----



تاريخ : چهار شنبه 23 تير 1395برچسب:, | 13:37 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه گفت: این دانشگاه بهمن سال جاری میزبان هنرمندان کشور در جشنواره صلح و سلام است.

 

محمدرضا ولیلو افزود: جشنواره سراسری صلح و سلام در رشته خوشنویسی در سه بخش نستعلیق، شکسته نستعلیق و خطوط قرآنی (ثلث و نسخ) برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این جشنواره در دو موضوع سلام با توجه به تاکید قرآن کریم به عنوان خط مشی مسلمانان جهان و ایده صلح جهانی مطرح شده توسط رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، برگزار می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه یادآور شد: شرکت تمامی کارکنان، دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در این مسابقه ها آزاد بوده و آثار راه یافته به این جشنواره بررسی و داوری شده و از نفرات برتر هر رشته در سه بخش استادان، کارمندان و دانشجویان تقسیم بندی و تجلیل می شود.
ولیلو، ادامه داد: برگزاری مجموعه همایش ها، جشنواره ها و کارگاه های سراسری صلح و سلام دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته آغاز شده و در این راستا جشنواره خوشنویسی در واحد مراغه برگزار خواهد شد.
وی گفت: مجموعه همایش و جشنواره های این دانشگاه در سال جاری با عنوان صلح و سلام از جمله همایش های علمی- تخصصی صلح، تئاتر، نمایش و نمایش خوانی، کاریکاتور، کمیک انیماتور و کمیک استریپ خوشنویسی است.
بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره خوشنویسی در واحد مراغه، آخرین مهلت دریافت تصویر آثار، نیمه دوم آبان، آخرین مهلت دریافت اصل آثار نیمه دوم آذر، داوری نهایی آثار نیمه نخست بهمن و اعلام نتایج نیمه دوم بهمن 95 تعیین شده است.
مراسم تجلیل از برگزیدگان و اختتامیه این جشنواره هفته سوم اسفند برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 37454589- 041 تماس بگیرند.



تاريخ : چهار شنبه 23 تير 1395برچسب:, | 13:33 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مسابقه های وان تاکرای جام رمضان مراغه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 

رئیس هیات سپک تاکرای آذربایجان شرقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مهدی رحمانی و حسن اکبری آذر به ترتیب مقام های اول و دوم این مسابقه ها را کسب کردند و مقام سوم به صورت مشترک به امیرحسین ستارزاده و پویا گوهریان رسید.
غلامرضا عبدی، افزود: این مسابقه ها با حضور 15 ورزشکار در سالن ورزشی حجاب مراغه برگزار شد و در آن شرکت کنندگان به صورت انفرادی با هم به رقابت پرداختند.
وی اظهارکرد: وان تاکرا از رشته های زیر مجموعه سپک تاکرا بوده و در آن بازیکنان به صورت انفرادی با هم رقابت می کنند



تاريخ : چهار شنبه 23 تير 1395برچسب:, | 13:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: صرفه جویی 385 میلیارد ریالی در مصرف بنزین و 922 میلیارد ریالی در مصرف گازوییل از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه - هشترود است.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد افزود: جاده دو بانده مراغه - هشترود یکی از جاده های مواصلاتی پرخطر کشور محسوب می شود و احداث آزادراه مراغه - هشترود نقش مهمی در ایمن شدن این مسیر دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آزادراه مراغه - هشترود از شهرستان هشترود آغاز و از طریق کمربندی جنوبی مراغه به بزرگراه تبریز- میاندوآب و استان کردستان متصل می شود.
نورزاد این آزادراه را از پروژه های اولویت دار دولت دانست و گفت: اولویت ما نیز تسریع در اجرای عملیات قطعه 2 آزادراه مراغه - هشترود است و به منظور احترام حقوق شهروندان نسبت به پرداخت هزینه های تملک اراضی این محدوده دستور تسریع داده شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی 18 درصدی این آزادراه افزود: به منظور اجرای این پروژه تا کنون 410 میلیارد ریال هزینه شده و پیش بینی می شود برای تکمیل آن به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی کاهش 8 کیلومتری مسیر، کاهش 24 دقیقه ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و 43 دقیقه ای برای وسایل نقلیه سنگین، 353 میلیارد ریال ناشی از صرفه جویی در زمان سفر، 385 میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و 922 میلیارد ریال در مصرف گازوییل را از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه- هشترود عنوان کرد.



تاريخ : چهار شنبه 23 تير 1395برچسب:, | 13:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: حجاب عزت زن و حصار حریم خانواده در برابر ناهنجاری هاست.

 

 

http://img8.irna.ir/1395/13950422/82145458/82145458-70857379.jpg

http://img8.irna.ir/1395/13950422/82145458/82145458-70857378.jpg

 

سرهنگ پاسدار رضا سامی، شامگاه دوشنبه در همایش مدافعان حریم خانواده در بوستان یادگاران این شهرستان افزود: تغییر سبک زندگی اسلامی به وسیله تاثیر بر روی زنان از عمده محورهای تهاجم فرهنگی دشمنان در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی، با بیان اینکه این تهاجم فرهنگی ابتدا با شکستن حریم خانواده و روی گرداندن از آموزه های اسلامی شروع و در نهایت موجب گسست فرهنگی جامعه می شود، اظهار کرد: در این برهه از زمان حجاب می تواند به عنوان حصار خانواده در برابر ناهنجاری های اجتماعی و شخصیتی در جامعه نقش ایفا کند.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه یادآور شد: در سالگرد 21 تیر، که یاد آور خاطره تلخ تهاجم طاغوت علیه حجاب و عفاف و شهادت هزار و 700نفر از غیور مردان و زنان غیرتمند ایرانی در مسجد گوهرشاد است با ایستادگی و مقاومت خود در مقابل توطئه رضاخان ملعون در کشف حجاب، جان خود را فدا کردند.
سرهنگ سامی، ادامه داد: هم اکنون باید نسبت به جریان فساد و بی اخلاقی ها و سیل خانمانسوز فرهنگ بدحجابی و بی عفتی که دامان همه را آلوده می کند و دستورات خدا را به سخره می گیرد، بیشتر احساس مسئولیت کرد.
وی، گفت: از ابتدای فعالیت انقلاب اسلامی، دشمنان با استفاده از برنامه هایی مانند جنگ تحمیلی، تجزیه طلبی، قوم گرائی، تهدید به جنگ سخت و تحریم ها و فتنه 88 اقدام به براندازی این نظام کرده که تا کنون در تمامی موارد با آگاهی مردم و رهبری های رهبر معظم انقلاب شکست خورده است.
سامی، یادآوری کرد: تنها نقشه ای که دشمنان هم اکنون آن را ادامه می دهند، گسترش محورهای جنگ نرم در جامعه بوده که به علت گستردگی محورهای آن و نجات جامعه از این جنگ، نیاز داریم تا خانواده ها با جدیت بیشتری در برابر توطئه های آن قدم بردارند.
یک محقق و پژوهشگر سبک زندگی اسلامی نیز در این آیین گفت: حذف روحانیت، شبهه اندازی در مکتب حسینی و مبارزه با چادر زنان، عمده برنامه هایی بود که رژیم استعمار و استکبار از روی کار آوردن رضا شاه برای حذف فرهنگ ایرانی و اسلامی آن را دنبال می کردند.
حجت الاسلام اکبر شعبانی، افزود: دشمنان تمامی این سه محور را در سیاست های رژیم پهلوی پیاده کردند اما با آگاهی مردم و شخصیت هایی مانند امام راحل، انقلاب اسلامی ایران مانند سدی در برابر این برنامه ها ایستادگی کردند.



تاريخ : چهار شنبه 23 تير 1395برچسب:, | 13:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: مسیر مراغه - تبریز با اجرای طرح راهسازی یای شهری به کندوان 50 کیلومتر کاهش می یابد.

 

ظفر محمدی، شامگاه یکشنبه در جمع خیران و فعالان بخش خصوصی طرح های عمرانی این شهرستان افزود: این طرح در زیر مجموعه سند تدبیر و توسعه این شهرستان گنجانده شده که هم اکنون بخشداری مرکزی پیگیر اجرای آن با مشارکت مردم و بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه این مسیر به طول 20 کیلومتر و با عرض 25 متر احداث می شود، اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی برای احداث این راه به صورت شوسه نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار بوده و برای آسفالت آن نیز وزارت راه و شهرسازی قیر رایگان را تخصیص و بخش خصوصی نیز سایر اقدام ها را انجام می دهد.
بخشدار مرکزی مراغه نیز در این آیین گفت: با اجرای این طرح امکانات زیرساختی، تفریحی و گردشگری در این مسیر فعال شده و پیش بینی می شود با اجرای این زیرساخت ها، پس از احداث راه دسترسی حدود دو هزار شغل در زمینه خدمات و گردشگری ایجاد شود.
حسین گل محمدی، افزود: امکانات گردشگری و تفریحی نیز از محل سد علویان تا حوزه استحفاظی مراغه ایجاد می شود که از جمله این امکانات پیش بینی شده تله کابین، پیشت اسکی و مراکز اقامتی است.
وی اظهار کرد: با احیای راه دسترسی محور مراغه به ملکان که موجب کوتاه شدن مسیر این محور می شود، مسافران شهرستان های ملکان و جنوب آذربایجان غربی از جمله میاندوآب، شاهین دژ مهاباد به علت کوتاهی مسیر، از این محور تردد خواهند کرد.
بخشدار مرکزی مراغه یادآور شد: این بخشداری هم اکنون اقدام به تعریض و دو بانده کرده پنج محور روستایی به طول 14 و نیم کیلومتر کرده که شامل محور طالبخان به حاجی کرد به طول یک کیلومتر، قشلاق تا شهرک ولیعصر به طول دو و نیم کیلومتر، دیورزم کهجوق به طول دو کیلومتر و میدان بسیج تا نرج آباد کرده که این طرح ها با مشارکت 50 درصدی مردم اجرا می شود.
گل محمدی، ادامه داد: محور روستایی طالبخان به خرمازرد و آهق نیز به طول هشت کیلومتر با مشارکت 100 درصدی مردم و صنایع مستقر در محل اجرا می شود که هم اکنون سه کیلومتر آن اجرا و بقیه عملیات نیز ادامه دارد.
وی گفت: عمده هدف بخشداری برای اجرای این طرح ها کاهش تصادفات و هزینه های سفر روستائیان بوده و اجرای همه این طرح ها در سال جاری به پایان می رسد.
گل محمدی، همچنین از اجرای طرح گازرسانی به چهار روستای صومعه اشان، هریس، یای شهری و قشلاق امیر خبر داد و افزود: با اجرای این طرح گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی به 100 درصد می رسد.
روستای یای شهری مراغه با فاصله 30 کیلومتری از مراغه در بخش سراجوی شرقی واقع شده و به علت قرارگیری در دامنه جنوب غربی کوه سهند از قابلیت زیادی برای گردشگری طبیعی برخوردار است.



تاريخ : دو شنبه 14 تير 1395برچسب:, | 10:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مسئول اجرائی ستاد پشتیبانی مدافعان حرم مراغه گفت: مردم این شهرستان در 20 روز از آغاز فعالیت این ستاد، 85 میلیون ریال به مدافعان حرم کمک نقدی کرده اند.

 

احمد پشتوار با بیان اینکه این ستاد فعالیت رسمی و عمومی خود را از 20 روز قبل آغاز کرده است، افزود: در بیش از 20 مسجد نیز کمک های غیر نقدی جمع آوری می شود که بعد از ماه مبارک رمضان این ستاد اقدام به جمع آوری و ارسال کمک ها به ستاد مرکزی شمالغرب کشور جهت رساندن به دست مدافعان حرم و مردم جنگ زده سوریه می کند.
وی یادآور شد: این ستاد فعالیت خود را با اهداف گسترش فرهنگ مقاومت، آمادگی جهاد در برابر تکفیری ها، همکاری اقشار مختلف مردم در دفاع از حرمین اهل بیت(ع) و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی تشکیل شده است.
مسئول اجرائی ستاد پشتیبانی مدافعان حرم مراغه اظهار کرد: این ستاد هم اکنون در خیابان شهید آیت الله غفاری قرارگاه بسیج شهید کنعانی مستقر شده و با هشت کمیته شامل جامعه روحانیت و هیات های حسینی، اداره ها و نهادهای دولتی، دانشگاهیان و آموزش و پرورش، مساجد و هیات امنای آن ها، بانوان، روستائیان، اصناف و بازاریان، نیروهای مسلح و بسیج اقدام به جمع آوری کمک های مردمی این شهرستان می کند.
پشتوار، ادامه داد: مردم می توانند کمک های نقدی خود را علاوه بر دریافت برگه های مخصوص به شماره حساب 5555555 نزد بانک انصار شعبه مراغه واریز کرده و کمک های غیر نقدی خود را در 19 شاخه به این ستاد و کمیته های مشخص شده تحویل دهند.
وی گفت: این ستاد کمک های غیر نقدی در بخش های مختلف مواد غذائی، انواع لباس، لوازم سبک منزل، ظروف آشپزخانه، پتو، زیر انداز و چادر و لباس گرم را جمع آوری می کند.
پیش از تشکیل ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم در این شهرستان، سپاه ناحیه مراغه در سال 94 به همت پایوران ناحیه، بازنشستگان و بسیج و فرهنگیان 751 میلیون ریال به مدافعان حرم کمک کرده بودند.
بسیجیان این شهرستان نیز طرح 'هر بسیجی هر ماه 10 هزار ریال کمک به مدافعان حرم' را اجرا می کنند که در سال گذشته با جمع آوری این کمک ها، 150 میلیون ریال به مدافعان حرم کمک شد.



تاريخ : دو شنبه 14 تير 1395برچسب:, | 10:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه گفت: دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی جاری 233 رتبه برتر استانی را کسب کردند.

 

علی یزدانی افزود: این دانش آموزان در مسابقه های فرهنگی و هنری دانش آموزان در سال تحصیلی جاری با عنوان 'دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی'، در 22 رشته موفق به کسب رتبه های برتر شدند.
وی با اشاره به اینکه این مسابقه ها در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه ای و استانی برگزار شد، اظهار کرد: در این مسابقه ها 38 هزار دانش آموز دختر و پسر در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند که از این تعداد چهار هزار و 200 نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه یادآور شد: در مرحله استانی 294 دانش آموز مراغه ای شرکت کرده بودند که از این تعداد 233 نفر موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند و 23 نیز به مرحله کشوری راه یافتند.
یزدانی، با تشکر از تلاش های معاونان، مربیان و کارشناسان فرهنگی و هنری آموزش و پرورش مراغه ادامه داد: رشد و اعتلای فرهنگ و هنر از مهترین خواسته های رهبری در آموزش است.
43 هزار دانش آموز زیر نظر سه هزار معلم در 580 مدرسه مراغه در عرصه تعلیم و تربیت مشغول تحصیل هستند.



تاريخ : دو شنبه 14 تير 1395برچسب:, | 10:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 چشم امید ساکنان مناطق محروم شهرستان مراغه برای عبور از محرومیت و برخورداری از زیرساخت های لازم اجتماعی به مشارکت بنیاد برکت در اجرای طرح های محرومیت زدائی دوخته شده است.

 

 

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان امام (ره) از هشت سال پیش به منظور توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور با تاکید رهبر معظم انقلاب تشکیل شد تا بذر برکت انقلاب را در این مناطق بکارد و مردم محروم این مناطق از ثمرات و برکات آن برخوردار شوند.
بنیاد برکت از زمان تاسیس تاکنون بیش از شش هزار و 630 طرح زیربنایی، مسکن محرومان، مدرسه‌سازی و مرکز فرهنگی مذهبی را با اعتباری بیش از هفت هزار و 560 میلیارد ریال برای کمک به احیا و آبادانی مناطق محروم اجرا کرده است.
این بنیاد با مشارکت در راه‌اندازی و توسعه‌ طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت مساجد و مراکز مذهبی و کمک به ارتقای سلامت به دنبال تاثیر کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم کشور، افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه کارآفرینی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی به شهرهای بزرگ است.
بنیاد برکت در هشت سال فعالیت خود هزاران طرح در زمینه های گوناگون را در سطح کشور اجرا کرده و شهرستان مراغه نیز از برکت این بنیاد بی نصیب نمانده و این بنیاد چهار باب مدرسه یک کلاسه در روستاهای دورافتاده چاناغ بلاغ، مین باش حصارلو، گونه باخان و قوزلوجا و یک شرکت تولیدی با عنوان آذین پلاست یکتا را در این شهرستان اجرا کرده است.
با اینکه مراغه در زمره شهرهای محروم نیست اما دارای مناطق کمتر توسعه یافته ای است که نیازمند حمایت دولت و نهادهایی است که به منظور توسعه یکجانبه کشور تلاش می کنند.
فرماندار مراغه نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: بنیاد برکت سرمایه‌گذاری و مشارکت برای اجرای پنج طرح عمرانی و زیربنایی شامل چهار مدرسه و یک شرکت تولیدی توانمندسازی اقتصادی را در این شهرستان تقبل کرده که تمامی این طرح ها هم اکنون به اتمام رسیده است.
ظفر محمدی، افزود: اجرای این طرح ها 10 میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه داشته که دو میلیارد و 400 میلیون ریال برای احداث چهار مدرسه تک کلاسه و هفت میلیارد و 700 میلیون ریال برای راه اندازی شرکت آذرین پلاست یکتا هزینه شده است.
وی با قدردانی از فعالیت های بنیاد برکت در این شهرستان، اظهار کرد: مراغه هم اکنون در بخش های مختلف نیازمند حمایت اعتبارهای دولتی و حمایتی است تا بتواند با سرعت بیشتر در زمینه توسعه اقتصادی و کارآفرینی گام بردارد.
فرماندار مراغه یادآور شد: مشارکت در اجرای طرح های اقتصادی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار برای جوانان این شهرستان باشد.
محمدی، اضافه کرد: اجرای برنامه های مختلف در زمینه توسعه گردشگری در این شهرستان از دیگر محورهایی است که بنیاد برکت می تواند با ورود به این عرصه به حمایت مردم مناطق کمتر توسعه یافته ای که در حوزه های گردشگری ساکن هستند، بشتابد.
وی گفت: تحقق سند تدبیر و توسعه این شهرستان که بر اساس محورهای مختلف از جمله هسته گردشگری و صنعت تدوین شده است می تواند راه را برای سرمایه گذاری این بنیاد هموار کند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این ارتباط گفت: بنیاد برکت با احداث چهار مدرسه در روستاهای چاناغ بلاغ، مین باش حصارلو، گونه باخان و قوزلوجا برای بیش از 50 دانش آموز این مناطق، امکاناتی در حد مناطق توسعه یافته در آموزش فراهم کرده است.
جلیل اسلامی، افزود: هم اکنون نیز در 10 روستای دور افتاده این شهرستان احداث مدرسه های یک تا سه کلاسه از نیازهای مهم آموزش و پرورش بوده که این اداره آماده همکاری با بنیاد برکت برای واگذاری طرح، اجرای طرح های مشارکتی و نیابتی این اداره از طرف بنیاد است.
وی اظهار کرد: دانش آموزان این روستاها هم اکنون در مدارسی تحصیل می کنند که نیازمند بازسازی و تخریب بوده و اگر به زودی اقدام به تخریب این مکان ها نشود احتمال بروز خطر برای آنان وجود دارد.
اسلامی، یادآور شد: آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از این آسیب ها اقدام به انتقال دانش آموزان به مکانی موقت کرده که با بازساری مدارس می توان امکانات بیشتری در مدارس متمرکز کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بنیاد برکت تا کنون اقدام به احداث مساجد و حسینیه در این شهرستان نکرده و انتظار می رود برای برخورداری ساکنان روستاهای محروم در این زمینه این اداره را کمک کند.
حجت الاسلام فریدون مطهری، افزود: هم اکنون در بیش از 20 روستای این شهرستان مساجد در وضعیت خوبی قرار نداشته و نیازمند بازسازی هستند که می توان با جلب مشارکت مردم روستاها با حمایت بنیاد برکت اقدام به بهسازی آن ها کرد.
وی اظهار کرد: قرار گرفتن طولانی مدت مساجد در وضعیتی نامناسب موجب قهر مردم با این مراکز شده و می توان با سرعت بخشی در احداث مساجد گامی در جهت توزیع عادلانه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناطق کمتر توسعه یافته برداشت.



تاريخ : دو شنبه 14 تير 1395برچسب:, | 10:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مردم ولایت مدار و روزه دار مراغه همزمان با روز جهانی قدس همصدا با امت اسلامی با حضور در راهپیمایی فریاد مرگ بر اسرائیل سر داده و آزادی فلسطین را خواستار شدند.

 http://img7.irna.ir/1395/13950411/82133080/82133080-70834864.jpg

http://img7.irna.ir/1395/13950411/82133080/82133080-70834862.jpg

http://img7.irna.ir/1395/13950411/82133080/82133080-70834863.jpg

http://img7.irna.ir/1395/13950411/82133080/82133080-70834865.jpg

 

مردم ولایت مدار و روزه دار این شهرستان روز جمعه بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی رو جهانی قدس، پایبندی به آرمان های امام راحل و شهدا، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.
هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان همگام با مردم سراسر کشور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.
مردم این شهرستان با شرکت گسترده و کم نظیر خود در این راهپیمایی بار دیگر با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کرده و همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند.
در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم از جمله روحانیان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، مسوولان محلی، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، فرهنگیان، دانش آموزان، ورزشکاران، دانشجویان و بازاریان با مشت هایی گره کرده شعارهای ضد استکباری سردادند.
روزه داران همیشه در صحنه مراغه با طی مسیرهای از پیش تعیین شده به میعادگاه نماز جمعه این شهر رسیده و در طول مسیر با سردادن شعارهای مختلف، حمایت همه جانبه خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.
راهپیمایان همچنین با سردادن شعارهای یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو، حمایت از فلسطین سفارش امام است عزت ما مسلمین در سایه قیام است، اسلام و فلسطین پیروز است اسراییل آمریکا نابوده است، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا، مسلمانان جهان را به اتحاد برای رهایی قدس شریف فرا خواندند.
در این مراسم راهپیمایان با حمل تصاویری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و پارچه نوشته هایی با مضامین روز قدس روز حیات اسلام است، نفرت خود را از صهیونیست ها، استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.
برخی از جوانان این شهرستان با به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی، خشم و انزجار خود را از جنایت های این مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر به نمایش گذاشتند.
در پایان این مراسم قطعنامه سراسری راهپیمایی در 10 بند قرائت شد و با تکبیر راهپیمایان مورد تایید قرار گرفت.



تاريخ : شنبه 12 تير 1395برچسب:, | 6:7 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه گفت: از سوارکاران کشور برای شرکت در مسابقه های سوارکاری استقامت جام سهند این شهرستان پذیرش و ثبت نام می شود.

 

احمد حاجی محمدی، روز پنجشنبه در آیین هماهنگی برگزاری مسابقه های سوارکاری جام سهند در تالار اجتماعات ورزش و جوانان این شهرستان افزود: این مسابقه ها 24 و 25 تیرماه جاری در دو مسافت 80 و 100 کیلومتر برگزار می شود و علاقه مندان می توانند تا پایان روز کاری 22 تیر نسبت به ثبت نام حضور در مسابقه اقدام کنند.
وی اظهار کرد: هم اکنون تمامی اداره ها و نهادهای ذیربط به دنبال آماده کردن امکانات برگزاری این مسابقه ها در روستای کرج آباد این شهرستان بوده و سعی می شود رضایت شرکت کنندگان در این مسابقه ها جلب شود.
حاجی محمدی، ادامه داد: این مسابقه ها با همکاری اداره ورزش و امور جوانان و هیات سوارکاری مراغه با نهادهای مختلف از جمله فدراسیون سوارکاری، اداره کل ورزش و جوانان، ارتش جمهوری اسلامی، فرمانداری مراغه، حفاظت از محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دامپزشکی و نهادهای خصوصی این شهرستان برگزار می شود.
رئیس هیات سوارکاری مراغه نیز در این آیین گفت: تمامی ورزشکاران بالای 14 سال سوارکاری کشور که دارای اسب با حداقل سن شش سال هستند می توانند برای هر دو مسافت 100 و 80 کیلومتر این مسابقه ها شرکت کنند.
رضا مختاری، افزود: علاقه مندان می توانند برای شرکت در این مسابقه ها فیش واریزی را به همراه مدارک سوارکار و اسب به فدراسیون سوارکاری و هیات سوارکاری استان آذربایجان شرقی ارسال کنند.
وی اظهار کرد: هیات های سوارکاری استان ها موظفند لیست اسامی سوارکاران، اسب ها و سرپرست تیم را به همراه تصویر بیمه ورزشکاران تا ساعت 14 دوشنبه 22 تیر به هیات سوارکاری آذربایجان شرقی و یا فدراسیون سوارکاری ارسال کنند.
این مسابقه ها با عنوان جام سهند در پنج مسافت 20، 40، 60، 80 و 100 کیلومتر برگزار می شود که به سه نفر برتر در مسافت های 80 و 60 کیلومتر جوایزی تعلق می گیرد.



تاريخ : شنبه 12 تير 1395برچسب:, | 6:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

دبیر مرکز بهبودی و اقامتی میان مدت گلستان مراغه گفت: این مرکز از دو دیدگاه بهداشتی و خوداشتغالی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

مهدی اسکندری، روز پنجشنبه در آیین بازدید جمعی از مسئولان سپاه ناحیه مراغه از این مرکز افزود: مددجویان این مرکز هم اکنون در کارگاه های تولیدی، نانوایی و قالی بافی فعالیت داشته و دو کارگاه دیگر شامل کوره رنگ و مونتاژ آبگرمکن هم امسال به مراکز اشتغال آنان اضافه می شود.
وی اظهار کرد: این مرکز سعی دارد بسته به توان، کارایی و مهارت شخص برای افراد کار تعریف کند تا مددجو با عشق و علاقه به کار مشغول شده و دوران پاکی خود را در این مرکز سپری و پس از اتمام مدت اقامت خود نیز در بیرون مشغول کار شود.
دبیر مرکز اقامتی میان مدت گلستان مراغه یادآور شد: در ماه مبارک رمضان امسال در دو نوبت به 240 مددجو سبد کالا به ارزش 460 میلیون ریال اهدا شده است.
اسکندری، با بیان اینکه مراحل درمان طبیعی در این مرکز رعایت می شود، ادامه داد: در این مرکز از هیچ دارویی به منظور جلوگیری از وابستگی به دارو برای بهبود و درمان مددجویان استفاده نمی شود.
وی با بیان اینکه در این مرکز، تمرکز بر روی زمان، تخصص و مشغول کردن ذهن مددجوست، گفت: این مرکز دارای امکاناتی مانند استخر، جکوزی و دیگر امکانات مورد علاقه مددجو بوده تا با مشغولیت آنان در این کارها، سم موجود در بدن وی به تدریج از بدن خارج شود.
سالانه حدود یک هزار و 200 مددجو در مرکز بهبودی و اقامتی میان مدت گلستان پذیرش می شوند که از این تعداد 25 درصد آن ها با بهبودی کامل به آغوش گرم خانواده باز می گردند.
حدود یک سوم مددجویان این مرکز از شهرهای همجوار به آن انتقال می یابند و مرکز ترک اعتیاد میان مدت گلستان مراغه وابسته به بهزیستی و ویژه مردان بوده و هم اکنون 108 مرد در این مرکز در حال طی مدت مداوا هستند.



تاريخ : شنبه 12 تير 1395برچسب:, | 6:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 فرمانده انتظامی مراغه گفت: دو میلیارد و 220 میلیون ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

 سهراب رحیم‌زاده افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا، هفت تن گردو و مغز گردوی قاچاق و غیربهداشتی در قالب کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی کشف و ضبط کردند.
وی با بیان اینکه ارزش این میزان کالای قاچاق دو میلیارد و 120 میلیون ریال گزارش شده که از استان خراسان شمالی به مراغه بارگیری شده بود، اظهار کرد: در این ارتباط یک نفر دستگیر و به مقام قضایی معرفی شد.
رحیم زاده، همچنین از کشف 461 قلم لوازم آرایشی و لباس قاچاق به ارزش 100 میلیون ریال از یک دستگاه خودروی سواری پراید خبر داد و یادآور شد: ماموران مبارزه با مواد مخدر در این ارتباط دو نفر را دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شده اند.

 



تاريخ : شنبه 12 تير 1395برچسب:, | 6:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

چند هفته ای میشود مردم مراغه علی الخصوص

اهالی کوی فرمانداری مراغه از قطعی برق گله مند هستند

متاسفانه اکثر روزها برق این منطقه به مدت طولانی قطع میشود که موجبات

اذیت آنان را فراهم نموده ، در تماس مردم از قطعی برق در روز جمعه 4 تیرماه

به مدت 8 ساعت خبر داد و اظهار نارضایتی از پاسخگویی تلفن 121 را دارند

این قطعی برق طبق اظهار مردم باعث خرابی محصولات فریزر شده یخچال آنان را

دارد و معلوم نیست چرا این قطعی برق که در روزهای جمعه شدت بیشتری دارد و

تا کی ادامه خواهد یافت؟!!

البته طبق اظهار ایشان علت قطعی برق از سوی اداره برق شهرستان

احداث پروژه پل هاشم آباد می باشد که به نظر فکری اساسی به آن باید نمود.

 



تاريخ : سه شنبه 8 تير 1395برچسب:, | 13:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 اقشار مختلف مردم مراغه همزمان با 21 ماه رمضان با راه اندازی هیات های عزاداری، در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) عزاداری کردند.

 

 

مردم این شهرستان در دومین شب قدر با خواندن دعای جوش کبیر و قرار دادن قرآن بر سر از خدای منان طلب مغفرت و رحمت کرده و امروز با شرکت در آیین های عزاداری شهادت حضرت علی (ع) عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) به نمایش گذاشتند.
بیشتر عزاداری های امروز این شهرستان در مساجد و تکایا با مداحی و سخنرانی درباره تاریخ زندگی سراسر رشادت و جوانمردی آن امام بزرگوار برگزار شد.
در مساجد مختلف این شهرستان نیز به همین مناسبت برنامه هایی برای سخنرانی در خصوص فضیلت ها و رشادت های مولای متقیان بعد از نمازهای یومیه انجام می شود.
بانوان مراغه نیز در این روز به پخت و پخش انواع نذری و نیز افطاری دادن در منازل در رثای مظلومیت های آن امام همام نوحه سرایی می کنند.
دیشب نیز اقشار مختلف مردم در کنار علما، روحانیان و مسوولان، مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین (ع) و احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را با شکوه خاصی در این شهرستان برگزار کردند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مظلومیت، شجاعت، ایثار، فداکاری و آزادگی علی (ع) را تبیین کردند.



تاريخ : سه شنبه 8 تير 1395برچسب:, | 13:26 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

بارش 10 دقیقه‌ای باران و تگرگ عصر روز دوشنبه در مراغه موجب به راه افتادن سیل و سرگردانی مردم مراغه شد‌.

 عصر روز دوشنبه 31 خرداد بارش باران همراه تگرگ در میادین اصلی شهر سیل به راه انداخت و تردد خودروها را مختل و مردم مراغه را حدود یک ساعت سرگردان کرد.

دو روز پیش نیز بارش باران به همراه تگرگ به 2 خانه و به بیش از 20مغازه و باغ‌ها و مزارع مراغه خسارت سنگینی وارد کرده است.

به خاطر پوشش دادن جوب‌های میدان شهدای طلوع فجر و ضلع شمالی خیابان قدس سال‌ها است که رفت و آمد مردم مراغه با کمترین بارندگی باران و تگرگ دچار مشکل می‌شوند.

در خیابان قدس مراغه هم با کمترین بارندگی‌، سیل وارد زیر زمین پاساژ امیر و واحد‌های تجاری ضلع شمالی خیابان می‌شود.

با وجود تهیه عکس و چندین گزارش از این مشکل مردم مراغه، هیچگاه کسی پاسخگو نبوده و نیست‌.

 

فیلم بارش روزهای قبل >>>>>>>>>>>>     فیلم



تاريخ : سه شنبه 1 تير 1395برچسب:, | 9:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

خبرگزاری فارس: دستگیری 84 معتاد پرخطر و توزیع کننده مواد مخدر در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری 84 معتاد پرخطر و توزیع کننده مواد مخدر خبر داد.

سهراب رحیم‌زاده اظهار داشت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و معتادان تابلو و خطرناک، در سطح شهرستان اجرا شد.

وی اظهارداشت: مأموران با اجرای این طرح تعداد 72 معتاد پرخطر و 12 خرده‌ فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیری انواع مواد مخدر کشف کردند.

رحیم‌زاده گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و معتادان تابلو و خطرناک به منظور بازپروری تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه در پایان با قدردانی از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس برای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک بویژه در زمینه تولید و توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.



تاريخ : سه شنبه 1 تير 1395برچسب:, | 9:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 کمانداران ریکرو و کامپوند آذربایجان غربی در دو بخش مردان و بانوان موفق به کسب عنوان های برتر مسابقه های جام رمضان در شهرستان مراغه شدند.

 

در این مسابقه ها که طی روزهای 27 و 28 خرداد ماه در مجموعه ورزشی تختی مراغه برگزار شد، 70 کماندار به صورت کوالی، حذفی، تیمی و میکس در مسافت 18 متر و بر اساس قوانین فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان FITA با هم به رقابت پرداختند.
در بخش ریکرو انفرادی بانوان الهام غفاری به عنوان سوم رسید و در بخش تیمی نیز ترکیب سه نفره الهام غفاری، زهرا خلیلی و حمیده تیمورزاده به مقام قهرمانی دست یافتند.
در اسلحه ریکرو انفرادی مردان بهرام تیمورزاده به مقام قهرمانی رسید و در بخش میکس ریکرو تیم دو نفره زهرا خلیلی و بهرام تیمورزاده در جایگاه نخست ایستادند.
در اسلحه کامپوند مردان رضا خلیلی از مهاباد مقام نخست را از آن خود کرد، احمد هاشمی از ارومیه به مقام سوم رسید و در بخش تیمی این اسلحه نیز مقام سوم نصیب تیم آذربایجان غربی شد.
ترکیب دو نفره احمد هاشمی و ویدا ایمانی نیز در بخش میکس کامپوند به مقام قهرمانی رسیدند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 3000 هزار ورزشکار بیمه شده در رشته تیراندازی با کمان در آذربایجان غربی فعالیت دارند.



تاريخ : سه شنبه 1 تير 1395برچسب:, | 9:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
رئیس هیات سوارکاری مراغه گفت: این شهرستان 24 و 25 تیر سال جاری میزبان مسابقه های سوارکاری کشور است.

 رضا مختاری، افزود: این مسابقه ها در روستای کرج آباد این شهرستان به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: روز اول این مسابقه ها مربوط به آزمایش ها و ثبت نام و دو روز نیز به رقابت بین سوارکاران در کلاس های مختلف اختصاص خواهد یافت.

رئیس هیات سوارکاری مراغه اعلام کرد: این مسابقه ها در کلاس های 40، 60، 80 و 100 کیلومتر با همکاری فدراسیون سوارکاری کشور برگزار می شود.

مختاری، ادامه داد: تا کنون برخی از استان ها از جمله یزد، شیراز، اصفهان، کردستان و آذربایجان شرقی برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

 



تاريخ : سه شنبه 1 تير 1395برچسب:, | 9:0 | نويسنده : شهروند مراغه ای |