پله نوردی بلندترین برج دنیا/

دونده مراغه ای به دنبال ثبت رکورد پله نوردی در کتاب گینس است

 دونده مراغه ای و عضو تیم ملی دوی ماراتن و نیمه ماراتن به دنبال ثبت نام خود در کتاب رکوردهای جهانی (گینس) است.

حسن شیرقوی: ثبت این رکورد در اردیبهشت سال جاری در برج خلیفه دوبی انجام می شود و برای اولین بار در جهان می خواهم پله های این برج را در مدت کمتر از 25 دقیقه بپیمایم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ ورزشکاری موفق به صعود از پله ها این برج نشده، هدف از این کار را کسب افتخار برای جمهوری اسلامی و ثبت نام خود در کتاب گینس اعلام کرد.

وی اظهار کرد: قرار بود این رکورد در سال گذشته انجام شود که به دلیل بدقولی مسوولان و نبود حامی مالی، به تعویق افتاد.

شیرقوی، ادامه داد: امسال این رکورد با حمایت مالی ابراهیم بطحایی مدیرعامل یکی از کارخانجات زنجیره ای ایران انجام می شود.

شیرقوی در سال 1390 با پیمودن یک هزار و 762 پله برج میلاد در مدت 11 دقیقه و 37 ثانیه، موفق به ثبت این رکورد به نام خود شد.

وی متولد سال 1361 در روستای آهق از توایع مراغه بوده که دور ایران را در 91 روز به طول هشت هزار کیلومتر دویده است.

برج خلیفه یا برج دبی آسمان خراشی در شهر دبی امارات متحده عربی بوده که این دارای سه هزار پله، 163 طبقه قابل استفاده و 828 متر ارتفاع است و در زمان حاضر بلندترین سازه و آسمان خراش ساخته شده به دست انسان است.

حسن شیرقوی از سال 1385 عضو تیم ملی دو و میدانی در رشته ماراتن و نیمه ماراتن بوده و دارای مقام قهرمانی دوی ماراتن آسیا در مسابقات هندوستان در سال 89، مقام سوم جایزه بزرگ مجارستان به طول پنج کیلومتر در سال 90 و مقام چهارم دوی صحرانوردی جهان در لبنان در سال 93 است.

ثبت رکورد جدید صعود به کوه دماوند در خرداد و شرکت در مسابقه های ورودی المپیک ارتش های جهان در شهریور ماه در رشته ماراتن به طول 42 کیلومتر و 195 متر از برنامه های مهم این ورزشکار در سال جاری است.



تاريخ : یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:, | 22:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

همزمان با هفته زمین پاک/

نمایشگاه نقاشی در مراغه گشایش یافت

 نمایشگاه نقاشی و نقاشی خطی به مناسبت هفته زمین پاک در نگارخانه عبدالقادر مراغه ای گشایش یافت.

به گزارش روز یکشنبه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، در این نمایشگاه 50 اثر نقاشی و خط از هنرمند مراغه ای، 'حسین اقتصادی' به نمایش درآمده است.

احمد دادرس فیاضی افزود: این هنرمند آثار خود را با موضوع طبیعت و اسماء متبرکه به سبک مدرن و انتزاعی با رنگ و روغن کار کرده است.

وی اظهار کرد: درآمد فروش این تابلوها برای مرکز ترک اعتیاد بانوان اطهر مراغه اختصاص می یابد.

نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط این هنرمند مراغه ای تا سوم اردیبهشت برای بازدید علاقمندان دایر است.

نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط به همت تشکل زیست محیطی همای سبز و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافته است.



تاريخ : یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:, | 17:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون فرماندار: خیران مدرسه ساز 395 کلاس درس در مراغه احداث کرده اند

معاون فرماندار مراغه گفت: از ابتدای تاسیس مجمع خیران مدرسه ساز، 395 کلاس درس توسط آنها در این شهرستان احداث شده است.

جواد محمودی، روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اینکه حضور خیران در امر مدرسه سازی یک نیت خیر و ماندگار است افزود: این کلاس ها توسط خیران کشور احداث شده اما بیشترین تعداد مربوط به خیران مراغه ای است.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش از مهمترین برنامه های توسعه پایدار در جامعه بوده که هم اکنون نظارت و تقویت بر توسعه آن، مهمترین برنامه است.

محمودی همچنین بر نظارت بیشتر به ارایه خدمات در مدارس دولتی و غیر دولتی تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم سطح آموزش و پرورش نسل آینده را از امروز بیشتر کنیم بدون شک موفقیت های بیشتری در این زمینه کسب خواهیم کرد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین از برگزاری جشنواره تجلیل از مدرسه یاران و خیران مدرسه ساز در 24 اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور قدردانی از زحمات تمامی خیران، مدرسه یاران و جذب خیران جدید برای احداث مدارس برگزار می شود.

جلیل اسلامی با اشاره به اینکه طرح آموزش حقوق شهروندی در مدارس از اواسط اردیبهشت سال جاری به صورت آزمایشی در مدارس این شهرستان اجرا می شود افزود: در این طرح تمامی مدارس اقدام به آموزش حقوق شهروندی در زمینه های مختلف به دانش آموزان برای افزایش آگاهی نسل آینده می کند.

وی از افزایش تعداد مدارس هیات امنایی این شهرستان در سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون سه مدرسه شهید بهروز نژاد ، زینی و بدر به صورت هیات امنایی اداره می شوند که با توجه به سابقه موفقیت این مدارس، مصمم هستیم تعداد این مدارس را افزایش دهیم.

مدیر آموزش و پرورش مراغه ادامه داد: با توجه به اینکه مدارس هیات امنایی دارای شرایط خاصی هستند که از هم اکنون تمامی مدارس واجد شرایط شناسایی می شوند.

اسلامی همچنن از اجرای طرح خواهر خواندگی بین مدارس این شهرستان خبر داد و افزود: در این طرح پنج تا 15 درصد از درآمدهای مردمی مازاد مدارس پردرآمد به مدارسی تعلق می گیرد که دارای نیازمندی هستند.

هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی این شهرستان در حال تحصیل و تدریس هستند.



تاريخ : یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:, | 17:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
برپایی نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط در مراغه

نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط در نگارخانه عبدالقادر مراغه‌ای گشایش یافت.

خبرگزاری فارس: برپایی نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط در مراغه

 احمد دادرس فیاضی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه بعد از ظهر امروز در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 50 اثر نقاشی و خط از هنرمند خوش ذوق مراغه‌ای، حسین اقتصادی به نمایش درآمده است.
وی افزود: این هنرمند آثار خود را با موضوع طبیعت و اسماء متبرکه به سبک مدرن و انتزاعی با رنگ و روغن کارکرده است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه اظهار کرد: درآمد فروش این تابلوها که به مناسبت روز زمین پاک دایر شده،برای مرکز ترک اعتیاد بانوان به نام «اطهر مراغه» اختصاص می‌یابد.
نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط این هنرمند مراغه‌ای تا سوم اردیبهشت در نگارخانه عبدالقادر مراغه‌ای برای بازدید علاقمندان دایر است.



تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:, | 21:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه:

ارتش با تعهد به نظام و خدمت به مردم، نیروهای خود را تربیت می کند

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه گفت: ارتش جمهوری اسلامی هم اکنون با تعهد به نظام و خدمت به مردم، نیروهای خود را تربیت و به جامعه انقلابی تقدیم می کند.

امیر سرتیپ احمد ولی نژاد، روز شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح مستقر در مراغه با اشاره به این که ارتش جمهوری اسلامی، ارتشی ولایی بوده و در راستای آرمان های اسلامی حرکت می کند، افزود: ارتش هر کشور از عوامل بقای سیاسی و نظامی آن است.

وی، اظهار کرد: این نیرو از ابتدای همراهی با انقلاب اسلامی با توجه به فرمایش های رهبر کبیر انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، ایمان و اعتقادات خود را تقویت کرده و هم اکنون توانسته در راستای این اهداف والا پیش قدم باشد.

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه، ادامه داد: رسیدن به نقطه مشترک دفاعی بین نیروهای مسلح، دفاع از کشور با حداقل امکانات، ابتکار عمل در طراحی و ساخت سلاح ها، خود اتکایی به داشته ها و برخورداری از روحیه جهادی و شهادت طلبی از مهمترین دستاوردهای نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس است.

ولی نژاد، یادآوری کرد: هم اکنون ارتش جمهوری اسلامی با وحدت بین نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، در صدد افزایش توان و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدیدهای دشمنان است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی بر اساس ارزش های ملی و اسلامی به دستور رهبر کبیر انقلاب تشکیل شد، گفت: فعالیت این نیرو بر اساس هنجارهای اسلامی و ملی موجب شده تا به عنوان نیرویی ارزشمند برای افزایش امنیت و آسایش منطقه تبدیل شود.

مهدی دواتگری، افزود: به برکت تدابیر رهبر معظم انقلاب، بازدارندگی نیروهای مسلح و حمایت مردم، دست سلطه جویی و سلطه گری حکومت های استکباری از این کشور کوتاه شده است.

وی با اشاره به موفقیت ایران در عرصه های نبرد دیپلماسی بین المللی، ادامه داد: تمامی این موفقیت ها که نمونه آن پذیرش حق هسته ای صلح آمیز ایران از سوی جوامع دنیاست، نشان از اقتدار نظامی و سیاسی کشور بوده که با حمایت ها و ایستادگی همه جانبه مردم و الهام گیری از دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است.

تیپ مستقل 221 شهید خسروتاش، گروه 11 توپخانه و پشتیبانی منطقه چهار ارتش جمهوری اسلامی در پادگان امام رضا(ع)، نیروی انتظامی و سپاه ناحیه، یگان های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مستقر در مراغه هستند.



تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:, | 21:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نیروهای مسلح در مراغه توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند

همزمان با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح مستقر در مراغه با شرکت در آیین رژه، توان رزمی و دفاعی خود را برای مقابله با دشمنان و ایجاد اطمینان و دلگرمی مردم انقلابی به نمایش گذاشتند.

 

یگان های نمونه پیاده و موتوری، موشکی، پدافند هوایی و کاتیوشای گروه 11 توپخانه، تیپ دو و پشتیبانی منطقه چهار ارتش جمهوری اسلامی مستقر در مراغه و یگان های نمونه پیاده و موتوری سپاه و بسیج ناحیه و نیروی انتظامی شرکت داشتند.

نیروهای مسلح شرکت کننده در این آیین با عبور از مقابل کلام الله مجید، تمثال امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب، یادمان شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس و جایگاه فرماندهان و مسوولان، با فرمانده کل قوا و آرمان های امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.

نیروهای مسلح شرکت کننده در آیین رژه با احترام به شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

یگان های حاضر در این آیین با به نمایش گذاشتن توان رزمی و دفاعی خود، شکوه و پایداری انقلاب اسلامی را در برابر دشمنان اسلام و انقلاب نشان دادند.

تیپ مستقل 221 شهید خسروتاش، گروه 11 توپخانه و پشتیبانی منطقه چهار ارتش جمهوری اسلامی در پادگان امام رضا (ع) و نیروی انتظامی و سپاه ناحیه مراغه یگان های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مستقر در این شهرستان هستند.

arteshartesh_2

artesh_3artesh_4

artesh_5artesh_6



تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:, | 13:36 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

با سلام خدمت بینندگان و خوانندگان عزیز

طبق در خواست شما دوستان و منتقدان و برنامه نقد مسئولین در این وبلاگ

بدین ترتیب اولین سوال از خدمت نماینده محترم شهر مراغه

جناب آقای دکتر مهدی دواتگری

1 - به یاد داریم که چندین سال است که سوژه انتخاباتی و وعده ی انتخابات چندین دوره

این بوده است که آزاد راه یا بزرگراه مراغه - هشترود در حال احداث ،

افتتاح یا کلنگ زنی می باشد .

اما متاسفانه خبری نبوده و نیست.

شما چه توضیحی در مورد احداث این پروژه دارید ، ضمنا یکی از قول های انتخاباتی

حضرتعالی هم پایان و بهره برداری از این پروژه بوده است.

خلاصه مطلب چه خبر از این پروژه آزاد راه یا بزرگراه مراغه - هشترود؟؟؟!!!

عکس هایی از این پرژه :

 http://img7.irna.ir/1393/13930722/81348093/81348093-6011844.jpg

 
 
 
 
 


تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:مراغه وهشترود, | 9:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه موقت مراغه: خون مردم بی گناه یمن دامن عربستان را می گیرد

 

  امام جمعه موقت مراغه گفت: خون مردم بی گناه مردم یمن دامن سران آل سعود را می گیرد.

 

 

حجت الاسلام حمید محمدی راد در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: کشتار مردم و کودکان بی دفاع این کشور اقدامی نامعقول بوده و نشانه هراس خاندان آل سعود از انقلاب های مردمی است.

وی اظهارکرد: آل سعود با این اقدام دست نشاندگی خود به آمریکا و صهیونیست ها را بیشتر نمایان کرد و سکوت مدعی مدافعان حقوق بشر نقض آشکار قوانین است و عربستان تاوان سختی در قبال این کشتار بی رحمانه پس می دهد.

امام جمعه موقت مراغه با اشاره به اینکه آل سعود با کشتار مردم مظلوم و مسلمان یمن چهره واقعی خود را به همگان نشان داد، اضافه کرد: عربستان در کشورهای مختلف از داعش و القاعده حمایت و پشتیبانی کرده و امروز در یمن اقدام به کشتار زنان و کودکان می کند.

حجت الاسلام محمدی راد با اشاره به 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: انقلابی که ملت ایران در سال 57 انجام داد، تحول و دگرگونی های زیادی ایجاد کرد.

وی گفت: ارتشی را که امام خمینی (ره) در ان دوران به دنبالش بود، ارتش مردمی و متدین بود و اکنون با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای ارتش تمام قد از این مملکت حفاظت می کنند.

امام جمعه موقت مراغه همچنین به تاسیس سپاه پاسداران در سال 58 اشاره کرد و افزود: یکی از رویش های نظام جمهوری اسلامی تاسیس سپاه پاسداران است که به عنوان نیرویی با تمام وجود برای حفظ ارزش های اسلام ایستادگی می کند.

حجت الاسلام محمدی راد گفت: ایستادگی در برابر ابر قدرت های غرب و شرق از برنامه های سپاه بود تا بتواند عزت را نصیب ملت ایران کند.

منبع : ایرنا



تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:, | 9:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

شهردار:

بودجه امسال شهرداری مراغه 16درصد افزایش یافت

شهردار مراغه گفت: بودجه امسال شهرداری این شهر با حدود 16 درصد افزایش نسبت به بودجه سال گذشته به 470 میلیارد ریال رسید.

نادر ابراهیمی، روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال نسبت بودجه عمرانی به جاری 58 به 42 درصد است، افزود: 280 میلیارد ریال از بودجه برای طرح های عمرانی و 190 میلیارد ریال در بخش جاری هزینه می شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری بودجه عمرانی شهرداری نسبت به سال گذشته 30 درصد و بودجه جاری نیز چهار درصد افزایش یافته است.

شهردار مراغه با بیان اینکه 20 طرح عمرانی مربوط به سال گذشته و 25 طرح عمرانی جدید در سال جاری اجرا می شود، ادامه داد: برای ادامه عملیات عمرانی طرح های سال گذشته 120 میلیارد ریال و برای آغاز طرح های عمرانی جدید 150 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

ابراهیمی، عمده طرح های جدید سال جاری را احداث راه دسترسی به شهرک صنعتی به طول پنج کیلومتر با همکاری شهرداری، راه و شهرسازی و شرکت کاوه سودا، احداث پل دسترسی به شهرک فلزکاران، مسیر گشایی و احداث خیابان 45 متری شهرک سهند تا میدان مادر اعلام کرد.

وی، گفت: احداث دو پارکینگ طبقاتی، خرید خودروی اطفای حریق نردبانی ویژه ساختمان های بلند، تحویل ساختمان بنیاد عبدالقادر مراغی، احداث مجتمع سینمایی - فرهنگی سینمای دیجیتال و احداث مسیر دسترسی به استادیوم پنج هزار نفری از دیگر طرح های امسال مدیریت شهری مراغه است.

شهردار مراغه یادآوری کرد: ادامه احداث ترمینال بزرگ مراغه، سایت شهدای گمنام، توسعه و ساماندهی امکانات گردشگری رصد خانه، مقبره اوحدی و معبد مهر و احداث هفت و نیم کلیومتر از جمله طرح های مهم سال گذشته است که ادامه عملیات آن ها، امسال انجام می شود.

ابراهیمی، توسعه فضای سبز، برگزاری مسابقات بین المللی کانوپولو، توسعه مراکز فرهنگی (توسعه فرهنگسراها) و مشارکت با بخش خصوصی برای اجرای طرح های توسعه و عمران شهری را از مهمترین اهداف این مدیریت در سال جاری اعلام کرد.

وی، با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله شهرداری مراغه، ادامه داد: در این طرح تا پایان سال 97 اجرای 180 طرح پیش بینی شده که برنامه بودجه سال گذشته و سال جاری در این راستا تدوین شده و بیشتر این طرح ها نیز با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود.

شهردار مراغه گفت: در سال گذشته در راستای جذب سرمایه بخش خصوصی اجرای پنج طرح به ارزش 360 میلیارد ریال آغاز شده و در سال جاری نیز 20 طرح جدید نیز به همین منظور آماده اجراست.

وی اظهار کرد: برنامه های شهرداری مراغه برای تحقق اعتبار سال جاری بر اساس رونق بخشیدن به ساخت و ساز و درآمدهای جایگزین تدوین شده است.

ابراهیمی، با اشاره به اینکه بودجه سال 93 این شهرداری با اعتبار 410 میلیارد ریال تدوین شده بود، افزود: مدیریت شهری در سال گذشته به علت رکود اقتصادی و کاهش ساخت و ساز در سطح کشور و به تبع آن در مراغه، سال سختی را سپری کرد اما با تلاش مجموعه مدیریت شهری موفق به تحقق بیش از 90 درصدی این بودجه شد.

شهر 170 هزار نفری مراغه با سه منطقه شهرداری پس از تبریز دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی محسوب می شود.

http://img7.irna.ir/1394/13940127/81573721/81573721-6391924.jpg

منبع خبر : ایرنا



تاريخ : پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:, | 19:7 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مسوول عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا (ع):

شهدا با نثار خون خود راهبرد انقلاب اسلامی را تثبیت کردند

مسوول عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا (ع) مراغه گفت: شهدا با نثار خون خود، راهبرد و استراتژی انقلاب اسلامی را تثبیت کردند.

حجت الاسلام مهدی پورمحمدی روز پنج شنبه در آیین غبارروبی مزار شهدای این شهرستان، افزود: پیوند زدن دستاوردها با آرمان های امام راحل و شهدا مهمترین اقدام در راستای حمایت از ولایت فقیه است.

وی اظهارکرد: اگر شهدای انقلاب اسلامی نبودند اکنون ایران تبدیل به میدانی برای تمرکز دولت های استکباری برای رسیدن به اهداف خود شده بود.

مسوول عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا (ع) مراغه با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: تحقق این شعار نیاز اساسی جامعه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام پورمحمدی یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب با نام گذاری سال جاری به دنبال تحکیم وحدت در بین مردم و مسوولان بودند، چرا که هم اکنون در سایه این وحدت از حقوق خود در برابر قدرت های جهانی دفاع می کنند.

شهرستان مراغه در دوران دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.



تاريخ : پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:, | 19:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
دواتگری :

تعلیق حج حداقل واکنش دولت در حمایت از اتباع ایرانی است

 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تعلیق حج را حداقل اقدام دولت ایران در حمایت از اتباع خود خواند.

مهدی دواتگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعلیق حج واجب از اختیارات ولی  فقیه است و دولت نمی‌تواند حج واجب را تعلیق یا متوقف کند اما تصمیم‌گیری در خصوص عمره که حجی مستحبی است، بر عهده دولت است.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ریاست شورای عالی حج با رئیس جمهور است که این شورا در مورد اعزام یا عدم اعزام عمره‌گذاران تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با اشاره به رفتارهای نامناسب مقامات عربستان طی ماه‌های اخیر، گفت: از سوی دولت و ماموران عربستان رفتار مناسبی با زائران ایرانی صورت نمی گیرد؛ خصوصا اقدام اخیر در آزار دو نوجوان ایرانی، اقدامی غیراخلاقی، غیرشرعی و برخلاف موازین حقوق بشر بود.

دواتگری تاکید کرد: حداقل واکنشی که در این خصوص می‌توان نشان داد این است که تا زمان عذرخواهی دولت عربستان و مجازات ماموران دخیل در این امر، سفر عمره تعلیق شود.

وی تعلیق عمره را حداقل واکنش دولت ایران در حمایت از اتباع خود خواند و گفت: تا زمان عذرخواهی دولت عربستان و مجازات عاملان، عمره تعلیق می‌شود.

دواتگری تاکید کرد: پس از آن نیز باید اعزام عمره به شدت کاهش یابد.

وی ادامه داد: ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در این خصوص از سوی مقام معظم رهبری صورت گیرد و دولت ملزم به اجرای آن است.

به گزارش مهر مهدی دواتگری رئیس کمیته بررسی علت مرگ دو زائر زن ایرانی در فرودگاه جده بود. وی همچینی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و حقوقدان مجلس در جلسه وزارتخارجه برای بررسی موضوع تعرض به دو نوجوان ایرانی حضور داشت که در آن جلسه تصمیم گرفته شد که موضوع از دو جنیه سیاسی و حقوقی موضوع بررسی شود.



تاريخ : پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:, | 9:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیرکمیته امداد مراغه:

669 مددجو تسهیلات اشتغال و معیشت دریافت کردند

 مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: 669 نفر مددجوی تحت پوشش این نهاد در سال گذشته از تسهیلات حمایتی کارگشایی و معیشتی بهره مند شدند.

ایوب هاشمیان: برای این افراد شش میلیارد و 392 میلیون ریال تسهیلات در امور کارگشایی درمانی، ازدواج، جهیزیه و تعمیرات مسکن اعطا شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر وام های کارگشایی 79 مورد وام خودکفایی در رشته های قالی بافی، دامداری، باغداری و خرید خودرو به مبلغ بیش از شش میلیارد و 345 میلیون ریال به مددجویان پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه ادامه داد: مرکز نیکوکاری این شهرستان به عنوان تشکل مردمی به همت مردم نیکوکار منطقه درسال گذشته برای مساعدت به محرومان، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال به صورت نقدی و کالایی جمع آوری و در این زمینه اقدام لازم را انجام داد.

هاشمیان، یادآوری کرد: با هماهنگی های این مرکز حدود 51 میلیون ریال خدمات رایگان در زمینه های مختلف برای رفاه حال محرومان ارایه شده است.

منبع : ایرنا



تاريخ : پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:, | 9:23 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس موسسه تحقیقات دیم: این موسسه هشت رقم جدید کشاورزی معرفی کرده است

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم گفت: این موسسه در سال گذشته هشت رقم جدید محصولات کشاورزی پر محصول دیم را برای ارتقای تولید محصول معرفی کرده است.

عبدالعلی غفاری افزود: این محصولات شامل چهار رقم گندم، دو رقم نخود، یک رقم جو و یک رقم دانه های روغنی برای کاشت در اقلیم های مختلف بوده که دارای عملکرد و سایر ویژگی های برتر نسبت به ارقام قبلی بوده است.

وی بااشاره به اینکه ارقام گندم قابوس و باران، جوی انصار و نخود عادل درسال گذشته رونمایی شد، اظهار کرد: دو رقم گندم ویژه مناطق سرد و گرم، یک رقم دانه های روغنی و یک رقم نخود ویژه مناطق سرد در سال جاری رونمایی می شود.

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم ادامه داد: محققان این موسسه در سال گذشته 206 طرح تحقیقاتی را در 17 استان کشور اجرا کردند که با احتساب مناطق اجرا، تعداد طرح ها بیش از 485 مورد بوده است.

غفاری یادآوری کرد: طرح های تحقیقاتی اجرا شده در این موسسه در بخش های مختلف شامل 87 مورد در بخش غلات، 59 طرح در بخش حبوبات، 28 طرح در بخش مدیریت منابع، 20 طرح در بخش دانه های روغنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف این موسسه انجام طرح های تحقیقاتی و انتقال آن به مزارع دیم است، گفت: چاپ 58 مقاله علمی پژوهشی شامل 23 مقاله خارجی، 13 مقاله داخلی و دو پایان نامه و 20 مقاله در دست چاپ از مهمترین اقدام های علمی این موسسه است.

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم ادامه داد: از حدود 12 میلیون هکتار زمین کشاورزی کشور، 53.2 درصد به کشت آبی و 46.8 درصد به کشت دیم اختصاص داشته است.

غفاری عملکرد پایین و ناپایداری تولید را از مهمترین مشکلات زراعت دیم اعلام کرد و افزود: با فرض قابلیت انتقال تنها 60 درصد توانایی های موجود ایستگاهی تحقیقاتی کشور به کشت دیم، امکان دو برابر کردن تولید در دیمزارها وجود دارد.

وی گفت: عوامل مدیریتی و قهری از دیگر چالش های زراعت دیم بوده و اگر تحقیقات علمی به جایگاه خودش ارتقاء یابد سهم مهمی در کاهش فشار بر منابع آبی اراضی می شود.

غفاری توسعه کشت با مدیریت غلط و خاک ورزی های غیرمجاز در اراضی شیب دار را از جمله عوامل محدودیت زا در کشت دیم اعلام کرد.

مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور مستقر در مراغه فعالیت های تحقیقاتی خود را از سال 1371 در پنج ایستگاه اصلی و 9 ایستگاه فرعی در مناطق مختلف اگروکلیمایی، سردسیری، گرمسیری، نیمه سردسیری و معتدل دیم کشور انجام می دهد.

پژوهشگران این موسسه تاکنون 36 رقم جدید دیم شامل 17 رقم گندم، هفت رقم جو، چهار رقم نخود، سه رقم عدس، سه رقم جدید گلرنگ و دو رقم ماشک علوفه ای به کشاورزان داخلی و کشورهای همجوار معرفی کرده اند.

منبع خبر : ایرنا



تاريخ : چهار شنبه 26 فروردين 1394برچسب:, | 16:41 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

سرپرست بهزیستی مراغه: 112 مددجو از تسهیلات اشتغال بهره مند شدند

سرپرست بهزیستی مراغه از بهره مندی 112نفر مددجوی تحت پوشش این اداره از تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته خبر داد.

شهین صادقی با اشاره به اینکه برای این مددجویان 13 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است، افزود: این تسهیلات برای ایجاد اشتغال بیشتر در رشته های قالیبافی، آرایشگری، خیاطی، آرماتوربندی، کابینت سازی، تراشکاری و ایجاد دفتر وکالت و دفترخانه اسناد رسمی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: اواخر سال گذشته نیز به 77 نفر مددجوی تحت پوشش تسهیلات معیشتی برای هر یک به مبلغ 20 میلیون ریال پرداخت شد.

سرپرست اداره بهزیستی مراغه ادامه داد: در این مدت برای یک هزار و 550 نفر مددجو نیز کمک های مستمری به میزان یک میلیارد و 354 میلیون ریال در دو بخش توانبخشی و اجتماعی پرداخت شده که شامل حدود 447 میلیون ریال در بخش اجتماعی برای 750 توانجو و در بخش توانبخشی برای 800 توانجو حدود 907 میلیون ریال است.

صادقی، یادآوری کرد: همچنین خیران این شهرستان برای حمایت از توانجویان تحت پوشش این اداره در سال گذشته، یک میلیارد و 47میلیون ریال کمک های نقدی و دو میلیارد و 693 میلیون ریال کمک های غیر نقدی اعطا کرده است.

وی گفت: کمک های خیران و مستمری های دولتی این اداره در بخش های مختلف به توانجویان اعطا می شود که علاوه بر پرداخت مستمری به یک هزار و 550 خانواده تحت پوشش و سه هزار و 500 نفر توانجوی موردی کمک شده است.

سرپرست اداره بهزیستی مراغه، کمک به پرداخت شهریه 30 دانشجو، کمک هزینه تحصیلی به 50 دانش آموز، کمک به 60 خانواده دارای فرزندان چند قلو، تهیه دفترچه درمانی برای دو هزار و 50 نفر، دو مورد کمک هزینه کفن و دفن و کمک هزینه درمانی به چهار نفر را از جمله کمک های موردی به توانجویان اعلام کرد.

صادقی، افزود: پرداخت کمک هزینه ودیعه، تعمیر و احداث مسکن به میزان 50 میلیون ریال، نگهداری از 30 کودک زیر 12 سال پسر و تحویل بیش از هفت هزار و 956 وسایل کمک توانبخشی از دیگر خدمات این اداره در سال گذشته است.

هم اکنون 9 هزار و 840 نفر توانجو تحت پوشش اداره بهزیستی مراغه بوده و در پنج حوزه خدمات دریافت می کنند.

منبع خبر : ایرنا



تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:, | 13:42 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

ذخیره آب سد علویان مراغه افزایش یافت.

 

عکس : هادی سیفی

مدیر امورآب شهرستان مراغه گفت : از ابتدای سال زراعی سی و چهار میلیون متر مکعب آب در سد علویان ذخیره شده که هفت میلیون مترمکعب بیشتر از کل پارسال است.
آقای فرمانی دبی ورودی آب به این سد را سی ودو متر مکعب در ثانیه اعلام کرد و افزود : وردی آب سد نیز به خاطر بارندگی های اخیر سه برابر افزایش یافته است .
وی افزود : با وجود افزایش پانزده درصدی بارندگی ها لازم است شهروندان در مصرف آب خانگی و کشاورزی صرفه جویی کنند .
مدیر امور آب شهرستان مراغه گفت: به علت کمبود بارندگی ها ذخیره آب سد علویان مراغه پارسال بیست وهفت میلیون متر مکعب بود .
فرمانی افزود : ظرفیت آبگیری سد علویان شصت میلیون مترمکعب است و این سد آب کشاورزی 10 هزار هکتار از باغ های پایاب و بخشی از آب آشامیدنی شهر مراغه را تامین می کند.



تاريخ : دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, | 13:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

26.3 کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب مراغه توسعه و اصلاح شد

 مدیر شرکت آب و فاضلاب مراغه گفت: 26 کیلومتر و 392 متر از شبکه آب و فاضلاب این شهر در طول سال گذشته توسعه و اصلاح شد.

بابک ابراهیمی: از این میزان حدود 23 کیلومتر و 49 متر مربوط به شبکه توزیع آب و سه کیلومتر و 343 متر شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر توسعه و اصلاح شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت پنج هزار و 714 رشته انشعاب آب و فاضلاب به مردم واگذار شده که شامل دو هزار و 996 رشته انشعاب آب و دو هزار و 718 رشته انشعاب فاضلاب است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب مراغه ادامه داد: در سال گذشته یک هزار و 331 دستگاه کنتور خراب مشترکان، 141 فقره کنتور آب و 187 فقره انشعاب قدیمی فاضلاب مشترکان اصلاح یا تعویض شده است.

ابراهیمی، با اشاره به همسطح سازی 126 دریچه منهول شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر، یادآوری کرد: در این مدت 444 مورد در شبکه فاضلاب و یک هزار و چهار مورد در بخش آب حوادث و اتفاقات روی داد.

وی، گفت: در راستای کنترل بهداشتی آب و فاضلاب شهری، 10 هزار و 190 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و سه هزار و 464 نمونه کنترل کیفی فاضلاب انجام شده است.

ابراهیمی، افزود: در سال گذشته 14 میلیون و 283 هزار متر مکعب آب تولید و 10 میلیون و 11 هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه شده است.

منبع خبر : ایرنا



تاريخ : دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, | 13:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

با آغاز برداشت گیاهان کوهی از دامن طبیعت سفره های مردم مراغه با این گیاهان رنگین شد .

رئیس منابع طبیعی شهرستان مراغه گفت : با آغاز رویش گیاهان در طبیعت برداشت گیاهان خوراکی با خاصیت های دارویی از مراتع مراغه آغاز شد .
رضوی گفت : این گیاهان شامل قار ترسی ، کنگر ، ریواس ، قازی یاغی ، شینگ ، سورولو، گل آقا، بزگوش و پونه کوهی است که توسط روستائیان از مراتع جمع آوری و در بازارمراغه و شهر های همجوارعرضه می شود .
وی افزود : گیاهان کوهی برای تهیه آبگوشت مخصوص ، خورشت ، کوکو و غذاهای محلی استفاده می شود .
رضوی افزود : به همین منظور بهار هر سال بازارچه ویژه ای با بیش از سی وچهار غرفه در مراغه دایر و تا سه ماه فعالیت می کند.
وی گفت : در این بازار که از پانزده فروردین تا اواخر خرداد فعال است روزانه بیش از شش تن انواع گیاه خوراکی با خاصیت های غذایی ودارویی به فروش می رسد .
رضوی از بهره برداران خواست برای جلوگیری از تخریب مراتع و از بین رفتن گیاهان کوهی خوراکی از ریشه کنی این گیاهان خود داری کنند .
رئیس منابع طبیعی شهرستان مراغه افزود : درمراتع سهند بیش از یک هزار گونه گیاهی رشد می کند که از این تعداد پنجاه گونه خوراکی است .



تاريخ : دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, | 13:16 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

به دلیل مشکلات مالی
مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام رضا(ع) تعطیل شد

مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام رضا(ع) به دلیل کمبود بودجه تعطیل شد. این مدرسه تنها مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن کریم در شمال غرب کشور بود.

 

حجت‌الاسلام «علیرضا شاهسونی» مدیر و مؤسس مدارس شبانه روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)  با اشاره به تعطیلی تنها مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در مراغه، اظهار داشت: دو سال گذشته به درخواست فعالان قرآنی استان آذربایجان غربی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام رضا(ع) را در مراغه راه‌اندازی کردیم که اکنون با وجود موفق بودن، این مدرسه به دلیل کمبود بودجه تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه در این مدرسه شبانه‌روزی تاکنون حدود 40 نفر موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، افزود: برای هر قرآن‌آموز حدود 500 هزار تومان به صورت ماهیانه نیاز است که یک‌چهارم این مبلغ توسط قرآن‌آموز و مابقی توسط مؤسسه تأمین می‌شود اما در حال حاضر به دلیل عدم حمایت مسئولان و خیران تنها مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن کریم قادر به ادامه فعالیت نیست.

 با تعطیلی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم امام رضا(ع) در مراغه که تنها مدرسه شبانه‌روزی حفظ شمال‌غرب کشور بود، سالانه ظرفیت حداقل 20 حافظ قرآن از چرخه حفظ قرآن کشور خارج می‌شود. این در حالی است که سال گذشته 200 میلیارد تومان بودجه قرآنی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

 

این مدرسه در محوطه امامزاده ابراهیم چکان ساخته شده است.



تاريخ : دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, | 11:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده انتظامی: سه قاچاقچی مواد مخدر در مراغه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی مراغه گفت: سه قاچاقچی مواد مخدر دراین شهرستان دستگیر و با حکم قضایی روانه زندان شدند.

سرهنگ سهراب رحیم زاده روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به اینکه این افراد در 20 روز اول امسال دستگیر شده اند، افزود: از این افراد سه کیلو و 350 گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی اظهار کرد: با تلاش ماموران نیروی انتظامی میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار و نیم برابر افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی مراغه از افزایش سه برابری کشف سرقت و دستگیری سارقان طی امسال خبر داد و گفت: در این مدت 9 فقره سرقت منزل رخ داده بود که تمام این موارد کشف و سه نفر نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

رحیم زاده ادامه داد: در این مدت توقیف خودروهای متخلف با 82 درصد افزایش به 166 دستگاه و توقیف موتورسیکلت های متخلف با 92 درصد افزایش به 322 دستگاه رسیده است.

وی نیروی انتظامی را خادم ملت خواند و گفت: همکاری مردم با این نیرو موجب افزایش امنیت اجتماعی در جامعه و رضایتمندی مردم از احساس امنیت پایدار می شود.

وی همچنین از کاهش تصادفات جرحی در داخل شهر خبر داد و افزود: همکاری مردم و تلاش کارکنان انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این امر موثر بود.

منبع : ایرنا



تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:, | 22:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده سپاه ناحیه مراغه:

حرکت و گفتاری که روح اعتماد به کارگزاران را متزلزل کند، خیانت است

 فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید بر حفظ روحیه همدلی، هر حرکت و گفتاری که روح اعتماد مردم به کارگزاران و مسوولان نظام را متزلزل و اندک خللی در این پشتیبانی وارد کند، حرام شرعی و خیانتی نابخشودنی است.

 

سرهنگ اکبر شالچی زاده  در دیدار با کارکنان پایور این فرماندهی با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: رمز موفقیت مسوولان، پشتیبانی ملت از آن ها و وجود اعتماد متقابل بین دولت و مردم است.

وی وجود همدلی، اعتماد و پشتوانه مردمی مسوولان را زمینه ساز رونق و پیشرفت پایدار جامعه خواند و اظهار کرد: در این راستا، ایجاد و تقویت اعتماد متقابل بین ملت و دولت به عنوان شرط تحقق همکاری و همدلی بین ملت و مسوولان، نیازمند درک مطالبات به حق مردمی در شرایط حساس کنونی است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی بر این نکته که هم دولت باید توانایی ها و مطالبات ملت را قبول داشته و هم ملت به مسوولان اعتماد کند، تاکید کردند و این امر را پایه اساسی شکل گیری همدلی و همزبانی در کشور برشمردند.

شالچی زاده یادآوری کرد: بر این اساس، نام گذاری سال 94 فرصتی مغتنم برای مجموعه قوای کشور و بویژه دولت به عنوان سکاندار اجرایی کشور و ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی انقلاب است تا با تکیه بر رهنمودهای رهبری و با حفظ همدلی و انسجام گام های مهم و بزرگ در مسیر پیشرفت و تعالی نظام اسلامی بردارند.

وی گفت: وجود همدلی بین ملت و مسوولان موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و مصونیت بخشی به ارکان آن در برابر فشارهای دشمنان می شود.

منبع : ایرنا



تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:, | 13:14 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس دامپزشکی: 2.5 میلیون لاشه دام و طیور در مراغه بازرسی شد

رییس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: دو میلیون و 514 هزار و 769 لاشه دام و طیور در سال گذشته در این شهرستان از نظر بهداشتی بازرسی شد.

علی پاشایی: این تعداد شامل دو میلیون و 471 هزار و 950 قطعه لاشه طیور و 42 هزار و 819 لاشه دام است.

وی اظهارکرد: در این مدت 14 هزار و 689 قطعه طیور غیربهداشتی به وزن 35 هزار و 459 کیلوگرم و 80 لاشه دام ضبط و معدوم و هشت هزار و 379 کیلوگرم لاشه دام اصلاح و ضبط موضعی شد.

رییس شبکه دامپزشکی مراغه ادامه داد: در همین مدت یک هزار و 640 مورد از مراکز نگهداری، عرضه دام و فرآورده های دامی بازرسی بهداشتی شد که در نتیجه این اقدام، 26 مورد اخطار برای مراکز عرضه غیربهداشتی صادر و حدود 960 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف امحا شد.

پاشایی 126 مورد بازدید کارشناسی برای صدور یا تمدید پروانه دامداری، مرغداری و کارخانه های تولید فرآورده های خام دامی و خوراک دام و طیور را از جمله فعالیت های ماموران این شبکه اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت برای حدود 14 تن تخم مرغ خوراکی، 2.5 تن تخم مرغ نطفه دار، دو هزار و 100 کیلوگرم تن ماهی، یک تن گوشت گوسفندی، 74 راس گوسفند زنده، دو میلیون و 471 هزار و 950 قطعه مرغ زنده، 5.5 تن عسل، سه تن گوشت گاو، سه هزار و 200 جلد پوست گوسفند و 48 هزار و 257کندوی زنبور عسل گواهی حمل بهداشتی صادر شد.

شهرستان مراغه با داشتن حدود 912 هزار واحد دامی از قطب های مهم تولید دام و فرآورده های دامی در شمال غرب کشور محسوب می شود.

منبع خبر : ایرنا



تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:, | 13:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
توسط رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی اعلام شد
دستگیری مدیر متخلف شبکه اجتماعی تلفن همراه در مراغه

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که چندین گروه ادمین خلاف عفت و اخلاق عمومی در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه راه‌اندازی و آنها را مدیریت می‌کرد در مراغه شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: دستگیری مدیر متخلف شبکه اجتماعی تلفن همراه در مراغه
 

محمد قاسملو  صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: برابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در یکی از شبکه اجتماعی تلفن همراه اقدام به راه‌اندازی و اداره گروه‌های خلاف عفت و اخلاق عمومی با چندین نام مختلف کرده و  اقدام به جذب افراد در گروه‌های مذکور می‌کند که با توجه به حساسیت موضوع، مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا شهرستان مراغه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های تخصصی، علمی و فنی مشخص شد که ایجاد کننده گروه‌های مذکور فرد مشخصی است که در شبکه‌های اجتماعی دیگر تلفن همراه نیز فعالیت دارد که با روش‌های علمی و تخصصی مشخصات متهم کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه با تحقیقات میدانی و اطلاعاتی مشخص شد متهم ساکن شهرستان مراغه است که هنگام عزیمت از مسیر تبریز به تهران با اخذ دستور قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل شود.

به گفته وی، متهم در مواجهه و رویارویی با ادله و مدارک جمع آوری شده در همان ابتدای تحقیقات و بازجویی راهی جز اقرار نیافته و به جرم خود اعتراف و بیان داشت که مدیر این گروه‌ها بوده و هدف وی صرفاً سرگرمی و وقت‌گذرانی بوده و اینک از کرده خود پشیمان است.

قاسملو معتقد است، متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه بارگذاری نکنند و حتی تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در داخل تلفن‌های همراه یا دستگاه‌های جانبی قابل حمل که معمولاً در پیش افراد است ذخیره نکنند چون احتمال مفقودی و دسترسی افراد ناباب به این تصاویر وجود دارد.

بر مبنای این گزارش، قاسملو به اقشار مختلف جامعه توصیه کرده است که در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه و گروه‌های غیراخلاقی فعالیت نکرده و شرکت نداشته باشند چون علاوه بر تأثیرات بسیار سوء در روابط خانوادگی و روان افراد بعضاً دارای عناوین مجرمانه بوده و مستوجب مجازات است.



تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:, | 11:13 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج
جلسه تصمیم‌گیری در وزارت امورخارجه درباره تعرض ماموران عربستانی به دو نوجوان ایرانی

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس گفت:  با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج، نماینده سازمان حج و زیارت، نماینده وزارت امور خارجه و دو نوجوان در وزارتخانه امور خارجه تشکیل جلسه خواهیم داد.

مهدی دواتگری با اشاره به جزئیات تعرض و بی‌حرمتی ماموران عربستانی به دو نوجوان ایرانی در جده اظهار داشت: مأموران سعودی به هنگام بازرسی بدنی مسافران 2 نوجوان 14 و 15 ساله ایرانی را به بهانه اینکه به آن‌ها مشکوک هستند و دستگاه گیت آلارم می‌دهد آنان را به اتاق بازرسی هدایت کرده و متأسفانه مورد بی‌حرمتی قرار دادند.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر افزود: ظاهراً با سر و صدای این دو نوجوان ایرانی، سایر مأموران سعودی مانع اقدام شنیع آن‌ها شده و بر حسب گزارش وزارت امور خارجه ظاهراً آن‌ها را در بازداشت هستند.

وی افزود: بعد از اطلاع از این موضوع که این عمل را یک خیانت و اهانت بزرگ به ملت ایران می‌دانیم، بنا بر وظیفه قانونی موضوع را از مجاری سیاسی و دیپلماتیک پیگیری کردیم.

دواتگری خواستار بررسی دقیق سازمان حج و زیارت شد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده پیش از ظهر فردا (یکشنبه) با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج، نماینده سازمان حج و زیارت، نماینده وزارت امور خارجه و دو نوجوان در وزارتخانه امورخارجه تشکیل جلسه خواهیم داد تا با تحقیق و بررسی عوامل موضوع فرودگاه جده بتوانیم تصمیم خوبی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بگیریم و پیگیر این موضوع باشیم.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس با اشاره به موضع‌گیری و اظهار نظر برخی از مراجع تقلید گفت: طرح یک فوریتی در مجلس امضا شده است که این هفته با مطرح کردن این طرح وزارت امورخارجه و سازمان حج و زیارت موظف و مکلف می‌شوند تا تامین امنیت زائران ایرانی از اعزام زائر برای انجام عمره مفرده پرهیز کنند.

دواتگری در ادامه به ماجرای دیپلمات مست عربستان اشاره کرد و گفت: حدود دو سال پیش بود که یک دیپلمات عربستانی در حالی که مست بود یک شهروند ایرانی را به قتل رساند و یک شهروند دیگر را مصدوم کرد و امروز نیز شاهد هستیم که در روز روشن در فرودگاه جده آشکارا به 2 نوجوان ایرانی تعرض می‌شود و با این عمل چهره حقیقی اسلام وهابیت که عربستان مدعی است مشخص شد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس با ابراز نگرانی از امنیت شهروندان ایرانی افزود: ما اجازه نمی‌دهیم به شهروند ایرانی توهین و اهانت شود و نمایندگان ملت باید از حرمت شهروندان ایرانی دفاع کنند.

وی افزود: ما نمایندگان ملت این اقدام عیرانسانی، غیراخلاقی و غیرشرعی را محکوم می‌کنیم و از وزارت امور خارجه می‌خواهیم نسبت به پیگیری پرونده قضایی تا مجازات ماموران خاطی مصر باشند.



تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:, | 9:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر جهاد کشاورزی:

500 هکتار از باغات مراغه به آبیاری تحت فشار مجهز می شود

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: 500 هکتار از باغ های این شهرستان به سامانه آبیاری قطره ای تحت فشار مجهز می شود.

محمد نریمانی افزود: برای اجرای این طرح ها حدود 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که 32میلیارد ریال آن تسهیلات بلاعوض دولتی است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای هر هکتار باغ 80 میلیون ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: حدود 56 میلیون ریال (85 درصد) از این اعتبار به صورت یارانه دولتی و 15 درصد نیز آورده خود باغداران برای تبدیل باغ های سنتی به آبیاری قطره ای است.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه ادامه داد: امسال محدودیتی در پرداخت تسهیلات بلاعوض برای تجهیز باغ ها به آبیاری قطره ای وجود ندارد و کشاورزان به راحتی می توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

نریمانی، یادآوری کرد: با هدف صرفه جویی در برداشت آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری تاکنون سه هزار و 200 هکتار باغ در این شهرستان به سامانه آبیاری قطره ای مجهز شده است.

وی گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود از شرایط خوبی برای فعالیت کشاورزی برخوردار بوده که با همکاری بهره برداران و استفاده از نظرات کارشناسان این مدیریت، این جایگاه ارتقا می یابد.

نریمانی ادامه داد: مراغه از دیرباز به لحاظ داشتن استعدادهای بالقوه در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی، تولیدات مازاد بر مصرف خود را به کشورهای مختلف صادر می کرد و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

هم اکنون حدود 20 هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود 280 هزار تن انواع میوه از آن ها برداشت می شود.

منبع خبر : ایرنا



تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:, | 9:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

بارش شدید باران  و تگرگ موجب آبگرفتگی معابر عمومی مراغه شد

بارش شدید باران بهاری، موجب آبگرفتگی بسیاری از خیایان ها و معابر عمومی مراغه شد.

بارش باران که از صبح امروز (شنبه) آغاز شده، علاوه بر آبگرفتگی برخی خیابان ها و معابر عمومی، موجب کندی تردد خودروها در سطح این شهر شد.

بارش باران موجب غافلگیری مردم و خوشحالی کشاورزان این شهرستان شده و از صبح امروز تا کنون به طور میانگین حدود پنج میلی متر بارندگی رخ داده است.

بنابر اعلام اداره هواشناسی مراغه، سامانه بارشی از جنوب غربی کشور وارد این منطقه شده و تا شامگاه روز دوشنبه در این شهرستان پایدار خواهد بود.

براساس پیش بینی این اداره، هوای این شهرستان در 24 ساعت آینده ابری گاهی با رگبار، تگرگ، آذرخش و مه رقیق همراه خواهد شد و در روز یکشنبه نیز جوی نسبتا آرام پیش بینی می شود و از صبح دوشنبه نیز شدت ابرها افزایش یافته و بارش ها شدت می گیرد.

اداره هواشناسی مراغه دمای کنونی هوای این شهرستان را 12 درجه بالای صفر گزارش کرده که نسبت به مدت مشابه روز گذشته 9درجه کاهش یافته است.

در سال زراعی جاری 255 میلی متر بارندگی در مراغه رخ داده که این بارندگی ها در مدت مشابه سال زراعی گذشته 204 میلیمتر بود.

با وجود رسیدن میزان بارش ها در مراغه به بیش از 250 میلی متر در سال زراعی جاری، برخی از کارشناسان این شهرستان بر این باورند که بارش ها، نسبت به بارش های سال های گذشته در افزایش آب سفره های زیر زمینی تاثیر چندانی نداشته است.

مراغه دارای حدود 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود 21 هزار و 150 هکتار به زیر کشت انواع باغات اختصاص دارد.



تاريخ : شنبه 22 فروردين 1394برچسب:, | 13:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه: مذاکرات ایران با 1+5 فقط در زمینه انرژی هسته ای است

امام جمعه مراغه گفت: با توجه به فرمایش های رهبر معظم انقلاب، مذاکرات ایران با گروه 1 + 5 فقط در حیطه انرژی صلح آمیز هسته ای صورت می گیرد.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: رسیدن مذاکرات به مرحله انتشار بیانیه با نظر رهبری و هدایت های معظم له برای توافق نهایی صورت گرفته و امیدواریم که توافق نهایی در چارچوب بیانیه منتشره باشد.

امام جمعه مراغه ادامه داد: اصل مذاکره کوتاه آمدن طرفین در برخی مسایل بوده و در اصول حقوق هسته ای صلح آمیز ملت ایران تیم مذاکره کننده تاکنون محکم ایستاده و عقب نشینی نکرده است.

حجت الاسلام پورمحمدی در خصوص انتقاد برخی افراد و گروه ها در ارتباط با بیانیه مشترک ایران و گروه 1+ 5 گفت: دولت جمهوری اسلامی باید تمام انتقادها در این خصوص را بشنود و انتقادات سازنده را مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) یادآوری کرد: این حضرت از زنان برتر اهل بهشت بوده و بهترین نمونه برای الگوی زنان و دختران کنونی است.

خطیب جمعه مراغه ادامه داد: به واسطه برکت وجودی حضرت فاطمه زهرا(س)، ائمه اطهار(ع) یکی پس از دیگری به مقام امامت رسیده و هدایت جامعه را برعهده گرفتند.



تاريخ : جمعه 21 فروردين 1394برچسب:, | 19:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
مدیر جهادکشاورزی مراغه خبر داد
اختصاص تسهیلات بلاعوض برای توسعه آبیاری قطره‌ای در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: 32 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای اجرای آبیاری قطره‌ای در مراغه اختصاص یافت.

 

محمد نریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: با تسهیلات اختصاص یافته 500 هکتار از باغ‌های مراغه به آبیاری قطره‌ای مجهز می‌شود.
وی با بیان اینکه برای اجرای هر هکتار 80 میلیون ریال نیاز است، افزود: 85 درصد اعتبار تبدیل باغ‌ها به سامانه آبیاری قطره‌ای توسط جهادکشاورزی تامین می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه گفت: امسال محدودیتی در پرداخت تسهیلات بلاعوض برای تجهیز باغ‌ها به آبیاری قطره‌ای نیست و کشاورزان به راحتی می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.
مدیر جهادکشاورزی مراغه افزود: با هدف صرفه‌جویی در برداشت آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری تاکنون 3 هزار و 200 هکتار باغ در این شهرستان به روش آبیاری قطره‌ای تجهیز شده‌اند.
نریمانی گفت: مراغه 21 هزار هکتار باغ دارد و در تغییر سیستم آبیاری باغ‌ها این شهرستان رتبه نخست را در استان دارد.



تاريخ : جمعه 21 فروردين 1394برچسب:, | 19:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا(ع): تامین عزت و سربلندی ایران مهمترین هدف شهدا بود

رییس عقیدتی و سیاسی پادگان امام رضا (ع) ارتش گفت: تامین عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی مهمترین هدف شهدا بود.

حجت الاسلام مهدی پورمحمد روز پنج شنبه در یادواره شهدای ارتش مراغه و شانزدهمین سالگرد شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی، افزود: شهدای والامقام در برابر همه قدرت ها، ایران اسلامی را به اوج اعلا رساندند و عزت و عظمت کنونی کشور ما به برکت خون شهدا و نیت و همت خیر خانواده شهداست.

وی با بیان اینکه ملت ایران آرامش، آسایش و عزت کنونی خود را مرهون رشادت های شهدا و ترویج این فرهنگ است، اظهار کرد: بیش از گذشته باید این فرهنگ در بین جوانان ما ترویج یابد تا ملت به عزت و عظمت دوچندانی در عرصه های داخلی و بین المللی برسد.

رییس عقیدتی و سیاسی پادگان امام رضا (ع) ارتش با اشاره به رشادت های شهید صیاد شیرازی، ادامه داد: از مهمترین رشادت و دلاوری های این شهید، انجام عملیات مرصاد بود که وی در سرکوبی منافقان به خوبی درخشید.

حجت الاسلام پورمحمد همچنین با اشاره به سالروز ولات حضرت زهرا (س)، گفت: ترویج زندگی دینی و ساده از مهمترین ویژگی های زندگی این بانوی بزرگوار است.



تاريخ : پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:, | 22:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
دکتر بهروز برایان جراح مغز و اعصاب به همراه همسرش وانسا کری،فرزند جان کری وزیر خارجه آمریکا، در بیمارستان ماساچوست بوستون مشغول طبابت هستند. دکتر بهروز والا ناهید همچنین استادیار دانشگاه هاروارد در رشته جراحی اعصاب است. وانسا کری و بهروز والا ناهید در همین بیمارستان در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر آشنا شدند و پس از چهار سال در سال ۲۰۰۹ رسما ازدواج کردند.

 

 

 


تاريخ : پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:, | 12:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

طرح پهنه بندی کشاورزی در آذربایجان شرقی اجرا می شود

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاوزی آذربایجان شرقی گفت: طرح پهنه بندی کشاورزی با هدف افزایش ضریب نفوذ کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت اجرا می شود.

 

علی اکبر نژادرضا، روز پنجشنبه در کارگاه آموزش پهنه بندی کشاورزی در مراغه افزود: این طرح برای اولین بار در کشور به منظور جمع آوری اطلاعات به روز بهره برداران کشاورزی، باغداری، دامداری و زراعی در این استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح توسط این سازمان به وزارت جهادکشاورزی پیشنهاد و به تصویب رسیده است، اظهار کرد: تلاش می شود بعد از جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازها، قابلیت ها و نقاط ضعف هر روستا، نسبت به ارایه راهکارهای لازم از سوی کارشناسان کشاورزی به بهره برداران اقدام شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در طرح پهنه بندی، مرکز مدیریت خدمات کشاورزی به گروهی از روستاهای کوچک تبدیل و پنج تا 13 روستا به هر کارشناس تعلق می گیرد تا با مدیریتی جزئی تر زمینه افزایش تولیدات کشاورزی از نظر کمیت و کیفیت فراهم شود.

نژادرضا، یادآوری کرد: استفاده درست و بهینه از اراضی، نیازمند ارزیابی دقیق منابع اکولوژی کشاورزی بوده که در این طرح تمامی اطلاعات جزیی بهره برداران هر روستا به صورت کوتاه مدت راستی آزمایی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این کارگاه گفت: طرح پهنه بندی کشاورزی، افق و ابعاد جدیدی برای پایش موثر و مدیریت منابع اراضی باز کرده و اطلاعات مورد نیاز توسط کارشناسان جمع آوری و به کار گرفته می شود.

محمد نریمانی، افزود: در پهنه بندی کشاورزی علاوه بر میزان و پتانسیل تولید، تمامی بیماری ها و موانع تولید هر روستا به صورت جداگانه توسط کارشناسان بررسی می شود.

در این کارگاه آموزشی 40 نفر از کارشناسان کشاورزی حضور داشته و پس از دریافت آموزش های لازم در این کارگاه، به مراکز خدمات کشاورزی سهند، آغجه کهل، خداجو و طلوع فجر اعزام شدند تا نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام کنند.

شهرستان مراغه حدود 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که حدود 21 هزار و 150 هکتار آن را باغات تشکیل می دهد.

منبع خبر : ایرنا



تاريخ : پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:, | 11:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 خیر مراغه ای برای تهیه جهیزیه نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد 390 میلیون ریال کمک کرد .
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مراغه گفت : با کمک مالی این خیر برای 40 نوعروس زیر پوشش سه قلم کالا شامل فرش ، سرویس چینی و سماور خریداری شد .
هاشمیان با بیان اینکه این خیر خواست نامی از وی برده نشود افزود : همچنین با کمک خیران در مراغه پارسال برای 140 نوعروس جهیزیه تهیه شد.
هاشمیان کمک خیران برای تهیه این تعداد جهیزیه را 4 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد .



تاريخ : پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:, | 9:11 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مقامات عربستانی پایبندی لازم را به مسایل اخلاقی و دینی ندارند
نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هتک حرمت ماموران آل سعود به ایرانی ها در فرودگاه جده گفت: این اقدام غیراخلاقی و غیرانسانی و غیرشرعی است و نشان می دهد مقامات عربستانی پایبندی لازم را به مسایل اخلاقی و دینی ندارند.

مهدی دواتگری، نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هتک حرمت ماموران آل سعود به ایرانی ها در فرودگاه جده به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: این اقدام غیراخلاقی و غیرانسانی و غیرشرعی است و نشان می دهد هنجارهای اخلاقی در کشور عربستان به هم ریخته است به طوری که دو سال گذشته نیز دیپلمات مست عربستانی در تهران پشت رل نشست و یک شهروند ایرانی را به قتل رساند.

به گفته وی این گونه اقدامات نشان می دهد که مقامات عربستانی پایبندی لازم را به مسایل اخلاقی و دینی ندارند.

این نماینده ادامه داد: در حالیکه دو نوجوان از مراسم عمره به کشور بازمی گشتند به بهانه بازرسی مورد تعرض قرار گرفتند البته طبق اعلام مسئولان وزارت خارجه و مسئولان حج تعرض در حدی بوده که به شکل تجاوز بوده اما با این وجود ما هنوز موفق به ملاقات با خانواده ها و این نوجوانان نشده‌ایم.

وی گفت: بنا شده است قبل از ظهر یکشنبه هفته آینده جلسه ای در وزارت خارجه با حضور مسئولان این وزارتخانه و سازمان حج و زیارت و بعثه رهبری در حج، و سایر دست اندرکاران و خانواده های نوجوانان متعرض شده تشکیل شود و این موضوع به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در بعدازظهر همان روز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز این موضوع را با حضور مسئولان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت مورد بررسی قرار می دهد.

دواتگری با بیان اینکه نمایندگان از رفتارهای غیراخلاقی و غیرانسانی با زائران ایرانی در عربستان نگران هستند گفت: بر همین اساس امروز طرح یک فوریتی در مجلس به امضای تعدادی از نمایندگان رسید و به هیئت رییسه تقدیم شد که طبق این طرح دولت ملزم می شود تا زمانی که امنیت زائران ایرانی تامین نشود از الزام آنها به عمره خودداری شود.

نماینده مراغه با بیان اینکه در سایت حدود 850 هزار نفر عمره گذار ایرانی عازم مکه می شوند گفت: اگر تا مقطعی از سفر آنها جلوگیری شود حتماً دولت عربستان را بیشترین ضرر را خواهند دید چون حتی کشور اندونزی نیز که چندین برابر ما جمعیت دارد نیز این حجم عمره گذار را ندارد.

وی ادامه داد: شاید با این اقدام ما دولت عربستان متوجه اقدامات زشتش شود.

وی تاکید کرد: طبق اعلام مقامات وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت دو مامور تعرض کننده بازداشت شده اند گفت: در موارد اینچنینی مجازات در قوانین عربستان اعدام است و ما انتظار داریم دولت عربستان این دو مامور را به اشد مجازات برساند.

دواتگری همچنین خطاب به مسئولان وزارت خارجه اعلام کرد: بهتر است مسئولان وزارت خارجه این موضوع را به صورت جدی دنبال کنند و حقوق اتباع ایرانی را پیگیری کند زیرا ما این اقدام را توهین آشکار به ملت ایران می دانیم و وظیفه ما نمایندگان ملت حفظ اعتبار و آبروی شهروندان ایرانی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت امور خارجه کاردار سفارتخانه عربستان را احضار و اعلام کرد اما باز هم ما انتظار داریم که دولت عربستان برای حفظ این اقدام زشت عذرخواهی کند.



تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:, | 13:36 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نامگذاری پارکی در تبریز به نام یک شاعر زنده
  یکی از پارک های تازه تاسیس در منطقه هفت تبریز به نام استاد کریمی مراغه ای، شاعری که در قید حیات است، نامگذاری می شود.

البته این کار قبلا در مراغه زادگاه این استاد بزرگ و با نام گذاری یکی از میادین اصلی این شهر بنام ایشان صورت گرفته بود.

پارک مسافر که با مشارکت و همراهی شهرداری سردرود در ورودی جاده آذرشهر به تبریز جهت رفاه حال همشهریان و مسافرانی که قصد ورود به شهر تبریز را دارند احداث شده است و به پاس زنده نگه داشتن نام و یاد شاعر معروف معاصر، استاد کریمی مراغه ای به این نام لقب گرفته است.

افتتاح این پارک، روز پنجشنبه(25فروردین) همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)  و روز زن با حضور مسئولان شهرداری و مقامات استانی و همچنین حضور استاد کریمی مراغه ای انجام خواهد شد.

گفتنی است، میرزا حسین کریمی مراغه‌ای، شاعر معاصر مراغه ی آذربایجان شرقی و ساکن شهر مراغه است. متولد 1306 کریمی ادامه دهنده سبک سنتی و کلاسیک شعر است و غالبا در اشعار طنز خود رسم و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته است.

کریمی مراغه ‌ای در حال حاضر در شهر مراغه به زندگی و خلق آثار ادامه می دهد. کریمی مراغه‌ای در کنار اینکه طنز پرداز بزرگی است از عاشقان اهل بیت بوده و کتاب های نوحه‌ او که از کتابهای طنز او بیشتر است، سال هاست در دیار آذربایجان صفا بخش عزاداری های مردم است. مجموعه های طنز او در شش جلد وبا عنوان "رنگارنگ" چاپ شده است.

اشعار طنز کریمی مراغه ای، طرفداران بی شماری بین مردم دارد و اشعار او مانند ضرب المثل بین مردم آذربایجان، بیان می شود.

 

منبع خبر : خبرگزاری شبستان



تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:, | 16:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

در جلسه نمایندگان با گودرزی چه گذشت؟


محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان عصر امروز در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حاضر شد تا به سوالات نمایندگان مردم پاسخ دهد.


به گزارش "ورزش سه" گودرزی عصر امروز با تعدادی از معاونین و همراهان در مجلس حضور یافت و مجبور شد به سوالات متعدد نمایندگان مجلس درباره مشکلات، کاستی ها و نارسایی های موجود در حوزه ورزش و جوانان پاسخ دهد .

نقطه اوج جلسه زمانی بود که حسین طلا نماینده تهران سوالات خود را مقابل وزیر مطرح کرد. فرماندار سابق تهران پس از اعلام تشکر از وزیر که متعاقب طرح پرسش از ایشان در آبان 93 انتظارات مجلس در خصوص فدراسیون بسکتبال را برآورده کرد، از وزیر ورزش و جوانان پرسید: آقای گودرزی! چه برسر فوتبال ایران و بویژه فوتبال پایتخت آمده است؟

عدم نظارت دقیق بر فدراسیونها بویژه فدراسیون فوتبال موجبات حاشیه دار شدن ورزش شده است. همچنین نحوه برگزاری انتخابات دیگر فدراسیونهای ورزشی که در اکثر موارد عدالت رعایت نمی شود و با وجود چیدمان های تکراری همیشه عدم رضایت اهالی ورزش را در بر داشته است که در این خصوص نیز وزیر ورزش و جوانان پاسخی نداد.

اما از آن مهمتر در خصوص تعیین سرنوشت تیمهای بزرگ پایتخت در اقدامی عجیب، یک اسپانسر منفرد توانست به صورت غیر قانونی در پشت و روی صحنه از 3 تیم پرسپولیس، استقلال و راه آهن حمایت کند.

طلا تاکید کرد: حمایت وزارتخانه از یک فرد باعث شد سرمایه های فنی و مدیریتی فوتبال ایران کنار گذاشته شوند و تمام تیمهای مهم تهرانی به علت اهداف جناحی در انتخابات پیش رو در اختیار یک جریان انحصارطلب قرار گیرد و معنای واقعی رقابت سالم بین تیمهای بزرگ پایتخت از بین برود.

در این خصوص وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد که از آقای سیاسی (مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تهران) شناخت زیادی نداشته است و شاید موضوع ارتباط با وی که از سوی برخی ها عنوان می شود؛ به خاطر "موضوع پیمانکاری" بوده است که آقای سیاسی در دانشگاه تهران برعهده داشته است و من واقعا از این مسایل بی اطلاع بوده ام.


با طرح این موضوع از سوی وزیر ورزش و جوانان؛ حسین طلا عنوان کرد که آقای وزیر اگر من از فردی که قرار است مدیرعامل یکی از پرطرفدارترین باشگاههای ورزشی کشور می شود شناخت نداشته باشم اشکالی ندارد ولی طرح این موضوع از سوی شما جای سئوال دارد!

در ادامه طلا تصریح کرد: به خاطر انتخاب غلط و مصلحت اندیشانه اکثر افراد هیات مدیره دو باشگاه بزرگ پایتخت، امسال استقلال و پرسپولیس دچار مشکلات عدیده ای شدند. همچنین عدم توفیق اسپانسرهای انتخابی وزارت ورزش در ایفای تعهدات مالی، موجبات دوری ستاره ها از استقلال و پرسپولیس را فراهم کرد که این امر و عدم نتیجه گیری مناسب، هواداران پرشور و پرشمار استقلال و پرسپولیس را ناراضی کرده و آنها را از حضور در استادیومها گریزان نمود.

در پاسخ به سئوالات مذکور امیررضا خادم، معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد که موضوعاتی که آقای طلا مطرح می کنند از روی دلسوزی بوده و ایشان از فعالان در حوزه ورزش هستند. در ادامه در حالی که نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشده بودند؛ گودرزی قول داد با نظارت مناسب بر عملکرد باشگاههای استقلال و پرسپولیس و فراهم کردن شرایط مناسب برای واگذاری این دو باشگاه پر طرفدار رضایت نمایندگان مجلس را در آینده نزدیک فراهم کند.

همچنین یکی دیگر از نمایندگانی که به شدت از وزیر ورزش و جوانان انتقاد کرد نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بود که اظهارداشت: سوال بنده از وزیر ورزش در خصوص حادثه تلخ 27 اسفند 93 است، در این روز بازیکنان تیم والیبال شهرداری ارومیه با اعضای تیم پیکان درگیر شده و مورد ضرب و جرح قرار گرفتند. وی ادامه داد: ما دوست نداریم که چنین اتفاقات تلخی را در هیچ جای کشور شاهد باشیم. به هر حال ما امیدواریم که با تحقیق و تفحص در این زمینه حق را به حق دار برسانیم.

در این خصوص مقرر شد که این موضوع از سوی کمیته ای متشکل ازنمایندگان مجلس؛ عیسی زاده (نماینده مردم مراغه)، محجوب و طلا (نمایندگان مردم تهران) مورد بررسی قرار گیرد و کمیته تشکیل شده نیز طی یکماه، مسببین این حادثه تلخ را شناسایی و گزارشی را به کمیسیون مربوطه ارایه کند.


تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:, | 8:34 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر کمیته امداد مراغه:

295 طرح اشتغالزایی برای مددجویان این نهاد اجرا شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: 295 طرح اشتغالزایی برای مددجویان این نهاد در سال گذشته اجرا شد.

 

 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی کمیته امداد مراغه، ایوب هاشمیان افزود: طرح های اشتغال در قالب خودکفایی، توان افزایی و کارانگیزی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، قالی بافی، صنعتی و خدمات اجرا شد و در این خصوص 30 میلیارد و 910 میلیون ریال تسهیلات از منابع امدادی و قرض الحسنه بانکی به مددجویان تحت حمایت اعطا شده است.

وی ادامه داد: در این مدت یک میلیارد و 110 میلیون ریال برای 13 مورد از طرح های تبدیلی پرداخت شد.

هاشمیان، با بیان اینکه سال گذشته بیش از سه میلیارد و 141 میلیون ریال عیدی به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان پرداخت شد، یادآوری کرد: بیش از پنج هزار خانوار تحت حمایت از عیدانه این نهاد بهره مند شدند.

وی، از پرداخت بیش از هشت میلیارد ریال حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های خودکفایی این نهاد خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 96 نفر از مددجویان تحت حمایت شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح خودکفایی، زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و حق بیمه آن ها توسط کمیته امداد پرداخت شده است.

هاشمیان، مبلغ پرداختی بابت حق بیمه این مددجویان را هشت میلیارد و 605 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: برای تامین بخشی از هزینه های درمانی متفرقه و موردی مددجویان نیز بیش از 470 میلیون ریال از سوی این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

منبع خبر : ایرنا



تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:, | 11:47 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس شبکه دامپزشکی: طرح مایه کوبی بیش از 936 هزار راس دام در مراغه اجرا شد

رییس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: طرح مایه کوبی 936 هزار و 448 راس انواع دام در سال گذشته علیه بیماری های مختلف دامی اجرا شد.

علی پاشایی افزود: این تعداد دام در برابر بیماری های آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، قانقاریا، بروسلوز و هاری مایه کوبی شدند.

وی اظهار کرد: از این تعداد دام 219 هزار و 487 راس توسط بخش دولتی و 716 هزار و 961 راس توسط بخش خصوصی مایه کوبی شد.

رییس شبکه دامپزشکی مراغه ادامه داد: در این مدت به منظور مبارزه با بیماری لمپی اسکین، 50 هزار مترمربع از اماکن دامی و 720 راس گاو، گوسفند و بز با 50 لیتر سم در دو روستا سمپاشی شد.

پاشایی یادآوری کرد: تهیه و توزیع حدود یک میلیون دز انواع واکسن های دام و دو میلیون و 400 هزار دز واکسن طیور، ارایه خدمات آموزشی به 238 مرغدار، 130 زنبوردار و 73 پرورش دهنده ماهی و تهیه و توزیع داروهای مورد نیاز دام و طیور از جمله فعالیت های این شبکه بود.

وی گفت: خونگیری گاو و گوسفند و انجام تست سل و بروسلوز به تعداد 926 راس، تست سل گاوی یک هزار و 79 راس و تست مشمشه 148 راس اسب از دیگر فعالیت های این شبکه است.

شهرستان مراغه با داشتن حدود 912 هزار واحد دامی از قطب های مهم تولید دام و فرآورده های دامی در شمال غرب کشور محسوب می شود.

منبع خبر : ایرنا



تاريخ : سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, | 17:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه:

خدمات رفاهی به 35 هزار زائر بقاع متبرکه در ایام نوروز ارایه شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از ارایه خدمات رفاهی و فرهنگی به 35 هزار زائر بقاع متبرکه این شهرستان در اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در ایام نوروز خبر داد.

حجت الاسلام جعفر جنتی گفت: ای طرح در دو بقعه امامزاده ابراهیم و محمد (ع) این شهرستان اجرا شد.

وی اظهار کرد: زایران علاوه بر زیارت این امامزاده ها از خدمات فرهنگی مانند دفاتر پاسخ گویی به مسایل شرعی، نمایشگاه های آرامش بهاری، غرفه های عفاف و حجاب و ویژه کودک و نوجوان و زایر سرای امامزاده ابراهیم (ع) بهره مند شدند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اشاره به اینکه استقبال زائران از این امامزادگان در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافت، ادامه داد: در سال گذشته در این طرح ها حدود 25 هزار گردشگر از این خدمات بهره مند شده بودند.

حجت الاسلام جنتی از بهره مندی دو هزار زائر گردشگر از خدمات رفاهی زایر سرای امامزاده چکان خبر داد و گفت: این مسافران از استان های همجوار آذربایجان شرقی، اصفهان، شیراز و قزوین به مراغه سفر کرده اند.

طرح ویژه نوروز در بقاع متبرکه امامزادگان سید ابراهیم و محمد (ع) مراغه با عنوان طرح آرامش بهاری درسوگ یاس نبوی به مناسبت تعطیلات نوروزی از 28 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه جاری و سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از دوم تا هفتم فروردین ماه جاری برگزار شد.

امامزاده های سید ابراهیم (ع)، سید محمد (ع)، بی بی هاجر (س) علی آباد و شهیدین، بقاع مبترکه و امامزاده های شاخص این شهرستان است.

منبع خبر : ایرنا



تاريخ : سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, | 9:56 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
در تذکر نمایندگان به وزرای خارجه و ارشاد مطرح شد
تاکید بر پیگیری موضوع تعرض ماموران سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده

تعدادی از نمایندگان در تذکری به وزرای خارجه و ارشاد خواستار پیگیری موضوع تعرض ماموران فرودگاه جده عربستان به دو نوجوان ایرانی شدند.

بتذکرات کتبی نمایندگان و مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (18 فروردین 94) از سوی هیات رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به وزیر بهداشت خواستار تسریع در برخورد با پزشکان متخصص کشیک بیمارستان‌های دولتی که در ایام عید نوروز در محل کار حضور نداشتند شدند.

نماینده مردم قائم‌شهر به وزیر آموزش و پرورش لزوم توجه به معیشت معلمان را متذکر شد.

سید هادی حسینی و حسین سبحانی‌نیا به وزرای کار و آموزش و پرورش لزوم پرداخت مطالبات و توجه به وضعیت حقوق و معیشت فرهنگیان بازنشسته را متذکر شدند.

احمد امیرآبادی فراهانی، حسین سبحانی‌نیا، سیدباقر حسینی، نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، عزیز اکبریان نمایندگان قم، نیشابور، زابل، ارومیه، تهران و کرج در تذکری به وزاری اطلاعات و دفاع خواستار تسریع در برخورد با گروهک‌های ضد انقلاب در استان سیستان و بلوچستان شدند.

حسین سبحانی‌نیا، نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان نیشابور، ارومیه و تهران در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در کمک‌رسانی به مردم جنگ‌زده یمن شدند.

الله‌وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در تذکری به وزیر علوم خواستار توجه و رسیدگی به مشکلات دانشگاه آزاد و جلوگیری از بروز تخلفات و فتنه‌هایی همانند فتنه سال 88 شد.

عطاالله سلطانی صبور، مهدی دواتگری و عزیز اکبریان نمایندگان رزن، مراغه و کرج در تذکری به وزرای امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پیگیری موضوع تعرض ماموران فرودگاه جده عربستان به دو نوجوان ایرانی شدند.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به وزیر صنعت ضرورت برنامه‌ریزی و نظارت دقیق‌تر در راستای جلوگیری از واردات لوازم‌التحریر با عکس‌های مغایر با فرهنگ ایران اسلامی و غیر شرعی به کشور را متذکر شد.

محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار رفع تبعیض‌ها در مورد حقوق فرهنگیان کشور شد.



تاريخ : سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, | 16:37 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

پژوهشگرمراغه ای چهارده مقاله ISI با موضوع رصد خانه مراغه در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رساند .
رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه گفت : این تعداد مقاله با موضوع رصد خانه مراغه را پژوهشگر این مرکز دکترسید محمد مظفری به چاپ رسانده است .
عبادی گفت : این محقق این مقالات را با موضوع تاریخ نجوم ایران ، نقش رصد خانه مراغه در تاریخ نجوم ایران ، ابزارآلات رصد خانه مراغه ، زیج هی تالیف شده در مراغه ، کتاب های رصد خانه مراغه ، علمای رصد خانه مراغه در مدت سه سال به چاپ رسانده است .
وی هدف این محقق و استاد یار مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه را معرفی رصد خانه تاریخی مراغه و نقش آن در نجوم ایران و جهان اعلام کرد.
عبادی گفت : مقالات این محقق برجسته ایرانی بیشتر در مجلاتJournal For The History Of Astronomy - Journal of Astronomical History and Heritage به چاپ رسیده است .
رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه گفت: تاکنون از این محقق 37مقاله با موضوع نجوم ، اخترفیزیک و رصد خانه مراغه در مجلات معتبر بین المللی خلرجی و داخلی به چاپ رسیده است .



تاريخ : سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, | 16:27 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

تکنسین های اورژانس 115 شمالغرب کشور به بیش از 9 هزار ماموریت اعزام شدند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: تکنسین های اورژانس 115 شمالغرب کشور از 27 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه جاری به 9 هزار و 907 مورد ماموریت اعزام شدند.

دکتر روزبه رجایی غفوری  با بیان اینکه مرکزیت فوریت های پزشکی استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی بااین استان است، افزود: از این تعداد هشت هزار و 89 مورد ماموریت غیرتصادفی و یک هزار و 818 مورد ماموریت تصادفی بوده است.

وی تعداد ماموریت های انجام شده در آذربایجان شرقی را چهار هزار و 95 مورد برشمرد و گفت: از این تعداد سه هزار و 491 مورد ماموریت غیر تصادفی و 604 مورد ماموریت تصادفی بوده است.

رجایی تعداد ماموریت های اعزامی اورژانس 115 استان آذربایجان غربی درهمین مدت را دو هزار و 153 مورد عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع این ماموریت ها تکنسین های اورژانس این استان به یک هزار و 675 مورد غیر تصادفی اعزام شده اند.

وی اظهار کرد: از دو هزار و 22 مورد ماموریت تصادفی و غیر تصادفی اعلام شده در استان اردبیل یک هزار و 700 مورد غیرتصادفی بوده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی افزود: تکنسین های اورژانس 115 استان زنجان به یک هزار و 455 مورد ماموریت تصادفی و غیر تصادفی اعزام شدند که از این تعداد یک هزارو 700 مورد ماموریت غیرتصادفی بوده است.

وی تعداد ماموریت های اورژانس 115 دانشکده علوم پزشکی مراغه را نیز در این مدت 182 مورد برشمرد و گفت: از این تعداد 134 ماموریت غیرتصادفی و 48 مامورت تصادفی می باشد.



تاريخ : سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, | 16:25 | نويسنده : شهروند مراغه ای |