فرماندار: خیران مراغه 17 مدرسه و نمازخانه احداث می کنند

فرماندار ویژه مراغه گفت: 15 باب مدرسه و دو باب نمازخانه از سوی خیران مدرسه ساز این شهرستان در حال احداث است.

 

ظفر محمدی، روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: خیران برای احداث این مدارس حدود 100 میلیارد ریال هزینه می کنند.

وی با بیان اینکه این مدارس شامل 81 کلاس درس است، اظهار کرد: در آینده نزدیک احداث دو مدرسه خیرساز نیز در این شهرستان آغاز می شود.

فرماندار ویژه مراغه با تاکید بر جذب خیرین مدرسه ساز، ادامه داد: مسوولان باید در رابطه با جذب خیران مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در مناطق شهری و روستاهایی که دارای بافت فرسوده هستند، بیشتر تلاش کنند.

محمدی، یادآوری کرد: باید جلساتی با حضور اعضای شورای آموزش و پرورش، اعضای شورای اسلامی شهر، دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی روستا برای حل مشکلات مدارس برگزار شود.

وی با اشاره به فعالیت مدارس غیردولتی گفت: این مدارس باید استانداردهای لازم را رعایت کرده و نظارت بیشتری بر آن ها انجام شود.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با اشاره به سیاست های کاری این مجموعه، گفت: حرکت از کارایی به سوی اثربخشی، تبیین چرایی کار، مقررات زدایی و کاهش بروکراسی های دست و پاگیر و اجرای مدیریت استدلالی و منطقی از جمله سیاست ها و اولویت های کاری آموزش و پرورش است.

جلیل اسلامی، افزود: تقویت انگیزه و تکریم همکاران، ارتقای سطح علمی آنان، اطلاع رسانی به اولیا از قوانین و مقررات و تعامل سازنده با تمامی دستگاه ها و نهادهای اجرایی از دیگر اولویت های این اداره است.

هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.



تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, | 13:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رییس منابع طبیعی: 47 هکتار از اراضی ملی در مراغه رفع تصرف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: بیش از 47 هکتار از اراضی ملی در این شهرستان طی سال جاری خلع ید و رفع تصرف شد.

 

میرجعفر رضوی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با همکاری نهادهای قضایی این شهرستان انجام و متخلفان به 590 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

وی اظهار کرد: در راستای رفع تصرف اراضی ملی هم اکنون 110 فقره پرونده با همکاری نهادهای قضایی در اجرای ماده 55 قانون مجازات اسلامی مبنی بر ممانعت از تصرف اراضی ملی و 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر ممانعت از چرای بی مورد دام در مراتع، تشکیل و پیگیری قضایی می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه ادامه داد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت و صیانت از عرصه های ملی و انفال می باشد در این راستا، اقدام به گشت زنی، کنترل، تنظیم پرونده تخلف و برخورد جدی و قانونی با متجاوزان عرصه های طبیعی شده است.

رضوی، با بیان اینکه این شهرستان 129 هزار هکتار مرتع در دامنه های سهند دارد، یادآوری کرد: حدود 90 هزار هکتار از اراضی نیز در سایر نقاط این شهرستان است که حدود 75 هزار هکتار آن در سازمان ثبت اسناد و املاک، به نام دولت ثبت شده است.



تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, | 12:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

کودک خردسال به سه بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز گفت: کلیه های این کودک 5 ساله ساکن روستای حاجی کرد شهرستان مراغه به دو بیمار 13ساله ساکن بجستان و 8 ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردنداهدا شد.
خالقی افزود: همچنین کبد این کودک در بیمارستان نمازی شیراز به یک بیمار10ساله ساکن زابل پیوند شد.
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این کودک از بیمارستان امدادی شهید کامیاب به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود که پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

فرهنگ بسیار ستودنی که باید همه گیر شده و باعث

نجات هموطنان بسیاری خواهد شد.



تاريخ : چهار شنبه 17 دی 1393برچسب:, | 18:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
دواتگری در گفتگو با مهر مطرح کرد:

۲ راهکار قانونی رفراندوم/ مقامات از اظهارات غیر حقوقی پرهیز کنند

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامینماینده مراغه گفت: رئیس‌جمهور سوگند یاد کرده که پاسدار قانون اساسی باشد بنابراین نمی‌تواند خارج از فرآیند آن اقدامی را انجام دهد. امیدواریم شاهد تکرار این قبیل اظهارات که مبنای کارشناسی ندارد نباشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرآیند قانونی برگزاری رفراندوم در کشور، گفت: رئیس‌جمهور راساً حق برگزاری رفراندوم را ندارد و این کار منوط به تصویب مجلس و تائید شورای نگهبان است.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر برگزاری رفراندوم به خواست مردم، گفت: از رئیس‌جمهور به عنوان یک حقوقدان بعید بود که چنین سخنانی را به زبان بیاورد، این اظهارات مغایر نص صریح قانون اساسی است.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اصل ۵۸ و ۵۹ قانون اساسی دو شیوه برای قانونگذاری پیش‌بینی شده است. در اصل ۵۸ قانونگذاری از طریق مجلس و در اصل ۵۹ قانونگذاری از طریق مراجعه به آرای مردمی، رفراندوم یا همه‌‌پرسی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: اصل ۵۸ تصریح دارد که اعمال قوه مجریه از طریق مجلس شورای اسلامی در قالب طرح یا لایحه از سوی دولت به مجلس بررسی می‌شود. اما اصل ۵۹ قانون اساسی تاکید دارد که در مسائل بسیار مهم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به پیشنهاد رئیس‌جمهور یا درخواست ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس و تصویب دو سوم مجموع نمایندگان حاضر در جلسه علنی و تائید شورای نگهبان امکان برگزاری رفراندوم وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون در کشور ما رفراندوم تقنینی برگزار نشده است، گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی صراحت دارد که مصوبات مجلس باید از جهت عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی به تائید شورای نگهبان برسد تا تبدیل به قانون شود. بنابراین اگر تقاضای رئیس‌جمهور یا ۱۰۰ نفر از نمایندگان مبنی بر برگزاری رفراندوم به تصویب مجلس برسد، شورای نگهبان نیز باید این موضوع را تائید کند.

دواتگری ادامه داد: رئیس‌جمهور در سخنرانی اخیر خود تاکید کردند اگر مجلس برگزاری رفراندوم را تائید نکند، به مردم مراجعه خواهم کرد، در برخی کشورها مانند سوئیس که قانونگذاری مستقیم است، زمانی که ۳۰ هزار نفر از مردم طوماری را امضا کنند، دولت مکلف به برگزاری رفراندوم است. اما در کشور ما برگزاری رفراندوم با روندی خاص انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعا رئیس‌جمهور آشنا به قانون اساسی است و سوگند یاد کرده که پاسدار قانون اساسی باشد. بنابراین نمی‌تواند خارج از فرآیند قانون اساسی اقدامی را انجام دهد. امیدواریم شاهد تکرار این قبیل اظهارنظرها که مبنای کارشناسی و قانونی ندارد از رئیس‌جمهور نباشیم.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بخواهیم رفراندوم برگزار کنیم، این ظرفیت را قانون اساسی و نظام ما دارد اما این کار منوط به طی روند قانونی است و رئیس‌جمهور راساً حق برگزاری رفراندوم را ندارد.



تاريخ : چهار شنبه 17 دی 1393برچسب:, | 10:35 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 بر اساس درخواست و  گزارش دوستان  و همشهریان عزیز:

حدود 10 روز پیش ساعت 15 خطوط اپراتور ایرانسل در مراغه قطع شد

حدود 2 ساعت بعد آنتن آمد و مشکل رفع شد

اما از همون روز به بعد تو بیشتر مناطق شهر مراغه آنتن دهی

با مشکل جدی مواجه هست

البته این مشکل عمدتا در مناطق کم ارتفاع شهر و حوالی

صوفی چای بیشتر احساس میشود

لازم به یادآوری است که این مشکل برای اپراتور همراه اول

 نیز وجود داشت ولی ایرانسل جدیدا به این مشکل دچار شده و

به مراتب کمتر آنتن دهی دارد.

لطفا مسئولین امر رسیدگی لازم را معمول فرمایید

ما وظیفه رساندن خبر به گوش شما را داریم

 



تاريخ : سه شنبه 16 دی 1393برچسب:, | 17:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

البته این نظر سنجی ها نشان از عدم رضایت مردم از ادارات شهرستان و

رضایتمندی نسبی از شهرداری مراغه می باشد

( در چند ماه گذشته البته ضعف شهرداری کم نبوده ).

 

خدمات ادارات مراغه را چگونه ارزیابی می کنید؟
ضعیف
1833  68.1%  
متوسط
374  13.9%  
عالی
266  9.9%  
خوب
219  8.1%  

 

تعداد آرا  :  2692
اولین رای  :  چهارشنبه, 30 تیر 1389 ساعت 11:54
آخرین رای  :  دوشنبه, 15 دی 1393 ساعت 16:34

 

 

عملکرد شهرداری مراغه را در سال جدید چگونه ارزیابی می کنید

 

بازدیدهادرصد 
عالی
774 38.3%  
ضعیف
731 36.2%  
خیلی خوب
213 10.5%  
متوسط
157 7.8%  
خوب
144 7.1%  
تعداد آرا
2019
اولین رای
چهارشنبه, 14 فروردین 1392 ساعت 14:42
آخرین رای
دوشنبه, 15 دی 1393 ساعت 16:36


تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 16:34 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
دواتگری:
مرگ پادشاه عربستان ناآرامی های داخلی این کشور را افزایش می دهد/ افزایش اختلاف میان شاهزادگان به دلیل کسب قدرت
مرگ پادشاه عربستان ناآرامی های داخلی این کشور را افزایش می دهد/ افزایش اختلاف میان شاهزادگان به دلیل کسب قدرت
سرویس: بین الملل
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هرگونه تنش و تجزیه عربستان معادلات منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: با مرگ پادشاه عربستان اختلافات میان شاهزادگان به دلیل کسب قدرت افزایش پیدا می کند.

مهدی دواتگری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره جنگ قدرت میان شاهزادگان عربستان سعودی با توجه به نزدیکی مرگ پادشاه این کشور، گفت: ملک عبدالله پادشاه عربستان طی 2 سال گذشته تا کنون توانایی اداره این کشوررا نداشته و به طور طبیعی جامعه عربستان توسط شاهزادگان و هیات حاکمه اداره می شود، اما درحال حاضر اختلافات شدیدی در میان اعضای هیات حاکمه این کشور وجود دارد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درخصوص تحولات منطقه ای ومانند آنچه که در مصر، سوریه و عراق اتفاق افتاد، باید تاکید کرد که درباره اوضاع عربستان تا کنون مواضع متناقضی ازسوی مقامات این کشور به دلیل نبود وحدت در اداره کشور وبی ثباتی سیاسی اتخاذ شده است، بنابراین با مرگ پادشاه عربستان اختلافات میان شاهزادگان شدت خواهد گرفت و با درنظر گرفتن التهابات سیاسی دراین کشور، بدون تردید مرگ پادشاه عربستان می تواند نا آرامی های داخلی را افزایش دهد.

وی افزود: طبیعی است که آمریکا و غرب به عنوان هم پیمان دولت عربستان علاقه ای به تغییر حاکمیت در این کشور ندارند، زیرا رژیم آل سعود  حامی سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی برضد فلسطینیان بوده و آنها سعی می کنند که فضا را به گونه ای مدیریت کنند که آسیب جدی وتهدیدکننده ای به نظام سیاسی عربستان وارد نشود.

دواتگری درباره احتمال تقسیم بندی جغرافیایی عربستان به چند منطقه با تشدید اختلافات میان شاهزادگان این کشور، تصریح کرد: بدون شک در حال حاضر شرایط عربستان آتش زیر خاکستر بوده و هر لحظه ممکن است که اتفاقات بسیاری در حاکمیت این کشور پادشاهی رخ دهد، بنابراین هرگونه بروز اختلاف در هیات حاکمه عربستان عواقب غیرقابل پیش بینی را به دنبال داشته باشد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اتفاقاتی که اکنون در عربستان و منطقه شاهد هستیم به نوعی حکایت ازمواضع خنثی رژیم آل سعود درخصوص صهیونیست ها دارد، اما درباره سوریه هیات حاکمه عربستان به دنبال سقوط حکومت بشاراسد است، هرچند که تا کنون موفق به این موضوع نشده است؛ همچنین عربستان به شکل گسترده حامی مالی، تسلیحاتی ومستشاری گروهک تروریستی داعش می باشد، بنابراین با توجه به این عوامل طبیعی است که هرگونه بروز تنش و ایجاد بحران وتجزیه عربستان می تواند معادلات منطقه را تحت تاثیر قرار دهد./



تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 11:40 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
جزئیات کامل از فرود اجباری هواپیمای ایساف

جدیدترین جزئیات کامل از فرود اجباری هواپیمای ایساف (ناتو) در بندر عباس توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش منتشر شد.

به گزارش تسنیم، جدیدترین جزئیات از فرود اجباری یک فروند هواپیمای ایرباس A300 متعلق به هواپیمایی فلای دوبی که شهریورماه سال جاری با هشدار قرارگاه پدافند هوایی به علت ارائه اطلاعات غلط در فرودگاه بندر عباس به زمین نشانده شده بود، منتشر شد.
 
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیاء طی سخنانی در مستند «فرود اجباری»، با بیان اینکه از طریق سازمان بین المللی ایکائو مطرح کرده بودیم که بعضی از هواپیماهای کشورها از جمله هواپیماهای ناتو حق عبور از فضای جمهوری اسلامی ایران را ندارند، گفت: پرواز ایساف هم در روز جمعه ساعت 5 بعد از ظهر از نقطه ورودی بین ما و کشور افغانستان قصد ورود به کشورمان را داشت، غافل از اینکه سامانه‌های بومی شنود ما حدود 100 الی 150 کیلومتر از بیرون مرزها را نیز کنترل می‌کند.
 
وی افزود: این هواپیما در کشور افغانستان خودش را ایساف 04 مطرح کرده بود و ایساف یعنی هواپیمای نظامی ناتو و این هواپیما هرچند عملیات نظامی در کشور افغانستان نداشته اما حامل نفرات نظامی بوده که عملیات نظامی در آن کشور داشته‌اند.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: خلبان اعلام می‌کند که من هواپیمای مسافربری هستم و نظامی نیستم به داخل که می‌آید،‌ پدافند هوایی با همکاری سازمان هواپیمایی کشور وارد عمل می‌شود و اعلام می‌کند که این هواپیما از نظر ما قطعا نظامی است، به خلبان اعلام کردیم که باید در فرودگاه بندرعباس فرود بیایید.
 
"قطعا فرود هواپیما کار سخت و پیچیده‌ای است و برای ریگی یک ساعت و ده دقیقه این کار طول کشید. خلبان در ابتدا تمکین نمی‌کرد و می‌گفت که ارتفاع من 35هزار پا است و طرح پروازی داریم و قصد فرود ندارم."
 
اسماعیلی اضافه کرد: آن هواپیماهایی که وظیفه حفظ حراست از آن سیستم ناتو را داشته‌اند با متوجه شدن این صحنه حدود 100 کیلومتر هوایی از مرزهای ما دورتر می‌شوند چرا که پدافند هوایی تعارف ندارد.
 
وی با بیان اینکه با خلبان هواپیمای مسافربری از فرودگاه تماس گرفته می‌شود و خلبان جنگنده اف4 اعلام می‌کند که ظرف 5 دقیقه مثل عقاب بالای سرت هستم، تاکید کرد: یک خلبان در این وضعیت باید دیوانه باشد و کار انتحاری کند که تمکین نکند. ما قصد داشتیم که این را مثل هواپیماهایی که مثل سالیان قبل قصد ورود داشتند و ما آنها را دم مرز حدود چندساعت نگه داشته بودیم، نکنیم و می‌خواستیم به داخل بیاوریم که این کار را کردیم و ثابت کنیم که اینها کذاب هستند و این کار را هم کردیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: از ساعت 7 بعدازظهر روز جمعه تا 3 بامداد شنبه حدود 8 ساعت این هواپیما را نگه داشتیم اما با احترام، هم سوخت دادیم و هم کارهای جانبی انجام دادیم و آنها هم یاد گرفتند که فضای جمهوری اسلامی ایران، فضای کذب و دروغ گفتن نیست.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا تبصره‌های دیپلماتیک موجب ترس در کشیدن ماشه نمی‌شد، گفت: خیر به هیچ وجه، ما بدهکار و پاسدار خون شهدا هستیم و کسی که بدهی دارد سعی می‌کند بدهی خود را ادا کند و ادا کردن بدهی در پدافند یعنی قاطعانه عمل کردن در فاصله تصمیم‌گیری بسیار کوتاه است.
 
برج مراقبت پس از عدم تمکین خلبان هواپیمای ایساف، دو فروند جنگنده اف 4 نهاجا را مامور نشاندن هواپیمای ایساف با 108 سرباز ناتو متشکل از سربازان آمریکایی و غیرآمریکایی می‌کند.

متن بخشی از مکالمه قرارگاه پدافند هوایی با خلبان هواپیمای مسافربری حامل نظامیان ناتو به شرح زیر است:

** افسر کنترل شکاری قرارگاه پدافند هوایی: فلای دوبی 4359 شما باید الان در فرودگاه بندر عباس به زمین بنشینید و با فرکانس 1342 جهت هماهنگی برای نشستن تماس بگیرید.

اگر تماس نگرفتید، هواپیمای شما مورد رهگیری قرار می‌گیرد.

** خلبان هواپیمای فلای دوبی: اوکی، دریافت کردم و متوجه‌ام که رهگیری می‌شوم. اکنون ارتفاع خود را به 24000 پا کاهش می‌دهم جهت نشستن. و فرکانس‌ها را فوراً چک می‌کنم، منتظر باشید.

پس از نشاندن این هواپیما در فرودگاه بندر عباس، خلبان ضمن تشکر کتبی از برخورد مناسب قرارگاه پدافند هوایی ارتش، نسبت به اشتباه خود اعتراف کرده و کتبا این اشتباه را نوشته و با نام میگوئل وی‌سدو (miguel visedo)، تعهدنامه را امضا می‌کند و قرارگاه پدافند هوایی نیز اجازه پرواز این هواپیما و ترک ایران را صادر می‌کند.



تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 9:58 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
صبح دیروز(جمعه) نماینده محترم شهرستان های مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی و مسئولین محترم شهرستان مراغه در بازدید از چند منطقه اعم از محله های زینال آباد ،جانبازان،میکائیل آباد و عشرت آباد و دیدار مردمی از نزدیک و رسیدگی به مشکلات آنها قول همکاری و پیگیری در اسرع وقت را دادند.

به گزارش رصد مراغه، نماینده محترم شهرستان های مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی و مسئولین محترم شهرستان مراغه در بازدید از چند منطقه اعم از محله های زینال آباد ،جانبازان،میکائیل آباد و عشرت آباد و دیدار مردمی از نزدیک و رسیدگی به مشکلات آنها قول همکاری و پیگیری در اسرع وقت را دادند.

مهدی دواتگری نماینده محترم شهرستان های مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مردم اظهار داشت : محله هایی که در اطراف خط ریلی راه آهن قرار دارند و دچار مشکل می شوند در دیدار با مدیر عامل راه آهن و بررسی بزودی این مسئله حل خواهد شد.

مهدی دواتگری نوید ایجاد 4 پایگاه سلامت در محله های میکائیل آباد،عشرت آباد ،جانبازان و زینال آباد را به مردم این مناطق داد .

دواتگری در بازدید از چند مدرسه در این مناطق به تخریب و ایجاد مدرسه های جدید ،با مقاومت بیشتر و امکانات زیاد اشاره کرد.

در این بازدید شهردار محترم مراغه ابراهیمی، قول ایجاد فضای سبز و رسیدگی به نظافت محله ها و آسفالت ریزی در معابر و محله هاو ایجاد 4 پل رو گذر در این مناطق را به مردم داد.

مدیر عامل آب و و فاضلاب شهرستان مراغه ابراهیمی با اشاره به آمار لوله کشی  آب و فاضلاب در طی یک سال اخیر در شهرستان  گفت: در طی 45 روز آینده  لوله کشی و ساماندهی فاضلاب این مناطق شروع می شود و انشاالله در چند ماه اخیر به پایان خواهد رسید.

مسئولین شهرستان با بازدید از مسجد امام زمان در محله میکائیل آباد 10 میلیون تومان برای تکمیل این مسجد کمک نقدی نمودند.

 منبع خبر و عکس : رصد مراغه

 



تاريخ : شنبه 13 دی 1393برچسب:, | 9:16 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی:

استفاده از قدرت مردم برای کاهش جرایم موجب ارتقای امنیت می شود

مراغه - ایرنا - جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: استفاده از قدرت مردم و توان دستگاه ها برای کاهش جرایم، مهمترین راهکار در ارتقای امنیت اجتماعی است.

 

به گزارش ایرنا، سرهنگ اسماعیل اسماعیل زاده روز پنج شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود، افزود: به تبع آن آذربایجان شرقی نیز در بین استان های کشور از امن ترین ها محسوب می شود.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی از ابتدای سال جاری با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، چهار مقوله کاهش سرقت، تشدید مبارزه با مواد مخدر، کاهش تلفات در جاده های درون و برون شهری و اصلاح رفتار کارکنان و ارتقای کیفی خدمات خود را در دستور کار قرار داده و بر این اساس اقدام به ارایه خدمات به مردم می کند.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای مبارزه با سرقت در استان، امسال در سایه همکاری مردم و تلاش کارکنان، جرایم سرقت تا چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش و سرقت های خشن از جلمه سرقت مسلحانه از مراکز مهم، طلافروشی و بانک ها به صفر رسیده به طوری که تا کنون چنین سرقتی روی نداده است.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه ایران از فعال ترین کشورها در امر مبارزه با مواد مخدر بوده است، افزود: عدم پیشگیری از ابتلای مردم به مواد مخدر، دستگیر نکردن سودجویان و عدم ارایه آموزش های لازم به مردم موجب افزایش آسیب های جدی در جامعه می شود.

وی اعتیاد را منشا اصلی تمام جرایم دانست و گفت: نیروی انتظامی تلاش می کند با بهره گیری از اراده جمعی و عمومی از گسترش ابتلا مردم بویژه جوانان به مواد مخدر جلوگیری کند.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: 24 سازمان و نهاد در کشور درگیر مسایل مواد مخدر هستند که با همکاری این سازمان ها، می توان در این زمینه بیشتر موفق شد.

سرهنگ اسماعیل زاده کاهش تلفات جاده ای درون و برون شهری را از دیگر محورهای خدمات نیروی انتظامی اعلام کرد و ادامه داد: جامعه اکنون تلفات جبران ناپذیری را در این زمینه متحمل می شود که این امر نیازمند ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه است.

وی یادآوری کرد: این نیرو در راستای فرهنگ سازی این مساله از سال های گذشته اقدامات خود را آغاز کرده و با جدیت بیشتری دنبال کاهش تلفات رانندگی است.

فرماندار ویژه مراغه نیز در این آیین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جلب رضایت مردم جلب رضایت الهی است، گفت: تلاش کارکنان نیروی انتظامی در این راستا قابل تقدیر است.

ظفر محمدی افزود: ماموریت ها و عملیات های نیروی انتظامی گسترده بوده و در حوزه ای بسیار وسیع انجام می شود که با ولایت پذیری این نیرو، این ماموریت ها به صورت عالی انجام می شود.

وی اظهار کرد: مردم و تمام نهادها و مسوولان باید به منظور ارتقای امنیت با این نیرو همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

فرمانده سابق انتظامی مراغه نیز در این جلسه از کاهش هشت درصدی جرایم و افزایش 28 درصدی کشفیات نیروی انتظامی این شهرستان در هشت ماه سال جاری خبر داد.

سرهنگ عیسی هاتفی گفت: نیروی انتظامی مراغه در نیمه نخست سال جاری موفق به کسب رتبه دوم استانی در حوزه کشفیات شده و در سال های 92 و 91 در این حوزه از رتبه 12 استانی به اول استانی ارتقا یافته است.

سرهنگ سهراب رحیم زاده، فرمانده انتظامی مراغه نیز در این جلسه از آمادگی کامل نیروی انتظامی این شهرستان برای ارایه خدمات به مردم خبر داد و گفت: کارکنان این نیرو همیشه آماده عمل به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و ارایه خدمت به مردم هستند.



تاريخ : پنج شنبه 11 دی 1393برچسب:, | 20:49 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

تبریک گروه مراغه سیاسی

سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در حقیقت امتداد غدیر، بلکه خود غدیری دیگر است. باید در این چنین روزی با امام زمان(عج) بر اساس مفاد روایات و دعاها به‌ویژه دعای «عهد» پیمانی دوباره بست. معرفت، محبت، ولایت و اطاعت برخی از اصول این پیمان نسبت به حضرت صاحب‌الزمان(عج) است.

5 نشانه اصلی ظهور از دیدگاه امام صادق (ع)

 

نشانه‌های تخلف ناپذیر ظهور امام مهدی علیه السلام که بی هیچ تردیدی مقارن ظهور آن حضرت رخ خواهند داد و ارتباط گسست ناپذیری با آن دارند، پنج نشانه‌اند. برخی از این پنج نشانه، اندکی پیش از ظهور و برخی چند ماه پس از آمدن آن گرامی و برخی اندکی پیش از قیام نجات بخش و جهانی آن حضرت، پدیدار خواهند شد.

 در این مورد، روایات بسیاری وارد شده است که با اندک تفاوت در ترتیب پیدایش این علایم و نشانه‌ها، آنها را نشان می‌دهد.

 از امام صادق علیه السلام در مورد پنج نشانه حتمی ظهور نقل شده که ایشان می‌فرمایند: قیام و شورش سفیانی؛ خروج یمانی؛ کشته شدن نفس زکیه در مسجدالحرام؛ فرو رفتن زمین در منطقه «بیدا» و صیحه(ندای)آسمانی

 

 همزمان با این روز خجسته سال نو میلادی 2015 می باشد

 
 

 در روزهایی که تمام اروپا و غرب و تمام مسیحیان جهان در شادمانی و جشن و پایکوبی

هستند و در کنار خانواده های خود هستند اما مزدوران غرب و چیره خواران اسرائیل خواب

را از چشمان معصوم تمام مردم شمال عراق اعم از مسیحی و مسلمان و ... ربوده اند.

داعش ساخته ی دست غرب ، اسرائیل و عربستان آمریکایی است.

 



تاريخ : پنج شنبه 11 دی 1393برچسب:, | 9:33 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
دواتگری در تذکر شفاهی:
 
دریاچه ارومیه احیا نشد/ فرهنگستان زبان و ادب آذری تأسیس شود
دریاچه ارومیه احیا نشد/ فرهنگستان زبان و ادب آذری تأسیس شود
سرویس: صحن
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس از رئیس جمهور خواست در خصوص تحقق قول های انتخاباتی خود مبنی بر احیای دریاچه ارومیه و راه اندازی فرهنگستان زبان و ادب آذری اقدام کند.

مهدی دواتگری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 10 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: با گذشت 18 ماه از انتخابات یازدهم، وعده انتخاباتی شما در احیای دریاچه ارومیه هنوز تحقق پیدا نکرده است و شما حتی قول داده بودید که فرهنگستان زبان و ادب آذری هم تأسیس می کنید که آن هم محقق نشد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در بودجه سال 93 به میزان 2 هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص اعتبار داشته است ولی در حالیکه ماه های پایانی سال نزدیک است اما اتفاق قابل توجهی صورت نگرفته و حتی شهرهای اطراف دریاچه ارومیه همچون مراغه و عجب شیر فاصله ای تا تبدیل شدن به بیابان ندارند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دفتر خدمات حقوقی و بین الملل ریاست جمهوری در لاهه تصریح کرد: فعالیت این دفتر براساس بیانیه 1981 الجزایر در راستای پیگیری دعاوی مربوط به ایران و امریکاست و تهران در آنجا دفتری اجاره کرده و ده ها نفر کارمند و مدیر در آنجا مشغول به کارند در حالی که بهتر است این دفتر در سفارتخانه ایران در لاهه تجمیع شود تا از هزینه های زاید جلوگیری به عمل آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص رصدخانه مراغه نیز بیان کرد: در قرن هفتم هجری، رصدخانه مراغه به عنوان بزرگترین دانشگاه اسلامی و اولین رصدخانه جهان بود در حالیکه امروز به محلی تبدیل شده که امکان احیای آن فراهم نیست لذا از ریاست جمهوری، وزارت اطلاعات و سازمان میراث فرهنگی تقاضا داریم در خصوص احیای آن و رفع موانع تصرف اقدام لازم را به عمل آورند.

وی درباره ورزشگاه مراغه نیز گفت: این ورزشگاه پیشرفت بالای 80 درصد داشته است و همچنانکه آقای نوبخت اعلام کرد که پروژه های بالای 80 درصد را تا پایان سال به اتمام می رسانند ولی اکنون که در ماه های پایانی سال هستیم، این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است./  



تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 16:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امروز

فرماندار: 10 میلیارد ریال برای بازسازی معبد مهر مراغه اختصاص یافت

 فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی معبد مهر این شهرستان اختصاص یافته است.

 

ظفر محمدی در کارگروه گردشگری این شهرستان با اشاره به اینکه این اعتبار از محل اعتبارات ماده 180 تخصیص یافته است، افزود: ادامه مراحل بازسازی این معبد به زودی با تزریق اعتبارات از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پی گیری می شود.

وی اظهار کرد: گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا و کم هزینه در این شهرستان نیازمند توجه بیشتر بوده و باید نگاه و مسوولیت پذیری دستگاه های ذیربط در این زمینه تقویت شود.

معبد مهری مراغه با قدمتی در حدود سه هزار ساله، میراثی ارزشمند و تاریخی بوده که به گفته کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو چهار معبد مهم مهرپرستی در ایران به شمار می رود.

این معبد در دوران کهن برای آیین مهرپرستی مورد استفاده قرار می گرفته و دارای پلانی زیرزمینی و صخره ای بوده که در دوره اشکانی و ساسانی بنا شده است.

اطراف این معبد در دوره تمدن اسلامی به عنوان گورستان، مورد استفاده مردم محلی قرار گرفته و در خود معبد، مقبره ملامعصوم مراغه ای از علمای معروف قرن 13 هجری قمری قرار دارد.

مراغه با حدود 500 اثر تاریخی و تپه های باستانی جزو 10 شهرستان تاریخی و فرهنگی کشور محسوب شده که از این تعداد حدود 250 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 دیروز

جلسه فرماندار با روسای هیئت های ورزشی مراغه

varzash_1

محمدی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مراغه در جلسه مورخ 93/10/09روز سه شنبه با روسای هیئت های ورزشی شهرستان گفتند: جوانان سرمایه های اجتماعی هستند ومی توان در امور مختلف استفاده کرد آینده متعلق به جوانان هستند آنان روزی عهده دار سکان مدیریت این کشور می شوند واز این روباید نیازهای آنها را تامین کرد .

وی افزودند :در کنار این محدودیت های مالی خوشبختانه شاهد درخشش ورزشکاران مراغه در عرصه های ملی و بین المللی بوده ایم .

در ادامه فرماندار، ضمن تقدیر وتشکر از ریاست قبلی اداره ورزش وجوانان ،جناب آقای کریم رزقی و برای حاجی محمدی ریاست جدید موفقیت روز افزون را خواستار شدند .

در پایان روسای هیئت های ورزشی به ایرادنکته نظرات وپیشنهادات خود در خصوص مشکلات پرداختند



تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 10:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

فرمانده سپاه عاشورا:

فرهنگ انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه علوی است

مراغه – ایرنا – فرمانده سپاه عاشورا گفت: فرهنگ انقلاب اسلامی ایران برگرفته از اندیشه ریشه دار علوی و حسینی است.

 

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسگر کریمیان روز سه شنبه در آیین گرامیداشت نهم دی در محل مسجد جامع مراغه با اشاره به اینکه پاسداشت از فرهنگ علوی و حسینی از 14 قرن پیش در بین مردم ایران ریشه زده است افزود: این فرهنگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی مستحکم تر شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس آموزه های این فرهنگ بود که نهضت انقلاب اسلامی ایران تشکیل و توانست فرهنگ 'سلطه فقط از آن خداوند است' را در جهان به ویژه کشورهای اسلامی نهادینه کند.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: 9 دی ماه سال 88 ملت ایران اسلامی با خروش خود علیه استکبار نشان دادند که همیشه در صحنه بوده و با ایمان، تقوا، اعتقاد به فرهنگ علوی و حسینی آماده دفاع از انقلاب و اسلام هستند.

کریمیان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست با رهبری امام راحل تمامی ابهت شرق و غرب را در هم شکسته و قدرت پوشالی آنها را به جهانیان ثابت کند خاطر نشان کرد: نظام سلطه و استکبار از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به منظور جلوگیری از این روند تا کنون در پنج مرحله اقدام به ضربه زدن علیه انقلاب کرده است.

وی اضافه کرد: این اقدام ها شامل مطرح کردن جریان قومیت گرایی بین مردم ایران، جنگ تحمیلی علیه انقلاب با حضور 44 کشور دنیا، کاهش اعتقادات دینی مردم، اعمال تحریم های اقتصادی و تهاجم فرهنگی بوده که خوشبختانه با تدابیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب تا کنون در تمامی دسیسه ها موفق نشده است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه هم اکنون مهمترین تمرکز دشمنان در تهاجم فرهنگی متمرکز شده است افزود: دشمن در این جنگ درصدد تغییر سبک فرهنگ زندگی، اعمال تحریم ها، بد بین کردن مردم نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی ایران، کاهش اعتقادات مردم از آموزه های اسلامی و در نهایت کاهش حضور مردم در عرصه های مختلف است.

سردار کریمیان گفت: فتنه 88 نیز توطئه ای از پیش تعیین شده در راستای اعمال جنگ فرهنگی علیه انقلاب اسلامی ایران بود که خوشبختانه مردم ایران اسلامی توانستند با بصیرت خود و با حمایت از ولایت فقیه و با حضوری چشمگیر آن را خنثی کنند.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری به منظور رویارویی با دشمنان نیازمند وحدت و اقتدار ملی، رهبری قاطع ، توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و حضور همه گیر در تمامی صحنه ها دارد افزود: انقلاب اسلامی ایران هم اکنون تمامی این ویژگی ها را دارد اما باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

کریمیان افزود: هم اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تمرکز قدرت و اقتدار ایران اسلامی بوده که با توجه به رهبری های داهیانه ایشان باید کشور را به سمت توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگ اسلامی سوق دهیم.



تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, | 16:40 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

9 دی؛ نماد میثاق مردم با رهبری

9 دی در کلام رهبر معظم انقلاب

روزهای سال، به‌طور طبیعی و به خودی خود همه مثل یکدیگرند؛ این انسان‌ها هستند، این اراده‌ها و مجاهدت‌هاست که روزی را از میان روزهای دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص، متمایز و متفاوت می‌کند و مثل پرچمی نگه می‌دارد تا راهنمای دیگران باشد.

 
 

روز عاشورا، دهم محرم، فی نفسه با روزهای دیگر فرقی ندارد؛ این حسین بن علی(ع) است که به این روز جان و معنا می دهد و او را تا عرش بالا می برد؛... روز نوزدهم دی هم همین جور است، روز 9 دی امسال هم از همین قبیل است. 9 دی با 10 دی فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت ـ که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دی قم را تشکیل داد، یعنی برخاسته از بصیرت، دشمن شناسی، وقت شناسی و حضور در عرصه مجاهدانه است ـ روز 9 دی را هم متمایز می کنند. مطمئن باشید روز 9 دی امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد. شاید به یک معنا بشود گفت در شرایط کنونی که شرایط غبارآلودگی فضاست این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی(ع) را می بیند. این کارها کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است.

بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دی ماه 19 / 10 / 1388

***

قوی ترین و آخرین ضربه را ملت در روز 9 دی و 22 بهمن وارد کرد. کار ملت ایران در بیست و دوم بهمن کار عظیمی بود؛ 9 دی هم همین جور. یکپارچگی ملت آشکار شد. همه کسانی که در عرصه سیاسی به هر نامزدی رای داده بودند، وقتی دیدند دشمن در صحنه است، وقتی فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن کسانی که قبلا به آنها خوشبین هم بودند تجدیدنظر کردند؛ فهمیدند که راه انقلاب این است، صراط مستقیم این است. در 22 بهمن، ملت همه با یک شعار وارد میدان شدند. خیلی تلاش کردند شاید بتوانند بین ملت دودستگی ایجاد کنند؛ اما نتوانستند و ملت ایستاد. این پیروزی ملت بود. از بیست و دوم خرداد تا بیست و دوم بهمن، هشت ماه، یک فصل پرافتخار و پرعبرتی برای ملت ایران بود؛ این یک درس شد. آگاهی جدیدی به وجود آمد. فصل تازه ای در بصیرت ملت ایران گشوده شد. این زمینه بسیار مهمی است. باید بر اساس این زمینه حرکت کنیم.

بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی 1 / 1 / 1389

***

راز ماندگاری این انقلاب، اتکای به ایمان هاست؛ اتکای به خداست. لذا شما می بینید آن روزی که توده عظیم مردم در سراسر کشور احساس کنند دشمنی ای متوجه انقلاب است، احساس کنند دشمنی جدی ای وجود دارد، بدون فراخوان حرکت می کنند، می آیند. روز 9 دی شما دیدید در این کشور چه اتفاقی افتاد و چه حادثه ای پیش آمد. دشمنان انقلاب که همیشه سعی می کنند راهپیمایی های میلیونی را بگویند چند هزار نفر آمده اند، تحقیر کنند، کوچک کنند اعتراف کردند و گفتند در طول این 20 سال، هیچ حرکت مردمی ای به این عظمت در ایران اتفاق نیفتاده است؛ این را نوشتند و گفتند. آن کسانی که سعی در کتمان حقایق درباره جمهوری اسلامی دارند، این را گفتند. علت چیست؟ علت این است که مردم وقتی احساس می کنند دشمن در مقابل نظام اسلامی ایستاده است، می آیند توی میدان. این حرکت ایمانی است، این حرکت قلبی است؛ این چیزی است که انگیزه خدایی در آن وجود دارد؛ دست قدرت خداست، دست اراده الهی است؛ این چیزها دست من و امثال من نیست. دل ها دست خداست. اراده ها مقهور اراده پروردگار است. وقتی حرکت خدایی شد، برای خدا شد، اخلاص در کار بود، خدای متعال این جور دفاع می کند.

بیانات در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران 19/ 11/ 1388

***

ژحضور مردم در حوادث بزرگ و مهم و اعلان موضعی که می کنند مثل راهپیمایی مهم بیست و دوم بهمن، که واقعا یک پدیده عظیمی بود در تاریخ انقلاب در این شرایط و با این اوضاع و احوال و قبل از آن، حضور مردم در خیابان ها در سراسر کشور در 9 دی بدون این که علما و راهنمایان معنوی مردم که مورد اعتماد آنها هستند، دل های مردم را به حقایق این انقلاب متوجه کنند، میسر نمی شد.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری 6/ 12/ 1388

***

شما دیدید فتنه ای به وجود آمد، کارهایی شد، تلاش هایی شد، آمریکا از فتنه گران دفاع کرد، انگلیس دفاع کرد، قدرت های غربی دفاع کردند، منافقین دفاع کردند، سلطنت طلب ها دفاع کردند؛ نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که در مقابل همه این اتحاد و اتفاق نامیمون، مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز 9 دی، در روز 22 بهمن، آنچنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد.

خطبه های نماز جمعه تهران 14 / 3 / 1389

***

فتنه سال گذشته جلوه ای از توطئه دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه یعنی کسانی شعارهای حق را با محتوای صددرصد باطل مطرح کنند، برای فریب دادن مردم بیاورند. اما ناکام شدند. هدف از ایجاد فتنه، گمراه کردن مردم است. شما ملاحظه کنید؛ مردم ما در مقابله با فتنه، خودشان به پا خاستند. 9 دی در سراسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت همان طوری که گویندگان و بزرگان و همه، بارها گفته اند یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه این است که مردم بیدارند، هوشیارند. دشمنان ما باید این پیام را بگیرند. آن کسانی که خیال می کنند می توانند میان نظام و مردم جدایی بیندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است. امتیاز نظام ما به این است که متعلق به مردم است. آن کسانی که با همه وجود نظام جمهوری اسلامی را و اسلام را و این پرچم برافراشته را در این کشور نگه داشته اند، در درجه اول خود مردمند؛ دشمنان ما این را بفهمند.

بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان گیلان 8 / 10 / 1389

***

در قضیه 9 دی سال 88 یک نکته اساسی است و آن نکته برمی گردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیم بی نظیر تاریخی در سال 57، همان روح در ماجرای 9 دی نشان داده شد؛ کما این که در قضایای گوناگون دیگر هم نشان داده شده، لیکن در 9 دی به شکل بارزی نشان داده شد؛ به طوری که جای انکار و تردید و تأمل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دل های مردم بود. پس اینجا ما دو تا عنصر در کنار هم داریم: یک عنصر، عنصر مردم است؛ که مردم در هر کشوری، در هر جامعه ای، اگر چنانچه همت کنند، بصیرت به خرج بدهند، عمل کنند و وارد میدان بشوند، می توانند همه مشکلات را حل کنند. یعنی بزرگ ترین کوه ها در مقابل حضور مردم از بین می رود؛ می توانند کوه های بزرگ را جابه جا کنند. این حقیقت آشکاری است که بسیاری از تحلیلگران اجتماعی در کشورهای اسلامی و دیگر کشورها آن را درست لمس نکردند، درک نکردند؛ ما این را لمس کردیم. هنر بزرگ امام بزرگوار ما هم همین بود....

یکی از خصوصیات دیگری که در حادثه 9 دی هست، که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک می کند، مساله عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام آن نکته عظیم عجیب تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». این حرف کوچکی نیست: پیروزی خون بر شمشیر. ماها عادت کرده ایم، این حرف ها را هی تکرار می کنیم؛ کأنه عمقش گاهی از یادمان می رود. خون بر شمشیر پیروز می شود، مظلوم بر ظالم فائق می آید، کشته بر کُشنده فائق می آید؛ این همان چیزی است که در عاشورا پیش آمد. امام این را در محرم سال 57 مطرح کردند، در قضیه 9 دی هم باز پای امام حسین(ع) در میان بود، پای عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه آور از سوی این گروه های ایضاً سخیف، در عاشورا پیش نمی آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومی مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود.

بیانات در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت ۹ دی (12/9/1390



تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, | 9:14 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

غار هامپویل در شهرستان مراغه روستای تازه کند قرار دارد

 این یک غار بسیار شگفت انگیز و باستانی است که با قرارگیری

در کنار بسیاری از اماکن باستانی مراغه این شهر را نماد  تاریخ

 و آن را مهد تمدن و یکی از شهرهای اولیه جهان معرفی کرده است

تصاویرغار هامپویل

تصاویرغار هامپویل

تصاویرغار هامپویل

تصاویرغار هامپویل

تصاویرغار هامپویل

تصاویرغار هامپویل

تصاویرغار هامپویل

تصاویرغار هامپویل

تصاویرغار هامپویل

تصاویرغار هامپویل



تاريخ : دو شنبه 8 دی 1393برچسب:, | 9:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
مدیر جهاد کشاورزی مراغه خبر داد
تولید 18 درصد تخم‌ مرغ آذربایجان‌شرقی در مراغه

مدیرجهادکشاورزی مراغه گفت: امسال 17 هزار و 210 تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

خبرگزاری فارس: تولید 18 درصد تخم‌ مرغ آذربایجان‌شرقی در مراغه

 

 

محمد نریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در 67 واحد مرغداری مراغه بیش از یک میلیون و 470 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار نگهداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود: 70 درصد تخم مرغ مازاد بر نیاز این شهرستان به دیگر شهرهای استان و دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

نریمانی گفت: با جوجه‌ریزی در یک واحد 100 هزار قطعه‌ای مدرن تا پایان سال تولید در مراغه 2 هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، سالانه در آذربایجان شرقی بیش از 88 هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود که شهرستان‌های مراغه، بناب و تبریز به ترتیب با 18، 17 و 15 درصد بیشترین سهم را در تولید تخم مرغ استان به خود اختصاص داده‌اند.



تاريخ : یک شنبه 7 دی 1393برچسب:, | 22:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را فدایش نمایم

 

فرهنگ آن چیزی است که من حاضرم جانم را در راهش فدا کنم

چندی پیش یکی از مسئولین کشور در حضور مقام معظم رهبری با خوشحالی وکمی هم غرور(شاید) اعلام کرد بودجه فرهنگی کشور دوبرابر شده است و شاید هم در خیال خودش فکر میکرد که رهبری نیز تحصینشان خواهد کرد.دقیقا برعکس شد. نه تنها رهبری معظم تشویقشان نکرد بلکه فرمودند: من از شنیدن این خبر ناراحت هم شدم. حتما میپرسید چرا ؟ بودجه فرهنگی که خوب است باعث پیشرفت امور فرهنگی کشور می شود.ایشان از آن مسئول سوال کردند: آیا مهندسی فرهنگی متناسب با این بوجه را هم تدوین کرده اید؟معنی این کلام آقا این است که شماسازکار متناسب بابودجه جدید(منابع انسانی متخصص و آموزش دیدهُ برنامه های کاربردی جدیدُ و....)را طرح ریزی کرده ایدو چگونه مطمئن هستید که این بودجه در راستای امور فرهنگی مفید برای کشور استفاده می شود وصرف تجملات و امور ضد فرهنگی نمی شود.بله زمانی که ابزار فراتر از توانایی فکری ومدیریتی به عدهایی داده شود مطمئن باشید که صرف امور لوکس یا غیر کاربردی می گردد.همایش وکنفرانس و خریدهای بی دلیل یواش یواش امورات غیر برنامه ایی و غیر مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد. بگذریم از اینکه بودجه فعلی وزارت ارشاد صرف فیلم های سینمایی ضدفرهنگی و موسیقی وتاتر و .... می شود

 

مسائلی که امروز جنگ بین ایران اسلامی ما و غرب است

و متاسفانه جوانان در تیر رس دشمن :

 

اولین هدف غرب ولایت فقیه و بعد بنیان خانواده هاست

مشغول کردن جوانان به مسائل بی اهمیت و دورکردن آنان از بحث مهدویت

وظهور یگانه منجی عالم بشریت (عج)

توهین به قومیت های قهرمان ایران

ایجاد تفرقه و نفاق

فساد مدرن

جاسوسی

تغییر آداب و رسوم و سنت های معنی دار ما

شایعه پراکنی 

بدبین کردن مردم نسبت به مسئولین

نشانه رفتن مقدسات

سایت های غیر اخلاقی

فیلم های ماهواره ای هدف دار که دقیقا کانون خانواده را نشانه رفته

ازدواج سپید

و..... که هرروز شیوه ای نو در راه است

 

بیایید ما ابزار آنها نباشیم و خدایی نکرده تریبون آنها

امکانات دشمن دقیقا داخل این خاک و بوم

پشت منازل و یا داخل منازل و داخل جیب من و شما

 

هدف دقیقا افکار و عقاید ماست

 
 
تمام دارایی ما همین عقاید ماست: عفاف ، غیرت ، حیا ، ایمان
 
 
 
جنگ همیشه جنگ است و جوان میطلبد با ایمان و اراده
 
 
 
جوان هایی که رفتند فراموش نشوند
 
 
 
کمی هوشیار تر باشیم
 
 


تاريخ : شنبه 6 دی 1393برچسب:, | 11:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

علی رغم تقدیر فراوان در خبر های قبلی توسط همین گروه اما این هم

وضعیت شهرداری مراغه کمی نابسامان

از اختلاس مالی گرفته تا تاخیر در جمع آوری زباله ها و مناقصات غیراصولی

مردم برخی از مناطق شهر اعتراضی مبنی بر

عدم جمع آوری به موقع زباله ها توسط مجموعه شهرداری داشته اند

بطوریکه 3 یا 4 روز پی در پی زباله ها در داخل کوچه ها باقی مانده است

و مردم خود مجبور به انتقال آن شده اند

هرچند شهرداری از لحاظ ظاهرسازی سعی و تلاش بسیاری نموده

اما این قضایا نشان می دهد این ظاهرسازی ها در بطن کمی

کمرنگ و به نوعی بی توجهی شده است

 
 در تحقیقات میدانی گروه مراغه سیاسی
 
مشخص شده است که این مسائل حقیقت داشته و مسئولین
شهرداری توجه به این مسائل مخصوصا در محله های فقیر نشین
نداشته و ندارند
یک سوال مهم و اساسی از مسئولین شهر علی الخصوص
جناب آقای شهردار
 
آیا تا بحال از رفتگران زحمت کش شهر پرسیده اید که چقدر حقوق میگیرند؟!
 
 
مطمئنا یا نپرسیده اید یا مهم نبوده برای شما؟
ولی ما پرسیده ایم:
 
حدود 300 تا 500 هزار تومان ناقابل
 
نمیدونستید؟!
 
دلیلش هم طمع شهرداری و یا به گفته ی خودشون خصوصی سازی
یا همون دادن کار به پیمانکار
پیمانکار هم که فقط به جیب خودش فکر میکنه
 
 نظارت بر کار پیمانکار کجاست؟!
 تا حالا چرا کسی نپرسیده این حقوق به چه دلیل اینقدر کمه؟! 
 عاقبتش هم همین میشه
 
اینم از مناقصه های شما که بر خلاف اصول اجرای مناقصات زمان خرید اسناد و تحویل اسناد
یکی هستند.
اصولا 10 روز بعد از پایان خرید اسناد زمان تحویل پاکت هاست اما
انگار شما با کل ایران فرق دارید
وقتی از مسئول قرارداد های شهرداری سوال میشه این اصول مناقصات نیست؟
جواب میده ما 10 سال هستش که اینطور کار میکنیم و به نوعی تمسخر می کنند.
 
اما یک توصیه به مسئول قراردادشهرداری مراغه اگر 20 سال هستش که اینگونه کار میکنید
خوب اشتباه میکنید. خودتون گفتید عصر ارتباطات هستش اما
 شما هنوز تو 20 سال پیش موندید
ساختمان قدیم شهرداری مراغه
 
یک توصیه هم به همه مسئولین شهر
 
 هرکسی یک تخصصی دارد و باید سر کار خودش قرار گیرد
البته بعضی ها تخصصی ندارند و اما.... ......
و الا میشود همین مسئول قرارداد و پیمان  شهرداری اطاق 25 ( سمت چپ ورودی )
 
 که شمال و جنوب رو تشخیص نمیده ولی پشت میز عمرانی میشینه
 


تاريخ : شنبه 6 دی 1393برچسب:, | 11:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

عضو مجلس خبرگان رهبری:

رزمایش محمد رسول الله(ص) نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

مراغه – ایرنا – عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: رزمایش محمد رسول الله (ص) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نمایش اقتدار نظام در برابر دشمنان انقلاب است.

 

 حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه این رزمایش مایه امیدواری دوستداران انقلاب و یاس دشمنان است، افزود: ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش اقتدار خود را برای دفاع از تمامیت ارضی کشور به نمایش می گذارد.

وی اظهار کرد: این رزمایش پیام آور صلح و دوستی برای کشورهای منطقه بوده و دلاورمردان ارتش نشان می دهند که پا به پای دیگر نیروهای مسلح، آماده جانفشانی و دفاع از تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه مراغه همچنین با اشاره به سفر رییس مجلس شورای اسلامی به سوریه، لبنان و عراق ادامه داد: علی لاریجانی در این سفر حامل پیام های انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی به این کشورهاست.

حجت الاسلام پورمحمدی، خاطرنشان کرد: در سایه حضور در صحنه مردم این کشورها و حمایت جمهوری اسلامی از دولت آن ها، گروه های تکفیری در این کشورها شکست خوردند.

وی گفت: پیروزی نهایی مردم این کشورها نیازمند وحدت و همبستگی مردمی همانند مردم انقلابی ایران اسلامی است.



تاريخ : جمعه 5 دی 1393برچسب:, | 22:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 
 
مراغه: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه گفت: پیروی و اطاعت از ولایت در واقع ادامه دادن راه ائمه معصومین (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده صبح چهارشنبه در یادواره شهدای روستای سرج شهرستان مراغه با اشاره به حضور حماسی ملت ایران در نهم دی ماه سال ۸۸ اظهار داشت: این روز تجلی بصیرت، ولایت مداری و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی است چرا که ملت ولایت مدار و بصیر ایران اسلامی با حضور در چنین برهه های حساسی  نشان دادند که همواره پشتبان ولایت و نظام بوده و خواهند بود.

وی اطاعت و پیروی از ولایت را همان ادامه راه ائمه دانست و خاطر نشان شد: باید با ولایت مداری و بصیرت راه نهضت سرخ عاشورا را ادامه  دهیم و در این بین تسلیم نشدن در برابر استبکار و نظام سلطه بر مبنای آموزه های اسلامی و راه و منش امام حسین (ع)، همان بصیرت واقعی و ولایی بودن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در پایان گفت: بصیرت و ولایت مداری ۹ دی، رسالت ما را در صیانت از آرمان ها و ارزش های نظام و انقلاب اسلامی و حضور پرشور در این یوم الله را بیش از پیش کرده و نباید توطئه دشمنان را برای ضربه زدن به نظام اسلامی در فتنه ۸۸ از یاد ببریم.

 

تزویر سکه ای دو روست ، تزویر به شما امان می دهد تا مقاومتتان را بشکند

 
 
 
افسران - تزویر سکه ای دو روست ، تزویر به شما امان می دهد تا مقاومتتان را بشکند
 
 
 
 
 
فتنه دو رو دارد
 
بیایید با تمام مشکلات روی ولایت  این سکه را ببینیم
لبیک یا حسین (ع)
 
 
 


تاريخ : پنج شنبه 4 دی 1393برچسب:, | 11:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
بهشت فسیلی؛
منطقه ی فسیلی مراغه با پیشینه ی 150 سال مطالعات سیستماتیک به علت داشتن تواناییهای منحصر بفرد از اهمیت خاصی در زمینه ی فسیل های مهره دار در سطح جهانی برخوردار است که با مساحت 1026 متر مربع و بالاترین رده ی حفاظتی در سال 84 به عنوان اثر طبیعی-فسیلی مراغه به ثبت رسیده است .
 

کارشناس محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجانشرقی گفت:

با کشف بیش از 573 فسیل از گونه های مختلف جانداران عظیم الجسه در شهرستان مراغه در آذربایجانشرقی این منطقه عنوان بهشت فسیلی  را از سوی کارشناسان به خود گرفته است.

علمی افزود :تنوع و تعدد گونه های جانوری در رسوبات باقی مانده و فسیل های مکشوفه در این منطقه شامل گونه های جوندگان، اسبها گوشت خواران، ببر دندانها ،گرگ ها ،و خرس ها و فیل ها منحصر بفرد است.

وی گفت:سازمان حفاظت محیط زیست کشور با پی گیری و همت مدیران در راستای پژوهش و حفاظت از فسیل های موجود در کشور  اقدام به احداث ساختمانی  به مساحت 8000 متر مربع در شهرستان مراغه نموده است و هم اکنون 40 هزار هکتار منطقه ی فسیلی  در مراغه وجود دارد.

وی افزود: این منطقه یکی از قدیمی ترین جایگاه های فسیل ایران منطقه ای در شهرستان مراغه است، که برخی  آن را  ببر دندان خنجری می شناسند.

زرافه های گردن کوتاه، ببر دندان خنجری، گورخر کوچک، فیل کوچک و کفتار در این محل زندگی می کرده اند که فسیل های منطقه ای فسیلی مراغه با قدمت هفت میلیون ساله این منطقه را به عنوان نخستین اثر ملی، طبیعی و فسیلی ایران بازگو می کنند.

این منطقه یکی از غنی ترین مناطق سنگواره ای جهان بوده و در آخرین مطالعات صورت گرفته فسیل های اجداد ماموت، زرافه و آهو در این منطقه کشف شده است.

لایه های فسیلی موجود در مراغه مربوط به دوران نوزیستی زمین شناسی یعنی چهار تا هفت میلیون سال قبل هستند که با انجام کاوش های علمی می توان اطلاعات بسیار دقیقی را از زندگی جانوران غول پیکر در این منطقه به دست آورد.

منطقه فسیلی مراغه به دلیل دارا بودن فسیل ماستادون و ماموت ها (سنگواره های پیش از تاریخ) دارای شهرت جهانی بوده و هم اکنون مورد حفاظت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد که به عنوان نخستین اثر ملی، طبیعی و فسیلی ایران از بالاترین رده های حفاظتی سازمان محیط زیست است .ش


تاريخ : چهار شنبه 3 دی 1393برچسب:, | 10:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مراسم شهر برگزيده به عنوان پايتخت کتاب ايران هفته اول اسفند ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد و شهر منتخب به عنوان نامزد ايران براي انتخاب پايتخت جهاني کتاب معرفي مي‌شود.
به گفته مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دستورالعمل اجرايي و طرح انتخاب پايتخت کتاب ايران از سوي معاونت امور فرهنگي اين وزارتخانه تدوين و به همه شهرهاي ايران ارسال شده است.بر اساس اين طرح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هر شهر بايد با تشکيل شوراي برنامه‌ريزي نسبت به تدوين و تنظيم برنامه‌هاي سالانه در زمينه ترويج کتابخواني اقدام و طرح‌هاي مربوطه و اقدامات صورت گرفته را جهت شرکت در طرح انتخاب پايتخت کتاب ايران به دبيرخانه مرکزي طرح انتخاب پايتخت کتاب ايران ارسال کنند.با وجود اين در حالي که کمتر از دو ماه به برگزاري اين مراسم و انتخاب پايتخت ايران فرصت باقي مانده است، هنوز اختلاف نظرها درباره چگونگي انتخاب اين شهر ادامه دارد.
کدام شهرها نامزد شده‌اند
محمد سُلگي دبير طرح انتخاب پايتخت کتاب ايران گفته است: طبق بررسي‌هايي که انجام شده، تا پايان آذرماه 30 استان کشور، ستاد انتخاب شهر نمونه خود را در حوزه کتاب، تشکيل داده‌اند و تا اين لحظه هم طرح‌هاي حدود 20 شهر به دبيرخانه رسيده و آنگونه که مطلع هستيم، در تعداد ديگري از شهرها هم ستاد، تشکيل شده و طرح‌هايشان در حال نهايي شدن براي ارسال است.از جمله شهرهايي که سُلگي از دريافت طرح‌هاي آنها خبر داد، مي‌توان به بوشهر، گنبد کاووس و نيشابور اشاره کرد و با بيان اينکه شهرهاي ديگري هم مانند کاشان و مراغه براي شرکت در اين فراخوان اعلام آمادگي کرده‌اند، يادآور شد: قطعاً تعداد شهرها زياد است اما تعداد شهرهايي که به طور فعال مي‌خواهند وارد اين عرصه شوند، محدودتر است. تعدادي از شهرها هم پرسش‌هايي دارند که با ما در حال مذاکره هستند و ما هم در حال پاسخ دادن به سوال‌هاي آنها هستيم.



تاريخ : چهار شنبه 3 دی 1393برچسب:, | 9:34 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

اربعین حسینی بر سوگواران تسلیت باد

افتخار ما غیرت ماست

 دشمنان و بدخواهان و حتی  آن افراطی های چپ و راست بدانند

(آنهایی که ادعا میکنند ، جوانان 8 سال دفاع مقدس تکرار نمی شوند) بدانید :

همچون 8 سال دفاع مقدس

 

جوانان امروز ایران اسلامی با هر دیدگاهی و هر پوششی

به بیگانگان اجازه نمی دهند به ائمه و کشور ذره ای بی حرمتی شود

با وجود خطر داعش

 

(البته خطر داعش با وجود حاج قاسم و یارانش واقعا بی رنگ شده)

به دنیا ثابت کرده ایم ما ایرانیان همیشه دلاور بودیم و هستیم

حاج قاسم قطره ای از این دریای خروشان عشق به ولایت است.

جوانان لبیک گویان به سوی یار شتافته اند

جوانان کشور جمهوری اسلامی ایران

عاشقانه با پای پیاده به سوی معشوق روانه شده اند



تاريخ : چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:, | 10:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

آقای پورصادق انصافا یکی از مدیران نمونه و انقلابی هستند که

حدود 3 روز پیش جای خود رو  به آقای اسلامی دادند.

جلسه تودیع ومعارفه مدیر آموزش وپرورش شهرستان ویژه مراغه با حضور  آقای محمدی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مراغه وآقای ناصری معاون مالی اداری آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی ومعاونت ،کارکنان آن اداره در ساعت 13 ظهر مورخ 93/09/15 در سالن اجتماعات آموزش وپرورش مراغه تشکیل گردید .دراین مراسم فرماندار مراغه از زحمات چندین ساله آقای پورصادق تقدیر وتشکر نمودند وآقای جلیل اسلامی رابه عنوان رییس اداره آموزش وپرورش شهرستان ویژه مراغه منصوب گردیدند.

.amozash_parwaresh_1amozash_parwarash_2

 



تاريخ : سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:, | 11:23 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
تیتر خبرگزاری مهر
 
من رو به یاد یک جمله بسیار عالی انداخت:
 
جلو زدن و عقب ماندن از خط رهبری خطاست.!!!
 
آقای نماینده اینو خوب اومدی ولی من یه چیزی میگم نامحرم ها نشوند!!!
 
افراط گران چپ و راست هردو به یک اندازه خطرناک اند!!
 
 
دواتگری:

رهبر معظم انقلاب به روند مذاکرات هسته ای اشرافیت تمام دارند

 
تبریز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب یک دیپلمات به تمام معنا هستند، گفت: ایشان به روند مذاکرات هسته ای اشرافیت تمام دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دواتگری عصر شنبه در همایش روز دانشجو در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه های مراغه با اشاره به اینکه کسی که تمدید مذاکرات هسته ای را خیانت می داند رهبری را قبول ندارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با تمدید مذاکرات مخالف نبودند ولی با این حال برخی افراد در رسانه ها سعی می کنند این مطلب را عوض کنند و بگویند که تمدید مذاکرات خیانت به کشور بود.

وی با بیان اینکه بدون شک هیئت مذاکره کننده کشورمان در دیپلماسی های خود از استقلال ملی کشورمان دفاع می کنند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی کامل اجازه مذاکرات را صادر کردند و اکنون نیز بر همه ابعاد این موضوع آگاه هستند و دنبال می کنند.

دواتگری سپس با تاکید بر اینکه منویات مقام معظم رهبری باید سرلوحه کارها قرار گیرد، افزود: کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارد و قانون اساسی را قبول می کند باید منویات رهبری را همواره مورد توجه قرار داده و طبق آنها عمل کند.

وی با بیان اینکه مسایل داخلی و خارجی و خطوط قرمز در مذاکرات هسته ای، در شورای عالی امنیت ملی بررسی و مصوبات آن پس از تائید رهبری به دستگاه دیپلماسی منعکس می کند، ادامه داد: سپس وزارت خارجه نیز در قالب نسخه ای که در اختیار او گذاشته شده، حرکت می کند و روند مذاکرات را پیش می برد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو نیز گفت: دانشجویان در مقطع کنونی وظایف سنگینی بر دوش دارند و باید علاوه بر تحصیل علم به آگاهی بخشی جامعه نیز کمک کنند.



تاريخ : یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:, | 17:10 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

متاسفانه عدم پیشرفت شهر مراغه در دهه های اخیر

فقط دو دلیل عمده داشته و خواهد داشت:

 

* استفاده کثیر مسئولین استانی در ادارات ، ارگان ها و دانشگاه ها

از روسای غیر بومی که اهمیتی به پیشرفت شهر نمی دهند!!!

* استفاده از مسئولین بومی که فقط چاپلوسی بلد هستند و

کار دیگری نمی توانند بکنند.

باز هم مانع تراشی استانی؟!

 

خبری عجیب که همه خواص شهر را سر در گم کرده است.

 

آقای ........ چرا مانع رسیدن دانشگاه به حق خودش میشوید ؟!

والا دانشگاه آزاد مراغه از این ضعیف تر دیگه جا نداره؟!

اینجا آخرشه...آخر

    خبری از سایت روابط عمومی  دانشگاه آزاد مراغه            

           سرپرست جديد دانشگاه آزاد اسلامي واحد مراغه منصوب شدمحمدرضا وليلو

طي حكمي از سوي دكتر عليرضا منادي نماينده تام الاختيار رييس دانشگاه آزاد اسلامي در استان آذربايجان شرقي دكترمحمدرضا وليلو بعنوان سرپرست جديد دانشگاه آزاد اسلامي واحد مراغه منصوب شد.

 


البته چند توصیه برای سایت روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد مراغه:

اولا : اینکه اخبار رو به روز تر کنید لطفا

ثانیا :خواهش میکنیم شماره های تماس رو که متعلق به کد قبلی

شهر مراغه بوده اصلاحش کنید (041 اولشه راهنمایی کردم)

ثالثا : خبر تصویری تازه ای بگیرین ، هفته معلم خیلی ماهه گذشته

فرهیختگان آنلاین ، ایمیل رییس قبلی و ...



تاريخ : شنبه 15 آذر 1393برچسب:, | 8:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 
 
مدیر جهادکشاورزی مراغه خبر داد
اجرای حکم قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز زمین کشاورزی در مراغه

مدیر جهادکشاورزی مراغه گفت:

حکم تغییر کاربری غیرمجاز زمین کشاورزی در مراغه اجرا شد.

خبرگزاری فارس: اجرای حکم قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز زمین کشاورزی در مراغه
 

محمدنریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مراغه اظهار کرد: در این تغییر کاربری فردی در روستای «داش‌آتان» مراغه بدون مجوز زمین کشاورزی را به کاربری تجاری و کارگاه تیرچه بلوک تبدیل کرده بود.

وی افزود: در اجرای حکم قلع و قلم کارگاه تیرچه‌سازی جمع‌آوری و سازه‌های ساخته شده شامل دفتر و کارگاه تخریب شد.

نرمانی اضافه کرد: در این رابطه فرد محکوم و تغییر کاربری اراضی 40 میلیون ریال جریمه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ممنوع بوده و با افراد متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.



تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:"جهادکشاورزی مراغه", | 13:10 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

آموزش و پرورش مراغه رتبه برتر استانی را در طرح مهر کسب کرد

مراغه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: این مدیریت با کسب 100 امتیاز به رتبه اول آذربایجان شرقی در طرح مهر دست یافت.

 

 داوود پورصادق، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رتبه با توجه به ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از عملکرد طرح مهر تمامی مناطق این استان کسب شده است.

وی اظهار کرد: در جریان بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری گروههایی از اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور گسترده در مدارس و شعبات اداره، عملکرد مدارس و واحد های اداری را با شاخص های ابلاغی مورد ارزیابی قرار دادند.

پورصادق ادامه داد: دراین بازدیدها 19 آموزشگاه این شهرستان شامل هشت آموزشگاه ابتدایی، پنج آموزشگاه دوره اول متوسطه و شش آموزشگاه دوره دوم متوسطه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در500 مدرسه دولتی و غیر دولتی دراین شهرستان در حال تحصیل و تدریس هستند.



تاريخ : دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:"آموزش وپرورش مراغه", | 21:38 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

 

به گزارش پارسینه، مفاد طرح استانی شدن انتخابات به شرح زیر است:

ماده 1- در انتخابات مجلس شورای اسلامی، محدوده جغرافیایی هر استان به عنوان حوزه انتخابیه اصلی و حوزه‌های انتخابیه موجود تابعه استان، حوزه‌های انتخابیه فرعی محسوب می‌شوند.
تبصره 1- ملاک در تعیین تعداد نمایندگان هر استان، مجموع نمایندگان آن استان به موجب «قانون محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی» مصوب 30/1/1366 و اصلاحیه‌های بعدی آن خواهد بود
تبصره 2- هر یک از رأی‌دهندگان می‌توانند برای تمامی کرسی‌های استانی ذیربط نماینده انتخاب کنند.
تبصره 3- حوزه‌های انتخابیه استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان، حوزه انتخابیه بیجار در استان کردستان، حوزه‌های انتخابیه تربت جام، تایباد، خواف و رشتخوار در استان خراسان رضوی، حوزه انتخابیه بندر لنگه در استان هرمزگان و  حوزه‌های انتخابیه اقلیت‌های دینی از شمول این قانون مستثنی هستند.
ماده 2- هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید منحصراً برای یکی از حوزه‌های انتخابیه فرعی استان، ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام در بیش از یک حوزه انتخابیه فرعی موجب لغو ثبت‌نام و محرومیت از داوطلبی نمایندگی آن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
ماده 3- علاوه بر شرایط مندرج در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 7/9/1378 و اصلاحیه‌های بعدی آن، هر داوطلب نمایندگی باید متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه فرعی محل ثبت‌نام بوده یا سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی از آن حوزه یا سابقه حداقل پنج سال سکونت در آن محدوده را داشته باشد.
ماده 4- انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های مشمول این قانون یک مرحله‌ای است.
از هر حوزه فرعی داوطلب یا داوطلبانی که بالاترین رأی را در کل استان به دست آورده‌اند، نماینده یا نمایندگان استان از آن شهرستان محسوب می‌شوند.
ماده 5- در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشمول این قانون، هیأت اجرایی مرکزی، در مرکز حوزه انتخابیه اصلی (استانداری‌ها) توسط استاندار و هیأت‌های اجرایی فرعی، در مرکز حوزه‌های انتخابیه فرعی و سایر فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه مرکز حوزه انتخابیه فرعی تشکیل خواهد شد.



نمایندگان مجلس روز گذشته به یک فوریت طرحی رأی دادند که در صورت تصویب نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی برگزار می‌شود.
«استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی» عنوان طرح یاد شده است که هر چند با قید دو فوریت آماده شده بود، اما در صحن علنی با قید یک فوریت مطرح شد. این طرح که با امضای 169 نماینده آماده شده از دوره‌های گذشته مجلس مورد بحث بوده که تاکنون به فرجامی نرسیده است. بر اساس این طرح، حوزه‌های انتخابیه به دو بخش اصلی و فرعی تقسیم شده است که حوزه انتخابیه اصلی استان است و حوزه‌های فرعی هم حوزه‌های شهرستان هاست. در این طرح همه مردم یک استان برای انتخاب نمایندگان همه شهرستانها یا حوزه‌های انتخابیه رأی می‌دهند. مثلاً برای انتخاب نمایندگان مردم تهران در مجلس همه مردم استان اعم از ورامین، رباط کریم، شهر ری و... باید رأی بدهند و مردم تهران هم در انتخاب نمایندگان حوزه‌های ورامین و رباط کریم تأثیر دارند. همچنین در صورت تصویب این طرح انتخابات دو مرحله‌ای نمی‌شود.
طراحان با هدف رفع برخی ایرادات و مشکلات موجود در قانون انتخابات مجلس و ارتقای سطح کیفی مجلس و بخصوص متمرکز کردن توجه نمایندگان به امور ملی به جای مسائل منطقه‌ای آن را ارائه کرده‌اند. در مقدمه این طرح 5 ماده‌ای اهداف زیر مورد توجه قرار گرفته است؛ پرداختن نمایندگان به بررسی امور ملی و پرهیز از صرف اوقات نمایندگی برای امور جزئی با حفظ ویژگی محلی و ملی بودن مسئولیت نمایندگی و جایگزین کردن برنامه محوری به جای شخص محوری، ارتقای سطح کیفی و افزایش کارایی مجلس از طریق ایجاد امکان انتخاب داوطلبان شاخص‌تر با صلاحیت‌های برتر، حذف رقابت‌های شدید و اختلاف برانگیز قومی و قبیله‌ای و تقویت همبستگی ملی، کاهش تعداد داوطلبان و هزینه‌های اجرایی انتخابات، افزایش میزان و تسهیل امکان مشارکت عمومی، کنترل تخلفاتی نظیر خرید رأی و تقویت فرهنگ تحزب.
دیدگاه موافقان
به هنگام طرح در صحن علنی مهرداد لاهوتی در دفاع از آن بر همین محورها تأکید کرد و محمدحسین میرمحمدی نیز به‌عنوان موافق یک فوریت طرح گفت که نمایندگان معتقدند با تصویب این طرح انتخابات جزئی به انتخابات کلی تغییر می‌کند. وی در رابطه با ضرورت تصویب یک فوریت این طرح نیز گفت: سال آینده انتخابات مجلس برگزار خواهد شد و در صورت تصویب نشدن یک فوریت آن، بررسی این موضوع به دوره‌های بعدی مجلس موکول خواهد شد، لذا باید به آن رأی مثبت داد. میرمحمدی ادامه داد: یکی از مشکلات ما بخشی‌نگری، شهرنگری و قومیت‌نگری است که باعث شده تصمیمات ما در سطح کلان کارشناسی نباشد. امروز تمام شهرها باید مانند یک زنجیره در کنار هم قرار گیرند که این موضوع توسعه را رقم خواهد زد. به گفته وی با تصویب این طرح نمایندگانی برگزیده خواهند شد که در فضای ملی ورود می‌کنند.
حمیدرضا عزیزی فارسانی هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» از محسنات این طرح سخن گفت و تصریح کرد که طرح یاد شده مشارکت عمومی در انتخابات را بالا می‌برد و ذهن و توجه نمایندگان را از مسائل منطقه‌ای و محلی به مسائل کلان و ملی تغییر می‌دهد.
به گفته وی در این صورت نخبگان و افراد توانمند و متخصص وارد مجلس می‌شوند و نقش آفرینی احزاب هم در انتخابات جدی‌تر می‌شود. از دیگر مزایایی که عزیزی به آن اشاره می‌کند تک مرحله‌ای شدن انتخابات است که هزینه‌ها و استرس‌ها را کاهش می‌دهد.
مخالفان چه گفتند
هر چند اکثریت مجلس موافق این طرح هستند و به هنگام رأی‌گیری از 220 رأی مأخوذه، 133 نماینده در موافقت و 64 نماینده در مخالفت با آن رأی دادند، اما مخالفان هم دیدگاه خود را دارند و معتقدند طرح یاد شده رافع برخی دغدغه‌های نمایندگان نیست.
جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی در صحن علنی و در مخالفت با یک فوریت آن گفت: اکنون در اذهان عمومی این سؤال مطرح می‌شود که چرا مجلسی‌ها در پایان سال‌های دوره مجلس، به فکر تجدید نظر در قانون انتخابات مجلس افتاده‌اند؟ آیا این نوعی تلاش برای ابقای در مجلس نیست؟
وی خطاب به نماینده‌های دور اولی افزود: آیا اگر انتخابات به صورت استانی برگزار می‌شد، می‌توانستید به‌عنوان نمایندگان جدید وارد مجلس شوید؟

نماینده ارومیه ادامه داد: نماینده استان در صورتی به مجلس راه خواهد یافت که اقبال عمومی را برانگیزد و کسی که اکنون توان پاسخ به مردم یک شهرستان را ندارد، چطور می‌خواهد در مقابل مردم یک استان پاسخگو باشد. جهانگیرزاده همچنین گفت که با این طرح نیز توجه نمایندگان به مسائل منطقه‌ای و تماس‌های محلی مردم با نمایندگان کم نخواهد شد. به گفته وی نمایندگان وظیفه اتصال حاکمیت به مردم را دارند چرا با استانی کردن انتخابات این فرصت ملی و حلقه ارتباطی را از مردم می‌گیرید؟ این نماینده مجلس افزود: عنوان می‌شود که با تصویب این طرح فرصت قانونگذاری بیشتر پیدا خواهیم کرد، در صورتی که مشکل امروز ما قانونگذاری نیست، بلکه با مشکل کثرت قانون مواجهیم و با تصویب این طرح اشخاصی که به منابع قدرت و ثروت متصل هستند، نمایندگان مجلس خواهند شد. 

مهدی دواتگری دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی هم در گفت‌و‌گو با «ایران» تأکید دارد که به شرط پررنگ شدن نقش احزاب در این طرح موافقم اما آنچه در طرح یاد شده آمده است جایگاهی برای احزاب پیش‌بینی نشده و لذا من با آن مخالفم. نماینده مردم مراغه و عجب شیر معتقد است: از آنجا که نمایندگان به دنبال توسعه عمرانی حوزه‌های انتخابیه هستند، با گسترده شدن حوزه جغرافیایی، حوزه‌های انتخابیه کوچک از امکان کمتری برای توسعه برخوردار خواهند شد و امکان پیگیری مشکلات این حوزه‌ها هم کمتر خواهد شد.  وی اظهار امیدواری کرد در فرصت بررسی طرح در کمیسیون تخصصی که طبعاً باید کمیسیون شوراها باشد، پیشنهادات نمایندگان مورد توجه قرار گیرد و بخصوص نقش احزاب پررنگ شود تا احزاب به دنبال افراد و نامزدهای شاخص و توانمند باشند و آنها را به مردم معرفی کنند. به گفته وی در این صورت هم پویایی مجلس بیشتر می‌شود و هم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مجلس و پیگیری مطالبات مردم بهتر می‌شود.



تاريخ : دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:, | 10:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |