دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: به دنبال کار اطلاعاتی و رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) و انجام عملیات مشترک با نیروی انتظامی، باند تهیه و توزیع مشروبات الکلی در این شهرستان شناسایی و منهدم شد.

 

علی دلداری روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این باند در منزلی استیجاری در شهرک ولیعصر(عج) این شهرستان اقدام به تولید و بسته بندی مشروبات الکلی در قالب برندهای خارجی به صورت پاکتی می کرد که محل شناسایی و متهمان دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: در این عملیات دو نفر متهم دستگیر و روانه زندان شدند و مقدار قابل توجهی الکل، اسانس های غیرمجاز، دستگاه پرس، آلات و ادوات تهیه و تولید مشروبات الکلی و مقداری مواد مخدر کشف و ضبط شد.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه یادآور شد: در این عملیات همچنین تجهیزات و خودروهای مورد استفاده متهمان توقیف و ضبط شد.
دلداری ادامه داد: از این واحد مسکونی دو تانکر مشروبات الکلی در حال تخمیر، 580 لیتر مشروبات آماده بسته بندی، 254 پاکت مشروبات آماده توزیع و چهار هزار و 600 پاکت آماده پرکردن و مقادیر قابل توجهی مواد اولیه تولید مشروبات الکلی ضبط و معدوم شد.
وی با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج)، عوامل قضایی و ماموران انتظامی در برخورد با پدیده شوم و زشت تهیه و توزیع مشروبات الکلی جدی هستند، گفت: با افراد سودجو که مبادرت به تهیه و توزیع اقلام قاچاق و با زیر پا گذاشتن موازین شرعی و حدود الهی مبادرت به مصرف مشروبات الکلی کنند، به شدت برخورد می شود.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه با بیان اینکه در فرآیند تولید چنین محصولاتی از اقلام شیمیایی غیرمجاز و نجس استفاده می شود، یادآوری کرد: تبعات استفاده از چنین مشروباتی برای بدن از نظر علمی اثبات و سابقه بروز صدمات بینایی به مصرف کنندگان گزارش شده است.
دلداری افزود: در راستای مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی نیز در پی اطلاعات واصله و بررسی های لازم، یک دستگاه خودروی ترانزیتی اقلام مجاز که اقدام به ایجاد جاساز در قسمت هایی از خودرو کرده و دو هزار بطری مشروبات الکلی را در آن جای داده بود، شناسایی شد.
وی اظهار داشت: خودروی مذکور از سوی ماموران نیروی انتظامی توقیف، مشروبات الکلی کشف شده، معدوم و متهم روانه زندان شد.
دلداری با قدردانی از زحمات و اهتمام جدی سربازان گمنام امام زمان(عج)، فرماندهی و ماموران انتظامی و عوامل قضایی این شهرستان در برخورد شدید با پدیده شوم قاچاق افزود: با توجه به اینکه مراغه در مسیر حمل و نقل کالا از غرب به مرکز کشور واقع شده است، عوامل و نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و قضایی به شدت با پدیده شوم قاچاق مشروبات الکلی و مواد مخدر برخورد می کنند.



تاريخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, | 13:44 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: دشمن درصدد جایگزینی ضدارزش ها با القای فرهنگ غربی خود به جای ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه است.

 

سرهنگ پاسدار رضا سامی، روز یکشنبه در همایش نیروهای سپاهی این شهرستان در اردوگاه المهدی، افزود: باید به پاسداری در راه صیانت از ارزش ها و آرمان های اسلامی در مقابل هجمه های دشمنان افتخار کنیم.
وی اظهار کرد: پاسدار، به عنوان واژه ای پرمعنا، نباید مورد خدشه قرار گیرد چرا که، حافظ دیانت، فرهنگ، انقلاب و جامعه اسلامی در برابر تندبادهای بزرگ و تهدیدهای کور دشمنان است.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه یادآور شد: سپاه در طول سال های پس از پیروزی انقلاب، در سال های دفاع مقدس و پس از آن در زمان کنونی، مایه قدرت و اقتدار روزافزون نظام اسلامی در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی است.
سامی، ادامه داد: پاسداران به عنوان بازوی کارآمد ولایت و نظام اسلامی، توانسته اند با تکیه بر روحیه جهادی و با تاسی از فرهنگ غنی نهضت عاشورا، توطئه ها و نقشه های قدرت های فرامنطقه ای و ایادی فریب خورده آن ها را خنثی کنند.
وی گفت: پاسداری از فرهنگ، اعتقادات و ولایت به عنوان رکن اصلی نظام اسلامی، رسالت بزرگ و خدشه ناپذیر سپاه بوده و در این راه از هیچ تلاش و مجاهدتی فروگذاری نمی کند.
سرهنگ سامی، با اشاره به نقش خانواده های پاسداران در حفاظت از آرمان های اسلامی و انقلاب، اضافه کرد: خانواده های پاسداران همواره به عنوان تربیت کننده نسل آینده و رشد و تعالی دهنده فکری، عقیدتی و معنوی آنان، حامی اصلی نظام، مردم و پاسداران دلاور این مرز و بوم هستند.
در این همایش از مدافعان حرم شهرستان مراغه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.



تاريخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, | 13:44 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس پلیس راه استان قزوین علت قطعی سانحه واژگونی خودرو منتخب مردم مراغه در مجلس دهم را توجه نكردن راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام كرد.

 

 

سانحه واژگونی خودرو محمدعلی حسین زاده منتخب مردم مراغه در مجلس دهم منجر به كشته شدن وی و یكی از همراهانش و مصدومیت چهار نفر دیگر از سرنشینان خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان شد.
سرهنگ بهرام زینلی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی وقوع این سانحه در ساعت 5 و 45 دقیقه بامداد روز 18 اردیبهشت ماه جاری در باند جنوبی و كیلومتر 63 آزاد راه قزوین - زنجان، موضوع بلافاصله به عوامل پلیس راه استان اعلام شد.
وی با اشاره به اعزام فوری كارشناسان پلیس راه به محل حادثه جهت تشخصیص علت وقوع آن افزود: براساس گزارش اولیه كارشناسان پلیس راه استان قزوین، علت وقوع این سانحه رانندگی توجه نكردن راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام شده بود كه تحقیقات تكمیلی نیز این نظریه را تكمیل و قطعی ساخت.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاكستان نیز كه در اولین لحظات تصادف، خود در محل حادثه حاضر شده بود به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اعلام این سانحه از سوی كارشناسان پلیس راه تشكیل پرونده، موضوع تحت نظارت ما قرار گرفت.
فرزین افروز افزود: علت این تصادف كه منجر به مرگ منتخب مردم مراغه، عجب‌ شیر، سراجو و قلعه‌ چای در مجلس دهم و یكی از همراهان وی شد، بی توجهی به جلو توسط راننده ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده و هیچ عامل دیگری هم مطرح نبوده و صحت ندارد.
خبرنگار ایرنا در پی به هوش آمدن راننده این خودرو كه در بیمارستان شهید رجایی قزوین بستری می باشد، قصد مصاحبه با وی را داشت كه طی تماس با مدیر روابط عمومی دانشگاه علومی پزشكی قزوین، موفق به هماهنگی و دیدار با وی نشد.
حسن ارداقیان اضافه كرد: به علت استقرار مدیركل حراست استانداری آذربایجان شرقی در محل بیمارستان شهید رجایی قزوین و محدودیتهایی كه تیم همراه وی ایجاد كردند، امكان مصاحبه با وی در حال حاضر امكان پذیر نیست.
یك منبع آگاه به خبرنگار ایرنا گفت: راننده این خودرو پس از به هوش آمدن در بیمارستان تامین اجتماعی تاكستان در خصوص علت این حادثه گفته است كه شب گذشته مراسمی بوده و تا دیر وقت همگی در آن مراسم بودند.
این منبع كه خواست نامش فاش نشود افزود: وی این مطلب را هم اضافه كرده، سرنشینان خودرو بدون استراحت به مقصد تهران به راه افتاده و خواب آلودگی راننده موجب انحراف از جاده و واژگونی آن شده و وقتی چشم گشودند خود را در بیمارستان یافتند.
وی اضافه كرد: تمامی این گفته ها تصویری برداری شده و در اختیار مسئولین امر قرار دارد.
محمدعلی حسین زاده در مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌ شیر، سراجو و قلعه‌ چای، از 90 هزار و 548 رای ماخوذه صحیح، 50 هزار و 980 رای كسب كرد و به مجلس راه یافت.

قزوین - ایرنا



تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395برچسب:, | 17:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 فرمانده انتظامي مراغه از كشف سيگارهاي آلوده به مواد مخدر در بسته هاي خارجي در اين شهرستان خبرداد.

سهراب رحيم زاده  افزود: ماموران اين شهرستان در انجام عمليات گشتي موفق به كشف هشت هزار و 952 برگ سيگار خارجي شدند كه آلوده به مواد مخدر است.
وي اظهاركرد: در جريان كشف اين سيگارها، ماموران اين فرماندهي به هنگام گشت هاي خودرويي، به دو دستگاه خودروي سواري مشكوك شده بودند كه پس از بررسي 14 هزار بسته تنباكو، هشت هزار و 952 عدد سيگار برگ و هفت هزار و 100 نخ سيگار كشف كردند.
فرمانده انتظامي مراغه با بيان اينكه ارزش ريالي اين كالاهاي قاچاق 250 ميليون ريال اعلام شده است، يادآوري كرد: بر اساس اعلام كارشناسان صنعت، معدن و تجارت و اداره دخانيات اين شهرستان اين سيگارها آلوده به مواد مخدر و الكل است.
رحيم زاده، ادامه داد: اين نخستين موارد مشاهده شده از آلودگي سيگارها به مواد مخدر و الكل بوده و در اين ارتباط چهار نفر از سودجويان قاچاق كالا دستگير و تحويل مقام هاي قضايي شدند.



تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395برچسب:, | 17:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 http://img7.irna.ir/1395/13950220/82067291/82067291-70710740.jpg

http://img7.irna.ir/1395/13950220/82067291/82067291-70710739.jpg

http://img7.irna.ir/1395/13950220/82067291/82067291-70710742.jpg

http://img7.irna.ir/1395/13950220/82067291/82067291-70710741.jpg

http://img7.irna.ir/1395/13950220/82067291/82067291-70710743.jpg

http://img7.irna.ir/1395/13950220/82067291/82067291-70710738.jpg

تصاویری از مراسم تشییع پیکر دکتر حسین‌زاده مراغه‌ای

 

تصاویری از مراسم تشییع پیکر دکتر حسین‌زاده مراغه‌ایتصاویری از مراسم تشییع پیکر دکتر حسین‌زاده مراغه‌ای



تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395برچسب:, | 16:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 امام جمعه و فرماندار مراغه به مناسبت درگذشت ناگهانی محمدعلی حسین زاده، منتخب مردم مراغه و عجب شیر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه ای امروز /دوشنبه/ را عزای عمومی در این شهرستان اعلام كردند.

 

 http://img7.irna.ir/1395/13950220/82066746/82066746-70709802.jpg

 

حسین زاده، منتخب مردم حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بامداد روز شنبه در سانحه واژگونی خودرو در محور زنجان - قزوین دار فانی را وداع گفت.
در این اطلاعیه آمده است كه درگذشت جانگداز و تاسف بار دكتر محمدعلی حسین زاده نماینده منتخب مردم شهید پرور و ولایت مدار مراغه و عجب شیر مایه تاثر و تالم شد.
به مناسبت این اتفاق ناگوار با تسلیت دوباره به مردم شهید پرور، روز دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 را در شهرستان ویژه مراغه عزای عمومی اعلام می كنیم.
پیكر محمدعلی حسین زاده منتخب مردم مراغه و عجب شیر امروز دوشنبه ساعت 10.30 صبح از مقابل مسجد شهدای مراغه تشییع و در گلشن زهرا (س) به خاك سپرده می شود.
آیت الله پورمحمدی امام جمعه مراغه صبح یكشنبه بر پیكر این منتخب نماز میت خواند و پیش از ظهر همان روز نیز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس و منتخبان مجلس دهم از مقابل مجلس قدیم شورای اسلامی تشییع شد.
حسین زاده منتخب مردم مراغه در مجلس دهم، صبح شنبه در حال عزیمت به سمت تهران برای شركت در همایش فرآیند قانونگذاری - الزامات و راهكارها بود كه در اثر حادثه رانندگی در بزرگراه زنجان - قزوین جان خود را از دست داد.
محمدعلی حسین زاده 39 ساله دارای مدرك تحصیلی دكتری علوم سیاسی از دانشگاه تهران، در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌ شیر، سراجو و قلعه‌ چای از 90 هزار و 548 رای ماخوذه صحیح، 50 هزار و 980 رای كسب و به مجلس راه یافته بود.

 



تاريخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, | 12:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

خبرگزاری فارس: احتمال وجود دست‌های پشت‌پرده در رابطه با درگذشت محمدعلی حسین‌زاده/ مرحوم قبل از حادثه از تهدید خود خبر داده بود

مدیر گروه انقلاب اسلامی دانشگاه معارف گفت: از کنار موضوع درگذشت مرحوم حسین‌زاده نمی‌توان با بی‌توجهی گذشت، زیرا مرحوم قبل از حادثه، در تماس‌ با خانواده خود از مسئله تهدیدشدن در جاده را خبر داده بود.

یعقوب توکلی مدیر گروه انقلاب اسلامی دانشگاه معارف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم محمدعلی حسین‌زاده، گفت: مرحوم حسین‌زاده از همکاران و دوستان ما و همچنین از اساتید درس انقلاب اسلامی و فارغ‌التحصیل دانشکده معارف قم بود، که در این راستا تلاش‌های بسیار زیادی هم انجام داد.

توکلی افزود: مرحوم حسین‌زاده به دلیل فعالیت‌های گسترده‌ای که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران داشت و همچنین به دلیل ایستادگی در برابر جریان‌های ضد انقلاب و نفاق، معمولاً مورد تهدید و توهین قرار می‌گرفت و بارها مسئله تهدید علیه خودش را با اینجانب مطرح کرده بود.

وی ادامه داد: گستره فعالیت مرحوم حسین‌زاده در موضوعات مختلف مربوط به انقلاب اسلامی و همچنین تلاش برای دفاع از ارزش‌های انقلاب بر کمترکسی پوشیده است به گونه‌ای که منافقین در رسانه‌های خود چندین بار از مرحوم به عنوان شخصی که مورد تنفر و بغض آنان است، یاد کرده بودند.

این استاد دانشگاه با اشاره به موفقیت مرحوم حسین‌زاده در راهیابی به دهمین دوره مجلس، تصریح کرد: موفقیت مرحوم حسین‌زاده در انتخابات مراغه آن هم با دست خالی و کمترین امکانات نشانه اعتماد مردم شهید پرور مراغه به این جوان انقلابی و پاک باخته بود.

توکلی تأکید کرد: تلقی ما این است که از کنار حادثه‌ای که برای مرحوم حسین‌زاده رخ داده نمی‌توان با سرعت و بی‌توجهی گذشت، از طرفی هم بنابر اظهارات خانواده آقای حسین‌زاده، مرحوم قبل از حادثه، در تماس‌هایی از مسئله تهدید شدن در جاده را خبر داده بود.

وی افزود: خواهرزاده مرحوم حسین‌زاده به ما خبر داد که شکایتی را در این رابطه تنظیم کرده‌اند و قصد دارند موضوع درگذشت مرحوم را پیگیری کنند، علی‌القاعده انتظار می‌رود که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور نیز با حساسیت بالایی مسئله را از هر حیث مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: بنابر گزارش شاهدان حادثه، شیشه‌های خودرو 40 متر قبل از واژگون شدن روی زمین ریخته شده بود که به نظر نمی‌رسد عامل خواب‌آلودگی تنها دلیل حادثه و درگذشت مرحوم حسین‌زاده باشد و این گمان بسیار قوی وجود دارد که این مرحوم مورد بغض جریان ضد انقلاب قرار گرفته باشد.

توکلی گفت: اخیراً نیز شاهد حملات شدیدی به مرحوم حسین‌زاده از سوی جریان ضد انقلاب بودیم. برخی از  سایت‌های ضد انقلاب نیز خوشحالی و احساس موفقیت و پیروزی خود را در رابطه با درگذشت مرحوم حسین‌زاده اعلام کردند.

وی در خاتمه با اشاره به مشکلات اقتصادی که احتمالا برای خانواده مرحوم حسین‌زاده پیش خواهد آمد، گفت: با توجه به اینکه مرحوم حسین‌زاده به دلیل شرکت در انتخابات از محل کار قبلی خود استعفاء داده ممکن است رابطه استخدامی وی دچار اختلال شده باشد و ما از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم با عنایت به اینکه نامبرده دارای 4 فرزند صغیر است شرایط ویژه‌ای را برای وضعیت استخدامی وی و مسائل مالی آینده خانواده این مرحوم در نظر بگیرند.

لازم به ذکر است تصویر زیر خودروی مرحوم حسین‌زاده پس از واژگونی است:



تاريخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
تاريخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, | 10:0 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: مردم مراغه و عجبشیر به دلیل فوت ناگهانی منتخب این حوزه انتخابیه در مجلس دهم بر اثر سانحه رانندگی یک سال بدون نماینده می مانند.

 سعید شبستری خیابانی با اشاره به تصریح قانون مبنی بر ضرورت برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس در ظرف زمانی هفت ماهه افزود: اما عرف رایج این است که انتخابات میان دوره ای همزمان با نخستین انتخابات پیش رو برگزار شود که در مورد حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر، انتخابات مجلس این شهرستان با انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها (در خرداد سال آینده) همزمان خواهد شد.

وی گفت: بر اساس قانون داوطلبان جدید نیزمی توانند در انتخابات میان دوره ای در این حوزه انتخابیه ثبت نام و برای راهیابی به مجلس دهم رقابت کنند.

وی یادآور شد: منتخب مردم حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بامداد روز شنبه / 18 اردیبهشت/ و حدود یک هفته پس از موفقیت در دور دوم انتخابات مجلس دهم در یک سانحه رانندگی در آزاد راه قزوین- زنجان درگذشت.

دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 251 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مراغه، عجبشیر، سراجو و قلعه چای در 10 اردیبهشت سال جاری برگزار و محمدعلی حسین‌زاده با کسب 50 هزار و 980 رای راهی بهارستان شد و مهدی داوتگری از راهیابی به مجلس دهم باز ماند.

در دور اول 240 هزار نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر واجد شرایط رای در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند که از این تعداد حدود 157 هزار نفر در رای گیری شرکت کردند.

در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر به علت کسب نشدن 25 درصد آرا از سوی هیچ یک از نامزدها، دو نامزد انتخابات با کسب بیشترین رای به مرحله دوم راه یافته بودند.

 



تاريخ : یک شنبه 19 ارديبهشت 1395برچسب:, | 13:1 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 
با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و منتخبین مجلس دهم مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین زاده برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر نماینده منتخب مراغه و عجب شیر برگزار شد

امروز (یکشنبه 19 اردیبهشت) مراسم تشییع پیکر مرحوم محمدعلی حسین زاده، نماینده منتخب مراغه و عجب شیر در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر علی لاریجانی به همراه نمایندگان مجلس و منتخبین مجلس دهم حضور داشتند.

دکتر لاریجانی در حاشیه مراسم تشییع پیکر نماینده منتخب مراغه و عجب شیر با خانواده مرحوم حسین زاده دیدار و در این مراسم سخنرانی کرد.



تاريخ : یک شنبه 19 ارديبهشت 1395برچسب:, | 12:58 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 كارشناس آزمايشگاه معاونت آموزشي٬ پژوهشي و دانشجويي دانشكده علوم پزشكي مراغه٬ در سومين گردهمايي تخصصي علمي كارشناسان شاغل در آزمايشگاه هاي كشور به عنوان كارشناس برتر انتخاب شد.

 

 

  در اين آيين كه در تالار ابن سيناي دانشگاه تهران با حضور وزير بهداشت٬ درمان و آموزشي پزشكي برگزار شد٬ هشت نفر از كارشناسان برتر كشوري در حوزه آزمايشگاه معرفي و مورد تجليل قرار گرفتند كه يونس پروين از دانشكده علوم پزشكي مراغه نيز يكي از اين منتخبان بود.
كارشناسان برتر كشوري با راي و نظر هيأت داوران و با توجه به فعاليت هاي آموزشي٬ پژوهشي٬ تحقيقاتي و درماني و فعاليت هاي فوق برنامه اي انتخاب شده اند.
مجوز فعاليت دانشكده پرستاري و مامايي مراغه در سال 1369 از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي اخذ و در سال 1391 با ادغام شبكه بهداشت و درمان و دانشكده پرستاري و مامايي به عنوان دانشكده علوم پزشكي و خدمات درماني تغيير يافت.
اين دانشكده در سال 1393 از دانشگاه علوم پزشكي تبريز جدا شد و هم اكنون به صورت مستقل زير نظر وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشكي فعاليت مي كند.
دانشكده فوق به عنوان يكي از مراكز مهم آموزشي اين شهرستان در زميني به مساحت 85 هكتار و با زيربناي هشت هزار و 500 متر مربع احداث شده است.



تاريخ : یک شنبه 19 ارديبهشت 1395برچسب:, | 10:11 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مجلس شورای اسلامی به دلیل شركت نمایندگان در مراسم تشییع پیكر مرحوم محمد علی حسین زاده منتخب مراغه در مجلس دهم و حضور در همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهكارها تعطیل شد.

 

محمدرضا باهنر كه ریاست جلسه علنی روز یكشنبه مجلس را برعهده داشت، گفت: همچنین به دلیل حضور نمایندگان منتخب مجلس دهم در همایش فرآیندهای قانونگذاری، الزامات و راهكارها جلسه علنی زودتر به اتمام می رسد و آنها به ساختمان قدیم مجلس می روند.
محمدرضا باهنر جلسه بعدی مجلس را فردا (دوشنبه) ساعت 8 صبح اعلام كرد.
به گزارش ایرنا، محمد علی حسین زاده منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مراغه، عجب‌ شیر، سراجو و قلعه‌ چای كه برای شركت در همایش فرآیند قانون گذاری و راهكارها بامداد شنبه راهی تهران بود، براثر واژگونی خودروی حامل وی در باند جنوبی آزاد راه قزوین - زنجان جان خود را از دست داد.
همایش فرآیند قانون گذاری و راهكارها روز شنبه با حضور منتخبان مجلس دهم آغاز به كار كرد.



تاريخ : یک شنبه 19 ارديبهشت 1395برچسب:, | 10:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

ششمین سمینار آنالیز عددی و کاربردی در مراغه برگزار می شود

 دبیر ششمین سمینار آنالیز عددی و کاربردی از برگزاری ششمین سمینار آنالیز عددی و کاربردی در مراغه با همکاری انجمن ریاضی ایران خبر داد.

 با بیان اینکه این سمینار در دانشکده علوم پایه دانشگاه مراغه  برگزار می شود، افزود گفت : فراهم ساختن امکان نقد و بررسی یافته‌های علمی  در زمینه آنالیز عددی ایجاد بستر مناسب برای ارایه آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی مرتبط با موضوعات سمینار، گردهمایی متخصصین آنالیز عددی و دبیران ریاضی به منظور تعامل و تبادل علمی و حرفه‌ای، تولید دانش از جمله اهداف اصلی این سمینار است.

مهدی زاده خالسرایی افزود: آنالیز عددی و کاربردهای آن، حل عددی معادلات دیفرانسیل و انتگرال، روش‌های عددی در جبر خطی، روش‌های عددی در سیستم‌های دینامیکی، کاربرد آنالیز عددی در آمار، هوش مصنوعی، بهینه سازی، ریاضیات مالی، ریاضیات زیستی و مسائل معکوساز جمله محور های اصلی این کنفرانس است.

وی ادامه داد :در این سمینار  پروفسور اسماعیل بابلیان استاد دانشگاه خوارزمی تهران، پرفسورCe mil Tunc استاد دانشگاه     Yuzuncu Yil – Turkey، دکتر مهردادلکستانی استاد دانشگاه تبریز، دکتر علی فروش باستانی استادیار دانشگاه تحصیلا ت تکمیلی زنجان، دکتر داود میرزایی  استادیار دانشگاه اصفهان سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این کنفرانس ۳۰ و ۳۱ تیرماه سال جاری برگزار می شود، افزود : علاقمندان برای ارسال مقالات تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه این کنفرانس واقع در دانشکده علوم پایه  دانشگاه مراغه ارسال نمایند.

مهدی زاده خالسرایی گفت: تعداد ۳۰ نفر اعضای کمیته داوران این سمینار را تشکیل و و ظیفه داوری این مقالات را به عهده خواهند داشت و برای هر مقاله  دو  داور ارزیابی خواهد کرد.

وی با  اینکه  دانشگاه مراغه، هتل آلیانس مراغه، دانشگاه آزاد مراغه، انجمن علمی ریاضی ایران، بانک تجارت مرکزی مراغه(در حال مذاکره)، معاونت راهبردی ریاست جمهوری(در حال مذاکره) از حامیان مادی اعلام و تصریح کرد :دانشگاه مراغه، انجمن علمی ریاضی ایران، پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC)، دانشگاه تبریز، دانشگاه پیام نور تبریز، دانشگاه محقق اردبیلی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن علمی ریاضی دانشگاه مراغه حامیان معنوی و علمی این سمینار است



تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, | 9:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

سه زندانی جرایم غیر عمد مالی زندان مراغه با كمك خیران و عزاداران حسینی مراغه همزمان با 27 رجب و عید مبعث حضرت رسول اكرم (ص) آزاد شدند.

 

 

سربازان هیات حسینی حسینیه اعظم قاسمیه مراغه همزمان با عید مبعث، جشن گلریزان برگزار كردند كه در این آیین خیران و عزاداران با اهدای 100 میلیون ریال زمینه آزادی سه تن از زندانیان جرایم غیرعمد مالی را فراهم كردند.
داداستان عمومی و انقلاب مراغه در این آیین گفت: بر اساس قانون مجازات های اسلامی، دادگستری تلاش می كند كه تنایج مجازات به خود فرد تحمیل شود اما در برخی موارد خانواده زندانیان در خطر بزه های اجتماعی قرار می گیرند.
علی دلداری، افزود: در این صورت اعضای خانواده های زندانیان دچار برخی از مشكلات می شوند كه در ادامه آن، بزه های اجتماعی دامن گیر جامعه شده و تاثیرهای آن نیز به كل جامعه وارد می شود.
وی اظهاركرد: انجمن های خیریه و حمایتی از جمله انجمن حمایت از زندانیان و هیات حسینی قاسمیه در این زمینه وارد عرصه شده اند تا با كمك به زندانیان، بروز نتایج سوء علیه خانواده ها و بزه های اجتماعی را كاهش و ریشه كن كنند.
رئیس هیات قاسمیه مراغه نیز در این آیین گفت: سربازان این هیات همیشه در انجام كارهای خیریه عمومی پیش قدم بوده اند و ارسال كمك های نقدی و غیرنقدی به آسیب دیدگان زلزله اردبیل و ورزقان از جمله كارهای آنان است.
حبیب صدر، با بیان اینكه اكنون نیز سربازان این هیات و خیران مراغه ای ساكن در شهر و سایر نقاط كشور 100 میلیون ریال برای آزادی زندانیان كمك كرده اند، افزود: هدف از اجرای این طرح های حمایتی، جامه عمل پوشاندن به آرمان های نهضت حسینی است.
وی اظهاركرد: این هیات در نظر دارد در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری آیین گلریزان برای حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد مالی و تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند كند.
زندانیان آزاد شده جرایم غیرعمد مالی از مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان مراغه بودند كه مقرر شد جرایم آنان پرداخت و طی هفته آینده به آغوش خانواده های خود بازگردند.



تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, | 9:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه با عنوان سفیران هنر و مهربانی با معرفی برترین ها به كار خود پایان داد.

 

این جشنواره در چهار بخش طراحی و نقاشی، حجم و نقش برجسته، گرافیك و كاریكاتور، تذهیب و نگارگری و در دو محور ورك شاپ و نمایشگاه برگزار شد.
اعظم محرابی، بهروز مظاهری و سودا رزاقی نفرات اول تا سوم و ریحانه كاغذچی شایسته تقدیر در بخش نقاشی و طراحی شناخته شدند و رتبه اول بخش حجم و نقش برجسته نیز به محمدحسین پاشایی و رتبه سوم نیز به صورت مشترك به بهرام آشفته و مهسا صحتی تعلق گرفت و در این بخش اثری شایسته مقام دوم تشخیص داده نشد.
بخش گرافیك و كاریكاتور نیز دارای اثری شایسته رتبه دوم نبود و اثر رعنا بزازی مطلق رتبه اول و لیدا ملازاده رتبه سوم را به خود اختصال داد و در بخش تذهیب و نگارگری نیز اثر شمسه نوید فیاضی شایسته تقدیر شناخته شد.
هیات داوران جایزه ویژه خود و اثر برتر كل جشنواره را به آثار سنگی محمدحسین پاشایی اهدا كرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: جشنواره یازدهم از اسفند سال گذشته كار خود را آغاز كرد و طی این مدت 126 اثر از 46 هنرمند به دبیرخانه ارسال شد.
احمد دادرس فیاضی، افزود: از اهداف مهم این جشنواره ایجاد وفاق و همدلی بین هنرمندان بوده و در این دوره از جشنواره، هنرمندانی با سلایق و طیف های مختلف حضور داشتند.
هیات داوران یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه متشكل از صابر بقال اصغری، سیدرضی رضوی و سولماز عبدالوش بودند.
ورك شاپ یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی از اول تا سوم اردیبهشت در تالار عبدالقادر مراغی برگزار و نمایشگاه آثار راه یافته به این جشنواره از هفتم تا پانزدهم اردیبهشت در محل نگارخانه مهر مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد.
یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه به همت انجمن هنرهای تجسمی (صدرا) و با همكاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و كانون بسیج هنرمندان این شهرستان برگزار شد.



تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, | 9:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده انتظامی مراغه خبر داد

دستگیری سارق طلا‌های منازل در مراغه

خبرگزاری فارس: دستگیری سارق طلا‌های منازل در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه گفت: سارق 600 میلیون ریال طلاهای منزلی در مراغه بازداشت شد.

 سهراب رحیم‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  این سارق از منزلی در مراغه 600 میلیون ریال طلا، 10 میلیون ریال پول نقد و 4 دستگاه گوشی تلفن همراه سرقت کرده است.

وی افزود: از محل زندگی این سارق همچنین مقداری طلا و اشیای عتیقه کشف شده است.

این مسئول اضافه کرد: این سارق با همکاری صاحب خانه در کمتر  24 ساعت دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده انتظامی مراغه اضافه کرد: این فرد در فرصت مناسب از خالی بودن منزل استفاده و اقدام به سرقت کرده است.

رحیم‌زاده از خانواده‌ها خواست از نگهداری اشیای قیمتی با ارزش زیاد در منزل خودداری کرده و موقع خروج از منزل موارد ایمنی را رعایت کنند.



تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, | 9:1 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
قزوین؛
منتخب مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی بامداد امروز در یک سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان درگذشت.
رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: این سانحه در کیلومتر 63 باند جنوبی آزادراه قزوین_ زنجان رخ داد و بر اثر آن خودروی محمد علی حسین زاده منتخب مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی واژگون شد و وی جان باخت.
 
به گفته ی سرهنگ زینلی ، در این حادثه راننده و دو سرنشین دیگر این خودرو هم مصدوم و برای درمان به بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان منتقل شدند.
 
رییس پلیس راه استان ، حبیب اله حسین زاده، ایران سلیماندوست و لیلا شفق راننده و دو سرنشین این خودرو اعلام کرد.
 
سرهنگ زینلی علت حادثه را عدم توجه راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد.


تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, | 9:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 معاون استاندار و فرماندار ويژه مراغه گفت: مجلس شوراي اسلامي بايد نسبت به افزايش اختيارات شوراهاي اسلامي برنامه اي مدون داشته باشد.

 
 
 

http://img7.irna.ir/1395/13950213/82058153/82058153-70693328.jpg

ظفر محمدي، روز دوشنبه در آيين گراميداشت روز كارگر و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در محل تالار معلم اين شهرستان افزود: شوراهاي اسلامي شهر به دليل مردمي بودن و منتخبان آنان براي مديريت جامعه اي كوچكتر به عنوان عصاره اي از مردم هستند.
وي اظهار كرد: شوراي اسلامي شهر به عنوان بازوي نظام براي ارتباط بين مردم و مسئولان بوده و به منظور افزايش توانمندي آنان در توسعه و مديريت شهري لازم است اختيارات آنها افزايش يابد.
فرماندار ويژه مراغه ادامه داد: انتظار مي رود نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بر افزايش اختيارها و اصلاح قوانين شوراي اسلامي شهر و روستا قدمي مثبت بردارند.
محمدي با بيان اينكه تحقق اقتصاد مقاومتي از مهمترين مطالبه هاي رهبري از مردم و مسئولان است افزود: دولت درصدد است با فراهم آوري امنيت سرمايه گذاري اين تحقق را تسريع دهد.
وي خاطر نشان كرد: براي موفقيت در اقتصاد مقاومتي نيازمند اقدامي عملي هستيم كه شوراهاي اسلامي شهر مي توانند با ايجاد شرايط آسان سرمايه گذاري در اجراي اقتصاد مقاومتي سهيم باشند.
فرماندار مراغه از كارگران و فعالان عرصه توليد به عنوان پايه هاي اجراي اقتصاد مقاومتي ياد كرد و افزود: كار و كارگر نماد نوآوري، توسعه و سازندگي در ايران اسلامي بوده و با وجود آنها، توليد در كشور شكل مي گيرد.
محمدي گفت: حمايت از توليدات داخلي و قشر كارگر باعث رونق اقتصادي شده و با فعاليت آنها به صورت مستمر و وسيع، اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتي شكل واقعي خود را خواهد يافت.
شهردار مراغه نيز در اين آيين گفت: مديريت شهري برنامه هاي سال جاري خود را در محورهاي مختلف از جمله اقتصاد مقاومتي – اقتصاد شهري، بررسي امنيت سرمايه گذاري در شهر، حمايت از توليد كالاي داخلي و اقتصاد مقاومتي مشاركت شهروندان آغاز كرده است.
نادر ابراهيمي افزود: شهرداري مراغه با تكيه بر حمايت اعضاي شوراي اسلامي شهر به دنبال تحقق اين محورها در سال جاري بوده تا بتواند اقتصاد مقاومتي را به عنوان اقتصادي پايه در برنامه هاي خود پياده كند.
وي مشاركت مردم در اين ارتباط را مهمترين پشتيباني عنوان و افزود: اين نهاد هم اكنون به دنبال بررسي امنيت اقتصاد شهري در شرايط پسا برجام است تا بتواند علاوه بر حمايت از توليدهاي بومي و داخلي، مردم را در اجراي اقتصاد مقاومتي هم سو با دولت حركت دهد.
در اين آيين از اعضاي شوراي اسلامي شهر و چند تن از كارگران نمونه خدمات شهري مراغه و بازنشستگان اين نهاد تجليل شد.

http://img7.irna.ir/1395/13950213/82058153/82058153-70693329.jpg

http://img7.irna.ir/1395/13950213/82058153/82058153-70693330.jpg

 



تاريخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدير آموزش و پرورش مراغه با بيان اينكه معلم پناهگاه جامعه براي رسيدن به سعادت و آگاهي است گفت: معلمي به عنوان مشاغل ارزشمند جامعه، همان رسالت خطير انبيا را در مبارزه با جهل و ناداني برعهده دارند.

جليل اسلامي، روز دوشنبه در آيين آغاز تجليل از دانش آموزان ممتاز فرهنگي شهرستان افزود: براي رساندن جامعه به سمت آگاهي معلمان به رغم مشكلات، بي عدالتي ها و گرفتاري هاي حوزه كاري، هرگز با بي انگيزگي و بي رغبتي در كلاس هاي درس حاضر نشده چرا كه كار معلم هميشه همراه با عشق است.
وي افزود: مديريت آموزش و پرورش مراغه در هفته معلم امسال طي 18برنامه از دو هزار دانش آموز دختر و پسر ممتاز فرهنگي تجليل به عمل مي آورد.
نخستين آيين تجليل از 210 دانش آموز دختر دوره ابتدايي با حضور مسئولان شهرستان در محل تالار شهيد بهشتي مراغه برگزار شد.
http://img7.irna.ir/1395/13950213/82058133/82058133-70693301.jpg



تاريخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:44 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 امام جمعه مراغه و نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر پشتيباني از رهبر معظم انقلاب، گفت: طلاب نبايد به مسائل روز جامعه بي تفاوت باشند.

 

آيت الله محمدتقي پورمحمدي، روز يكشنبه در همايش طلاب به مناسبت سالروز شهادت آيت الله مطهري و هفته معلم و عقيدتي و سياسي در مسجد جامع اين شهرستان افزود: علم اندوزي، جهاد در راه خدا و تقوا از مهمترين ويژگي هاي جهادگران زمان كنوني بوده و معلمان و استادان در زمان كنوني جهادگران انقلاب اسلامي هستند.
وي اظهار كرد: طلاب نيز بايد با تاسي از بزرگاني مانند شهيد مطهري، خود را مجهز به علم، تقوا و جهاد در راه خدا كنند تا بتوانند با شناخت مسائل روز جامعه و تاكيدهاي رهبر معظم انقلاب پشتيبان ولايت فقيه و ولي امير مسلمين جهان باشند.
امام جمعه مراغه يادآور شد: طلاب مهمترين پشتيبان انقلاب اسلامي ايران براي ثبات اسلام در جهان بوده و نظام اسلامي نيز با تربيت طلاب، موجب استحكام پايه هاي اين دين در جهان مي شود.
آيت الله پورمحمدي، ادامه داد: وظيفه كنوني علما و آحاد جامعه، احساس تكليف در برابر آرمان هاي انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامي و عمل به آن ها بوده كه تاكيدهاي رهبر معظم انقلاب هميشه بر اين اصول استوار است.
وي با اشاره به 12 ارديبهشت سالروز شهادت آيت الله استاد مرتضي مطهري و روز معلم گفت: انديشه و تفكر شهيد مطهري جزو سرمايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي بود و مسئولان و صاحب نظران بايد در راستاي اعتلاي آن ها در جامعه تلاش كنند.
آيت الله پورمحمدي، معلمي در حوزه و دانشگاه را از ويژگي هاي بارز و برجسته شهيد مطهري عنوان كرد و افزود: تسلط وي بر موضوعات علمي، استقبال از پرسش هاي دانشجويان و طلاب، تبيين مطالب علمي با بيان ساده و پرورش شاگرداني زبده از ديگر ويژگي هاي مهم اين معلم والا مقام بود.



تاريخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395برچسب:, | 10:56 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مسئول كميته غانوردي مراغه گفت: عمليات كشف نقاط ناشناخته غار چپر اين شهرستان انجام شد.

 

بهزاد قمي افزود: در اين علميات كه در برنامه مشتركي بين 'گروه غارنوردي اتحاد مراغه' و 'گروه غارنوردان آذربايجان – تبريز' اجرا شد، تنها چاه باقيمانده اين غار به عمق 50 متر شناسايي شد.
وي با بيان اينكه اين غار دو سال گذشته كشف شده است، اظهار كرد: كاوش هاي مختلف از سال گذشته تا كنون به انتهاي عمق 75 متري رسيده و شش تالار، سه چاه زميني 20 تا 50 متري و چهار چاه هوايي در اين غار نقشه‌برداري و كار اكتشاف صورت گرفته است.
مسئول كميته غانوردي مراغه ياداور شد: اين غار در سه طبقه داراي تالارهاي كوچك و بزرگ و دالان‌هاي پيچ در پيچ پوشيده از گُل كَلم، دندان سگي هاي آهكي و چندين آبشار آهكي است.
قمي، ادامه داد: به خاطر تنگ بودن دهانه غار، ورود به آن توسط افراد غيرفني سخت بوده و در گذشته تنها غارنوردان حرفه‌اي از اين جاذبه زيبا ديدن كرده‌اند.
وي، گفت: غار چپر از نوع طبيعي و در دامنه دره‌اي زيبا به همين نام در شرق روستاي چاوان‌سفلي در شمال شرقي مراغه قرار گرفته است.
مراغه به خاطر قرار گرفتن در دامنه‌هاي آتشفشاني سهند از جاذبه‌هاي طبيعي فراواني برخوردار بوده و دو غار بزرگ آذربايجان شرقي شامل هامپوئيل و چَپَر در اين شهرستان قرار گرفته است.

http://img7.irna.ir/1395/13950212/82057081/82057081-70691280.jpg

http://img7.irna.ir/1395/13950212/82057081/82057081-70691281.jpg



تاريخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395برچسب:, | 10:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدير آموزش و پرورش مراغه گفت: چهار مدرسه اين شهرستان موفق به كسب رتبه هاي اول كشوري در سايت همگام اين وزارتخانه شدند.

 

جليل اسلامي افزود: دبستان هاي بدر2 ، اوحدي، 13 آبان و دبيرستان متوسطه دوره اول شهيد صارمي 2 هر كدام با كسب 630 امتياز در ارزيابي وزارت آموزش و پرورش اين رتبه را به خود اختصاص دادند.
وي با اشاره به اينكه سايت همگام، وب سايت رسمي مدارس كشور است، اظهار كرد: اين واحدهاي آموزشي علاوه بر كسب رتبه كشوري، رتبه هاي اول استاني را نيز به خود اختصاص داده بودند.
مدير آموزش و پرورش مراغه يادآور شد: سايت همگام، براي درج اخبار، اطلاعيه ها و موارد بيشتر توسط وزارت آموزش و پرورش در اختيار مدارس قرار گرفته و در آن آدرس الكترونيكي مدارس ايجاد و زير درگاه محتواي الكترونيكي و آزمون هاي برخط در سامانه اطلاع رساني در اختيار عموم قرار مي گيرد.
اسلامي، ادامه داد: اين درگاه آموزشي براي تمام مدارس و مجتمع هاي آموزشي قابل دسترس بوده و سرويس هاي اداري و آموزش مدارس را تحت پوشش قرار مي دهد و مديران مجتمع هاي آموزشي، والدين و دانش آموزان مي توانند در اين درگاه آموزشي در زمينه توليد محتواي الكترونيكي به صورت اجزا آموزش و آزمون هاي برخط فعاليت كنند.
هم اكنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار كادر فرهنگي در 500 مدرسه دولتي و غير دولتي مراغه در حال تحصيل و تدريس هستند.



تاريخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395برچسب:, | 10:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

مر صوفي چاي، مردق چاي و قرانقوچاي مراغه، مامني براي تنها گونه ماهي قزل آلاي خال قرمز از خانواده سالمونيد است كه اين روزها به دليل چراي بي رويه دام و تخريب مراتع دامنه كوه سهند و در پس آن جاري شدن سيل، رو به انقراض است.

 

به گزارش ايرنا، قزل آلاي خال قرمز از مهمترين شاخص هاي زيستي يك منطقه داراي آب و هواي خوب و
وجود آن نشانگر سلامتي هر رودخانه اي است زيرا كه اين گونه نسبت به تغييرات دما، مواد غذايي و آلودگي آب بسيار حساس مي باشد.
اين نوع ماهي در رودخانه ليقوان تبريز و سه رودخانه صوفي چاي، مردق جاي و قرانقو چاي مراغه زندگي مي كند كه در زمان كنوني به دليل بروز سيل هاي متعدد در اثر تخريب پوشش گياهي و فرسايش خاك، صيد غيرمجاز و بي رويه و برخي آلودگي هاي زيست محيطي، زيستگاه آن به خطر افتاده است.
پرمخاطره ترين محل زندگي ماهي قزل آلاي خال قرمز در آذربايجان شرقي، رودخانه صوفي چاي در دامنه هاي جنوبي ارتفاعات سر به فلك كشيده سهند است كه بروز سيل هاي بنيان كن در اوايل دهه 1370، نسل آن را به كلي در اين رودخانه منقرض كرد.
براي احياي اين گونه ماهي در رودخانه صوفي چاي مراغه، اداره كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي در سال 1375 تعدادي از ماهيان رودخانه مردق چاي در بالادست روستاي 'كرده ده' را صيد و در دو مرحله در اين رودخانه و در بالادست سد علويان رها كرد تا گامي براي احياي ماهي قزل آلا بردارد.
ارتقاي بخشي از حوضه آبخيز صوفي چاي به منطقه حفاظت شده، دومين گام براي احياي گونه ماهي قزل آلا در اين رودخانه بود.
بروز اين وضعيت سبب شد رودخانه صوفي چاي مراغه به دليل اهميت اكولوژيكي از جمله وجود گونه ماهي قزل آلاي خال قرمز طي مصوبه شماره 356 شوراي عالي محيط زيست در دي سال 1390 از وضعيت شكار ممنوع به منطقه حفاظت شده ارتقا يابد.
منطقه حفاظت شده صوفي چاي با وسعت 13 هزار و 97 هكتار در دامنه ارتفاعات سهند و در بالادست شهر مراغه با فاصله 20 كيلومتري قرار دارد كه به محدوده منطقه حفاظت شده سهند متصل مي شود.
رودخانه صوفي چاي به علت وجود چشمه هاي دايمي در ارتفاعات و آبراهه ها با دبي نسبتا زياد از ظرفيت بسيار بالايي براي تخم ريزي و زمستان گذراني ماهي قزل آلاي خال قرمز برخوردار بود به طوري كه دبي اوج حوضه 104 متر مكعب در ثانيه است و وجود سد علويان در پايين دست آن به قابليت زيستي آن مي افزايد.

**وجود ماهي قزل آلا در هر رودخانه و درياچه نشانگر سلامت آب آن براي شرب است
سرپرست اداره پايش و نظارت بر حيات وحش اداره كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي به خبرنگار ايرنا گفت: ماهي قزل آلاي خال قرمز تنها عضو خانواده آزاد ماهياني است كه در آب هاي شيرين زندگي مي كند و از اين جهت اين گونه در كلاس 1 بلوك تقسيم بندي ليمنولوژيك(علم مطالعه آبهايي غير از آب درياها) است.
محمدرضا مسعود، افزود: اين ماهي در آب هاي پراكسيژن، غيرآلوده و شفاف زندگي مي كند و از مهمترين شاخص هاي بيولوژيك در مطالعات رودخانه ها است.
وي اظهار كرد: اين ماهي به علت حساسيت زياد به آلودگي، كدورت و ساير عوامل به شدت آسيب پذير است و به عنوان يك شاخص بيولوژيك بسيار مهم در مخازن و منابع آب شرب بزرگ نگهداري مي شود.
مسعود ادامه داد: اين گونه ماهي در صورت بروز هر گونه آلودگي كه باعث ايجاد خطر براي مصرف كنندگان باشد، مي ميرد و با مرگ آن بلافاصله مسئولان متوجه تغييرات مي شوند و قبل از اعلام نتايج آزمايشگاهي كارهاي مديريتي خود را آغاز مي كنند.
سرپرست اداره پايش و نظارت بر حيات وحش اداه كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: اين ماهي در ارتفاع دو هزار تا 2700 متري از سطح دريا، زندگي و زاد ولد مي كند.
مسعود، افزود: ماهيان قزل آلاي خال قرمز در طول فصول مختلف سال در ارتفاعات مختلف زندگي مي كنند و با تغييرات فصلي از ارتفاعي به ارتفاع ديگر مهاجرت مي كنند.
وي اظهار داشت: بهترين درجه حرارت براي رشد اين گونه ماهي 14 تا 15 درجه بالاي صفر است كه با سرد شدن درجه حرارت آب با فرا رسيدن پاييز، گروه هاي مختلف اين ماهي به سمت سرچشمه رودخانه ها مهاجرت مي كنند.
سرپرست اداره پايش و نظارت بر حيات وحش اداه كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي يادآوري كرد: در درجه حرارت كمتر از هفت درجه بالاي صفر، غدد جنسي اين ماهي فعال مي شود و در اواخر پاييز خود را به حوضچه هاي واقع در سرچشمه مي رسانده، به طوري كه اوايل زمستان زادآوري اين ماهي شروع مي شود.
مسعود، افزود: اين گونه ماهي برخلاف هم خانواده خود (آزاد ماهي هاي اقيانوس آرام )كه بعد از تخم گذاري و باروري مولدين، مي ميرند، در حوضچه ها اقامت كرده و با گرم شدن هوا براي تغذيه دوباره به ارتفاعات پايين دست باز مي گردند.

**بروز سيل ها، آلودگي و صيد غيرمجاز بزرگترين تهديد ماهي قزل آلاي خال قرمز
مستندات علمي مقاله 'مطالعه تنوع و غناي گونه اي ماهيان رودخانه هاي حوضه شرق درياچه اروميه' نوشته حميد قاسمي و محمود رامين كه در مجله علمي شيلات ايران منتشر شده است، نشان مي دهد كه ماهي قزل آلاي خال قرمز در آب هاي زلال و فاقد آلودگي با جريان نسبتا زياد و اكسيژن كافي زندگي مي كند.
بر پايه اين مقاله، زيستگاه اين گونه در حوضه شرق درياچه اروميه بوده است و منطقه پراكنش آن به علت ورود فاضلاب هاي كشاورزي و روستايي، استفاده بي رويه از آب رودخانه و دسترسي سهل و آسان اهالي به مناطق بالادست، محدود شده است.
سرپرست اداره پايش و نظارت بر حيات وحش اداره كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي مي گويد: اين نوع ماهي از حساس ترين ماهيان جهان است كه به تغييرات اكسيژن، دما، وقوع آلودگي و بالا رفتن ذرات معلق در آب كه در اثر وقوع سيل به وجود مي آيد، حساس است.
محمدرضا مسعود، افزود: صيدهاي غيرمجاز، كه معمولا با منحرف كردن آب از مسير اصلي و يا استفاده از سموم گياهي و ژنراتور توليد برق در رودخانه ها انجام مي شود، از ديگر عوامل انقراض اين گونه ماهي است.
وي يادآوري كرد: مهمترين تهديدي كه اين ماهي را در رودخانه صوفي چاي مراغه به قهقرا برده، وقوع سيل هاي مهيب ناشي از تخريب پوشش گياهي منطقه به دليل چراي بي رويه دام ها در مراتع ييلاقي سهند و رها شدن گونه پرورشي قزل آلاي رنگين كمان در زيستگاه هاي رودخانه اي است كه اختلاط ژنتيكي باعث انقراض اين گونه ماهي بومي و با ارزش شده است.
سرپرست اداره پايش و نظارت بر حيات وحش اداره كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: با توجه به اعلام سازمان آبخيزداري آذربايجان شرقي، وقوع سيل نسبت به دهه 1330 در اين استان 250 برابر افزايش يافته كه در برخي از مواقع نسل اين ماهي ها را تا آستانه انقراض نيز پيش برده است.
مسعود، ادامه داد: در سال 1370 در اثر وقوع سيل بنيان كن در رودخانه صوفي چاي نسل ماهي قزل آلاي خال قرمز در اين رودخانه به طور كامل منقرض شد و اين سازمان در سال 1375 تعدادي از ماهيان رودخانه مردق چاي در بالادست روستاي 'كرد ده' را صيد و در دو مرحله در رودخانه صوفي چاي در بالا دست سد علويان رها سازي كرد.
وي يادآور شد: در زمان كنوني در هر سه رودخانه ياد شده در مراغه، اين گونه ماهي وجود دارد، ولي با توجه به سيل خيزي اين حوزه ها كه سالانه در هر كدام بيش از 10 بار اتفاق مي افتد، اميدي براي آينده اين ماهي نمي توان تصور كرد مگر اينكه تمهيداتي براي حفاظت از مراتع بالادست و محل هاي تخم ريزي آن انجام شود.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مراغه نيز گفت: اين اداره در راستاي حفاظت از پوشش گياهي منطقه اقدام به كنترل چراي دام در اكثر مراتع اين شهرستان كرده كه مراتع بالادست سد علويان از جمله اين مراتع است.
علي مكرمي وند افزود: در اين راستا هم اكنون طرح هاي آبخيزداري به منظور جلوگيري از فرسايش خاك در روستاهاي اسفستانج، هريس، سونكش و ياي شهري اين شهرستان در حال اجراست.
وي اظهار كرد: تمامي روستاهاي بالادست سد علويان و حاشيه رودحانه صوفي چاي مطالعه شده و در صورت تخصيص اعتبار مورد نياز مي توان آن ها را اجرا كرد.
مدير جهاد كشاورزي مراغه نيز گفت: سه رودخانه صوفي چاي، مردق چاي و قرانقو چاي مراغه به دليل سرچشمه گرفتن از كوه سهند از محل هاي مناسب براي تخم ريزي و تكثير ماهي قرل آلاي خال قرمز است.
محمد نريماني، افزود: اين گونه هم اكنون به علت صيد بي رويه در حال انقراض و اين مديريت به منظور احياي ماهي قزل آلا در رودخانه صوفي چاي، آماده همكاري با دستگاه هاي ذيربط است.
وي يادآور شد: هم اكنون جهاد كشاورزي اقدام به تكثير ماهي قزل آلاي رنگين كمان كرده است، به طوري كه در سال جاري در 86 مزرعه و استخر چند منظوره پرورش ماهي اين شهرستان حدود 118 تن انواع ماهي ها توليد و روانه بازار مصرف شده است.

** قزل آلاي خال قرمز، ظرفيت بي بديل گردشگري ورزشي
سرپرست اداره پايش و نظارت بر حيات وحش اداره كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي مي گويد: قزل آلاي خال قرمز از جذاب ترين ماهي ها براي ماهيگيران ورزشي به دليل مبارزه طلبي و تلاش براي رهايي از قلاب و رقيبي بي نظير براي جلب تمامي علاقه مندان از مناطق مختلف كشور به رودخانه هاي محل زندگي خود است.
مسعود، با اشاره به قابليت هاي سد علويان از نظر جذب گردشگري و طبيعت گردي براي مراغه، افزود: براي تكثير مصنوعي اين ماهي با همكاري اداره كل شيلات، محيط زيست و شهرداري مراغه و رها سازي آن در سد علويان مي توان از حضور آن به عنوان يك شاخص گردشگري براي جذب گردشگران به مراغه بهره برد.
وي اظهار كرد: هم اكنون اين طرح در اداره كل حفاظت از محيط زيست آماده است و در صورت اعلام همكاري مديريت شهري مراغه مي توان با احداث كارگاه تكثير اين گونه از انقراض آن جلوگيري كرد.
شهردار مراغه نيز گفت: رودخانه صوفي چاي از ويژگي هاي طبيعي و گردشگري برخوردار است و وجود گونه قزل آلاي خال قرمز در اين رودخانه علاوه بر احياي ويژگي هاي زيست محيطي آن ، مي تواند به يك پتانسيل گردشگي تبديل شود و شاخص هاي توريسم پذيري آن را اضافه كند.
نادر ابراهيمي اظهار كرد: توسعه گردشگري از اهم فعاليت هاي مديريت شهري مراغه است كه اگر نياز به تكثير مصنوعي اين گونه در صوفي چاي با همكاري شهرداري باشد، اين مديريت آماده اجراي طرح مشترك بين محيط زيست، امور آب منطقه اي و شهرداري است.
ابراهيمي، ادامه داد: مراغه با توجه به داشتن كالبد فضاي سبز و امكانات زيرساختي آبي و طبيعي و سد، قابليت بالايي در توريسم طبيعي و گردشگري برخوردار است.
وي گفت: هم اكنون مديريت شهري با اولويت گردشگري، دو هدف ايجاد زيرساخت هاي گردشگري محور شمال شامل منطقه هريس و ياي شهري (بالادست سد علويان و رودخانه صوفي چاي) را دنبال مي كند.

**قزل آلا محبوب ترين ماهي آب هاي سرد
كارشناس مسوول گروه بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشكده علوم پزشكي مراغه نيز گفت: ماهي قزل آلا لذيذترين و محبوب ترين ماهي اّب هاي سرد است كه هم اكنون گونه پرورشي آن بنام قزل آلاي رنگين كمان در بازار عرضه مي شود.
سعيده اسكندي، افزود: ماهي از مهمترين منابع پروتئين حيواني است كه اسيدهاي آمينه ضروري آن برابر با گوشت هاي قرمز بدون چربي است.
وي اظهار كرد: ماهي علاوه بر پروتئين شامل مقادير با ارزشي از انواع مختلف ويتامين A ،D ،K ،E و B و مواد معدني شامل فسفر، آهن، منيزيم، سلنيم، روي، فلوئور، پتاسيم و گوگرد است.



تاريخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395برچسب:, | 10:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس دهم انتخاب شد. مشاهده در قالب PDF چاپ
 
81979288-70549266

محمد علی حسین زاده از حوزه انتخابیه ، مراغه و عجبشیر با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه مراغه ، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت : در این مرحله محمد علی حسین زاده با کسب 50 هزارو 980رای به عنوان منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مراغه ، عجبشیر ، سراجو و قلعه چای راهی بهارستان شد.

ظفر محمدی افزود : در مرحله دوم انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه از کل 93 هزارو 756 رای ماخوزه محمد علی حسین زاده 50 هزارو 980رای و مهدی دواتگری 39 هزار و 568 رأی به دست آوردند.

رئیس حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر گفت : دور دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر در 251 شعبه اخذ راي برگزار شد .

وی افزود : در دور اول 240 هزار نفر در حوزه انتخابيه مراغه و عجب شير واجد شرايط راي در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بودند كه از اين تعداد حدود 157 هزار نفر در راي گيري شركت كردند.



تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1395برچسب:, | 7:14 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه گفت: نمايش سايه ها و باد در دومين حضور در عرصه بين المللي، در تركيه روي صحنه مي رود.

 

احمد دادرس فياضي افزود: اين نمايش به نويسندگي و كارگرداني فريدون ولايي ، كاري از گروه تئاتر باريش مراغه بوده كه در هفدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كارادنيز تركيه شركت مي‌كند.
وي اظهاركرد: اين نمايش با الهام از داستان سايه‌ها اثر حيدر عباسي شاعر معروف اين شهرستان نوشته شده و روايتگر فردي ا‌ست كه در شوخي با سايه‌اش دچار گرفتاري‌هاي غيرقابل جبران مي‌ شود كه به شيوه تئاتر فيزيكال توليد شده و از روش نمايش‌هاي شرقي به ويژه سايه ‌بازي بهره مي‌برد.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه يادآور شد: در اين نمايش هادي افتخارزاده، مريم برومند مطلق، سعيد برومند مطلق، سونيا معبودي، رضا محمدي، فريد احدي و مبينا روحي بازي مي‌كنند.
دادرس فياضي، ادامه داد: ميلاد احدزاده به عنوان آهنگساز، رامين خاكي به عنوان طراح نور، آيدا ولايي به عنوان دستيار كارگردان، كامران فريدي به عنوان طراح پوستر و بروشور و پرديس افتخارزاده به عنوان مدير صحنه گروه را در اين سفر همراهي خواهند كرد.
وي گفت: هفدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كارادنيز از دوم تا 15 مي 2016 مصادف با 13 تا 26 ارديبهشت 1395 در شهر ساحلي ترابزون تركيه با حضور گروه‌هايي از اسپانيا، ايران، اسلواكي، هندوستان، آذربايجان، اكراين، قبرس و تركيه برگزار مي‌شود.
فياضي افزود: نمايش سايه‌ها و باد از ايران، روزهاي هفتم و هشتم مي (18 و 19 ارديبهشت) در تئاتر Haluk Ongan Sahnesi شهر ترابزون به روي صحنه خواهد رفت.
نمايش سايه‌ها و باد پيش از اين در جشنواره‌‌هاي بين‌المللي تئاتر كوفار كشور بلاروس، سي‌ و يكمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر‌(بخش مسابقه‌ي تئاتر ايران) و سي ‌و چهارمين جشنواره‌ بين‌المللي تئاتر فجر(بخش فجر استاني آذربايجانشرقي) حضور يافته است.



تاريخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395برچسب:, | 9:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدير آموزش و پرورش مراغه گفت: دو هنرجوي اين شهرستان رتبه هاي برتر مسابقه هاي علمي هنرجويان فني و حرفه اي كشور را به خود اختصاص دادند.

 

جليل اسلامي افزود: اين دانش آموزان در مرحله كشوري اين مسابقه ها كه در شهر تبريز برگزار شد، موفق به كسب رتبه هاي برتر شدند.
وي اظهار كرد: مريم اميري از هنرستان توحيد در رشته كودكياري و ميررضا موسوي از هنرستان مجيد نيرومند مراغه در رشته تربيت بدني رتبه برتر اين مسابقه ها را كسب و به مرحله عملي اين جشنواره راه يافتند.
مرحله عملي مسابقه هاي علمي هنرجويان فني و حرفه اي در نيمه دوم ارديبهشت سال جاري در شهر سنندج برگزار مي شود.
اين مسابقه ها در راستاي كيفيت بخشي به فعاليت‌هاي آموزشي، ارتقاي سطح علمي و عملي هنرجويان هنرستان‌هاي فني‌ و حرفه‌اي و كشاورزي، ارزيابي كيفيت آموزش‌هاي تخصصي ارايه شده نظري و كارگاهي و ايجاد انگيزه‌هاي لازم براي جذب و هدايت استعدادها، خلاقيت‌‌ها و توانمندي‌هاي هنرجويان، ويژه هنرجويان پايه سوم هنرستان‌هاي فني ‌و حرفه‌اي و كشاورزي در سطح هنرستان،‌ استان و كشور برگزار مي شود.
اين مسابقه ها در سه مرحله هنرستاني، استاني و كشوري برنامه‌ريزي و اجرا مي شود و در اين دوره از مسابقه ها هنرجويان در 36رشته در سه زمينه صنعت، خدمات و كشاورزي با همديگر رقابت مي كنند.
در سال جاري هنرجويان رشته هاي سينما و نمايش نيز براي اولين بار در اين مسابقه ها شركت مي كنند.
هم اكنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار كادر فرهنگي در 500 مدرسه دولتي و غير دولتي مراغه در حال تحصيل و تدريس هستند.



تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, | 9:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 
سواستفاده کاندید مراغه ای به روایت ایلنا:
 
                                                          ادامه خبر


تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, | 9:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس پلیس راه آهن آذربایجان از برخورد قطار با یک نوجوان 17ساله در کیلومتر 611 خط ریلی راه آهن پلاک "آذر بناب -مراغه" (منطقه پهر آباد)و جان باختن این نوجوان خبر داد.


سرهنگ "رسول حیدرزاده"  گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر برخورد قطار با یک نوجوان در کیلومتر 611 خط ریلی راه آهن ایستگاه " آذر بناب -مراغه " بلافاصله مأموران انتظامی پلیس راه آهن عجبشیر  به همراه مأموران پلیس راه آهن مراغه و پاسگاه شهری 13 شهرستان مراغه در محل حادثه حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران در محل حادثه تعدادی از حاضرین در صحنه  به مأموران مراجعه و عنوان کردند که این نوجوان در حال عبور از روی خط ریل بوده که به ناگاه یک دستگاه قطار که از مسیر "تبریز" به سمت "تهران" در حال تردد بود با فرد مذکور برخورد کرد و جان او را گرفت.

این مقام انتظامی گفت: مأموارن ضمن هماهنگی با مقام قضایی جسد متوفی را به سردخانه انتقال و پس از سیر مراحل قانونی به اولیای دم تحویل دادند و علت حادثه را عدم توجه متوفی به هنگام عبور از خط ریلی عنوان نمودند.



تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, | 8:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي گفت: جايگاه سوخت گيري از زيرساخت هاي مهم فرودگاه سهند بوده و احداث آن براي برقراري پروازهاي زيارتي از مراغه به مشهد مقدس ضروري است.

 

محمدصادق پورمهدي، روز يكشنبه در جلسه بررسي مسايل و مشكلات احداث جايگاه سوخت در فرودگاه سهند در فرمانداري ويژه مراغه افزود: فرودگاه سهند از موقعيت ويژه اي در استان برخوردار بوده و مي تواند به ساكنان شهرهاي واقع در جنوب استان هاي آذربايجان شرقي و آذربايچان غربي خدمات هوايي ارايه كند.
وي اظهار كرد: با توجه به تراكم جمعيت در اين منطقه و بعد مسافت تا فرودگاه تبريز، با ايجاد جايگاه سوخت در فرودگاه سهند، ساكنان شهرهاي مراغه، بناب، عجب شير، نقده و مياندوآب و ديگر شهرهاي نزديك به مراغه مي توانند براي مسافرت هاي هوايي و زيارتي به مشهد مقدس از اين فرودگاه استفاده كنند.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه چهار ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارهاي استاني براي احداث جايگاه سوخت در فرودگاه سهند اعتبار تخصيص يافته است، يادآور شد: ساخت اين جايگاه به حدود 20 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد كه در صورت جذب اعتبار اوليه بقيه اعتبارهاي مورد نياز نيز تامين مي شود.
پورمهدي، هدف از تشكيل اين جلسه را ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي ذيربط براي احداث جايگاه سوخت فرودگاه سهند براساس ضوابط شركت ملي پخش، هواشناسي و شركت فرودگاه ها اعلام كرد و ادامه داد: براساس صورتجلسه امروز، شهرداري مراغه مي تواند عمليات اجرايي احداث جايگاه سوخت در اين فرودگاه را آغاز كند.
وي گفت: فرودگاه سهند ظرفيت و قابليت مهمي براي منطقه و استان بوده و سرمايه گذاران مي توانند از آن براي مسافرت هاي هوايي بهره ببرند.
شهردار مراغه نيز در اين جلسه گفت: براي احداث جايگاه سوخت در فرودگاه سهند حدود شش هزار و 700 متر مربع زمين تملك شده است.
نادر ابراهيمي، با بيان اينكه براي خريد اين ميزان زمين حدود دو ميليارد ريال هزينه شده است، افزود: شهرداري مراغه آماده آغاز عمليات اجرايي و آماده سازي زمين براي احداث جايگاه سوخت در فرودگاه سهند است.
در اين جلسه مصوب شد، جايگاه سوخت فرودگاه سهند با رعايت حريم 80 متر از مركز هواشناسي احداث، راه دسترسي به جايگاه از ضلع غربي تاسيسات اصلي ايجاد و طرح به صورت EPC (طراحي و مهندسي كامل پروژه، تامين، نصب و راه اندازي) از سوي پيمانكار مورد تاييد شركت ملي پخش طراحي و اجرا شود.
فرودگاه سهند در سال 1375 فعاليت خود را آغاز كرده و از فرودگاه‌هاي اقماري اداره كل فرودگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي بوده و در زميني به مساحت ۴۲ هكتار بين جاده بناب - مراغه واقع شده است.
اين فرودگاه از دو سال پيش نيمه فعال بوده و داراي سالن ترمينال به مساحت هزار و ۲۰۰ متر، با تمامي امكانات رفاهي براي مسافران بوده و فضاي داخلي آن محيطي مناسب را براي مراجعان مهيا كرده است.



تاريخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395برچسب:, | 13:0 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون بهداشتي دانشكده علوم پزشكي مراغه گفت: شش هزار و 516 نفر از جامعه روستائيان اين شهرستان در طرح غربالگري چهار بيماري غيرواگير غربالگري شدند.

 

احمد مجتهدي با بيان اينكه طرح غربالگري بيماري هاي غيرواگير ديابت، فشار خون بالا، سرطان و بيماري هاي مزمن تنفسي، موسوم به ايراپن هم اكنون در حال اجراست، افزود: اين طرح از 19 اسفند سال گذشته به صورت كارگاهي (پايلوت) در چهار شهرستان مراغه، نقده، بافت و شهرضا آغاز شده است.
وي اظهار كرد: در طرح مزبور اين بيماري ها به همراه چهار عامل خطر شامل كم تحركي، تغذيه ناسالم، مصرف الكل و دخانيات مهمترين علل مرگ و مير ناشي از بيماري هاي غير واگير است.
معاون بهداشتي دانشكده علوم پزشكي مراغه با بيان اينكه افراد بالاي 40 سال جامعه هدف اين طرح هستند، يادآور شد: در ارزيابي هاي اين غربالگري چهار هزار و 928 مورد خطر كمتر از 10 درصد، 306 مورد خطر 10 تا 20 درصد، 112 مورد خطر 20 تا 30 درصد و 369 مورد خطر بالاي 30 درصد مشاهده شده است.
مجتهدي، ادامه داد: افراد ارزيابي شده كمتر از 10 درصد هر سال، 10 تا 20 درصد هر سه ماه، 20 تا 30 درصد ارجاع غير فوري به پزشك و بالاي 30 ارجاع فوري به پزشكان معرفي شده است.
وي با بيان اينكه اين طرح هم اكنون در روستاها در حال اجراست و در شهر نيز به زودي آغاز مي شود گفت: تا كنون در روستاهاي اين شهرستان از كل جمعيت غربالگري شده، 240 مورد جديد ابتلا به فشار خون، 116 مورد جديد ابتلا به ديابت، 48 مورد مشكوك سرطان روده و دو مورد سرطان قطعي دهانه رحم شناسايي شده است.
مجتهدي، افزود: پيش از اين در اين شهرستان يك هزار و 1487 مورد ابتلا به فشار خون، 532 مورد ابتلا به ديابت و 123 مورد ابتلا به آسم و بيماري هاي مزمن تنفسي مشاهده شده بود كه تعداد شناسايي شده در طرح 'ايراپن' به آن ها اضافه مي شود.
وي گفت: در طرح ايراپن موارد مشكوك به سرطان در حال تكميل آزمايش هاي قطعي و نهايي بوده كه در اين ارتباط چهار هزار و 641 نمونه براي شناسايي قطعي برداشته است.
طرح ايراپن برنامه ملي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي پايش و شناسايي افراد در معرض خطر چهار فاكتور بيماري هاي قلبي عروقي، سرطان، آسم و ديابت در شهرهاي مراغه، شهرضا، نقده و بافت به صورت پايلوت اجرا مي شود.
در اين طرح حدود 600 هزار نفر در كل كشور شامل تمامي افراد بالاي 40 سال و بخشي از افراد 20 تا 40 سال با هدف شناسايي افراد در معرض خطر و ارايه راه هاي پيشگيرانه به آنان در مراكز بهداشتي، خانه هاي بهداشت روستايي اين شهرستان ها، پايش مي شوند.
به گفته احمد كوشا معاون فني معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، حدود نيمي از جمعيت پايلوت طرح ايراپن در شهرستان مراغه است.
طي اين برنامه، مراقبان سلامت مستقر در مراكز بهداشتي درماني با تكميل پرسشنامه هاي مربوط، با دستگاه ويژه (Lipidpro ) آزمايش قندخون و چربي خون را انجام و فشارخون افراد را اندازه گيري مي كنند و سپس بر اساس معيارهاي خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي در فرد، ارزيابي مي شوند.
خطر بيماري هاي قلبي عروقي در چهار گروه شامل كمتر از 10 درصد، 10 تا 20 درصد، 20 تا 30 درصد و 30 درصد بيشتر، تقسيم بندي و افراد از نظر عوامل خطر و درصد ابتلا به خطر قلبي عروقي مورد مشاوره و درمان قرار مي گيرند كه ارائه تمامي خدمات در اين طرح رايگان است.



تاريخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395برچسب:, | 12:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 نماينده مردم مراغه و عجبشير در مجلس شوراي اسلامي و داوطلب مجلس دهم گفت: نظارت بر اجراي صحيح برجام در كنار حمايت از توليد، خروج از ركود و تحقق اقتصاد مقاومتي اصلي ترين برنامه مجلس دهم خواهد بود.

 

مهدي دواتگري افزود: در بخش منطقه اي نيز تداوم عمليات اجرايي در طرح هاي عمراني، احيا رصدخانه مراغه و بهره برداري از آزاد راه مراغه - هشترود از جمله برنامه هاي آتي براي پيگيري است.
وي در مورد ويژگي هاي نمايندگان مجلس دهم در اين برهه زماني گفت: مجلس آتي ضمن رعايت سياست هاي كلي نظام بايد آگاه به مشكلات مردم و مبتني بر عقلانيت باشد.
وي حمايت از سرمايه گذاري، بهبود فضاي كسب و كار و مقابله با فساد اقتصادي را از اولويت هاي ديگر مجلس دهم دانست و افزود: تحول در معيشت مردم مي تواند از مجلس شوراي اسلامي آغاز شود.
وي به تبعيت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري تاكيد كرد و افزود: نمايندگان مجلس دهم مي توانند زمينه لازم براي تحقق حقوق شهروندي را فراهم كنند.
داوتگري حضور پرشور مردم در پاي صندوق هاي راي در دو بعد داخلي و خارجي حائز اهميت خواند و گفت: مردم حاكم بر سرنوشت خويش هستند و با انتخاب نامزد اصلح مي توانند سرنوشت سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي چهارسال آتي را در حوزه ملي و منطقه اي تعيين كنند.
وي افزود: مشاركت حداكثري مردم همانند مرحله اول مي تواند پشتوانه مردمي براي منتخب مردم باشد و در عرصه بين المللي پشتوانه نظام تلقي شود.
وي همچنين در ارتباط با نقش مجلس قوي در پيشبرد برنامه هاي توسعه كشور گفت: مجلس شوراي اسلامي طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب نقش ريل گذري را دارد و مصوبه هاي آن هر چقدر دقيق و كارشناسي شده باشد به همان ميزان قطار دولت بهتر خواهد توانست به مقصد توسعه و پيشرفت ملي و منطقه اي برسد.
مهدي دواتگري نماينده مردم حوزه انتخابيه مراغه، عجبشير، سراجو و قلعه چاي در مجلس نهم و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي است.
در مرحله نخست از انتخابات مجلس دهم در اسفند 1394 در اين حوزه انتخابيه، مهدي دواتگري با كسب 29 هزار و 66 راي و حدود 20درصد آرا و محمدعلي حسين زاده با كسب 26 هزار و 512 راي و حدود 19 درصد آرا به مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي راه يافتند.
تلاش خبرنگار ايرناي مركز آذربايجان شرقي براي رعايت مساوات و مصاحبه با محمدعلي حسين زاده نيز پس از هماهنگي ها و تماس هاي مكرر تلفني به نتيجه نرسيد.



تاريخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395برچسب:, | 12:58 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي گفت: از افتخارات مهم نظام جمهوري اسلامي توجه جدي به حوزه سلامت و بهداشت است.

 

رسول صادقي معاونت اداره كل و مدير آموزش و پرورش مراغه در مراسم گراميداشت هفته سلامت در دبستان دخترانه عذرا زيني اين شهرستان افزود: اجراي طرح سلامت و ارايه خدمات بهداشتي و سلامتي به مردم از مهمترين خدمات نظام جمهوري اسلامي بعد از انقلاب اسلامي به مردم است.
وي با اشاره به اينكه طرح تحول سلامت بايد در آموزش و پرورش نيز اجرايي شود، اظهار كرد: تا زماني كه كمبود مربيان بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش برطرف نشود، حوزه سلامت در نظام تعليم و تربيت حرفي براي گفتن نخواهد داشت.
صادقي، ادامه داد: طرح مدارس مروج سلامت و سفيران سلامت كه از سال تحصيلي جاري در آموزش و پرورش اجرايي مي شود و همچنين افزايش ساعات ورزشي در دبيرستان ها به سه ساعت از سال تحصيلي آينده از ديگر كارهاي مهم حوزه تربيت بدني و سلامت است.
معاون بهداشتي دانشكده علوم پزشكي مراغه نيز در اين مراسم گفت: هدف از شعار امسال هفته سلامت، حذف عواملي است كه سبب ايجاد بيماري ديابت مي شود.
احمد مجتهدي، با اشاره به اينكه با اجراي طرح اوليه سلامت در كشور، شيوع بيماري هاي واگير دار كمتر شده است، افزود: بايد به موضوع بيماري هاي ديابتي، قلبي، سرطاني و تنفسي توجه جدي شود.
وي، آموزش و پرورش را محور توسعه پايدار دانست و اظهار كرد: اگر توجه جدي به حوزه سلامت و بهداشت در نظام تعليم و تربيت صورت نگيرد، توسعه پايدار به وجود نخواهد آمد.
مجتهدي، دو عامل تحرك ناكافي و تغذيه نادرست را از عوامل شيوع بيماري چاقي و ديابت در جامعه اعلام كرد.
معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش مراغه نيز در اين آيين گفت: تعامل و همكاري آموزش و پرورش با نهادهاي تربيت بدني و سلامت و بهداشت در سطوح وزارتي، استاني و شهرستاني بسيار عالي است.
جليل اسلامي افزود: با توجه به موضوع حساس سلامت و بهداشت در بين دانش آموزان بايد اقدام هاي لازم براي تدريس كتاب هايي با عنوان درس زندگي و درس سلامتي در مدارس انجام شود.
وي يادآور شد: در زمان كنوني كه عصر اطلاعات و ارتباطات است، بايد آموخته هاي سلامتي و بهداشتي تبديل به شيوه صحيح زندگي شود.
نواخته شدن زنگ سلامت، برپايي نمايشگاه دنياي شيرين بي ضرر، صرف صبحانه سالم و تجليل از 13 نفر از دانش آموزان منتخب جشنواره نوجوان سالم از ديگر برنامه هاي اين آيين بود.
اول تا هفتم ارديبهشت به عنوان هفته سلامت با شعار غلبه بر ديابت نام گذاري شده است.



تاريخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه گفت: يازدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي اين شهرستان با برگزاري دوره هاي آموزشي كار خود را آغاز كرد.

 

احمد دادرس فياضي  با اشاره به استقبال خوب هنرمندان از اين جشنواره افزود: از اهداف مهم اين جشنواره ايجاد وفاق و همدلي بين هنرمندان بوده و در اين دوره از جشنواره، هنرمنداني با سلايق و طيف هاي مختلف حضور دارند.
وي اظهار كرد: يازدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي مراغه با شعار سفيران مهر و هنر و با هدف ايجاد بستر مناسب جهت ارتقاي فعاليت هاي هنري اين شهرستان، ايجاد رقابت سالم ميان هنرمندان، معرفي آثار جديد در حوزه هنرهاي تجسمي و تقويت همدلي ميان هنرمندان برگزار مي شود.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه يادآور شد: در سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل، هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در تمامي برنامه ها و فعاليت هاي ساليانه خود، اين مهم را مدنظر قرار داده و برنامه ريزها در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل پايه ريزي شده است.
دادرس فياضي، ادامه داد: نمايشگاه آثار راه يافته به يازدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي مراغه از هفتم تا چهاردهم ارديبهشت در محل نگارخانه مهر مجتمع فرهنگي هنري اين شهرستان و مراسم اختتاميه جشنواره نيز پانزدهم ارديبهشت در محل تالار عبدالقادر مجتمع فرهنگي هنري برگزار مي شود.
يازدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي مراغه به همت انجمن هنرهاي تجسمي و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و كانون بسيج هنرمندان اين شهرستان برگزار مي شود.



تاريخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 فرمانده انتظامي مراغه از انهدام انبار عرضه دارو و پودرهاي تقلبي غير مجاز در اين شهرستان خبر داد .

سرهنگ "سهراب رحيم زاده" گفت : به دنبال گزارش مردمي با مرکز فوريت هاي پليس 110 مبني بر توليد و فروش انواع داروهاي تقلبي و غيرمجاز در يک انبار داروخانه در شهرستان مراغه، پيگيري موضوع در دستور کارمأموران پليس اين شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان مراغه افزود:ماموران پس از تحقيقات تکميلي و اطمينان از صحت موضوع،با هماهنگي مقام قضايي در بازديد از محل، 24 هزار و 411 عدد انواع دارو هاي تاريخ گذشته و غير مجاز کشف و در اين رابطه يک نفر دستگيرو به مراجع قضائي معرفي شد .


تاريخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:16 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مراغه گفت: طي 10 سال گذشته اراضي پنج روستاي اين شهرستان به علت توسعه شهر به راه و شهرسازي واگذار شده است.

 

علي مكرمي وند، روز شنبه در دومين جلسه پيشگيري از وقوع جرايم با عنوان حفاظت از منابع طبيعي و جلوگيري از چراي بي رويه دام ها در دادگستري اين شهرستان افزود: اراضي اين روستاها به بهانه هاي مختلف از جمله تاسيس دانشكده، اجراي طرح هاي گردشگري و توسعه شهر طبق ماده 10 قانون زمين شهري به راه و شهرسازي واگذار شده است.
وي اظهار كرد: اين اراضي شامل روستاهاي تازه كند قشلاق، قسمتي از كوه دوبرادران، اسفستانج، نوا و قسمتي از تازه كند سفلي و كوه غار هامپوئيل است.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مراغه يادآور شد: طبق قانون، اين اداره تا زماني كه اراضي ملي را در اختيار دارد، مي تواند در راستاي حفاظت و صيانت از آن اقدام كند و بعد از تحويل، بر اساس ماده هاي قانوني اين اختيار از اين اداره سلب و در برخي موارد موجب تخريب اراضي ملي مي شود.
مكرمي وند، ادامه داد: اين اداره با استفاده از نيروي كم خود، درصدد است تا از تمامي اراضي و چراگاه هاي اين شهرستان حفاظت كند كه در اين راستا نيازمند همكاري بيشتر مسوولان قضايي و نيروي انتظامي بوده تا با برخي سودجويان برخورد قاطع داشته باشد.
وي، تخريب اراضي در روستاها براي احداث باغ ها و ورود بيش از حد و زودتر از موعد مقرر دام ها به دامنه جنوب سهند را مهمترين خطر براي منابع طبيعي و اراضي ملي اين شهرستان اعلام كرد و گفت: دامنه هاي سهند به علت برخي بي توجهي ها مورد تهاجم قرار گرفته است.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مراغه اظهار كرد: اين اداره در سال جاري به دنبال جذب همياران منابع طبيعي و بررسي احداث چند مكان بازرسي در معابر ورودي دامنه هاي جنوبي سهند است تا احشام را بيشتر از گذشته كنترل كند.
مكرمي وند، افزود: زمان چراي دام ها در دامنه و يوردهاي سهند هر سال از 15 خرداد آغاز و تا 15 شهريور ادامه مي يابد.
رييس دادگستري مراغه نيز در اين جلسه گفت: منابع طبيعي جزو اموال و انفال عمومي بوده و لازم است تا بستر حمايت و حفاظت بيشتر از اين منابع مهيا شود.
اسماعيل خيرالهي، افزود: اقدام و حركت در راستاي حفاظت و حمايت از اين منابع، دفاع از حقوق آيندگان است.
دبير ستاد پيشگيري از جرايم دادگستري مراغه نيز در اين جلسه گفت: هر سال تخريب اراضي ملي اين شهرستان و چراي بي رويه در دامنه هاي جنوبي سهند، موجب آزار نهادها شده و بايد منابع طبيعي و آبخيزداري با بهره گيري از كمك نهادهاي مردمي، بسيج و بكارگيري نيروهاي كاري، با تشكيل پرونده براي اين موارد به صورت روزانه رسيدگي كند.
علي دلداري، بر توجيه كاميون داران توسط واحدهاي صنفي مربوطه به منظور انتقال ندادن احشام به مراتع قبل از 15 خرداد تاكيد كرد و افزود: نيروي انتظامي موظفند با مشاهده اين گونه موارد، زودتر دستگاه هاي نقليه را توقيف و منابع طبيعي نيز موظف به رسيدگي به امور با همكاري دستگاه هاي قضايي است.
وي اظهار كرد: رانندگان و دارندگان ماشين هاي مكانيكي حفاري نيز بايد نسبت به تخريب اراضي توجيه شوند و پس از اجراي مصوبات اين جلسه اگر رانندگان كاميون ها و بولدوزرها در زمان تخريب اراضي و انتقال احشام خارج از وقت مقرر مشاهده شوند، به عنوان مجرم شناخته مي شوند.



تاريخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:10 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، مراغه و تبریز انجام شد

 

خبرگزاری فارس: بازگشت زوج دوچرخه‌سوار مراغه‌ای از سفر دور اروپا

زوج دوچرخه‌سوار مراغه‌ای پس از دو ماه رکاب‌زنی دور اروپا به استقبال علاقمندان به دوچرخه‌سواری در این شهر به مراغه بازگشتند.

 نمیا زکی و حبیبه علوی با پیام صلح برای کودکان سفر خود را اسفند ماه سال گذشته  از مراغه آغاز و 25 فروردین در پاریس به پایان رساندند.

این زوج ورزشکار در طول سفر خود به کشورهای اروپایی نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری، مراغه و تبریز را برگزار کردند.

سفر این زوج ورزشکار به کشورهای اروپایی با حمایت شهرداری تبریز انجام شده است.

این زوج دوچرخه‌سوار در سفر 2 ماهه خود به 5 کشور اروپایی 3 هزار و 800 کیلومتر را رکاب زدند.



تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395برچسب:, | 8:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه: نماينده منتخب بايد بر مسائل ملي و منطقه حساس باشد

عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مراغه گفت: نمايندگان منتخب مجلس شوراي اسلامي بايد بر مسائل ملي و منطقه اي حساس باشند.

 

آيت الله محمدتقي پورمحمدي، در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اين شهرستان با اشاره به آغاز تبليغات مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، افزود: نماينده بايد بر حسب وظيفه قانوني خود نسبت به مسائل ملي حساسيت به خرج داده و از حقوق تمامي مردم كشور در مجلس دفاع كند.
وي اظهاركرد: نماينده منتخب بايد بر حسب انتظارات مردم حوزه انتخابيه نسبت به پيشرفت و توسعه منطقه حساسيت داشته باشد تا بتواند در توسعه متوازن كشور كه از اهداف انقلاب اسلامي است به وظيفه خود عمل كند.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: تمامي نامزدهاي راه يافته به دور دوم انتخابات مورد تاييد بوده و شوراي نگهبان نيز صلاحيت آن ها را احراز كرده بنابراين نامزدها بايد خودشان مراعات حال رقيب را بكنند تا هواداران نيز به تبعيت از آن ها از تخريب و افترا به نامزدهاي ديگر و طرفدارانش دوري كنند.
آيت الله پورمحمدي، ادامه داد: تمامي مسئولان از نامزدهاي انتخاباتي تا هيات هاي اجراي، بازرسي و نظارت بايد شرايطي را فراهم كنند كه مردم آگاهانه فرد اصلح را انتخاب كنند و به شكل گسترده اي در دور دوم در پاي صندوق هاي راي حضور يابند.
وي با اشاره به سالروز ولادت امام علي (ع)، گفت: تمامي شيعيان درس اخلاق، ايثار، فداكاري و جانبازي در راه خدا، كمك به فقرا و دستگيري از يتيمان را از آن حضرت ياد گرفته اند .
خطيب جمعه مراغه اظهار كرد: مردم بايد در زمان كنوني نسبت به دست گيري از نيازمندان از هم پيشي بگيرند تا حقوقي از نيازمندان ضايع نشود.
آيت الله پورمحمدي، يادآور شد: حقوق يتيمان و نيازمندان فقط در لباس و غذا خلاصه نمي شود بلكه اگر براي آن ها شرايط ادامه تحصيل، تربيت و آرامش در زندگي فراهم نشود، تضييع حقوق آن ها اتفاق افتاده و اين امر از كم كاري افراد جامعه است.
وي با تسليت 15 رجب سالروز وفات حضرت زينب كبري (س) گفت: اين بانو، پيام آور عاشورا و نهضت حسيني بوده كه اكنون تكفيري ها و برخي قدرت هاي جهان از جمله استكبار در صدد از بين بردن مزار مطهر ايشان هستند كه انتظار مي رود مردم همانند گذشته از حريم اين بانوي بزرگ اسلام صيانت كنند.
آيت الله پورمحمدي، افزود: هم اكنون رزمندگان اسلام در كشور سوريه و عراق از حرم مطهر اهل بيت (ع) دفاع مي كنند و مردم نيز بايد همانند پشت جبهه هاي جنگ تحميلي، در پشت جبهه از مدافعان حرم پشتيباني كنند.
وي، با بيان اينكه ستاد پشتيباني از مدافعان حرم در چند استان كشور در حال تشكيل است، گفت: اين ستاد در مراغه نيز شروع بكار مي كند و لازم است مردم براي حمايت از اين رزمندگان پيشگام شوند.



تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395برچسب:, | 8:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئيس اداره تبليغات اسلامي مراغه گفت: 691 نفر در آيين مذهبي اعتكاف در اين شهرستان شركت كرده اند.

 

حجت الاسلام علي اميري افزود: در اين آيين مذهبي 538 خواهر در مساجد آقا محمدتقي، خاتم الانبيا، جامع پهرآباد و امام خميني (ره) و 153 برادر نيز در مسجد جامع اين شهرستان معتكف شده اند.
وي از اعتكاف به‌ عنوان زمينه ‌ساز درك فضايل ماه رمضان نام برد و اظهارداشت: رجب، ماه بندگي و دروازه ورود به ماه مبارك رمضان است كه بايد شرايط ورود به اين ماه در رجب و شعبان ايجاد شود.
وي با بيان اينكه 150 نفر از خواهران معتكف از قشر دانشجويان هستند كه در مسجد خاتم الانبيا معتكف شده اند، يادآور شد: معتكفان روزانه علاوه بر ادعيه خواني به صورت انفرادي، با هم در هر مسجد 10 ختم قرآن، دعاي عهد و كميل را به جا مي آورند.
حجت الاسلام اميري، ادامه داد: رجب، ماه خودسازي است كه مردان و زنان بايد از بركت و فيض اين ماه برخوردار و با خودسازي وارد رمضان شوند.
وي گفت: توسل به ائمه اطهار (ع) و توكل به خدا سبب پيروزي انقلاب و ارزش‌هاي مختلف شده و در ادامه راه نيز بايد اين ارزش‌ها، حفظ شود.



تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395برچسب:, | 8:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: انتخابات ضامن جمهوريت، ولايت فقيه و شوراي نگهبان ضامن اسلامي بودن انقلاب اسلامي ايران است.

 

علي مطهري، شامگاه پنجشنبه در جشن ميلاد حضرت علي (ع) در سالن آزادي شهرستان مراغه با بيان جمله اي از شهيد مطهري كه جمهوري، شكل انقلاب اسلامي و اسلامي، محتواي آن را نشان مي دهد، افزود: آنچه كه حافظ اسلامي بودن اين حكومت است، اصل ولايت فقيه و شوراي نگهبان و انتخابات نيز حافظ جمهوريت آن است.
وي اظهار كرد: در جمهوري اسلامي، مردم فقط از راه انتخابات مي توانند تاثير خود را در اين نظام اعمال كرده و از اين جهت مردم بايد از اين فرصت حداكثر استفاده را ببرند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: بسياري از تغييرات در مسير انتخابات صورت مي گيرد به طوري كه در سال 92 با مشاركت خوب مردم در انتخابات و آگاهي بخشي هاي انجام شده، مردم انتخاب خوبي كرده و مسير كشور را تغيير دادند.
مطهري، ادامه داد: مردم با اين انتخابات مي توانند بهترين تاثير را در نحوه حكومت ايجاد كنند و در مسير اصلاحات گام بردارند بنابر اين تك تك آرا در اين هدف موثر بوده و شركت تمامي افراد و مشاركت حداكثري موجب تشكيل مجلسي واقعي، موثر و قوي تر مي شود.
وي، با بيان اينكه قانون گذاري و نظارت بر حسن اجراي آن مهمترين وظيفه مجلس شوراي اسلامي است، گفت: يك نماينده خوب بايد در يك يا دو حوزه تخصص داشته و اطلاعات عمومي خوبي هم داشته باشد تا بتواند قانون خوبي را به تصويب برساند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: مشكل اساسي كشور، عمل نكردن صحيح به قوانين بوده كه نظارت بر حسن اجراي قانون توسط يك نماينده اهميت دقت در انتخاب يك نماينده را نشان مي دهد.
مطهري، اضافه كرد: نماينده اي كه مديون عده اي، ثروتمندان و صاحبان قدرت باشد نمي تواند ناظر خوبي بر حسن اجراي قوانين باشد و از آنجايي كه شوراي نگهبان تمامي افراد را بر حسب برخي ويژگي ها تاييد صلاحيت كرده، مردم بايد توجه كنند تا فردي را راهي مجلس كنند كه اصلح تر از بقيه باشد.
وي ياداور شد: قبول كردن نظام و پيروي از ولايت فقيه از ويژگي هاي اساسي يك نماينده است تا بتواند در كنار آن ها، دفاع از حقوق ملت را در اولويت خود قرار دهد.
مطهري، افزود: توجه به فصل سوم قانون اساسي كه در ارتباط با حقوق ملت است، از مهمترين نكات مورد توجه يك نماينده بوده و در كنار آن توجه به مسايل حوزه انتخابيه نيز از ديگر نكات مهم مورد توجه منتخب مردم است.
وي با بيان اينكه مجلس نهم، ايده آل نبود، گفت: انتظار مي رود مردم با انتخاب نمايندگان اصلح، مجلس دهم را به مجلسي ايده آل تبديل كنند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تبريك ميلاد با سعادت امام علي (ع)، اظهار كرد: امام، بالاتر از حد انساني و الگويي قابل پيروي است و به همين دليل حجت و قدرت روي زمين است.
مطهري، اضافه كرد: اگر قدرتي در روي زمين نباشد، زمين با تمامي موجوداتش نابود مي شود و اولين انساني كه در دنيا به وجود آمده انسان كامل بود و تا آخر نيز زمين از حجت كامل خالي نخواهد شد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در حمايت از يكي از نامزدهاي حوزه انتخابيه مراغه در اين جشن شركت كرد.
در حوزه انتخابيه مراغه و عجب شير، به علت كسب نشدن 25 درصد آرا از هيچ يك از نامزدها، دو نامزد انتخابات با كسب بيشترين راي به مرحله دوم راه يافته اند.



تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395برچسب:, | 8:40 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

منتخب مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس دهم گفت: برجام بايد شرايط را براي اجراي كامل اقتصاد مقاومتي در جامعه فراهم كند.

 

احمد عليرضا بيگي، شامگاه پنجشنبه در جشن ميلاد با سعادت حضرت علي (ع) در مسجد شيخ باباي شهرستان مراغه افزود: برجام بايد براي كشور فرصتي فراهم كند تا با استفاده از آن بتوان آينده مردم و معيشت آن ها را به بهترين نحو فراهم كرد.
وي اظهار كرد: طبق تاكيدهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران، مقاومت پشتوانه اقتصاد كشور بوده و بر اين اساس مردم بايد نمايندگاني انتخاب كنند كه بتوان با كمك آن ها، كشور را به سمت توليد داخلي و در نهايت تحقق اقتصاد مقاومتي رهنمون كرد.
منتخب مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس دهم، يادآور شد: پشتوانه رهبر معظم انقلاب از تيم مذاكره كننده، اعتبار برجام بوده و اگر پشتيباني و حمايت ايشان نبود بدون شك دولت نمي توانست در اين مسير قدم برداشته و ملت ايران نيز اين مساله را بدون حمايت و نظر رهبري قبول ندارند.
عليرضابيگي، ادامه داد: مسئولان بايد به معيشت مردم توجه كرده و شرايط پسابرجام، بايد زمينه هاي اين راحتي و آسايش را فراهم كند و از تشريفات و تجملات دوري شود.
احمد عليرضا بيگي، منتخب مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس دهم، در حمايت از يكي از نامزد دور دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از حوزه مراغه و عجب شير در اين آيين سخنراني كرد.
در حوزه انتخابيه مراغه و عجب شير، به علت كسب نشدن 25 درصد آرا از هيچ يك از نامزدها، دو نامزد انتخابات با كسب بيشترين راي به مرحله دوم راه يافته اند.



تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395برچسب:, | 8:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |