مدیر آموزش و پرورش مراغه: آموزش 950 بی سواد هدف گذاری شد

 مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: آموزش 950 بی سواد در این شهرستان به منظور ریشه کنی بی سوادی در سال جاری هدف گذاری شده است.

 

جلیل اسلامی با بیان اینکه این تعداد به عنوان سهمیه این شهرستان تعیین شده است، افزود: این افراد در گروه سنی 10 تا 49 سال هستند و آموزش آن ها به دو شیوه آموزش فردی و خودآموزی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود دو هزار و 500 اولیای بی سواد در این شهرستان شناسایی شده که در سال جاری نهضت سواد آموزی این شهرستان تا کنون 300 نفر از سهمیه این شهرستان را جذب کرده است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اینکه سهمیه این شهرستان در آموزش مرحله تحکیم 870 نفر و مرحله انتقال 600 نفر است، ادامه داد: تا کنون آموزش 100 نفر در دوره تحکیم آغاز شده و دوره های انتقال نیز از مهر آغاز می شود.

اسلامی، از اختصاص هدیه حدود شش میلیون ریالی در طرح خودآموز (فراگیری آموزش بدون معلم) و فرد به فرد خبر داد و افزود: این هدیه تشویقی پس از گذراندن دوره سوادآموزی و موفقیت در امتحانات پایان دوره به فرد آموزش دیده و آموزش دهنده اهدا می شود.

وی گفت: در این طرح تشویقی به سوادآموزی که به شیوه خودآموز آموزش فرامی گیرد، حدود شش میلیون ریال و اگر توسط آموزش دهنده آموزش ببیند، یک میلیون و 200 هزار ریال در صورت قبولی در امتحانات یارانه تحصیل پرداخت می شود.

اسلامی، از برگزاری دوره آموزشی سواد آموزی برای 972 نفر در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال یک هزار و 150 نفر بی سواد در این شهرستان شناسایی شده بودند.

وی، برگزاری دوره تحکیم با حضور 950 نفر در 48 کلاس درس، دوره انتقال با حضور 600 نفر در 54 کلاس درس توسط 420 آموزش دهنده را از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته اعلام کرد.

طبق سرشماری آمار نفوس و مسکن سال 91، شاخص سواد در شهرستان مراغه 98.7 درصد گزارش شده که هم اکنون 98.8 درصد از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان باسواد شده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 22 تير 1394برچسب:, | 12:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |