشکلات این بخش به زودی مرتفع می شود، افزود: برخی نارضایتی های شهروندان از ناهماهنگی در جمع آوری زباله موجب توجه ویژه به بخش مدیریت پسماند این شهر شده است.
وی گفت: بر اساس رویکرد جدید شهرداری مراغه در بخش مدیریت پسماند شهری به زودی ساعت های مشخص برای جمع آوری زباله ها در سطح شهر تنظیم و به شهروندان ابلاغ می شود.
شهردار مراغه در ارتباط با سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اصلاح الگوی کشت در فضای سبز مراغه با هدف مدیریت مصرف آب گفت: برنامه هایی برای اصلاح الگوی کشت در فضای سبز مراغه در دست مطالعه است تا بر اساس اقلیم جغرافیایی مراغه ارقام سازگار گیاهی را زینت بخش فضای سبز این شهرستان قرار دهیم.
سرپرست جدید شهرداری مراغه با اشاره به اینکه بدهی در شهرداری ها امری طبیعی است، گفت: این شهرداری حدود 150 تا 170 میلیارد ریال بدهی دارد و میزان دقیق آن جهت ارایه به شوری اسلامی شهر مراغه به زودی توسط کارشناسان شهرداری برآورد می شود.
محمدرضا احمدی افزود: همه گزارش های مالی شهرداری مراغه به صورت شفاف، منطبق بر قانون و مستمر به شورای اسلامی شهر ارائه می شود.
وی در جواب به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت دو پرونده اختلاس در شهرداری مراغه طی سال های گذشته نیز گفت: این دو پرونده از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری است اما رای قطعی هنوز صادر نشده است.
شهردار مراغه افزود: هزینه های جاری شهرداری مراغه ماهانه افزون بر 27 میلیارد ریال است و درآمد آن در سال های اخیر جوابگوی این هزینه ها نیست.
وی با اشاره به افزایش یک میلیون ریالی حقوق تمامی کارمندان و کارگران شهرداری در راستای افزایش سطح رفاه آنان نیز گفت: کارکنان شهرداری در مقایسه با سایر اداره سطح حقوقی پایین تری برخوردار هستند.
وی افزود: حقوق مدیران و کارکنان شهرداری در مقایسه با سایر ادارات ناچیز بوده و در حقیقت با تلاش های شبانه روزی ایثار را به نمایش می گذارند.
وی با اشاره به ضرورت همراهی و تعامل رسانه ها برای رفع مشکلات شهری اضافه کرد: رسانه های ارتباط جمعی می توانند منعکس کننده مشکلات شهری باشند.
شهردار مراغه گفت: رسانه ها با تولید محتوی می توانند حقوق شهروندی را در بین اقشار مختلف مردمی تبیین کنند و در راستای مرتفع کردن مشکلات و معضل های اجتماعی و فرهنگی شهر گام بردارند.
احمدی با اشاره به طرح های در دست اجرای شهرداری مراغه افزود: بر اساس مصوبه ها و بودجه سال جاری، 40 طرح عمرانی و خماتی در شهر مراغه در حال اجراست که برخی از آنها از جمله ساختمان اداری شهرداری منطقه 1، سیل بند صوفی چای، تعریض خیابان 48 متری و پل هاشم آباد و کانال انزاب تاکنون به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: احداث پل عابر پیاده در کنار ساختمان جدید دادگستری، پارک عشرت آباد، تکمیل پارک امیر کبیر، پوشش انهار، محوطه سازی ترمینال، بهسازی کانال زینال آباد، مسیر گشایی گلشن زهرا، تعریض پل کمربندی جنوبی در مسیر راه آهن، ساماندهی میان تره بار و احداث پل شهرک فلزکاران از جمله طرح های در دست اجرای شهرداری مراغه در سال جاری است.
شهردار منتخب شورای اسلامی شهر مراغه گفت: با توجه به جوابگو نبودن پارک کوثر برای بهره مندی بانوان این شهرستان پارک دوم بانوان به زودی در منطقه شرق مراغه /محله انزاب بالا/ کلنگ زنی می شود.
احمدی با اشاره به اینکه ترمینال های موجود در مراغه در شان و منزلت این شهر تاریخی و فرهنگی نیست، افزود: طرح احداث ترمینال جدید از سال 94 شمسی آغاز شده و هم اکنون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست؛ این طرح در صورت تامین اعتبار لازم و مساعد بودن وضعیت آب و هوا تا 22 بهمن به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: خانه تاریخی خیابانی/جزو آثار تاریخی ثبت شده این شهر/ از سوی شهرداری خریداری شده و با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در زمان حاضر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: احداث پل فلزکاران برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری با مشارکت 50 درصدی راه آهن شمالغرب کشور و شهرداری مراغه با 52 میلیارد ریال اعتبار در حال احداث بوده و از 10 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
شهردار مراغه با اشاره به روند احداث پل فلزکاران گفت: با وجود تخصیص اعتبار از سوی شهرداری برای احداث این پل، تاکنون اقدامی از سوی راه آهن شمالغرب برای تامین اعتبار صورت نگرفته است و موضوع از طریق فرمانداری و نماینده معین شهرستان در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: طرح احداث منبع آب در میدان دانشجو در مسیر دسترسی شهرک گلشهر نیز دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است و با اجرای آن آب مورد نیاز فضای سبز شهرک های این شهر تامین می شود.
وی اضافه کرد: طرح مسیرگشایی و خیابان 24 متری منتهی به ورزشگاه پنج هزار نفری مراغه به طول 650 متر و با 160 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری از سوی شهرداری در حال اجراست؛ 80 درصد از عملیات خاکبرداری و 30 درصد از عملیات جدول گذاری این طرح انجام شده است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
سرپرست شهرداری مراغه گفت: هم اکنون کتابخانه و فرهنگسرای پهرآباد با وجود برخی مشکلات تملک زمین توسط شهرداری مراغه در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می رسد.
احمدی با اشاره به اجرای طرح های آسفالت ریزی در سطح شهر مراغه افزود: امسال 231 هزار مترمربع از معابر عمومی و محله های مختلف شهر با 46 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه آسفالت ریزی و لکه گیری شده است.
وی ادامه داد: حدود 68 هزار مترمربع از این میزان آسفالت ریزی مربوط به معابر عمومی و 123 هزار مترمربع مربوط به محله هاست.
وی اضافه کرد: آسفالت ریزی خیابان های انزاب، پروین اعتصامی، سرتیپ فلاحی، آیت الله کاشانی، پل هاشم آباد، ورودی شهرک سهند و راه دسترسی به روستای آغ کند مراغه نیز طی سال جاری انجام شده است.
شهردار منتخب شورای شهر مراغه با اشاره به ناکافی بودن برخی امکانات اطفای حریق در سازمان آتش نشانی مراغه افزود: با وجود ساختمان های بلند مرتبه نردبان اطفای حریق در ارتفاع بالا در این شهر موجود نیست و خرید آن نیازمند بیش از 52 میلیارد ریال اعتبار است.
احمدی با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری در بخش توسعه و عمران شهری اضافه کرد: شهرداری مراغه از هرگونه طرح عمرانیٰ، فرهنگی و اجتماعی در این شهر با قاطعیت حمایت می کند.
وی ادامه داد: طرح های در دست اجرای بخش عمران شهری از جمله مجتمع تجاری عتیق با پیشرفت فیزیکی 95 درصد پیشرفت فیزیکی، بازار آرد و غلات با 80 درصد پیشرفت فیزیکی،احداث بازار خشکبار با 15 درصد پیشرفت فیزیکی و مجموعه تجاری و خدماتی اتوبوسرانی و نیز اولین نیروگاه زباله سوز جنوب آذربایجان شرقی نیازمند سرمایه گذاری های بخش خصوصی برای تکمیل و بهره برداری است.
وی با اشاره به تلاش های شهرداری مراغه برای توسعه و رونق فرودگاه سهند اضافه کرد: احداث جایگاه سوخت طرحی ضروری برای توسعه این منطقه و اقدامی در راستای رونق این فرودگاه از سوی شهرداری مراغه است.
وی تشریح کرد: عملیات ساختمانی این طرح به اتمام رسیده و تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط شهرداری مراغه برای اجرای آن هزینه شده است؛ این طرح چهار میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار استانی دارد.
به گزارش ایرنا در این آئین خبرنگاران از برخی از طرح های شهرداری این شهر از جمله آسفالت ریزی مناطق حاشیه شهری و طرح احداث ترمینال بزرگ مراغه بازدید کردند.



تاريخ : یک شنبه 2 آبان 1395برچسب:, | 16:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدارس ابتدایی سما در رتبه نخست مدارس هوشمند مراغه

مراغه - ایرنا - معاون دانشگاه آزاد اسلامی مراغه و رئیس مرکز سما این واحد دانشگاهی گفت: هوشمند سازی مدارس ابتدایی به عنوان یکی از راهبردهای اساسی تحول بنیادین در این مرکز طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته تا در سال جاری این مدارس در رتبه نخست هوشمندسازی مدارس ابتدایی شهرستان قرار گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی فرهنگی سما واحد مراغه، علی ایزدی روز شنبه افزود: 100 درصد کلاس های دبستان دخترانه سما و 80 درصد از کلاس های دبستان پسرانه سمای این شهرستان به بردهای هوشمند و ویدئو پروژکتور مجهز شده است.
به گفته وی کلاس دوره های اول و دوم متوسطه نیز به ویدئو پروژکتور مجهز شده تا به مرور و در یک سال آینده در اولویت هوشمند سازی کامل قرار گیرند.
وی هدف از هوشمند سازی کلاس ها را تحول آفرینی در نظام تعلیم و تربیت با توجه به تغییرات سریع در روش های تدریس عنوان کرد و افزود: استفاده از برد الکترونیکی و قلم نوری در مدارس ابتدایی روند یادگیری را دچار تحول کرده است.
وی افزود: هم اکنون مدارس سما از طریق پیام کوتاه و اینترنت و برگزاری جلسه های مستمر و برنامه ریزی شده با والدین دانش آموزان در ارتباط است و آنان را به سرعت در جریان بهبود فرآیند آموزش قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با دارا بودن 20 رشته دانشگاهی دارای بیش از 750 دانشجوست و 900 دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس سما آن به تحصیل اشتغال دارند.



تاريخ : یک شنبه 2 آبان 1395برچسب:, | 8:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

57 درصد از جمعیت مراغه در ثبت نام اینترنتی سرشماری شرکت کردند

مراغه - ایرنا - معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری مراغه گفت: 57 درصد از جمعیت این شهرستان در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 شرکت کردند.

 

نقی مسکینی  افزود: در این مرحله از سرشماری که به صورت غیرحضوری و اینترنتی برگزار شد، 146 هزار و 761 نفر از جمعیت مراغه ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: بر این اساس 53 درصد از خانوارهای این شهرستان برابر با 44 هزار و 516 خانوار در این سرشماری به صورت اینترنتی شرکت کردند.
معاون هماهنگی و امور اجرای سرشماری نفوس و مسکن مراغه گفت: این شهرستان از نظر جمعیتی و شرکت خانوارها در مرحله ثبت نام اینترنتی بیشترین میزان مشارکت را در بین چهار شهر بزرگ استان متشکل از تبریز، مراغه، مرند و میانه دارد.
مسکینی افزود: بخشداری ها، دهیاران و بهورزان بیشترین میزان همکاری و اداراتی مانند آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی و تامین اجتماعی بیشترین میزان مشارکت در ثبت نام اینترنتی را در این شهرستان داشته اند.
وی ادامه داد: با توجه به آغاز مرحله ثبت نام حضوری سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان همزمان با سراسر کشور، همکاری با آمارگیران این ستاد برای اجرای بهتر و مناسب این طرح ملی ضروری است.
وی اضافه کرد: آمارگیران با در دست داشتن کارت های شناسایی معتبر به درب منازل مراجعه کرده و اطلاعات خانوارهایی را که تاکنون موفق به ثبت نام اینترنتی در این سرشماری نشده اند را جمع آوری می کنند.
مسکینی گفت: خانوارهایی که تاکنون در این سرشماری ثبت نام اینترنتی نکرده اند، باید کارت های ملی اعضای خانوار و اطلاعات لازم را برای تسریع در روند شرکت در این طرح ملی از قبل آماده کنند.



تاريخ : یک شنبه 2 آبان 1395برچسب:, | 8:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه:

جهانی شدن تشیع از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: جهانی شدن تشیع از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی است

امام جمعه مراغه با بیان اینکه مسلمانان در کشورهای منطقه با الهام از انقلاب اسلامی در مقابل استکبار و ظالمان جهانی ایستاده‌اند، گفت: جهانی شدن مذهب تشیع از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مراغه اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب با پایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران، مسلمانان و مردم ستمدیده در کشورهای منطقه و جهان را از خواب غفلت بیدار کرد.

وی با بیان اینکه مسلمانان در کشورهای منطقه با الهام از انقلاب اسلامی در مقابل استکبار و ظالمان جهانی ایستاده‌اند، افزود: جهانی شدن مذهب تشیع از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه مراغه در ادامه با اشاره به هفته تربیت‌بدنی افزود: در دین اسلام برای آمادگی جسمانی، ورزش و تحرک تاکید فراوان شده است.

پورمحمدی افزود: ورزش و تربیت بدنی عامل نشاط روحی و جسمی در جامعه است.

وی با اشاره به رواج زندگی ماشینی با توسعه علم افزود: برای دوری از کسالت، مشکلات روحی و رولانی ورزش در اولویت برنامه‌های مردم باشد.

امام جمعه مراغه در ادامه با بیان اینکه سرشماری برای دستیابی به آمار دقیق جمعیتی برای آینده کشور است، افزود: اگر برنامه‌ریزان کشور آمار دقیق در دست داشته باشند در اختصاص اعتبارات و امکانات دچار مشکل نخواهند شد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایت‌های آل‌سعود و حامیان منطقه‌ای وی در یمن و کشورهای اسلامی منطقه افزود: سکوت سازمان‌های حقوق بشر در جهان به خاطر ترس از آمریکا و کشورهای غربی است.



تاريخ : شنبه 1 آبان 1395برچسب:, | 10:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

اختصاص 195 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات مسکن روستایی در مراغه

مراغه – ایرنا – مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه گفت: امسال 195 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات بهسازی بافت های فرسوده روستایی در مراغه تخصیص یافته و متقاضیان می توانند نسبت به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی اقدام کنند.

 

محمد مقتومی افزود: این میزان اعتبار برای بهسازی یک هزار و 37 واحد مسکن روستایی در روستاهای این شهرستان کفاف می کند.
وی ادامه داد: این تسهیلات مسکن روستایی با ابلاغ بانک های عامل استانی و شهرستانی برای متقاضیان بهسازی بافت های فرسوده روستایی در روستاهای بخش مرکزی و سراجو ارائه می شود.
وی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن اضافه کرد: با افزایش میزان تسهیلات و تسهیل در روند دریافت آن، روستاییان متقاضی در جهت بهسازی بافت های فرسوده می توانند به سهولت از این وام ها بهره مند شوند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه گفت: هم اکنون بیش از 10 هزار مسکن فرسوده و غیرمقاوم در مناطق روستایی این شهرستان وجود داشته و بهسازی این بافت ها نیازمند همراهی و مشارکت مردمی است.
مقتومی با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش عمران روستایی افزود: طرح های هادی روستایی هم اکنون در پنج روستای بیانلوجه، جلان علیا، آغبلاغ فتوحی، پالچقلو و یارشهری در حال اجرا بوده که با تخصیص 16 میلیارد ریال اعتبار شاهد تکمیل و بهره برداری از این طرح ها تا پایان امسال خواهیم بود.
وی ادامه داد: احداث و بهره برداری از کتابخانه در روستای ورجوی با سه میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت سال جاری از اقدام های این نهاد برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در مناطق روستایی است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه گفت: هم اکنون آسفالت ریزی در معابر عمومی 10 روستای بخش های مرکزی و سراجو از محل قیر یارانه ای تخصیص یافته از سوی استانداری و با 20 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.
مقتومی افزود: امسال با همکاری و رایزنی فرمانداری مراغه هفت میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار از محل مازاد اعتبارات استانی برای تکمیل طرح های هادی 15 روستای این شهرستان تخصیص یافته است.
وی با اشاره به صدور سندهای مسکن روستایی ادامه داد: در نیمه نخست امسال با همکاری کارشناسان اداره ثبت سناد و املاک، 420 جلد سند مالکیت مسکن روستایی در روستاهای این شهرستان صادر شده است.
وی با اشاره به روند صدور مجوزهای احداث مسکن روستایی اضافه کرد: با همکاری دهیاران روستاها و کارشناسان این بنیاد یک هزار سند روستایی صادر و پیش بینی می شود تا پایان امسال این میزان به دو هزار سند مسکن روستایی در 160 روستای این شهرستان افزایش یابد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه با اشاره به اجرای طرح های مسکن شهری گفت: اجرای این طرح ها در راستای درآمدزایی و تامین بخش مهمی از هزینه های طرح های اجرایی در مناطق روستایی این شهرستان انجام می شود.
مقتومی افزود: در این راستا طرح احداث مجتمع مسکونی شهید متذکر در قالب 24 واحد مسکونی و چهار واحد تجاری با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع توسط بنیاد مسکن این شهرستان اجرا شد و در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز مجتمع تجاری سهند در خیابان جام جم در قالب 51 واحد تجاری و 22 واحد خدماتی توسط این بنیاد در حال احداث بوده و از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی اضافه کرد: زمین مناسب برای احداث مسکن در شهرک زیباشهر به مساحت 13 هزار و 500 متر مربع و در قالب 360 واحد مسکونی توسط این بنیاد طراحی و آماده همکاری با نهادها و سازمان ها برای مسکن دار کردن شهروندان است.
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.



تاريخ : شنبه 1 آبان 1395برچسب:, | 10:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
صابون سنتی مراغه با 150 سال قدمت ، شهرت جهانی دارد .
این صابون سالهای سال که به صورت سنتی و بدون استفاه از مواد شیمیایی تولید و به اقسی نقاط کشور و خارج از کشور ارسال می شود .
مواد اولیه این صابون پیه خالص گاو ، گوسفند حیوانی و سود سوز آور است .
 این مواد 12 ساعت با هم جوشانده ، پس از قالب گیری ، برش و خشک شدن در آفتاب به بازار عرضه می شود.
این محصول بهداشتی  پس از تولید در قالبهای  250 تا 350 گرمی به رنگ زرد ، سفید و سیاه مایل به قهوای به شکل کاملاً سنتی عرضه می شود .
مدیر بزرگترین کارخانه تولید صابون سنتی کشور گفت : درتهیه این صابون از رنگ ، اسانس، عطر و مواد شیمیایی استفاده نمی شود.
بهزاد صدر حقیقی ، افزود : در پنج واحد تولید صابون در مراغه سالانه حدود 200 تن محصول تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی می شود .
وی از تولید یک محصول جدید به عنوان صابون سنتی هفت گیاه خبر داد و افزود : این صابون برای جلوگیری از ریزش مو ، شوره سر و حساسیتهای پوستی در سر وبدن بسیار مفید است .
 
 

 



تاريخ : شنبه 1 آبان 1395برچسب:, | 10:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |