تاريخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395برچسب:, | 3:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: اعزام 170 روحانی و مبلغ برای تبلیغ امور دینی و مذهبی به مساجد شهری و روستایی این شهرستان در ماه مبارک رمضان آغاز شد.

 

حجت الاسلام علی امیری افزود: بیان احکام و برگزاری جلسات تلاوت و تفسیر مفاهیم قرآنی در این ماه در راس برنامه های مبلغان قرار دارد.
وی با بیان اینکه 155 نفر از این روحانیان، بومی و 15 نفر نیز اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم به این شهرستان هستند، اظهار کرد: از این تعداد روحانی بیش از 60 درصد به روستاها اعزام شده و بقیه نیز در مساجد شهری مشغول به تبلیغ می شوند.
رییس تبلیغات اسلامی مراغه یادآور شد: رمضان، بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده و در طول این ماه محافل انس با قرآن در تمام مساجد این شهرستان برگزار می شود.
حجت الاسلام امیری، ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه های شب های قدر، مسابقه های فرهنگی، برپایی نماز جماعت در تمام مساجد و بازدید مسئولان از مساجد، از دیگر برنامه های مهم این سازمان در ماه رمضان است.
وی گفت: تبلیغ دین، تفسیر سوره لقمان و ترویج سبک زندگی اسلامی از محورهای مورد بحث و توجه روحانیون اعزامی در مساجد این شهرستان در این ماه است.



تاريخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395برچسب:, | 13:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 فرماندار ویژه مراغه گفت: شهر، منطقه و شخصیت شناسی باید در اولویت برنامه های اوقات فراغت قرار گیرد.

 

ظفر محمدی روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه بسیاری از مردم با شهر و منطقه خود غریبه هستند، افزود: در برنامه های اوقات فراغت باید در کنار آموزه های قرآنی، ورزشی و فرهنگی، دانش آموزان را با شهر خود و شخصیت های موفق آن در تاریخ و دوران معاصر آشنا کرد.
وی اظهار کرد: این آموزش ها باید توسط نهادهای دخیل در اوقات فراغت هر شهرستان ارائه شود تا به صورت علمی و اندیشمندانه نسبت به معرفی شخصیت های سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری و همچنین آثار باستانی و پتانسیل های اقتصادی هر منطقه به دانش آموزان اقدام شود.
فرماندار ویژه مراغه یادآور شد: اگر اشخاص در کودکی آشنایی کاملی از منطقه خود داشته باشند علاقه مند به شناختن سایر نقاط می شوند و علاوه بر آن در آینده با توجه به علاقه خود و توانمندی های منطقه، فعالیت های اقتصادی و برنامه خود را انتخاب می کنند.
محمدی بر رعایت حال مردم در افزایش تعرفه های مدارس هیات امنایی تاکید کرد و ادامه داد: مدارس هیات امنایی به منظور حمایت از دولت ایجاد شده و انتظار می رود که در افزایش تعرفه های این مدارس شریط موجود مردم نیز در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: حمایت مسئولان از کاروان های راهیان نور نیز اقدامی فرهنگی بوده و باید تدابیری اندیشیده شود که تاثیر منفی بر روی جامعه هدف نگذارد.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: این اداره در نظر دارد در برنامه های اوقاف فراغت دانش آموزان آمار خود را به بیش از 25 هزار نفر برساند و تاکنون 30 پایگاه برای برگزاری این دوره ها اعلام آمادگی کرده اند.
جلیل اسلامی، افزود: این دوره در دو گروه فرهنگیان و دانش آموزان برگزار می شود که برنامه های فرهنگی، ورزشی، اردوئی و بازدید از آثار باستانی این شهرستان مدنظر است.
وی گفت: شهریه مدارس هیات امنایی این شهرستان 10 تا 15 درصد افزایش یافته است و باید بر این اساس، این مدارس باید خدمات خود به دانش آموزان را نیز افزایش دهند.
وی از اعزام یک هزار و 800 دانش آموز این شهرستان در سال تحصیلی جاری به مناطق عملیاتی خبر داد و یادآور شد: این اعزام ها به دو منطقه تمرچین و جنوب کشور انجام شده است.



تاريخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395برچسب:, | 13:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه های مراغه گفت: ماه رمضان فرصتی برای تزکیه نفس به منظور ذخیره زاد و توشه سفر آخرت بوده و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

 

حجت الاسلام علی اصغر صدرکریمی، روز چهارشنبه در جمع پایوران سپاه ناحیه مراغه، افزود: اگر روزه در چشم و گوش و اعمال و رفتار انسان اثر کند باید روزه را از یاد نبرده و در ایام سال تکرار کند.
وی، با بیان اینکه انسان باید به برکت روزه بودن، متقی باشد، اظهار کرد: انسان باید در آخر ماه مبارک رمضان خود را محک کند که آیا تقوای او افزایش یافته و روزه اثری در او گذاشته یا اینکه فقط گرسنگی و تشنگی نصیب او شده است.
استاد اخلاق حوزه و دانشگاه های مراغه، تقوا را یاد خدا بودن در تمام ارتباطات و امور عنوان کرد و یادآور شد: تقوا زاد و توشه آخرت بوده و باید در تمام شئون زندگی بشر تحقق یابد.
حجت الاسلام صدرکریمی، با بیان اینکه انسان باید در تمام ارتباطات خود متقی باشد، ادامه داد: با توجه به فرمایشی از امام علی (ع) در نهج البلاغه، عمرها مانند ابرها در حرکت است پس این فرصت ها را از دست ندهید.
وی گفت: دنیا همانند کاروانسرایی است که نباید به آن دل بست و باید برای آخرت توشه جمع کرد و ماه رمضان بهترین فرصت برای این کار است.
حجت الاسلام صدرکریمی، افزود: روزه تنها عبادتی است که اخلاص در آن تحقق پیدا می کند و دو رویی و ریاکاری در آن معنی ندارد و به همین خاطر روزه مخصوص خداست.



تاريخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395برچسب:, | 13:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
برخورد یک دستگاه خودروی پیکان با یک دستگاه کامیون چهار کشته برجای گذاشت.

فرمانده انتظامی مراغه، با بیان اینکه برخورد یک دستگاه خودروی پیکان با یک دستگاه کامیون چهار کشته برجای گذاشت علت تصادف را انحراف به چپ راننده پیکان اعلام کرد.

سهراب رحیم‌زاده گفت: در این حادثه که حدود ساعت 21 در حدود 10 کیلومتری جاده مراغه به طرف هشترود روی داده 3 نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شده‌اند.

رحیم‌زاده افزود: در این حادثه 3 نفر از سرنشینان خودروی پیکان و راننده کامیون فوت کردند.

وی از رانندگانی که قصد عبور از محور مراغه هشترود را دارند خواست در این محور سرعت مطمئن را رعایت و از سبقت‌های غیرمجاز خودداری کنند.http://img7.irna.ir/1395/13950319/82105170/82105170-70782818.jpg



تاريخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395برچسب:, | 12:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس کمیته آب های خروشان (قایقرانی اسلالوم) فدراسیون قایقرانی کشور گفت: تلاش فدراسیون قایقرانی و کمیته اسلالوم، تربیت ورزشکارانی برای حضور در المپیک ورزش های تابستانی ژاپن است.

 

کتایون اشرف، روز دوشنبه در حاشیه برگزاری دوره سوم کارگاه اسلالوم کشور در رودخانه صوفی چای شهرستان مراغه  افزود: در سه دوره این کارگاه، 40 ورزشکار و مربی از استان های مختلف کشور در سه شهرستان تهران، کرج و مراغه در سرفصل های مختلف آموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه تکنیک های اسلالوم، آشنائی با گرفتن دروازه ها و حفظ تعادل (غلتیدن) در آب های خروشان، سرفصل های این کارگاه در تمامی دوره ها است، یادآور شد: دوره چهارم نیز در استان کردستان با همین مواد آموزشی به مدت شش روز برگزار می شود.
رئیس کمیته آب های خروشان (قایقرانی اسلالوم ) فدراسیون قایقرانی کشور اظهار کرد: مهم ترین هدف فدارسیون قایقرانی از برگزاری این دوره ها، شناسایی پایگاه های قایقرانی کشور و توسعه آن در تمامی نقاط می باشد که برنامه فدراسیون پس از اتمام کارگاه آموزشی، برگزاری مسابقه های قهرمانی کشور و برگزاری مجدد کارگاه آموزشی است.
اشرف، ادامه داد: تمامی ورزشکاران برای تیم های ملی از خلال برگزاری کارگاه های آموزشی و مسابقه های قهرمانی کشور انتخاب می شوند تا بتوان با ورزشکارانی حرفه ای در المپیک ورزش های تابستانی 2020 ژاپن حضور یافت تا علاوه بر قهرمان پروری در دورهای بعدی المپیک نیز شرکت کرد.
وی گفت: در این کارگاه ها تمامی آموزش ها در سطح بین المللی با هدف بومی سازی آموزش ارائه می شود و پس از پایان آن ها ورزشکاران مستعد جهت عضویت در تیم ملی انتخاب می شوند.
اشرف، افزود: ورزشکارانی که در دوره های مربیگری حضور دارند، در آموزش های ویژه سطح سنی خود شرکت می کنند و در پایان از آنان آزمون های عملی و علمی برای مربیگری گرفته می شود.
وی گفت: با تمرکز آموزش های حرفه ای در بین نوجوانان می توان ورزش اسلالوم در ایران را به سکوهای قهرمانی جهان رساند که در این ارتباط این کمیته در سال جاری علاوه بر این کارگاه، اقدام به برگزاری دوره های مختلف مربیگری و داوری بین المللی و اردوهای مستمر انتخابی تیم ملی جهت شرکت در المپیک می کند.
رئیس کمیته آب های خروشان (قایقرانی اسلالوم ) فدراسیون قایقرانی کشور، وجود دو پیست طبیعی (بالادست سد علویان) و پیست مصنوعی ( رودخانه صوفی چای) را بهترین بستر برای تقویت قهرمان در رشته ورزشی اسلالوم در مراغه عنوان و یادآوری کرد: این پیست ها نیازمند کمی تغییرات برای استاندارد سازی و احداث یک پیست آرام برای ارایه آموزش های مقدماتی است.
اشرف، افزود: دولت برای تقویت این بستر به عنوان یک نهاد تشویق کننده عمل می کند و باید مسئولان این شهرستان نیز اقدام هایی ثمر بخش برای این بستر سازی انجام دهند.
مراغه از 12 تا 17 خرداد سال جاری میزبان 30 ورزشکار زن و مرد در دوره سوم کارگاه قایقرانی اسلالوم کشور ویژه ورزشکاران و مربیان بود.
دوره های اول و دوم کارگاه قایقرانی اسلالوم کشور ویژه ورزشکاران و مربیان از اول خرداد سال جاری به ترتیب در شهرهای تهران و کرج برگزار شده است.
دوره سوم آموزش مربیگری اسلالوم آب های خروشان کشور به همت شهرداری و با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات قایقرانی مراغه برگزار شد.
پیست قایقرانی اسلالوم مراغه به عنوان نخستین پیست طبیعی آب های خروشان کشور در سال 91 توسط مدیریت شهری مراغه در رودخانه صوفی چای این شهرستان احداث شده و تا کنون علاوه بر میزبانی اردوهای تیم ملی، دو دوره مسابقه های قهرمانی کشور در آن برگزار شده است.



تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:, | 7:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه از آغاز طرح نظارت و بازرسی واحدهای صنفی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

 

ایوب خیرالهی افزود: این طرح برای حفظ حقوق مردم، با جدیت اجرا می‌شود و این اداره نظارت های خود را از اول هفته جاری قبل از ابلاغ سازمانی به ‌منظور جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی آغاز کرده است.
وی اظهار کرد: در این طرح اتحادیه های صنفی از جمله قنادان، مرغ پرکنده و پروتئین فروشی، سبزی و میوه جات، خوار و بار فروشان از واحدهای صنفی بازرسی بعمل آورده و موارد لازم را متذکر شده اند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه، با اشاره به اینکه طرح نظارت هر روز از صبح تا افطار در سطح شهر اجرا می شود، یادآور شد: بر اساس این طرح تمامی واحدهایی که مردم در ایام رمضان خرید می‌کنند به‌صورت ویژه مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد تا شاهد هیچ‌گونه تخلفی از سوی واحدهای صنفی در این ایام نباشیم.
خیرالهی، ادامه داد: درج کد به ‌جای قیمت کالا در واحدهای صنفی تخلف بوده و بر اساس قانون با متخلفان در واحدهای صنفی به ‌شدت برخورد خواهد شد.
وی، با تأکید بر مشارکت مردم در جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی، گفت: کم‌فروشی، صادر نکردن صورتحساب و احتکار از جمله موارد تخلف واحدهای صنفی به شمار می رود و مردم در صورت مشاهده موارد فوق آن را به سامانه 124 مربوط به دریافت شکایت ها و گزارش‌های مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.



تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:, | 7:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: بقاع متبرکه این شهرستان از اول ماه مبارک رمصان با اجرای طرح ضیافت الهی پذیرای میهمانان خداست.

 

حجت الاسلام فریدون مطهری افزود: این طرح در امامزادگان سیدمحمد(ع) و سید ابراهیم(ع) و برخی از مساجد شاخص این شهرستان از جمله مسجد جامع، آقا محمدتقی، خاتم الانبیا (ص)، جامع پهرآباد و صاحب الازمان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: سخنرانی توسط روحانیان، ختم قرآن، برپایی نمازهای یومیه و ادعیه خوانی، جلسه های تفسیر و ترتیل خوانی قرآن و نمایشگاه های فرهنگی از برنامه های این اداره در این اماکن در ماه مبارک رمضان است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه یادآور شد: آیین ختم قرآن و ترتیل خوانی برادران و خواهران علاقه مند به فعالیت های قرآنی نیز از ساعت 12 هر روز در این امامزادگان و مساجد برگزار می شود و هر روز یک جزء از کلام الله مجید تلاوت می شود.
حجت الاسلام مطهری، ادامه داد: حضور مردم در این مراسم آزاد بوده و در آخر ماه رمضان آیین ختم قرآن با حضور قاریان و فعالان قرآنی این شهرستان برگزار می شود.
وی گفت: طرح ضیافت الهی هر سال از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقعه های کشور برگزار می شود که در سال گذشته حدود 12 هزار نفر از مردم این شهرستان از ثمرات معنوی این طرح بهره مند شدند.



تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:, | 7:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 امام جمعه مراغه گفت: شادابی و خرمی از مهمترین خصوصیات شعرهای کریمی مراغه ای است.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز جمعه در آیین رونمایی از کتاب ارج نامه میرزا حسین مراغه ای در مجتمع عبدالقادر مراغی افزود: پیامبر اکرم (ص) در آموزه های الهی خود همیشه بر شعر و هنر تاکید کرده و بر این اساس نیز قرآن به آهنگ شعر به ایشان نازل شده است.
وی اظهار کرد: شعر و هنر همیشه زبان گویایی برای تاثیر گذاری در اذهان مردم مورد استفاده قرار گرفته و اکنون توجه به این هنر مورد تاکید بوده و انقلاب اسلامی بر اساس آن در فرهنگ های مختلف نفوذ کرده است.
امام جمعه مراغه با بیان اینکه کریمی مراغه ای در عمر 85 ساله خود بیش از 300 هزار بیت شعر سروده است، یادآور شد: در اشعار وی می توان نوحه و مرثیه هایی را یافت که علاوه بر مدح ائمه اطهار (ع)، فرهنگ های اجتماعی و مشکلات آن را بازگو می کند.
آیت الله پورمحمدی ادامه داد: وی در شعرهای خود با زبانی طنزگونه برخی از مشکلات جامعه را به صورت نصایح ادبی به گوش مسئولان و جوانان می رساند.
وی گفت: فرهیختگان فرهنگ، هنر و ادبیات، سرمایه های جامعه هستند که اکنون با ارج نهادن به آن ها بسیاری از مشکلات جامعه را می توان مرتفع کرد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: کتاب از شاخه های امر به معروف و نهی از منکر بوده و دوری از آن می تواند باعث بروز بسیاری از مشکلات در جامعه باشد.
محمدحسن چمیده فر افزود: کتاب های درج شده در ارج نامه و شاعران و فرهیختگانی که در آن ها معرفی می شوند مربوط به یک شهر نبوده بلکه متعلق به تمامی آحاد جامعه ایرانی است که با نگاه های هنری و معنوی خود خبر از فرهنگ این دیار می دهند.
فرماندار مراغه نیز در این آیین گفت: اشخاصی مانند کریمی موجب عزتمندی فرهنگ و هنر جامعه شده و آن را پایه ریزی و به آیندگان منتقل می کنند.
ظفر محمدی افزود: دولت جمهوری اسلامی نیز در این خصوص تمام تلاش خود را انجام می دهد و در راستای ارج نهادن به مقام هنر و فرهنگ گام برمی دارد.
شهردار مراغه نیز در این آیین گفت: مدیریت شهری مراغه نیز به دنبال غنی سازی فرهنگ ایرانی اسلامی در منطقه بوده و در تمامی حرکت های فرهنگی پیش قدم و همگام با تلاشگران است.
نادر ابراهیمی افزود: مدیریت شهری مراغه محوریت برنامه های خود را در راستای بسترسازی برای ارتقای زمینه های فرهنگ و هنر این شهرستان قرار داده است.
کتاب ارج نامه میرزا حسین کریمی مراغه ای به نویسندگی محمدحسین قابل نژاد سردرودی رونمایی شد که مشتمل بر پنج بخش شامل عکس ها، خاطرات و لوح های تقدیر، گلچین اشعار میرزا حسین کریمی مراغه ای، اشعار شعرا و مقاله های اساتید و صاحب نظران فرهنگ و هنر در خصوص این شاعر است.
میرزا حسین نسبت کریمی مراغه مشهور به میرزا حسین کریمی مراغه ای که هم اکنون نیز در قید حیات است، زاده دوازدهم مرداد 1310 شمسی در مراغه و فرزند محمدعلی ذاکر (شاعر) بوده که تا کنون 19 جلد از کتاب های وی به چاپ رسیده و بیستمین کتاب وی نیز در حال چاپ است.
کتاب ارج نامه ی حاج میرزا حسین کریمی مراغه ای توسط انتشارات تک درخت در یک هزار نسخه به چاپ رسیده است.



تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:, | 7:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: یک میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرها و مزارع پرورشی این شهرستان رها سازی شد.

 

محمد نریمانی افزود: این تعداد بچه ماهی تا پایان خرداد سال جاری با رهاسازی 200 هزار قطعه به یک میلیون و 700 هزار قطعه می رسد.
وی اظهار کرد: این بچه ماهی ها در 65 استخر دو منظوره کشاورزی و سه مزرعه پرورشی رها سازی شده اند و پیش بینی می شود امسال 850 هزار تن ماهی در این شهرستان تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه یادآور شد: در سال گذشته 810 تن ماهی قزل آلا در مزارع و استخرهای این شهرستان تولید شده بود که انتظار می رود در سال جاری این میزان از رشد پنج درصدی برخوردار شود.
شهرستان مراغه بیشترین میزان ماهی قزل آلای آذربایجان شرقی را تولید می کند و کشاورزان این شهرستان در پرورش و تولید این نوع ماهی، رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده اند.



تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:, | 7:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 کتاب 'ارج نامه میرزا حسین کریمی مراغه ای' به نویسندگی محمدحسین قابل نژاد سردرودی رونمایی شد.

 

 

این کتاب متشمل بر پنج بخش شامل عکس ها، خاطرات و لوح های تقدیر، گلچین اشعار میرزا حسین کریمی مراغه ای، اشعار شعرا و مقاله های اساتید و صاحب نظران فرهنگ و هنر در خصوص این شاعر است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه روز جمعه در آیین رونمایی از این کتاب گفت: این کتاب با تلاش محمد حسین قابل نژاد سردرودی با هدف معرفی میرزا حسین کریمی مراغه ای نگاشته شده است.
احمد دادرس فیاضی افزود: خلاصه ای از زندگی نامه، اظهارنظرهای شخصیت های مهمی مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاعران و صاحبان سبک شعر ادبیات کشور در این کتاب گردآوری شده است.
وی با بیان اینکه میرزا حسن کریمی مراغه ای در طول 85 سال زندگی خود بیش از 300 هزار بین شعر سروده است، یادآور شد: شعرهای این شاعر در دو بخش نوحه و مرثیه تقسیم بندی می شود.
میرزا حسین نسبت کریمی مراغه مشهور به میرزا حسین کریمی مراغه ای که هم اکنون نیز در قید حیات است، زاده دوازدهم مرداد 1310 شمسی در مراغه و فرزند محمدعلی ذاکر (شاعر) و تاکنون 19 جلد از کتاب های وی به چاپ رسیده و بیستمین کتاب وی نیز در حال چاپ است.
کریمی مراغه ای در اصل شاعری نوحه سراست که در مدح های وی به زندگانی 14 معصوم (ع) اشاره شده و در بخش طنز نیز از وی کتابی به نام رنگارنگ در چندین جلد به چاپ رسیده است.
کتاب ارج نامه ی حاج میرزا حسین کریمی مراغه ای با یادی از مرحوم ذاکر توسط محمدحسین قابل نژاد سردرودی توسط انتشارات تک درخت در یک هزار نسخه به چاپ رسیده است.



تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:, | 7:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

آقای دکتر ملکی در انتخابات نظام مهندسی ثبت نام کرد

این انتخابات در تاریخ 20 خرداد برگزار خواهد شد

اعضای نظام مهندسی میتوانند در این رای گیری به کاندیدهای خود رای بدهند.

 

دکتر احمد ملکی
عضو هیات علمی دانشگاه با مرتبه علمی استادیار
عضو پایه ارشد نظام مهندسی ساختمان در زمینه طراحی و نظارت
عضو انجمن مهندسان عمران آمریکا (ASCE)
عضو انجمن مهندسان انگلستان (CIOB)
عضو شورای آموزشی و شورای پژوهشی دانشگاه
عضو کمیته علمی و کمیته داوران چندین کنفرانس ملی و بین‌المللی
مدیر گروه دکتری تخصصی مهندسی عمران (سازه)
مدیر گروه کارشناسی ارشد عمران (سازه-زلزله)
تدریس دروس تخصصی گرایش‌های سازه و زلزله (مقلطع دکتری و کارشناسی ارشد)
میرمسئول فصل‌نامه تخصصی سازه
دبیر علمی کنفرانس ملی عمران، معماری و شهرسازی
داور مقالات تخصصی ژورنالهای بین المللی
هدایت بیش از پنجاه پایان‌نامه کارشناسی ارشد
ارائه کنفرانس‌های تخصصی در چندین کشور جهان
تالیف بیش از 50 مقاله علمی
مجری چندین طرح پژوهشی درون‌دانشگاهی و برون دانشگاهی
مسئول امور پژوهشی بسیج اساتید دانشگاه‌های مراغه



تاريخ : پنج شنبه 13 خرداد 1395برچسب:, | 23:25 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 دوره سوم کارگاه قایقرانی اسلالوم کشور ویژه ورزشکاران و مربیان این رشته ورزشی با حضور 25 ورزشکار کشور در مراغه شروع شد.

 

http://img7.irna.ir/1395/13950312/82097457/82097457-70768337.jpg

رئیس کمیته آب های خروشان (اسلالوم قایقرانی) کشور روز چهارشنبه در حاشیه آغاز این کارگاه آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: این دوره هم اکنون با حضور 'توماس راست' مربی فرانسوی و پنج تن از ورزشکاران زن و 20 تن از ورزشکاران مرد در رده سنی نوجوانان و جوانان کشور برگزار می شود.
کتایون اشرف، افزود: در این دوره که در پیست اسلالوم آب های خروشان مراغه برگزار می شود، سرفصل های آموزشی با عنوان های تکنیک های اسلالوم، آشنائی با گرفتن دروازه ها و حفظ تعادل (غلتیدن) در اسلالوم آب های خروشان آموزش داده می شود.
وی با اشاره به اینکه دوره های مختلف این کارگاه در تهران، کرج، مراغه و کردستان برگزار می شود، یادآور شد: میانگین سنی شرکت کنندگان در این کارگاه ها 12 سال بوده که تلاش می شود با گسترش آموزش های استاندارد بین المللی، ورزشکاران در سطح قهرمانی جهان تربیت و وارد رقابت های جهانی شوند.
رئیس کمیته آب های خروشان (اسلالوم قایقرانی) کشور اظهار داشت: در این کارگاه تمامی آموزش ها در سطح بین المللی با هدف بومی سازی آموزش ارائه می شود و پس از پایان کارگاه ورزشکاران مستعد جهت عضویت در تیم ملی انتخاب می شوند.
اشرف، ادامه داد: ورزشکارانی که در دوره های مربیگری شرکت می کنند در آموزش های ویژه سطح سنی خود شرکت می کنند و در پایان از آنان آزمون های عملی و علمی برای مربیگری گرفته می شود.
وی گفت: با تمرکز آموزش های حرفه ای در بین نوجوانان می توان ورزش اسلالوم در ایران را به سکوهای قهرمانی جهان رساند که در این ارتباط این کمیته در سال جاری علاوه بر این کارگاه، اقدام به برگزاری دوره های مختلف مربیگری و داوری بین المللی، اردوهای مستمر انتخابی تیم ملی جهت شرکت در المپیک آرژانتین می کند.
وی یادآوری کرد: طبق نظر توماس راست مربی فرانسوی، پیست آب های خروشان مراغه از ظرفیت قوی برای برگزاری دوره های آموزشی و مسابقه های بین المللی برخوردار بوده و می توان از آن به عنوان شهر آب یاد کرد.
دوره سوم آموزش مربیگری اسلالوم آب های خروشان کشور به همت اداره ورزش شهرداری و با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات قایقرانی مراغه از 12 تا 16 خرداد برگزار می شود.
پیست قایقرانی اسلالوم مراغه به عنوان نخستین پیست طبیعی آب های خروشان کشور در سال 91 توسط مدیریت شهری مراغه در رودخانه صوفی چای این شهرستان احداث شده و تا کنون علاوه بر میزبانی اردوهای تیم ملی، دو دوره مسابقه های قهرمانی کشور در آن برگزار شده است.



تاريخ : پنج شنبه 13 خرداد 1395برچسب:, | 5:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رئیس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: میادین دام این شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی تعطیل شد.

 

علی پاشایی افزود: این اقدام با توجه به شیوع بیماری تب برفکی و به منظور کنترل و پیشگیری از این بیماری انجام شده و این میادین تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
وی، از دامداران این شهرستان خواست تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش دام خودداری کرده و نکات بهداشتی در خصوص این بیماری را رعایت کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: دامداران و روستائیان به منظور موفقیت در پیشگیری از این بیماری باید با گروه های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری لازم را انجام دهند تا بتوان کنترل این بیماری را تثبیت کرد.
پاشائی، ادامه داد: در سال جاری ماموران این شبکه با همکاری بخش خصوصی 13 هزار و 571 راس گاو و گوساله و 153 هزار و 223 راس گوسفند و بز را علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی کرده اند.
وی گفت: این اداره با همکاری نهادهای مرتبط اقدام به تعطیلی بازار هفتگی دام شیخ جان، دفن بهداشتی تلفات دامی، منع مصرف گوشت قرمز، برگزاری دوره های آموزشی برای بیش از 400 نفر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی و برگزاری آموزش های چهره به چهره به 500 دامدار این شهرستان کرده است.
پاشائی، افزود: این طرح با استقبال خوب دامداران همراه بوده و با همکاری واکسیناتورهای بخش خصوصی همچنان در حال پیگیری و انجام است.



تاريخ : پنج شنبه 13 خرداد 1395برچسب:, | 5:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
ضیاء‌الله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، «نماینده معین مراغه» در مجلس دهم می‌شود.
به گزارش نامه نیوز، ضیاء‌الله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی به منظور تعیین نماینده معین مراغه در مجلس دهم خبر داد و گفت: این نشست هفته آینده برگزار می‌شود، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: قرار است در این نشست نماینده معین حوزه انتخابیه مراغه مشخص شده و یکی از نمایندگان استان، وظایف نمایندگی مرحوم حسین‌زاده را در این شهر بر عهده بگیرد.

نماینده مردم بناب در مجلس، خود را یکی از احتمالات نمایندگی معین مراغه دانست و اظهار کرد: احتمالا بنده به عنوان نماینده معین شهرستان مراغه از سوی اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجانشرقی انتخاب شوم.

به گزارش تسنیم، محمدعلی حسین‌زاده منتخب مردم مراغه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ هجدهم اردیبهشت امسال در حالی‌ که به منظور شرکت در مراسمی عازم تهران بود، در کیلومتر 63 باند جنوبی آزادراه قزوین ــ زنجان بر اثر واژگونی خودرو جان باخت.

محمدعلی حسین‌زاده با کسب 50 هزار و 980 رأی به‌ عنوان منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای به مجلس راه یافته بود.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، در صورتیکه هر کدام از نمایندگان و یا منتخبان مجلس بنا به هر دلیلی، اعم از فوت و یا استعفا، نتوانند وظایف نمایندگی‌شان را انجام دهند، مجمع نمایندگان استان مورد نظر یکی از از اعضا را تا برگزاری انتخابات میا‌ن‌دوره به عنوان نماینده معین انتخاب می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده فیروزآبادی نماینده فقید تفت و میبد در مجلس نهم در دوره مسولیتش به دلیل عارضه قلبی درگذشت که محمدرضا تابش نماینده معین استان یزد شد.

همچنین، بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس نهم نیز پس از اینکه مهدی سنایی به عنوان سفیر ایران در کشور روسیه انتخاب شد، به عنوان نماینده معین استان، وظایف نمایندگی سنایی در حوزه انتخابیه نهاوند را بر عهده گرفت.



تاريخ : پنج شنبه 13 خرداد 1395برچسب:, | 5:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: همزمان با ارتحال امام راحل 750 نفر از مردم این شهرستان به مرقد مطهر ایشان اعزام و با آرمان های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق می کنند.

 

سرهنگ دوم پاسدار حمید ساعدی، روز چهارشنبه در آئین هماهنگی اعزام این کاروان افزود: این تعداد از عاشقان امام راحل برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و رهبری در آیین های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه 500 نفر از این زائران با 12 دستگاه اتوبوس و 250 نفر نیز به وسیله قطار به حرم مطهر امام (ره) اعزام می شوند، یادآور شد: این زائران شامل 500 نفر برادر و 250 نفر خواهر هستند که عصر پنجشنبه به تهران اعزام می شوند.
ساعدی اضافه کرد: یک دستگاه آمبولانس با گروه پزشکی و یک دستگاه خودروی آماد نیز برای پشتیبانی از کاروان زائران مراغه با این کاروان حرکت می کنند.
وی با بیان اینکه امام خمینی‌(ره)، منبع و سرچشمه هدایت، راهنمایی عملی، اعتقادی جامعه، نظام اسلامی به راه حق و منطق صحیح زندگی است، گفت: در صورت توجه مناسب به آرمان های امام راحل، جامعه و ارزش‌های آن بیمه می شود.
ساعدی ادامه داد: تقویت روحیه ولایت پذیری، تجدید میثاق با امام خمینی(ره) و پیمودن مسیر و طریقت امام راحل از مهم‌ترین اهداف اعزام این کاروان‌ها به مرقد مطهر ایشان است.
وی گفت: این کاروان بعد از ظهر 14 خرداد از تهران به مراغه حرکت می کند.



تاريخ : پنج شنبه 13 خرداد 1395برچسب:, | 5:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه از اعلام نتایج مرحله شهرستانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن‌کریم در شهرستان مراغه خبر داد.

 حجت‌الاسلام علی مطهری با اشاره به اینکه استقبال از این دوره از مسابقات در سطح خوبی قرار داشت، بیان کرد: در بخش اذان به ترتیب، یوسف خاکی، ناصر سلیمی و محمدعلی ملکی مقام اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در بخش تحقیق نیز رحیم آذرشین فام، مهدی سابقی و شاهین ولی‌پور به‌ترتیب مقام اول تا سوم را در "بخش برادران" کسب کرده و همچنین در بخش ترتیل نیز امیرحسین سعیدی، سعید عباسی و فریدون احمدیه به ترتیب مقام اول تا سوم را در "بخش برادران" کسب کرده‌اند.

وی افزود: در بخش تحقیق "ویژه خواهران" نیز معصومه همت‌زاده، پریا خادمی و رقیه‌دیمی به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کرده و همچنین در بخش ترتیل "ویژه خواهران" نیز شیرین دست‌افکن، ناهید اسمعیل‌سادات امام‌زاده و منیره وهم‌آزاد به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مطهری با اعلام برگزیدگان در قسمت حفظ قرآن‌کریم بیان کرد: در این بخش از مسابقات نیز مهدی بشیری در حفظ پنج جزء "بخش برادران" و همچنین شیرین همتی، سریه اصلانی و فرحناز هنیفه به ترتیب نفرات اول تا سوم را در بخش حفظ پنج جزء "بخش خواهران" کسب کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در بخش حفظ ۱۰ جزء از قرآن‌کریم "ویژه خواهران" نیز سلماز بیدار اصل و همچنین در حفظ ۱۰ جزء "ویژه برادران" نیز  صمد امراحی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شده‌اند.

وی افزود: در بخش دعاخوانی "ویژه خواهران" مریم جباری و معصومه‌ اقبالفام نیز به ترتیب مقام اول تا دوم را کسب کرده‌اند.



تاريخ : دو شنبه 10 خرداد 1395برچسب:, | 6:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
رئیس کمیته اسلالوم قایقرانی گفت:در مراغه دوره تمرینی جدیدی را در مراغه برای قایقرانان اسلالومی با مربی توماس راست از فرانسه آغاز خواهیم کرد.

 کتایون اشرف اظهار کرد:فردا پایان تمرین درتهران است که به رودخانه کرج خواهیم رفت تا در آبهای خروشان تمرین کنیم.تا به حال وضعیت یادگیری خیلی خوب پیش رفته است.پس از آن به مراغه خواهیم رفت تا دوره آموزشی دوم را آنجا برگزار کنیم.در این برنامه به دنبال فعال کردن استانها هستیم.
 
وی افزود:البته ما نقش کمک به آموزش را ایفا خواهیم کرد.استانهایی که استعدادهای خوبی در این رشته دارند اگر بتوانند از سنین پایین و اصولی کار کنند با موفقیت همراه است.این قایقرانان در آینده می توانند در رشته رفتینگ فعالیت کنند و در آمدزایی داشته باشند.
 
اشرف در ادامه توضیح داد:ما برنامه بلند مدتی را در این رشته داریم که با برنامه ریزی خوب به پیشرفت شایانی دست یابیم. رکسانا رازقیانپایان این هفته عازم فرانسه برای حضور در کمپ جهانی و تمرین است.البته تا به حال تمرینات خوبی داشته است.امیدوارم در رده بندی جهانی رنکیگش را جابجا کند.از سویی با توجه به اینکه تجربه بیشتری را داریم شانس بهتری هم خواهیم داشت.   



تاريخ : دو شنبه 10 خرداد 1395برچسب:, | 6:14 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: آگاه سازی اجتماعی از اثرات سوء ناشی از مصرف مواد مخدر باید در اولویت نخست برای مبارزه با پدیده خانمانسوز اعتیاد و مصرف مواد مخدر باشد.

 

ظفر محمدی، روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در این شهرستان افزود: انجام اقدام های پیشگیرانه باید در برنامه های این شورا قرار گیرد و دانشگاه ها و نهادهای آموزشی نیز در کنار نیروی انتظامی و دادگستری در این زمینه برنامه های جدی تدوین کنند.
وی اظهار کرد: سرآغاز بسیاری از آسیب های اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی، مصرف مواد مخدر بوده بنابر این اگر جامعه بیشتر از گذشته از ضررهای این مواد آگاه شوند، به سمت آن کمتر گرایش پیدا می کنند.
فرماندار مراغه یادآور شد: تشکیل کمیته دانشجویی و دانش آموزی مستقل با حضور دانشگاه ها و آموزش و پرورش به منظور افزایش تاثیر کارگاه های آموزشی در بین جوانان و دانش آموزان از برنامه های این شورا در این شهرستان است.
محمدی، ادامه داد: تکمیل و راه اندازی گرمخانه معتادان و تکدی گران نیز از دیگر اولویت های این شورا در سال جاری بوده تا در انجام برنامه های نیروی انتظامی و دادگستری برای مبارزه با تکدی گران و معتادان پرخطر کمک ساز باشد.
فرمانده انتظامی مراغه نیز در این آیین گفت: در سال جاری این فرماندهی 36 متعاد تابلو و متجاهر را بر اساس ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر جمع آوری و تحویل مرکزهای ترک اعتیاد کرده است.
سرهنگ سهراب رحیم زاده، با بیان اینکه این تعداد نسبت به ظرفیت های موجود این شهرستان بیشتر است، افزود: تاسیس مرکز ترک اعتیاد ویژه اجرای ماده 16 به مرکزیت جنوب استان در مراغه لازم بوده تا ماموران این فرماندهی با سرعت عمل بیشتری نسبت به جمع آوری معتادان اقدام کنند.
احمد مجتهدی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، نیز در این جلسه از هزینه دو میلیارد و 300 میلیون ریال برای برگزاری برنامه های آموزشی در راستای مقابله با سوء مصرف مواد مخدر از سوی این دانشکده خبر داد و گفت: این آموزش ها در قالب زیر مجموعه کارگاه های سبک زندگی اسلامی با همکاری دانشگاه ها و بسیج سازندگی برگزار می شود.



تاريخ : دو شنبه 10 خرداد 1395برچسب:, | 6:13 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 فرمانده انتظامی مراغه گفت: این فرماندهی برای سه دوره متوالی موفق به کسب رتبه اول استانی شده است.

 

سرهنگ سهراب رحیم زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرماندهی در نیمه دوم سال 94 موفق به کسب رتبه اول در سه حوزه افزایش کشفیات جرایم، کاهش ارتکاب جرم و برگزاری دوره های آموزشی شد.
وی با بیان اینکه دوره های بررسی عملکرد حوزه ها هر شش ماه توسط استان اجرا و اعلام می شود اظهار کرد: براساس این بررسی ها، این فرماندهی در زمینه های یاد شده بین سایر شهرستان های استان، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
فرمانده انتظامی مراغه یادآور شد: این فرماندهی تمامی اقدام های خود را بر اساس پلیس جامعه محور، مردم مدار، قانون مداری و روز آمدی اجرا و تعامل و مشارکت با نهادهای دولتی و مردم نهاد را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
رحیم زاده، مشارکت مردم با ماموران این فرماندهی را از دیگر علت های موفقیت در کارنامه یگانی عنوان و ادامه داد: حدود 50 درصد موفقیت این فرماندهی، نشات گرفته از همکاری و همیاری مردم این شهرستان است.



تاريخ : دو شنبه 10 خرداد 1395برچسب:, | 6:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 آزمون سی و نهمین دوره مسابقه های قرآنی مرحله شهرستانی برای ورود به مراحل بالاتر استانی و کشوری در امامزاده سیدمحمد (ع) شهرستان مراغه برگزار شد.

 

این دوره از مسابقه ها در دو گروه زنان و مردان شامل 100 برادر و 50 خواهر در رشته های ترتیل، تحقیق، حفظ و اذان برگزار شد.
مسابقه های ویژه خواهران روز پنجشنبه و برادران نیز روز جمعه برگزار شد که پس از اعلام نتایج، سه نفر برتر هر گروه و هر رشته به مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی کشور اعزام می شوند تا با برگزیدگان سایر شهرستان ها رقابت کنند.
این مسابقه ها هر سال همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار می شود.



تاريخ : جمعه 7 خرداد 1395برچسب:, | 20:42 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 امام جمعه موقت مراغه گفت: مجلس خبرگان رهبری پشتیبان ولایت فقیه بوده و اعضای آن سنگربانان خیمه ولی فقیه هستند.

 

حجت الاسلام حمید محمدی راد، در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به آغاز پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: این مجلس همیشه از جایگاه مهمی در کشور برخوردار بوده و وظیفه پشتیبانی از ولایت فقیه را برعهده دارد.
وی اظهارکرد: تمامی اعضای منتخب این مجلس، افراد ولایی و انقلابی هستند و همیشه با اتکا به آرای مردم و وظیفه خود، پشتیبان ولی فقیه هستند.
وی، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به بحث نفوذ و جنگ نرم اشاره داشتند که با توجه به این تاکیدها، جمهوری اسلامی ایران اکنون در این حوزه ها نیازمند فداکاری مردم و مسئولان است تا بتواند در جنگ نرم با اتکا قدرت مردمی از توطئه نفوذ دشمن جلوگیری کند.
خطیب جمعه موقت مراغه گفت: اکنون مردم ومسوولان نباید از مساله نفوذ و جنگ نرم غافل شوند تا بتوان با پیروزی در جنگ نرم دشمن، مشکلات جامعه را حل کرد.
حجت الاسلام محمدی راد، با اشاره به فرارسیدن 11 خرداد روز جهانی عاری از دخانیات، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی مردم توانستند با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بسیاری از عادت های مخرب مصرف دخانیات که جامعه را فرا گرفته بود را از بین ببرند که از جمله آن می توان به حداقل رساندن مصرف دخانیات در مراکز عمومی اشاره کرد.
وی یادآوری کرد: اکنون نیز مسوولان موظف هستند که با فراهم کردن شرایط لازم زمینه کاهش مصرف این مواد در بین جامعه به ویژه جوانان را فراهم کنند.



تاريخ : جمعه 7 خرداد 1395برچسب:, | 20:41 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: باشگاه های ورزشی بدون مجوز این شهرستان در 10 روز آینده پلمپ می شود.

 

علی دلداری، روز چهارشنبه در جلسه مبارزه با زور افزایی از طریق دارو (دوپینگ) در جمع باشگاه داران و مربیان پرورش اندام این شهرستان افزود: پدیده شوم استفاده از مواد نیروزا و تزریق آمپول های عضله ساز و فروش پروتئین های خوراکی در باشگاه های پرورش اندام، دامنگیر جوانان این خطه شده است.
وی اظهار کرد: این پدیده، تجارت کثیف و نامشروعی را در بین برخی افراد سودجو در قالب مربی و مدیر باشگاه به راه انداخته که منجر به صدمات جبران ناپذیری در جامعه می شود.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه یادآور شد: جوان تازه وارد شده به باشگاه، جویای نام و افتخارهای ورزشی بوده بنابراین می خواهند بدون زحمت دارای عضله هایی زیبا باشند که برای رسیدن به این هدف متوسل به استفاده از مواد نیروزای غیراستاندارد می شوند.
دلداری، با بیان اینکه به شدت با این پدیده شوم مبارزه می شود، ادامه داد: همه باشگاه های بدون مجوز در 10 روز آینده پلمپ و در صورت شناسایی مدیران و مربیان متخلف، علاوه بر پلمپ باشگاه، تخلف ارتکابی جهت اطلاع عموم منتشر می شود تا اعتبار ساختگی و فریبنده چنین مجرمانی یقه سفیدی درهم بشکند.
وی گفت: با تشکیل کمیته ضد زورافزایی (دوپینگ)این شهرستان، نظارت جدی از سوی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، دانشکده علوم پزشکی و اداره ورزش و جوانان اعمال می شود و با توجه به اینکه مسئولیت مستقیم تمام امور در باشگاه ها بر عهده مدیر باشگاه است باید تمام وقت در محل حضور داشته یا مباشر مستقیم و تام الاختیار انتخاب کند.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه یادآوری کرد: در صورت استفاده از مواد نیروزا و ورود آسیب به افراد در باشگاه ها، مسئولیت کیفری متوجه فردی خواهد بود که این مواد را در اختیار افراد قرار داده یا مبادرت به تزریق کرده است.
دلداری، افزود: هم اکنون مطالبه عمومی مردم از دادستانی، نظارت جدی بر چنین اماکنی بوده چرا که خانواده ها برای جلوگیری از گرایش چوانان به مواد مخدر و قهوه خانه ها، آنان را به سوی باشگاه ها هدایت می کنند و انتظار دارند فضای چنین اماکنی سالم باشد.
وی گفت: دادستانی به همراه کمیته ضد دوپینگ که از مصوبات شورای پیشگیری از جرایم این شهرستان است تمام توان خود را به کار می بندد تا در سال 95 شاهد ورزش پاک در منطقه باشیم.
جلسه مبارزه با زورافزایی از طریق دارو (دوپینگ) با حضور باشگاه داران و مربیان پرورش اندام و پاورلیفتینگ در ادامه برنامه های مبارزه با دوپینگ و استفاده از مواد نیرو تشکیل شد.



تاريخ : جمعه 7 خرداد 1395برچسب:, | 20:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 کتاب نفایس و لطایف با بهره گیری از سخنان گرانبهای ائمه اطهار (ع) و دانشمندان و لطیفه های دلنشین به زیور طبع آراسته شد.

 

نویسنده این کتاب  گفت: این کتاب توسط انتشارات نسیم حیات منتشر و برگرفته از سخنان ائمه اطهار (ع) و خلاصه ای از اندیشه دانشمندان جهان اسلام در خصوص سبک زندگی اسلامی است.
علی رشیدی کهلان، افزود: این کتاب از سه بخش سخنان نفیس ائمه اطهار (ع)، گلچین سخنان حکما و دانشمندان جهان و گلچین لطیفه های دلنشین است.
وی اظهار کرد: این پنجمین کتاب در حیطه زندگی سبک اسلامی بوده که با استفاده از احادیث، روایت ها و سخنان ائمه اطهار(ع) و دانشمندان جهان اسلام گردآوری و به روش خلاصه نویسی نوشته شده است.
نویسنده کتاب نفایس و لطایف یادآور شد: مطالعه یک دقیقه ای هر موضوع نقطه قوت این کتاب بوده که در آن مطالعه کنندگان می توانند با صرف وقت اندکی مطالب این کتاب را بخوانند.
رشیدی، خواستار ایجاد بخش نویسندگان مراغه ای در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی این شهرستان شد و ادامه داد: با ایجاد این بخش می توان فرهیختگان و نویسندگان این شهرستان را با ارائه آثار به علاقه مندان معرفی کرد.
پندهای ماندگار جلد 1 و 2، نماز انس با خدا و قصه های ماندگار از خوبان روزگار عنوان کتاب های قبلی این نویسنده مراغه ای است.



تاريخ : جمعه 7 خرداد 1395برچسب:, | 20:38 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: مردم این شهرستان همزمان با نیمه شعبان و جشن ولادت امام عصر (عج) با تامین جهیزیه مورد نیاز پنج نوعروس آنان را به خانه بخت فرستادند.

 

ایوب هاشمیان افزود: این کمیته به همین مناسبت در اقدامی ابتکاری در کنار ایستگاه های صلواتی که توسط هیات های حسینی این شهرستان دایر شده بود، چادری برای جمع آوری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند دایر کرد.
وی اظهار کرد: این چادرها در راستای هدفمند کردن نذورات مردم خیر با مشارکت هیات های حسینی برای تهیه جهیزیه پنج نوعروس نیازمند تحت پوشش این شهرستان دایر شده بود.
مدیر کمیته امداد امام خمیمنی (ره) مراغه یادآور شد: همچنین توسط مرکز نیکوکاری امام مهدی(عج) این شهرستان چهار راس گوسفند نذری ذبح و بین نیازمندان توزیع شد.
هاشمیان، ادامه داد: در سال گذشته نیز 201 سری جهیزیه به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال به نوعروسان نیازمندان این شهرستان اهدا شده است.
وی، گفت: هم اکنون 62 نوعروس نیازمند برای دریافت جهیزیه پشت نوبت هستند که خیران می توانند مانند سال گذشته از نوعروسان نیازمند با عمل به سنت حسنه نبوی حمایت کنند.



تاريخ : جمعه 7 خرداد 1395برچسب:, | 20:37 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس معتقد است آمریکا هرازگاهی برای تبرئه خود درچشم جهانیان فشاری به عربستان به‌جهت رفتارهای تروریستی آن وارد می‌کند اما درپشت‌پرده به توافقات خود با این کشور پایبند است.
 
تصویب طرح شکایت قربانیان 11سپتامبر از عربستان برای حفظ ژست حقوق بشر آمریکاست

مهدی دواتگری  با بیان اینکه القاعده که مسبب حادثه تروریستی 11 سپتامبر بود، متولد عربستان است، گفت: القاعده تحت لوای عربستان و با حمایت های آمریکایی متولد شد با این حال این دو کشور همواره بر سر این فرزند نامشروع فراز و فرودهایی در روابط خود داشته اند.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تصویب طرح امکان شکایت قربانیان 11 سپتامبر از عربستان اشاره کرد و گفت: در این بین معمولا آمریکا در برهه های زمانی خاص برای حفظ ژست حمایت از حقوق بشر، فشارهایی را به عربستان وارد می کند تا از این طریق امتیاز بیشتری نیز داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکا همواره به دنبال تعقیب منافع خود در عرصه بین‌المللی است، بیان داشت: امروز صلاح آمریکا بر این بوده که حاکمیت این کشور اندک فشاری را به عربستان وارد کند تا بتواند خود را در چشم ملت آمریکا و جهان به لحاظ حقوق بشری تبرئه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که آمریکا در پشت صحنه توافقاتی با عربستان دارد که اجازه نمی دهد خدشه ای به روابط آنها وارد شود و همچنان این متحد خود در منطقه را حفظ خواهد کرد./



تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395برچسب:, | 5:44 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه گفت: مسابقه های وزنه برداری قهرمانی پیشکسوتان کشور در این شهرستان برگزار می شود.

 

احمد حاج محمدی افزود: این مسابقه ها با عنوان شهدای مدافع حرم و سالروز آزادسازی خرمشهر به مدت دو روز، سوم و چهارم خرداد به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در این مسابقه ها 23 تیم از 23 استان و با شرکت بیش از 185 وزنه بردار پیشکسوت در سالن دو هزار نفری مراغه به رقابت می پردازند.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه یادآور شد: این مسابقه ها با همکاری فدراسیون وزنه برداری و اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار می شود.
حاج محمدی، ادامه داد: این مسابقه ها به عنوان رقابت های انتخابی تیم ملی وزنه برداری پیشکسوتان برای حضور در مسابقات جهانی 2016 آلمان معرفی شده است.



تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395برچسب:, | 5:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی مراغه گفت: سه طرح محرومیت زدایی در مناطق روستایی این شهرستان اجرا شد .

 

سرهنگ علی پاشایی افزود: این طرح ها شامل احداث و بهسازی دوباب خانه محروم و اجرای طرح ویزیت رایگان در مناطق روستایی این شهرستان است.
وی اظهار کرد: طرح های احداث و بهسازی خانه محروم به همت قرارگاه بسیج سازندگی مراغه و در روستاهای طالبخان و بلوک آباد از توابع این شهرستان اجرا شده است.
مسوول بسیج سازندگی مراغه یادآور شد: برای احداث و بهره برداری از این طرح ها ، بیش از 100 میلیون ریال اعتبار توسط قرارگاه بسیج سازندگی این شهرستان هزینه شده است.
پاشایی، ادامه داد: در این طرح ها، محوطه سازی، ساخت، بهسازی، مرمت و نوسازی دو باب خانه برای خانواده های محروم روستایی در این روستاها انجام شده است.
وی گفت: در این راستا، طرح ویزیت رایگان مناطق محروم نیز به مناسبت اعیاد شعبانیه در روستای بیانلوجه مراغه با مشارکت قرارگاه بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی و بسیج جامعه پزشکان مراغه به مدت یک روز اجرا و طی آن 141 نفر از مراجعه کنندگان به تیم پزشکی مستقر، مورد ویزیت رایگان پزشکی قرار گرفته و از داروی رایگان نیز برخوردار شدند.



تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395برچسب:, | 5:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

خبرگزاری فارس: سرریز شدن آب سد علویان مراغه پس از 3 سال کم آبی+ تصاویر

 

 

مدیر امور آب منطقه‌ای مراغه گفت: سد علویان مراغه پس از سه سال کم‌آبی به خاطر نزولات مناسب سرریز شد.

عبدالله فرمانی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ذخیره آب سد علویان را 57 میلیون متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: از بامداد امروز در هر ثانیه یک متر مکعب آب از این سد سرریز می‌شود.

وی افزود: این سد همیشه در مرز 57 میلیون مترمکعب سرریز می‌شود که آخرین سرریز آن در بهار سال 1392 بود.

فرمانی، دبی ورودی به سد علویان را 15 مترمکعب در هر ثانیه اعلام و گفت: در هر ثانیه 12 متر مکعب آب برای زراعت و کشاورزی در شهرهای مراغه و بناب رهاسازی می‌شود.

وی ادامه داد: تراز (ارتفاع) سطح آب سد علویان هم اکنون یک هزار و 567.5 متر از سطح دریا بود که در ارتفاع یک هزار و 568 متر سرریز می‌شود.

سد علویان مراغه با 60 میلیون مترمکعب ظرفیت، آب کشاورزی 6 هزار هکتار از باغ‌های شهرستان‌های مراغه و بناب و آب آشامیدنی و صنعتی شهر مراغه را تامین می‌کند.

این سد در پنج کیلومتری شرق مراغه بر روی رودخانه صوفی‌چای واقع شده و اولین سد خاکی آذربایجان‌شرقی است که در سال 1374 به دست پیمانکاران ایرانی ساخته شده است.



تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395برچسب:, | 5:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

خبرگزاری فارس: 4 قاچاقچی مواد مخدر در مراغه به دام پلیس افتادند

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف 9 کیلو و 196 گرم انواع مواد مخدر و دستگیری چهار نفر از سوداگران مرگ در یک ماه گذشته خبر داد.

سهراب رحیم‌زاده اظهار داشت: برای تداوم اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده شهری و روستایی و در پی دریافت گزارشی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اینکه افرادی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت می‌کنند، شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: مأموران مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، متهمان را در چند عملیات جداگانه شناسایی و آنها را دستگیر کردند که در بازرسی از آنها 9 کیلو و 196 گرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک و سوخته تریاک کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه ضمن تأکید بر همکاری و ارتباط  مداوم شهروندان با پلیس، بر برخورد قاطع با فروشندگان مواد مخدر تأکید کرد.

رحیم‌زاده از شهروندان خواست موارد مشکوک را با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در میان بگذارند.



تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395برچسب:, | 5:38 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت: بازدید از موزه های این شهرستان به مناسبت روز جهانی موزه ها برای عموم رایگان است.

 

یعقوب طالبی افزود: امروز به مناسبت هفته میراث فرهنگی، موزه ها و اماکن تاریخی تحت نظارت این اداره به صورت رایگان پذیرای علاقه مندان به بازدید از این آثار است.
وی اظهار کرد: علاقه مندان می توانند از موزه های ایلخانی و سنگ نوشته های این شهرستان بازدید کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه یادآور شد: این اقدام به منظور ترغیب و تشویق عموم مردم برای بازدید از موزه‌ها به عنوان پیشینه تاریخی و هویت فرهنگی جامعه است.
طالبی، ادامه داد: موزه ها و آثار فرهنگی و تاریخی به عنوان نماد بارز هویت غنی فرهنگی و تمدن این مرز و بوم به ویژه شهرستان مراغه به عنوان یکی از 10 شهر تاریخی کشور است.
موزه ایلخانی مراغه دارای مجموعه ای غنی از سفالینه ها و سکه های ارزشمند از دوران کهن بوده و از اهمیت ویژه ای برای علاقه مندان به فرهنگ و تمدن گذشتگان و محققان تاریخی و باستانی برخوردار است.
این موزه علاوه بر آثار مربوط به تاریخ و فرهنگ هزاره سوم قبل از میلاد، دارای آثار با ارزش، جالب و دیدنی از حکومت 104 ساله ایلخانان مغول در ایران است.
ساختمان موزه در سال 1363 همزمان با تشکیل سازمان میراث فرهنگی به موزه مقدماتی مراغه تبدیل و با آثار کشف شده از دوره های مختلف تاریخی برای بازدید عموم افتتاح شد.
این موزه در سال 1375 برای هدفمندی آثار و به لحاظ اهمیت نقشی که این شهر در دوره ایلخانی داشته، به عنوان موزه تخصصی ایلخانی مراغه تبدیل شد.
موزه سنگ نگاره های مراغه نیز با داشتن سنگ نگاره هایی از نیاکان مردم آذربایجان از سلسله تیموریان، صفویان و سلجوقیان با اشکال مختلف قوچ های سنگی، صندوقچه ای و ایستاده، نقشی پررنگ در انتقال فرهنگ و تمدن دوران گذشته به نسل پرسشگر کنونی دارد.
این موزه در ششم شهریور سال 1381 افتتاح شده و مقبره موجود در آن متعلق به میرعبدالفتاح موسوی از علمای بزرگ مراغه بوده و در بوستان آقالار واقع است.
شهرستان مراغه با حدود 515 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.



تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395برچسب:, | 5:37 | نويسنده : شهروند مراغه ای |