فرماندار مراغه:تسهیل در جذب سرمایه گذاری بهترین راهکار برای تحقق اقتصادی مقاومتی است

مراغه - ایرنا - فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر لزوم ایجاد تسهیلات لازم برای جذب سرمایه گذاری گفت: ایجاد زمینه های مناسب برای جلب و جذب سرمایه گذاری، بهترین راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

ظفر محمدی روز سه شنبه در نشست کمیته توسعه و جذب سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی که در شهرداری مراغه برگزار شد افزود: تمامی دستگاه های دولتی و خدمات رسان زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی را در این شهرستان فراهم کنند.
وی ادامه داد: ایجاد هماهنگی های لازم توسط مدیران شهری مراغه برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در قالب جذب سرمایه گذار با توجه به ظرفیت های بالای این شهرستان در زمینه های کشاورزی، صنعت و گردشگری ضروری است.
محمدی اضافه کرد: در راستای ایجاد هماهنگی های لازم برای ایجاد زمینه و تسهیل در جذب سرمایه گذار در شهر تاریخی مراغه، کمیته توسعه و جذب سرمایه گذار در این شهرستان آغاز به کار کرده و مشکلات موجود در این زمینه را بررسی و برای رفع آن اقدام می کند.
شهردار مراغه نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح های در دست اجرا در این شهر گفت: طرح احداث مجتمع تجاری و خدماتی عتیق با 95 درصد پیشرفت فیزیکی با 31 میلیارد ریال سرمایه گذاری از جمله این طرح های در حال اجراست.
محمدرضا احمدی افزود: بازار آرد و غلات با 70 میلیارد ریال اعتبار و 37 درصد پیشرفت فیزیکی و نیز بازار خشکبار مراغه با 225 میلیارد ریال اعتبار و با 10 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح های در دست اجراست که در راستای جذب سرمایه گذار در این شهرستان اجرا می شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح احداث بیلیبوردهای شهری، تکمیل شهربازی پارک سلامت با پنج میلیارد ریال و احداث شهربازی پارک معلم با 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری از دیگر طرح های در حال اجرا در شهر فرهنگی و تاریخی مراغه در سال جاری است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری هب بهره بردرای برسند.
وی با اشاره به طرح های آتی و در آستانه عقد قرارداد در شهرداری مراغه اضافه کرد: احداث مجتمع تجاری و خدماتی رسا و نیروگاه زباله سوز با ظرفیت روزانه 500 تن پسماند، از جمله طرح هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی به بررسی مشکلات اجرای طرح های عمرانی و موانع سرمایه گذاری در مراغه پرداختند.



تاريخ : پنج شنبه 16 دی 1395برچسب:, | 11:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مسن ترین زندانی مراغه با کمک خیران آزاد شد

مراغه - ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: پیرترین زندانی این شهرستان با 85 سال سن با مساعدت خیران این انجمن آزاد شد.

 

علا الدین نقیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پیرمرد که از یک ماه پیش به دلیل بدهی مالی در زندان مراغه به سر می برد با پرداخت بدهی و رضایت از شاکی پرونده آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.
وی ادامه داد: برای آزادی این زندانی 23 میلیون ریال از محل اعتبارات این انجمن که به همت خیران نیک اندیش این شهرستان فراهم شده بود به شاکی پرونده برای اخذ رضایت از وی پرداخت شد.
وی اضافه کرد: همکاری و مساعدت خیران نوعدوست و نیز دادستان این شهرستان در رهایی زندانیان دربند و محکومان مالی که به صورت غیر عمد و ناخواسته در زندان به سر می برند و نیز کاهش مشکلات خانواده های زندانیان قابل تقدیر است.
وی گفت: خیران و نیکوکاران در صورت تمایل برای کمک به مددجویان تحت پوشش این انجمن و نیز فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان نیازمند، می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب های 0106269391004 نزد بانک ملی و 4210000 نزد بانک اقتصاد نوین واریزکنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون خانواده های زندانیان شهرهای مراغه، هشترود و چاراویماق و همچنین تعدادی از زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه به سر می برند از کمک ها و مساعدت های این انجمن بهره مند هستند.



تاريخ : پنج شنبه 16 دی 1395برچسب:, | 11:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

معاون اداره کل ارشاد: استاد باریشماز نمونه بارز سرمایه های انسانی خطه آذربایجان است

مراغه - ایرنا - معاون فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه استاد حیدرعباسی (باریشماز) در شعر و ادبیات معاصر گفت: این استاد فرهیخته فرهنگ و ادب، نمونه بارز سرمایه های انسانی خطه آذربایجان و حتی کشوراست.

 

محمد حسن چمیده فر شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره اندیشه و آرای استاد حیدر عباسی در مراغه افزود: وجود این استاد ادب و هنر که آثار فاخری در عرصه عرفان، دین و هنر داشته و از توانایی تکلم به چندین زبان زنده دنیا نیز برخوردار است مایه مباهات بوده که باید ارج نهاده شود.
وی ادامه داد: وظیفه انسانی و اخلاق تمامی مسئولان و نهادها در برابر سرمایه های بزرگ انسانی چون استاد عباسی، معرفی این شخصیت های فاخر به نسل های فعلی و آینده و بهره گیری از ظرفیت ها و توانایی های آنان است.
وی اضافه کرد: برگزاری کنگره بزرگداشت برای شخصیت استاد باریشماز باید در شان و منزلت این استاد بزرگ حوزه شعر و ادب باشد.
چمیده فر با اشاره به لزوم توجه به سرمایه های انسانی توسط مسئولان گفت: برگزرای بزرگداشت ها برای مفاخر و مشاهیر علمی، فرهنگی و هنری یکی از مهم ترین سیاست های دولت تدبیر و امید برای ارج نهادن به سرمایه عظیم انسانی در عصر حاضر است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این نشست با اشاره به شخصیت فرهنگی استاد عباسی گفت: تاکنون آثار فاخر این استاد شعر و ادب برای آحاد مردم به شایستگی شناسانده نشده و مورد برخی بی مهری ها قرار گرفته است.
جواد محمودی افزود: نادیده گرفتن تاثیر و غنای شعری و ادبی استاد حیدر عباسی اجحافی بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر در منطقه و کشورمان است.
وی ادامه داد: مسئولان شهرستانی و استانی باید با تعامل و همراهی در برگزاری کنگره بزرگداشت استاد عباسی، زمینه حمایت معنوی از شخصیت های بزرگ فرهنگی خطه بزرگ آذربایجان را فراهم سازند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط اساتید و صاحب نظران شعر و ادب منطقه، کنگره بزرگداشت اندیشه و آرای استاد حیدر عباسی با عنوان 'نمی از یم' در خرداد ماه سال آینده برگزار می شود.
احمد دادرس فیاض افزود: این کنگره در قالب همایش دو روزه علمی و فرهنگی با حضور صاحب نظران شعر و ادب استانی و کشوری به میزبانی مراغه برگزار می شود.
وی ادامه داد: ارائه آثار و مقالات علمی توسط شرکت کنندگان، برگزاری مراسم نکوداشت ، کارگاه های تخصصی شعر و هنرهای تجسمی، برپایی نمایشگاه آثار استاد و نمایش فیلم کوتاه مستند درباره شخصیت این استاد فرهنگ و ادب از برنامه های این کنگره است.
وی اضافه کرد: دبیرخانه این همایش در فرمانداری مراغه تشکیل شده و پس از اعلام فراخوان این کنگره، آماده دریافت آثار و مقالات شرکت کنندگان در این همایش فرهنگ خواهد بود.
به گزارش ایرنا، حیدر عباسی در سال 1322 شمسی در شهر مراغه چشم به جهان گشود؛ تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در این شهر و تحصیلات عالی را در دانشگاه تبریز با اخذ لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی به پایان رساند.
ترجمه و تفسیر کتاب های نهج البلاغه و مثنوی معنوی (شرح الانوار) به زبان ترکی آذری با تلاش حیدر عباسی شاعر مشهور مراغه در مدت 42 سال انجام شده است.
ترجمعه و تفسیر کتاب نهج البلاغه وی هم اکنون توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به زبان ترکی آذربایجانی و با خط لاتین جهت توزیع و فروش در کشور جمهوری آذربایجان در حال انجام است.
ترجمه و تفسیر نهج البلاغه در سه جلد و مثنوی معنوی نیز در 6 جلد چاپ شده است و نویسنده آن علاوه بر ترجمه متون کتاب به زبان ترکی آذری، تفسیر و شرح آن را نیز به همین زبان آورده است.
این شاعر مراغه ای علاوه بر انگلیسی به زبان های عربی و فرانسه تسلط کامل دارد و بیشتر آثارش را به دو زبان ترکی آذری و فارسی نوشته و متخلص به باریشماز است.
ن‍غ‍م‍ه داغ‍ی و اس‍ت‍ع‍م‍ار، ک‍ع‍ب‍ه و ق‍ان‍ل‍ی اذان، ی‍ار و ن‍ار، گ‍ول‍ن‍ده ه‍رزام‍ان، م‍ش‍اع‍ی‍ر و ش‍ی‍طان، س‍س، دووارلار، اودوم‍ل‍و دی‍ره ک، نغمه داغی، چ‍اغ‍ی‍ری‍ل‍م‍ام‍ی‍ش ق‍ون‍اق‍لار، م‍خ‍ن‍ث ل‍ر، وال‍ع‍ص‍ر، دارت‍ی‍ل‍م‍ام‍ی‍ش دن‍ل‍ر(ح‍ی‍ک‍ای‍ه ل‍ر) از آثار شعر این شاعر به زبان ترکی آذری بوده و ˈتبت یدا و نمی ازیمˈ ترجمه و شرح دعای صباح علی (ع) از دیگر کتاب های اوست.



تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, | 13:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

کشف محموله گوشی تلفن همراه و 130 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در مراغه

مراغه - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف 298 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال و 130 هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبرداد.

 

سرهنگ رضا اصلانی فر  افزود: ماموران پلیس راه آهن مراغه با اطلاع از ورود محموله گوشی تلفن همراه از طریق خطوط ریلی به مراغه بلافاصله وارد عمل شدند.
به گفته وی ماموران حین کنترل و بازرسی مسافران به 2 نفر مظنون شده و در بازرسی از آنها تعداد 298 گوشی تلفن همراه خارجی کشف و توقیف کردند.
وی افزود: تمامی این گوشی تلفن همراه ها هوشمند بوده و در این رابطه 2 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل شد.
سرهنگ اصلانی فر همچنین از کشف 130 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در مراغه خبر داد.
وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه خداجو در حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه پراید مظنون شده و با بازرسی از این خودرو، 130 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.
وی اظهار کرد: براساس نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه 300 میلیون ریال است و در این ارتباط یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.
سرهنگ اصلانی فر گفت: در راستای مبارزه مستمر با پدیده قاچاق کالا ، شهروندان می توانند با ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طریق تلفن 110 به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه اثرگذار باشند.



تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, | 13:21 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

11 هزار دانش آموز مراغه ای سنجش سلامت شدند

مراغه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان در این شهرستان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون 11 هزار دانش آموز از نظر وضعیت سلامت جسمانی ارزیابی و معاینه شدند.

 

احمد مجتهدی  افزود: دراین مدت تمامی دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی و پایه های اول ابتدایی تا هفتم متوسطه توسط مراقبان سلامت مراکز جامع و پایگاه های سلامت در مناطق شهری و بهورزان خانه های بهداشت روستائی مورد معاینه قرار گرفتند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مراقبت از دانش آموزان ، این امر به صورت جدی در تمامی مراکز جامع سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی ، با همکاری دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش این شهرستان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در طرح سنجش سلامت، دانش آموزان از نظر قد، وزن و سلامت جسمانی از جمله دهان و دندان و نیز بیماری های مادرزادی و قلبی معاینه می شوند.
مجتهدی با بیان اینکه پوسیدگی دندان و افزایش چاقی و اضافه وزن بیشترین مشکل دانش آموزان این شهرستان در سنجش های انجام شده بود، گفت: توجه به سلامت دهان و دندان و نیز افزایش فعالیت فیزیکی در کنار تغذیه سالم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف در سنین بالاتر برای این کودکان ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم توجه والدین نسبت به سلامت کودکان افزود: عدم توجه والدین از وضعیت سلامت جسمانی به ویژه وجود اختلالات و بیماریهای شناسائی نشده موجب تاخیر در درمان کودک و بروز عوارض جبران ناپذیر می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.



تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, | 13:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
17 میلیارد و 355 میلیون ریال تسهیلات اشتغال برای خودکفایی مدد جویان کمیته امداد مراغه پرداخت شد .

 مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت : این تسهیلات از ابتدای سال برای اشتغال و خودکفایی 143 نفر پرداخت شده است .
ایوب هاشمیان با بیان اینکه این تسهیلات برای اجرای طرحهای خود اشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت شده است افزود : ایجاد شغل پایدار و خودکفایی خانواده ها از اهداف پرداخت این تسهیلات است .
وی گفت : این تسهیلات  بصورت قرض الحسنه و بیشتر برای قالی بافی ، صنایع دستی ، دامپروری و طیور پرداخت شده است .
هم اکنون حدود 13 هزار نفر در قالب شش هزار و 500 خانوار زیرپوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه هستند.



تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, | 13:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

28 زندانی جرائم غیرعمد در مراغه آزاد شد

مراغه - ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، 28 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با حمایت خیران این شهرستان آزاد شدند.

 

سیدعلاءالدین نقیبی افزود: در این مدت 25 زندانی مالی با پرداخت بدهی و جرائم و سه نفر زندانی محکوم به قصاص با پرداخت دیه از محل اعتبارات این انجمن آزاد شدند.
وی ادامه داد: برای آزادی این زندانی ها، سه میلیارد و 260 میلیون ریال اعتبار از محل کمک های خیران پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه این میزان اعتبار حدود 60 تا 80 درصد از جرایم این زندانی ها را شامل می شد، اضافه کرد: بقیه جرایم آنان نیز با وساطت دادستانی و رئیس هیات مدیره و برخی از خیران از سوی شاکیان بخشیده شد.
نقیبی گفت: خیران نیک اندیش این انجمن را در مسیر زمینه سازی برای آزادی زندانیان به ویژه زندانیان محکوم در زمینه جرائم مالی و نیز قصاص غیرعمد یاری کنند.
وی افزود: در صورت همکاری و مساعدت مردم و خیران این شهرستان و با تامین جرایم مالی این زندانی ها، تا پایان سالجاری نیز تعدادی از این زندانیان آزاد و به آغوش خانواده باز می گردند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون خانواده های زندانیان چهار شهر مراغه، عجبشیر، هشترود و چاراویماق و همچنین تعدادی از زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه به سر می برند از کمک ها و مساعدت های این انجمن بهره مند هستند.



تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, | 13:16 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه: مردم در 9دی به آرمان های انقلاب اعلام وفاداری کردند

مراغه- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به حضور گسترده مردم در بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در این روز وفاداری مجدد خود به سید الشهدا (ع) و آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبری را اعلام کردند.

 

 آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: ملت ایران حمایت خود از نهضت عاشورا، افکار و اندیشه های امام راحل و رهبر انقلاب را در 9 دی به جهانیان نشان دادند.
وی ادامه داد: حماسه 9 دی سال 88 به دلیل اهانت به ساحت حضرت سید الشهدا (ع)، امام راحل و رهبر و ولی امر مسلمین جهان در روز عاشورای آن سال با حضور آحاد مردم ولایی کشورمان در شهرها و استان های مختلف خلق شد.
وی اضافه کرد: در جریان فتنه 88 متاسفانه عده ای خواص وضعیت جامعه را درک نکرده و لجاجت کردند تا جایی که سخنان رهبر انقلاب در خطبه معروفشان در آن سال دل های مردم را به درد آورده و غیرت ملت را به جوش آورد.
وی با اشاره به وقایع تلخ پس از انتخابات سال 88، گفت: با ادعای واهی پیروزی زودهنگام و وجود تقلب توسط برخی نامزدهای این انتخابات، نظام سلطه از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهونیستی با اعلام حمایت از آنان آتش فتنه را در داخل کشور روشن کردند.
وی افزود: این افراد باید زمانی که دولت های استکباری از آنها و فتنه آنها حمایت می کردند، متوجه شده از راه خطا برگشته و توبه می کردند که اینکار را نیز نکردند.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به برقراری آتش بس در سوریه، گفت: این آتش بس به دلیل ایستادگی ملت و ارتش سوریه و نیز نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و در راس آنان تدابیر نظام اسلامی محقق شد که در آن گروه های تروریستی داعش و النصره از این امر مستثنی شده اند.
آیت الله پورمحمدی افزود: نظام سلطه در سوریه و منطقه نه به دنبال آتش بس بلکه درصدد براندازی جبهه مقاومت و ایجاد کشورهایی مطیع آمریکا و حامی رژیم غاصب صهیونیستی است.
وی ادامه داد: با توجه به تحولات و پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، عراق و نیز در لبنان، تیر خصومت و اختلاف افکنی رژیم های وابسته منطقه ای از جمله عربستان در تحولات سیاسی منطقه به سنگ خورده است.
وی اضافه کرد: دعوت اخیر عربستان از برخی کشورهای منطقه از جمله کشورمان برای بررسی مسائل آیین حج ٰ نشان از شکست سیاست های منطقه ای این کشور و عقب نشینی آن از مواضع خود است.
وی گفت: وجود مشکلات اقتصادی و وضعیت نه چندان مناسب اجتماعی و نارضایتی های مردمی در عربستان این کشور را تضعیف و وادار به عقب نشینی از مواضع خود کرده است.
وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله ثقه الاسلام تبریزی در جریان حمله روس ها به آذربایجان در جنگ جهانی اول افزود: این مجاهد بزرگ به همراه هشت نفر از یاران خود به جرم دفاع از کشور و مردم در برابر تجاوز روس ها به شهادت رسید.



تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

هزینه بیش از 10 میلیارد ریال برای حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد مراغه

مراغه - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه با اشاره به اجرای طرح های حمایتی برای حل مشکل مسکن مددجویان این کمیته گفت: برای این منظور 10 میلیارد و 518 میلیون ریال از ابتدای سالجاری هزینه شده است.

 

ایوب هاشمیان افزود: در این راستا، بیش از چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و حدود 6 میلیارد ریال نیز ار محل کمک های مردمی و خیران این شهرستان هزینه شده است.
وی ادامه داد: کمک به مددجویان کمیته امداد این شهرستان در زمینه خرید، احداث و یا تعمیر مسکن در مناطق شهری و روستایی بوده است.
وی با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز برای مسکن مددجویان از طریق کمک های مردمی گفت: این اعتبارات در قالب وام خیران بوده که در آن ، خیر برای حل مشکل مسکن مددجویان وام با اقساط بلند مدت را دریافت کرده و آن را در اختیار کمیته امداد و مددجویان قرار می دهد.
وی افزود: در سالجاری، 33 واحد مسکونی برای تامین مسکن مددجویان توسط این نهاد خریداری و 133 مورد از مسکن مددجویان نیز تعمیرات جزئی و کلی شده است.
هاشمیان از مردم خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک به حل مشکل مسکن مددجویان با شماره تلفن 37230222 کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 6 هزار خانوار شهرستان مراغه زیرپوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.



تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

استکبار جهانی درصدد تضعیف انقلاب اسلامی بودند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه با اشاره به توطئه استکبار جهانی برای تضعیف نظام اسلامی در فتنه 88 گفت: این نقشه شوم نظام سلطه که توسط فتنه گران داخلی اجرا شد، با هوشیاری و حضور آحاد ملت ولایی و با بصیرت ایران اسلامی در حماسه 9 دی شکست خورد.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مراغه افزود: طراحی دشمن در فتنه 88 توطئه ای خطرناک برای ضربه زدن به مکتب انقلاب اسلامی و امام راحل بود.
وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران در حماسه نهم دی همانند هشت سال دفاع مقدس با ولایتمداری و بصیرت از انقلاب و مکتب اسلام در برابر فتنه دشمنان داخلی و خارجی دفاع کردند.
وی اضافه کرد: حضور گسترده آحاد مردم در بزرگداشت حماسه 9 دی نشان داد که ملت بصیر ایران اسلامی از ارزش های اسلامی و انقلابی و ولایت فقیه به عنوان رکن اصلی و خدشه ناپذیر نظام اسلامی، پشتیبانی می کنند.
وی گفت: ملت ایران در 9 دی نشان دادند که در رگ هایشان محبت سید الشهدا (ع) و ولایت فقیه به عنوان خلف برحق ائمه معصومین (ع) جاری است.
وی افزود: اکنون نیز آحاد مردم از اسلام به عنوان موتور محرکه نظام و جامعه اسلامی، ولایت و رهبری، پشتوانه مردمی و روحیه استکبار ستیزی خود به عنوان ارکان جامعه اسلامی دفاع می کنند.
وی با اشاره به توطئه های نظام سلطه در منطقه ادامه داد: استکبار جهانی با ترویج اسلام آمریکایی، تکفیری و وهابیت درصدد وارد کردن خدشه به ساحت نورانی اسلام ناب محمدی (ص) است.
وی اضافه کرد: ترویج وهابیت و حمایت از تشییع لندنی برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی از توطئه های شوم استکبار جهانی بوده و مسلمانان با هوشیاری در برابر این فتنه های عظیم ایستادگی کنند.
رئیس ستاد برگزاری آیین های 9 دی مراغه با اشاره به حضور گسترده مردم در برنامه های فرهنگی و اجتماعی این حماسه ملی گفت: امسال بیش از 30 عنوان برنامه در بزرگداشت این روز مهم در این شهرستان برگزار شد.



تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:30 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
همزمان با سالروز حماسه آفرینی مردم فهیم در ۹ دی سال ۸۸ مراسم پاسداشت این حرکت عظیم تجلی هوشمندی و بصیرت مردم در مواجهه با باطل در دادگستری مراغه برگزار شد.
 

همزمان با سالروز حماسه آفرینی مردم فهیم در ۹ دی سال ۸۸ مراسم پاسداشت این حرکت عظیم تجلی هوشمندی و بصیرت مردم در مواجهه با باطل در دادگستری مراغه برگزار شد.
 
در این آئین که با حضور قضات و کارکنان دادگستری برگزار شد، رئیس دادگستری مراغه و فرماندهی سپاه ناحیه مراغه به ایراد سخن پرداختند.
 
رییس دادگستری مراغه با تجلیل از شعور سیاسی مردم با بصیرت در شناخت آسیبها و درک صحیح مسائل گفت: قیام ملی ۹ دی در پاسخ به تعرض دشمنان انقلاب اسلامی به ارزشهای اعتقادی مردم ایران شکل گرفت و مردم با حضور به موقع در صحنه پشتیبانی خودرا از اصل مترقی ولایت فقیه اعلام کردند.
 
اسماعیل خیرالهی افزود: مردم مومن و انقلابی توطئه فرصت طلبان را در ایجاد فتنه و اختلاف و انحراف از مسیر انقلاب در نطفه خفه کردند.


تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
هنرمند خوش ذوق مراغه ای برای نخستین بار در کشور تابلوها و ظروف تزئینی سنگ معرق را تولید کرد.
خانم زنبوری این تابلو ها و ظروف تزئینی را به شیوه سنگ معرق از سنگ ها و کانی های 80 معدن موجود در ایران تولید می کند.
 وی به خاطر آشنایی با نقاشی و تحصیلات دانشگاهی در زمینه معدن ، سنگ ها را خوب می شناسد و تابلوها و ظرف های تزئینی زیبایی خلق می کند .
 سنگ های رنگی که این هنرمند خوش ذوق در تابلوهای هنری خود به کار می برد صد درصد طبیعی است و برای اجرای طرح ها نیز چسبی  تولید کرده که کاملا از مواد طبیعی موجود در طبیعت تهیه شده است .
 این هنرمند مراغه ای به عنوان نابغه کار آفرینی و خلاقیت در این زمینه هنری از مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی گواهینامه کار آفرینی دریافت کرده است .
وی با این کار از ابتدای امسال برای 24 نفر زن روستایی در مراغه زمینه اشتغال ایجاد کرده است .
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت : سنگ های رنگی که این هنرمند در آثار خود استفاده می کند از سنگ ها  و کانی های معدنی موجود در طبیعت است.
 یعقوب طالبی افزود : همه کار های این هنر صنعت بوسیله دست و بدون دخالت ماشین انجام می شود .
وی با بیان اینکه این بانوی هنرمند قبل از تولید انبوه ، بازار فروش آن را در خاج از کشور مهیا کرده است افزود : صنایع دستی و تولیدات این هنرمند به کشور های آلمان ، اسپانیا ، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می شود .

 

 

 



تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس اداره بهزیستی: طرح منزلت سالمندان در ادارات مراغه اجرا می شود

مراغه - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان مراغه با اشاره به اجرای طرح منزلت سالمندان گفت: این طرح در قالب آیین نامه ساماندهی سالمندان در ادارات این شهرستان اجرا می شود.

 

شهین صادقی افزود: فرهنگ سازی برای احترام به سالمندان به عنوان قشر باتجربه و صاحب فکر جامعه و نیز تامین نیازهای این قشر در دوره سالمندی از رویکرد های اصلی این طرح است.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی منزلت سالمندی، ادارات و نهادهای خدمات رسان، موظف به ارائه خدمات بدون نوبت و تسریع در روند پرونده های اداری برای سالمندان بالای 60 سال در این شهرستان شدند.
صادقی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای سالمندان در زمینه شناخت و رفع مشکلات روحی و روانی در دوره سالمندی با همکاری بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این طرح اجرا می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح بنیاد فرزانگان در مراغه گفت: مجوزهای لازم برای تاسیس مجتمع ویژه با عنوان 'خانه سالمند' پس از تبریز در این شهرستان صادر شده و با ایجاد این مرکز، سالمندان از خدمات رفاهی آن بهره مند می شوند.
وی افزود: 'خانه سالمند' به صورت روزانه خدمات مختلفی برای سالمندان ارائه داده و با توجه به اینکه اداره این مرکز توسط خود سالمندان انجام می شود، محلی برای استفاده از تجارب سالمندان به عنوان قشر تلاشگر جامعه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 40 هزار نفر از جمعیت مراغه در دوران سالمندی قرار دارند.



تاريخ : چهار شنبه 8 دی 1395برچسب:, | 12:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
مسئول ستاد 9 دی شهرستان مراغه :

دست قدرت الهی در ۹ دی باعث بیداری مردم شد

حجت الاسلام فیضی زاده گفت : حماسه ۹ دی دست قدرت الهی بود که مردم را بیدار ، و وارد عرصه کرد و نقشه های دشمنان را که سال ها برای براندازی نظام لحظه شماری کرده بودند نقش بر آب کرد .

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در نشست خبری ۹دی گفت : حماسه بزرگ ۹ دی در سال ۸۸ بعد از اغتشاشات که از سوی دشمن هدایت می شد باعث تثبیت دوباره انقلاب شد که می توان از این حماسه به عنوان انقلاب سوم نیز نام برد .

حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده با اشاره به اینکه ۹ دی دست قدرت الهی بود که مردم را بیدار، و وارد عرصه کرد افزود : روز ۹ دی روز تجلی اراده الهی و از بی‌نظیرترین حرکات مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد : نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان و روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت‌شکنی‌های عده‌ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی بود.

مسئول ستاد ۹ دی شهرستان مراغه خاطرنشان کرد : در روز نهم دی‌ماه ۸۸ مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده‌ها میلیونی مردم در تهران و یک روز قبل در ۸ دی در آذربایجان و سایر شهرهای دیگر کشور اسلامی‌مان به جهانیان اعلام شد.

فیضی زاده با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این ستاد گفت: برگزاری نشست‌های روشنگری در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهری و روستایی و نیز یادواره‌های شهدا در راستای تبیین فرهنگ این حماسه بزرگ از چهارم تا نهم دی‌ماه سال جاری از اهم این برنامه‌هاست.
حجت‌الاسلام فیضی زاده افزود: همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت، اجرای مسابقات فرهنگی و نیز همایش بزرگ ۹ دی در مسجد جامع مراغه و شهر خداجو هم‌زمان با سراسر کشور از دیگر برنامه‌های شاخص این ستاد است.



تاريخ : چهار شنبه 8 دی 1395برچسب:, | 12:53 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

مدارس مراغه در شیفت بعد از ظهر تعطیل اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدارس مراغه در شیفت بعد از ظهر تعطیل اعلام شد

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: بارش برف و برودت هوا موجب تعطیلی مدارس شهر مراغه در شیفت بعد از ظهر شد.

نادر فکورنیا اظهار داشت: امروز چهارشنبه هشت دی ماه 95 به علت بارش برف و یخبندان مدارس شهرستان مراغه در شیفت بعد از ظهر تعطیل اعلام شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: این تعطیلی شامل کلیه مقاطع روستایی و مقاطع پیش دبستانی‌، ابتدایی و متوسطه دوره اول(راهنمایی) شهری است.

بارش برف سبب تعطیلی مدارس شیفت صبح این شهر هم شده بود.



تاريخ : چهار شنبه 8 دی 1395برچسب:, | 12:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

کلیسای 1600 ساله مراغه مرمت می شود

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت: با توجه به نیاز بنای تاریخی کلیسای هوانس به مرمت، این بنا در اولویت مرمت میراث فرهنگی شهرستان قرار دارد.

یعقوب طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مالکیت این کلیسا مربوط به خلیفه گری ارامنه می باشد که بر اساس تفاهم نامه ای نگهداری آن به اداره میراث فرهنگی واگذار شده است.
وی افزود: خلیفه گری ارامنه نیز آمادگی خود را برای بازسازی این بنای تاریخی اعلام کرده است.
بنای کلیسا تاریخی هوانس مربوط به قرن پنجم میلادی است و آخرین بازسازی آن در سال 1840 میلادی به دست سردار سامسون خان و توسط معماران روسی و فرانسوی انجام شده است.
کلیسای هوانس به صورت مربعی شکل است و شامل سه بخش محل اسکان اسقف اعظم، مدرسه و روشن کردن شمع است.
درب ورودی کلیسا در ضلع غربی واقع شده که به صورت طاق قوسی بوده و در این قسمت گنبد رک حرمی با روکش شیروانی قرار دارد که محل قرارگیری ناقوس است.
مصالح عمده به کار رفته در بنای این کلیسا خشت خام و چوب است.



تاريخ : چهار شنبه 8 دی 1395برچسب:, | 12:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

پرداخت 17 میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه

مراغه - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه با اشاره به پرداخت 17 میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی به مددجویان این شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: پرداخت این تسهیلات در راستای توانمندسازی این اقشار آسیب پذیر انجام شده است.

 

ایوب هاشمیان افزود: این تسهیلات از منابع امدادی کمیته امداد و نیز منابع اعتباری بانکی در قالب 143 فقره وام خودکفایی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.
وی با اشاره به نقش تسهیلات خودکفایی در توانمندسازی و اشتغال زایی برای خانواده های زیرپوشش این کمیته، گفت: تسهیلات ارائه شده در قالب وام های خود اشتغالی، مشاغل خانگی و در راستای فراهم کردن زمینه تامین معیشت و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است.
وی اضافه کرد: ایجاد زمینه های لازم برای اشتغال با ارائه تسهیلات و مشاوره های شغلی در زمینه های مشاغل خانگی و خوداشتغالی از خدمات این نهاد برای ایجاد خودکفایی در بین مددجویان است.
هاشمیان گفت: در این راستا، بیش از 420 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان از مشاوره های شغلی توسط مشاوران این نهاد بهره مند شده و آماده دریافت وام خودکفایی شدند.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ، 2300 مورد نظارت مستمر توسط ناظران اشتغال این نهاد از طرح های در حال اجرای مددجویان انجام شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 13 هزار نفر در قالب 6500 خانوار زیرپوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراغه هستند.



تاريخ : چهار شنبه 8 دی 1395برچسب:, | 12:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس اداره ثبت: 35 هزار نفر در مراغه کارت هوشمند ملی دریافت کردند

مراغه - ایرنا - رئیس اداره ثبت و احوال مراغه گفت: از ابتدای اجرای طرح ثبت نام برای کارت هوشمند ملی، 35 هزار نفر در شهرستان موفق به دریافت این کارت شدند.

 

علیرضا شمس دانش  افزود: امسال نیز 55 هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود تا دو سال آینده تمامی واجدان شرایط در این شهرستان دارای کارت هوشمند ملی شوند.
وی با اشاره به آمار بالای متقاضیان برای دریافت کارت هوشمند ملی ادامه داد: در حال حاضر حدود 190 هزار نفر از ساکنان این شهرستان واجد شرایط دریافت این کارت هوشمند هستند.
شمس دانش با تاکید بر لزوم ثبت نام الکترونیکی و دریافت نوبت برای دریافت کارت هوشمند ملی، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و پیش بینی ازدحام برای دریافت این کارت، شهروندان اقدام برای ثبت نام و دریافت این کارت را به تاخیر نیاندازند.
وی گفت: کارت هوشمند ملی با داشتن امکانات و اطلاعات ضروری از امنیت بسیار بالایی در برابر هرگونه جعل دارا بوده از این روز دریافت این کارت هویتی برای افراد جامعه برای تسریع در برخورداری از خدمات ضروری است.



تاريخ : چهار شنبه 8 دی 1395برچسب:, | 12:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
دامپزشکی مراغه: برگزاری کلاس ترویجی پیشگیری و کنترل بیماری های تنفسی طیور

رییس اداره دامپزشکی شهرستان مراغه، از برگزاری کلاس ترویجی یک روزه پیشگیری و کنترل بیماری های تنفسی طیور در این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر پاشایی رییس اداره دامپزشکی شهرستان مراغه با اعلام این خبر گفت: کلاس آموزشی یک روزه برای مرغداران این شهرستان، در راستای افزایش آگاهی آنان درخصوص کنترل و پیشگیری بیماری های تنفسی طیور، توسط کارشناسان اداره دامپزشکی مراغه برگزار گردید.

وی همچنین فزود: کارشناسان اداره دامپزشکی ضمن تشریح وضعیت فعلی بیماری تنفسی طیور و بیماری مشترک بین انسان و دام، آموزش های لازم در خصوص راههای انتقال، نحوه پیشگیری و کنترل بیماریها پرداختند و در پایان به سوالات مرغداران پاسخ داده شد

 



تاريخ : چهار شنبه 8 دی 1395برچسب:, | 12:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
عسل یكی از محصولات مهم كشاورزی در استان است، چرا که شرایط آب و هوایی آذربایجان شرقی به‌خصوص مناطق سرسبز ارسباران و قره‌داغ باعث شده تا زنبورداری و تولید عسل در این استان رونق داشته باشد. به‌طوری‌كه آذربایجان شرقی در تولید عسل جزو استان‌های برتر كشور است...
نتیجه تصویری برای عسل مراغه

به گزارش تیتر شهر: عسل یكی از محصولات مهم كشاورزی در استان است، چرا که شرایط آب و هوایی آذربایجان شرقی به‌خصوص مناطق سرسبز ارسباران و قره‌داغ باعث شده تا زنبورداری و تولید عسل در این استان رونق داشته باشد. به‌طوری‌كه آذربایجان شرقی در تولید عسل جزو استان‌های برتر كشور است.
فعالیت زنبور‌داری در استان در ماه‌های اخیر با افزایش نسبی مواجه بوده است.
 افزایش فعالیت زنبورداران با مشكلاتی نیز همراه بوده است. كمبود مواد اولیه و كسادی بازار به همراه عرضه عسل‌های تقلبی از این مشكلات است.

كمبود شكر در بازار
یكی از زنبورداران استان كمبود شكر را از مشكلات تولید عسل در استان می‌داند و می‌گوید: در ماه‌های اخیر كمبود شكر و بالا رفتن قیمت آن تولید عسل را با مشكل مواجه كرده است.
«یاور امیدی» ادامه می‌دهد: بخشی از تغذیه زنبورها با عسل یا دوشاب است و با توجه به كمبود مراتع در استان و افزایش تعداد زنبور‌داران امكان تغذیه كامل از مراتع برای زنبورها فراهم نیست. از این رو باید بخشی از زنبورها با شکر تغذیه کنند.
وی خاطر نشان می‌كند: یكی از مشكلات زنبور‌داران استان وجود كندوهای بومی است كه نقل و انتقال كندوها را با مشكل مواجه می‌كند.
خوشبختانه حمایت‌هایی از سوی جهاد كشاورزی استان برای نوسازی كندوها انجام می‌شود، اما برخی زنبور‌داران به خاطر مشكلات مالی همراهی كافی نمی‌كنند.

افزایش زنبورداران
معاون مدیریت امور طیور سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی از رشد 17درصدی تعداد زنبورداران در استان خبر می‌دهد و می‌گوید: تعداد زنبورداران آذربایجان شرقی در سال 94، 11 هزار و 431 نفر بود كه در سال 95، این تعداد به 13 هزار و 543 نفر افزایش یافته است.
«اكبر اصغر رضایی» می‌افزاید: تعداد كندوی زنبورعسل در آذربایجان شرقی در سال 94، معادل 902 هزار و 740 كلنی بود که این تعداد در سال 95  با رشد29/2درصدی  به  یك میلیون و 106 هزار و 319 کلنی افزایش یافت. وی ادامه می‌دهد: تعداد كندوهای مدرن در سال 94، معادل 735هزار و 664 كلنی برآورد شده بود که این تعداد با افزایش29/4 درصدی، در سال 95 به 952 هزار و 299 كلنی رسید.
اصغر رضایی بیان می‌كند: در سال 94 تعداد كندوهای بومی نیز 167 هزار و 706 كلنی بود که در سال 95 با رشد 28/1 درصد به 214 هزار و 20 كلنی افزایش یافت.

افزایش میزان تولید عسل

اصغر رضایی می‌گوید: میزان تولید عسل استان در سال 95 در مقایسه با سال 94، رشد 6/2 درصدی داشته و از 12میلیون و 306 هزار و 796 کیلوگرم در سال 94 به 13میلیون و 72 هزار و 409 کیلوگرم در سال 95 رسیده است.
وی با اشاره به میانگین تولید عسل در آذربایجان شرقی می‌گوید: اگرچه تعداد کندوهای مدرن در سال 95 افزایش یافته است اما به دلیل نبود مواد اولیه مورد نیاز تغذیه زنبورها میزان تولید کاهش یافته است. بر این اساس میانگین تولید عسل مربوط به كندوهای مدرن در سال 95 در مقایسه با سال 94، معادل 18/5در صد كاهش یافته است، چرا که میانگین تولید در سال 94،  رقم 15/7 تن را نشان می‌دهد، اما در سال 95 این میزان به12/8تن رسیده است.
وی ادامه می‌دهد: میانگین تولید عسل مربوط به كندوهای بومی نیز در سال 95 نسبت به سال 94، كاهش 6/5 درصدی داشته است. به‌طوری‌كه در سال 94 میانگین تولید4/6 تن بوده و در سال 95، این میزان 4/3 تن برآورد شده است.

مراغه؛ تولیدکننده بیشترین عسل

معاون مدیریت امور طیور سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی به برترین رتبه‌های شهرستانی نیز اشاره و اعلام می‌كند: از لحاظ تعداد زنبوردار، سراب با 1303 زنبوردار جایگاه برتر را به خود اختصاص داده و از نظر  تعداد كندوی زنبورعسل نیز مراغه با 254 هزار و 744 كلنی برترین شهرستان استان بوده است. اصغر رضایی بیان می‌كند: در تولید عسل، مراغه با 2میلیون و 979 هزار و 541 تن در جایگاه اول قرار گرفته است.

نتیجه تصویری برای عسل مراغه


تاريخ : شنبه 4 دی 1395برچسب:, | 8:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
بانوان مراغه ای در یک ماه گذشته 800 عدد کلاه برای مدافعان حرم بافته اند .
 فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت : بانوان این شهرستان در کنار بافت کلاه 2 هزار 500 جفت دستکش ، جوراب و شال برای مدافعان حرم در سوریه بافته اند .
سرهنگ رضا سامی افزود : بانوان بسیجی در قالب پایگاههای مقاومت 2 هزار تخته پتو ، 100 عدد بالشت به جبهه مقاومت و مردم آواره سوریه اهدا کرده اند .
وی گفت : خواهران بسیجی در مراغه از ابتدای امسال 400 میلیون ریال پول نقد کمک کرده اند .
فرمانده سپاه ناحیه مراغه ، با بیان اینکه دومین مرحله کمک های مردمی به سوریه آماده ارسال است افزود : مردم مراغه از ابتدای امسال بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای مدافعان حرم و مردم آوراه سوریه کمک کرده اند .
سامی افزود : این اقلام شامل ، پتو ، لباس ، لحاف و تشک ، لوازم خانگی و مواد غذایی هفته آینده برای مدافعال ارسال شود .

 

 

 



تاريخ : شنبه 4 دی 1395برچسب:, | 8:49 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

امام جمعه مراغه:

تعالیم وحدت بخش اسلام و پیامبر (ص) راه حل مشکلات جهان اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی گفت: بر اساس رهنمودهای رهبری، چنگ زدن به ریسمان تعالیم وحدت بخش اسلام و پیامبر (ص) راه حل مشکلات جهان اسلام در عصر حاضر است.

 قرآن و تعالیم پیامبر تنها راه حل ممالک اسلامی است


به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های این هفته نمازجمعه مراغه افزود: برای از بین بردن محنت های موجود در منطقه و در بین امت اسلامی، برادران شیعه و سنی در کنار هم و با وحدت از آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) پیروی کرده و از تفرقه بپرهیزند.
وی ادامه داد: با وحدت بین آحاد امت اسلامی، نظام سلطه و مزدوران منطقه ای آن در اجرای نقشه های شوم و تفرقه افکنانه خود ناکام خواهند ماند.
امام جمعه مراغه اظهارکرد: مدعیان کنونی خدمت به حرمین شریف با استفاده از بمب های اهدایی انگلیس و آمریکا، آن ها را بر سر مسلمانان مظلوم یمن از پیر و جوان، زن و کودک می ریزند و آنان را به خاک و خون می کشند.
وی با اشاره به محاصره منزل شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرین توسط حکومت این کشور، گفت: حاکمان ظالم این کشور به اعتراض ها و تحصن های مردم توجه نکرده و به این عالم فقیه شیعه تعرض و اهانت می کنند.
وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم افزود: به برکت وجود بارگاه ملکوتی و آرامگاه این بانوی بزرگ اسلام و کریمه اهل بیت (ع) حوزه بزرگ علمیه در این شهر مذهبی تاسیس و موجب تربیت هزاران عالم و روحانی برای جهان اسلام شده است.
خطیب جمعه مراغه با تبریک سالروز ولادت حضرت عیسی (ع) به مسیحیان جهان ادامه داد: اگر این پیامبر بزرگ الهی حضور داشتند، در مقابل مدعیان دروغین مسیحیت که مرتکب هزاران جنایت علیه بشریت شدند؛ می ایستادند.
آیت الله پورمحمدی با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی توسط امام راحل (ره) اضافه کرد: این نهاد مقدس در طول سال های اخیر خدمات بسیاری برای سوادآموزی مردم این کشور کرده و موفقیت های بزرگی کسب کرده است.
وی در ادامه جمع آوری وسایل و کمک های ضروری توسط مردم خیر این شهرستان به ویژه وسایل زمستانی از جمله پتو برای حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت اسلامی در سوریه و آوارگان سوری و ساکنان آوره و آزاد شده شهر حلب از دست تروریست های تکفیری را خواستار شد.



تاريخ : شنبه 4 دی 1395برچسب:, | 8:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

ضرورت توسعه فضا و تجهیزات ورزشی مدارس مراغه

 مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به نبود امکانات مناسب ورزشی مناسب در مدارس گفت : دانش آموزان این شهرستان با کمبود فضا و تجهیزات ورزشی مواجه هستند.

 

به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه گفت: توسعه و تامین فضا و امکانات ورزشی و فرهنگی برای مدارس ، نیازمند همراهی مسئولان، همت و توجه خیران مدرسه ساز این شهرستان است.
وی ادامه داد: خیران نیک اندیش مدرسه ساز می توانند با تامین بخشی از امکانات مورد نیاز برای طرح ها و تجهیزات ورزشی نقش مهمی درافزایش سطح سلامت دانش آموزان ایفا کنند.
وی اضافه کرد: هم اکنون برای 43 هزار و 500 دانش آموز در مراغه تنها 9 سالن ورزشی آن هم با کمترین تجهیزات وجود دارد.
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح های بازآموزی برای معلمان مراغه گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار کارگاه علمی و آموزشی برای بیش از 200 نفر از معلمان این شهرستان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد مدارس پژوهش محور یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: توانمندسازی معلمان و دبیران با اجرای کارگاه های علمی و ایجاد انگیزش های لازم برای حرکت به سوی آموزش های پژوهش محور از اولویت های اساسی در مدارس این شهرستان است.
وی ادامه داد: برگزاری شش همایش متمرکز برای سه هزار نفر از اولیای دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای آگاه سازی و تعامل بیشتر اولیا با مدارس از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون برگزار شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی در مدارس اضافه کرد: برای مقابله با آسیب های رو به رشد شبکه های مجازی و نیز پیشگیری از بروز ناهنجاری های رفتاری، کارگاه های ویژه آگاه سازی برای اولیای دانش آموزان توسط مربیان پرورشی در مدارس این شهرستان برگزار می شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توجه به پرورش و تربیت دینی در مدارس گفت: ایجاد فضای فرهنگی مبتنی بر آموزه های اسلامی از بروز آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان پیشگیری می کند.
جواد محمودی افزود: استفاده از ظرفیت بزرگ خیران مدرسه ساز این شهرستان در تامین فضاهای آموزشی و به ویژه اماکن ورزشی برای دانش آموزان توسط مسئولان ضروری است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ و تربیت اسلامی در مدارس گفت: در راستای ارتقای سطح معرفتی و تقویت فرهنگ اسلامی و قرآنی، بیش از 35 نشست گفتمان تربیتی و اسلامی برای دانش آموزان این شهرستان اجرا شده است.
حجت الاسلام علی امیری افزود: آگاه سازی والدین نسبت به خطرات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی شبکه های مجازی و اعتیاد نوجوانان به اینترنت نیازمند عزم عمومی و همراهی مسئولان و نهادها است.
وی ادامه داد: برگزاری گفتمان های تربیتی با محوریت فرهنگ اسلامی با حضور خانواده های دانش آموزان در مدارس ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون پرورش و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: با همکاری کارشناسان بهداشت دانشکده علوم پزشکی، سنجش بینایی و شنوایی و نیز سنجش سلامت دانش آموزان در راستای مراقبت از سلامتی این قشر آینده ساز در تمامی مدارس این شهرستان انجام شده است.
علی یزدانی افزود: طرح های وارنیش تراپی، آموزش خود مراقبتی، سفیران سلامت و مدارس مروج سلامت در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان در تمامی مدارس شهری و روستایی این شهرستان اجرا می شود.
وی ادامه داد: اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور و مسابقات علمی و فرهنگی و ایجاد 112 پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان برای تقویت روحیه همکاری و ایجاد فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان از ابتدای سال تاکنون در این شهرستان انجام شده است.
وی اضافه کرد: حضور بیش از 30 هزار نفر از دانش آموزان مدارس این شهرستان در مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی و کسب 258 مقام استانی و پنج مقام برتر کشوری توسط این شرکت کنندگان، نشان دهنده مشارکت بالای دانش آموزان در برنامه ها و طرح های فرهنگی آموزش و پرورش است.



تاريخ : شنبه 4 دی 1395برچسب:, | 8:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

رئیس گمرک مراغه:

ارزش کالاهای صادراتی امسال گمرک مراغه ۵۸۰ میلیارد ریال بوده است

 
گمرک

رئیس گمرک مراغه گفت : ارزش کالاهای صادراتی امسال از این گمرک ۵۸۰ میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال بوده که امسال ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

حیدر جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از گمرک مراغه به بیش از 24 کشور دنیا کالا صادر می‌شود اظهار داشت: بیشترین کالاهای صادراتی به کشورهای عراق، ترکیه و گرجستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی از تولیدات جنوب آذربایجان شرقی و یا در برخی موارد جنوب آذربایجان غربی است، افزود: کالاهای صادراتی بر اساس فراوانی به ترتیب شیشه، آینه، کربنات سدیم، سلفات آمونیوم، قطعات پیش‌ساخته چوبی، ایزوگام، آب‌گرم‌کن، کشمش، خرما و رب گوجه‌فرنگی بوده است. 

رئیس گمرک مراغه با بیان اینکه بیش از یک هزار و 300 اظهارنامه صادراتی در گمرک مراغه از ابتدای امسال صادر شده است، گفت: هدف گمرک تسهیل در امر صادرات از استان است و تلاش می‌کنیم میزان صادرات را تا پایان سال افزایش دهیم.

جلال زاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال 95 بیش از 60 هزار و 500 تن انواع کالا صادر شده است، ابراز داشت: ارزش این کالاها 580 میلیارد و 234 میلیون ریال بوده که امسال 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 

به گزارش تسنیم؛ گمرک مراغه از آذرماه 1375 کار خود را به‌منظور انجام سریع تشریفات گمرکی خشکبار صادراتی مراغه و شهرستان‌های مجاور آغاز و در پنجم خرداد سال 1390 با حضور رئیس‌کل وقت گمرک ایران پایانه صادراتی و ترانشیپمنت سوخت با مشارکت شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی افتتاح شد.



تاريخ : شنبه 4 دی 1395برچسب:, | 8:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

شهردار مراغه: بیشترین خدمات در حوزه حمل و نقل درون شهری مربوط به تاکسیرانی است

مراغه - ایرنا - شهردار مراغه با اشاره به سرانه 220 نفری ناوگان تاکسیرانی در جابجایی شهروندان این شهر گفت: ناوگان تاکسیرانی مراغه بیشترین خدمات در حوزه حمل و نقل درون شهری را ارائه می دهد.

 

محمدرضا احمدی روز پنجشنبه در نشست رانندگان تاکسی های درون شهری و سرویس های مدارس مراغه افزود: با توجه به اینکه رانندگان ناوگان درون شهری با شهروندان در تماس هستند لذا آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز رعایت هنجارهای فرهنگی و اجتماعی توسط آنها ضروری است.
وی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی برای آشنایی رانندگان درون شهری با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری بوده و موجب ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی این قشر تلاشگر و خدمات رسان می شود.
احمدی افزود: سازمان تاکسیرانی مراغه با یک هزار و 345 دستگاه تاکسی فعال درون شهری از ظرفیت بزرگ خدمات رسانی به شهروندان در حوزه حمل و نقل درون شهری است.
وی گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی، 450 دستگاه تاکسی جدید نیز به زودی به ناوگان حمل و نقل درون شهری اضافه می شود.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات برای حمایت از رانندگان تاکسی های درون شهری و سرویس های مدارس از سوی شهرداری مراغه افزود: تخفیف های ویژه (10 درصدی) برای رانندگان با سابقه بیش از پنج سال در زمینه عوارض احداث و نوسازی مسکن ارائه می شود.
رئیس پلیس راهور مراغه نیز در این نشست گفت: باتوجه به برودت هوا و لغزنده بودن معابر و خیابان ها، رعایت مسائل ایمنی و تجهیز خودروهای حمل و نقل درون شهری به تجهیزات زمستانی توسط رانندگان ضروری است.
سرهنگ علی صادق زاده افزود: سرویس های مدارس نیز باید برای ایمنی در حمل و نقل دانش آموزان خودروهای خود را مجهز به تجهیزات ایمنی و زمستانی کنند.
به گزاش ایرنا، ناوگان تاکسیرانی شهری مراغه با بیش از یک هزار و 300 تاکسی بیشترین سهم را در حمل و نقل درون شهری این شهر برعهده دارد.



تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395برچسب:, | 11:35 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

قاتل خاموش جان سه نفر را در مراغه گرفت

مراغه - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه از مرگ سه نفر از اعضای یک خانواده در این شهرستان براثر مسمومیت ناشی از گارگرفتگی خبر داد.

 

ناصر صمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حادثه که بامداد امروز در شهرک امام علی (ع) روی داد پیرمرد 70 ساله ، زن 65 ساله و دختر 11 ساله خانواده بر اثر گازگرفتگی فوت کردند و دو نفر نیز بر اثر مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های کارشناسان این سازمان، این حادثه به دلیل عدم استفاده از دودکش در آبگرمکن و عدم استفاده از دودکش مناسب در بخاری گازسوز و انشار گاز مونوکسید کربن روی داده است.
صمدیان اضافه کرد: استفاده صحیح از دودکش های مناسب برای خروج گازهای ناشی از وسایل گرمایش گازسوز در فصل سرما، از بروز حوادث ناگوار در این فصل پیشگیری می کند.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز با اشاره به وقوع این حادثه گفت: شواهد اولیه حاکی از استفاده از آبگرمکن فاقد دودکش بوده و موجب فوت سه نفر و بستری شدن دو نفر دیگر از اعضای این خانواده بر اثر گاز گرفتگی شده است.
علی دلداری افزود: با توجه به برودت هوا و لزوم حفظ جان افراد، توجه کامل به هشدارهای ایمنی در پیشگیری از چنین حوادثی موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: در خصوص این حادثه پرونده قضایی تشکیل شده و علت دقیق مرگ در حال بررسی است و با توجه به شواهد موجود و فقدان دودکش آبگرمکن، عامل نصب وسیله گاز سوز یا هر فرد دیگر در صورت احراز قصور در این حادثه، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: با توجه به وقوع پی در پی این نوع حوادث در شهر مراغه، نیاز است شهروندان نکات ایمنی را رعایت و هوشیار باشند.
به گزارش ایرنا، در سالجاری حادثه مشابهی در مراغه روی داده بود که در اثر آن یک نفر فوت و چندین نفر دیگر نیز مسموم شده بودند.



تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395برچسب:, | 11:35 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
 
دانش آموز مراغه ای مقام سوم کشوری مسابقات سپک تاکرا را کسب کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل ازاستان آذربایجان شرقی، علی فتاح پور دانش آموز دبیرستان نمونه آزادگان مراغه توانست در بخش تک نفره جوانان مسابقات سپک تاکرا کشوری، با 4 برد به مقام سوم دست يافت.

گفتني است؛ مسابقات سپک تاکرا کشوری در شهر اراک برگزار شد.



تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395برچسب:, | 11:34 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

زمان نامنویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس اعلام شد

وزارت کشور، زمان نامنویسی از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

 

هنوز 149روز تا زمان برگزاری انتخابات سال 1396باقی مانده و بر اساس جدول زمانبندی تعیین ‌شده داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می ‌توانند از 22 تا 26 فروردین ماه به مدت پنج روز نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
همچنین داوطلبان پس از آن که صلاحیت‌ شان از سوی شورای نگهبان بررسی و موردتایید قرار گرفت می‌ توانند از 8 تا 27 اردیبهشت ماه به مدت 20 روز به تبلیغات انتخاباتی و تشریح برنامه ‌های خود بپردازند.

** 30 اسفند، نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا**
براساس اعلام وزارت کشور، نام نویسی از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از 30 اسفند سال جاری آغاز و تا ششم فروردین ‌سال آینده( 1396 ) ادامه خواهد داشت هرچند طرحی در مجلس مطرح است که ممکن است زمان نام نویسی این انتخابات پیش از تعطیلات نوروزی باشد.
نامزدهای نهایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت هفت روز مهلت تبلیغات دارند که زمان تبلیغات آن ها از 21 تا 27 اردیبهشت ‌ماه تعیین شده است.

** زمان نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس، 8 اسفند**
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان نیز همزمان با حوزه های انتخابیه اهر و هریس، بندرلنگه، بستک و پارسیان، مراغه وعجب شیر برگزار می شود و داوطلبان شرکت در این انتخابات می ‌توانند از 8 تا 14 اسفند امسال نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
نامزدهای انتخابات میان ‌دوره ‌ای مجلس دهم از 21 تا 27 اردیبهشت ‌سال آینده به مدت هفت روز می‌ توانند به تبلیغات بپردازند.
در نهایت در روز جمعه 29 اردیبهشت سال 1396 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
براساس آنچه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرده است ستاد انتخابات کشور فعالیت رسمی خود را از امروز ( چهارشنبه ) برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز می کند تا تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونی و سالم پیش بینی شود.



تاريخ : چهار شنبه 1 دی 1395برچسب:, | 13:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |
گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه نسیم حیات مراغه، جلسه آموزش قرآن را در مسجد چهل پا برگزار می‌کند.
احمد کتابچی، با اعلام این خبر گفت: مؤسسه نسیم حیات مراغه، در راستای  ترویج فرهنگ انس با قرآن‌ کریم اقدام به برپایی کلاس‌های آموزش قرآن در مسجد چهل پا(نهاد قرآنی) کرده است.
وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی شامل روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، معارف قرآنی، مفاهیم، نغمه‌شناسی است که توسط بهمن محرم‌زاده کارشناس قرآنی برای عموم مردم ارائه می‌شود.
کتابچی بیان کرد: دوره‌های آموزش قرآن‌کریم، هر جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در این جلسات آموزش قرآن به مراغه، خیابان امام خمینی(ره)، محله چهل پا مراجعه کنند.


تاريخ : چهار شنبه 1 دی 1395برچسب:, | 13:30 | نويسنده : شهروند مراغه ای |

درخشش کانون نشریات واحد مراغه در جشنواره نشریات دانشگاه‌های آذربایجان شرقی

 
نشریه واحد مراغه

نشریه دانشجویی « ایمپالس » دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه مقام دوم جشنواره نشریات کنگره شهدای دانشجو دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، نشریه «ایمپالس» با صاحب امتیازی بسیج دانشجویی واحد مراغه و به مدیر مسئولی و سردبیری بهزاد احمدیان که زیر نظر معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد فعالیت می‌کند، در جشنواره نشریات دانشجویی استان آذربایجان شرقی که در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، موفق به کسب مقام دوم در حوزه علوم پزشکی شد.

در این جشنواره همه دانشگاه‌های استان اعم از سراسری، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، فرهنگیان حضور داشتند که از بین حدود 1300 آثار و نشریه ارسالی به دبیرخانه جشنواره، درحوزه علوم پزشکی به ترتیب دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه مقام‌های اول و دوم و دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه آزاد واحد شبستر به‌طور مشترکا مقام سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

زمینه فعالیت گاهنامه «ایمپالس» درحوزه علمی تخصصی علوم پزشکی بوده و از مطالب و مقالات استادان و دانشجویان استفاده می‌کند. این مجله در نخستین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی که در شهریور امسال در تبریز برگزار شد، مقام نخست کشوری را کسب کرد.



تاريخ : چهار شنبه 1 دی 1395برچسب:, | 13:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |