پدر دانشگاه سیاسی ایران ( دانشگاه امام صادق ع ) و

یار امام خامنه ای به روح خدا پیوست

 

مهدوی کنی , مرگ مغزی , جهانگیری,[categoriy]

ابراهیم انصاریان رئیس دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم گفت: آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه‌شنبه) به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله مهدوی‌کنی 14 خرداد امسال پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در منزل دچار عارضه قلبی شده و به بیمارستان منتقل شده بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌لله محمدرضا مهدوی‌کنی در 14 مرداد 1310 در روستای کن به دنیا آمد. وی پس از طی دوره دبستان در کن، وارد مدرسه علمیه لرزاده در تهران شد و از محضر مرحوم آیت‌الله برهان بهره‌های علمی و اخلاقی فراوان برد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در سال 1327 درسن 17 سالگی برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کرد و تا سال 1340 در محضر استادان مبرز آن زمان همچون حضرات آیات مشکینی، حاج شیخ عبدالجواد سده‌ای (جبل عاملی)، شهید صدوقی، سلطانی، مجاهدی، رفیعی قزوینی، شعرانی، علامه طباطبایی، آیت‌الله العظمی بروجردی، امام خمینی، آیت‌الله العظمی گلپایگانی و ... دروس عالی فقه، اصول فقه، تفسیر، حکمت، کلام و دروس خارج فقه و اصول را تتلمذ کرد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی پس از بازگشت به تهران در سال 1340، در مدرسه مروی به تدریس علوم حوزوی مشغول شد و از سال 1342 امامت جماعت مسجد جدید‌التاسیس جلیلی در میدان فردوسی را پذیرفت. این مسجد پایگاه مناسبی برای فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی وی شد. مبارزات آیت‌الله مهدوی‌کنی علیه حکومت طاغوت، باعث دستگیری‌های متعدد،‌ تبعید،‌ شکنجه و زندانی‌شدن وی می‌شود.

حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی، پس از پیروزی انقلاب، از طرف حضرت امام خمینی (ره) عهده‌دار مسئولیت‌های متعددی در تاسیس نظام نوپای اسلامی شد. وی دارای یک فرزند پسر و دو فرزند دختر است که همگی به تدریس در دانشگاه اشتغال دارند.

**سوابق مبارزاتی

آیت‌الله مهدوی‌کنی با ورود به حوزه علمیه و آشنایی با دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) و مشاهده ظلم و ستمی که در حق اسلام، علما و مردم می‌شود، روش سیاسی حضرت امام خمینی (ره) را به عنوان شیوه‌ای که می‌تواند باعث احیای تشیع شود، برگزید. اولین دستگیری وی در سن 18 سالگی (1328 شمسی) در اردستان بود که به شکنجه، تبعید و زندانی‌شدن وی و بعضی از طلاب و مبلّغان همراه منجر شد. با رسیدن این خبر به قم، مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی به نخست وزیر وقت (اقبال) اعتراض نموده و عنوان کردند که «چرا فرزندان مرا زده‌اید و دستگیر کرده‌اید؟»

آیت‌الله مهدوی کنی، در داخل حوزه علمیه فعالیت سیاسی خود را شروع کرد. از جمله فعالیت‌های مهم وی عضویت در مجمعی سیاسی بود که افرادی چون آیات و حجج اسلام سعادت‌پرور (پهلوانی)، محمدی گیلانی، محفوظی، خادمی اصفهانی، شمس، سمندری، جنیدی، حاج شیخ عباس ورامینی و... در آن حضور داشتند. بخشی از فعالیت‌های این مجمع صرف تحلیل فضای سیاسی کشور می‌شد. همچنین اعضای این مجمع سعی می‌کردند با خرید کتب کمونیست‌ها و ماتریالیست‌ها، پس از مطالعه و مباحثه، پاسخ‌های مناسبی در برابر آنها تهیه کنند و در جریانات سیاسی وقت حضور داشته باشند.

از دیگر برنامه‌های این روحانی مبارز، فعالیت‌ در مجامع علمی و سیاسی با حضور برخی دوستانشان مانند حضرات آیات شهید مطهری، شهید بهشتی، موسوی اردبیلی و... بوده است. در این جلسات مباحثی مانند اقتصاد اسلامی و حکومت اسلامی مورد بحث و بررسی بوده است که در نهایت منجر به تاسیس هسته‌هایی مثل جامعه روحانیت مبارز تهران و تهیه اساسنامه مبارزاتی و دینی برای آن شد.

فعالیت‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی در مسجد جلیلی، جنبه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داشته است. اصرار وی بر طرح دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و فعالیت‌های سیاسی ایشان منجر شد که پس از چندین بار دستگیری و بازداشت کوتاه مدت، هجوم به منزل و ایجاد محدودیت برای سخنرانی، منبر و تدریس، نهایتاً در رمضان سال 1353 شمسی بازداشت و به بوکان تبعید شد.

در ادامه، پس از روشن‌شدن نقش وی در پرونده دیگری که از پرونده عمومی طرفداری از حضرت امام ره سنگین‌تر بود، از بوکان به مهاباد و سپس به تهران اعزام می‌شود و در کمیته مشترک ضد خرابکاری و ساواک مورد بازجویی و شکنجه‌های جسمی و روحی قرار می‌گیرد. بخشی از اتهاماتی که ساواک به ایشان وارد کرد، ارتباط با مبارزان ضد رژیم شاه و کمک مالی به خانواده زندانیان بود. وی به چهار سال زندان محکوم می‌شود که پس از دو سال و همراه با فضای به اصطلاح باز سیاسی سال 55 به همراه برخی دیگر از زندانیان سیاسی آزاد می‌شوند. آیت‌الله مهدوی‌کنی آخرین روحانی مبارزی است که در روزهای نزدیک پیروزی انقلاب اسلامی برای چندمین بار دستگیر و در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آزاد شد.

**سمت‌های اجرایی

آیت‌الله مهدوی‌کنی پیش از پیروزی انقلاب از سوی حضرت امام (ره) به عضویت شورای انقلاب درآمد و عضو کمیته استقبال از حضرت امام خمینی (ره) شد. پس از پیروزی نیز عهده‌دار مسئولیت‌‌های حساس و گوناگونی نظیر سرپرست کمیته انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد انقلابی مسلح برای حفظ انقلاب، عضو فقهای شورای نگهبان در 2 دوره، وزارت کشور در زمان نخست وزیری شهید رجایی و شهید باهنر طی سال‌های 58 تا 60، نخست وزیری پس از شهادت رجایی و باهنر، عضو هیئت حل اختلاف مسئولان نظام در زمان بنی‌صدر، عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی به حکم حضرت امام خمینی (ره)، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئول ستاد رسیدگی به مناطق جنگ زده، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد شد.

آیت‌الله مهدوی کنی همچنین مؤسس و رئیس دانشگاه امام صادق (ع) بود. این دانشگاه از سال 61 تاسیس شد. چندی پیش آیت‌الله مهدوی‌کنی در سی‌و‌دومین سالگرد تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) گفته بود: این دانشگاه را سال 61 با 5 میلیون تومان وام تاسیس کردیم به برکت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و امام صادق(ع) با تمام مشکلاتی که داشته کار خود را ادامه داده است و باتوجه به اینکه نه شهریه‌ می‌گیریم و نه دولتی هستیم، دانشگاه روی پای خود ایستاده و هرچه هست از برکات امام صادق(ع) این دانشگاه اداره می‌شود.

آیت‌الله مهدوی‌کنی از سال 1389 به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. وی همچنین مؤسس و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و تولیت حوزه علمیه مروی به همراه موقوفات وابسته بود.

**فعالیت‌های علمی

آیت‌الله مهدوی‌کنی با وجود فعالیت‌های سیاسی فراوان و حضور فعال در سنگر دفاع از انقلاب و رهبری، هرگز فعالیت‌های علمی خود را کنار ننهادند و همواره به تألیف و تدریس در دانشگاه و حوزه مشغول بود. دانشجویان ورودی‌های جدید این افتخار را داشتند که یک روز در هفته از درس‌های اخلاق این بزرگوار استفاده ببرند.کتاب‌های نقطه‌های آغاز در اخلاق عملی (کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که تاکنون بیش از سی بار تجدید چاپ شده است)، اصول و مبانی اقتصاد اسلامی در قرآن، بیست گفتار، شرح دعای افتتاح، تقریرات درس‌های خارج فقه آیات عظام بروجردی و خمینی (ره) بخشی از آثار علمی وی است.

آیت‌الله مهدوی‌کنی همچنین به تدریس خارج فقه در دانشگاه و مدرسه علمیه مروی برای دانشجویان و طلاب دوره‌های عالی، آیات الاحکام در مدرسه مروی و آیات اقتصادی در دانشگاه امام صادق (ع)، تدریس دوره‌های اخلاق اسلامی در دانشگاه امام صادق (ع) و حوزه علمیه مروی، صدها سخنرانی علمی در محیط‌های حوزوی و دانشگاهی و رسانه‌های عمومی را در کارنامه علمی داشت و از مجموعه فعالیت‌های اثر بخش وی در نشر علم در دومین جشنواره بین‌المللی علوم انسانی و اسلامی فارابی تقدیر به عمل آمده بود.

** کتاب خاطرات آیت‌الله مهدوی‌کنی

خاطرات آیت‌الله مهدوی‌کنی در سال‌های پیش از انقلاب، دوران تحصیل در حوزه علمیه، دوران ابتدایی انقلاب و دوران کوتاه پست نخست وزیری، حاصل ده‌ها ساعت مصاحبه با ایشان با تنظیم غلامرضا خواجه‌سروی در 609 صفحه توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در فصل اول این کتاب به تولد، خانواده و معیشت، در فصل دوم به تحصیلات در حوزه و درفصل سوم به خاطرات و فعالیت‌های قبل از انقلاب پرداخته است.

از جمله خاطرات جالب ایشان نحوه آشنایی و ارتباط‌گیری با فداییان اسلام و نواب صفوی، حضور در درس امام، آشنایی با آیت‌الله شریعتمداری و بحث دارالتبلیغ، داستان حسینیه ارشاد و نیز بحث‌ها درباره کتاب شهید جاوید مرحوم صالحی نجف‌آبادی و نیز خاطراتش از مجاهدین خلق و تبعید ایشان به بوکان و دستگیری مجدد به اتهام کمک مالی به مجاهدین خلق و 2 ماه شکنجه به خاطر آن و سپس دوران زندان آمده است.

تاسیس حزب جمهوری اسلامی و مسائل مربوط به انجمن حجتیه از دیگر بخش‌های خواندنی خاطرات قبل انقلاب آیت‌الله مهدوی‌کنی است. خاطرات پس از انقلاب ایشان مفصل‌تر است و دوران ریاست بر کمیته انقلاب اسلامی و بحران‌هایی که در شهرهای مختلف از جمله تبریز و اصفهان پیش آمد، داستان بنی‌صدر و عزل وی از ریاست جمهوری که ایشان در آن زمان وزارت کشور را هم اداره می‌کرد، انفجار حزب و سپس دفتر نخست وزیری و مسائل مربوط به قائم مقامی آیت‌الله منتظری از دیگر بخش‌های خواندنی و نکته‌دار این کتاب است.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در فصل پنجم کتاب مباحث مربوط به پس از دوم خرداد و خاطرات خود از آن رخدادها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و آخرین فصل این کتاب نیز به زمینه کاریشان در ارتباط با مدرسه مروی و دانشگاه امام صادق (ع) اختصاص دارد.



تاريخ : جمعه 31 مهر 1393برچسب:, | 18:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 نمیدونم تا حالا چند بار با بیمارستان یا اورژانس سروکار داشتید

اما دعا میکنم  

هیچ وقت  همشهریان عزیز با بیمارستان و اورژانس سروکار نداشته باشن

  رهبر معظم انقلاب همیشه توصیه داشته به مسئولین که:

سعی کنید کاری کنید که بیمار به جز درد بیماری درددیگه ای نداشته باشه

من واقعا سپاسگذارم از مسئولین بی کفایت که باعث شدن

بیمار درد خودش رو یادش بره و درد بی پولی بشه همه هم و غمش

البته به قول 20:30 اینم یه راه درمان هستش از نوع ایرانی

 خلاصه یه گله از مسئولین شنوا:

واقعا شده یه شب حالتون خوب نباشه و قصد رفتن به دکتر رو داشته باشید؟!

این جور مواقع

اولین و نزدیکترین و مناسب ترین کار اینه که بریم به اورژانس و از خدمات دولتی

استفاده کنیم

اینم اورژانس بیمارستان شهید بهشتی مراغه

111223

خوب منم این کار رو کردم ولی با اینکه دفترچه داشتم

پول ویزیت دادم ! چقدر؟ 5700 تومان(درحالیکه حق دریافت رو ندارن)

یا حداقل خیلی کمتر از این هستش.

حالا این به کنار، دکتر واسم دارو نوشت:

رفتم دارو بگیرم و بیارم تا دکتر توضیح بده و آمپول و ...

دم درب ورودی اونم داخل بیمارستان یه داروخانه هستش

منم رفتم تا سریع داروها رو بگیرم

خانومه گفت قابل نداره(یعنی سر کیسه رو شل کن)

داروهای کاملا معمولی سرما خوردگی و آمپول 230000 ریال معادل بیست و سه هزار تومن

گفتم خانوم محترم کمی زیاد نشد

اونم گفت:  آقای محترم اینجا داروخانه خصوصی هستش و شامل دفترچه نمیشه

آقایان مسئولین بهداشت شهرستان مراغه

( هیچ کس هم خودشو مسئول نمیدونه... این منو عذاب میده)

به قرآن مردم رو دارین بدبین میکنین نسبت به همه

آخه داخل بیمارستان کاملا دولتی اشتباه میکنین داروخانه خصوصی میذارین

مگه سر گردنه درست کردید؟!!

البته این مختص بیمارستان شهید بهشتی میشه.

الحق بیمارستان امیرالمومنین کل هزینه آمپول و ویزیت

200 تومن بیشتر نشد.200 تا تک تومنی

کم مردم رو اذیت کنین

عکس داروخانه خصوصی (شب ها قیمت داروها رو چند برابر میفروشن)در بیمارستان دولتی

داروخانه داخل بیمارستان

جالب تر از همه یه موضوع دیگه مرتبط با بهداشت:

تا حالا به بیمارستان سر زدید یا نه؟!

نرخ هر شب همراه بیمار 1 نفر             400000  چهارصد هزار ریال

نرخ هر اتاق هتل مراغه برا دونفر          900000  هشتصدهزار ریال 

بیمارستان دولتی با دفترچه    =    هتل خوب و پر ستاره

   vtem news stack 

    آقایان مسئول:

آش رو با جاش گفتم که گفته نشه دروغه یا .....

کمی خجالت داره برا اوناییکه همه چیز رو در پول خلاصه نمیکنن

البته برا کسانی که میفهمن!!!

 



تاريخ : چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, | 15:49 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

با یک نگاه جامع به ورزش استان متوجه میشیم که درمراغه

 قهوه خانه ها بیشتر بها داده میشه

یک نگاه به گذرا به ورزش استان داریم:

روز بیست و ششم مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده و همین موضوع، بهانه ای برای بررسی عملکرد اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی (تربیت بدنی سابق) است.

این اداره کل که در ارزیابی وزارت ورزش و جوانان به عنوان برترین اداره کل استانی در سال گذشته در بین استان های کشور انتخاب شد در سالجاری و براساس شاخص های تعریف شده، عملکرد بسیاری خوبی در تمامی زمینه ها داشته و چه بسا در سال 93 نیز عنوان سال گذشته خود را تکرار کند.

هرچند ضعف هایی نیز در بدنه این اداره کل وجود دارد اما نقاط قوت آن بسیار زیاد بوده که با قوت بخشیدن به این نقاط و رفع نقاط ضعف موجود، این اداره کل علاوه بر کسب عناوین برتر در امور اجرایی و فعالیتی، می تواند به رشد ورزش کشور در بحث حرفه ای، قهرمانی و همگانی نیز کمک کند.

بررسی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان در شش ماهه اول امسال و مقایسه آن با سنوات گذشته و مشخص کردن میزان رشد در هر بخشی حائز اهمیت است.

در زیر فعالیت های این اداره کل در بخش های مختلف بررسی می شود تا عملکرد این اداره کل به طور واضح در اختیار عموم قرار گیرد:

***

آمار ورزشکاران سازمان یافته

در بحث آمار ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده تاکنون و در شش ماهه گذشته نزدیک به 102 هزار و 430 نفر از ورزشکاران استان ساماندهی شده اند که در این میان رشته فوتبال با بیش از 26 هزار نفر بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته را به خود اختصاص داده است.

این در حالیست که در سال 91، 112 هزار و در سال 92، 120 هزار ورزشکار در استان ساماندهی شده بودند و با توجه به فرصت شش ماهه امکان رشد تعداد ورزشکاران سازمان یافته در سال 93 بسیار زیاد است.

***

سرانه ورزشی

سرانه ورزشی آذربایجان شرقی با احتساب اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی هم اکنون دو میلیون و 278 هزار و 460 متر مربع و برابر با 62 سانتی متر مربع برای هر نفر است.

از این میزان بیش از یک میلیون و 500 هزار متر مربع فضای ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان و 730 هزار متر مربع مربوط به بخش خصوصی و یا سایر ادارات است.

به عبارتی دیگر 42 سانتی متر مربع از سرانه ورزشی استان توسط اداره کل ورزش و جوانان و 20 سانتی متر مربع نیز توسط بخش خصوص و یا سایر ادارات ساخته شده است.

برای رسیدن به سرانه یک متر مربع تا پایان برنامه ششم توسعه، باید بیش از یک میلیون و 440 هزار متر مربع فضای ورزشی در استان ساخته و به سرانه ورزشی اضافه شود.

شهرستان جلفا با 64 هزار متر مربع و میانگین 1.16 متر مربع بیشترین و مراغه با 39 صدم متر مربع کمترین سرانه ورزشی در استان را دارند.

با اتمام طرح های نیمه تمام و در دست ساخت، میانگین سرانه استان به 82 سانتی متر مربع افزایش می یابد.

اما سرانه ورزش شهرستان تبریز مرکز این استان در حال حاضر 872 هزار متر مربع است که میانگین فضای ورزشی برای هر نفر در این شهرستان نیم مترمربع است و با افتتاح طرح های نیمه تمام و افزوده شدن 102 هزار متر مربع دیگر، این سرانه تا 56 سانتی مربع افزایش می یابد.

در حال حاضر 84 پروژه عمرانی ورزشی نیمه تمام و یا در دست ساخت در استان وجود دارد که تعداد 37 پروژه اعتبارات استانی، 25 پروژه از اعتبارات ملی و 22 پروژه نیز از سوی شرکت تجهیز و توسعه در حال اجراست.

***

اعتبارات

اعتبارت جاری و عمرانی استان در سال 93 شامل 48 میلیارد و 411 میلیون ریال هزینه جاری و 126 میلیارد و 533 میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای است.

***

اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده

421 مکان ورزشی روباز و سرپوشیده در استان وجود دارد که از تعداد 145 مورد روباز و 276 مورد سرپوشیده هستند.

بیشترین مکان ورزشی روباز و سرپوشیده با تعداد 126 عدد در تبریز و کمترین تعداد نیز با پنج مکان ورزشی در چاراویماق قرار دارد.

***

حضور در رقابت های کشوری

هم اکنون 23 تیم در رشته های مختلف ورزشی در لیگ های برتر کشوری حضور دارند که از آن جمله می توان به حضور شهرداری در والیبال، دبیری، مس و پایاسازه در فوتسال، تراکتورسازی و گسترش در فوتبال، پتروشیمی و شهرداری در دوچرخه سواری و شهرداری در شیرجه و کبدی اشاره کرد.

همچنین 17 تیم ورزشی از استان در رقابت های لیگ یک و شش تیم ورزشی نیز در رقابت های لیگ دسته دو حضور دارند.

***

تعداد هیات ورزشی

ورزش استان از نظر تعداد هیات های ورزشی و گسترده شدن رشته های ورزشی در سایر شهرستان ها نیز رشد قابل توجهی داشته به طوری که هم اکنون 770 هیات ورزشی در استان فعال هستند.

46 هیات استانی، 581 هیات شهرستانی و 143 هیات در بخشداری ها فعالیت می کنند.

از نظر تعداد مربی و آموزش اصولی و علمی ورزشکاران نیز بیش از شش هزار و 700 نفر در استان مدرک مربیگری در رشته های مختلف گرفته اند.

***

مسابقات ورزشی و عناوین کسب شده

آذربایجان شرقی در شش ماهه اول امسال از 14 مسابقه قهرمانی کشوری و منطقه ای میزبانی کرده و در 89 مسابقه نیز تیم ها و نفراتی از این استان حضور یافته اند.

139 ورزشکار استان در این مدت به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند که از این تعداد 38 نفر در تیم های ملی انتخاب شده اند.

محموع عناوین کسب شده انفرادی در مسابقات کشوری 123 مورد و مجموع عناوین تیمی نیز 18 مورد بوده است.

در مدت سپری شده از سال 93، ورزشکاران استان پنج عنوان جهانی، 10 عنوان آسیایی و 17 عنوان بین المللی کرده اند.

برگزاری 68 فعالیت فرهنگی، 364 همایش ورزش همگانی و 268 مسابقه عشایری و روستایی از دیگر فعالیت های ورزشی استان در شش ماهه نخست بوده است.

از دیگر موفقیت های مهم ورزش استان در سال 93 می توان به صعودهای عظیم قیچی ساز به قلل ماکالو و چوآیو، مدال نقره قایقرانی در ازبکستان، ارتقا تور دوچرخه سواری آذربایجان، کسب دو مدال در شمشیربازی و درخشش تیم کاراته استان در مسابقات جهانی و مدال نقره آنها اشاره کرد.

 



تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 21:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رشته های مصوب برای دانشگاه آزاد  اسلامی واحد مراغه

مقطع دکتری :

                    مهندسی عمران - سازه

                   حقوق کیفری و جرم شناسی

                   حقوق خصوصی

                    تغذیه دام

مقطع کارشناسی ارشد:

                                 مهندسی برق - الکترونیک

                                 مهندسی معماری

                                 مهندسی مکانیک

                                 حقوق جزا و جرم شناسی

                                 حقوق خصوصی

                                 شیمی - شیمی تجزیه

                                 مدیریت مالی

                                مدیریت بازرگانی - بازاریابی

                               زیست شناسی - میکروبیولوژی

 و اما در مقطع کارشناسی :

                                        مهندسی مکانیک

                                       مهندسی تکنولوژی برق

 بیشتر مردم مراغه به تصویب این رشته ها امیدوار بودند تا

برای ادامه تحصیل  به شهرهای اطراف و در برخی دور نروند

 

در روزهای سخت و پر تلاطم دانشگاه آزاد مراغه و  روزهایی که

ریاست محترم آقای صفامهر از صحنه ی واقعی ریاست به کنار رفته!!

آقای صفامهر عزیز شما به کارهای خودتون برسید

شما هیچ حرکت مثبتی در کل حضور خود نداشته اید

حرکت هایی از طرف نماینده ی محترم آقای دواتگری

انجام گرفته که ضعف شدید مدیریت این دانشگاه روبی اثر کرده.

نکته قابل توجه این است که :

آقای دواتگری با  اطلاع  از بی مسئولیتی رییس وقت

خودش شخصا به سراغ تصویب رشته ها رفت

آقای دواتگری کاری با تصویب این رشته ها کرده که فک کنم خودش هم باورش نمیشه

 

 

 

 



تاريخ : سه شنبه 15 مهر 1393برچسب:دانشگاه آزاد مراغه, | 10:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

سلام

این بار نقد نمی کنیم و بنا به تلاش نماینده از آقای دواتگری تشکر می کنیم

 

خبر خوش دیگه

خلاصه اینکه تلاش نماینده محترم جواب داد

آقای دواتگری این حرکتت عالی بود

تعداد نماینده ی حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر به 2 رسید

 

مطابق اصل 64 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1358، تعداد نمایندگان مجلس 270 نفر بود که مقرر شده بود هر ده سال یک بار به نسبت افزایش جمعیت برای هر یکصدوپنجاه هزار نفر یک نماینده به تعداد مذکور اضافه شود. در اصلاحات سال 1368 مقرر شد هر ده سال یک بار حداکثر بیست نفر به تعداد نمایندگان اضافه گردد. علیرغم نزدیک به 26 سال از تصویب اصلاحیۀ قانون اساسی تاکنون و فقط یک بار در سال 1378تعداد نمایندگان از 270 نفر به 290 نفر افزایش یافت و اینک بعد از حدود 16 سال نسبت به چنین ضرورتی اتخاذ تصمیم میشود.

 



تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393برچسب:, | 11:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مراغه میزبان گردشگران اروپایی

 

 
 
 
 
 

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان از ورود اولین قطار گردشگران بین‌المللی به کشورمان خبر داد.

 میرحسن موسوی دیزجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور آشنایی گردشگران اروپایی با ظرفیت‌های گردشگری مذهبی، تاریخی و فرهنگی کشورمان، دو رام قطار گردشگری بین‌المللی هفتم و سی‌ام مهرماه با 156 مسافر از ملیت‌های مختلف از طریق مرز ریلی وارد ایران می‌شوند.

 وی ادامه داد: این قطارهای بین‌المللی در مسیر ورود به کشورمان از ایستگاه‌های رازی، سلماس، تبریز و مراغه عبور می‌کنند.

 وی گفت: قطار گردشگری بین‌المللی تحت نام تور مسافرتی "هزار و یک شب" شرکت آنتونینای ترکیه، با مشارکت لرنیده آلمان و با همکاری شرکت بین‌المللی آزادی ایران، سفر خود را از مبدا استانبول با 78 مسافر با ملیت‌های آلمان، روس، سوئیس، انگلستان، استرالیا، اسپانیا، سنگاپور و ترکیه آغاز کرده و امروز از طریق مرز رازی وارد خاک ایران می‌شود.

 موسوی دیزجی اظهار کرد: این افراد در مدت 13 روز از شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران بازدید و در نوزدهم مهرماه کشورمان را از مرز ایستگاه راه‌آهن رازی به سمت کشور ترکیه ترک می‌کنند.

 وی یادآور شد: مشابه همین قطار گردشگری نیز قطاری با نام تور مسافرتی "عقاب طلایی" شرکت مجارستانی با همکاری شرکت پاسارگاد تور ایران، با 78 مسافر با ملیت‌های فرانسه، آلمان، دانمارک، سوئد، هلند، آمریکا، انگلستان، سوئیس، مکزیک و مجارستان سفر خود را از مبدا مجارستان آغاز می‌کنند.

 وی ادامه داد: این تور نیز بعد از گذشتن از کشورهای مسیر، در سی ام مهرماه از طریق مرز رازی وارد خاک کشورمان شده و در مدت 13 روز از شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، شیراز، تهران، کرمان و مشهد بازدید می‌کنند.

 مدیرکل راه‌آهن آذربایجان افزود: این قطار گردشگری در تاریخ 12 آبان ماه کشورمان را به خاک ترکیه از طریق مرز ریلی ترک می‌کند.



تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:راه آهن مراغه, | 12:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

افتخار شهرستان مراغه در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی

 

مهرداد صمصامی                                        

            یکی از ستارگان تیم هندبال جمهوری اسلامی ایران

 

 به امید دستیابی مهرداد با تعصب به مدال خوش رنگ طلا

 

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : شنبه 5 مهر 1393برچسب:, | 21:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

جوان مراغه ای در مسابقات آسیایی (آرزوی موفقیت برای مهدی انصاری)

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ در چهارمین روز شنای بازی‌های آسیایی اینچئون ایران دو نماینده در رشته‌های انفرادی و چهار نماینده در ۴در ۱۰۰متر تیمی دارد. مهدی انصاری و آریا نسیمی شاد به ترتیب در ۱۰۰متر پروانه و قورباغه به آب می‌زنند. آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی، جمال چاوشی‌فر و مهدی انصاری نیز در ۴در ۱۰۰متر آزاد تیمی حضور خواهند داشت.

انصاری هم در خط دو دسته یک ماده ۱۰۰ متر پروانه به رقابت با حریفان می پردازد. طبق برنامه کمیته برگزاری مسابقات مهدی انصاری و سایر رقیبان هم دسته ایش از ساعت ۰۹:۰۰ صبح به وقت محلی (۰۳:۳۰ بامداد) به آب می‌زند.

رکورددار ۱۰۰متر پروانه ایران متولد ۰۷//۱۳۷۳/۰۸ است. این شناگر جوان مراغه ای با ۱۹۱ سانتی متر قد و ۹۰کیلوگرم وزن قصد دارد تا در نخستین رویداد مهم بین المللی خود دست به رکوردشکنی بزند. این شناگر خوش آتیه که در اردوی تدارکاتی چندماه پیش مجارستان برای اولین بار در یک رقابت بین المللی شرکت کرد در همان مسابقات ۱۰۰متر را در ۵۵ثانیه و ۶۷صدم ثانیه شنا کرد تا رکورد ملی ماده ۱۰۰متر پروانه را به نام خود ثبت کند. او صبح امروز پس از نمایش درخور توجه در ماده ۲۰۰متر قورباغه عنوان کرد که آماده رکوردشکنی در ماده تخصصی خودش یعنی ۱۰۰متر پروانه است.

جوانترین مسافر اینچئون هم فردا بار دیگر به آب می زند. آریا نسیمی شاد که متولد ۱۳۷۸/۸/۱۶ است، بامداد فردا در هفتمین ماده رقابتی روز چهارم در دسته دوم ۱۰۰متر قورباغه شانس خود را برای افتخارآفرینی دوباره امتحان می کند. آریای نوجوان با همین سن و سال کم صبح امروز (سه شنبه) رکورد ملی ماده ۲۰۰متر قورباغه را ارتقا داد. او رکورددار ماده ۱۰۰متر قورباغه ایران در رده سنی۱۷-۱۵سال نیزاست.

علاوه بر این دو ماده انفرادی هجدهمین دسته رقابتی فردا هم با حضور شناگران ایران آغاز می شود. ملی پوشان ایران در نخستین ماده تیمی خود بامداد فردا در ۴در۱۰۰متر آزاد تیمی حضور می یابند. آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی، مهدی انصاری و جمال چاوشی فرنمایندگان ایران در این مسابقه هستند.  تیم ژاپن که رکورددار آسیا هم هست در دسته تیم ایران به آب می زند تا رقابت جذابی را شاهد باشیم.

ملی پوشان شنای ایران از بامداد فردا (چهارشنبه) در استخر مدرن "مونهاک پارک تاء هوان” با سایر شناگران رقابت می‌کنند. این استخر که اختصاصا برای این دوره از بازی‌های آسیایی آماده شده است دارای بیش از ۳۰۰۰ صندلی برای تماشاگران است. معماری این استخر شبیه به شناگری است که در حین شنا آب را می شکافد و حرکت می کند. رقابت‌های رشته‌های آبی (شنا، شیرجه، واترپلو و شنای موزون) در این استادیوم برگزار می‌شود.

 *رکوردهای ماده ۱۰۰متر پروانه:

رکورد ملی: ۵۵٫۶۷- "مهدی انصاری ” مسابقات بین المللی دبرسن مجارستان ۲۰۱۴
*رکوردهای ماده ۱۰۰متر قورباغه:




تاريخ : چهار شنبه 2 مهر 1393برچسب:, | 8:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |