جشنواره عمومی نجوم و اختر شناسی، همزمان با پایان دهمین کارگاه نجوم کشور در مراغه برگزار شد.

 

این جشنواره پنجشنبه شب در پارک معلم این شهرستان با حضور دانشجویان شرکت کننده در دهمین کارگاه نجوم کشور و مردم علاقه مند به نجوم به منظور رصد اجرام آسمانی برگزار شد.
رییس مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه، به خبرنگار ایرنا گفت: آخرین رصد ستارگان در جمع عموم مردم انجام شد.
حسین عبادی، افزود: در این جشنواره چهار دستگاه تلسکوپ شامل تلسکوپ پروکسی اسلاید سیار، 12 اینچی دابسونی، دوربین دوچشمی رصد ستارگان و دوربین عکاسی از اجرام آسمانی استفاده شد.
وی اظهار کرد: در این جشنواره انواع اجرام آسمانی از جمله ستاره قطبی، جکسون آندرومدا، ذات الکرسی، دب اکبر و دب اصغر، ام 13، ام 57 و زحل توسط دانشجویان و مردم علاقه مند به علم نجوم رصد شد.
عبادی، ادامه داد: این مرکز علمی و تحقیقاتی در نظر دارد جشنواره های عمومی خود را هر دو ماه، در یکی از پارک ها و فضاهای عمومی این شهرستان برگزار کند.
دهمین کارگاه پیشرفته نجوم با حضور 60 دانشجوی مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای فیزیک و نجوم و اختر فیزیک از سراسر کشور از روز یکشنبه 25 مرداد به مدت پنج روز در مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه برگزار شد.
موضوعات تخصصی ساختار تحول ستارگان، گرانش و کیهان شناسی، فیزیک پلاسمای فضایی، نجوم رادیویی، مختصات نجومی، ماده تاریک، عکاسی نجومی، نجوم کروی، ابزار آلات رصدی، ماهواره های رصدی و رصد شبانه از محورهای این کارگاه بود.
این کارگاه به مدت 10 سال متوالی توسط مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه برگزار می شود.
مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه در اردیبهشت سال 81 با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یک مرکز پژوهشی تاسیس شد.
فعالیت های پژوهشی این مرکز از سال 82 آغاز شده که علاوه بر محققان دانشگاه های داخل کشور محققانی از موسسات پژوهشی خارجی مانند موسسه پژوهشی ایزمیران روسیه، رصدخانه کوت دازور فرانسه، رصد خانه بویراکان ارمنستان و دانشگاه باکو در قالب قراردادهای پژوهشی با این مرکز همکاری داشتند.
تاکنون اجرای بیش از 450 طرح پژوهشی توسط محققان در این مرکز پیشنهاد شده که نتیجه آن چاپ بیش از 320 مقاله ISI ، ارایه 42مقاله در کنفرانس های علمی بین المللی و ارایه 32 مقاله در همایش های علمی ملی است.
این مرکز از مهر سال 1392 نیز فعالیت آموزشی خود را با پذیرش چهار دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و دکتری رشته فیزیک نجومی آغاز کرده است.



تاريخ : جمعه 30 مرداد 1394برچسب:, | 17:11 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه با اشاره به تشدید حمله رژیم آل سعود به مردم مظلوم یمن، گفت: وحدت مهمترین نیاز امت اسلامی در زمان کنونی برای پیروزی در برابر متجاوزان است.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: اکنون ظالمان و قدرت طلبان جهانی و منطقه ای با ترفندهای مختلف علیه امت اسلامی جنگ آغاز کرده اند که برای مقابله با آنان نیاز به وحدت و یکپارچگی مردم مسلمان است.
وی اظهار کرد: اگر امت اسلامی با هم یکپارچه و متحد بودند، اکنون هیچ کدام از جنگ ها در منطقه از جمله اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، کشتار مردم عراق و سوریه توسط گروه تروریستی داعش و حمله رژیم آل سعود به یمن اتفاق نمی افتاد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مردم یمن گفت: مردم این کشور فقط در برابر تجاوزهای رژیم آل سعود از خود دفاع می کنند با این حال متجاوزان با مسدود کردن راه کمک و امداد رسانی به آنها، علیه بشریت جنایت می کنند و جامعه جهانی هم در برابر این جنایت ها سکوت کرده است.
آیت الله پورمحمدی، با اشاره به 30 مرداد روز جهانی مساجد،اظهار کرد: مسجد مهمترین پایگاه و سنگر در اسلام است زیرا پایه آن بر اخلاص استوار شده و به هیچ گروه، حزب و دسته سیاسی و غیر سیاسی خاصی وابستگی ندارد.
وی گفت: مسجد در صدر اسلام و نیز در طول دوران مبارزات انقلابی ملت ایران همواره محور و کانون تلاش ها و فعالیت های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی بوده و توانسته تحولات بسیاری را در جامعه اسلامی ایجاد کند.
امام جمعه مراغه با اشاره به 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور ،یادآوری کرد: همه باید قدردان تلاش اسرا و از خودگذشتگی، صبر و استقامت آنها و خانواده آزادگان باشیم.
آیت الله پورمحمدی، افزود: تاریخ قادر به بیان لحظات سختی که بر اسرا در زندان های بعثی گذشت، نبوده و این افراد بخاطر انقلاب، آرمان ها و ارزش های اسلام و امام راحل همه این سختی ها را تحمل کرده و سربلند و پیروز شدند.



تاريخ : جمعه 30 مرداد 1394برچسب:, | 17:10 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مراغه گفت: یک جوان دیگر اهل شهرستان بناب که بدون توجه به علایم هشدارهای ایمنی در سد علویان این شهرستان شنا می کرد جان خود را از دست داد.

 

آتشپاد دوم ناصر صمدیان افزود: جسد این جوان 20 ساله که در دریاچه پشت سد علویان غرق شده بود، پس از 38 دقیقه جستجوی غواصان در زیر آب، کشف و از آب بیرون کشیده شد.
وی اظهار کرد: روز گذشته بر اساس گزارش پلیس 110 به ایستگاه مرکزی آتش نشانی مبنی بر غرق شدن فردی به نام 'کیوان اسماعیل پور' در دریاچه پشت سد علویان مراغه، گروهی از غواصان بلافاصله برای بررسی به این محل اعزام شدند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مراغه گفت: غواصان در این عملیات موفق شدند پس از حدود نیم ساعت جستجو جسد این فرد را از عمق شش متری آب کشف و به بیرون انتقال دهند.
صمدیان، با بیان اینکه غرق شدن این فرد در دریاچه پشت سد علویان دومین مورد در سال جاری بود، ادامه داد: این فرد 20 ساله طبق گزارش شاهدان عینی و شواهد موجود برای شنا و آبتنی وارد دریاچه پشت این سد شده بود.
وی، از مردم خواست، سرنوشت خود را با یک لحظه شادی و تفریح عوض نکنند و به تابلوهای هشدار و ایمنی مبنی بر ممنوعیت شنا در پشت سد توجه کرده و از امکانات و استخرهای استاندارد داخل شهر برای این منظور استفاده کنند.
'کیوان اسماعیل پور' اهل روستای خلیل وند بناب، هفدهمین قربانی سدعلویان مراغه از ابتدای احداث این سد تا کنون بوده که مسوولان امور آب منطقه ای این شهرستان علاوه بر نصب تابلوهای شنا ممنوع در محوطه این سد، ماه گذشته نیز اطلاعیه ای در این خصوص منتشر کردند.
سد علویان از نوع خاکی با هسته رسی در سه کیلومتری شمال مراغه و در نزدیکی روستای علویان بر روی رودخانه صوفی چای احداث شده و عملیات احداث آن در سال 69 آغاز و در سال 74 به بهره برداری رسیده است.
طول تاج سد علویان 935 متر ، عرض آن 10 متر و ظرفیت گنجایش 60 میلیون مترمکعب آب را دارد.

http://img7.irna.ir/1394/13940529/81726745/81726745-70107079.jpg



تاريخ : جمعه 30 مرداد 1394برچسب:, | 17:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: 34 هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان جنوب آذربایجان شرقی به صورت تضمینی با نظارت اداره غله و بازرگانی این شهرستان خریداری شد.

 

ظفر محمدی افزود: این میزان گندم در شهرستان های مراغه، عجب شیر، بناب و ملکان خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه اداره غله و بازرگانی مراغه عهده دار تامین آرد مورد نیاز شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی است، اظهار کرد: این میزان گندم توسط هفت مرکز مدیریتی شامل تعاون روستایی این شهرستان ها و کارخانه های آرد سازی خریداری شده است.
فرماندار ویژه مراغه گفت: هم اکنون در این شهرستان ها 26 هزار تن آرد ذخیره شده موجود بوده و 34 هزار تن نیز خریداری شده که آذوقه یک سال این شهرستان ها تامین می شود.
محمدی، ادامه داد: خرید گندم به صورت تضمینی در این شهرستان ها تا آخر مهر ادامه داشته و عاملان خرید با قیمت مصوب دولتی گندم را خریداری می کنند.
وی با اشاره به اینکه هر ماه در این شهرستان ها چهار هزار و 500 تن آرد مصرف می شود، گفت: سالانه 54 هزار تن سرانه مصرف این چهار شهرستان است.



تاريخ : چهار شنبه 28 مرداد 1394برچسب:, | 10:11 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه گفت: سلامتی بهترین نعمتی بوده که آزادگان دفاع مقدس از آن در راه خدا و اسلام گذشتند.

 

آیت الله محمد تقی پورمحمدی، روز سه شنبه درآیین تجلیل از آزادگان دفاع مقدس این شهرستان با بیان اینکه بهترین سرمایه هرانسان، سلامتی جسمانی وی است، افزود : آزادگان اسلام همپای سایرایثارگران، دردفاع از مهین و آرمان های انقلاب اسلامی از سلامت خود گذشتند تا خللی در راه حفظ انقلاب و آرمان های آن ایجاد نشود.
وی اظهارکرد : آزادگان اسلام، درکشورغربت که تمام توان خود را برای براندازی ایران اسلامی گذاشته بود، توانستند با صبر و استقامت خود، پهلوان منشانه ایستادگی کرده و ثابت کنند پایبندی به آرمان های انقلاب در وجود آنان نهفته است.
امام جمعه مراغه گفت : ایستادگی آزادگان در طول مدت اسارت خود با وجود شکنجه های روحی و روانی و تبلیغات گسترده رژیم بعثی، موجب شد که انقلاب اسلامی در صدور آرمان ها و قدرت نرم خود در برابراذهان جامعه اسلامی بیش از گذشته موفق شود.
آیت الله پورمحمدی، همچنین با اشاره به اینکه نبود امام راحل بعد از آزادی آزادگان، نارحتی برای آنان فراهم کرد، ادامه داد : این خلا با رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران جبران شد و آنان در زیر سایه ایشان همانند گذشته با نفس خود از آرمان های انقلاب و اسلام حمایت می کنند.
وی یادآوری کرد : تمامی خدمات ارزنده ایثارگران برای انقلاب اسلامی مهم بوده و اگر مسوولان تمام تلاش خود را در راستای حمایت از این اقشار بکنند، باز هم کم است.
شهرستان مراغه، 154 آزاده سرافراز دارد که هفت نفر از آنان با نوشیدن شربت شهادت به همرزمان خود پیوسته اند.



تاريخ : چهار شنبه 28 مرداد 1394برچسب:, | 10:11 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: آزادگان سندهای افتخار و عزتمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

جلیل اسلامی، روز سه شنبه در آیین دیدار با آزادگان فرهنگی این شهرستان افزود: روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و پا گذاشتن بر روی خاک وطن، به طور قطع مهم ترین خاطرات آزادگان است.
وی اظهار کرد: درگذشت امام (ره) و نبود ایشان در کنار آزادگان نیز خاطره تاسف بار آن زمان برای آزادگان بود که موجب ناراحتی و جاری شدن اشک آنان شد.
اسلامی، ادامه داد: صبر و استقامت شما در دوران اسارت و ایثارگری های شهدا و جانبازان، سبب شده که مسوولان همواره آنان را سرمشق کارشان قرار دهند.
مسوولان آموزش و پرورش مراغه در این آیین با حضور در منزل آزاده فرهنگی رضا رحیمی یاد ، خاطره سالروز ورود آزادگان به میهن را گرامیداشت.
این آزاده سرافراز در سال 1367 در منطقه دهلران به اسارت گرفته شد و به مدت 27 ماه در کمپ سه موصل عراق دوران اسارت خود را سپری کرد.
همچنین مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان این اداره با حضور در آموزشگاه نمونه سیفی این شهرستان با آزاده فرهنگی مقصود قربان پور دیدار کردند.
این آزاده در دوران دفاع مقدس در منطقه ذبیدات در جنوب کشور به اسارت گرفته شد و دوران اسارت خود را به مدت 26 ماه در اردوگاه تکریت عراق سپری کرد.



تاريخ : چهار شنبه 28 مرداد 1394برچسب:, | 10:10 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 معاون اجرایی و سخنگوی کانون متفکران ایران گفت: نخستین دفتر شهرستانی این کانون پس از مراکز استان در مراغه راه اندازی می شود.

 

محمد پروین افزود: این کانون به منظور جذب نخبگان کشور و استفاده از تجریبات و نظرات آنان راه اندازی شده و هم اکنون مراحل اخذ مجوز برای راه اندازی دفتر این کانون در این شهرستان پیگیری می شود.
وی اظهار کرد: این کانون یک مجموعه علمی و پژوهشی است که قریب یکهزار نفر عضو رسمی و تایید شده از نخبگان کشور دارد و حدود 400 نفر از آنان روسای دانشگاه ها، پژوهشگران و اساتید برجسته دانشگاه ها است.
معاون اجرایی و سخنگوی کانون متفکران ایران گفت: 115 نفر از نمایندگان فعلی مجلس، 180 نفر از نمایندگان دوره های گذشته و 200 نفر از مدیران ارشد کشور از جمله تعدادی از اعضای کابینه، وزرا، سفرا و استانداران دولت فعلی و دولت های گذشته عضو این کانون هستند.
پروین، ادامه داد: دفتر این کانون در مراغه تا پایان نیمه اول سال جاری راه اندازی و اقدام به جذب نخبگان و فعالان عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی می کند.
وی یادآوری کرد: افرادی که در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی و سایر عرصه ها نخبه هستند، می توانند با مراجعه به این کانون و ارایه مدارک لازم جهت عضویت اقدام کنند.
پروین، افزود: این کانون پس از بررسی مدارک و مستندات افراد، نسبت به عضویت آن ها تصمیم می گیرد.



تاريخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394برچسب:, | 23:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
سومین دوره مسابقات آزاد گشوری تیراندازی با کمان کشور جام رصد در دو بخش بانوان و آقایان به میزبانی شهرستان مراغه برگزار خواهد شد.

 http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/5/21/3462271_778.jpg

سومین دوره مسابقات آزاد گشوری تیراندازی با کمان کشور جام رصد در دو بخش بانوان و آقایان به میزبانی شهرستان مراغه برگزار خواهد شد.
این رقابتها در دو بخش ریکرو و کامپوند روز پنجشنبه 22 مرداد در سایت اختصاصی تیراندازی با کمان در مسافتهای 70 و 50 متر در دو بخش آقایان و بانوان برگزار و به نفرات برتر هر رشته 10 میلیون ریال جایزه اهداء خواهد شد.


تاريخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:, | 16:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه گفت: یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به خیران نیکوکار این کمیته پرداخت شده است.

 

 ایوب هاشمیان افزود: این تسهیلات توسط 35 نفر از خیران تامین شده و مبالغ فوق برای رفع مشکلات خانواده های نیازمند به طور بلاعوض در اختیار نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد قرار داده شده است.
وی اظهار کرد: تسهیلات خیران به دو صورت اعطای وام به خیران و اعطای وام توسط خیران به امداد با ضمانت این نهاد برای رفع مشکلات ضروری مددجویان از جمله درمان، تحصیل، تهیه مسکن و سایر هزینه های ضروری افراد نیازمند صرف می شود.
هاشمیان ادامه داد: در سال جاری 239 مورد وام کارگشایی و خودکفایی به مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون ریال به مددجویان پرداخت شده و مبلغ کل وام های پرداختی به مددجویان در مدت مذکور بیش از پنج میلیارد و 400 میلیون ریال است.



تاريخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:, | 16:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

دبیر کمیسیون ماده 99 استانداری آذربایجان شرقی گفت: تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از محدود شهر و در روستاها باید توسط دهیاری ها رصد و برای برخورد با آن ها به مراجع ذی صلاح اعلام و از ادامه روند آن ها جلوگیری شود.

 

علی نادری، روز چهارشنبه در جلسه صدور پروانه های ساختمانی در جمع دهیاران بخش مرکزی مراغه در فرمانداری این شهرستان افزود : از همان ابتدای شروع عملیات ساخت باید از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر و روستاها ممانعت شود.
وی اظهار کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از اهمیت بالایی در هر شهرستان برخوردار بوده و استانداری بر پیگیری این موارد از سوی دهیاران روستاها تاکید داشته و باید در این ارتباط تمامی ساخت و سازها رصد و نسبت به صدور اخطار و پیگیری این روند تا صادر شدن رای از مراجع قضایی تلاش کنند.
دبیر کمیسیون ماده 99 استانداری آذربایجان شرقی از دهیاران خواست به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، سرکشی های مداوم و دقت نظر بیشتری به منطقه خود داشته باشند.
نادری یادآوری کرد: دستگاه های متولی اگر از همان ابتدا که یک آجر برای سازه غیرمجاز بنا نهاده می شود با موضوع برخورد کنند، راحت تر می توان از گسترش معضلات بزرگتر جلوگیری کرد.
وی گفت: دهیاران و مسوولان در صورت مشاهده کوچکترین مورد ساخت و ساز غیرمجاز باید موضوع را به طور جدی پیگیری کرده و حکم قضایی را برای تخریب بنا بگیرند چرا که در این خصوص دادستانی نیز اعلام آمادگی کرده و نهایت همکاری را خواهد داشت.
بخشدار مرکزی مراغه نیز در این آیین از تشکیل 137 پرونده تخلف ساخت و ساز خارج از محدوده شهر و در روستاها توسط دهیاری های مرکزی این شهرستان خبر داد.
حسین گل محمدی افزود: این پرونده ها هم اکنون توسط بخشداری رسیدگی و تکمیل می شود و در روزهای آینده برای صدور رای به استانداری ارسال می شود.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 57 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.



تاريخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:, | 16:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |


تاريخ : سه شنبه 20 مرداد 1394برچسب:, | 12:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 شهردار مراغه گفت : اقدام برخی از اعضای شورای اسلامی این شهر برای اسیتضاح بنده، سیاسی کاری و برخاسته از تمامیت و زیاده خواهی و خواسته های نابجا بود.

 

نادر ابراهیمی، روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه استیضاح شهردار یک موضوع تعریف شده در قانون و حق شورای اسلامی است، افزود: استیضاح شهردار مراحل مختلفی دارد که این مراحل از سوی اعضای شورای اسلامی مراغه رعایت نشده بود.
وی با بیان اینکه طبق ماده 78 قانون شوراهای اسلامی شهر، استیضاح شهردار سه مرحله دارد، اظهار کرد: در این روند، ابتدا رییس شورای اسلامی سووال اعضا را به صورت شفاهی به شهردار تذکر می دهد و در مرحله دوم این کار به صورت کتبی انجام می شود و در صورت قانع نشدن از پاسخ شهردار، در مرحله سوم اعضای شورا طرح استیضاح را به صورت غیرعلنی مطرح و رای گیری می کنند.
شهردار مراغه با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی این شهر بدون طی مراحل اول و دوم به سراغ مرحله سوم رفته بودند، گفت: سووالات طرح استیضاح پیش از اینکه به دست من برسد در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود و این اقدام برخی از اعضای این شورا، نوعی بداخلاقی محسوب می شود.
ابراهیمی ادامه داد : به منظور پاسخ به سووالات، اقناع اعضای شورای اسلامی این شهر و دفاع از عملکرد خود در مدت قانونی در جلسه استیضاح که قانونی نبود، حاضر شدم.
وی خاطرنشان کرد : برخی از اعضای این شورا با تاثیر پذیری از اشخاص و جریان های خارج از شورا و برای رسیدن به اهداف خود و این جریان ها، اقدام به این امر کرده و با انتشار سووالات خود در قالب طرح استیضاح در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، فضای شهر را ملتهب کرده بودند.
ابراهیمی افزود : به علت اینکه شهرداری، مصوبات غیرقانونی شورای اسلامی مراغه را به علت خارج بودن از بودجه شهرداری، عمل نکرده و برخی خواسته های نابجای اعضای استیضاح کننده محقق نشده بود، این افراد به صورت غیرکارشناسی اقدام به این کار کرده بودند.
شهردار مراغه، با اشاره به کشف اختلاس ها در مدیریت شهری مراغه در یک سال گذشته، یادآوری کرد : کشف آن ها حاصل یک سری اقدام های چند سال گذشته این مدیریت در جهت تقویت شفاف سازی، کنترل و نظارت بیشتر بود.
ابراهیمی، با بیان اینکه هم اکنون پرونده این اختلاس ها در نهادهای امنیتی و قضایی در حال پیگیری است، اضافه کرد : این گونه تخلفات از نبود نظارت و کنترل کافی در مدیریت های قبلی شهرداری مراغه، نشات گرفته بود.
وی ادامه داد : اگر شورای اسلامی یک شهر قوی، منسجم و کارآمد باشد به طور قطع شهردار آن نیز کارآمد و توانمند بوده و مجموعه خدمات آن ها برای مردم مفید خواهد بود.
وی، با ارایه توضیحات لازم در خصوص سووالات مطرح شده در طرح استیضاح، یادآوری کرد : این اقدام برخی از اعضای شورای اسلامی از روی غرض های شخصی و برای رسیدن به اهداف دیگری انجام شده بود.
شهردار مراغه همچنین با اشاره به روز خبرنگار و جایگاه این قشر در توسعه شهری گفت: خبرنگار همواره دغدغه شادابی و زنده بودن جامعه را داشته و در راستای آگاهی بخشی به جامعه قدم بر می دارد.
ابراهیمی، با بیان اینکه خبرنگاران، مشاوران صادق، بی طرف و آشنا به مسایل جامعه برای مدیریت شهری هستند، افزود : تلاش و فعالیت خبرنگاران همواره راهنمای مدیران شهری بوده و مسایل و مشکلات مردم با قلم و بیان آنان به گوش مسوولان می رسد تا آنان نیز برای رفع آن ها تلاش کنند.
وی، با اشاره به اینکه نقش خبرنگاران در توسعه مدیریت شهری و سرعت بخشی به این روند زیاد است، اظهار کرد : استفاده از توان و قابلیت رسانه ها برای اطلاع رسانی به مردم از مولفه های توسعه کشور و ارایه خدمات مطلوب در هر منطقه است.
ابراهیمی ادامه داد : اطلاع رسانی مناسب از عوامل توسعه شهری بوده و خبرنگاران در این زمنیه به عنوان راهنمایان مدیریت شهری محسوب می شوند.
در این آیین با اهدای هدایایی از اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان تجلیل شد.
دوشنبه پنجم مرداد برخی خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی با انتشار نامه هفت عضو شورای اسلامی مراغه حاوی 12 سوال، طرح استیضاح شهردار را ابلاغ کرده بودند و شهردار نیز باید در مدت قانونی 10 روزه به سووالات آنان پاسخ می داد.
شهردار مراغه نیز شامگاه چهارشنبه 14 مرداد با حضور در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی این شهر و پاسخ به سووالات اعضای استیضاح کننده، با کسب پنج رای موافق و شش رای مخالف در سمت خود ابقا شد.
شهر 170 هزار نفری مراغه با سه منطقه شهرداری پس از تبریز دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی محسوب می شود.



تاريخ : سه شنبه 20 مرداد 1394برچسب:, | 12:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر عامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت : کنترل و برنامه ریزی احداث آزاد راه مراغه - هشترود به منظور سرعت دهی در عملیات آن از اولویت های این موسسه است.

 

سیروس محمدزاده روز شنبه در آیین بازدید خبرنگاران از عملیات احداث آزاد راه مراغه - هشترود با اشاره به اینکه این طرح در بین طرح های زیر پیمان این موسسه رتبه اول دارد، افزود : اجرای عملیات احداث آزاد راه در فصل های عمرانی و فصل های سرد از مهمترین مزیت های برنامه ریزی و کنترل یک طرح است.
وی اظهار کرد:هم اکنون با تلاش وزارت راه و شهرسازی و مسوولان این شهرستان 10 کیلومتر از قطعه اول (26 کیلومتر) آزادسازی شده و تفاهمنامه های آزادسازی بقیه 16کیلومتر نیز منعقد شده است.
مدیر عامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: احداث آزاد راه مراغه - هشترود از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه بوده و با وجود کمبود منابع و اعتبارهای دولت هم اکنون شاهد اجرای این طرح و تاکید وزارت راه و شهرسازی بر سرعت بخشی در اجرای آن هستیم.
محمدزاده، با اشاره به اینکه طول کلی آزاد راه مراغه - هشترود 90 کیلومتر بوده و در قطعه های مختلف احداث می شود، ادامه داد : طبق پیگیریهای این موسسه، وزارت راه و شهرسازی اسناد قطعه دوم این طرح را برای مناقصه آماده می کند که با توجه به اهمیت آن، قرارگاه خاتم الانبیا در این مناقصه نیز شرکت می کند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون این قرارگاه 90 دستگاه ماشین آلات سنگین خود را در قطعه اول متمرکز کرده و با تلاش مسوولان این شهرستان، پیشرفت فیزیکی و اقدمات عمرانی در این طرح هم اکنون ملموس است.
محمدزاده، با اشاره به اشتغالزایی 200 نفر در این طرح گفت : طبق سیاست های قرارگاه خاتم الانبیا (ص) 70 درصد نیروهای به کار گمارده شده در این طرح از افراد بومی روستاهای اطراف این طرح تامین می شود.
مدیر عامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اظهار کرد: این قرارگاه در کل کشور برای 135 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و تا کنون موفق به تحویل 122 طرح ملی و استانی به دولت شده و هم اکنون نیز 9 طرح عمرانی در منطقه شمالغرب کشور اجرا می کند.
محمدزاده، در خصوص ادامه و اتمام این طرح گفت : قرارگاه خاتم الانبیا جزو پیمانکارانی است که همیشه به دنبال اتمام طرح های عمرانی و نمود خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم بوده و در این راستا اقدام های خود را منوط به اعتبارات تزریقی دولت نمی کند.
وی ادامه داد : روال نقدینگی این طرح در حد ایده آل بوده و با توجه به این نکات، پیش بینی می شود این طرح به موقع اجرا شود.
رییس کارگاه احداث آزاد راه مراغه - هشترود نیز در این آیین گفت: قطعه اول این طرح هم اکنون از شش درصد پیشرفت فیزیکی و 505 درصد پیشرفت مالی برخودار بوده و تا کنون در 30 هزار مترمکعب خاکبرداری و 140 هزار مترمکعب خاکریزی انجام شده است.
یعقوب کیومرثی افزود : هم اکنون احداث یک دهنه پل خاص و شش آبراه آغاز شده و حدود شش کیلومتر نیز زیرسازی مقدماتی آن انجام شده است.
وی اظهارکرد : طبق گفته مسوولان وزارت راه و شهرسازی، آزاد سازی 16 کیلومتر باقی مانده از قطعه اول پس از برداشت محصولات کشاورزی و باغی انجام می شود که در این صورت قرارگاه خاتم الانبیا تجهیزات بیشتری را در این طرح به منظور احداث آن متمرکز می کند.
در این آیین خبرنگاران و اصحاب رسانه مراغه از روند اجرای آزاد راه مراغه - هشترود بازدید کرده و سووالات خود را از مسوولان موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) پرسیدند.
آزاد راه مراغه - هشترود به طول 92 کیلومتر در قالب سه قطعه اجرا می شود که برای اجرای قطعه اول آن به طول 26 کیلومتر در مدت 30 ماه، یک هزار و 115 میلیارد و 496 میلیون ریال پیش بینی شده است.
در این آزاد راه، 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض 28.6 متر اجرا می شود و سرعت رفت و آمد متوسط آن 120 کیلومتر در ساعت پس از احداث بوده که هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
عملیات این طرح شامل 14 میلیون و 600 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، شش میلیون و 700 هزار مترمکعب خاکریزی، 750 متر مکعب زیرساخت و 750 هزار تن آسفالت ریزی است.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، طول این مسیر 9 کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری 20 ساله این آزاد راه، حدود 123 میلیون لیتر بنزین و 294 میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت، 50 دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه - هشترود به طول 101 کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر انجام می شود، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.
طبق آمار پلیس راه کشور، در پنج سال گذشته حدود 800 نفر در این محور کشته و زخمی شده اند که کشته شدن شش نفر از کارکنان و معلمان بخش نظرکهریزی و چند استاد دانشگاه در این محور از آن جمله است.
تا کنون یکهزار و 62 خودرو در این آزاد راه دچار خسارت شده است.

http://img7.irna.ir/1394/13940517/81712546/81712546-70082937.jpghttp://img7.irna.ir/1394/13940517/81712546/81712546-70082938.jpg



تاريخ : شنبه 17 مرداد 1394برچسب:, | 21:25 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: رسیدن به حقوق بشر علوی، مهمترین نقطه نظر انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به 14 مرداد سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، افزود: حقوق بشری که غربی ها از آن دم می زنند نه تنها حقوق بشر نیست بلکه پایمال کردن حقوق انسانی و بشریت است.
وی با بیان اینکه غربی ها مدعی دادن آزادی مطلق به زن و مرد هستند، اظهار کرد : آنان عقیده دارند در همجنس بازی، دایر کردن مراکز فساد و تبلیغ عقاید فاسد برای همه انسان ها آزادی مطلق وجود داشته باشد و فرقی نمی کند که فرد میمون پرست یا خدا پرست باشد.
امام جمعه مراغه، محترم شمردن آبرو، ناموس و شرف انسان را از مختصات حقوق بشر اسلامی خواند و گفت: توجه به آموزه های اسلامی از جمله مواردی است که در منشور حقوق بشر اسلامی به آن توجه شده و جمهوری اسلامی نیز در راستای گسترش آموزهای اسلامی و حکومت علوی در بین مسلمانان تلاش می کند.
آیت الله پورمحمدی، با اشاره به روز خبرنگار و 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان توسط طالبان، ادامه داد: مسوولیت شرعی یک خبرنگار، راستگویی و امانتداری در نشر اخبار و رویدادها است.
وی گفت: رعایت صداقت و تقوی در قلم خبرنگار، وظیفه سنگینی است که انتظار می رود تمامی خبرنگاران به آن عمل کنند.
امام جمعه مراغه با اشاره به 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رییس مذهب شیعه یادآوری کرد: مذهب شیعه هرچه دارد زیر سایه فقها، علما و ائمه اطهار (ع) بوده و تمامی آموزه های آن برگرفته از آن ها است.
آیت الله پورمحمدی، با بیان اینکه امام جعفرصادق(ع) به دلیل موقعیت تاریخی ویژه و قرارگرفتن در بازه زمانی سقوط حکومت اموی و روی کار آمدن حکومت عباسی، حرکت ها و اقدامات فرهنگی و علمی مناسبی را اجرا کرد، افزود: به همین دلیل این امام همام نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ شیعی در جهان دارد.
وی، با بیان این که ترویج فرهنگ شیعی در جهان، بیش از همه مدیون تلاش ها و مجاهدت های امام جعفر صادق(ع) و تربیت شاگرد از سوی ایشان است، خاطرنشان کرد : این نقش آفرینی به اندازه ای است که امام صادق(ع) را به عنوان رییس مذهب تشیع می شناسیم.
آیت الله پورمحمدی ادامه داد: این امام معصوم در طول دوران حیات و امامت خود تلاش می کرد تا فرهنگ اسلامی را از منظر علمی و اندیشه ای و با استفاده از اهل بیت رسول الله(ص) گسترش داده و از خرافات و تحریفات جلوگیری کند.



تاريخ : جمعه 16 مرداد 1394برچسب:, | 21:13 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده انتظامی مراغه از کشف 8 هزار حلقه سی دی غیرمجاز و پلمب 8 واحد صنفی متخلف طی اجرای دو طرح در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 8 هزار حلقه سی‌دی غیرمجاز در مراغه
 

سهراب رحیم‌زاده امروز در مراغه اظهار داشت: برای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع‌آوری محصولات ضدفرهنگی، بازدید از واحدهای صنفی خدمات بازی‌های رایانه‌ای و نوارفروشی در سطح حوزه استحفاظی شهرستان به مورد اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح از واحدهای صنفی بازی‌های رایانه‌ای بازدید به عمل آمد که از این واحدها تعداد 8 هزار حلقه سی دی غیرمجاز، چند دستگاه هارد و کیس غیرمجاز و مخرب فرهنگی کشف شد و تعداد 5 مغازه به دلیل توزیع این محصولات پلمب شد.

رحیم‌زاده از اجرای طرح کنترل و نظارت بر صنوف فروشگاه‌های البسه به منظور ساماندهی و جلوگیری از ترویج فرهنگ غرب خبر داد و گفت: در این طرح از 45 واحد بازدید و 3 واحد پلمب شد

 



تاريخ : جمعه 16 مرداد 1394برچسب:, | 21:11 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی مراغه گفت: جسد جوان 21 ساله ای که در دریاچه پشت سد علویان این شهرستان غرق شده بود، پس از 30 دقیقه جستجوی غواصان در زیر آب، کشف و از آب بیرون کشیده شد.

 

آتشپاد دوم ناصر صمدیان: روز گذشته بر اساس گزارش پلیس 110 و اورژانس 115 مبنی بر غرق شدن فردی به نام 'فرید رضایی' در دریاچه پشت سد علویان مراغه، گروهی از غواصان بلافاصله برای بررسی به این محل اعزام شدند.
وی اظهار کرد: غواصان در این عملیات موفق شدند پس از نیم ساعت جستجو ساعت 16 و 40 دقیقه جسد این فرد را از عمق سه متری آب کشف و به بیرون انتقال دهند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مراغه با بیان اینکه غرق شدن این فرد در دریاچه پشت سد علویان اولین مورد در سال جاری بود، گفت: این فرد 21 ساله طبق گزارش شاهدان عینی برای شنا و آبتنی وارد دریاچه پشت این سد شده بود.
صمدیان، از مردم خواست، سرنوشت خود را با یک لحظه شادی و تفریح عوض نکرده و به تابلوهای هشدار و ایمنی مبنی بر ممنوعیت شنا در پشت سد توجه کرده و از امکانات و استخرهای استاندار داخل شهر برای این منظور استفاده کنند.
این جوان 21 ساله شانزدهمین قربانی سدعلویان مراغه از ابتدای احداث تا کنون بوده که مسوولان امور آب منطقه ای این شهرستان علاوه بر نصب تابلوهای شنا ممنوع در محوطه این سد، ماه گذشته نیز اطلاعیه در این خصوص منتشر کرده اند.
سد علویان از نوع خاکی با هسته رسی در سه کیلومتری شمال مراغه و در نزدیکی روستای علویان بر روی رودخانه صوفی چای احداث شده و عملیات احداث آن در سال 69 آغاز و در سال 74 به بهره برداری رسیده است.
طول تاج سد علویان 935 متر ، عرض آن 10 متر و ظرفیت گنجایش 60 میلیون مترمکعب آب را دارد.



تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394برچسب:, | 10:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 در پی استیضاح شهردار مراغه از سوی هفت عضو شورای اسلامی این شهر، نادر ابراهیمی با کسب شش رای موافق و پنج رای مخالف در سمت خود ابقا شد.

شهردار مراغه، شامگاه چهارشنبه در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی این شهر به سووالات اعضای شورای پاسخ داد.
دوشنبه هفته گذشته برخی خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی با انتشار نامه هفت عضو شورای اسلامی مراغه حاوی 12 سوال، طرح استیضاح شهردار را ابلاغ کرده بودند و شهردار نیز باید در مدت قانونی 10 روزه به سووالات آنان پاسخ می داد.
رییس شورای اسلامی گفت: در این جلسه با توجه به پاسخ های ارایه شده شهردار مراغه، نادر ابراهیمی با شش رای موافق و پنج رای مخالف در سمت خود ابقا شد.
سیدجواد عطار موسوی با بیان اینکه این شورا با طرح استیضاح شهردار به دنبال مقصر نبود، افزود: این اقدام در راستای حق قانونی شورا، احقاق حقوق مردم و پیگیری مطالبات آنها انجام شده است.
وی اظهار کرد: شهرداری نیز حق دارد پاسخ های شهردار مراغه در جلسه طرح استیضاح را به منظور تنویر افکار عمومی در رسانه ها منتشر کند.
رییس شورای اسلامی مراغه بر وجود وحدت و استقلال رای این نهاد تاکید کرد و گفت: آنچه که در مصوبه ها، نظارت ها و اعمال نظرهای جمعی این شورا حاکم است، تاثیرپذیر نبودن از جریان های خارج از شوراست.
عطارموسوی، با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی اقدام های شورای اسلامی این شهر ادامه داد: انتظار می رود رسانه ها نیز خارج از جناج گرایی اقدام به اطلاع رسانی اقدام های مدیریت شهری کرده و همپای منتخبان مردم در توسعه شهر گام بردارند.
شهر 170 هزار نفری مراغه با سه منطقه شهرداری پس از تبریز دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی محسوب می شود.



تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394برچسب:, | 10:42 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 جمعی از مردم و نمازگزاران شهرستان مراغه در اعتراض به کودک کشی رژیم صهیونیستی در امامزاده سیدمحمد (ع) این شهر تجمع کردند.

 

این تجمع اعتراض آمیز، روز چهارشنبه در دفاع از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات وحشیانه روز جمعه صهیونیست ها و به آتش کشیدن کودک 18 ماهه برگزار شد.
استاد حوزه و دانشگاههای مراغه در این آیین گفت : دنیای کنونی شاهد جنایات رژیم صهیونیستی بوده ولی کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر این جنایت ها سکوت اختیار کرده اند.
حجت الاسلام حمدالله مهدی دوست افزود : تنها جامعه ای که اکنون در مقابل این رژیم ساکت ننشسته و از رهبر، دولت و مردم آن گرفته تا کوچکترین و بزرگترین شخصیت هایش این جنایت را محکوم کرده اند، ملت بیدار ایران است.
وی به دشمنی تاریخی آموزه های رژیم صهیونیستی با مسلمانان اشاره و اظهار کرد : جنایت های این رژیم در فلسطین اشغالی بیش از حد شده و مسلمانان باید تمام توان خود را برای مقابله با آن انجام دهند.
در این آیین جمعی از مردم و نمازگزاران با سر دادن شعارهایی از جمله مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا، نفرت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام و از مظلومیت مردم فلسطین دفاع کردند.
حمله صهیونیست ها طی روزهای اخیر به خانه ای متعلق به خانواده ای فلسطینی و آتش زدن آن منجر به آتش گرفتن کودک 18 ماهه خانواده شد.
انتشار این خبر در رسانه های منطقه و جهان موجی از خشم مسلمانان را برانگیخت.



تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394برچسب:, | 10:41 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده سپاه عاشورا گفت: چهار طرح در قالب اردوهای جهادی در مراغه اجرا می‌شود

 

 سردار غلام‌عسگر کریمیان در دیدار با بسیجیان شهرستان اظهار کرد: این طرح‌ها به همت گروه جهادی شهید علم‌الهدی با 300 میلیون ریال در مراغه اجرا می‌شود.

وی فزود: طرح‌های جهادی مراغه در زمینه عمرانی،خدماتی، بهداشتی و فرهنگی به همت بسیج دانشجویی این شهر اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا، هدف از اجرای این طرح‌های جهادی را محرومیت‌زدایی از چهره شهرها و
روستاها اعلام کرد.

وی افزود: در طرح‌های محرومیت‌زدایی، اقداماتی چون ساخت و تعمیر مسکن محرومان، اخذ انشعابات و تهیه لوازم اساسی خانواده‌های محروم انجام می‌شود.

کریمیان با اشاره به برگزاری این اردوها در کمک به کشور گفت: در این برنامه‌ها مبارزه با دشمنانی در نظر ماست که محرومیت، مشکلات اقتصادی، ایجاد خلاءهای فرهنگی در جامعه به خصوص در روستاها را سلاح خود در نظر گرفته‌اند.

وی خطاب به بسیجیان افزود: توجه ما و همه شما باید به یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های دشمن یعنی فراموش کردن مردم باشد تا همیشه بتوانیم به مردم و محرومان جامعه یاری برسانیم.

کریمیان با اشاره به اینکه هنر بسیج این است که با دست خالی با وجود محدودیت‌ها کارهای بزرگ را انجام دهد، افزود: در این برهه که مدیران مدعی خدمت‌رسانی و ارزشی بودن هستند، ضرورت دارد که بسیج را در انجام ماموریت‌ها پشتیبانی و حمایت کنند.



تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:, | 1:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

همزمان با هفته ترویج فرهنگ پهلوانی؛

فرمانده سپاه عاشورا با حضور در منزل شهید باستانی در مراغه، از خانواده این شهید تجلیل کرد.

 سردار غلام‌عسگر کریمیان شب گذشته، همزمان با هفته پهلوانی، در دیدار با خانواده شهید پهلوان سرلشکر خلبان غلامحسین باستانی، از خانواده این شهید تجلیل کرد.

 در این دیدار که مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت، مقرر شد استادیوم ورزشی 5000 هزار نفری در حال ساخت مراغه به نام این شهید پهلوان نامگذاری شود

سردار کریمیان همچنین با اهدای لوح تقدیر سال‌ها مجاهدت مادر این شهید تجلیل کرد.

 

 



تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:, | 12:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس هیات ورزش های باستانی آذربایجان شرقی گفت: ورزش های باستانی برگرفته از هویت ایرانی - اسلامی است.

 

غلام عسگر کریمیان در آیین گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش های باستانی در زورخانه جهان پهلوان تختی مراغه افزود: منش پهلوانی و ورزش زورخانه ای از خصلت های فرهنگی و اخلاقی ملت ایران است که علاوه بر محوریت سلامت ، نشاط جسمی و روحی و تقویت روحیه تعاون و همگرایی، مدرسه ای از پرورش خصلت های مثبت اخلاقی و تربیت انسان وارسته و غیور است.
وی با اشاره به اینکه پهلوانان زورخانه ای همیشه آموزه های دینی ائمه اطهار(ع) از جمله امام علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را سرلوحه خود قرار می دهند، اظهار کرد: این الگوگیری نشان از اهمیت ورزش های باستانی ایرانی در آموزه های اسلامی و شیعی دارد.
رییس هیات ورزش های باستانی آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین پهلوانان ایران شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی هستند که با منش های قهرمانی و پهلوانی توانستند تمامی معادلات سیاسی جهان را به نفع انقلاب اسلامی تغییر و این نظام را پیروزمندانه به سرمنشا عبودی خود برسانند.
کریمیان ادامه داد: مراغه از پتانسیل های قوی برای اعتلای ورزش های باستانی استان برخوردار بوده و هم اکنون مسوولان در صدد تامین زیر ساخت های این ورزش برای پرورش نخبگان و پهلوانان هستند.
وی گفت: احداث مجتمع ورزش های پهلوانی این شهرستان از جمله این اقدامات است که به نام امام حسن مجتبی (ع) مزین شد تا پهلوانان بیش از گذشته آموزه های دینی را برای اعتلای این ورزش سرلوحه خود قرار دهند.



تاريخ : سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:, | 10:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده انتظامی مراغه از شناسایی و انهدام باند سارقان منازل و دستگیری 4 نفر در این رابطه خبر داد.

خبرگزاری فارس: انهدام باند سارقان منازل در مراغه
 

سهراب رحیم‌زاده اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری 12 این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با تلاش شبانه‌روزی و تحقیقات گسترده موفق به شناسایی و دستگیری باند 4 نفره سرقت شدند.

فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: سارقان با دو دستگاه پراید سرقتی که از میاندوآب استان آذربایجان‌غربی سرقت کرده بودند از منازل و داخل خودروها در زمان‌های مختلف اقدام به سرقت می‌کردند که با هوشیاری پلیس، اعضای باند شامل یک نفر زن و 3 نفر مرد دستگیر و در تحقیقات اولیه به سرقت خودروی پراید از میاندوآب و منازل اعتراف کردند که در ادامه بررسی‌ها مقادیری اثاثیه منزل و شیرآلات از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه اظهار داشت: در ادامه بازرسی از منزل و محل اختفای اعضای این باند مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل مدارک افراد مختلف، گوشی تلفن همراه، مقادیری لوازم خانگی، زاپاس چرخ خودرو، ... جک خودرو، تلویزیون و وسائل خانگی به ارزش 20 میلیون ریال کشف و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. 

رحیم‌زاده به شهروندان توصیه کرد که با اقدامات پیشگیرانه، احتمال سرقت را از سارقان سلب کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 و تقدیر و پیشنهادات خود از عملکرد پلیس را به شماره تلفن 197 گزارش کنند.



تاريخ : سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:, | 10:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مانور امداد و نجات با همکاری جمعیت هلال احمر مراغه و آذربایجان‌شرقی و در پشتیبانی منطقه 4 شمال‌غرب در مراغه برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مانور امداد و نجات در پشتیبانی منطقه 4 ارتش، در مراغه
 

 مانور امداد و نجات یگان‌های مستقر در پشتیبانی منطقه 4 شمال‌غرب بعد از ظهر امروز با هدف ارزیابی توان امدادی و افزایش آمادگی نیروهای مسلح برای امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه انجام شد.
تامین امنیت در زلزله، آواربرداری، نجات افراد آسیب دیده، اطفای حریق، مداوای آسیب دیده‌ها و اسکان از برنامه‌های این مانور بود.
دبیرستاد بحران نیروی زمینی ارتش در این مانور گفت: یگان‌های ارتش در تمام نقاط کشور آمادگی امداد و نجات آسیب‌دیدگان در حوادث غیرمترقبه را دارند.
محمد صفرزاده افزود: امداد و نجات در نیروی زمینی از زلزله بم کار خودش را آغاز کرده و هم اکنون در تمام نقاط کشور یگان‌های مختلف سازماندهی شده است.
وی گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر نیروی انسانی امکانات کافی برای امداد و نجاد در زلزله، سیل و حوادث غیرمترقبه را دارد.
این مانور یک روزه در محوطه پادگان مراغه برگزار شد.



تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394برچسب:, | 1:33 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: پذیرش فرهنگیان در مراکز خدماتی و رفاهی این شهرستان در تابستان سال جاری 10 درصد افزایش یافت.

 

جلیل اسلامی با اشاره به اینکه مرحله تابستانی ستاد اسکان فرهنگیان مراغه از مرداد جاری آغاز شده است، افزود: تا کنون 110 مسافر از خدمات رفاهی این شهرستان بهره مند شده اند.

وی، از آمادگی محل های اسکان فرهنگیان در این شهرستان برای پذیرش از مسافران سفرهای تابستانی خبر داد و اظهار کرد: این ستاد در قالب خانه فرهنگیان و مدارس هر روز آمادگی پذیرش 100 مسافر را دارد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: در محل های اسکان، امکانات رفاهی مانند تلویزیون و تختخواب های مناسب فراهم بوده و یک وعده غذای گرم رایگان در هر روز به مسافران ارایه می شود.

اسلامی، ادامه داد: برای تامین رفاه حال مسافران فرهنگی، بسته های ضروری و فرهنگی و راهنمای گردشگری در اختیار آن ها گذاشته می شود.



تاريخ : یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:, | 11:16 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

شهردار مراغه گفت: آماده پاسخگویی به سووالات اعضای شورای اسلامی این شهر در یک جلسه علنی هستم.

 

نادر ابراهیمی با اشاره به اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی در خصوص طرح استیضاح وی از سوی شورای اسلامی این شهر افزود : به منظور تنویر افکار عمومی، آماده ام در وقت قانونی و با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات و همکاران شهرداری به سووالات اعضای شورای اسلامی پاسخ دهم.

وی، طرح سووال از سوی اعضای شورای اسلامی از شهردار را حق قانونی آنان اعلام کرد و گفت : امیدوارم این اقدام آنان و ارایه طرح استیضاح، به دور از مسایل شخصی باشد.

ابراهیمی ادامه داد : طبق قانون آماده دفاع از عملکرد خود در طول حدود هشت سال خدمت به عنوان شهردار در شهرداری مراغه هستم.

وی، با بیان اینکه مردم سرمایه اصلی نظام اسلامی و مسوولان هستند، گفت : وظیفه همه مسوولان، ارایه خدمات مطلوب به مردم و جلب رضایت آنان است.

هفته گذشته شورای اسلامی شهر مراغه طی نامه ای با طرح 12سووال، طرح استیضاح شهردار مراغه را ابلاغ کرد و در آن بر حضور شهردار در اولین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر و پاسخ گویی به سووالات تاکید شده است.

سووالات اعضای شورای اسلامی مراغه از شهردار شامل، علت قصور در کنترل و نظارت بر امورات که موجب اختلاس حدود 30 میلیارد ریالی در شهرداری، 700 میلیون ریال در تاکسیرانی و یک میلیارد و 200 میلیون در عوارض خودرو شد.

دلیل اطاله امورات ارباب رجوع توسط شهرداری که موجبات نارضایتی و سردرگمی شهروندان شد و عدم نظارت دقیق نسبت به اجرای طرح های عمرانی و خدماتی شهرداری که موجب اجرای غیرفنی و اصولی آن ها از سوی مجریان شد از دیگر سووالات شورای اسلامی شهر از شهردار مراغه است.

ارایه نکردن به موقع متمم و تفریغ بودجه به شورای شهر، ارایه نکردن گزارش عملگرد مالی و ریزدرآمد و هزینه شهرداری تا پانزدهم هر ماه به شورای شهر، بکارگیری پرسنل اضافی بدون مجوز از مقامات ذیربط و راه اندازی نکردن به موقع کارخانه کمپوست از دیگر سووالات مطرح شده شورای اسلامی مراغه در نامه خود به شهردار است.

شهر 170هزار نفری مراغه با سه منطقه شهرداری پس از تبریز دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی محسوب می شود.



تاريخ : یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:, | 12:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: مراغه میزبان بانوان ورزشکار استان در دومین المپیاد ورزشی بهبود یافتگان رها شده از دامان اعتیاد است.

 

محسن ارشدزاده، روز شنبه در حاشیه بازدید از خانه سالمندان خواجه نصیر مراغه  افزود : این مسابقات روز چهارشنبه به میزبانی مرکز ترک اعتیاد اطهر در مجتمع ورزشی تختی مراغه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه دومین المپیاد ورزشی بهبود یافتگان آذربایجان شرقی در دو گروه مردان و زنان از روز گذشته آغاز شده، اظهار کرد : این المپیاد ورزشی در رشته های والیبال، فوتسال، دارت، طناب کشی، تنیس روی میز، شنا، دومیدانی، شطرنج، آمادگی جسمانی، فوتبال دستی، قویترین مردان و بازی های سنتی برگزار می شود.

ارشدزاده ادامه داد : بیماران اعتیاد جزئی از ملت و واقعیت های جامعه هستند و ما به عنوان مسوولان این حوزه باید برای درمان و مراحل پس از درمان آنان برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و بتوانیم با حرفه آموزی و اشتغال مانع لغزش مجدد بهبودیافتگان شویم.

مسوول مرکز ترک اعتیاد اطهر مراغه نیز در این ارتباط گفت : این مسابقات روز چهارشنبه 14 مرداد با حضور27 ورزشکار بهبود یافته برگزار می شود.

فریبا ولی پور اقدام افزود : ورزشکاران در رشته های آمادگی جسمانی، طناب زنی، شطرنج، دارت، دو میدانی و بازیهای سنتی با هم به رقابت می پردازند.

وی اظهارکرد : مسابقات گروه بانوان به صورت انفرادی برگزار می شود و مهمترین هدف از برگزاری این المپیادها، بازیابی شخصیت اجتماعی بهبود یافتگان است.

دومین المپیاد ورزشی بهبود یافتگان مردم آذربایجان شرقی در 10 رشته والیبال، فوتسال، دارت، طناب کشی، تنیس روی میز، شنا، دو میدانی، شطرنج، آمادگی جسمانی، فوتبال دستی، قویترین مردان و بازی های سنتی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، اداره کل بهزیستی، سازمان ورزش و جوانان و تعدادی دیگر از دستگاه های اجرایی هم اکنون در تبریز در حال برگزاری است.

در مجموع، 300 ورزشکار در این دوره از المپیاد با یکدیگر به رقابت می پردازند.



تاريخ : یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:, | 12:14 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه بر پیوند نسل جوان با فرهنگ ایرانی اسلامی از سوی والدین، علما و فرهیختگان تاکید کرد.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه دشمن همیشه درصدد تسخیر افکار عمومی جامعه هدف خود است، افزود: هم اکنون نیز جوانان ایران اسلامی مورد هجمه های نرم دشمنان قرار گرفته اند و والدین باید با همکاری علما و فرهیختگان مانع از نفوذ فرهنگ غرب به سطح جامعه شوند.

وی اظهار کرد: توجه به آموزه های فرهنگی جامعه اسلامی به عنوان مانعی در رسیدن دشمنان به اهداف خود باید از سوی مردم و مسوولان پیگیری شود.

خطیب جمعه مراغه بر توجه کافی به فرهنگ کارآفرینی و حرفه آموزی در جامعه تاکید کرد و گفت: هر دانش آموخته و شهروندی باید در رشته فنی و حرفه ای خاص به تخصص دست یابد تا بتواند سهم خود را در تولید ملی ایفا کند.

آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: هم اکنون سازمان های مختلفی در کشور در این زمینه فعالیت می کنند و خانواده ها باید فرزندان خود را از سنین نوجوانی با این سازمان ها آشنا کنند تا در رشته مورد دلخواه خود آموزش فرا گیرند.

وی، با اشاره به 14 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت و شخصیت شیخ فضل الله نوری، یادآوری کرد: نقش برجسته وی در این نهضت مربوط به مسایل فرهنگی بود.

آیت الله پورمحمدی، افزود: تهاجم فرهنگی و انحطاط نهضت مشرطیت، از مباحث بسیار مهم انقلاب مشروطه است که با دهه سوم انقلاب ایران سنخیت زیادی دارد.



تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394برچسب:, | 1:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

بهمن حسین‌ نژاد نایب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه  اظهار داشت: این اختلاس‌ها شامل 30 میلیارد ریال در شهرداری، 700 میلیون ریال در تاکسیرانی و یک میلیارد و 200 میلیون ریال در عوارض خودرو است.

وی افزود: این اختلاس‌ها از سال 89 به خاطر نبود نظارت دقیق بر امور شهرداری و سازمان‌های تابعه صورت گرفته است.

حسین‌ نژاد اضافه کرد: براساس قانون شهردار مراغه باید در اولین جلسه رسمی شورا نسبت به بازگرداندن بیت‌المال به شهرداری پاسخگو باشد.

سخنگوی شورای شهر مراغه گفت: برخورد نامناسب با ارباب رجوع، نارضایتی شهروندان از عملکرد مدیریت شهرداری، ارائه نکردن گزارش عملکرد مالی از سوی شهرداری به شورا براساس قانون و راه‌اندازی نکردن کارخانه کمپوست از دیگر سئوال‌های هفت عضو شورای شهر مراغه از شهردار است.

حسین‌نژاد افزود: هفت عضو شورای شهر مراغه این نامه را به استناد ماده 87 قانون شوراها امضا و 12 مورد سئوال را به شهردار مطرح کرده‌اند.

وی گفت: شهردار مراغه براساس قانون باید تا 10 روز به این سئوالات پاسخ دهد.

شهر مراغه 11 عضو در شورای اسلامی شهر دارد.
بندهای نامه هفت نفر از اعضای شورای شهر مراغه به شهردار مراغه به شرح زیر است:
1- علت قصور در کنترل و نظارت بر امور شهرداری که موجب اختلاس 3 میلیارد تومانی در شهرداری، 70 میلیون تومانی در تاکسیرانی و 120 میلیون تومانی در عوارض خودرو شده است.
2- تاکنون چه مقدار از مبلغ به حساب شهرداری (بیت‌المال) برگشت داده شده است.
3- دلیل اطاله امورات ارباب رجوع توسط شهرداری که موجبات نارضایتی و سردرگمی شهروندان گشته است.
4- علت عدم نظارت دقیق نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمات شهرداری که موجب اجرای غیرفنی و غیراصولی از سوی مجریان شده است.
5- علت عدم ارائه گزارش عملکرد مالی و ریز درآمد و هزینه شهرداری تا پانزدهم هر ماه به شورای شهر به موجب ماده 79 قانون شوراهای اسلامی.
6- عدم ارائه به موقع متمم و تفریغ بودجه به شورای شهر.

7- به کارگیری پرسنل اضافی و بدون مجوز از مقامات ذیربط که موجب تحمیل هزینه‌های اضافی به شهرداری شده است.

8- عدم راه‌اندازی کارخانه کمپوست باگذشت 10 سال از خرید ماشین آلات.
9- عدم اجرای تفویض اختیار از سوی مدیریت شهردار که توسط شورا تصویب شده و اجرا نمی‌شود.
10-دلیل طولانی کردن پروژه‌های عمرانی و عدم مسیر گشایی.
11- عدم اجرای به موقع مصوبات شورای شهر.
12- عدم اجرای اکثر تعهدات یازدگانه که در جلسه ابقای شهردار که سال قبل شهریور ماه متعهد شده است.



تاريخ : پنج شنبه 8 مرداد 1394برچسب:, | 16:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: 12 روستای این شهرستان در بخش های مرکزی و سراجو قابلیت ایجاد دهیاری را دارند.

 

ظفر محمدی افزود: هم اکنون درخواست ایجاد دهیاری در این تعداد روستا ارایه شده و مسوولان در حال پیگیری و اخذ مجوزهای آن هستند.

وی اظهار کرد: با تاسیس این دهیاری ها، مجموع دهیاری های مراغه در بخش مرکزی به 60 و بحش سراجو به 61 مورد می رسد.

فرماندار ویژه مراغه گفت: در صورت اخذ مجوز در روستاهای گشایش و اوزبک در بخش مرکزی و روستاهای گونه باخان، جوکی وسط، مین باش حصارلو، شاهوردی کندی، جیران علیا، جیران سفلی، یونجالو، موالوی علیا، جمال آباد و اوزون اوبا در بخش سراجو دهیاری ایجاد می شود.

محمدی با تاکید بر لزوم آشنایی دهیاران با قوانین ادامه داد: توسعه فضای سبز، ایجاد بوستان در روستاها، ساماندهی گلزار شهدا، جمع آوری زکات و پسماندهای روستایی از جمله فعالیت های مهم دهیاران است که در سایه هماهنگی و همدلی به صورت مستمر باید دنبال شود.

وی، با قدردانی از تلاش های انجام شده در شرکت تعاونی همیاری دهیاری های این شهرستان گفت: این شرکت متعلق به دهیاران است و پیشرفت هر چه بیشتر فعالیت آن در گرو همکاری و همدلی همگی اعضا بوده و سود حاصله از فعالیت ها نیز در روستاهای این شهرستان هزینه می شود.

مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.



تاريخ : پنج شنبه 8 مرداد 1394برچسب:, | 16:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

وزیرعلوم با صدور حکمی سرپرست دانشگاه مراغه را منصوب کرد.

دكتر محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، طی حکمی دکتر محمدعلی لطف الهی را به سمت سرپرست دانشگاه مراغه منصوب کرد.

وزیر علوم، همچنین در نامه جداگانه ای از خدمات دکتر دكترصالح شهابی وند سرپرست پیشین دانشگاه مراغه در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

دکتر لطف الهی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز بوده و از سوابق اجرایی وی می توان به معاون پژوهشی و تحصیلات تكمیلی دانشكده فنی و مهندسی دانشگاه ارومیه، مدیر گروه عمران دانشگاه ارومیه، معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و مدیر گروه آب دانشگاه تبریز اشاره کرد



تاريخ : پنج شنبه 8 مرداد 1394برچسب:, | 16:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس اداره ثبت احوال مراغه گفت: این اداره با صدور همگانی کارت ملی هوشمند در این شهرستان خود را برای برگزاری انتخابات سال 94 آماده می کند.

 

علیرضا شمس دانش با اشاره به اینکه انتخابات امسال در بیشتر حوزه ها، به صورت الکترونیکی برگزار می شود، افزود : در راستای برگزاری موفق این انتخابات در این شهرستان، کارت ملی هوشمند برای تمامی افراد بالای 15 سال صادر می شود.

وی اظهار کرد : متقاضیان در مرحله اول، می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی نسبت به ثبت نام خود اقدام و در مرحله دوم با مراجعه به اداره ثبت احوال، دفتر پیشخوان دولت( دفتر پیشخوان ثبت احوال) و اداره پست، مدارک خود را تکمیل کرده و در مرحله سوم نیز کارت خود را از اداره ثبت احوال تحویل بگیرند.

رییس اداره ثبت احوال مراغه گفت: تا کنون بیش از پنج هزار فقره کارت ملی هوشمند در این شهرستان صادر شده و هزینه دریافت این کارت 170 هزار ریال است.

شمس دانش ادامه داد: کارت هوشمند ملی که جایگزین کارت شناسایی ملی می شود با هدف آسان سازی شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی برای ورود به فضای مجازی و مبادله خدمات بویژه بهره مندی از انواع خدمات الکترونیکی، توسط سازمان ثبت احوال کشور تولید می شود.

وی گفت: تطبیق اثر انگشت، امضای دیجیتالی، ایمیل شهروندی و ویژگی های امنیتی از قابلیت های کارت هوشمند ملی است.



تاريخ : پنج شنبه 8 مرداد 1394برچسب:, | 16:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

شهردار مراغه توسط هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مراغه استیضاح می‌شود.

 

 

محمد اکرمی عضو شورای اسلامی شهر مراغه  اظهار داشت: هفت نفر از اعضای شورا شهر در نامه‌ای از شهردار خواسته‌اند به 12 مورد سئوال و درخواست اعضا پاسخ دهد.

وی افزود: اعضای استیضاح کننده در نامه‌ای که امروز به دست شهردار رسیده از وی خواسته‌اند تا 10 روز با حضور در شورای شهر به سئوالات آنان پاسخ دهد.

اکرمی اضافه کرد: شهردار مراغه اگر نتوانست اعضای شورا را قانع کند از سمت خود برکنار می‌شود.
نادر ابراهیمی بیش از هفت سال شهردار مراغه بوده است.

 



تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:, | 21:57 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از آغاز برداشت آلوچه (گوجه درختی) در این شهرستان خبر داد.

 

محمد نریمانی با اشاره به اینکه برداشت این محصول تا پایان شهریور ادامه دارد، افزود: اراضی زیر کشت این محصول در مراغه یک هزار و 440 هکتار بوده که از این میزان یک هزار و 306 هکتار بارور است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری سرمازدگی به دو هزار و 128 و تگرگ به 840 هکتار از باغات زیرکشت این محصول خسارت زده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود 9 هزار و 500 تن آلوچه برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه، میانگین برداشت این محصول در شرایط نرمال جوی را 9 هزار و 500 کیلوگرم در هر هکتار اعلام کرد و گفت: به علت خسارت های ناشی از سرمازدگی و تگرگ، میانگین برداشت در سال جاری به طور متوسط به هفت هزار و 200 کیلوگرم کاهش یافته است.

نریمانی، ادامه داد: در این شهرستان 32 رقم آلوچه کشت می شود که از این ارقام 10 رقم شامل شلی آلچا (شلیل مراغه)، قره شلی، فنری شلی، شر شلی، گوجه سلطان، قطره طلا، سردرود، سید آلچاسی، ساری آلچا و زرآلچا، صادراتی است.

شهرستان مراغه حدود 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان حدود 20 هزار و 500 هکتار به باغات اختصاص دارد.



تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:, | 21:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

سیزدهمین نمایشگاه فرش ابریشم دستباف مراغه روز دوشنبه طی آیینی در ورزشگاه حجاب این شهرستان گشایش یافت.

 

این نمایشگاه در 22 غرفه دایر و بیش از چهار هزار تخته فرش در اندازه های متفاوت به نمایش گذاشته شده که 500 تخته آن، تابلو فرش است.

این نمایشگاه به مدت شش روز تا 10 مرداد دایر خواهد بود و 95 درصد از فرش های به نمایش گذاشته شده در آن جنبه صادراتی دارد.

در این نمایشگاه تولیدکنندگان شهرستان های مراغه، قم، بناب، تهران و زنجان شرکت داشته و فرش های به نمایش گذاشته شده از جنس مرینوس و ابریشم بوده و بسیاری از غرفه داران، فرش های خود را در طرح های جدید به نمایش گذاشته اند.

علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت 10 صبح تا 21 عصر با مراجعه به سالن ورزشی حجاب از آخرین دستاوردهای هنرمندان قالیباف دیدن کنند.

هم اکنون بیش از 10 هزار قالیباف در شهرستان مراغه مشغول به کار هستند که از این تعداد چهار هزار و 540 بیمه شده اصلی در این صنعت، تحت خدمات بیمه ای قرار دارند.

در صنعت فرش مراغه 16 هزار نفر فعال هستند و سالانه حدود 60 هزار متر مربع فرش دستبافت ابریشم تولید می کنند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/06/06/1115270_PhotoA.jpg



تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:, | 21:47 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 شهردار مراغه از شروع عملیات اجرای آسفالت 250 هزار مترمربع از خیابان ها و معابر این شهر با صرف 35 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

 

نادر ابراهیمی، روز سه شنبه در بازدید از اجرای عملیات آسفالت ریزی خیابان اوحدی با بیان اینکه روند اجرای این طرح در ماه های آینده سرعت می گیرد، افزود: در قالب این طرح، روکش آسفالت بیشتر خیابان ها و معابر اصلی این شهر از جمله قدس ، مصطفی خمینی (دانشسرا)، سعدی، شهید باستانی، سرتیپ فلاحی، شهید مدنی ، بلاغلو و دور رینگ کمربندی بطور کلی آسفالت می شود.

وی اظهار کرد: به منظور تامین رفاه حال ساکنان شهرک ولیعصر (عج) در ماه های آینده خیابان حد فاصل میدان پروین اعتصامی و استاد شهریار و میدان پروین اعتصامی تا ورودی شهرک امام حسن (ع) آسفالت می شود.

شهردار مراغه، اجرای روکش آسفالت محوطه میدان تره بار و خیابان تازه احداث مسیر دره انزاب را از دیگر برنامه های عمرانی و خدماتی شهرداری در حوزه اصلاح مبلمان و بهبود عبور و مرور شهری عنوان کرد.

ابراهیمی، با اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری مراغه به مناطق محروم حاشیه شهر، ادامه داد: در قالب این طرح خیابان های شهید سلطانی، شهید میرزایی و شهید همتی و کوچه نوری 2 به طور کامل آسفالت می شود.

وی گفت: بخشی از عملیات آسفالت ریزی امسال به خیابان ها و معابر شهرک های ولیعصر ، گلشهر، امام علی و بخشی دیگر نیز به مناطق محروم و حاشیه از جمله پهرآباد، انزاب، امیر کبیر ( میکائیل آباد ) و جهانگیر اختصاص یافته است.

ابراهیمی، از اجرای آسفالت ریزی در محلات و کوچه های شهر به صورت مشارکتی تا سقف 10 میلیارد ریال و به حجم 50 هزار متر مربع خبر داد.

وی گفت: در قالب این طرح 50 درصد هزینه آسفالت توسط ساکنان محلات به عنوان مشارکت تامین و بقیه توسط شهرداری تامین می شود.

وی، از شهروندان متقاضی آسفالت مشارکتی خواست، درخواست های کتبی خود را تا 30 مرداد سال جاری به واحد آسفالت شهرداری ارایه کنند تا در برنامه کاری حوزه عمرانی شهرداری قرار گیرد.



تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:, | 21:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 رییس امور آب مراغه از مسدود شدن 20 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

 

عبدالله فرمانی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چاه ها در راستای حفظ و صیانت از منابع آب این شهرستان و تلاش و پیگیری همکاران این امور و گروه های گشت و بازرسی، پس از شناسایی با صدور حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی، مسدود است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با حفر چاه های غیرمجاز نیز سه نفر در بازداشت نیروی انتظامی این شهرستان هستند، اظهار کرد: برای تمامی موارد گزارش شده در خصوص برداشت های غیرمجاز، در مراحل اولیه اخطار صادر شده است.

رییس اداره امور آب مراغه گفت: در راستای مقابله با حفاری های غیرمجاز توسط دستگاه های متصل به تراکتور نیز در سال جاری با همکاری نیروی انتظامی تعداد 11 دستگاه توقیف شده که این اقدام در نوع خود بی نظیر است.

فرمانی، ادامه داد: در ارتباط با برداشت های غیرمجاز از منابع آبی در سال جاری، تعداد دو مورد توقیف موتور برق و موتور پمپ در اراضی روستاهای سرج و یارشهری انجام شده و 35 مورد برداشت آب غیرمجاز از رودخانه چوان چای مورد بازدید قرار گرفته و اخطاریه های لازم صادر شده است.

وی گفت: ماموران آبیاری و گروه های گشت و بازرسی این اداره در حین گشت زنی، 20 مورد برداشت آب از رودخانه در اراضی روستاهای ینگجه و قراتلو مشاهده و این موارد طی شکواییه هایی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رییس اداره امور آب مراغه یادآوری کرد: در سال جاری به دلیل عدم آبگیری کامل سد علویان و کاهش روان آب و ورودی، میزان آب این سد به حدود 20 درصد به نسبت سال نرمال رسید که با اعمال مدیریت توزیع، تاکنون آب تمامی اراضی تحت پوشش تامین شده و با تنش آبی در حوزه آبریز این سد مواجه نشده ایم.

فرمانی با اشاره به اینکه هم اکنون سطح آبیاری تحت پوشش شبکه سد علویان حدود شش هزار تا شش هزار و 500 هکتار است گفت: حجم کلی مخزن سد علویان 60 میلیون متر مکعب بوده که سه میلیون متر مکعب آن حجم مرده می باشد و در سال زراعی جاری حداکثر پرشدگی این سد به 48 میلیون مترمکعب رسید.

وی ادامه داد: تامین نیازهای شرب و صنایع از اولویت های اول و دوم وزارت نیرو بوده و هر سال این نیاز شهرستان تامین می شود.

فرمانی، اظهار کرد: در سال جاری با وجود افزایش برداشت شرکت آب و فاضلاب مراغه از مخزن سد، تا پایان سال برای تامین نیازهای اعلامی برنامه ریزی انجام شده و امید است در این ارتباط مشکلی پیش نیاید.



تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:, | 21:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده انتظامی مراغه از کشف 22 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 25 روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 22 کیلوگرم موادمخدر در مراغه
 

سهراب رحیم‌زاده  : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مراغه با همکاری ماموران انتظامی برای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد با سوداگران مرگ و با تلاش شبانه‌روزی در چند عملیات ویژه، موفق شدند چند نفر توزیع کننده را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از منازل و مغازه‌های افراد دستگیر شده مقدار 22 کیلو و 338 گرم موادمخدر را کشف کردند.

رحیم‌زاده اضافه کرد: ماموران در 20 روز گذشته 232 معتاد تابلو و قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.

فرمانده انتظامی مراغه با قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در شناسایی و کشف جرایم و دستگیری مجرمان، خطاب به افراد فرصت طلب و قانون شکن گفت: با توجه به حضور و اشرافیت پلیس در جای جای نقاط شهرستان و افزایش ضریب هوشیاری و تجارب پلیس در شناسایی و کشف جرایم، از این پس مجرمان و متهمان در امان نخواهند بود چرا که چشمان تیز بین پلیس در هر لحظه ناظر بر اعمال آنان است.



تاريخ : یک شنبه 4 مرداد 1394برچسب:, | 10:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده انتظامی مراغه از غرق شدن پدر و فرزند هفت ساله یک خانواده روستایی به علت عدم آشنایی به فنون شنا در استخر کشاورزی خبر داد.

خبرگزاری فارس: مرگ پدر روستایی همراه کودک 7 ساله در استخر کشاورزی
 

سهراب رحیم‌زاده: به دنبال تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدن دو نفر در یک استخر کشاورزی در روستای «قره‌کند» شهرستان مراغه بلافاصله ماموران کلانتری 12 در محل حاضر شدند و موضوع ‌را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران بعد از حضور در محل خواستار اعزام ماموران آتش‌نشانی و غواص برای بیرون کشیدن اجساد از استخر شدند.

فرمانده انتظامی مراغه تصریح کرد: گروه امداد و نجات غواصی بلافاصله در محل حاضر شدند و اجساد پدر و پسر را از عمق استخر پیدا کردند و بیرون کشیدند.

رحیم‌زاده در تشریح حادثه گفت: در این حادثه فرزند هفت ساله خانواده به داخل استخر افتاده بود که پدر وی به منظور نجات فرزندش خود را به آب می زند اما هر دو نفر آنها متاسفانه به علت ناآشنا بودن به فنون شنا غرق می‌شوند.

فرمانده انتظامی مراغه به شهروندان توصیه کرد در صورت حضور در کنار رودخانه‌ها و استخرها چه در زمان کار و یا تفریح مواظب فرزندان خود باشند و در صورتی که به فنون شنا آشنایی ندارند از ورود آنها به استخر و رودخانه‌های پرآب خودداری کنند.



تاريخ : یک شنبه 4 مرداد 1394برچسب:, | 10:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در بازدید از طرح هادی روستاهای مراغه افزود: با این اعتبار ، اجرای طرح هادی در هزار روستا آغاز شده است و در 2 هزار و 500 روستا نیز تکمیل می شود.


محمدرضا شاملو گفت : تا کنون در 14 هزار روستای کشور طرح های عمرانی و بهسازی روستایی اجرا شده که این تعداد شامل 37 درصد روستاهایی با بیش از 20 خانوار جمعیت است.
وی از نقشه برداری برای اجرای طرح هادی در 32 هزار روستا با بیش از 20 خانوار جمعیت خبر داد و افزود : اجرای طرح هادی 80 درصد روستاهای کشور مطالعه شده و نیازمند تامین اعتبار است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن تعداد روستاهای با بیش از 20 خانوار جمعیت در کشور را 38 هزار و 131 روستا اعلام کرد و گفت: در بودجه امسال، هشت درصد اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان ها برای تهیه نقشه و اجرای طرح های هادی اختصاص یافته است .
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت : امسال 140 میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی در 143 روستای استان اختصاص یافته است.
قربان محمدی افزود : مطالعه اجرای طرح هادی در همه هزار و 950 روستا با بیش از 20 خانوار جمعیت آذربایجان شرقی آغاز و این طرح در 650 روستا هم اجرا شده که این تعداد شامل 35 درصد روستاهای استان است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت : امسال 14 میلیارد ریال برای اجرای هشت طرح هادی روستایی در مراغه اختصاص یافته است .
مهدی دواتگری افزود : علاوه براین روستاها، مقدمات اجرای طرح هادی در 20 روستای مراغه نیز امسال فراهم شده است.



تاريخ : جمعه 2 مرداد 1394برچسب:, | 14:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده انتظامی مراغه از کشف 3 هزار و 180 حلقه سی‌دی غیرمجاز از صنف بازی‌های رایانه‌ای خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 3 هزار حلقه سی‌دی غیرمجاز در مراغه
 

 سهراب رحیم‌زاده گفت: برای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع‌آوری محصولات ضدفرهنگی بازدید از واحدهای صنفی خدمات بازی‌های رایانه‌ای و نوارفروشی در حوزه استحفاظی این شهرستان به اجرا درآمد.

وی افزود: در این طرح از واحدهای صنفی بازی‌های رایانه‌ای بازدید و چند واحد به علت کشف سی‌دی غیرمجاز پلمب شد.

فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در بازرسی از این واحدها 3 هزار و 180 حلقه سی‌دی غیرمجاز، چند دستگاه هارد و کیس غیرمجاز و مخرب فرهنگی کشف و سه مغازه پلمب شد.

رحیم‌زاده از اجرای طرح کنترل و نظارت بر صنوف فروشگاه‌های البسه به منظور ساماندهی و جلوگیری از ترویج فرهنگ غربی خبر داد و گفت: در این طرح از 45 واحد بازدید و سه واحد پلمب شد.



تاريخ : جمعه 2 مرداد 1394برچسب:, | 14:14 | نويسنده : شهروند مراغه ای |