عضو مجلس خبرگان رهبری: بزرگی عید فطر به اندازه تقوای کسب شده توسط هر شخص در ماه رمضان است

 نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: ارزش و بزرگی عید فطر برای هر شخص به اندازه تقوای کسب شده برای وی در ماه مبارک رمضان است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، روز شنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر این شهرستان، با اشاره به اینکه این عید از بزرگترین اعیاد اسلامی بوده و خداوند آن را برای بندگان بعد از یک ماه عبادت قرار داده است، افزود: فطر، عید عبادت و بندگی مسلمانان در برابر خداوند بوده و صله ارحام و دیدار با والدین، بزرگان و اقوام در این عید، کاری پسندیده و بر انجام آن در آموزه های اسلامی تاکید بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات مال برای مومنان واجب است، اظهار کرد: مومنان و روزه داران باید در این روز بزرگ، زکات فطریه خود را بر اساس توانایی های مالی پرداخت کنند.

آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: بخشش گناهان از فواید و اجر معنوی ماه رمضان بوده و الطاف الهی شامل حال مسلمانان و روزه دارانی است که در ماه پرفضیلت رمضان به عبادت خالصانه خداوند پرداختند.

وی گفت: در سایر ماه های سال نیز باید همانند ماه رمضان عطر خوش این ماه پرفضیلت را استشمام و در حال و هوای آن زندگی کرد.

آیت الله پورمحمدی، یادآوری کرد: در روز عید فطر باید روز رستاخیز را که همگان در محضر خداوند یکتا حاضر خواهیم شد، مجسم کنیم.

در این آیین روزه داران مراغه پس از یک ماه عبادت و روزه داری نماز عید سعید فطر را در مسجد جامع و خیابان منتهی به آن اقامه کردند.

پخش شیرینی، شکلات و آجیل مشکل گشا در مسیر برپایی نماز عید فطر و پرداخت زکات به صندوق های کمیته امداد و بهزیستی مستقر در میادین و محل برگزاری نماز عید از جمله اقدام های روزه داران در این آیین بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 27 تير 1394برچسب:, | 11:23 | نويسنده : شهروند مراغه ای |