رشته کوه سهند به عنوان عروس کوهستانهای ایران مشهور است . دامنه های سر سبز و چشمه های روان آن بسیار دل نواز هستند . این رشته کوه در شمال مراغه واقع بوده و بلندترین قله آن جام نام دارد . سهند و جام دو قله به هم چسبیده این رشته کوه می باشند. چشمه ای در قله این کوه وجود دارد که تقدس خاصی برای آن قائلند...
سهند عروس کوهستان هاي ايران

 

رشته کوه سهند به عنوان عروس کوهستانهای ایران مشهور است . دامنه های سر سبز و چشمه های روان آن بسیار دل نواز هستند . این رشته کوه در شمال مراغه واقع بوده و بلندترین قله آن جام نام دارد . سهند و جام دو قله به هم چسبیده این رشته کوه می باشند. چشمه ای در قله این کوه وجود دارد که تقدس خاصی برای آن قائلند.

قسمت اعظم سهند در سال پوشیده از برف است. دامنه‌های سهند در طول سال پوشیده از گل و ریحان و لاله واژگون بوده و این امر جلوه‌های بدیعی از طبیعت را در برابر چشم گردشگران به تماشا می‌گذارد.

شقایق‌های صحرایی و آلاله‌های روییده شده در دامنه‌های این كوه كه از جمله گونه نادر لاله واژگون هستند، منظره جالبی را در ماه هاي دوم به بعد سال برای گردشگران و میهمانان تداعی می‌كند.

وجود 185 گونه پرنده بومی و مهاجر ، پستانداران متعدد و گونه‌های متنوع و نادر گیاهی و آبزی ، دامنه سهند و جلگه‌ها متوع آن را به زیستگاهی مهم برای حیات وحش تبدیل كرده است.

وجود چشمه‌های متعدد در قله و دامنه‌های آن كه مشهورترین آن‌ها” قرخ بلاغ ” گوموش بلاغی” ، "پری” و ” گوران بلاغی” است ، طراوت و لطافت را به مراغه ارمغان داده و موجب سیرابی درختان ، باغات و مراتع این شهرستان می‌شود



تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395برچسب:, | 9:26 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

جانشین سپاه مراغه: حضور گسترده در انتخابات تایید حقانیت نظام است

مراغه - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه ناحیه مراغه با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات سال آینده گفت: حضور آگاهانه و گسترده ملت بزرگ ایران در این عرصه سیاسی و اجتماعی، مهر تاییدی بر حقانیت و پشتوانه عظیم مردمی نظام اسلامی است.

 

 

سرهنگ پاسدار حمید ساعدی روز سه شنبه در جمع فرهنگیان و معلمان بسیجی مدارس مراغه افزود: فرد و افرادی که در شوراهای شهر، مجلس یا ریاست جمهوری انتخاب می شوند باید ویژگی هایی از جمله تعامل با دنیای خارج و توجه بر توسعه اقتصاد داخلی، اهتمام در برقراری و تقویت عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد را داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توسعه بهداشت و درمان به عنوان رویکرد منتخبان ملت ادامه داد: منتخب مردم باید به فکر مردم محروم و مظلوم جامعه بوده و روحیه مبارزه با اشرافی گری را در خود احساس کند.
سرهنگ ساعدی به توطئه دشمنان در قالب جریان نفوذ در کشور اشاره و اضافه کرد: نظام سلطه همواره با نفوذ در افراد و خواص درصدد ایجاد تفرقه و ناامنی در جامعه بوده و در این راستا، مسئولان و آحاد مردم باید آگاه و هوشیار باشند.
وی با تاکید بر لزوم وجود وحدت در جامعه گفت: امروز باید همه اقشار و احزاب در جامعه با محوریت ولایت و رهبری وحدت داشته باشند تا دشمن نتواند به اسلام و ایران اسلامی ضربه زند.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه مراغه همچنین با اشاره به لزوم توجه به دغدغه های فرهنگی و اجتماعی مردم، گفت: گفتمان خدمتگزاری در بین مسئولان، پاسخ به مطالبات جامعه باشد.
سرهنگ ساعدی افزود: رفع دغدغه های فرهنگی و اجتماعی در جامعه باید در راستای تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و مبتنی بر ولایتمداری و آموزه های اسلامی، مردم سالاری و خدمت به آحاد جامعه بوده و مورد توجه مسئولان به ویژه در بخش آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی ادامه داد: تلاش برای تحقق آرمان های ناب انقلاب اسلامی با تکیه بر راهبردهای اساسی رهبر انقلاب و در راستای پاسخ به نیازها و مطالبات آحاد جامعه، رسالتی سنگین بر دوش قشر فرهنگیان به عنوان تربیت دهندگان نسل های آینده است.
وی اضافه کرد: تاریخ مصرف مکتب ها و گفتمان های منحط غربی از جمله لیبرالیسم و مارکسیسم در کشورمان در سال های قبل از انقلاب با آگاهی مردم به پایان رسیده و اکنون به برکت نظام مقدس اسلامی درمسیر تعالی آرمان ها و ارزش های اسلامی حرکت می کند.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

خبرنگار: ابراهیم مطلوبی** انتشار:محمد رستگار



تاريخ : سه شنبه 28 دی 1395برچسب:, | 12:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مشکل نردبان آتش نشانی در مراغه

مراغه - ایرنا - مراغه به عنوان دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی با بیش از 300 ساختمان بالای پنج طبقه، امکانات مناسب برای مهار آتش ندارد و وقوع هر گونه آتش سوزی در این ساختمان ها، شهر را با بحران روبه رو می کند.

 

 

روزی که شورای شهر مراغه مجوز فروش تراکم به شهرداری‌ داد، به اندازه کافی به مولفه‌ ها تأمین ایمنی و امدادرسانی به سوانح احتمالی در ساختمان‌ های بلندمرتبه توجه نشد.
اگر از اوایل دهه 1380 که بلندمرتبه ‌سازی در مراغه شروع شد تجهیز آتش‌نشانی ‌هم در دستور کار قرار می ‌گرفت، این شهر امروز با معضلی به نام 'نردبان آتش نشانی' مواجه نبود.
شهروند ساکن در یک آپارتمان 17 طبقه در مراغه گفت: وقتی می‌ خواهیم ساختمانی بسازیم به فکر امنیت و ایمنی آن نیستیم و هنگام خرید خانه هم به تنها چیزی که فکر نمی ‌کنیم ایمنی آن است.
محسن امامی افزود: آشپزخانه اوپن و گچ‌ بری معمولا خیلی مهم ‌تر از آن است که خانه تاییدیه ایمنی از آتش‌نشانی داشته باشد یا نه؛ اگر در یک برج خانه می ‌خریم به این فکر نمی ‌کنیم که آیا آن محله و ایستگاه آتش نشانی ‌آن از پس حوادثی که در آن برج روی دهد برمی‌ آید یا نه؟
دادستان مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این ارتباط اظهار کرد: به صورت کتبی و شفاهی بارها به مسئولان ذیربط هشدار داده ام که در صورت بروز حادثه آتش سوزی در ساختمان های بلند و تلفات جانی دادستانی به عنوان مدعی العموم مسئولان ذی ربط را بازخواست می کند.
علی دلداری با اشاره به وجود بیش از 300 واحد آپارتمان بلند مرتبه در مراغه، کمبود امکانات اطفای حریق را معضل اساسی عنوان کرد و گفت: در این خصوص مسئولان باید جوابگوی مردم باشند.
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه نیز تایید کرد که تجهیزات آتش نشانی این شهر جوابگوی ساختمان های بلندمرتبه نیست و مسئولان باید قبل از وقع حادثه به این مشکل رسیدگی کنند.
ناصر صمدیان افزود: افزایش ساخت و سازهای بلندمرتبه در شهر مراغه، آموزش و توانمند سازی نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی را اجتناب ناپذیر کرده است.
وی ادامه داد: در 9 ماهه نخست سال جاری حدود 255 عملیات اطفای حریق و 139 عملیات امداد و نجات در مراغه انجام شد.
رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز معتقد است از دور اول شوراهای اسلامی همواره شورای شهر به فکر تجهیز آتش نشانی مراغه بوده و در این خصوص تجهیزاتی نیز برای آتش نشانی خریداری و ساماندهی شده است.
سید جواد عطار موسوی افزود: اعضای شورای چهارم به این مقوله و اهمیت آن پی برده و در این مورد بارها با مسئولان مکاتبه و تاکید کرده ایم اعتبارات شهرداری به اندازه ای نیست که بتوان نردبان آتش نشانی خریداری کرد لذا دولت همانگونه که برای شهرهای بزرگ اعتبار خرید نردبان آتش نشانی تخصیص می دهد به مراغه نیز به عنوان شهر بزرگ باید اعتبارات خاص ایمنی و آتش نشانی اختصاص دهد.
وی ادامه داد: به ‌طور قطع کسی از اینکه آتش نشانی، مجهز و دارای امکانات باشد، ناراحت نیست، اما موضوع سر بودجه محدودی است که شهرداری‌ ها به ‌ویژه در شهرهایی چون مراغه دارند؛ به‌عنوان مثال ما اگر در شورا تصویب کنیم که آتش نشانی باید نردبان برقی خریداری کند، قیمت تنها یک دستگاه آن حدود 40 میلیارد ریال است و این بودجه در شهرداری وجود ندارد و من فکر می ‌کنم اگر وزارت کشور در این موضوع وارد شود و به شهرهای کوچک کمک کند، مشکل حل می‌ شود.
فرماندار مراغه نیز در این خصوص گفت: تجهیز آتش نشانی ها به ماشین آلات اطفا حریق برعهده شهرداری است و شهرداری باید در این خصوص جذب اعتبار کند.
ظفر محمدی افزود: شورای شهر می‌ تواند با اختصاص بودجه برای شهرداری و ملزم کردن شهرداری به تجهیز آتش نشانی، نقش موثری در ارتقای ضریب ایمنی شهر و نجات جان شهروندان داشته باشد.
شهردار مراغه نیز گفت: بلند مرتبه سازی در شهر مراغه روز به روز در حال توسعه است و طرح تجهیز آتش نشانی در دستور کار قرار دارد و فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف جهت پیشگیری از حوادث از جمله برنامه های شهرداری است.
محمد رضا احمدی افزود: برای خرید نرد‌بان آتش نشانی (پله برقی) در زمان وقوع حوادث، اعتبار لازم را در اختیار نداریم زیرا هر دستگاه نرد‌بان آتش نشانی 750 هزار یورو قیمت دارد که این مبلغ با پیش ‌بینی هزینه‌ های جابجایی از خارج کشور به داخل، حدود 40میلیارد ریال تمام می شود و شهرداری چنین پولی در اختیار ندارد.
در شهر 170 هزار نفری مراغه که در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد، 26 آتش نشان فعالیت می کنند؛ بلند مرتبه سازی در سال های اخیر بافت شهر مراغه را به شدت تغییر داده و در زمان حاضر سه برج 17 طبقه در این شهر وجود دارد.
گزارش از:سید ذبیح الله امام زاده**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد



تاريخ : سه شنبه 28 دی 1395برچسب:, | 12:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 انتخابات عضویت در هیأت نمایندگی (اجرائی) دفتر نظام مهندسی ساختمان شهرستان مراغه همزمان با شهرستان های عجب شیر، میانه، بناب، مرند، اهر ، جلفا (هادیشهر)، شبستر و آذرشهر براساس نظام نامه ابلاغی شماره۲۶۸۶۳/ م مورخ ۹۵/۸/۳ نحوه تشکیل و اداره دفاتر نمایندگی، شورای مرکزی مصوب آبان ۹۵ انتخابات هیأت نمایندگی دفاتر از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۶٫۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۹۵/۱۰/۳۰ برگزار خواهد شد.

 رای دهندگان بایستی دارای پروانه اشتغال (آدرس پشت پروانه مربوط به دفتر نمایندگی مربوطه) بوده و جهت شرکت در انتخابات شخصا” حضور داشته و برگه وکالت پذیرفته نخواهد شد. ضمنا” ارائه کارت عضویت معتبر در زمان انتخابات الزامی است.

حضور چهره های برجسته و تاثیر گذار علمی چون جناب آقای دکتر احمد ملکی باعث رونق و پر رنگ تر شدن انتخابات فوق شده است .

 لیست کاندیداهای انتخابات نظام مهندسی شهرستان مراغه در 30 دی ماه 1395

گروه عمران:
1- جناب مهندس بهروز زردار
2- جناب مهندس هوشنگ فرهادی
3- جناب مهندس نوتاج عباسی
4- جناب دکتر احمد ملکی
5- جناب مهندس افشین یادگاری
6- جناب مهندس فرید عباسیان پیرنیا
7- جناب مهندس محمد حسن شجاعی فر
8- جناب مهندس حامد پوررحیمیان
9- جناب مهندس محمد مقتومی
10- جناب مهندس بهرام ودودی مفید
11- جناب مهندس محمد رضا داعی الحسین
12- جناب مهندس سینا هوشیار
13- جناب مهندس بهنام باغبان
14- جناب مهندس محسن منتی
15- جناب مهندس حسین هروی
16- جناب مهندس مجید حسن زاده
17- جناب مهندس اکبر قرجه داغی
18- جناب مهندس رضا ناصری
19- جناب مهندس مهدی امری
20- جناب مهندس اردشیر قربانی
21- جناب مهندس سیروس مسلمی
22- جناب مهندس  سلیمان قنبرزاده
23- جناب مهندس مهدی شیردل
24- جناب مهندس منصور طاهری
25- سرکار خانم مهندس نیر منیری
26-جناب مهندس مرتضی  وطن دوست
---------------------------------
گروه معماری و شهرسازی :
1- جناب مهندس قربان محبوبی (معماری)
2- جناب مهندس عطاالله حسامی (معماری)
3- جناب مهندس حسین ناصری (معماری)
4- جناب مهندس محسن محمودیه (معماری)
5- سرکار خانم مهندس مهرناز بلوغی (معماری)
6- جناب مهندس میر جلال موسوی اصدق ورجوی (شهرسازی)
7- سرکار خانم مهندس مینا لامعی(شهرسازی)
---------------------------------
گروه تاسیسات :
1- جناب مهندس احد عباسیان پیرنیا (مکانیک)
2- جناب مهندس فرزاد عبدالله پور(مکانیک)
3- جناب مهندس مجید دباغ نیا (برق)
4- جناب مهندس علی خورشیدی (برق)
5- جناب دکتر شاهرخ جلیلی (برق)
6- جناب مهندس علی ماجدی (برق)
7- جناب مهندس حامد حاج خان محمدی (برق)



تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395برچسب:, | 16:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
طرح پوشش انهارسنتی به طول 42 کیلومتر و با صرف 130 میلیارد ریال در پایاب سد علویان مراغه اجرا شد.

اجرای طرح پوشش انهارسنتی در پایاب سد علویان مراغه فرماندار شهرستان ویژه مراغه در بازدید از این طرح گفت : این طرح امسال در سطح بیش از یک هزار و 750 هکتار از اراضی زراعی و باغهای پایاب سد علویان در هشت روستای این شهرستان اجرا شده است .
ظفر محمدی  افزود : در دوسال گذشته با اجرای طرح پوشش انهار پایاب سد علویان به طول 102 کیلومتر و با اعتبار 250 میلیارد ریال 22 میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شده است .
وی با بیان اینکه سال آینده نیز این طرح به طول 52 کیلومتر در حال واگذاری به پیمانکار است ، افزود : از انهار پایاب سد علویان در مراغه 108 کیلومتر نیز برای اجرا در دست مطالعه است .
وی ، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی ، افزایش راندمان آبیاری ، توسعه باغ ها و زمین های زراعی  و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و احیای دریاچه ارمیه را از مزیتهای این طرح اعلام کرد .
فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت : پایاب سد علویان با 12 هزارهکتار وسعت از لحاظ نظام بهره برداری بزرگترین پایاب سد درآذربایجان شرقی است .



تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395برچسب:, | 16:7 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
اجرای طرح تامین امنیت غذایی و تولید پایدار در اراضی دیم کشور با همکاری ایکاردا و موسسه تحقیقات دیم کشور آغاز شده است.
هدف از اجرای این طرح پنج ساله را افزایشاجرای طرح تامین امنیت غذایی و تولید پایدار در دیم زارهای کشور ۲۵ درصدی تولید محصولات کشاوزی در زمینهای دیم کشوراعلام کرد .
صابر گلکاری در مراغه افزود : مراحل اجرایی این طرح با 100 هزار هکتار در چهار استان آذربایجان شرقی ، کردستان ، کرمانشاه و لرستان آغاز شده و در پایان برنامه به 905 هکتار افزایش خواهد یافت .
وی گفت : در این طرح محصولات کشاورزی دیم شامل گندم ، جو ، نخود ، عدس، دانه روغنی گلرنگ ، کلزا ، خردل و گیاهان علوفه‌ای کشت می شود.
رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور ، رعایت اصول کشاورزی حفاظتی ، استفاده از ارقام پرمحصول موسسه تحقیقات دیم و ایکاردا ، رعایت تناوب ، کم‌ خاک‌ورزی ، کشت مستقیم بدون خاک‌ورزی و حفظ بقایا در سطح خاک را ویژگی اجرای این طرح  اعلام کرد .
گلکاری خاطرنشان کرد : در این طرح موسسه تحقیقات دیم کشور یافته های جدید تحقیقاتی ، دستوالعمل های فنی و نیروی انسانی متخصص را  برای اجرا ، نظارت و پشتیبانی فنی تامین کرده است .
موسسه تحقیقات دیم کشور از سال 71 فعالیت تحقیقاتی خود را آغاز و تاکنون 44 رقم جدید در بخش غلات ، حبوبات ، دانه های روغنی و علوفه معرفی شده است .
ایکاردا ، مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک است که مقر آن در کشور سوریه است.

تلاش برای افزایش امنیت غذائی و کاهش فقر از طریق مشارکت مردم و حفظ محیط زیست  برای  دستیابی به تولیدات کشاورزی از مهم ترین ماموریت های ایکاردا است.



تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395برچسب:, | 16:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معدوم سازی ۵۳۰ کیلو گرم گوشت مرغ غیربهداشتی در مراغه

رئیس شبکه دامپزشکی مراغه با اشاره به جمع آوری و معدوم سازی ۵۳۰ کیلو گوشت مرغ غیربهداشتی در این شهرستان گفت: این محصولات غیراستاندارد از کشتارگاه ها و مراکز عرضه جمع آوری و معدوم شد.

علی پاشائی افزود: مرغ های جمع آوری شده به دلیل عدم برخورداری از اندازه استاندارد و نیز وجود عوامل بیماری زا و خطرساز برای سلامت انسان با نظارت شبکه دامپزشکی و دستگاه قضائی معدوم شد.


وی ادامه داد: جمع آوری و معدوم سازی انواع فرآورده های دامی از جمله گوشت دامی و طیور در راستای حفظ سلامت بهداشتی شهروندان توسط کارشناسان و ناظران سیار این شبکه و با همکاری دستگاه قضائی به صورت مستمر انجام می شود.


پاشائی با اشاره به نقش مشارکت و همکاری مردم در جهت ارتقای سلامت جامعه اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده عرضه غیرمجاز و غیربهداشتی فرآورده های خام دامی با شماره تلفن های ۴-۳۷۲۷۴۱۱۳ شبکه دامپزشکی این شهرستان تماس گرفته و تخلفات احتمالی را به اطلاع کارشناسان این سازمان اطلاع دهند.


وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی برای مقابله با آنفلونزای حاد پرندگان گفت: این کلاس های آموزشی با موضوع راه های پیشگیری از شیوع این بیماری در مجتمع ها و تولیدی های پرورش مرغ و طیور با همکاری جهاد کشاورزی برای اعضای تعاونی و اتحادیه های مرغداران تخم گذار و گوشتی این شهرستان در حال برگزاری است.

شهرستان مراغه با ۹۱۲ هزار واحد دامی از قطب های تولید محصولات دامی در آذربایجان شرقی است.



تاريخ : شنبه 25 دی 1395برچسب:, | 13:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
طی یک ماه گذشته صورت گرفت ؛

جمع آوری و دستگیری ۱۹۵ معتاد و توزیع کننده مواد مخدر در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری ۱۹۵ معتاد پرخطر و توزیع کننده مواد مخدر و کشف نزدیک به دو و نیم کیلوگرم انواع موادمخدر طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد .

 سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر در تشریح این خبر گفت : به منظور افزایش سطح ارتقاء سطح امنیت اجتماعی و برخورد با توزیع کنندگان و معتادان تابلو و خطرناک ، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان مراغه به مرحله اجرا درآمد .

وی اظهار داشت : با اجرای این طرح ، مأموران این فرماندهی تعداد ۱۹۰ نفر معتاد پرخطر و ۵ نفر توزیع‌کننده مواد مخدر را دستگیر و مقدار دو کیلو و ۳۹۰ گرم از انواع مواد مخدر را کشف نمودند .

سرهنگ اصلانی فر در ادامه افزود : متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و معتادان تابلو و خطرناک جهت بازپروری تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با قدردانی از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک به‌ویژه درزمینهٔ تولید و توزیع انواع مواد مخدر ، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند .



تاريخ : شنبه 25 دی 1395برچسب:, | 13:23 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
هنرمند خوش ذوق مراغه ای با تراشیدن سنگ مجسمه های زیبایی خلق کرده است .

بدون گذراندن کلاس ، به صورت خود آموز در هنر سنگ تراشی خلق مجسمه های زیبای سنگی به همت  هنرمند مراغه ایتا آنجا پیش رفته که امسال در جشنواره هنرهای تجسمی مراغه و در رشته حجم و نقش برجسته مقام نخست  را کسب کرد و جایزه ویژه هیات داوران به این هنرمند تعلق گرفت .
این هنرمند خوش ذوق ، دو سال در زمینه سنگ تراشی فعالیت دارد و در این مدت پیکره ها ، نیم تنه ها ، مجسمه حیوانات و اشکال هندسی زیبایی خلق کرده است .
  حسین پاشایی در یک مغازه میوه فروشی در میدان تره بار کار می کند و در گوشه ای از مغازه که در آن کار می کند کارگاهی به راه انداخته و زمان های فراغت سنگ تراشی می کند.
این هنرمند آثار خود را به وسیله یک چکش و چند قلم بدون استفاده از ابزار ماشینی انجام می دهد .
وی آروز دارد سنگ تراشی در آینده با حمایت مسئولان در این شهر توسعه یابد تا علاقمندان بسیاری در این رشته فعالیت کنند .



تاريخ : شنبه 25 دی 1395برچسب:, | 13:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

با گذشت 6 ماه از زمان افتتاح رسمی

گرمخانه معتادان مراغه هنوز راه‌اندازی نشده است

خبرگزاری فارس: گرمخانه معتادان مراغه هنوز راه‌اندازی نشده است

فرماندار شهرستان ویژه مراغه بر راه‌اندازی گرمخانه معتادان در این شهر تاکید کرد و گفت: گرمخانه این شهر تیر ماه امسال افتتاح شده ولی با گذشت 6 ماه هنوز راه‌اندازی نشده است.

 ظفر محمدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر مراغه، با بیان اینکه این گرمخانه تیر ماه امسال افتتاح شده ولی با گذشت 6 ماه هنوز راه‌اندازی نشده است، اظهار داشت: راه‌اندازی گرمخانه بهترین فرصت برای شناسایی معتادان بی‌خانمان و برنامه‌ریزی برای ترک اعتیاد آنها است.

وی اعتبار لازم برای تجهیز این مرکز به ظرفیت 40 نفر را 200 میلیون تومان اعلام کرد.

فرماندار مراغه از خیران خواست این مرکز را در تامین امکانات و تجهیزات رفاهی کمک و یاری کنند.

محمدی با بیان اینکه، مقابله با مواد مخدر عزم جدی مردم و مسؤولان را می‌طلبد، افزود: توسعه فضاهای ورزشی، تفریحی و فرهنگسراها بهترین راه برای سرگرم کردن جوانان و استعدادیابی آنها و مقابله با افزایش معتادان در جامعه است.

وی افزود: بیکاری، حاشیه‌نشینی و نبود امکانات تفریحی عامل عمده گرایش جوانان به مواد مخدر است.

محمدی از شهرداری و اداره ورزش و جوانان مراغه خواست با برنامه‌ریزی تمام امکانات خود را در محلات پرجمعیت و حاشیه شهر متمرکز کنند تا با این روش بتوان در آینده گرایش جوانان به مواد مخدر را کاهش داد.



تاريخ : شنبه 25 دی 1395برچسب:, | 13:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

مشکلات دست و پاگیر اداری و بانکی واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است

خبرگزاری فارس: مشکلات دست و پاگیر اداری و بانکی واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: مشکلات دست و پاگیر اداری و بانکی تحقق این امر در واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده است.

ظفر محمدی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان مراغه با بیان اینکه عملکرد اداره‌ها در مراغه برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان ارزیابی شد، اظهار داشت: در این طرح کارشناسان و شهروندان منتخب در قالب  10 گروه با حضور در اداره‌ها عملکرد مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در رسیدگی به امور و مشکلات مردم را بررسی کردند.

وی افزود: در این ارزیابی عملکرد اداره ها در کل خوب ارزیابی و نکات لازم در خصوص مشکلات و خواست ها مردم به مدیران و کارکنان آنها تذکر داده شده است.

محمدی با بیان اینکه این ارزیابی‌ها به‌صورت نامحسوس ادامه خواهد داشت، افزود: ارائه خدمات به مردم وظیفه همه مدیران، کارکنان اداره‌هاست.

وی گفت: ما مسؤولان هر چه داریم از مردم برکت وجود مردم است و در رسیدگی به مشکلات آنها نباید ذره‌ای کوتاهی کنیم.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: برنامه‌های خوبی در خصوص حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان تدوین شده اما مشکلات دست و پاگیر اداری و بانکی تحقق این امر را دچار مشکل کرده است.

محمدی، از روسای اداره‌ها و بانک‌ها خواست واحدهای تولیدی را با پرداخت به موقع تسهیلات بانکی و رفع موانع تولید از جمله بیمه، مسایل زیست محیطی و مالیات مساعدت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن گفت: فرمانداری مراغه در برخی شاخص ها از جمله تبلیغات و ارتباطات، روابط عمومی، نظم در اجرا، پشتیبانی و مالی رتبه اول را در استان کسب کرده است.



تاريخ : شنبه 25 دی 1395برچسب:, | 13:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه:

مردم ایران با وحدت در همه صحنه‌ها پیروز میدان بوده‌اند‌

 

خبرگزاری فارس: مردم ایران با وحدت در همه صحنه‌ها پیروز میدان بوده‌اند‌

امام جمعه مراغه با بیان اینکه مردم ایران با وحدت در همه صحنه‌ها پیروز میدان بوده‌اند، گفت: مردم باید با آگاهی کامل، هوشیاری، وحدت و همدلی به آرمان‌های امام خمینی(ره)، رهبر فرزانه و حکیم انقلاب و شهیدان پایبند باشند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مراغه، با اشاره به مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم به جهانیان نشان داد که مردم ایران با هرگرایشی در مسائل ملی متحد و یکدل هستند.

وی با اشاره به شخصیت دینی، مبارزاتی و تلاش‌های آقای هاشمی در به ثمر رسیدن انقلاب افزود: این مجاهد خستگی‌ناپذیر در تمام صحنه‌ها خادم انقلاب و مردم ایران بود.

خطیب جمعه مراغه افزود: آقای هاشمی قبل از پیروزی انقلاب با اموال و دارایی خود از انقلابیون پشتیبانی و پس از انقلاب نیز در کنار امام و رهبری بود و تا آخرین لحظه‌های عمر به وحدت مردم ایران تاکید فراوان داشت.

وی گفت: مردم باید با آگاهی کامل، هوشیاری، وحدت و همدلی به آرمان‌های امام خمینی (ره)، رهبر فرزانه و حکیم انقلاب و شهیدان پایبند باشند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه نماز جمعه را از نمادهای وحدت مسلمین بیان کرد و افزود: امام جمعه در خطبه‌های نماز به مومنان در خصوص مسائل روز جامعه اطلاعات می‌دهد.

وی افزود: نماز جمعه از نعمت‌های الهی برای مسلمین است و هم اکنون در 800 شهر کشور نماز جمعه برپا می‌شود.

وی با محکوم کردن جنایت تروریست‌ها در کشورهای منطقه غرب آسیا افزود: استکبار جهانی و ایادی استکبار هیچگاه اجازه نخواهند داد مسلمانان در آرامش و آسایش باشند.



تاريخ : شنبه 25 دی 1395برچسب:, | 13:13 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
رئیس اداره دامپزشکی مراغه :

کاهش ۷۷ درصدی بیماری تب مالت انسانی در مراغه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مراغه از کاهش ۷۷ درصدی بیماری تب مالت انسانی در این شهرستان در ۹ ماهه اول سال ۹۵ در مقایسه با ۹ ماهه اول سال ۹۴ خبر داد.

علی پاشایی رئیس اداره دامپزشکی مراغه در گفت و گو با خبرنگار رصدمراغا گفت: نظر به واکسیناسیون اکثریت جمعیت دامی شهرستان در سال های اخیر و بر اساس آمارهای ارائه شده توسط شبکه بهداشت و دانشکده علوم پزشکی شهرستان میزان مبتلایان تب مالت انسانی در شهرستان مراغه کاهش چشمگیری داشته و در ۹ ماهه سال ۹۵ در مقایسه با همین مدت در سال قبل کاهش ۷۷ درصدی داشته و از ۱۲۹ نفر به ۳۰ نفر رسیده است.

وی آموزش های بهداشتی به دامداران و مردم را از جمله مواردی دانست که می تواند در کاهش این بیماری نقش بسزایی ایفا کند.

پاشایی خاطر نشان کرد :توجه مردم در تهیه ی فرآورده های خام دامی بهداشتی از مراکز مورد تایید دامپزشکی گام بسیار موثری در یاری رساندن به ارگان ها و سازمان های مسئول برای مراقبت از بهداشت عمومی خواهد بود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخطی از موازین بهداشتی در تولید، فراوری، بسته بندی و عرضه محصولات دامی از طریق سامانه ۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدامات لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد : امسال نیز واکسیناسیون بروسلوز در اکثر واحدهای دامی شهرستان صورت گرفته و این طرح با اولویت مناطق با جمعیت دامی بالا صورت گرفته و تا واکسیناسیون اکثر دام های شهرستان ادامه خواهد داشت.

پاشایی نقش برگزاری کلاس های آموزشی منظم و مدون را در مناطق مختلف شهرستان از دیگر دلایل سیر نزولی این بیماری دانست.



تاريخ : چهار شنبه 22 دی 1395برچسب:, | 17:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
مدیر کمیته امداد شهرستان مراغه :

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد مراغه در ۹ ماه گذشته

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مراغه گفت : برای حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد مراغه در سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه ثبت شده است

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مراغه در گفتگو با خبرنگار رصدمراغا گفت : برای حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد مراغه در سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه ثبت شده است .

ایوب هاشمیان با بیان این مطلب افزود : کمک به مشکل مسکن مددجویان در چند حوزه انجام می گیرد که شامل کمک به خرید مسکن ، احداث مسکن ، تعمیرات جزئی ، تعمیرات کلی و احداث مسکن روستایی است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال در بخش مسکن مددجویان هزینه شده که بیش از ۴ میلیارد آن از محل اعتبارات دولتی و بیش از ۶ میلیارد آن از محل کمک های مردمی است .

مدیر کمیته امداد مراغه در ادامه گفت : هزینه کرد برای مشکل مسکن مددجویان در قالب اعتبار ابلاغی ، درآمد محلی ، وام امداد و مجتمع اقتصادی می شود که یکی از مهمترین های آن وام خیرین می باشد که در آن خیر برای حل مشکل مسکن مددجویان وامی با مبلغی دلخواه با اقساط بلند مدت و مبلغ کم دریافت کرده و آن را در اختیار کمیته ماداد قرار می دهد و کمیته امداد آن را صرف هزینه برای مشکل مددجو می کند .

هاشمیان افزود : ۳۳ واحد مسکونی در ۹ ماه در بخش تامین مسکن مددجویان خریداری گردیده و ۱۳۳ مورد تعمیرات جزئی و کلی ، در بخش مسکن برای آنها انجام گرفته است .

در پایان هاشمیان از مردم خیر مراغه خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک به حل مشکل مسکن مددجویان با شماره ۳۷۲۳۰۲۲۲ تماس حاصل فرمایند .



تاريخ : چهار شنبه 22 دی 1395برچسب:, | 17:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

http://newss.maraghe.net/wp-content/uploads/2016/11/470029_848-660x330.jpg

http://farabiasl.com/portal/uploads/posts/1385579046_srbrg-khanh-ashrf-almlvk.jpg

http://farabiasl.com/portal/uploads/posts/1388482851_hmam-khvajh-nser-2.jpg

http://gardeshgariiran.ir/wp-content/uploads/2014/09/%D9%87%D9%88%D9%86%D8%B3.jpg

اعتبار لازم برای مرمت پنج اثر تاريخی در شهرستان مراغه تخصیص یافته است.
 رئيس ميراث فرهنگي ، صنایع دستی و گردشگری مراغه اعتبار اختصاص يافته براي مرمت بناهاي تاريخی را در سالجاری 10 ميليارد ريال اعلام كرد .
 
يعقوب طالبی گفت : حسينيه حاجی غفار ، مسجد تاريخی سفيد ، خانه تاريخی نبئي وند ، حمام تاريخی خواجه نصيرو كليسای هوانس مراغه با اعتبار اختصاص يافته مرمت مي شوند .
 
وي افزود : از اعتبارات مرمت بنا های تاريخی مراغه  50 درصد براي خانه خيابانی و مسجد سفيد توسط شهرداری و بخش خصوصي و سه اثر ديگر نيز توسط ميراث فرهنگي  تامين شده است .
 
به گفته وی با اعتبار اختصاص يافته مرمت مسجد تاريخي سفيد ، خانه خيابانی و حسينيه حاجي غفار امسال به پايان مي رسد .
 
شهرستان مراغه با حدود 515  اثر باستانی و بنای تاريخی جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور ، که حدود 300 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


تاريخ : چهار شنبه 22 دی 1395برچسب:, | 13:14 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
http://www.lolebazkony.ir/images/ww.gifاز ابتدای سال 230 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در مراغه مسدود شده است .
مدیر امور آب مراغه گفت : با انسداد این تعداد چاه کشاورزی حدود یک میلیون متر مکعب در مصرف آب های زیرزمینی صرفه جویی شده است . 
عبدالله فرمانی ، تعداد چاههای غیر مجاز شناسایی شده در سالجاری را بیش از 300 حلقه اعلام کرد و افزود : بقه چاهای غیر مجاز در مراغه تا پایان سال مسدود خواهد شد . 
به گفته وی امسال همچنین درراستای صرفه جویی مصرف آب کشاورزی طرح تعادل بخشی آبهای زیر زمینی در مراغه اجرا شده است . 
فرمانی با بیان اینکه در این طرح پرونده بهره برداری از 300 حلقه چاه کشاورزی اصلاح و مصرف آب این چاهها کاهش یافته است افزود : میزان مصرف آب کشاورز این چاه ها با یک میلیو متر مکعب کاهش از چهار میلیون به سه میلیون متر مکعب رسیده است . 
مدير امور آب مراغه ، تعداد چاههاي غير مجاز در اين شهرستان را حدود 4 هزار حلقه اعلام و افزود : احکام لازم براي انسداد حدود 392 حلقه چاه غير مجاز كشاورزي در اين شهرستان صادر شده است.


تاريخ : چهار شنبه 22 دی 1395برچسب:, | 13:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
امام جمعه مراغه؛

نام آیت الله هاشمی با نام انقلاب عجین است

حجت‌الاسلام‌ پورمحمدی گفت: نام ایشان با انقلاب عجین شده زیرا سالها در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی مبارزه کردند و تا ‌آخر یار نظام ماندند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عموم مردم ایران خصوصا مقام معظم رهبری تسلیت گفت.

نماینده مجلس خبرگان با تاکید بر سوابق مبارزاتی آیت الله هاشمی اظهار داشت: ایشان از سابقین انقلاب اسلامی بودند و سالها در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی مبارزه کردند، پس از انقلاب نیز در عرصه های مختلف یار انقلاب و امام باقی ماندند.

پورمحمدی با بیان اینکه هاشمی در دوران بعد از انقلاب مسئولیت های فراوانی داشت تاکید کرد: نام هاشمی با انقلاب عجین شده و کسی نمیتواند آن را حذف کند.

وی با تاکید بر نقش کلیدی هاشمی در انتخاب رهبری افزود: آیت الله هاشمی از ابتدا یار دیرین رهبری بوده و در انتخاب ایشان به عنوان رهبر انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا نمود و به نوعی مردم ایران مدیون ایشان هستند.

 



تاريخ : چهار شنبه 22 دی 1395برچسب:, | 13:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

http://www.taraznews.com/sites/default/files/styles/orginal_size/public/content/images/story/93-06/18/139306171953445943592784_0.jpg?itok=cGowdUQy

http://shohadayeiran.com/files/fa/news/1394/8/6/105858_500.jpg

http://www.uplooder.net/img/image/70/81ae1d1541c597087b1f0adb6dbbd4ae/IMAGE634132324233051250.jpg

http://namehnews.ir/files/fa/news/1394/11/5/209761_126.jpg

http://a2.tnews.ir/2016/06/26/65506080_68457190fcdfa.jpg

http://www.tarikhirani.ir/Images/news/1327845560_khamenei-rajayi-hashemi.jpg

http://namehnews.ir/files/fa/news/1394/11/5/209780_228.jpg

http://www.parsine.com/files/fa/news/1394/7/20/139762_912.jpg

http://rhoghough.ir/wp-content/uploads/2013/05/92.jpg

http://cdn.fararu.com/files/fa/news/1391/3/31/12552_977.jpg

http://namehnews.ir/files/fa/news/1394/11/5/209775_324.jpg

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/1/9/1536958_602.jpg

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1390/3/13/6969_906.jpg

http://namehnews.ir/files/fa/news/1394/11/5/209776_594.jpg

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTZphBKHEVxcu1fAGcLSxfRvHSYVolDfUrK89pFjzR3Yo-HP9Y6

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT3XASMiQXitS1p-K65d-KGC5ijz2zNALJrD8-i69NP90zbMuoF

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/35368/C/13951019_0635368.jpg

https://www.radiozamaneh.com/u/wp-content/uploads/2013/05/%D8%B1%D9%81%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%B4.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/0/0a/RAFSANJANI_DAR_ZENDAN_SAVAK.JPG/180px-RAFSANJANI_DAR_ZENDAN_SAVAK.JPG

 



تاريخ : دو شنبه 20 دی 1395برچسب:, | 9:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه:آیت الله رفسنجانی از نزدیکترین یاران امام و همراه و رهرو رهبری بودند

مراغه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان و امام جمعه مراغه در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از وی به عنوان یکی از نزدیک ترین یاران حضرت امام (ره)و همراه و رهرو رهبری یاد کرد.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در این پیام تسلیت که نسخه ای از آن در اختیار ایرنای مراغه قرار گرفت آورده است: اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی، یار دیرین امام و رهبری مرد دیانت، سیاست و جهاد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دار فانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوست.
در این پیام آمده است: ایشان علاوه بر تلاش های علمی و حوزوی در سال های مبارزه با رژیم طاغوت، همواره همراه امام امت بوده و با تحمل سال ها حبس و شکنجه از مبارزه علیه نظام استبداد کوتاه نیامدند و در همه حوادث و قضایای مهم دوران مبارزه و زمان حیات مبارک حضرت امام در شمار نزدیکترین یاران امام و خدمتگزاران برجسته کشور به شمار می رفتند این شخصیت وارسته و مبارز و سنگ صبور انقلاب اسلامی در دوران رهبری مقام معظم رهبری همواره همراه و رهرو ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله) بودند.
در این پیام آمده است: علاوه بر فعالیت های سیاسی و مبارزاتی،رمسئولیترهای مهمی از قبیل جانشینی فرماندهی کل قوا، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان رهبری صفحات مهمی از زندگی پر بار این مجاهد نستوه و عالم بزرگوار را تشکیل می دهد.
آیت الله پورمحمدی در این پیام این ضایعه دردناک را محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و ملت شریف ایران و به خانواده محترم آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض کرده و آورده است: متضرعانه از محضر حضرت ربوبی مسئلت می کنم که روح ایشان را مشمول رحمت خود قرار داده و بر علو درجات ایشان بیافزاید .
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یاردیرین امام و رهبری عصر امروز یکشنبه به علت عارضه قلبی به امام راحل، همرزمان شهید و همه شهیدان انقلابی و دفاع مقدس پیوست.



تاريخ : دو شنبه 20 دی 1395برچسب:, | 9:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 یک حادثه رانندگی در محور مراغه - هشترود دو کشته و دو مصدوم بر جای گذاشت.

 این حادثه ساعاتی قبل و براثر برخورد یک دستگاه تاکسی پژو با یک دستگاه وانت نیسان در کیلومتر پنج محور مذکور روی داد.

براساس گزارش منابع محلی کشته های این حادثه دو مرد 30 و 34 ساله و زخمی دو زن 20 و 25 ساله بودند.

گزارش علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است .



تاريخ : دو شنبه 20 دی 1395برچسب:, | 9:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رفع مشکل هشت واحد تولیدی و صنعتی در مراغه

مراغه - ایرنا - فرماندار مراغه با اشاره به رفع مشکل هشت واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان گفت: بیشتر مشکلات صنایع با بانک ها و امورمالیاتی است و دولت در حل این مشکلات مصمم است.

 

ظفر محمدی شامگاه شنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات صنایع و تولیدکنندگان مراغه در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: بدحق حسابی برخی افراد در قبال بانک ها موجب شده که بانک ها در خصوص ارائه تسهیلات سختگیری کنند.
وی افزود: در سایه فعالیت های ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل دار شهرستان احصا و راهکارهای مناسب در این خصوص اتخاذ شده که به مرور زمان اجرایی می شود.
وی با اشاره به تصویب مصوبه های ستاد اقتصاد مقاومتی مراغه در استان، ادامه داد: بر اساس مصوبه های ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی بانک های عامل روند اعطای تسهیلات به طرح های اقتصاد مقاومتی مراغه را در راستای حمایت از تولید و توسعه صنایع تبدیلی و کشاورزی این شهرستان تسهیل می کنند.
محمدی افزود: با توجه به اینکه برخی تصمیم ها در زمینه تسهیلات بانکی یا استمهال آنها و نیز مشکلات مالیاتی و ثبتی در مرکز استان اتخاذ می شود، از این رو رایزنی های لازم برای رفع این مشکلات با مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران بانک ها، در روزهای اخیر انجام شده است.
وی اضافه کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع با توجه به اهتمام دولت در حمایت از تولید داخلی و صادرات غیرنفتی ضروری بوده و موجب توسعه اقتصادی منطقه می شود.
وی گفت: در شهرستان مراغه از 140 واحد صنعتی 90 واحد غیرفعال هستند که از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی یک هزار و 600 میلیارد ریال برای فعال کردن بخشی از واحدهای صنعتی نیمه فعال اختصاص یافته است.



تاريخ : دو شنبه 20 دی 1395برچسب:, | 9:1 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

تخصیص120میلیارد ریال ازسوی دولت تدبیرو امید برای تکمیل ورزشگاه مراغه

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به تسریع در روند اجرایی ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری این شهرستان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون حدود 120 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این ورزشگاه تخصیص یافته و هزینه شده است.

 http://img8.irna.ir/1395/13951018/82377523/82377523-71307561.jpg

 

 

ظفر محمدی روز شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری مراغه افزود: از زمان آغاز ساخت این ورزشگاه در سال 76 تاکنون 150 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت های قبلی و فعلی برای تکمیل این طرح ملی هزینه شده که سهم دولت تدبیر و امید در این زمینه بیشتر است.
وی با اشاره به پیشرفت 93 درصدی عملیات اجرایی ورزشگاه پنج هزار نفری این شهرستان ادامه داد: برای تکمیل این طرح ملی و ورزشی به 79 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
وی اضافه کرد: با تخصیص 50 میلیارد ریال اعتبار و پرداخت 29 میلیارد ریال مطالبات پیمانکار این طرح، تا چندماه آینده شاهد تکمیل و بهره برداری از این طرح ورزشی در شهرستان خواهیم بود.
محمدی گفت: باتوجه به سردی هوا و بارش برف، عملیات اجرایی در برخی از بخش های این ورزشگاه متوقف شده و با مساعد شدن وضعیت هوا، روند اجرایی تکمیل این طرح با سرعت مناسبی انجام خواهد شد.
وی افزود: با تکمیل و آسفالت ریزی راه دسترسی و تاسیسات برقی و مکانیکی و نیز محوطه سازی این ورزشگاه، این طرح ورزشی پس از گذشت بیش از 18 سال آماده بهره برداری خواهد شد.
وی با اشاره به رایزنی های انجام شده در جریان سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی و مراغه در زمینه پیگیری اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این ورزشگاه گفت: با توجه به مذاکرات و مکاتبات انجام شده با وزارت ورزش و جوانان، تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این طرح توسط مسئولان امر ضروری است.
ورزشگاه پنج هزار نفری مراغه در سال 76 کنلگ زنی شده و عملیات اجرایی این طرح با پیشرفت فیزیکی 13 درصد درسال 91، متوقف شده بود که از سال 92 تا کنون پیشرفت فیزیکی آن به 93 درصد رسیده است.
این طرح در چند مرحله ساخته می شود که مرحله اول آن شامل ساخت جایگاه پنج هزار نفری، ایجاد امکانات جانبی، دیوارکشی و محوطه سازی است.



تاريخ : دو شنبه 20 دی 1395برچسب:, | 8:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

پرداخت 9 میلیارد ریال هزینه درمانی مددجویان کمیته امداد مراغه

مراغه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه با اشاره به پرداخت 9 میلیارد و 312 میلیون ریال برای هزینه های درمانی مددجویان زیر پوشش این کمیته گفت: این میزان اعتبار از ابتدای سال تاکنون برای تامین هزینه های بهداشتی، درمانی و بیمه ای پرداخت شده است.

 

ایوب هاشمیان افزود: این اعتبارات در بخش بهداشتی، درمانی و پیشگیری از سوء تغذیه و بیمه های تامین اجتماعی مددجویان نیازمند این کمیته هزینه شده است.
وی ادامه داد: امسال برای تامین بیمه تامین اجتماعی مددجویان زیر پوشش این کمیته، بیش از هفت میلیارد و 990 میلیون ریال اعتبارهزینه شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت و در راستای تامین نیازهای بهداشتی مددجویان 81 میلیون ریال، در بخش درمانی 252 میلیون ریال و در بخش پیشگیری از سو تغذیه نیز 988 هزینه شده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی برای مددجویان کمیته امداد مراغه گفت: برای این منظور، کلاس های در زمینه مسائل بهداشتی، پیشگیری از اعتیاد و ایدز برای خانواده های زیرپوشش این نهاد برگزار می شود.
هاشمیان افزود: در راستای فرهنگ سازی برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر در بین خانواده ها و اقشار آسیب پذیر زیرپوشش این نهاد، کلاس های پیشگیری از اعتیاد برای یک هزار و 800 مددجوی این کمیته برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 6 هزار خانواده نیازمند در مراغه زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان قرار دارند.



تاريخ : دو شنبه 20 دی 1395برچسب:, | 8:58 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

ساخت چهارمدرسه هشت کلاسه درروستاهای مراغه توسط بنیاد برکت

مراغه -ایرنا- بنیاد برکت چهار باب مدرسه با هشت کلاس درس در روستاهای گونه باخان، مین باش حصارلو، قوزلوجه و جناغ‌بلاغ از توابع مراغه در استان آذربایجان شرقی ساخت.

 

بنیاد برکت در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در 20 آذر سال 1386 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌‌یافته تأسیس شد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، مدارس یاد شده که با دو میلیارد و 340 میلیون ریال اعتبار تأسیس شد در حال حاضر در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به فعالیت هستند.
براساس این گزارش، بنیاد برکت همچنین سال 91 در یک طرح توانمندسازی اقتصادی برای تولید پلاستیک و لوله‌ی پی‌وی‌سی در مراغه به میزان هشت میلیارد ریال مشارکت کرد که این مشارکت در سال 93 خاتمه یافت.
این طرح برای 80 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم دراین شهرستان کارآفرینی داشته است.

**خدمات و برکات بنیاد برکت در مناطق محروم کشور مشهود است
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه‌ مراغه با اشاره به نقش مؤثر بنیاد برکت در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم روستایی گفت: برکات و خدمات این نهاد انقلابی در نقاط مختلف کشور مشهود و ستودنی است.
آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: بنیاد برکت از نهادهای زیرمجموعه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال‌های اخیر با اجرای کارها و اقدام‌های خیریه در نقاط دورافتاده گام‌های مؤثری در توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه برداشته است.
وی اظهار کرد: اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی احداث مساجد، حوزه‌های علمیه، مدارس، خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و تأمین مسکن برای اقشار محروم و نیازمند جامعه در مناطق دورافتاده و محروم از اقدام‌های خداپسندانه‌ی بنیاد برکت در کشور است.
امام‌جمعه‌ مراغه اضافه کرد: این بنیاد در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های مناسب اقتصادی، در محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توسعه‌ی اقتصادی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ِی کشور تلاش‌های بسیاری را انجام داده است.
آیت‌الله پورمحمدی با اشاره به لزوم توجه بیش‌تر به مناطق محروم ادامه داد: بنیاد برکت به عنوان نهاد خیر و خدمات‌رسان به محرومان جامعه، باید اهتمام بیش‌تری در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم در استان‌های مختلف انجام دهد.
وی گفت: از مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت انتظار می‌رود در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و طرح‌های حمایتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و در راستای رفع دغدغه‌های معیشتی مردم تلاش کنند.
آیت‌الله پورمحمدی ادامه داد: برکات این نهادهای انقلابی در توانمندسازی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور با اجرای طرح‌های خیریه و حمایتی، موجب ایجاد عدالت و توازن اقتصادی در تمامی نقاط مختلف کشور می‌شود.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی شرایط مناطق محروم کشور را متحول ساخت و تاکنون هزاران طرح متنوع در مناطق مختلف کشور توسط این بنیاد اجرا شده و زندگی صدها هزار نفر را تحت تأثیر خود گذاشته است.
تعداد کل پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت تاکنون بالغ بر 24 هزار طرح با اعتبار بیش از 9 هزار میلیارد ریال در مناطق محروم 31استان کشور از جمله احداث مدارس، مساجد و حسینیه، خانه‌ی عالم، حوزه‌ی علمیه، تأمین مسکن برای افراد نیازمند، برق‌رسانی، آب‌رسانی، پل‌سازی، جاده‌سازی، ایجاد مراکز ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی است.



تاريخ : دو شنبه 20 دی 1395برچسب:, | 8:58 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه: آتش گروه های تروریستی دامن ترکیه را هم گرفت

مراغه - ایرنا - امام جمعه مراغه با اشاره به وقوع حوادث اخیر تروریستی در ترکیه گفت: حمایت های دولت این کشور از گروه های تروریستی و داعش، اکنون بلای جان و امنیت مردم آن شده است.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: با توجه به وقوع انفجارهای تروریستی در ترکیه، دولت این کشور باید از اشتباه خود در حمایت، آموزش و اعزام برخی گروه های تروریستی به سوریه و عراق درس عبرت بگیرد و از تجاوز اخیر به مناطق مرزی و داخلی سوریه پرهیز کند.
وی ادامه داد: مقامات ترکیه به جای برخی اظهارات ناپخته و ناسنجیده در خصوص سیاست های جمهوری اسلامی، از حمایت های خود از گروه های تروریستی دست برداشته و به تامین امنیت کشورش بپردازند.
آیت الله پورمحمدی اضافه کرد: حمایت از گروه های تروریستی توسط برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه و عربستان برای تاثیرگذاری در سرنوشت کشورهایی چون سوریه و عراق با ایستادگی مردم این کشورها، حمایت های ملت ایران، حزب الله لبنان، مجاهدان افغانی و نیز با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب شکست خورده است.
وی گفت: آزادی حلب در سوریه به عنوان بزرگترین موفقیت جبهه مقاومت اسلامی در برابر جریان تروریستی و تکفیری مورد حمایت غرب و حکومت های مرتجع منطقه، همانند آزادسازی تاریخی خرمشهر در سال های دفاع مقدس از اهمیت راهبردی در تحولات منطقه است.
آیت الله پورمحمدی با اشاره به حمایت های ملت ایران از جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان حرم در سوریه افزود: مردم فهیم کشورمان با کمک های خود برای این منظور، نقش مهمی در ایستادگی جهه مقاومت در برابر جریان تروریستی و تکفیری در منطقه داشته اند.
وی با تقدیر از جمع آوری و ارسال کمک های مردمی مراغه برای حمایت از مردم مظلوم سوریه و مدافعان حرم اضافه کرد: دومین محموله این کمک ها که شامل انواع پتو، پوشاک گرم و مواد غذایی و ضروری بود برای این منظور ارسال شد.
امام جمعه مراغه خواستار تداوم کمک های نقدی و غیرنقدی مردم برای حمایت از جبهه مقاومت اسلامی، مدافعان حرم و آوارگان سوریه شد.
وی با اشاره به سالروز قیام مردم قم در 19 دی سال 56 گفت: اعتراضات گسترده مردمی در محکوم کردن اظهارات رژیم پهلوی و اهانت به ساحت امام راحل در آن سال که به شهادت و مجروح شدن عده ای طلاب حوزه های علمیه و مردم شد، شعله های انقلاب را شعله ورتر کرد.
آیت الله پورمحمدی افزود: قیام بزرگ مردم قهرمان آذربایجان و تبریز در 29 بهمن سال 56 در چهلم شهدای قم، ستون فقرات رژیم پهلوی را خرد کرد.



تاريخ : دو شنبه 20 دی 1395برچسب:, | 8:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

ساخت مجتمع رفاهی ویژه زوج های سالمند در مراغه

مراغه - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی مراغه از ساخت مجتمع رفاهی ویژه زوج های سالمند خبر داد و گفت: این مجتمع رفاهی با اخذ مجوزهای لازم از سازمان بهزیستی و توسط 'حیدر بلوغی' خیر نیکوکار در دست ساخت است.

 

شهین صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساخت این مجتمع که به صورت واحدهای اقامتی مجزا برای سالمندان طراحی شده، 10 میلیارد ریال توسط این خیر هزینه خواهد شد.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت این مجتمع رفاهی و اقامتی، در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و در سه طبقه و با زیربنای 2 هزار متر مربع آغاز شده و هم اکنون از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
صادقی با قدردانی از مشارکت خیران، مسئولان شهری و آسایشگاه سالمندان خواجه نصیر این شهرستان در اجرای این طرح و با تاکید بر لزوم تکریم سالمندان توسط خانواده ها در جامعه افزود: ایجاد تسهیلات و امکانات لازم برای رفاه زوج های سالمند و نیز تقویت روحی و روانی این قشر فرهیخته و با تجربه، ضروری است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 40 هزار نفر از جمعیت مراغه در دوران سالمندی قرار دارند.



تاريخ : پنج شنبه 16 دی 1395برچسب:, | 11:33 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

لیگ نجات غریق و غواصی آذربایجان شرقی در مراغه برگزار می شود

مراغه - ایرنا - رئیس هیات نجات غریق و غواصی مراغه از برگزاری اولین دوره لیگ نجات غریق آذربایجان شرقی در بخش مردان به میزبانی این شهرستان خبرداد.

 

یونس عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت ها در سه دور برگزار می شود که دور اول با عنوان ' گرامیداشت شهدای مدافع حرم' از 28 دی ماه جاری در استخر اطهر مراغه می شود.
وی ادامه داد: تاکنون حضور 10 تیم از شهرستان های استان از جمله تیم های آذرشهر، سردرود، مراغه، سراب، کوثر تبریز، شهرداری تبریز و استخر سهند تبریز برای حضور در این مسابقات قطعی شده است.
عباسی اضافه کرد: در این رقابت ها که به صورت تیمی برگزار می شود، شرکت کنندگان در 5 ماده شامل 200 متر با مانع، حمل آدمک با تیوب و فین غواصی، حمل آدمک با فین غواصی، 100 متر با فین غواصی و 25 در 4 متر حمل آدمک تیمی رقابت می کنند.
وی گفت: دور دوم لیگ نجات غریق استان با عنوان 'گرامیداشت دهه مبارک فجر' 19 بهمن به میزبانی سراب و دور سوم این لیگ نیز سوم اسفندماه با عنوان 'گرامیداشت قیام 29 بهمن تبریز' به میزبانی تبریز برگزار می شود.
وی همچنین از برگزاری لیگ نجات غریق و غواصی آذربایجان شرقی در بخش بانوان خبر داد و افزود: این رقابت ها دوم بهمن سال جاری به میزبانی مراغه و در استخر اطهر این شهرستان برگزار می شود.
عباسی همچنین به برگزاری کلاس نجات غریق درجه ۲ در مراغه اشاره کرد و گفت: این دوره از نوزدهم ماه گذشته در استخر اطهر مراغه و با حضور 22 نفر آغاز شده و تا هفدهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.
مدرسی ارشد این دوره بر عهده یونس عباسی و مدرس دوره امیر خسرو نژاد صالحی است.



تاريخ : پنج شنبه 16 دی 1395برچسب:, | 11:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

کمک فرهنگیان و دانش آموزان مراغه ای به جبهه مقاومت

تبریز - ایرنا - معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه از کمک های فرهنگیان و دانش آموزان مدارس این شهرستان به جبهه مقاومت و مدافعان حرم خبر داد و گفت: در این راستا بیش از یک هزار تخته پتو جمع آوری و به ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم تحویل داده شد.

 

به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید فرماندار این شهرستان از کمک های دانش آموزی به جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان حرم در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان نیز همگام با سایر اقشار مردم، در مدت کمتر از یک ماه موفق به جمع آوری این کمک ها شدند.
وی ادامه داد: دانش آموزان مدارس مراغه با جمع آوری بیش از 2 هزار قلم انواع پوشاک گرم، لوازم ضروری زندگی و وسایل گرمایشی و نیز کمک های نقدی در این امر خیر مشارکت فعالی داشتند.
اسلامی اضافه کرد: این کمک ها توسط دانش آموزان بیش از 50 مدرسه شهرستان جمع آوری شده و برای ارسال به سوریه تحویل ستاد پشتیبانی مدافعان حرم این شهرستان شده است.
وی با اشاره به حضور دانش آموزان در حمایت از جبهه مقاومت و مدافعان حرم گفت: مشارکت نسل های آینده ساز برای پشتیبانی از آرمان های نظام اسلامی و مردم مظلوم سوریه، نقش مهمی در فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و مقاومت در بین آنان خواهد داشت.



تاريخ : پنج شنبه 16 دی 1395برچسب:, | 11:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مسن ترین زندانی مراغه با کمک خیران آزاد شد

مراغه - ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: پیرترین زندانی این شهرستان با 85 سال سن با مساعدت خیران این انجمن آزاد شد.

 

علا الدین نقیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پیرمرد که از یک ماه پیش به دلیل بدهی مالی در زندان مراغه به سر می برد با پرداخت بدهی و رضایت از شاکی پرونده آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.
وی ادامه داد: برای آزادی این زندانی 23 میلیون ریال از محل اعتبارات این انجمن که به همت خیران نیک اندیش این شهرستان فراهم شده بود به شاکی پرونده برای اخذ رضایت از وی پرداخت شد.
وی اضافه کرد: همکاری و مساعدت خیران نوعدوست و نیز دادستان این شهرستان در رهایی زندانیان دربند و محکومان مالی که به صورت غیر عمد و ناخواسته در زندان به سر می برند و نیز کاهش مشکلات خانواده های زندانیان قابل تقدیر است.
وی گفت: خیران و نیکوکاران در صورت تمایل برای کمک به مددجویان تحت پوشش این انجمن و نیز فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان نیازمند، می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب های 0106269391004 نزد بانک ملی و 4210000 نزد بانک اقتصاد نوین واریزکنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون خانواده های زندانیان شهرهای مراغه، هشترود و چاراویماق و همچنین تعدادی از زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه به سر می برند از کمک ها و مساعدت های این انجمن بهره مند هستند.



تاريخ : پنج شنبه 16 دی 1395برچسب:, | 11:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرماندار مراغه:تسهیل در جذب سرمایه گذاری بهترین راهکار برای تحقق اقتصادی مقاومتی است

مراغه - ایرنا - فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر لزوم ایجاد تسهیلات لازم برای جذب سرمایه گذاری گفت: ایجاد زمینه های مناسب برای جلب و جذب سرمایه گذاری، بهترین راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

ظفر محمدی روز سه شنبه در نشست کمیته توسعه و جذب سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی که در شهرداری مراغه برگزار شد افزود: تمامی دستگاه های دولتی و خدمات رسان زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی را در این شهرستان فراهم کنند.
وی ادامه داد: ایجاد هماهنگی های لازم توسط مدیران شهری مراغه برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در قالب جذب سرمایه گذار با توجه به ظرفیت های بالای این شهرستان در زمینه های کشاورزی، صنعت و گردشگری ضروری است.
محمدی اضافه کرد: در راستای ایجاد هماهنگی های لازم برای ایجاد زمینه و تسهیل در جذب سرمایه گذار در شهر تاریخی مراغه، کمیته توسعه و جذب سرمایه گذار در این شهرستان آغاز به کار کرده و مشکلات موجود در این زمینه را بررسی و برای رفع آن اقدام می کند.
شهردار مراغه نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح های در دست اجرا در این شهر گفت: طرح احداث مجتمع تجاری و خدماتی عتیق با 95 درصد پیشرفت فیزیکی با 31 میلیارد ریال سرمایه گذاری از جمله این طرح های در حال اجراست.
محمدرضا احمدی افزود: بازار آرد و غلات با 70 میلیارد ریال اعتبار و 37 درصد پیشرفت فیزیکی و نیز بازار خشکبار مراغه با 225 میلیارد ریال اعتبار و با 10 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح های در دست اجراست که در راستای جذب سرمایه گذار در این شهرستان اجرا می شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح احداث بیلیبوردهای شهری، تکمیل شهربازی پارک سلامت با پنج میلیارد ریال و احداث شهربازی پارک معلم با 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری از دیگر طرح های در حال اجرا در شهر فرهنگی و تاریخی مراغه در سال جاری است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری هب بهره بردرای برسند.
وی با اشاره به طرح های آتی و در آستانه عقد قرارداد در شهرداری مراغه اضافه کرد: احداث مجتمع تجاری و خدماتی رسا و نیروگاه زباله سوز با ظرفیت روزانه 500 تن پسماند، از جمله طرح هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی به بررسی مشکلات اجرای طرح های عمرانی و موانع سرمایه گذاری در مراغه پرداختند.



تاريخ : پنج شنبه 16 دی 1395برچسب:, | 11:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون اداره کل ارشاد: استاد باریشماز نمونه بارز سرمایه های انسانی خطه آذربایجان است

مراغه - ایرنا - معاون فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه استاد حیدرعباسی (باریشماز) در شعر و ادبیات معاصر گفت: این استاد فرهیخته فرهنگ و ادب، نمونه بارز سرمایه های انسانی خطه آذربایجان و حتی کشوراست.

 

محمد حسن چمیده فر شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره اندیشه و آرای استاد حیدر عباسی در مراغه افزود: وجود این استاد ادب و هنر که آثار فاخری در عرصه عرفان، دین و هنر داشته و از توانایی تکلم به چندین زبان زنده دنیا نیز برخوردار است مایه مباهات بوده که باید ارج نهاده شود.
وی ادامه داد: وظیفه انسانی و اخلاق تمامی مسئولان و نهادها در برابر سرمایه های بزرگ انسانی چون استاد عباسی، معرفی این شخصیت های فاخر به نسل های فعلی و آینده و بهره گیری از ظرفیت ها و توانایی های آنان است.
وی اضافه کرد: برگزاری کنگره بزرگداشت برای شخصیت استاد باریشماز باید در شان و منزلت این استاد بزرگ حوزه شعر و ادب باشد.
چمیده فر با اشاره به لزوم توجه به سرمایه های انسانی توسط مسئولان گفت: برگزرای بزرگداشت ها برای مفاخر و مشاهیر علمی، فرهنگی و هنری یکی از مهم ترین سیاست های دولت تدبیر و امید برای ارج نهادن به سرمایه عظیم انسانی در عصر حاضر است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این نشست با اشاره به شخصیت فرهنگی استاد عباسی گفت: تاکنون آثار فاخر این استاد شعر و ادب برای آحاد مردم به شایستگی شناسانده نشده و مورد برخی بی مهری ها قرار گرفته است.
جواد محمودی افزود: نادیده گرفتن تاثیر و غنای شعری و ادبی استاد حیدر عباسی اجحافی بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر در منطقه و کشورمان است.
وی ادامه داد: مسئولان شهرستانی و استانی باید با تعامل و همراهی در برگزاری کنگره بزرگداشت استاد عباسی، زمینه حمایت معنوی از شخصیت های بزرگ فرهنگی خطه بزرگ آذربایجان را فراهم سازند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط اساتید و صاحب نظران شعر و ادب منطقه، کنگره بزرگداشت اندیشه و آرای استاد حیدر عباسی با عنوان 'نمی از یم' در خرداد ماه سال آینده برگزار می شود.
احمد دادرس فیاض افزود: این کنگره در قالب همایش دو روزه علمی و فرهنگی با حضور صاحب نظران شعر و ادب استانی و کشوری به میزبانی مراغه برگزار می شود.
وی ادامه داد: ارائه آثار و مقالات علمی توسط شرکت کنندگان، برگزاری مراسم نکوداشت ، کارگاه های تخصصی شعر و هنرهای تجسمی، برپایی نمایشگاه آثار استاد و نمایش فیلم کوتاه مستند درباره شخصیت این استاد فرهنگ و ادب از برنامه های این کنگره است.
وی اضافه کرد: دبیرخانه این همایش در فرمانداری مراغه تشکیل شده و پس از اعلام فراخوان این کنگره، آماده دریافت آثار و مقالات شرکت کنندگان در این همایش فرهنگ خواهد بود.
به گزارش ایرنا، حیدر عباسی در سال 1322 شمسی در شهر مراغه چشم به جهان گشود؛ تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در این شهر و تحصیلات عالی را در دانشگاه تبریز با اخذ لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی به پایان رساند.
ترجمه و تفسیر کتاب های نهج البلاغه و مثنوی معنوی (شرح الانوار) به زبان ترکی آذری با تلاش حیدر عباسی شاعر مشهور مراغه در مدت 42 سال انجام شده است.
ترجمعه و تفسیر کتاب نهج البلاغه وی هم اکنون توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به زبان ترکی آذربایجانی و با خط لاتین جهت توزیع و فروش در کشور جمهوری آذربایجان در حال انجام است.
ترجمه و تفسیر نهج البلاغه در سه جلد و مثنوی معنوی نیز در 6 جلد چاپ شده است و نویسنده آن علاوه بر ترجمه متون کتاب به زبان ترکی آذری، تفسیر و شرح آن را نیز به همین زبان آورده است.
این شاعر مراغه ای علاوه بر انگلیسی به زبان های عربی و فرانسه تسلط کامل دارد و بیشتر آثارش را به دو زبان ترکی آذری و فارسی نوشته و متخلص به باریشماز است.
ن‍غ‍م‍ه داغ‍ی و اس‍ت‍ع‍م‍ار، ک‍ع‍ب‍ه و ق‍ان‍ل‍ی اذان، ی‍ار و ن‍ار، گ‍ول‍ن‍ده ه‍رزام‍ان، م‍ش‍اع‍ی‍ر و ش‍ی‍طان، س‍س، دووارلار، اودوم‍ل‍و دی‍ره ک، نغمه داغی، چ‍اغ‍ی‍ری‍ل‍م‍ام‍ی‍ش ق‍ون‍اق‍لار، م‍خ‍ن‍ث ل‍ر، وال‍ع‍ص‍ر، دارت‍ی‍ل‍م‍ام‍ی‍ش دن‍ل‍ر(ح‍ی‍ک‍ای‍ه ل‍ر) از آثار شعر این شاعر به زبان ترکی آذری بوده و ˈتبت یدا و نمی ازیمˈ ترجمه و شرح دعای صباح علی (ع) از دیگر کتاب های اوست.



تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, | 13:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

کشف محموله گوشی تلفن همراه و 130 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در مراغه

مراغه - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف 298 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال و 130 هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبرداد.

 

سرهنگ رضا اصلانی فر  افزود: ماموران پلیس راه آهن مراغه با اطلاع از ورود محموله گوشی تلفن همراه از طریق خطوط ریلی به مراغه بلافاصله وارد عمل شدند.
به گفته وی ماموران حین کنترل و بازرسی مسافران به 2 نفر مظنون شده و در بازرسی از آنها تعداد 298 گوشی تلفن همراه خارجی کشف و توقیف کردند.
وی افزود: تمامی این گوشی تلفن همراه ها هوشمند بوده و در این رابطه 2 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل شد.
سرهنگ اصلانی فر همچنین از کشف 130 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در مراغه خبر داد.
وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه خداجو در حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه پراید مظنون شده و با بازرسی از این خودرو، 130 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.
وی اظهار کرد: براساس نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه 300 میلیون ریال است و در این ارتباط یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.
سرهنگ اصلانی فر گفت: در راستای مبارزه مستمر با پدیده قاچاق کالا ، شهروندان می توانند با ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طریق تلفن 110 به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه اثرگذار باشند.



تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, | 13:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

11 هزار دانش آموز مراغه ای سنجش سلامت شدند

مراغه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان در این شهرستان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون 11 هزار دانش آموز از نظر وضعیت سلامت جسمانی ارزیابی و معاینه شدند.

 

احمد مجتهدی  افزود: دراین مدت تمامی دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی و پایه های اول ابتدایی تا هفتم متوسطه توسط مراقبان سلامت مراکز جامع و پایگاه های سلامت در مناطق شهری و بهورزان خانه های بهداشت روستائی مورد معاینه قرار گرفتند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مراقبت از دانش آموزان ، این امر به صورت جدی در تمامی مراکز جامع سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی ، با همکاری دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش این شهرستان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در طرح سنجش سلامت، دانش آموزان از نظر قد، وزن و سلامت جسمانی از جمله دهان و دندان و نیز بیماری های مادرزادی و قلبی معاینه می شوند.
مجتهدی با بیان اینکه پوسیدگی دندان و افزایش چاقی و اضافه وزن بیشترین مشکل دانش آموزان این شهرستان در سنجش های انجام شده بود، گفت: توجه به سلامت دهان و دندان و نیز افزایش فعالیت فیزیکی در کنار تغذیه سالم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف در سنین بالاتر برای این کودکان ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم توجه والدین نسبت به سلامت کودکان افزود: عدم توجه والدین از وضعیت سلامت جسمانی به ویژه وجود اختلالات و بیماریهای شناسائی نشده موجب تاخیر در درمان کودک و بروز عوارض جبران ناپذیر می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.



تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, | 13:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
17 میلیارد و 355 میلیون ریال تسهیلات اشتغال برای خودکفایی مدد جویان کمیته امداد مراغه پرداخت شد .

 مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت : این تسهیلات از ابتدای سال برای اشتغال و خودکفایی 143 نفر پرداخت شده است .
ایوب هاشمیان با بیان اینکه این تسهیلات برای اجرای طرحهای خود اشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت شده است افزود : ایجاد شغل پایدار و خودکفایی خانواده ها از اهداف پرداخت این تسهیلات است .
وی گفت : این تسهیلات  بصورت قرض الحسنه و بیشتر برای قالی بافی ، صنایع دستی ، دامپروری و طیور پرداخت شده است .
هم اکنون حدود 13 هزار نفر در قالب شش هزار و 500 خانوار زیرپوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه هستند.



تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, | 13:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

28 زندانی جرائم غیرعمد در مراغه آزاد شد

مراغه - ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، 28 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با حمایت خیران این شهرستان آزاد شدند.

 

سیدعلاءالدین نقیبی افزود: در این مدت 25 زندانی مالی با پرداخت بدهی و جرائم و سه نفر زندانی محکوم به قصاص با پرداخت دیه از محل اعتبارات این انجمن آزاد شدند.
وی ادامه داد: برای آزادی این زندانی ها، سه میلیارد و 260 میلیون ریال اعتبار از محل کمک های خیران پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه این میزان اعتبار حدود 60 تا 80 درصد از جرایم این زندانی ها را شامل می شد، اضافه کرد: بقیه جرایم آنان نیز با وساطت دادستانی و رئیس هیات مدیره و برخی از خیران از سوی شاکیان بخشیده شد.
نقیبی گفت: خیران نیک اندیش این انجمن را در مسیر زمینه سازی برای آزادی زندانیان به ویژه زندانیان محکوم در زمینه جرائم مالی و نیز قصاص غیرعمد یاری کنند.
وی افزود: در صورت همکاری و مساعدت مردم و خیران این شهرستان و با تامین جرایم مالی این زندانی ها، تا پایان سالجاری نیز تعدادی از این زندانیان آزاد و به آغوش خانواده باز می گردند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون خانواده های زندانیان چهار شهر مراغه، عجبشیر، هشترود و چاراویماق و همچنین تعدادی از زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه به سر می برند از کمک ها و مساعدت های این انجمن بهره مند هستند.



تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, | 13:16 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

هزینه بیش از 10 میلیارد ریال برای حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد مراغه

مراغه - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه با اشاره به اجرای طرح های حمایتی برای حل مشکل مسکن مددجویان این کمیته گفت: برای این منظور 10 میلیارد و 518 میلیون ریال از ابتدای سالجاری هزینه شده است.

 

ایوب هاشمیان افزود: در این راستا، بیش از چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و حدود 6 میلیارد ریال نیز ار محل کمک های مردمی و خیران این شهرستان هزینه شده است.
وی ادامه داد: کمک به مددجویان کمیته امداد این شهرستان در زمینه خرید، احداث و یا تعمیر مسکن در مناطق شهری و روستایی بوده است.
وی با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز برای مسکن مددجویان از طریق کمک های مردمی گفت: این اعتبارات در قالب وام خیران بوده که در آن ، خیر برای حل مشکل مسکن مددجویان وام با اقساط بلند مدت را دریافت کرده و آن را در اختیار کمیته امداد و مددجویان قرار می دهد.
وی افزود: در سالجاری، 33 واحد مسکونی برای تامین مسکن مددجویان توسط این نهاد خریداری و 133 مورد از مسکن مددجویان نیز تعمیرات جزئی و کلی شده است.
هاشمیان از مردم خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک به حل مشکل مسکن مددجویان با شماره تلفن 37230222 کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 6 هزار خانوار شهرستان مراغه زیرپوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.



تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه: مردم در 9دی به آرمان های انقلاب اعلام وفاداری کردند

مراغه- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به حضور گسترده مردم در بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در این روز وفاداری مجدد خود به سید الشهدا (ع) و آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبری را اعلام کردند.

 

 آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: ملت ایران حمایت خود از نهضت عاشورا، افکار و اندیشه های امام راحل و رهبر انقلاب را در 9 دی به جهانیان نشان دادند.
وی ادامه داد: حماسه 9 دی سال 88 به دلیل اهانت به ساحت حضرت سید الشهدا (ع)، امام راحل و رهبر و ولی امر مسلمین جهان در روز عاشورای آن سال با حضور آحاد مردم ولایی کشورمان در شهرها و استان های مختلف خلق شد.
وی اضافه کرد: در جریان فتنه 88 متاسفانه عده ای خواص وضعیت جامعه را درک نکرده و لجاجت کردند تا جایی که سخنان رهبر انقلاب در خطبه معروفشان در آن سال دل های مردم را به درد آورده و غیرت ملت را به جوش آورد.
وی با اشاره به وقایع تلخ پس از انتخابات سال 88، گفت: با ادعای واهی پیروزی زودهنگام و وجود تقلب توسط برخی نامزدهای این انتخابات، نظام سلطه از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهونیستی با اعلام حمایت از آنان آتش فتنه را در داخل کشور روشن کردند.
وی افزود: این افراد باید زمانی که دولت های استکباری از آنها و فتنه آنها حمایت می کردند، متوجه شده از راه خطا برگشته و توبه می کردند که اینکار را نیز نکردند.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به برقراری آتش بس در سوریه، گفت: این آتش بس به دلیل ایستادگی ملت و ارتش سوریه و نیز نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و در راس آنان تدابیر نظام اسلامی محقق شد که در آن گروه های تروریستی داعش و النصره از این امر مستثنی شده اند.
آیت الله پورمحمدی افزود: نظام سلطه در سوریه و منطقه نه به دنبال آتش بس بلکه درصدد براندازی جبهه مقاومت و ایجاد کشورهایی مطیع آمریکا و حامی رژیم غاصب صهیونیستی است.
وی ادامه داد: با توجه به تحولات و پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، عراق و نیز در لبنان، تیر خصومت و اختلاف افکنی رژیم های وابسته منطقه ای از جمله عربستان در تحولات سیاسی منطقه به سنگ خورده است.
وی اضافه کرد: دعوت اخیر عربستان از برخی کشورهای منطقه از جمله کشورمان برای بررسی مسائل آیین حج ٰ نشان از شکست سیاست های منطقه ای این کشور و عقب نشینی آن از مواضع خود است.
وی گفت: وجود مشکلات اقتصادی و وضعیت نه چندان مناسب اجتماعی و نارضایتی های مردمی در عربستان این کشور را تضعیف و وادار به عقب نشینی از مواضع خود کرده است.
وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله ثقه الاسلام تبریزی در جریان حمله روس ها به آذربایجان در جنگ جهانی اول افزود: این مجاهد بزرگ به همراه هشت نفر از یاران خود به جرم دفاع از کشور و مردم در برابر تجاوز روس ها به شهادت رسید.



تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

استکبار جهانی درصدد تضعیف انقلاب اسلامی بودند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه با اشاره به توطئه استکبار جهانی برای تضعیف نظام اسلامی در فتنه 88 گفت: این نقشه شوم نظام سلطه که توسط فتنه گران داخلی اجرا شد، با هوشیاری و حضور آحاد ملت ولایی و با بصیرت ایران اسلامی در حماسه 9 دی شکست خورد.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مراغه افزود: طراحی دشمن در فتنه 88 توطئه ای خطرناک برای ضربه زدن به مکتب انقلاب اسلامی و امام راحل بود.
وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران در حماسه نهم دی همانند هشت سال دفاع مقدس با ولایتمداری و بصیرت از انقلاب و مکتب اسلام در برابر فتنه دشمنان داخلی و خارجی دفاع کردند.
وی اضافه کرد: حضور گسترده آحاد مردم در بزرگداشت حماسه 9 دی نشان داد که ملت بصیر ایران اسلامی از ارزش های اسلامی و انقلابی و ولایت فقیه به عنوان رکن اصلی و خدشه ناپذیر نظام اسلامی، پشتیبانی می کنند.
وی گفت: ملت ایران در 9 دی نشان دادند که در رگ هایشان محبت سید الشهدا (ع) و ولایت فقیه به عنوان خلف برحق ائمه معصومین (ع) جاری است.
وی افزود: اکنون نیز آحاد مردم از اسلام به عنوان موتور محرکه نظام و جامعه اسلامی، ولایت و رهبری، پشتوانه مردمی و روحیه استکبار ستیزی خود به عنوان ارکان جامعه اسلامی دفاع می کنند.
وی با اشاره به توطئه های نظام سلطه در منطقه ادامه داد: استکبار جهانی با ترویج اسلام آمریکایی، تکفیری و وهابیت درصدد وارد کردن خدشه به ساحت نورانی اسلام ناب محمدی (ص) است.
وی اضافه کرد: ترویج وهابیت و حمایت از تشییع لندنی برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی از توطئه های شوم استکبار جهانی بوده و مسلمانان با هوشیاری در برابر این فتنه های عظیم ایستادگی کنند.
رئیس ستاد برگزاری آیین های 9 دی مراغه با اشاره به حضور گسترده مردم در برنامه های فرهنگی و اجتماعی این حماسه ملی گفت: امسال بیش از 30 عنوان برنامه در بزرگداشت این روز مهم در این شهرستان برگزار شد.



تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:30 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
همزمان با سالروز حماسه آفرینی مردم فهیم در ۹ دی سال ۸۸ مراسم پاسداشت این حرکت عظیم تجلی هوشمندی و بصیرت مردم در مواجهه با باطل در دادگستری مراغه برگزار شد.
 

همزمان با سالروز حماسه آفرینی مردم فهیم در ۹ دی سال ۸۸ مراسم پاسداشت این حرکت عظیم تجلی هوشمندی و بصیرت مردم در مواجهه با باطل در دادگستری مراغه برگزار شد.
 
در این آئین که با حضور قضات و کارکنان دادگستری برگزار شد، رئیس دادگستری مراغه و فرماندهی سپاه ناحیه مراغه به ایراد سخن پرداختند.
 
رییس دادگستری مراغه با تجلیل از شعور سیاسی مردم با بصیرت در شناخت آسیبها و درک صحیح مسائل گفت: قیام ملی ۹ دی در پاسخ به تعرض دشمنان انقلاب اسلامی به ارزشهای اعتقادی مردم ایران شکل گرفت و مردم با حضور به موقع در صحنه پشتیبانی خودرا از اصل مترقی ولایت فقیه اعلام کردند.
 
اسماعیل خیرالهی افزود: مردم مومن و انقلابی توطئه فرصت طلبان را در ایجاد فتنه و اختلاف و انحراف از مسیر انقلاب در نطفه خفه کردند.


تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
هنرمند خوش ذوق مراغه ای برای نخستین بار در کشور تابلوها و ظروف تزئینی سنگ معرق را تولید کرد.
خانم زنبوری این تابلو ها و ظروف تزئینی را به شیوه سنگ معرق از سنگ ها و کانی های 80 معدن موجود در ایران تولید می کند.
 وی به خاطر آشنایی با نقاشی و تحصیلات دانشگاهی در زمینه معدن ، سنگ ها را خوب می شناسد و تابلوها و ظرف های تزئینی زیبایی خلق می کند .
 سنگ های رنگی که این هنرمند خوش ذوق در تابلوهای هنری خود به کار می برد صد درصد طبیعی است و برای اجرای طرح ها نیز چسبی  تولید کرده که کاملا از مواد طبیعی موجود در طبیعت تهیه شده است .
 این هنرمند مراغه ای به عنوان نابغه کار آفرینی و خلاقیت در این زمینه هنری از مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی گواهینامه کار آفرینی دریافت کرده است .
وی با این کار از ابتدای امسال برای 24 نفر زن روستایی در مراغه زمینه اشتغال ایجاد کرده است .
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت : سنگ های رنگی که این هنرمند در آثار خود استفاده می کند از سنگ ها  و کانی های معدنی موجود در طبیعت است.
 یعقوب طالبی افزود : همه کار های این هنر صنعت بوسیله دست و بدون دخالت ماشین انجام می شود .
وی با بیان اینکه این بانوی هنرمند قبل از تولید انبوه ، بازار فروش آن را در خاج از کشور مهیا کرده است افزود : صنایع دستی و تولیدات این هنرمند به کشور های آلمان ، اسپانیا ، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می شود .

 

 

 



تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |