معاون اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی:

فرهنگ و هنر نیازمند حمایت است

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ و هنر نیازمند حمایت مردم و مسوولان است.

 

علی محرمی، شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه افزود: با توجه به تکالیفی که برعهده فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده و میزان اعتبارات آن، توسعه این عرصه نیازمند توجه جدی سایر نهادها و مردم است.

وی با اشاره به تاکید آموزه های اسلامی و رهبر معظم انقلاب و لزوم ترویج فرهنگ در کشور اظهار کرد: هم اکنون باید برای محتوایی شدن هنر در بین هنرمندان تلاش و بر این اساس زیرساخت ها و زمینه های توسعه این عرصه را فراهم کرد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات هنرمندان انقلاب اسلامی برای توسعه این زیرساخت ها با استفاده از هنر و ذوق خود، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران زیرساخت های قابل توجهی در راستای اعتلای فرهنگ و هنر کشور برداشته شده و هم اکنون نیز مردم و مسوولان موظف به ادامه این مسیر هستند.

محرمی، یادآوری کرد: تبدیل 10 مجتمع فرهنگی هنری شهرستان های استان به سینمای دیجیتال از مهمترین اقدام های این اداره کل برای توسعه زیرساخت های هنری بوده که انتظار می رود با تخصیص اعتبارهای لازم این مهم تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

وی گفت: سینمای دیجیتال مراغه نیز هم اکنون در حال اجرا بوده و در سه ماه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

محرمی، افزود: به منظور توسعه فرهنگ مطالعه در استان حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار برای خرید کتاب تخصیص یافته و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تمام این اعتبار را برای شهرستان های استان در نظر گرفته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: دهمین جشنواره هنرهای تجسمی این شهرستان با عنوان فصل آفرینش در پنج رشته طراحی و نقاشی، تذهیب و نگارگری، حجم، کاریکاتور و گرافیک برگزار شد.

احمد دادرس فیاضی، افزود: برای این جشنواره 182 اثر در دو بخش هنرمندان و هنرجویان ارسال شده که از این تعداد 140 اثر منتخب در بخش مسابقه با هم به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: نمایشگاه آثار راه یافته به این جشنواره همزمان با بهار انقلاب اسلامی تا 29 بهمن در نگارخانه مهر و تالار عبدالقادر مراغی با موضوعات بخش ویژه جشنواره شامل نماز و نیایش، حجاب و عفاف، ایثار و شهادت و مراغه در بطن زمان (تاریخ، تمدن و چشم انداز مشاهیر) به نمایش گذاشته شد.

برگزیدگان این جشنواره در نقاشی و طراحی شامل علی حسین امینی، جعفر بهنقی و حسین اقتصادی به ترتیب مقام های اول تا سوم و رقیه نوآذر، محسن یاری و زهرا سمایی نیز لوح تقدیر هیات داوران را در این رشته به دست آوردند.

در رشته حجم نیز بهرام آشفته، غلامحسین صابرنژاد علویان و محمدرضا حسین پاشایی موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند و مهسا صحتی نیز توسط داوران مورد تقدیر قرار گرفت.

در رشته نگارگری و تذهیب نیز اثری حایز رتبه اول شناخته نشد و عزیزه موسوی به مقام دوم و حسن چاپانی به مقام سوم دست یافت و در رشته گرافیک هیات داوران از نسیم طوبی قدردانی کرده و مرتضی احمدی نیز در این رشته به عنوان سومی این جشنواره راه یافت و در این رشته کسی حائز مقام اول و دوم نشد.

داوران دهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه از تابلوی منحصر بفرد عصر عاشورا اثری از نوید فیاضی که به صورت معرق و برجسته کاری کار شده بود به عنوان تقدیر ویژه شناختند.

http://img7.irna.ir/1393/13931130/81512168/81512168-6285326.jpg

http://img7.irna.ir/1393/13931130/81512168/81512168-6285327.jpg



تاريخ : پنج شنبه 30 بهمن 1393برچسب:, | 15:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

لیگ دسته یک هندبال/

پیشتازی پدافند تهران و پاس همدان

دور سوم از مرحله نهایی رقابت های لیگ هندبال دسته اول گروه غرب باشگاه های کشور با پیشتازی تیم های پدافند تهران و پاس همدان به پایان رسید.

 

دور دوم این مسابقات شامگاه چهارشنبه در سالن دو هزار نفری ابن سینای شهر همدان پایان یافت و در رقابت های امشب خیبر آموزشکده سما اراک مقابل شهرداری مراغه 25 بر 25 متوقف شد، پدافند تهران 32 بر 24 شهرداری سردرود را برد و پاس همدان 34 بر 23 هیات هندبال اراک را از پیش رو برداشت.

در پایان دور سوم تیم پدافند تهران با سه پیروزی صدرنشین است، پاس همدان با دو برد و یک باخت دوم است، خیبر آموزشکده سما اراک با یک برد و دو تساوی سوم است.

فردا پنجشنبه در ادامه مسابقات، ابتدا تیم های پدافند تهران و خیبر آموزشکده سما اراک مقابل هم به میدان می روند، تیم های هیات هندبال کرمانشاه و شهرداری مراغه در دومین بازی دیدار می کنند و در آخرین بازی نیز پاس همدان به مصاف شهرداری سردرود می رود.

این مرحله از رقابت ها از روز دوشنبه 27 بهمن ماه با رقابت تیم های پاس همدان، شهرداری مراغه، پدافند هوایی تهران، هیات هندبال کرمانشاه، خیبر اراک و سردرود تبریز در قالب گروه غرب به مدت پنج روز به میزبانی سالن دو هزار نفری ابن سینای این شهر پیگیری می شود.

پس از برگزاری دور گروهی، دو تیم برتر از هر گروه به نیمه نهایی صعود می کنند و در نهایت سه تیم برتر جواز حضور در لیگ برتر هندبال کشور را کسب خواهند کرد.



تاريخ : پنج شنبه 30 بهمن 1393برچسب:, | 10:23 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده سپاه ناحیه مراغه:

ترویج فرهنگ بسیج درجامعه موجب اعتلای ارزش های اسلامی و انقلاب می شود

فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: ترویج و تبیین فرهنگ بسیجی در جامعه موجب اعتلای ارزش های اسلامی و انقلابی می شود.

 

سرهنگ اکبر شالچی زاده روز چهارشنبه در آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج امام هادی (ع) اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان افزود: باید تلاش شود فرهنگ بسیجی به عنوان فرهنگی غالب و تاثیرگذار در جامعه رشد و تعالی پیدا کند.

وی اظهار کرد: پایگاه های مقاومت بسیج و بسیجیان نقش مهمی در فرهنگ سازی و مقابله با توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمنان بویژه رسانه های غرب ایفا کرده و دارای جایگاه ممتازی در جامعه اسلامی هستند.

شالچی زاده ادامه داد: با توجه به توطئه رسانه ای و فرهنگی غرب در معرفی سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی، بسیج نقش مهمی در مقابله با این هجمه و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانواده ها دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه نیز در این آیین گفت: بسیج به عنوان موهبت الهی و یادگار انقلاب اسلامی در سال های اخیر تاثیرگذاری خود را در جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی به وضوح نشان داده است.

حجت الاسلام جعفر جنتی افزود: بسیج با تکیه بر ولایتمداری و بصیرت خود، همیشه آماده پاسداری و صیانت از آرمان ها و ارزش های متعالی اسلام و انقلاب بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه نیز در این مراسم گفت: تبیین سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه و ترویج سبک زندگی اسلامی، راهکار موثری برای مقابله با هجمه های فرهنگی غرب است.

در این مراسم پایگاه مقاومت بسیج امام هادی (ع) اداره اوقاف و امور خیریه مراغه افتتاح و آغاز به کار کرد.



تاريخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:, | 15:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

عضو مجلس خبرگان رهبری:

29 بهمن تبریز آتش قیام مردم علیه رژیم طاغوت را شعله ورتر کرد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: قیام 29 بهمن مردم تبریز روز تاریخی و سرنوشت سازی برای انقلاب اسلامی بود و آتش مخالفت مردم با رژیم طاغوتی را شعله ورتر کرد.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: این قیام با توجه به شرایط زمان پیش زمینه ای برای پیروزی نهایی انقلاب اسلامی در 22 بهمن شد.

وی اظهارکرد: این قیام زمینه خیزش عمومی ملت را فراهم کرد و با به نمایش گذاردن غیرت دینی مردم آذربایجان خاطرات انقلاب مشروطه را بار دیگر زنده کرد.

امام جمعه مراغه ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ولایتمداری، زمان شناسی، عاشورایی بودن و دینداری مردم آذربایجان و دشمن شناسی آنان از ویژگی ها و نقاط طلایی مردم این خطه است.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب به همین مناسبت، یادآوری کرد: حضور جمعی از مردم این منطقه به نمایندگی از مردم غیرتمند آذربایجان، اعلان حمایت همه جانبه آذربایجانی ها از رهبر معظم انقلاب است.

قیام 29 بهمن سال 1356 دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی است که متعاقب قیام خونین 19 دی مردم قم درشهر تبریز انجام شد که با دخالت ایادی پهلوی، خشم و انزجار مردم به جوش آمده و قیام تاریخی افتخار آمیزی بر پیشانی این شهر ولایت مدار حک شد.

این حرکت راه امت اسلامی را برای پیروزی بر رژیم طاغوت باز کرد و در پی آن، خورشید حیات آفرین انقلاب اسلامی آغاز به درخشش کرد.



تاريخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:, | 10:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

پیشکسوت قرآنی در آذربایجان شرقی:

با بهره گیری از شیوه های نوین و جذاب قرآن را وارد خانه ها کنیم

پیشکسوت قرآنی در استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی، گفت: برای جذب و ایجاد انگیزه بیشتر در نسل جدید ضروری است با بهره گیری از شیوه های نوین و جذاب قرآن را وارد خانه ها کنیم.

بهمن محرم زاده روز دوشنبه بابیان اینکه ضروری است دغدغه اصلی تمام مسوولان و رسانه ها، فرهنگی و قرآنی باشد، افزود: فقط از طریق کارهای فرهنگی در حوزه دین و قرآن می توان در مقابل تمام توطئه های دشمنان ایستادگی کرد.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده ها در تربیت فرزندان و شکل گیری شخصیت هر فرد در خانواده، گفت: با قرار گرفتن قرآن در بطن جامعه، خانواده های ما خانواده ای قرآنی خواهند بود.

این پیشکسوت برگزیده نهمین همایش تکریم چهره های قرآنی اعلام کرد: مسوولان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه ایفا می کنند و باید به این موضوع بیش از پیش اهمیت داده و برای فعالیت های قرآنی بودجه های پررنگ تری اختصاص دهند.

وی در خصوص وضعیت فعالیت های قرآنی در استان، اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رشد این فعالیت ها در استان به خصوص شهر تبریز هستیم و امیدواریم در شهرستان ها نیز فعالیت های قرآنی بیش از پیش افزایش یابد.

بهمن محرم زاده درسال 1341 در خانواده ای مذهبی متولد شده و از استادانی است که در نهمین همایش تکریم پیشکسوتان قرآنی تکریم خواهد شد.

وی از اوایل نوجوانی و قبل از انقلاب اسلامی با حضور در جلسات قرآنی در شهرستان مراغه فعالیت قرآنی خود را آغاز و در رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است.

این استاد قرآنی هم اکنون در دانشگاه های آزاد اسلامی مراغه و بناب، دانشکده علوم قرآنی مراغه تدریس و به عنوان مدیر مسوول موسسه قرآن و عترت نسیم حیات مراغه فعالیت می کند.



تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:, | 9:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

تعاون روستایی مراغه برای شب عید 360 تن میوه ذخیره می کند

رییس اداره تعاون روستایی مراغه گفت: این اداره برای شب عید در این شهرستان 360تن میوه ذخیره می کند.

 

فیروز جودی : این میزان میوه شامل 300 تن پرتقال، 30 تن سیب قرمز و 30 تن سیب سفید است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود میوه ها ارگانیک باشد، اظهار کرد: تاکنون 100 درصد سیب پیش بینی شده با مبدا خرید به قیمت 26 هزار ریال و 80 درصد پرتقال پیش بینی شده با مبدا خرید به قیمت 27 هزار ریال خریداری و در سردخانه های شهرستان ذخیره شده است.

رییس اداره تعاون روستایی مراغه از احتمال افزایش 25 درصدی سهمیه میوه شب عید این شهرستان خبر داد و گفت: این میوه ها همزمان با ایام عید در 16 نقطه از سطح شهر توزیع می شود.

جودی اضافه کرد: همچنین با بسیاری از اداره های تعاون روستایی آذربایجان شرقی و استان های همجوار برای خرید سیب ارگانیک مراغه هماهنگی های لازم انجام شده که در صورت ارایه قیمت مقطوع و برخورداری از شرایط ارگانیک، میوه های کشاورزان این شهرستان خریداری و به این استان ها ارسال می شود.



تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:, | 12:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

پژوهش محوری در آموزش و پرورش، کشور را در مسیر پیشرفت قرار می دهد

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پژوهش محوری در آموزش و پرورش، کشور را در مسیر پیشرفت قرار می دهد گفت: خانواده ها و معلمان باید تفکر کارآفرینی را در دانش آموزان نهادینه کنند.

 

مهدی دواتگری روز دوشنبه در همایش کارآفرینان دانش آموزی عجب شیر با اشاره به اینکه رویکرد پژوهش محوری در مدارس، رویکردی نخبه پرور است، افزود: پژوهش محوری در کار آموزش ضروری بوده و محوریت تحقیق و پژوهش در امر آموزش و پرورش بسترهای لازم را برای پیشرفت کشور فراهم می کند.

وی، تامین زیرساخت های آموزشی و توجه ویژه برای مقاوم سازی، بهسازی و نوسازی مدارس و تهیه امکانات آموزشی را لازمه پیشرفت کشور در زمینه های آموزشی و پرورشی اعلام کرد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح اولین مرکز کارآفرینی هنرستان های کشور در عجب شیر ادامه داد: با افتتاح مراکز دیگر کارآفرینی در سطح کشور برای هنرجویان هنرستان ها، زمینه پیشرفت و توسعه کشور فراهم می شود.

دواتگری، با بیان اینکه توانمند کردن علمی و عملی دانش آموزان در هنرستان ها موجب افزایش قدرت صنعت و تفکر کارآفرینی در جامعه می شود، یادآوری کرد: معلمان می توانند با ارایه آموزش های موثر و جدید، دانش آموزان را نسبت به موضوع کارآفرینی و کارگروهی ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی یک سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می شود، گفت: پیشرفت و توسعه کشور نیاز به سرمایه گذاری بیش از پیش و توجه عمیق تر به آموزش و پرورش دارد.

دواتگری، افتتاح مرکز تحقیق و پژوهش در این شهرستان را ضروری خواند و افزود: با راه اندازی این مرکز زمینه برای فعالیت های دانش آموزان و پژوهشگران فراهم می شود تا در آینده با امکانات و زیرساخت های مناسب به کارهای پژوهشی و تحقیقی خود ادامه دهند.



تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:, | 11:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نماینده مراغه و عجب شیر مطرح کرد

سرمایه‌گذاری برای صرفه جویی در مصرف آب، راه نجات دریاچه ارومیه

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری برای صرفه جویی در مصرف آب، راه نجات دریاچه ارومیه است.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، مهدی دواتگری در حاشیه افتتاح طرح های کشاورزی مراغه، این طرح افزود: در شرایط پیش آمده برای دریاچه ارومیه چاره ای جز سرمایه گذاری در زمینه صرفه جویی مصرف آب نداریم و باید دست در دست هم دهیم و تمام تلاشمان را برای پوشش انهار و بهسازی و نوسازی کانال های صرف نماییم تا ضمن افزایش راندمان مصرف آب از پرت آب جلوگیری و بحران پیش آمده در خصوص کمبود آب را پشت سر بگذاریم.



تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:, | 1:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

دواتگری: صدای معلمان را بشنویم

نماینده مردم مراغه وعجب شیر از دولت و وزارت آموزش وپرورش خواست به معلمان توجه ویژه ای شود.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهدی دواتگری در تذکر شفاهی خود تاکید کرد: باید صدای معلمان را بشنویم و گفته هایمان در باره شأن معلمان را به عمل تبدیل کنیم.

 او ادامه داد: چگونه یک معلم می تواند با حقوق یک تا یک و نیم میلیون تومانی از پس اجاره خانه، اقساط ، هزینه های کمر شکن زندگی و هزینه تحصیل فرزندان خود بر بیاید.

 این نماینده مجلس افزود: دولت در یک سال اخیر با عزم راسخ نظام تامین سلامت را اجرا کرده که نتیجه آن بهبود خدمات درمانی بوده، دولت و مجلس باید این عزم راسخ با تعریف منابع جدید برای معلمان را اجرا کند، بایستی معیشت معلمان را مورد توجه قرار دهیم چرا که ارتقای این مسئله در ارتقای عملکرد آنان تاثیر به سزایی دارد.

 دواتگری همچنین گفت‌:‌ از دولت انتظار می رود طبق قولی که وزیر آموزش و پرورش داده لایحه رتبه بندی معلمان را تقدیم مجلس کند.



تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:, | 1:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
وی اظهار داشت: ما معتقدیم که این مناسبات (مانند جشن گرفتن ولنتاین) یک اقدام برنامه ریزی شده برای تغییر هویت دینی و فرهنگی جامعه اما با وسایل جذاب و زیبا و هماهنگ با احساسات بسیاری از مردم است.

 آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع نجف  روز موسوم به "ولنتاین" (25 بهمن/14 فوریه) بیاناتی اظهار داشت.

در بیانیه آیت الله بشیر نجفی آمده است: ما نمی‌خواهیم و دوست نداریم از جمله کسانی باشیم که خواسته های مردم را سرکوب می کنند اما وظیفه ما به عنوان یک موسسه دینی آن است که جامعه را در مقابل واقعیت قرار دهیم و آنچه که مربوط به شرعیات و اخلاقیات جامعه است را روشن کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم که این مناسبات (مانند جشن گرفتن ولنتاین) یک اقدام برنامه ریزی شده برای تغییر هویت دینی و فرهنگی جامعه اما با وسایل جذاب و زیبا و هماهنگ با احساسات بسیاری از مردم است.

آیت‌الله بشیر نجف در ادامه اظهار داشت: ما باید در بیداری کامل باشیم تا هویت دینی، فرهنگی و اخلاقی جامعه حفظ شود. ما باید از مناسبات خاص خود برای ابراز احساسات استفده کنیم و کارهایی انجام دهیم که متناسب با هویت ما باشد و الحمدلله بسیاری از مناسبات اجتماعی، فرهنگی و دینی داریم که هر کس بخواهد می تواند آن را جشن بگیرد.

وی تصریح کرد: کسانی که ولنتاین و امثال آن را جشن می گیرند، همانهایی هستند که می‌خواهند فرهنگ بی دینی غرب را وارد جامعه و فرهنگ اصیل ما را به اسم "عشق" نابود کنند، راهکاری که بر جوانان موثر است.

آیت الله بشیر نجفی در پایان گفت: این کشورهایی (کشورهای اسلامی) که مقدر شده پرچم های هدایت را در آینده در دست داشته باشند صاحب همان پرچم ها حفظشان خواهد کرد یا به دست مومنین یا به دست شخص مبارکش.



تاريخ : شنبه 25 بهمن 1393برچسب:, | 14:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
اعضای کمیته حقیقت یاب غائله 22 بهمن قم مجلس با اشاره به گذشته حدود دو سال از وقوع غائله 22 بهمن قم و هتک حرمت به رئیس مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت اعلام نظر و انتشار گزارش درباره پرونده متهمان این غائله از سوی دستگاه قضا تأکید کردند.
 
حادثه قم و هتک حرمت به رییس مجلس شورای اسلامی وارد دومین سال خود شد. نه زمان این حادثه که مصادف بود با سالروز انقلاب اسلامی و نه مکان آن که در حرم مقدس حضرت معصومه(س) رخ داد، با هیچ حساب و کتابی، سنخیتی با تندروی و هتاکی نداشت آن هم از نوع رفتاری که حلقه پرتو داشت و آن هم در قبال شخصی که رییس یکی از قوای سه گانه کشور است.

تقبیح علمای قم و مراجع تقلید نسبت به این حادثه و سخنان تند و انتقادی رهبر معظم انقلاب در کنار اظهارنظرهای مجلسی ها در ذم این رفتار، باعث شد کمیته تحقیق حادثه قم در مجلس شکل بگیرد چرا که مقام معظم رهبری در پی آن حادثه تصریح کردند: اینکه عده ای برخی را ضدولایت و ضد بصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند.

علیرغم این تاکید رهبر انقلاب و با وجود انتظار مردم برای شناسایی و مجازات عاملان این حادثه، اما دو سال گذشت و برخوردی با عاملان آن صورت نگرفت.

کمیته تحقیق مجلس، گزارش حادثه قم را در صحن علنی قرائت و مراتب را برای پیگیری به قوه قضاییه ارسال کرد. گزارش مکتوب 800صفحه ای که شامل مصاحبه و عکس و سند بود ولی گویا دستگاههای ذی ربط به جای رسیدگی، آن را آرشیو و بایگانی کرده اند.

نمایندگان مردم در مجلس بر ضرورت برخورد جدی و قاطع با عاملان این حادثه تاکید کردند و از دستگاههای ذی ربط خواستند با دقت و جدیت به این مورد رسیدگی کنند.

 سبحانی‌نیا:رفتار تندروانه علیه شخصیتهای ترازاول کشور مورد تقبیح است

 عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اگر با عاملان حوادث تندروانه برخورد شود، خواهند فهمید حساب و کتابی در کشور وجود دارد؛ از دستگاه های مسئول خواست موضوعات این چنینی را به دقت رصد و شناسایی و نتیجه آن را به مردم گزارش کنند.

حسین سبحانی‌نیا با اشاره به حادثه 22بهمن قم و اهانت عده‌ای به رییس مجلس در جریان سخنرانی او در حرم حضرت معصومه(س) گفت: این نوع حرکتهای سازمان‌یافته و هدایت‌شده به منظور وهن شخصیت‌های موثر کشور کاملا ناپسند است چراکه در کشور حساب و کتاب و نظم و قانونی وجود دارد و هرکس صاحب جایگاهی است که باید حرمتها حفظ شود و اگر حرکتی خلاف مجاری قانونی صورت گیرد، باید با آن برخورد جدی صورت گیرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از حادثه قم و سخنرانی دکتر لاریجانی، چند مورد دیگر نیز در همین راستا تکرار شده بود؛ این نوع رفتار و اعمال مورد تقبیح است و همه نیروهای دلسوز انقلاب این نوع حرکات و رفتار ناپسند را محکوم می‌کنند و زیرا چهره بدی از نظام در ذهن مردم تصویر می‌کند.

او بیان کرد: باید با این گونه پدیده‌های نادرست برخورد جدی صورت گیرد؛ همچنانکه در این ارتباط گزارشهایی هم تهیه و به مراجع مختلف اعلام شد ولی متاسفانه پی از گذشت دو سال هنوز برخورد جدی با آنها که ریشه اینگونه حرکتهای افراطی را بخشکاند، صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: پس از 36سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، قطعا باید این ناخالصی‌ها و پدیده‌های نادرست و ناهمگون با اصل انقلاب اسلامی پاک و زمینه بروز و ظهور چنین پدیده‌هایی خشکانده شود و اگر در چند مورد با عاملان و مسببان چنین حوادثی برخورد شود، خواهند فهمید حساب و کتابی در کشور وجود دارد.

سبحانی نیا هتک حرمت شخصیتهای تراز اول کشور را نادرست خواند و با بیان اینکه چنین رویکردی مورد پذیرش ملت ما نخواهد بود، گفت: باید دستگاه های مسئول اعم از امنیتی سیاسی و قضایی با بررسی همه جانبه، موضوعات این چنینی را رصد و شناسایی و نتیجه آن را به مردم گزارش کنند تا شاهد تکرار این گونه حرکات در آینده نباشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از برخی گروهها و جریانها که در آن زمان نسبت به تقبیح این مساله واکنش نداشتند، گفت: افراط و تفریط در همه دوره ها وجود دارد ولی گروههای سیاسی باید اینگونه عناصر افراطی را از خود طرد کنند تا زمینه برای تکرار این رفتار ناهمگون با حرکت اصیل انقلاب زمینه ها را به وجود نیاورند؛ ضمن آنکه چنین رفتاری خلاف شرع و قانون است و به مصلحت اینگونه جریانات سیاسی نیز نمی تواند باشد.

 

 حقیقت پور: افکار عمومی منتظر اقدام دستگاههای قضایی است

 منصور حقیقت پور نیز گفت: آنها که به رییس مجلس در روز 22 بهمن سال 91 در قم توهین و جسارت کردند، قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر پا گذارند و این رفتار آنها محصول تفکری تندرو بود که پیش از این نیز در حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت امام (ره) رخ داده بود و رهبر معظم انقلاب این اتفاقات مورد نقد قرار داده بودند.

نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای با حمایت و پشتیبانی گروهها و حلقه های خاص به خود اجازه میدهند تا هرآنچه را صلاح دانستند، اجرایی کنند؛ حال این صلاحدید پرتاب کفش و مهر باشد یا سردادن شعار و توهین، دریغ ندارند.

او با اشاره به اینکه برخی رفتارها موجب تحمیل هزینه های گزاف به نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، به بیانات رهبری در مذموم دانستن این برخوردها و واکنشها اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تداوم چنین رفتارهایی باید دستگاههای مسئول وارد عرصه شوند و با عاملان این وقایع برخورد جدی داشته باشند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس اراده خوبی برای پیگیری این حادثه داشت و گزارش به صورت حرفه‌ای و عادلانه تدوین و پس از آن با اعلام نظر اکثر نمایندگان این گزارش برای پیگیری قضایی به قوه قضائیه ارسال شد.

حقیقت پور ادامه داد: من اطلاعات دارم که بر اساس آن اقداماتی از سوی قوه قضائیه برای پیگیری پرونده حادثه 22 بهمن قم انجام شده، اما این دستگاه قضا باید گزارشی را درباره اقدامات صورت گرفته به مردم ارائه شود، زیرا حدود دو سال از این حادثه گذشته ولی تاکنون هیچ اعلام عمومی درباره این پرونده نشده است.

 حرکت افراطی حلقه پرتو به چهره نظام لطمه زد/برخورد قضایی با افراطیون مطالبه نمایندگان مجلس

 کمال الدین پیرموذن ضمن انتقاد از مشخص نشدن نتیجه قضایی پرونده قائله 22بهمن قم ، گفت: واپس گرایان و افراطیون که تنها خود را نیروهای انقلابی و وفادار به نظام می دانند ، آثار زیانباری برای چهره نورانی انقلاب اسلامی ایران داشته اند.

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از جلوه‌های اقدامات افراطی‌گری با حرکت توهین‌آمیز،فراقانونی و خودسرانه نیروهای افراطی در جریان سخنرانی دوسال قبل دکترعلی لاریجانی در قم و در روز22بهمن دوسال پیش رقم خورد. آنها نه تنها به رئیس مجلس شورای اسلامی بلکه به کلیت نظام جمهوری‌اسلامی ایران توهین کردند.

وی در ادامه گفت: تاسف بارترین نکته غائله 22بهمن قم این بود که منجر به ناراحتی رهبری باسخاوت نظام شد و ایشان از این حادثه ابراز تاسف کردند.

این نماینده مجلس نهم گفت: از قوه محترم قضائیه به جد خواستاریم که در جهت تنویرافکار عمومی و مبارزه با تخلفات و رفتارفراقانونی در جهت افزایش سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی نتیجه بررسی قضایی غائله 22بهمن و توهین به رئیس مجلس اعلام شود.

پیرموذن گفت: بی تردید برخورد قاطعانه قوه قضائیه با هر نوع تخلف اعم از پولشویی ، اختلاس ، خلاف سیاسی ، حرکت خلاف قانون و افراطی گری می تواند به قوام اجتماعی جمهوری اسلامی و جلوگیری از خدشه دار شدن چهره نظام کمک کند.

او با تاکید بر برخورد قضایی با «حرکت واپس‌گرایان حلقه پرتو» گفت: حرکت های افراطی انتحاری می تواند لطمات جبران ناپذیری به جمهوری اسلامی وارد کند گفت: قاطعیت دستگاه قضایی می تواند درس عبرت و نقطه پایانی بر افراطی گری واپس‌گرایان باشد که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد پرونده غائله 22بهمن قم مطالبه می شود.

 جعفرزاده:تساهل و تسامح در غائله قم به ضرر نظام تمام می شود

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ضمن انتقاد از صادرنشدن حکم قضایی پرونده غائله 22بهمن قم گفت: تساهل و تسامح در مورد هر اقدام فراقانونی و قانون شکنی به نوعی ترویج بداخلاقی است. ما در مورد غائله 22بهمن ، شاهدیم رویکرد افراطی افراد دخیل در حمله به رئیس مجلش شورای اسلامی ادامه پیدا کرد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هنجارشکنی سیاسی و اقدامات خلاف قانون ریشه‌کنی نشود و برخورد با متخلفان نباشد ، تکرار حرکت های زشت وزننده دور از ذهن نیست. بر مسئولین قضایی واجب است که با هر نوع تخلف توسط هرکسی در هرجایگاهی برخورد شود.

او با انتقاد از رویکرد برخی احزاب سیاسی گفت: باید در جامعه جمهوری اسلامی روحیه قانون گرایی حاکم شود. این که یک عده خودشان را با استنباط های شخصی قانون بدانند و با رویکرد افراطی با چهره های نظام برخورد کنند به چهره نظام خدشه وارد شده و اعتماد مردم سلب می شود.

این نماینده مجلس نهم در ادامه گفت: ماجراهایی نظیر غائله22بهمن قم ، قطع به یقین حیثیت نظام زیر سوال می برد و شخصیت های تابلو دار نظام آسیب می بینند. افرادی نظیر دکترلاریجانی متعلق به خودشان نیستند و نام و عنوان آنها کارنامه نظام جمهوری اسلامی است. می توان به آنها نقد وارد کرد اما توهین ، پرتاب سنگ ، مهر و کفش موضوعی نیست که از کنار آن بتوان بی تفاوت عبور کرد.

او ضمن طرح مطالبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مشخص شدن نتیجه قضایی هتک حرمت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این که بشنویم درجایی دیگر و در روزی دیگر به شخصیتی که ما به آن علاقمندیم یا نقد داریم ، توهین صورت گرفته است ، نباید تعجب کنیم. زیرا نرفتیم از ریشه افراط را بسوزانیم و زمانی که خواستیم با مجرمین برخورد کنیم به دلیل چند نام بزرگ که پشت آنها بود از کنار موضوع با بی تفاوتی عبور کردیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که ملاحظه کاری به هیچ وجه به صلاح مملکت نیست ،گفت: در مورد کشور ایتالیا شاهد این بودیم که سیلویوبرلوسکنی به دلیل ارتکاب جرم به رفتگری محکوم شد و در نهایت اعمال قانون گردید یا رئیس جمهوری آلمان به خاطر چند یورو از مقام خود عزل شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: قانون نباید با کسی تعارف داشته باشد و تا زمانی که تعارف در اجرای قانون وجود داشته باشد ، مسببان غائله 22بهمن به حرکت های افراطی خود ادامه می دهند.

 

 دواتگری: اگر با تندروها برخورد نشود، رفتار خود را تکرار میکنند

 مهدی دواتگری گفت: افراطیون در کشور همواره مترصد موقعیتی هستند تا بتوانند جامعه را از مسیر اعتدال و میانه روی خارج کنند و تا زمانی که برخوردی با آنها صورت نگیرد، رفتارهای خود را ادامه خواهند داد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است برخورد جدی با این اقدامات خارج از چارچوب منطق و خرد صورت گیرد، گفت: باید پرونده ای در دستگاه قضایی برای بررسی اتهامات مسببان، عاملان و آمران واقعه سخنرانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه (س) تشکیل و با جدیت بررسی شود چراکه کمیته حقیقت یاب مجلس، گزارش مفصل و جامعی از حواشی و متن آن غائله برای دستگاه قضایی ارسال کرده است.

 جهانگیرزاده: مردم نشان دادند موافق تندروی بی منطق علیه مسئولان کشور نیستند

 جواد جهانگیرزاده گفت: اتفاقی که دوسال پیش در سالروز انقلاب اسلامی که نماد وحدت در نظام اسلامی است، در هتک حرمت به رییس مجلس رخ داد، چنان تحیرآور بود که فقط توانست کشور را در شوک ببرد و رسانه های خارجی را تغذیه و خشنود کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی کسانی که در حادثه 22 بهمن قم شرکت داشتند باید مورد برخورد قاطع دستگاههای امنیتی و قضایی قرار گیرند زیرا مردم منتظر هستند تا ریشه این تندروی ها با اقدام عاجل و فوری خشکانده شود.

او گفت: اتفاقی که رهبر انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، علمای بزرگوار و بسیاری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آن را ناشایست شمردند، از چنان حساسیتی برخوردار است که تمامی دستگاههای ذی ربط و رسیدگی کننده باید بااولویت ویژه آن را مورد بررسی قرار میداند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مردم در سالهای بعد و با استقبال از سخنرانی های رییس مجلس نشان دادند که هیچگاه همراه و موافق چنین تندروی هایی نیستند و مسئولانی را که در خط رهبری و ولایت حرکت می کنند، مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار میدهند.



تاريخ : شنبه 25 بهمن 1393برچسب:, | 12:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

جت الاسلام پورمحمدی:

قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز ستون فقرات رژیم شاه را شکست

 حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام ۲۹ بهمن تبریز گفت: قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز ستون فقرات رژیم شاه را شکست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه با بیان اینکه این قیام به وحدت مردم و رهبری روحانیون منطقه انجام شد، افزود: این قیام قهرمانانه زمینه خیزش عمومی ملت ایران را فراهم کرد و باعث پیروزی انقلاب شد.

وی با اشاره به اینکه قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز برای بزرگداشت چهلم شهدای قیام ۱۹ دی مردم قم صورت گرفت، ادامه داد: قیام ۲۹ بهمن تبریز در دوران قبل از انقلاب مهمترین عامل برای وحدت انقلابیون و مردم در برابر رژیم طاغوت بود و باعث پیروزی مردم در برابر طاغوت و رژیم شاه شد.

حجت الاسلام پورمحمدی با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: مردم غیور و صبور ایران اسلامی نشان دادند که هرگز فریب نقشه های دشمن را نمی خورند و با حضور پرشکوه خود در هوای سرد زمستانی مشت محکمی بر دهان استکبار و زورگویان جهان زدند.

امام جمعه شهرستان مراغه با تاکید بر اینکه این حضور باعث ناامیدی دشمن و شکست نقشه های شوم آنها شد، ابراز داشت: مردم با بصیرت تمام و هم صدا باهم حضور پرشوری در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن یافتند و اتحاد و همبستگی خود را بار دیگر به دنیا نشان دادند.



تاريخ : جمعه 24 بهمن 1393برچسب:, | 19:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

دو پدر شهید دفاع مقدس در مراغه تشییع شدند

پیکرهای کریم مصیبی همسر و پدر سه شهید و بایرامعلی علیزاده پدر دو شهید دفاع مقدس در مراغه تشییع و به خاک سپرده شدند.

 

کریم مصیبی، پدر علی و حسین دو شهید دوران دفاع مقدس و همسر طاهره جلالت آذر و پدر فاطمه از شهیدان بمباران مراغه بود که چهارشنبه شب پس از سال ها تحمل درد و رنج و دوری از فرزندان، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بایرامعلی علیزاده نیز پدر هادی و یوسف از شهیدان دفاع مقدس بود که برای پیوستن به فرزندان شهیدش به دیار باقی شتافت.

پیکر این دو پدر شهید دوران دفاع مقدس روز پنج شنبه بر دوش مردم شهید پرور مراغه تشییع و در گلشن زهرای این شهر به خاک سپرده شد.

شهید علی مصیبی از بسیجیان انقلاب اسلامی بود که 13 خرداد سال 1363 در منطقه پیرانشهر به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شهید حسین مصیبی نیز در 25 فروردین سال 1365 در منطقه جنگی فاو شهد نوشین شهادت را چشید.

شهیدان یوسف و هادی علیزاده نیز به ترتیب در مورخ 16 اسفند سال 1362 و 25 اسفند 1363 در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

فاطمه مصیبی و طاهره جلالت آذر نیز در جریان بمباران مراغه توسط نیروهای بعثی در تاریخ 22 بهمن 1365 به شهادت رسیدند.

مراسم یادبود مرحوم کریم مصیبی بعد از ظهر امروز در مسجد مصلی و مرحوم بایرامعلی علیزاده در مسجد شهدای این شهرستان برگزار می شود.



تاريخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393برچسب:, | 16:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
منبع خبر : رصد مراغه
نماینده مردم مراغه و عجشیر در مجلس:
اگر آمریکا تحریم جدیدی تصویب کند نیروگاه های ما شروع به کار می کنند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:اگر آمریکا تحریم جدیدی علیه ایران تصویب کند غنی سازی بیش از ۲۰ درصد را شروع خواهیم کرد و نیروگاه ها را دوباره فعال خواهیم نمود.

DSCF9282

به گزارش رصد مراغه ، مهدی دواتگری در جمع راهپیمایی کنندگان روز ۲۲ بهمن با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی گفت: بنده مردم شریف مراغه را تحسین می کنم که با این عظمت و شکوه در این راهپیمایی شرکت نمودند و برآورد می شود که بیش از ۴۰ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت نموده اند.و این یک رفراندوم بزرگ است که مردم بعد از ۳۶ سال کماکان در کنار نظام و رهبری حرکت می کنند.

وی افزود : ما بعد از ۳۶ سال در حالی توانسته ایم در جامعه جهانی حضور پیدا کنیم که شاهد هستیم دوران کودکی و نوجوانی را پشته سر گذاشته ایم و این انقلاب به مثابه یک جوان برومند و شجاعی که می تواند در عرصه های سیاسی،اجنماعی،اقتصادی،فرهنگی و بین المللی حضور یابد و قدرت و اعتقادات خود را به جامعه نشان دهد.

دواتگری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۳۶ سال گذشته گفت: مردم عزیز فراموش نکنید ایران زمانی به پیروزی رسید که در دنیا دو قطب شرق و غرب بود و در آن زمان کشورها ناچار بودند که به زیر سلطه یکی از این دو قطب بروند. کشور ما در زمان شاه از سال ۳۲ تا سال ۵۷ به عنوان یکی از کشورهایی که تحت سلطه آمریکا بود و به عنوان دست نشانده آمریکا در منطقه حضور داشت. در چنین شرایطی انقلاب پیروز شد که نه وابسته به غرب بود  و نه شرق،و با شعار نه غربی نه شرقی به مثابه یک قدرت جدید در دنیا نمود پیدا کرد.ویژگی های این قدرت سوم به نام انقلاب اسلامی ایران است، که عدم ترس از قدرت های سلطه گر و مقابله با نظام استکباری از ویژگی های این نظام است.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نظام اسلامی برای حمایت از نهضت های اسلامی بر مبنای ۳ اصل عزت،حکمت، و مصلحت بنا شد و مقام معظم رهبری این ۳ اصل را به عنوان  اصول و ارکان سیاست خارجی ترسیم نموده اند.مولفه اصلی نظام جمهوری اسلامی عدم وابستگی به قدرت های سلطه گر خارجی و آمریکا بود.فراموش نکنیم که بعد از اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در جریان جنگ اعراب و اسرائیل ، نه تنها اعراب نتوانستند اسرائیل را از سرزمینشان بیرون کنند بلکه سرزمین خودشان را هم به اسرائیل دادند.نظام اسلامی بود که با پیروزی خود انتفاضه فلسطین را احیا کند و در جهان اسلام وحدت برپا کرد.امروز ما در خاورمیانه شاهد وحدت مسلمانان هستیم.

وی گفت: در سال ۱۹۹۱ میلادی وقتی بلوک شرق متلاشی شد،قدرت واحد آمریکا بود و آن هم با شعار دهکده جهانی وارد عرصه شد.امروز ما وقتی ادعا می کنیم که نظام بین المللی نیاز به اصلاحات دارد و آن اصلاحات این است که در مقابل قدرت غرب، قدرت اسلام با محوریت جمهوری اسلامی آینده ژئو پولوتیک منطقه را رقم خواهد زد.احیای امواج بیداری اسلامی در دنیا که نمونه بارز آن را در منطقه خودمان شاهد هستیم. زمانی رژیم صهیونیستی ادعا می کرد که خاورمیانه بزرگ در اشغال او خواهد رفت.امروز هلال شیعی که شکل گرفته است نمونه بارز بیداری اسلامی است.بیداری اسلامی که مولفه اصلی آن نظام جمهوری اسلامی است.. موج بیداری که شکل گرفته است،غرب میخواد در مقابل این موج بیداری به دنبال تفرقه شیعه و سنی است و ما باید آگاه و بیدار باشیم. اگر پایبند به منویات رهبری و امام راحل باشیم نباید فراموش کنیم که وحدت اسلامی جزو تاکیدات امام بود.

دواتگری ادامه داد: دستاورد بعدی فرهنگ مقاومت بود که نمونه بارز آن را در سرزمین های اشغالی و جنوب لبنان شاهد هستیم.قدرت جمهوری اسلامی قدرت نرم است که در دل ها و زبان های جهانیان جا باز کرده است.و این ثروت عظیمی است.قدرت نرم مرز جغرافیایی نمیشناسد ولی قدرت سخت می شناسد.دستاورد بعدی انقلاب ، مقابله با نظام سلطه در سیاست بین الملل است که دو قطبی بودن را در جهان به هم زد و میخواهد صلح جهانی را برپا کند.

وی اظهار کرد:یکی دیگر از دستاورد ها گسترش همکاری با کشورهای مسلمان است که بحث تنش زدایی در منطقه است.گسترش مناسبات  در عرصه ها و سازمان های بین المللی دستاوردی مهم است،دیروز وقتی آمریکا به شاه کشورمان دستور میداد ، شاه بدون چون و چرا اطاعت می کرد. امام امروز در راستای انقلاب در عرصه بین المللی در مقابل ۵ کشور ابر قدرت ایستاده ایم و مذاکره می کنیم.وقتی امروز رئیس جمهور آمریکا اذعان می کند که به فرموده مقام معظم رهبری ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست پس چه لوزومی دارد که پرونده هسته ای ما در شورای امنیت بماند.مجلس در مورد هسته ای و جریانات سیاسی منطقه هوشیار است. اگر کنگره آمریکا اقدامی جدی برای تصویب قطعنامه علیه جمهوری اسلامی کند، نمایندگان شما در خانه ملت در جهت تصویب قانونی که در مقابله با مصوبات کنگره است کوتاهی نمی کنند.

دواتگری در آخر تاکید کرد: دیروز نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج در ۸ سال پیکار و نبرد با دشمنان تلاش کردند و این کشور را به اینجا رساندند و امروز انتظارمان از دستگاه دیپلماسی این است که با قدرت و صلابت ایستادگی کنند.ما اعلام می کنیم اگر چنانچه کنگره آمریکا قطعنامه ای و تحریم جدیدی صادر کند ما این حق را داریم که غنی سازی ۲۰ درصد و حتی بیشتر از ۲۰ درصد را انجام دهیم. و تاسیسات فوردو را فعال کنیم.



تاريخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393برچسب:, | 10:42 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مردم ولایت مدار مراغه ی عزیز

با امام و رهبری و انقلاب بیعتی دوباره بستند

مردم همیشه در صحنه نشان دادند

نه تنها تحریم و شرایط بحرانی اقتصادی

بلکه حتی همچون 8 سال دفاع مقدس و سخت تر از آن

پشتیبان سرسخت ولایت و رهبر معظم انقلاب هستند

 ماثابت کردیم در هر شرایطی

ایستاده ایم

همچون دژی محکم

دریایی خروشان

کوهی استوار

22bahman1

22_bahman_2

22_bahman_3

منبع عکس : رصد مراغه

DSCF9128

DSCF9115

DSCF9134

DSCF9104

DSCF9169

DSCF9201

DSCF9156



تاريخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393برچسب:, | 10:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

چهار طرح عمرانی، خدماتی و ورزشی در مراغه به بهره برداری رسید

چهار طرح عمرانی، خدماتی و ورزشی همزمان با دهمین روز از گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان مراغه به بهره برداری رسید.

 

این طرح ها در حوزه های ورزش و امور جوانان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری روستایی بود که با 435 میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، تسهیلات دولتی و بخش خصوص، همیاری مردمی و درآمدهای دهیاری به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل بزرگترین مجموعه ورزشی - رزمی آذربایجان شرقی با عنوان مجتمع ورزشی رزمی شهدای مراغه، سالن چند منظوره شهدای روستای کرم جوان، بهسازی یکهزار و 65 واحد مسکن روستایی و دیوار ساحلی روستای بیانلوجا از توابع این شهرستان است.

بزرگترین مجموعه ورزشی - رزمی آذربایجان شرقی با عنوان مجتمع ورزشی - رزمی شهدای مراغه، در دو طبقه با دو هزار و 250 متر مربع زیربنا با 23 میلیارد ریال اعتبار و سالن چند منظور ورزشی شهدای کرم جوان نیز با یک هزار و 400 متر مربع زیر بنا با 11 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی احداث شده است.

این دو طرح توسط اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی احداث شده که با بهره برداری از این طرح ها سرانه ورزش مراغه از 34 سانتی متر به 46 سانتی متر مربع رسید.

دیوار ساحلی روستای بیالوجای مراغه نیز به منظور جلوگیری از خسارت های سیل به روستاییان به طول 150 متر و ارتفاع پنج متر با حجم 960 متر مکعب عملیات سنگی با نظارت بخشداری سراجوی مراغه احداث شده است.

برای اجرای این طرح یک میلیارد و 350 میلیون ریال هزینه شده که 450 میلیون ریال آن توسط همیاری مردمی و بقیه نیز از محل اعتبارات استانی و درآمدهای دهیاری روستا هزینه شده است.

همچنین بهسازی مسکن یک هزار و 56 باب مسکن روستایی با 400 میلیارد ریال اعتبار انجام شده که 30 درصد از هزینه این طرح ها با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن و 70 درصد نیز توسط صاحبان مسکن تامین شده است.



تاريخ : چهار شنبه 22 بهمن 1393برچسب:, | 9:25 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مردم شریف ،شهید پرور و ولایت مدار مراغه

همچون همیشه با هر لباس و حرفه و گویشی

به حول قوه الهی

در این روز بزرگ حضور خواهند یافت و مشت محکمی

در دهان بدخواهان و دشمنان خواهند کوبید

 

برای دانلود شعارهای امسال روی کلمه جمهوری اسلامی ایران

                                                                        کلیک کنید

 

جمهوری اسلامی ایران

 



تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, | 13:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس اداره فرهنگ و ارشاد مراغه: دفاع از حریم ملکوتی پیامبر (ص) وظیفه همه مسلمانان است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: دفاع از حریم ملکوتی پیامبر اکرم (ص) وظیفه همه مسلمانان بویژه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب است.

احمد دادرس فیاضی روز دوشنبه در محفل ادبی حریم نور در این شهرستان با محکوم کردن عمل نابخردانه و توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) افزود: ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بسیار عظیم تر و منزه تر از آن است که با اینگونه حرکات، رنگ تیره برآن بنشیند.

وی با بیان اینکه مانند این اقدامات ناصواب، در طول تاریخ وجود دارد، اظهار کرد: این اقدامات هر بار، زمینه بالندگی و عشق و علاقه بیشتر مردم جهان به اسلام را فراهم کرده است.

فیاضی با اشاره به اینکه توطئه های استکبار به خودشان برمی گردد، ادامه داد: این حرکات مزورانه دشمنان اسلام، موجب اتحاد بیشتر جهان اسلام شده و سیمای نورانی پیامبر اکرم(ص) نیز برای همه شناسانده شده است.

همزمان با سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی محفل ادبی حریم نور، با حضور شعرا و ادبای مراغه برای اعلام ارادت به ساحت پیامبر صلح و رحمت و گرامی داشت دهه مبارک فجر در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد.

این محفل به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن های ادبی اوحدی مراغی، خانه شاعران، رثا و نویسندگان مراغه اجرا شد.



تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, | 11:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

آلودگی هوا برخی مدارس آذربايجان شرقی را تعطیل کرد

 
تبریز- به دنبال شدت یافتن پدیده گرد و غبار در تبریز و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی، مدارس نوبت صبح روز دوشنبه ۲۰ بهمن برخی شهرهای استان تعطیل اعلام شد.

خلیل ساعی، مدیركل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر از تعطیلی مدارس پیش دبستانی و ابتدایی شهرهای تبریز، اسکو، آذرشهر، بناب، عجب شیر، ملکان و مراغه به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

مدیركل مدیریت بحران آذربایجان شرقی یاد آور شد: در تمام شهرها و شهرستانهای نام برده شده مدارس استثنایی نیز در همه مقاطع در نوبت صبح تعطیل اعلام است.

ساعی افزود: بنا بر گزارش هواشناسی آذربایجان شرقی احتمال بارندگی در استان طی ساعات آینده پیش بینی می‌شود كه اگر این اتفاق روی دهد نقش مهمی در كاهش آلودگی خواهد داشت.

کارشناسان علت عمده آلودگی هوای تبریز و دیگر شهرهای استان آذربایجان شرقی را ورود گرد و غبار از سمت جنوب غربی و غرب کشور اعلام کرده اند.



تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, | 7:49 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نماینده مجلس:

465 میلیارد ریال از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به مراغه تخصیص یافت

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: 465 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه به طرح های پیشنهادی مراغه تخصیص یافت.

  به گزارش ایرنا، مهدی دواتگری روز یک شنبه در آیین بهره برداری از فرهنگسرای محله انزاب مراغه با اشاره به اینکه با تخصیص این میزان اعتبار درسفر دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه به این شهرستان موافقت شده است، افزود: طرح های پیشنهادی این شهرستان در راستای اجرای طرح های تسریع احیای دریاچه ارومیه از خشکی است.


وی اظهار کرد: این میزان اعتبار در چهار بخش شامل 300 میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه و لوله کشی فاضلاب مدرن در مناطق مختلف شهری، 100 میلیارد ریال برای لاینینگ کانال های آبیاری اصلی این شهرستان، 50 میلیارد ریال برای ساماندهی آب های سرگردان شهر توسط شهرداری و 15 میلیارد ریال نیز برای ساماندهی خراجو چای شهر خداجو تخصیص یافته است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در خانه ملت ادامه داد: ساماندهی انهار کشاورزی این شهرستان نیز طرح های پیشنهادی بود که مقرر شد این طرح ها مجددا بررسی و اعتبار پیشنهادی به این ستاد ارایه و با آن ها موافقت شود.

دواتگری بر اهمیت ارایه خدمات بیشتر به مردم در مناطق کمتر توسعه یافته تاکید کرد و گفت: جامعیت در ارایه خدمات شهری نیازمند همگامی و همدلی مردم و مسوولان است.

وی با بیان اینکه همراهی و کمک مردم در این زمینه موجب افزایش سرعت در اجرای طرح ها می شود، خواستار همکاری مردم و مسوولان در این زمینه شد.

دواتگری با اشاره به اینکه علاوه بر احداث فرهنگسرا، طرح ساماندهی کانال انزاب نیز در این محله توسط مدیریت شهری در حال انجام است، افزود: طبق هماهنگی های انجام شده، محدوده راه آهن نیز در محله های پهرآباد، انزاب، زینال آباد توسط شرکت راه آهن ساماندهی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ها علاوه بر توسعه منطقه موجب بهره مندی مردم مناطق محروم از مزایای انقلاب می شود.

شهردار مراغه نیز در این آیین، مردم را مهمترین همکار مدیریت شهری در اجرای طرح های خدماتی و عمرانی اعلام کرد و گفت: اعتبار 80 درصد از طرح های عمرانی این مدیریت از محل عوارض های اخذ شده از مردم تامین می شود.

نادر ابراهیمی افزود: مردم به عنوان ولی نعمتان این مدیریت با همکاری صمیمانه ای که در ارتباط با پرداخت عوارض دارند بدون شک بیشترین همکاری را با این مدیریت نسبت به سایر ارگان ها انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مراغه در چند سال گذشته اقدام به ایجاد زیرساخت های فرهنگی در این شهر کرده است، اظهار کرد: پیچیده شدن مناسبات شهر و شهروندان، ضرورت ارتقای فرهنگ شهرنشینی را بیش از پیش آشکار کرده و بر اساس آن مدیریت شهری مراغه حضور در عرصه های فرهنگی و اجتماعی را از وظایف خود می داند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تاکنون چهار طرح در راستای ایجاد زیرساخت های فرهنگی در این شهر شامل خانه فرهنگ دیچیتال، فرهنگسراهای ولیعصر، الغدیر و انزاب انجام شده و تحویل مردم شده است.

وی گفت: پنجمین فرهنگسرا نیز در محله پهرآباد با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال احداث است که اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

فرهنگسرای انزاب در زمینی به مساحت 240 متر مربع با یک میلیارد و 800 میلیون ریال احداث شده است.

شهر 170 هزار نفری مراغه با سه منطقه شهرداری بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از کلانشهر تبریز است.



تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, | 8:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که جمهوری خواهان آمریکایی از جمله گروه‌هایی هستند که به نتایج حاصله ایران و گروه 5+1 توجهی نداشته و تنها مخالف مذاکرات هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه درمجلس با اشاره به حصول نتیجه نهایی مذاکرات ایران و 5+1گفت: خوشبین به حصول نتیجه نهایی در کوتاه مدت نیستم چراکه بنده فضای حاصله فعلی را مهیای توافق نهایی نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود فضا و بستر لازم برای رسیدن به نتیجه نهایی به چشم نمی‌خورد، افزود: همیشه در موضوعات بین‌المللی و سیاسی مابین کشورها، عوامل زیادی دخیل بوده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه تصریح کرد: تنها در صورتی شرایط حصول نتیجه نهایی مهیا خواهد شد که امریکا و غرب در پذیرش واقعیت‌های موجود اقدام کند.
 
نماینده مردم مراغه متذکر شد: بی‌شک جمهوری‌خواهان آمریکایی از جمله گروه‌هایی هستند که به نتایج حاصله ایران و گروه 5+1 توجهی نداشته و تنها مخالف مذاکرات هستند.



تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:, | 12:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
در دیدار با کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی؛
رهبر انقلاب: با توافقی که بتواند انجام بشود، موافقم
رهبر معظم انقلاب در ديدار با کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی خاطر نشان کردند: بنده با توافقی که بتواند انجام بشود موافقم، البته با توافق بد موافق نیستم.

در سالروز بیعت تاریخی فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل (ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ایشان اظهار کردند: آمریکاییها مرتب می‌گویند توافق نکردن بهتر از توافق بد است، ما هم با این موافقیم.رهبر معظم انقلاب گفتند: توافق نکردن بهتر از توافقی است که با منافع ملت ما در تضاد است.ایشان همچنین خاطرنشان کردند: مذاکره‌کنندگان ما تلاش می‌کنند که حربه تحریم را از دست دشمن بگیرند، اگر توانستند که چه بهتر؛ اگر نتوانستند همه بدانند راه‌های فراوانی در کشور هست که این حربه را کُند می‌کند.



تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:, | 12:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه: انقلاب فرصتی برای شکوفایی استعدادهای مردم ایران است

امام جمعه مراغه گفت: انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی برای شکوفایی استعدادهای مردم بویژه جوانان ایرانی است.

 

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به پرتاب ماهواره فجر به فضا افزود: این دستاورد با فرصت هایی که انقلاب اسلامی برای مردم و جوانان این مرز و بوم بوجود آورده، حاصل شده است.

وی همچنین بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و گفت: رهبری مقتدر، آگاه و عالم در کنار یک ایدئولوژی کارآمد و حضور مردم درصحنه، مهمترین عوامل در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام پورمحمدی یادآوری کرد: امام راحل با توجه به آرمان های اسلامی و مکتب تشیع توانست این انقلاب را به ثمر برساند و هم اکنون رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده راه و روش ایشان با توجه به آرمان های اسلامی و انقلابی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه ها با اشاره به جنایت های گروهک تروریستی داعش در عراق ادامه داد: این گروهک و سایر گروهک های تکفیری بنام اسلام درصدد ضربه زدن به این دین مقدس هستند.

حجت الاسلام پورمحمدی این اقدام ها را جنایت علیه بشر خواند و افزود: محافل بین المللی و کشورهای اسلامی باید در ارتباط با جریان های تکفیری حساسیت بیشتری نشان دهند تا بتوان مانع از اقدام های جنایت کارانه آن ها شد.



تاريخ : جمعه 17 بهمن 1393برچسب:, | 15:38 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

hamaesh_2
دکترکلانتری: کشور از لحاظ کم آبی درمرحله بحران قرار گرفته است
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: کشور از لحاظ کم آبی وارد یک بحران جدی شده است.

عیسی کلانتری درهمایش احیای این دریاچه در مراغه با اشاره به اینکه تغییر اقلیم آب و هوایی و کم توجهی های گذشته مردم و مسوولان در ایجاد این بحران موثر بوده است، افزود: هم اکنون باید به دنبال تغییر الگوی کشت و کاهش مصرف آب در حوزه های مختلف کشاورزی، آشامیدنی و صنعت باشیم تا از این بحران عبور کنیم.

وی اظهار کرد: در بسیاری از استان های کشور از جمله خراسان رضوی، اصفهان، کرمان و فارس، سرانه مصرف آب بیش از ۱۰۰ درصد بوده که این امر با توجه به شرایط کم آبی می تواند بیشترین خسارت را به منابع آبی کشور در آینده ای نه چندان دور وارد کند.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: دولت توجه ویژه ای به حل مشکلات کم آبی به خصوص احیای دریاچه ارومیه دارد و اگر مردم و مسوولان در این جهت دولت را حمایت کنند، می توان تا سال ۱۴۰۲ شمسی به نتایج قابل قبولی در این زمینه دست یافت.

کلانتری با اشاره به تاکید رییس جمهوری برای احیای علمی و عملی دریاچه ارومیه یادآوری کرد: اگر مردم آذربایجان نیز همانند دولت برای احیای این دریاچه گام بردارند، نتیجه عمل بهتر و با سرعت بیشتری بدست می آید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه در این زمینه به عنوان نهاد نظارتی فعال بوده و وزارتخانه ها و سازمان ها نیز بازوی عملیاتی آن هستند، تمام نهادهای اجرایی موظف به انجام برنامه های پیش بینی شده این ستاد بوده و در این جهت دولت هیچ گونه محدودیت اعتباری ندارد.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه خسارت خشک شدن این دریاچه گریبانگیر تمام مردم ایران خواهد شد، گفت: با همکاری ۲۳ دانشگاه کشور و ۴۰ موسسه بین المللی هم اکنون طرح علمی شناسایی تمام موانع و راهکارهای احیای این دریاچه انجام شده است.

کلانتری افزود: این ستاد ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از ردیف های معمولی و اضطراری در بودجه سال ۹۴ پیشنهاد کرده تا از سال آینده با سرعت عمل بیشتری برای احیای این دریاچه گام برداشته شود.

وی یادآوری کرد: هم اکنون ۲۵ راهکار علمی از جمله صرفه جویی در مصرف آب، تغییر الگوی کشت، کاهش و کنترل استفاده از آب های زیر زمینی و سطحی، انتقال آب از رودخانه زاب و پسآب فاضلاب به دریاچه و آموزش کشاورزان و باغداران در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

کلانتری ادامه داد: تمام این برنامه ها طی ۱۰ سال آینده انجام می شود و از سال آینده نیز از ۴۰ درصد منابع آبی حوزه آبریز این دریاچه استفاده و بقیه به دریاچه هدایت خواهد شد.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در خانه ملت نیز دراین همایش ازآمادگی کامل مسوولان مراغه برای همگامی با دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی و دانشگاه مراغه نیز در این جهت توانایی برگزاری طرح های پژوهشی و دوره های آموزشی با محوریت منطقه را دارند.

مهدی دواتگری افزود: با توجه به اینکه ایران هم اکنون در بین ۲۴ کشوری که با بحران آب دست و پنجه نرم می کنند، قرار گرفته است، باید توجه بیشتری از سوی مسوولان و مردم برای کاهش خطرات این بحران انجام شود.

وی اظهار کرد: کم آبی به عنوان مهمترین تهدید، آینده کشور را تهدید می کند و پیش بینی می شود اگر اقدام عاجل و علمی در این جهت انجام نشود، کشور بیشترین آسیب ها را از این ناحیه خواهد دید.

دواتگری با اشاره به اینکه شهرستان مراغه در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه به علت قرار گرفتن در مسیر ریزگردهای این دریاچه بیشترین آسیب را خواهد دید، افزود: به منظور اجرای برنامه های ستاد احیای این دریاچه، مردم و مسوولان آماده همکاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید به خواسته های مردم و نیازهای منطقه توجه شود چراکه در این شهرستان حدود ۱۸ هزار هکتار اراضی باغی و سه هزار هکتار اراضی زراعی به روش های سنتی آبیاری می شود.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بتوان مردم را به سمت اصلاح روش های آبیاری و اصلاح الگوی کشت سوق داد، سالانه صرفه جویی قابل توجهی از آب کشاورزی می شود.

دواتگری یادآوری کرد: طبق پیش بینی های انجام شده، با تغییر الگوی آبیاری در باغ های این شهرستان سالانه ۱۶۸ میلیون متر مکعب و با بهسازی و لاینینگ آن ها ۳۵ هزار مترمکعب آب صرفه جویی و به حوزه آبریز دریاچه ارومیه وارد می شود.

وی گفت: برای تحقق این میزان صرفه جویی نیازمند سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش های مختلف از جمله اجرای طرح های آبیاری های نوین، پوشش و لایروبی انهار هستیم.

دریاچه ارومیه با نام سابق دریاچه رضاییه در شمال غربی ایران و بین دو استان آذربایجان شرقی و غربی قرار گرفته و بزرگ ترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه آب شور دنیاست.

آب این دریاچه بسیار شور بوده و عمدتا از رودخانه های زرینه رود، سیمینه رود، تلخه رود، گادر، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می شود.

این دریاچه در خطر خشک شدن کامل قرار دارد و در طی ۱۳ سال گذشته شش متر کاهش سطح داشته و تا تیر سال ۱۳۹۲ بیش از ۷۵ درصد از آب آن خشک شده بود.

براساس نظر کارشناسان، در صورت خشک شدن این دریاچه هوای معتدل منطقه تبدیل به هوای گرمسیری با بادهای نمکی شده و زیست محیط منطقه را تغییر خواهد داد.



تاريخ : جمعه 17 بهمن 1393برچسب:, | 12:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرهنگ، آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا نمایم.        امام خامنه ای

افسران - فرهنگ، آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا نمایم. امام خامنه ای

dorosti**چند جمله کوتاه از سخنان امام خامنه ای در خصوص فرهنگ**

- در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود.

- فرهنگ یک سیستم است و دارای انواع و اجزائی است و مهندسی فرهنگ به عنوان یک مهندسی سیستم باید انجام پذیرد.

- فرهنگ یک جامعه، اساس هویت آن جامعه است.

- کسانی که نسبت به مسائل فرهنگی حساسیت داشته باشند، متوجه مسأله تهاجم فرهنگی خواهند شد.

- کار فرهنگی در ایران اسلامی مسأله ای است که نمی توان لحظه ای از آن غفلت کرد.

- دشمنان جمهوری اسلامی ایران باورهای سیاسی و دینی و نیز عادات حسنه ملت ما را با تکیه بر ابزارهای فرهنگی هدف گیری کرده اند.

- اکنون فرهنگ اسلام ناب که انقلاب اسلامی براساس آن بنیان نهاده شده است، دقیقاً هدف تهاجم دشمنان اسلام قراردارد.

- برای مقابله اصولی و برنامه ریزی شده با این تهاجم دشمن، لازم است مدیریت متمرکز و هدایت کننده ای در امور فرهنگی به وجود آید.

- گستره تهاجم فرهنگیِ جبهه استکبار، همه کشورهای دنیا است اما در این تهاجم مهمترین هدف، نظام جمهوری اسلامی است.

- **در تهاجم فرهنگی، هدف، ریشه کن کردن فرهنگ ملّی و ازبین بردن آن است.**

- تهاجم فرهنگی انجام می گیرد تا فرهنگ خودی را ریشه کن کند.

- فرهنگ مایه اصلی هویت ملت هاست.

- فرهنگ یک ملت است که می تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند.

- در تهاجم معنوی ، تهاجم فرهنگی ، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمی بینید هوشیاری لازم است.

 

 یادداشت یک آزاده هشت سال دفاع مقدس درباره تدفین شهدا

امروز عده‌ای در باطن از فرهنگ ایثار و شهادت کراهت دارند؛ زیرا بقای این فرهنگ مانع اهداف مادی و هوسهای آن‌ها است. ولی جرأت ندارند که اظهار کنند. به ظاهر و زبانی شهدا را تکریم می‌کنند اما به فکر و فرهنگ آن‌ها می‌تازند. مؤید این معنا آن است که در زمان اصلاحات در رسانه‌های اصلاح‌طلب توهین‌های بسیاری به شهدا و حتی سیدالشهدا صورت گرفت و حتی با کمال پر رویی نوشتند حسین‌بن‌علی (ع) تاوان خشونت جدش را پرداخت و هیچکدام از این آقایان که امروز به امت حزب‌الله تشر می‌زنند که چرا شهدا را خصوصی کرده‌اید در آن ایام دلشان به درد نیا‌مد که از شهدا و سیدالشهدا دفاع کنند.

 

 و اما عمق مطلب

 

آن یکی می‌گفت اشتر را که هی

 از کجا می‌آیی‌ای اقبال پی

 گفت از حمام گرم کوی تو

گفت خود پیداست از زانوی تو

انتقاد به مجوز خوانندگی خواننده زن از وزارت ارشاد وظیفه واجب و الهیمان را انجام دهیم!!!



تاريخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393برچسب:, | 9:56 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس خبر داد
حضور نمایندگان سازمان فائو در همایش احیای دریاچه ارومیه

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس از برگزاری همایش احیای دریاچه ارومیه با حضور رئیس و اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه و نمایندگان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در مراغه و عجب‌شیر خبر داد.

 

مهدی دواتگری از برگزاری همایش دو روزه احیای دریاچه ارومیه در شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان‌های عجب‌شیر، ملکان، مراغه، شبستر، بناب و آذرشهر در حاشیه دریاچه ارومیه قرار گرفته‌اند، به لحاظ بادهای برخاسته از غرب به شرق دریاچه ارومیه بیشترین آسیب‌پذیری را شامل می‌شوند.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس ادامه داد: با اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه یک سال است که کار خود را در این باره آغاز کرده است در این مدت در هیچ یک از شهرهای مورد تهدید همایش ملی و بررسی عوامل خشک شدن و احیای دریاچه برگزار نشده است.
وی خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد که با دعوت از رئیس و اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه و کارشناسان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای حضور در شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر در روزهای 16 و 17 بهمن، با برگزاری همایشی به بررسی عوامل خشک شدن و ارائه راهکار برای احیای دوباره دریاچه ارومیه بپردازیم.
دواتگری گفت: در این زمینه طبق توافق صورت گرفته این همایش با حضور صاحب‌نظران و فعالان محیط زیست برگزار می‌شود و با بازدید از سواحل دریاچه ارومیه و نقاط آسیب‌پذیر این دریاچه اعضا به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.
وی اظهار امیدواری کرد، با اولویت قرار دادن موضوع دریاچه ارومیه بتوانیم قدم‌های خوبی برای پیگیری مطالبات مردم منطقه در مورد احیای دریاچه ارومیه برداریم.



تاريخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:, | 9:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
دواتگری در نطق میان دستور:
 
خشک شدن دریاچه ارومیه منجر به انتشار میلیون‌ها تن ذرات معلق در هوا شده است
 نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه تحت تاثیر فرسایش بستر نمکی دریاچه ارومیه در اثر وزش بادهای منطقه میلیون‌ها تن ذرات معلق در اطراف این دریاچه منتشر شده است.

مهدی دواتگری در نشست علنی امروز سه‌شنبه (14 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی،‌ در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه فجر، افزود: اینک در آستانه سی‌وهفتمین بهار پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان هستیم؛ ضمن تمجید از تلاش‌ها و مجاهدت‌های ماندگانر مردان و زنان تاریخ‌ساز انقلاب سخنی دلسوزانه خدمت ملت شریف ایران و نمایندگان ارایه می‌کنم.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قریب به یکسال پیش در تریبون مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور از ضرورت توجه بنیادین به مسئله فساد اقتصادی در کشور، بررسی مکانیسم‌های تولید فساد و تحلیل عوامل شناختی آن با تعمق بخشی به بررسی‌های علمی و حاکمیت نگاه دانش مدارانه در مباحث مربوط به جرم و فساد، نبود اهتمام کافی در یافتن علت و صرف وقت و انرژی قوه قضاییه برای معرفی معلول به عنوان دستاورد نهایی مبارزه با فساد و تاثیرگذاری سازمان یافته گروه‌های صاحب قدرت و نفوذ در چگونگی برخورد با متخلفان و مجرمان منسوب به خود، سخنانی را مطرح کردم.

 وی تصریح کرد: صدور حکم محکومیت قطعی آقای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق هر چند دیر اما گاهی موثر در راستای تحقق بخشی بر آرمان های انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری می باشد امید است که قوه قضائیه به عنوان قوه ای مستقل که عهده دار تحقق بخشیدن به عدالت می باشد به دور از هر گونه تبعیض ناروا و بدون توجه به مقام و موقعیت اشخاص، ضمن تعقیب و مجازات مجرمین، نسبت به اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام اقدام نماید.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد:  با وصف مراتب، انتشار نامه سرگشاده آقای محمدرضا رحیمی خطاب به رئیس جمهور سابق و افشای بخشی از اقدامات سازمان یافته دولتی برای تاثیرگذاری جهت دار و معین در یکی از مهمترین تجلی گاه های خواست و اراده مردم یعنی شکل گیری مجلس هشتم نه تنها حاکی از وجود خلاء های قانونی و ماهوی در تعریف وظایف و مسئولیت های ارکان مدیریتی کشور می باشد بلکه عدم وجود تناسب معنی دار در سطح پاسخگویی و انتظار به نسبت وظیفه و اختیار نیز حاکی می باشد.

وی خطاب به نمایندگان  مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ وجود اختیارات وسیع برای پست معاون اول رئیس جمهور که فی الواقع در غیاب رئیس جمهور و در فوت و استعفاء و یا عزل ایشان، کفیل ریاست جمهوری خواهد بود و عدم پاسخگویی به مجلس شورای اسلامی و هر نهاد حقیقی یا حقوقی دیگر، الای شخص رئیس جمهور نشان دهنده پارادوکس بزرگی میان جزء به کل است که تاثیرپذیری کمتر، اما مصداق پذیری بیشتری را شامل می شود. چنین فرآیندی به باز تولید فساد و در صورت تکرار و تداوم به نهادینه شدن آن منتهی خواهد شد.

دواتگری گفت:‌ بنا به مراتب، اینجانب از محضر شما عزیزان استدعا دارد با مدنظر قرار گرفتن مسئله بنیادین حفظ استقلال قوا، با دقت و کار کارشناسی لازم زمینه قانونی شدن پاسخگویی معاون اول رئیس جمهور، همگون با وزرای کابینه به مجلس شورای اسلامی برای اعمال اهرم های قانونی مجلس همچون سوال، تذکر و استیضاح فراهم گردد و یا اینکه ترتیبی تدوین و مهیا شود تا در انتخابات ریاست جمهوری، مردم به همراه رئیس جمهور به معاون اول رئیس جمهور نیز در فرآیند انتخابات تعیین نمایند و این مهم محقق نمی شود مگر از طریق ساز و کار بازنگری در قانون اساسی!

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس نهم، افزود: به موجب ماده 989 قانون مدنی، هر تبعه ایرانی که با داشتن تابعیت ایرانی، تابعیت مضاعف (کشور خارجی) را تحصیل کرده باشد تبعیت خارجی او کان لم یکن بوده و تبعه ایران شناخته می شود و در عین حال از اشتغال به وزارت، معاونت وزارت، عضویت مجلس، شوراهای اسلامی شهر و روستا و هرگونه مشاغل دولتی محروم می باشد آنچه که در موضوع آقای خاوری اتفاق افتاد ناشی از قصور دستگاه های اجرایی و نظارتی در بکارگیری چنین اشخاصی در مناصب دولتی علیرغم منع قانونی می باشد گزارشاتی بر وجود اشخاص دیگری در مناصب دولتی علیرغم داشتن تابعیت مضاعف دارد که لازم است سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور به این مهم رسیدگی لازم را به عمل آورده گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید بدیهی است که مجلس در صورت مواجه با مواردی که علیرغم داشتن تابعیت مضاعف در مناصب دولتی مشغول بکار باشند با قاطعیت برخورد خواهد نمود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره خشک شدن دریاچه ارومیه، یادآور شد: این مهم نه تنها اثرات اکولوژیکی، کشاورزی و اجتماعی در مناطق گسترده شهری و روستایی اطراف آن برجای گذاشته بلکه تحت تاثیر فرسایش بستر نمکی دریاچه ارومیه در اثر وزش بادهای منطقه میلیون‌ها تن ذرات معلق در اطراف این دریاچه منتشر شده  که قادر است انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی- عروقی، تنفسی و سوء تغذیه و واکنش های زودرس فیزیولوژیکی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: بی توجهی به این مهم نه تنها شرایط زیست محیطی شهرها و روستاها همجوار، بلکه استان های شمال غربی و مرکزی کشور را نیز در معرض تهدید جدی قرار داده، بررسی های انجام شده حاکیست که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچگونه اقدامات مطالعاتی یا پیشگیرانه ای را برای بهداشت محیطی و عمومی در حوزه دریاچه ارومیه به عمل نیاورده، مقتضی است به موازات اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه، سلامت کارکنان شهرها و روستاهای همجوار دریاچه نیز در دستور کار دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

دواتگری در مورد مسائل مربوط به حوزه انتخابیه، یادآور شد: تداوم روند آلایندگی نیروگاه بناب، آسمان نیلگون شهرستان های عجب شیر و مراغه را خاکستری نموده تاثیر سوءزیست محیطی نیروگاه بر کسی پوشیده نیست. صدور اخطاریه های حقوقی اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی در جهت اجرای مفاد ماده 688 قانون مجازات اسلامی که دلالت بر ثبوت آلودگی شدید محیط زیست دارد، ضرورت استفاده از سوخت جایگزین و استاندارد سازی پارامترهای خروجی ایضا نصب و راه اندازی سیستم های پایش آنلاین را نمایان می سازد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس نهم، ادامه داد:‌ سازمان حفاظت محیط زیست، با سرعت و سهولت کارخانجات بخش خصوصی را بدون توجه به بیکاری کارگران به اعتبار آلودگی محیط زیست بخشی تعطیل می نماید لکن نیروگاهی که محیط زیست چندین شهرستان خصوصا شهرستان عجب شیر را که از یک سو بایستی آثار زیانبار ناشی از خشکی دریاچه ارومیه و پخش ذرات معلق نمکی را و از سوی دیگر آلودگی نیروگاه بناب را تحمل نماید، تعطیل نمی گردد وقتی پیگیری می نمایم اظهار می دارند که شورای عالی امنیت ملی اجازه تعطیلی نیروگاه را نمی دهد بر فرض سوال مردم اینست که آیا سلامت مردم برای این شورا اهمیت ندارد؟ اگر امکان تعطیلی نیروگاه به هر دلیلی مقدور نیست حداقل می توان از سوخت جایگزین یا از طریق استاندارد سازی پارامترهای خروجی (فیلترگذاری) استفاده نمود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌  رصدخانه تاریخی مراغه به فراموشی سپرده شده است مکان رصدخانه که می تواند سالیانه مورد بازدید دهها هزار گردشگر داخلی و خارجی قرار گیرد و همین بس که این رصدخانه پایه تاسیس رصدخانه های سمرقند و چین و هند بوده است امکان این رصدخانه در تصرف یکی از دستگاه های دولتی بوده پیگیری ها برای رفع تصرف و تخصیص اعتبار برای احیاء و بازسازی رصدخانه ادامه دارد از دولت انتظار می رود که موضوع رصدخانه مراغه که برای رفع تصرف، مصوبه دولت قبل را نیز دارد اقدام عاجل معمول دارد./

 



تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:, | 16:56 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه:

ولایتمداری و بصیرت برای صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی ضروری است

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه گفت: برخورداری از ولایتمداری و بصیرت برای صیانت از آرمان ها و ارزش های متعالی انقلاب اسلامی ضروری است.

حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده  در ششمین یادواره شهدای روستای داش آتان مراغه افزود: صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی وظیفه و رسالتی همگانی برای حفظ اقتدار نظام مقدس اسلامی به عنوان پرچمدار مقاومت در برابر نظام سلطه و استکبار است.

وی اظهار کرد: 9 دی سال 88 به عنوان انقلابی دیگر با حضور گسترده آحاد ملت ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی، موجب ماندگاری و صیانت از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی شد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه ادامه داد: اقتدار کنونی نظام اسلامی و صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان نشان از ماندگاری و ریشه این انقلاب در اسلام ناب محمدی (ص) دارد.

حجت الاسلام فیضی زاده، یادآوری کرد: اکنون نیز انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی، از هیچ قدرتی ذره ای نمی هراسد و شهادت طلبی مردم به عنوان گزینه ای مهم در جامعه نهادینه شده است.

وی با اشاره به توطئه های نرم دشمنان برای تفرقه افکنی بین امت اسلامی، گفت: عده ای به دنبال وحدت شکنی و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان هستند و بصیرت و هوشیاری آحاد امت در این زمینه لازم و ضروری است.

حجت الاسلام فیضی زاده، با محکوم کردن اهانت رسانه های فرانسوی و غربی نسبت به ساحت پیامبر اسلام (ص) خاطرنشان کرد: اسلام هراسی و ضربه زدن به چهره نورانی اسلام و پیامبر اکرم (ص) از مهمترین اهداف نظام سلطه و غرب است.



تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:, | 8:42 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 
 
 
 
 
 
 
امروز همزمان با اذان ظهر به افق مراغه
در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه
دانشجویان و کارکنان این دانشگاه
یک صدا هتک حرمت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس
پیامبر اسلام (ص) را محکوم و اعلام انزجار کردند
 
 


تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, | 12:44 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

همشهری آنلاین:

معاون اول رئیس جمهوری سابق، ارشدترین مقام کشور شناخته می شود که تاکنون به اتهام فساد اقتصادی محاکمه و محکوم به تحمل زندان و پرداخت

جریمه نقدی شده است. وی در سخنانش از شخصی به نام ابدالی نام برده است.

به گزارش ایرنا، داستان حلقه فاطمی از اسفند 88 آشکار شد. زمانی که آیت االله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه خبر از کشف «یک باند فساد

اقتصادی» داد که اعضای آن با جعل اسناد دولتی و قضایی موفق شده بودند، میلیاردها تومان به دست آورند.

پس از قطعی شدن رای دادگاه درباره محمدرضا رحیمی و انتشار نامه برائت محمود احمدینژاد از معاون اول زمان مسئولیت، رحیمی در پاسخ به رئیس

سابق خود نامه ای با ناگفتههای بسیار منتشر کرد که افزون بر گله گذاری از رئیس جمهوری سابق، نوشته بود با معرفی 170 نماینده مجلس هشتم به

فردی به نام «جابر ابدالی»، آنان چکهایی با عنوان هزینه انتخاباتی گرفتهاند که تمامی اسناد دریافتیها موجود است.

رحیمی در نامه خود آورده بود: همواره در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، کمیتههایی برای برنامه ریزی و راهبری امر انتخابات توسط جریانات سیاسی

تشکیل می گردد. در این راستا برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیتهای متشکل از برخی چهرههای اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در

سطح کشور از طریق کمکهای غیردولتی پشتیبانی مالی شود. در میان افراد کمک کننده فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و

مقامات قضایی و اجرایی به اینجانب معرفی شده بود، برای کمک اعلام آمادگی نمود. بنده نیز به واسطۀ حساسیت و اطمینان خاطر از سالم بودن کمکهای

نامبرده همچون سایر موارد در خصوص ایشان از طریق حراست دیوان محاسبات از مجاری ذیصلاح، در خصوص وی استعلام کردم که پس از اطمینان و

پاسخ مثبت که اسناد آن ضمیمۀ پرونده است، برای دریافت کمک از وی اعلام آمادگی نمودیم و از وی خواستیم که به کاندیداهایی که ما معرفی میکنیم

از محل حساب شخصی و با چک بانکی خودش کمک نماید. در نهایت نامبرده مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و

البته کلیۀ اسناد و کپی چکهای صادره که به قریب 170نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به

مصرف انتخابات رسید. بنابراین کل این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده و عینا به حساب نامزدها پرداخت گردیده است.»

این بخش از نامه نیز بیشترین بخش از توضیح معاون اول و سخنگوی قوه قضا را در باره پرونده رحیمی در نشست خبری شامل شد که گفت: این پرونده

مهرماه سال 88 تشکیل شد. البته آن زمان این پرونده در خصوص فساد مطرح در شرکت بیمه ایران بود و فردی که در آن فساد نقش اصلی و عمده داشت

فردی به نام جابر ابدالی بود. در زمان رسیدگی مشخص شد پرونده دیگری وجود دارد که باز همین فرد در آن نقش داشته و آن پرداخت رشوه توسط یکی

از افراد تقریبا ثروتمند بود که در بانک مشکل داشت.

غلامحسین محسنی اژهای افزود: این فرد حدود 60 میلیارد تومان بدهی و معوقه بانکی داشت و برای رفع و رجوع این مساله اقدام به پرداخت رشوه کرده

بود. معاون اول قوه قضائیه افزود: در تحقیقاتی که انجام گرفت پای آقای رحیمی به میان کشیده شد و براساس اظهارات متهمین و اسناد و مدارک به دست

آمده و بررسی تعدادی از حسابهای بانکی و ردیابی وجوهی که ردوبدل شده بود و اسناد موجود در پرونده فساد بیمه ایران اتهاماتی متوجه آقای محمدرضا

رحیمی شد. به طور طبیعی در اینگونه پروندهها در اجرا و مقام تحقیقات انسان با مشکلاتی مواجه می شود و پیچیدگی های خاص خود را دارد که این

پرونده نیز از این قضیه مستثنی نبود.

اژه ای اضافه کرد: در بررسی برخی از اسناد و مدارک در مقام تحقیق یک مقداری با مشکل مواجه بودیم و همین امر گاهی اوقات موجب کندی روند

رسیدگی می شد. در هر صورت وقتی این اتهام متوجه آقای رحیمی شد، همه دقتهای صورت گرفته طبیعی بود زیرا وی در مقام معاون اول رئیس جمهور

قرار داشت و نمیشد حرفی را بدون اسناد و مدارک و اقدام کاملا محکم و قانونی انجام داد و حرفی که بازپرس قرار بود در جلسه بازپرسی بزند و به آن

استناد کند باید بسیار محکم و مستدل می بود. براین اساس اقدامات شروع شد و پرونده وی در سال 89 به صورت رسمی ثبت کیفری شد.



این بخش از نامه در مجلس نیز واکنش ایجاد کرد و مهدی دواتگری نماینده اصواگرای مجلس در این زمینه گفته است:

در نامه نوشته شده (توسط رحیمی)، چند نکته قابل توجه وجود دارد و اعتقاد بر این است که ابعاد این قضیه باید برای عموم روشن شود، وی برخی مطالب

را عنوان کرده و باید در این باره توضیح داده شود که منظورش چه بوده است.

وی افزود: در جایی که گفته شده کمیتههایی برای هماهنگی انتخابات تشکیل می شود، نشان میدهد، دولت در انتخابات دخالت داشته است؛ این یعنی

دخالت دولت ها در انتخابات ها تأیید شده است. یا در جایی که عنوان شده که مقامات اجرای و قضایی و یا نمایندگان مجلس، شخصی را به وی برای

دریافت کمک معرفی کردهاند.

این نماینده گفت: اکنون پرسش ما این است که آقای رحیمی به عنوان رئیس دیوان محاسبات چه ارتباطی داشته که مدیریت و مهندسی انتخابات مجلس

هشتم را داشته باشد، در حالی که حق ندارد این کار را از جایگاه ریاست دیوان انجام دهد.

دواتگری همچنین ادامه داد: در اینجا چند فاز وجود دارد؛ نخست اینکه رئیس دیوان محاسبات باید مواظب باشد تا از محل بیت المال برای انتخابات هزینه

نشود، در حالی که عملا وارد شده و مهندسی انتخابات را انجام می دهد. اکنون موضوع این است که این نمایندگان مجلس چه کسانی بودند و در چه

سطحی هستند، که فرد مورد نظر را به وی معرفی کرده اند و چه ارتباطی با این فرد دارند؟

وی در این باره خاطرنشان کرد: همچنین وی در باره دستگاه قضایی هم نکاتی گفته است، اگر این حرف درست باشد، یعنی در اینجا هم تخلف روی داده

است. کسی نمی تواند از دستگاه قضا در انتخابات ورود کند؛ این افراد چه کسانی هستند و یا مقامات اجرایی اشاره شده چه کسانی هستند و چه سمت

هایی داشتند؟

«آیا مدیر بودند، استاندار و یا از فرمانداران مد نظر بوده اند، اینها جزو ابهاماتی است که با این نامه فاش شده است، حال آنکه شاید این مطالب کذب باشد

که در اینجا باید دادستان وارد شود و از وی بازخواست کند، چون ارکان حاکمیتی زیر سؤال رفته است.»

دواتگری ادامه داده است: هر بند این نامه قابل تأمل است و مشخص نیست با چه نیتی نوشته شده است، یا این فرد خواسته تیر خلاص بزند و یا خواسته با

دروغ پراکنی خود را در ذهن عموم سفید کند، به هر حال من به عنوان نماینده در خصوص این موضوع تقاضای تحقیق و تفحص خواهم کرد تا ابعاد این

پرونده روشن شود. البته شاید این را بگویند که مجلس نمی تواند در پرونده قضایی تحقیق و تفحص کند، ولی این پرونده دو بعد دارد و ما میخواهیم

بدانیم مقامات قضایی و اجرایی یا نمایندگان که در اینجا وجود دارند چه کسانی اند ؛ این باید برای عموم مشخص شود.



تاريخ : یک شنبه 11 بهمن 1393برچسب:, | 18:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
گنبد سرخ مراغه یکی از قدیمی‌ترین بنای دورهٔ اسلامی ایران می‌باشد که در قسمت جنوب غربی شهر مراغه قرار گرفته‌است.

رییس  اداره  میرا ث فرهنگی  و صنایع دستی  و گردشگری شهرستان ویژه مراغهگفت:بنای گنبد سرخ مراغه در سال 546هجری قمری در دوره حکومت طایفه  احمد علیان  ساخته شده‌است.

یعغوب طالبی افزود: با شروع ساخت این بنا در دورهٔ رازی در معماری ایران به پایان رسیده و این بنا نقطهٔ عطف و شروع معماری آذری می‌باشد که تلفیق آجر و کاشی و استفاده از کاشی در تزیین بناهای تاریخی در ایران از مشخصه‌های این دوره‌است.

وی گفت:به‌طور کلی گنبد سرخ بنایی مربع‌شکل است که در 2طبقه واقع شده  و متشکل از سردابه و اتاق اصلی که برروی سکوی سنگی قرار دارد و به وسیلهٔ هفت ردیف پله می‌توان به آن دسترسی یافت پنج پله در جلوی سکو واقع شده و پلهٔ ششم و هفتم جزء آستانهٔ درگاه  محسوب می‌شوند.

اولین قسمت سردابه و صحن اصلی ساخته شده از پله ها که به صورت  چهار ضلعی  و مربعی شکل در دوره سلجوقی  وسبک رازی آذری برای اولین بار در معماری ایران تلفیق  کاشی آجر در تزینات گنبد  سرخ دیده می شود.

وی با اشاره  به کتیبهٔ ضلع شمالی نشانگر اسم و القاب بانی گنبد و تاریخ احداث بنا می‌باشد گفت:  کتیبهٔ ضلع شرقی و جنوبی آن آیات قرانی و ضلع غربی آن حاکی از نام سازندهٔ بنا می‌باشد.

 رییس  اداره  میرا ث فرهنگی معتقد است: این بنا قبل از رصدخانه مراغه برای تعیین ماه‌های سال و ساعات روز کاربرد داشته و سوراخ‌های ایجاد شده بر ضلع‌های این بنا نشانگر این امر است این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۱۳۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

 وی افزود:گنبد سرخ مراغه از قدیمی ترین مزاراست که از پنج مزار بزرگ موجود ساخته شده  است که در آذربایجان شرقی  بیشتر به گنبد قرمز شهرت دارد. در حال حاضر علی رغم وجود کتیبه های خوانا، کسی که در گنبد سرخ دفن شده بر ما ناشناخته است .

شهرستان مراغه با داشتن 5برج و بنای تاریخی در گذشته به شهر برجها معروف بوده است. 

 وی با اشاره به گنبد سرخ گفت: این گنبد  دارای ۴ ضلع بوده، کتیبه ضلع شمالی نشانگر اسم و القاب بانی گنبد و تاریخ احداث بنا می باشد و کتیبه ضلع شرقی و جنوبی آن آیات قرانی و ضلع غربی آن حاکی از نام سازنده بنا می باشد.

معماری این دوره را می‌توان مجموعه‌ای از تمام معماری‌های گذشته ایران دانست در این زمان بود که ادبیات ایران نیز زنده گشت و فردوسی شاهنامه را برای ایرانیان به جا گذاشت که یکی از پر افتخارترین آثار ادبی ایران است. معماری نیز در این دوره با نغز کاری پارسی، شکوه و عظمت پارتی و ریزه کاری خراسانی همراه بود.

این بنا با  تلفیق آجر و کاشی و استفاده از کاشی در تزیین بناهای تاریخی در ایران از مشخصه‌های این دوره‌است.

وی گفت:این بنا قبل از رصدخانه مراغه برای تعیین ماه‌های سال و ساعات روز کاربرد داشته و سوراخ‌های ایجاد شده بر ضلع‌های این بنا نشانگر این امر است.

وی باتوجه به نقش گنبد سرخ از منظر فرهنگی و تاریخی شناخته شدن در جهان  مورد استقبال  گردشگران خارجی و داخلی  است گنبد سرخ دارای محوظه باز است  وهمچنین از ساعت 8 صبح تا20 شب جهت بازدید عموم به صورت رایگان آماده است

برنامه های آتی قرار است نورپردازی گنبد سرخ ساماندهی محوطه و افزایش حریم گنبد سرخ برنامه های آتی به شمار می آید.

باایجاد یک سری از امکانات خدمات رفاهی با افزایش گردشگری در این حوزه متنوع آجر  کاری و تزینات کاشی و همچنین آجر کارشده  در بنا گنبد سرخ  روبرو خواهیم شد.

 بنابه گفته اریک شوردر شرق شناس المانی شاهکار  معماری جهان از نظر آجر کاری است

وی به وجود ساعت آفتابی عمودی که توسط فرانسویان  از سال 1383 در محوطه گنبد سرخ ساخته شده است   که به جذابیت گنبد سرخ و محوطه  آن افزوده  است  .

وی در ادمه افزود:ساماندهی محوطه ،اقدامات  مرمتی و حفاظتی گنبد سرخ هر ساله صورت می گیرد.


تاريخ : جمعه 10 بهمن 1393برچسب:, | 10:35 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

dahe_fagr



تاريخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:, | 17:35 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

  74 طرح عمرانی در مراغه همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسد

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: همزمان با دهه فجر 74 طرح عمرانی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

 ظفر محمدی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها شامل پنج طرح ملی، 10 طرح استانی، 14 طرح سایر منابع و 50 طرح تسهیلات دولتی و بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح ها با 691 میلیارد و 37 میلیون ریال اعتبار اجرا شده است، گفت: 143 طرح نیز با اعتبارات ملی، استانی تسهیلات بانکی و بخش خصوصی در حال احداث است.

فرماندار مراغه ادامه داد: بهره برداری از آسفالت راه های روستایی، برق رسانی به روستاها، افتتاح مدارس خیرساز، مسکن های بهسازی شده روستایی، کارخانه بسته بندی میوه و خشکبار، ساختمان آب و فاضلاب شهر خداجو، سالن ورزشی چند منظوره، پارک گلشهر و خانه های بهداشت روستایی و شهری از جمله این برنامه هااست.

محمدی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه های مختلف، جشنواره های فرهنگی و هنری، همایش حجاب و عفاف، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جنگ شادی توسط ادارات، برنامه های مختلف اصناف و بازاریان و گفتمان های دانش آموزی از دیگر برنامه های شهرستان در این ایام است.



تاريخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:, | 17:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

نماینده مجلس: 10 کیلومتر از آزاد راه مراغه - هشترود تملک شد

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: 10 کیلومتر از قطعه اول آزاد راه مراغه - هشترود تملک شد.

مهدی دواتگری: عملیات زیرسازی قطعه اول این طرح به طول 26 کیلومتر هم اکنون از سوی پیمانکار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کیلومتر 16 تا 26 این جاده از سمت مراغه تملک شده، اظهار کرد: بقیه قطعه اول این طرح توسط وزارت راه و شهرسازی در حال تملک است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون انجام مطالعات قطعه دوم این طرح از کیلومتر 26 تا 70 این آزاد راه (نقطه اتصال به بزرگ راه زنجان – تبریز) پیگیری می شود تا در اوایل سال آینده مطالعه این قطعه انجام شود.

دواتگری، یادآوری کرد: 500 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای اجرای این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی در سال جاری تصویب شده و در تدوین بودجه سال آینده نیز اعتبار ویژه ای برای این طرح پیشنهاد شده است.

وی گفت: این طرح به طول 96 کیلومتر بوده که به منظور اجرای سریع به چهار قطعه تقسیم و هر قطعه طی مراحلی به پیمانکاران برنده در مناقصه تحویل می شود.

دواتگری خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده، انتظار می رود سه قطعه باقی مانده این طرح تا پایان سال مالی تملک و به پیمانکاران تحویل شود.

قطعه اول آزاد راه مراغه - هشترود به طول 26 کیلومتر از مراغه به سمت هشترود هم اکنون در حال اجرا بوده و برای کل این آزاد راه حدود 9 هزار میلیارد ریال اعتبار در مدت چهار سال هزینه می شود.



تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1393برچسب:, | 21:25 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
کشف 43 کیلوگرم تریاک در مخزن سی ان جی سمند

فرمانده انتظامی مراغه از کشف 43 کیلوگرم تریاک جاسازی شده در مخزن سی ان جی سمند و متلاشی شدن باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 43 کیلوگرم تریاک در مخزن سی ان جی سمند
 

سهراب رحیم‌زاده : در این رابطه سه نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: اعضای این باند مواد مخدر را در مخزن سی ان جی خودرو سمند جاسازی کرده و از مرزهای شمال شرق به مراغه انتقال داده بودند.

فرمانده انتظامی مراغه همچنین از کشف 43 هزار و 430 عدد انواع قرص و آمپول غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

رحیم‌زاده با بیان اینکه این داروها از مرزهای غربی به تهران در حال انتقال بودند، افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و خودرو حامل این مواد توقیف و پرونده قضایی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.



تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1393برچسب:, | 17:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

اعتقاد و دین باوری به دانش آموزان تعلیم داده شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: اعتقاد، دین باوری و مسایل فرهنگی به صورت واقعی به دانش آموزان تعلیم داده شود.

ظفر محمدی، روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: با تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان، آنان می توانند همانند هشت سال دفاع مقدس در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و بر آن ها غلبه کنند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در خانواده، مدرسه و جامعه تحقق می یابد، اظهار کرد: جامعه ای پویا و با نشاط است که افراد آن در موضوع تعلیم و تربیت به صورت مشارکتی فعالیت کنند.

فرماندار ویژه مراغه، با اشاره به اینکه رشد جامعه، در سایه توجه کافی به تعلیم و تربیت محقق می شود، ادامه داد: اعضای شورای اسلامی و شورای آموزش و پرورش، نماد خدمت در جامعه هستند و در تمامی مسایل مربوط به تعلیم و تربیت و مسایل فرهنگی نقش بسزایی ایفا می کنند.

محمدی، یادآوری کرد: در راستای مشارکت جویی و توجه به مسایل فرهنگی باید همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه های دولتی و نهادهای فرهنگی وجود داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: برگزاری جلسات مشترک بین مدیریت شهری و شورای آموزش و پرورش موجب تحقق بخشی از اهداف فعالیت های آموزش و پرورش می شود.

جلیل اسلامی، افزود: هیچ نهادی بدون همکاری سازمان های دیگر نمی تواند فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهد و هر قدمی که برای توسعه شهر برداشته می شود نیازمند همکاری سایر نهادهاست.

وی با اشاره به اینکه فرآیند فعالیت های آموزش و پرورش به سوی مدیریت استدلالی حرکت می کند، اظهار کرد: گسترش فضای استدلالی، مقررات زدایی، حرکت به سوی اثربخشی و شادابی برنامه ها، توجه به انگیزش کارکنان بویژه تعامل سازنده با سازمان ها ، نهادها و ارگان ها از جمله اولویت های کاری این اداره است.

اسلامی، ادامه داد: گسترش فضای کارآفرینی هنرستان های این شهرستان از جمله موضوعاتی است که موفقیت در آن، نیازمند تعامل و همکاری مدیریت شهری و سایر نهادهاست.

شهردار مراغه نیز در این جلسه گفت: در رابطه با مسایل فرهنگی مشترک بین شهرداری و آموزش و پرورش، بسترهای لازم در راستای ارتقای فرهنگ و حقوق شهروندی فراهم شده و به زودی از طریق این دو نهاد اجرا می شود.

نادر ابراهیمی، برای ایجاد فضای سبز در مدارس از سوی شهرداری اعلام آمادگی کرد.



تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1393برچسب:, | 10:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
مؤسسه بیت‌الاحزان با همکاری سازمان اوقاف برگزار می‌کند
تربیت حافظ قرآن در ۵۰ نقطه از کشور در تابستان ۹۴

طرح «رحله» ویژه حفظ چهار جزء قرآن کریم تابستان ۱۳۹۴ توسط مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت‌ زهرا(س) و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: تربیت حافظ قرآن در ۵۰ نقطه از کشور در تابستان ۹۴
 

 مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت‌زهرا(س) چندی است طرح تابستانی خود را با عنوان طرح «رحله» ویژه حفظ 4 جزء قرآن کریم برگزار می‌کند و تابستان آینده این طرح با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت بسیار گسترده‌تر در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود.

این طرح به مدت 2 ماه در فصل تابستان به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود و بیت‌الاحزان مصمم است در تابستان 1394 در بیش از 50 نقطه کشور با جذب بیش از 2 هزار قرآن‌آموز جوان و نوجوان 14 تا 23 ساله این طرح را باشکوه بیش از پیش برگزار کند.

طرح رحله تاکنون 4 دوره در شهر‌های مشهد، تبریز، همدان و مراغه برگزار و برترین قرآن آموزان طرح جذب مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله قرآن کریم شده‌اند.

این طرح سال آینده با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در بیش از 50 نقطه کشور برگزار و واجدین شرایط 14 تا 23 ساله می‌توانند از اردیبهشت‌ماه 1394 نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.



تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1393برچسب:, | 7:59 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
رژیم صهیونیستی با قتل دادستان مساله‌دار آر‍ژانتین دنبال می کند:
 
تنفس مصنوعی به توطئه آمیا
تنفس مصنوعی به توطئه آمیا
سرویس: بین الملل
تل‌آویو از هر کانال ممکن توطئه‌های خود را علیه جمهوری اسلامی دنبال می‌کند. رژیم صهیونیستی که با خودزنی دست به انفجار در مرکزیهودیان آر‍ژانتین«آمیا» زده بود با طراحی ادعاهای جدید و قتل دادستان سابق این پرونده سعی دارد مسائل جدیدی را مطرح کند.

کابوس‌های دیروز رژیم صهیونیستی این روزها در حال تعبیر است. دولت بنیامین نتانیاهو براثر درگیری داخلی احزاب صهیونیست ساقط و پارلمان کنست منحل شده است. اوضاع اقتصادی سرزمین های اشغالی به شدت وخیم گزارش شده است،این موضوع در کنار احساس ناامنی شهروندان صهیونیست موجب مهاجرت معکوس شده است.

در کنار التهاب داخلی سرزمین‌های اشغالی ، رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی نیز به شدت منزوی شده است. کشورهای اروپایی یک به یک کشور فلسطینی را به رسمیت می شناسند و راه برای اعلام جرم جنایت جنگی علیه تل‌آویو هموار شده است. جمهوری اسلامی توانسته حقانیت صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود را به جهان اثبات کند.

می توان گفت،رژیم صهیونیستی این روزها طعم سقوطی کشنده را مزه می کند و برای فرار از این موضوع ، عملیاتی شدن توطئه‌هایی چند وجهی را آغاز کرده است.

مهدی دواتگری،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: « صهیونیست‌ها که حامیان اصلی داعش در پشت پرده هستند، عملیات تروریست های تکفیری در قلب پاریس را طراحی کردند و در ادامه موضوع را به یک مغازه یهودی کشاندند. در ادامه اسرائیلی ها منابع مالی مورد نیاز برای انتشار 5میلیون نسخه از نشریه شارلی ابدو و کاریکاتور موهن پیامبر اعظم را تامین کردند.»

وی در ادامه افزود: « حضور بدون دعوت نتانیاهو در راهپیمایی اتحاد پاریس ، نشان داد اسرائیلی ها به دوستان خود نیز رحم نمی کنند. رژیم صهیونیستی با این اقدام سعی داشت افکار عمومی جهان را از طرح و بررسی اتهام جنایات جنگی منحرف کرده و زمینه را برای عملیاتی شدن توطئه های بعدی فراهم کنند.»

جالب اینجاست که تل آویو در جنگ داخلی آمریکایی ها نیز مداخله خود را آغاز کرده است ، بنیامین نتانیاهو بدون رعایت عرف دیپلماتیک و با بی اعتنایی به رئیس جمهوری ایالات متحده بنا به دعوت کنگره آمریکا به واشنگتن خواهد رفت تا علیه برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران سخنرانی کند. روزنامه هاآرتص، به نقل از یک دیپلمات ارشد آمریکایی که نام وی فاش نشده است ، می نویسد‌:«سفر نتانیاهو در واقع تف به صورت باراک اوباما است.»

دواتگری  گفت:«تل‌آویو می خواهد نتیجه پرونده هسته ای ایران را تحت تاثیر قرار دهد،البته این موضوع را نباید فراموش کنیم که هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها خود را ملزم به تامین منافع نامشروع رژیم صهیونیستی می ‌دانند و تهران این موضوع را در معادلات خود همیشه لحاظ می کند. آمریکایی ها تنها در نحوه تامین امنیت رژیم صهیونیستی اختلاف دارند نه اصل موضوع!»

رژیم صهیونیستی  پس از ماجرای تروریستی پاریس، ضمن تعرض به خاک سوریه و در راستای همراهی با تروریست های تکفیری داعش با حمله هوایی اقدام به شهادت 6تن از نیروهای حزب الله و یکی از مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرد. براساس گزارش های منتشر شده توسط رسانه های صهیونیستی ، سرزمین های اشغالی در حالت ترس و اضطراب بی سابقه‌ای فرو رفته‌است. تل‌آویو می داند با انتقام عقلانی حزب الله مواجه خواهد شد اما انتظار برای وقوع این اتفاق برای آنها بسیار کشنده‌تر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:«رژیم صهیونیستی به شدت از ناکامی تروریست ها در مواجه با نیروهای مقاومت و ارتش سوریه خشمگین است و با این تهاجم اثبات کرد که داعش حمایت می‌کند. اسرائیل با این حمله تلاش کرد که انتقام شکست های زنجیره‌ای خود را بگیرد و در ادامه روی موج ایجاد شده اسلام‌هراسی و حوادث تروریستی پاریس برای خود حاشیه امن ایجاد کند. البته اسرائیلی ها در صورت وقوع هر اتفاقی احتمالا هجمه شدید رسانه‌ای را دنبال خواهند کرد.»

حال در این میان احتمال تکرار توطئه خودزنی با مظلوم نمایی وجود دارد ، رژیم صهیونیستی در سال1994 با هدایت موساد اقدام به بمب گذاری در مرکز یهودیان آرژانتین «آمیا» کرد تا ایران را متهم به دخالت در این ماجرا کند. آیا رژیم صهیونیستی بر علیه خود برای متهم جلوه کردن حزب الله ، اقدامی خواهد کرد؟!

نکته جالب اینجاست که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ، موساد با طراحی قتل دادستان که پرونده که اتفاقا متهم به روابط محرمانه با تل‌آویو بود سعی دارد جنجالی جدید در آر‍ژانتین آغاز کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خانه ملت به نقل از رویترز،آلبرتو نیسمان، بازپرس 51 ساله پرونده بمب گذاری آمیا به شکل درگذشت. ابتدا مرگ نیسمان خودکشی اعلام شد اما اکنون بیشتر مردم ازجمله خانواده وی و کریستینا کرشنر، رئیس جمهور آرژانتین معتقدند این بازپرس به قتل رسیده است.

آلبرتونیسمان با طرحی که توسط موساد به وی ارائه شده بود ، اتهامات جدیدی مبنی بر رابطه جمهوری  اسلامی ایران با دولت آر‍ژانتین برای سرپوش گذاشتن بر پرونده بمب گذاری آمیا را مطرح کرده بود. البته گفتنی است که وی بنا به دلایل متعدد از این پرونده کنارگذاشته شده بود.

نکته مهم در باره این پرونده این است که رژیم صهیونیستی مدتهاست با ادعای دخالت برخی مقامات ایران در انفجار آمیا خواهان پیگرد بین المللی آنها است و از طریق لابی یهودیان در آرژانتین بر دولت و دستگاه قضایی این کشور فشار وارد می کند تا بر نقش ایران در این رویداد صحه بگذارند . تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص ارائه نشده است و ایران و با فاسد خواندن سیستم قضایی آرژانتین، آمیا را توطئه‌ای سیاسی می‌ داند. اسناد و مدارک سازمان یافته از طرف منابع قضایی آرژانتین و لابی صهیونیستی در آرژانتین تا به حال نتوانسته است اتهامی را علیه ایران درباره انفجار آمیا به اثبات برساند.

گزارش ادعایی نیسمان به شدت از سوی رسانه های صهیونیستی بزرگ نمایی شده است. در واکنش به این موضوع،رئیس دفتر رئیس‌جمهوری آرژانتین،درباره اتهامات مطرح شده،گفته است که باور نمی‌کند حتی این گزارش را خود نیسمان نوشته باشد.

آنیبال فرناندز می‌گوید:«من با دادستان نیسمان کمی کار کرده‌ام. می‌دانم که او یک کارشناس شایسته حقوقی بود. ممکن نیست او چنین مزخرفاتی را نوشته باشد.روشن است که او کاری با این مسائل نداشت، اما دور و بر او کسانی بودند که اهداف سیاسی دیگری داشتند.» وی ادامه داد:« تا وقتی او زنده بود به او احتیاج داشتند تا علیه رئیس‌جمهوری طرح اتهام کند. شکی نیست که بعد، جنازه‌اش را می‌خواستند.»

درنهایت ، کریستینا کرشنر، رئیس جمهور آرژانتین در یک پست فیس‌بوکی نوشت:« اتهام‌های نیسمان، عملیات واقعی علیه دولت نبود، (بلکه) این مرگ نیسمان پس از طرح اتهام‌ها است که عملیات واقعی علیه دولت است.»

دواتگری در تحلیل قتل نیسمان،دادستان پرونده آمیا گفت: « رژیم صهیونیستی تلاش می کند به توطئه بمب گذاری در مرکز یهودیان آر‍ژانتین تنفس مصنوعی داده و این پرونده را زنده کند.»

نماینده مردم عجب شیر و مراغه در مجلس  که قتل نیسمان را مشکوک می دادند،فرار دامیان پاختر خبرنگار روزنامه‌ «بوئنوس آیرس هرالد» به سرزمین های اشغالی را پیش کشید و گفت:« این خبرنگار که گویا اولین کسی بوده که خبر قتل نیسمان را منتشر کرده بود ، با فرار به آغوش صهیونیست ها در آینده نزدیک ادعاهای جدیدی را براساس طرح موساد مطرح خواهد کرد تا ایران را متهم به دخالت در بمب گذاری آمیا و قتل دادستان عزل شده آرژانتینی مطرح کند.»

در این میان گفتنی است ، کریستینا کرشنر در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با طرح انتقادات شدید از رژیم صهیونیستی هرگونه دخالت ایران  را رد کرده بود. برخی توطئه قتل نیسمان را انتقام رژیم صهیونیستی از رئیس جمهوری آر‍ژانتین نیز طلقی می کنند.

از طرف دیگر رژیم صهیونیستی شاهد مهاجرت معکوس شهروندان صهیونیست از سرزمین های اشغالی به آرژانتین است و با زنده کردن توطئه انفجار مرکز آمیا تلاش دارد ، با این بحران مواجه کند.البته تل‌آویو در پس طراحی حملات تروریستی پاریس این موضوع را درباره یهودیان فرانسه نیز دنبال می کند.



تاريخ : دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:, | 11:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

شهردار مراغه : اجراي 35 پروژه توسط شهرداري

مراغه را به کارگاه بزرگ سازندگي تبديل کرده است

IMG_7025

نماينده مردم مراغه در مجلس شوراي اسلامي به همراه شهردار ، رئيس شوراي اسلامي شهر و همچنين مديران برخي ادارات و نهادهاي خدمات رسان شهرستان از محلات زينال آباد ، انزاب ، امير کبير (ميکائيل آباد)  ، عشرت آباد ، گللر و شهرک گلشهر بازديد به عمل آورده و با ديدار چهره به چهره با شهروندان از نزديک در جريان مشکلات و مطالبات ساکنين محل هاي ياد شده  قرار گرفتند .

در اين بازديد حاج مهدي دواتگري نماينده مردم مراغه در مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي شهرستان گفت : مردم به عنوان ولي نعمتان واقعي اين نظام و انقلاب بوده و همه مسئولين موظفند از تمامي امکانات در اختيار خود براي تامين رفاه و آسايش آنان استفاده نمايند .

وي افزود : اينجانب به عنوان نماينده مردم منطقه وظيفه خود مي دانم تا با انجام برنامه ريزي هاي لازم براي حضور مسئولين شهرستان در مناطق روستايي شهرستان  و  محلات حاشيه اي و جديد الاحداث شهر ،  شرايط را براي مرتفع ساختن بخشي از مشکلات مبتلابه مناطق مذکور فراهم نمايم .

نماينده مراغه تصريح کرد : در قالب اين بازديدها تلاش بر اين است تا با شناسائي نارسائي ها و شناخت مشکلات مردم  ، با بسيج امکانات ادارات و نهادهاي ذي ربط نسبت به برطرف نمودن بخشي از نيازهاي اضطراري ساکنين محل اقدام گردد .

اين گزارش حاکيست در ادامه اين بازديد مهندس نادر ابراهيمي شهردار مراغه نيز به خبرنگاران رسانه هاي  گروهي گفت : همينک شهرداري مراغه 35 پروژه عمراني ، خدمات و فرهنگي در دست اجرا دارد که عملا اجراي اين تعداد پروژه مراغه را به کارگاه بزرگ سازندگي در منطقه تبديل کرده است .

وي رسالت اصلي مجموعه مديريت شهري مراغه را ارائه خدمت بي منت به شهروندان عنوان کرده و خاطرنشان شد با اتمام اين 35 پروژه تحول اساسي در چهره شهر ايجاد شده و بخش اعظمي از مشکلات شهر و شهروندان در حوزه هاي مختلف برطرف خواهد شد .

IMG_7107

شهردار مراغه در رابطه با برنامه بازديد از مناطق محروم و حاشيه شهر نيز گفت : امروز با حضور نماينده محترم و تعدادي از مسئولين محترم ادارات در مناطق مختلف شهر حضور يافتيم تا از نزديک مسائل و مشکلات شهروندان عزيز را هم مسئولين شهرستان و هم مجموعه شهرداري مراغه مشاهده و در رفع آنها سعي و تلاش نمايند.

وي در خصوص بازديد از شهرک امير کبير گفت : در اين بازديد مشکلاتي که در حريم راه آهن و شهرک اميرکبير و زينال آباد وجود دارد از نزديک مورد بررسي قرار گرفت و مقرر گرديد اقداماتي در راستاي بهسازي سکونت گاههاي اين منطقه صورت پذيرد دراين راستا هم توسط شهرداري و هم از سوي ساير ادارات مرتبط پروژه هايي تعريف و مشخص شد.

مهندس ابراهيمي در رابطه با پروژه بلوار دانشگاه  گفت : در پروژه بلوار دانشگاه مشکلاتي از نظر تملک وجود دارد و شرکت تعاوني مسکن فرهنگيان مراغه دراين مورد تعهداتي را از قبل بر عهده  دارد  که در اين زمينه تصميماتي اتخاذ گرديد و براساس اين تصميمات اميدواريم اين شرکت به تعهدات خود عمل نمايد تا اين پروژه مهم زيربنايي هر چه سريعتر نهايي شود .

شهردار مراغه  افزود : همچنين در مسير پروژه خيابان 35 متري حدفاصل ميدان دانشگاه تا ميدان 48 متري که نقش بسزايي در حل مشکلات ترافيکي شرق شهر مراغه خواهد داشت به طول 3 کيلومتر که در دست اجرا بوده و امروز مورد بازديد نماينده محترم و هيئت همراه قرار گرفت  لازم است 2 دهنه  پل احداث گردد که همينک يکي از پل هاي مورد اشاره در دست اجرا بوده و پل دوم  نيز مسير انتخاب پيمانکار را طي مي کند .

وي خاطرنشان ساخت : در اين پروژه بالغ بر 12 هزار متر طول جدول کشي  صورت گرفته و نزديک به 90 درصد املاک مسير پروژه تملک شده است و تمام سعي و تلاش مجموعه شهرداري براين است که تا پايان سالجاري عمليات زيرسازي و جدول گذاري آن به اتمام برسد تا از ابتداي سال آينده آسفالت ريزي خيابان شروع شود .

شهردار مراغه از پايانه مسافري برون شهري ، ميدان آرد و غلات ، سايت يادمان شهداي گمنام ، ساماندهي کانال انزاب ، فرهنگسراي پهرآباد ، ساختمان شهرداري منطقه يک ، فاز اول کمربندي غربي  و پارک گلشهر به عنوان تعدادي  از پروژه هاي شاخص عمراني ، خدماتي و فرهنگي در دست اقدام شهرداري نام برد .

IMG_7207

مهندس ابراهيمي در پايان اين گفتگو ضمن استقبال از همراهي و همدلي مسئولين ارشد شهرستان براي اجراي پروژه هاي مهم و زيربنايي  خاطرنشان شد :  توسعه شتابزده شهر در سال هاي اخير ايجاب مي نمايد تا  در منطقه  پروژه هاي بزرگ زيربنايي براي ايجاد توازن در توسعه شهري و توزيع عادلانه امکانات شهري اجرا گردد که با توجه به محدوديت منابع مالي شهرداري اميد است نماينده محترم و مردم شريف و همچنين فرماندار محترم شهرستان در تعريف و اجراي پروژه هاي ياد شده با مديريت شهري مراغه همچنان  مساعدت و همراهي  داشته باشند تا بدين طريق بصورت مطلوب و با سرعت بيشتر نسبت به اجرا و اتمام پروژه ها اقدام گردد.



تاريخ : دو شنبه 5 بهمن 1393برچسب:, | 20:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: 570 هکتار از اراضی این شهرستان طی سال جاری سند دار شده است.

 

میرجعفر رضوی : صدور سند برای اراضی موات و دولتی پس از تهیه کاداستر و نقشه های مورد نیاز با رعایت حریم روستاها و مالکیت بهره برداران عرفی انجام می شود.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود 75 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سازمان ثبت اسناد و املاک به نام دولت ثبت شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه با بیان اینکه این شهرستان 129 هزار هکتار مرتع در دامنه های سهند دارد، گفت: حدود 90 هزار هکتار اراضی نیز در سایر نقاط این شهرستان وجود دارد.



تاريخ : دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:, | 10:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |